PANAS DAN TERKINI! DS ROSMAH MELAWAT KELUARGA MANGSA MH370




Pagi tadi, Datin Seri Rosmah Mansor bukan turun sebagai isteri PM tetapi sebagai seorang insan yang mengambil berat tentang kesusahan dan kesedihan yang dialami oleh ahli keluarga flight MH370 yang masih hilang hingga ke saat ini.

Aku tak nak tulis banyak-banyak, sebab nanti ada yang kata aku ni mengampu. tapi inilah hakikat sebenarnya jiwa seorang insan yang bernama Rosmah, korang nilaikan sendiri. Yang penting dia tak berlakon semacam Ratu Air Mata yang bakal bertanding di DUN Kajang.....

Walau orang kutuk dan hina dia, tapi Rosmah tetap steady dan membuat apa yang lain tak terbuat. Dimana pemimpin Pakatan? Wayang je lebih kan? Sebab inilah aku hormat dan tabik DS Rosmah. 

21 Responses to "PANAS DAN TERKINI! DS ROSMAH MELAWAT KELUARGA MANGSA MH370"

  1. rosmah nie berjiwa rakyat beb sebab tu dia dapat rasa macam mana keluarga penumpang pesawat tu lalui pada saat macam nie..bukan macam pemimpin dan macai2 fuckatan menfitnah kerajaan pasal nie...bukan nak simpati tapi jadikan pasal nie sebagai isu politik..lau macam mana lu orang cakap pasal rosmah..dia tetap dangan kebajikan dia...bukan macam pemimpin fuckatan sembang lebih tapi haram tak tunjuk muka...puuuuiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Rakyat nie byk yg bermuka2...dah berkodi2 aku maki kt dlm blog2 org...punya la aku naik benci nengok muka2 yg sama jugak dok memperbodohkan rakyat...kalau korang perasan muka2 yg sama je dok main sentimen org hari2...mcm takde keje lain..kalau ada peluang aku nak ludah muka2 tu sekor2..

      Delete
    2. Mmg pun...dia bt apa semua jd buta

      Delete
  2. Aku dah lama menilai Rosmah ni. Kalau setakat beramal dan ada tukang canang amalan yg dilakukan dan tayang kat press memang nyata sgt dia ni cuma nak menonjolkan diri pd rakyat yg dia ni seorg yg perihatin. Kalau betullah dia ni seorang yg perihatin danmenjiwai kesusahan rakyat, nape ada verita sebaliknya tentang hubungan dia dgn anak kandung dan cucu sendiri yg tak pernah dijelar. Klau cucu sendiri pun tak nak dijelar dan malu nak mengaku darah daging, ini pulak org lain. Tangisan Rosmah utk rakyat selama ini hanya sebagai pelakun airmata "Neng Rosmah". Dibandingkan DS Wan Azizah, belum pernah nampaknya ada berita yg kurang enak tentang hubungan keluara beliau malah tiada siapa yg dpt menyangkal beliau adalah seorg ibu dan nenek yg penyanyang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalah dia dengan anak dia tu hal peribadi dia..dan mana ko tahu dia xngaku cucu semua tu
      itu jela always yg korang mampu perkatakn konon rosmah wayang je lebih kn..
      terserah la yg penting rakyat tak buta

      Delete
    2. KAU NI MMG BODOH KAN SEBAB DOK SIBUK HAL PERIBADI ROSMAH KENAPA, BLH KE SESEORANG TU BERLAKON KELUARKAN AIR MATA DGN SENANGNYA. OI PELAKON PUN BLM TENTU BLH LELEH AIR MATA SERTA MERTA TAU. JGNLAH KAU SUKA MENUDUH ROSMAH NI BKN2. SETAKAT WAN JIJAH KAU KATA NENEK PENYAYANG NAK TERGELAK AKU DINUATNYA, KALAU WAN JIJAH SEOARANG IBU YG BAIK TAKDELAH NURUL IZAH TU KURANG AJAR DGN ORG YG LEBIH TUA DARI DIA. LANTAKLAH KAU NAK KATA APA YG PASTI ROSMAH IS THE BEST DLM HAL2 KEBAJIKAN.

      Delete
    3. btol..sekali cucu tgk muka 'neng rosmah' langsung nangis x tidor malam...ngeri siott... keh3

      Delete
  3. Pemimpin Pebangkang bukan tak nak datang , tapi sibok dengan ceramah di Kajang . Maklom laa ... nak menang kat Kajang . Nasib penumpang pesawat tu lantak laa . Yang penting mesti menang kat Kajang .

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah pasal org gila kuasa mmglah mcm tu,depa peduli apa dgn keluarga mangsa janji buat kempen utk menang. krg fikirlah sendiri sama ada wan azizah ni layak atau tidak utk pegang jawatan itu. aku tak nampak pun wan azizah ni berjiwa rakyat atau ada rasa simpati pada keluarga mangsa.

      Delete
  4. Let the pic tells everything.... kadang2 air mata bokeh menipu tapi melihatkan rosmah sebegitu, org yg x de akal je yg bodoh bangang kata dia tue menipu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu takpe hanya org yg uneducated aje yg akan tuduh mcm2 kat rosmah nie.

      Delete
    2. i tak rasa dia menipu. sebab jika kita juga walau tidak mengenali siapa di dalam MH370 pasti akan tersentuh hati dan mengalirkan airmata bila mendengar rintihan dari keluarga magsa.

      Delete
  5. Sebagai manusia biasa kita mmg mudah tersentuh dgn peristiwa kehilangan org yg tersayang dan tidak terkecuali juga apa yg berlaku terhadap rosmah... naluri keibuaan yg ditunjukkan olehnya telah di politikkan oleh org2 yg megatakan ini merupakan peluang diorang utk mencemuh dan meghambur fitnah2 yg kita srndiri tau tiada benarnya fitnah2 itu...

    ReplyDelete
  6. kehadiran rosmah berjumpe dgn ahli keluarga demi berkongsi kesedihan dan kebimbangan sekurang2nya memberi sedikit semangat demi menempuh pekara yg masih x pasti...xde sapa yg tahu ape yg terjadi sebenarnya....marilah kt berdoa bersama2 semoga allah permudahkan segala urusan mencari dan meyelamatkan pesawat Malaysia Airlines MH370

    ReplyDelete
  7. kena respect rosmah sepenuhnya sbb air mata yg keluar dr mata dia adalah benar. bukan cm pakatan rakyat tau main bontot je

    ReplyDelete
  8. ANON 1.21 NI MEMANG PENCACAI PEMAKAN TAHI ANWAR IBRAHIM 24/7. DEMI ALLAH AKU SEBAGAI RAKYAT MARHAIN PERNAH MERASA NIKMAT ALLAH SWT MELALUI SIFAT MEMBANTU DS ROSMAH YANG TAK DIHEBOH-HEBOH DAN DIKECOH-KECOH. DIA PUN BUKAN MACAM TU JENIS MANUSIANYA. PERCAYALAH, KALAU DS ROSMAH BUAT BAIK CAMNO PUN, KETURUNAN PENCACAI PEMAKAN TAHI ANWAR IBRAHIM 24/7 NI MESTI AKAN TWIST KATO BURUK DAN JAHAT AJO.

    ReplyDelete
  9. Mana pemimpin pembangkang? Bukan main lagi berkempen kata berjiwa rakyat? Mana hangpa semua? Cakap lebih apa pun tarak! Rosmah tak payah nak cakap, dia buat. Anwar cakap lebih, buat mana? Meliwat je kerja! Mana pergi wan azizah? Drama lebih! Puih!

    ReplyDelete
  10. nyata sekali rosmah ini mmg berjiwa rakyat dan kita dpt lihat naluri keibuannya melalui tangisannya itu. rosmah dapat rasakan kesidihan yg dialami oleh ahli keluarga yg terlibat dgn kehilangan MH370 dan dlm keadaan hiba itu sempat lagi rosmah memberi kata2 semangat pada keluarga mangsa utk terus berdoa dan bersabar akan keputusan yg bakal mereka terima nanti. lantaklah krg nak kata apa bagi aku rosmah ini mmg yg terbaik sekali dlm hal2 sebegini. di mana ada kesusahan di situlah rosmah yg akan sampai dulu.

    ReplyDelete
  11. Dalam keadaan mcm ni xkan la dia nak buat2...even kalo aku sndiri pon sebak tgk ahli kuarga dorg yg menangis..xpyh ckp bnyak cube ltak diri kite dlm situasi dorg...

    ReplyDelete
  12. Psl dia org mcm2 komen yg enth pa2.

    ReplyDelete
  13. Org tak abis2 duk mengutuk ds rosmah kan..apa yg dia bt xde sapa menghargai....tp xpe allah ada dia tau sapa yg betul n sapa yg salah...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!