PANAS BERAPI! PERLU KE CEO MAS MELETAK JAWATAN?

Aku kesian tengok CEO MAS Ahmad Jauhari ditekan oleh sesetengah pihak yang memberi tekanan yang melampau kepada dia hingga menyuruh beliau meletakkan jawatan sebagai CEO MAS. Memang aku sedih dan kesiankan dia....

Tapi sebagai seorang CEO, sekiranya berlaku benda-benda besar macam ni, memang sewajarnya dia perlu dipertanggungjawabkan. AKu akui Ahmad Jauhari adalah seorang CEO yang bagus tetapi bagaimana nak 'justify' dia bagus kalau timbul banyak persoalan tentang pilot-pilot yang berkhidmat dia MAS?

Simple je, bukan menuduh ya. Capt Zaharie pada Jumaat 6hb MAc telah menghadiri perbicaraan rayuan kes liwat Anwar dan sejurus itu beliau terus ke tempat kerja dan membawa MH370 ke Beijing. Sepertimana seluruh dunia tahu Zaharie adalah peminat tahap fanatik Anwar. So timbul keraguan dihati kita sebab dari laporan yang kita dapat Transponden ditutup secara sengaja.

Ya ada yang mengatakan dia sebagai True Hero apabila si GoodFellow mengatakan Zaharie cuba selamatkan kokpit yang terbakar dan dia terus menuju ke Langkawi. Tetapi didalam perjalanan mereka kelemasan dan flight tu berjalan sendiri. Lebih lanjut KLIK SINI

Cuma persoalannnya kalau benar bagai dikata, pesawat menuju ke Langkawi, macamana pulak boleh terhempas di Perth sebelah Lautan Hindi selatan? Jauh tu beb, google la MAP dan lihat sendiri. Lagi sekali bukan aku berniat nak menuduh. Cuma apa yang berlaku ni macam tak berapa nak logik kan?

Dan mungkinkah ini adalah perbuatan sabotaj dari pihak krew sendiri? Jadi bila timbul banyak persoalan sebegini, maka orang yang perlu dipertanggungjawabkan adalah CEO MAS la kan takkan nak suruh Tony Fernandes pulak yang bertanggugjawab kan? Ini sekadar pandangan peribadi aku.

Dikhabarkan juga co pilot punya salasilah keluarga adalah orang PAS. Kira sekarang ni orang PKR dan PAS yang mengemudi pesawat malang MH370 ni. Kalau nak dipolitikkan kita pun boleh tuduh macam-macam, cuma aku tak sampai hati sebab kita tak tau apa kisah sebenarnya lagi. Tapi bila tengok cai-cai pembangkang punya kutuk dan hina kerajaan, sangat melampau.

Kalau kita buat benda sama dan memang ada modus operandi pun kalau nak difikir lgok la kan dari apa yang telah aku ceritakan tadi, maka apa jadi? Cuma dalam hal ini aku tengok penyokong kerajaan agak rasional dan penyokong pakatan sangat melampau seolah-olah mahu menutup penglibatan mana-mana pemimin pakatan dalam hal ini. Logik tak?

Berbalik pada isah Ahmad Jauhari, aku memang sangat simpati pada beliau, tetapi kalau nak jadi gentleman take full responsbility and resign. Tapi perlu ke? Adakah dengan perletakan jawatan dia akan dapat semula kapal tu? Atau kita kena pertanggungjawabkan CEO kerana salah pilih pilot? Persoalannya betul ke pilot tu bersalah?

So ada baiknya kena tunggu hingga kita jumpa kotak hitam atau kalau tak jumpa rahsia ini akan terpendam di dalam Lautan Hindi selamanya....

37 Responses to "PANAS BERAPI! PERLU KE CEO MAS MELETAK JAWATAN?"

  1. Tapi bro, dulu yg janji nak resign kalau kalah tu...elok je...siap nak bertanding PRK lagi? tak suruh letak plak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni bdohlah... yg patut letak jwtn hanya BN Sahaja. .PR semua malaikat. . yg haram telah dihalalkan utk PR
      fahaam. .bodoh nak mampooos. .he he

      Delete
  2. kalau nak tunggu salah sendiri,semua orang nak jadi menteri dan ceo mas sampai tua.Bab pertanggungjawaban terhadap satu2 organisasi pada aras teratas sekali.Kita cuba meniru kemajuan negara jepun dan korea,tapi kita berkecuali atas meniru tanggungjawab seperti negara maju

    ReplyDelete
  3. Sekiranya CEO MAS rasa dia gagal, dia patut letak jawatan. Tapi kat MSia ni kan, susah le nak tgk langkah2 ni diambil. Rasa2nya tak akan jadi kenyataan. Org Msia cepat minta maaf tapi nak letak jawatan, SORRY bang

    ReplyDelete
    Replies
    1. This guy is One of RBA member right.
      just want some info from Mr Danush how about ADAM AIR AND AIR FRANCE AIR incident..is it the CEO been resigned????? Explain please MR DANONE

      Delete
  4. bukan peribadi, tapi sebagai langkah mencegah berlaku lagi, CEO perlu meletak jawatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Every time a plane goes down, the CEO must also go down. What about trains, ships, buses etc. Susah la macam ni bang. For all we know he (the CEO) was not at fault at all and the culprit may be part of a conspiracy.

      In Malaysia political parties (who knows who) politicise almost everything, and not admit that it is their doing. WTF man.

      Some fella postpones his court case for more that 50 times, gets convicted but still blames the government and the system. What moral is this?

      Its all creating a perception which may not be true at all. In other words it is FITNAH.

      Delete
  5. kita sering bercakap tentang kedaulatan negara dan imej yang baik di mata dunia.Semangat petrotik dan tanggungjawab yang di amanahkan, suatu perkara yang amat berat yang mengutamakan kepentingan negara melebihi dari apa2 jua kepentingan lain.Andaikata kita serius atas pertanggungjawaban yang di beri,maka negara kita berada setanding dengan negara2 maju dari segi amanah dan tanggungjawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CEO MAS telah menunaikan tanggungjawab beliau dalam urusan kehilangan MH370 ini. Tentang kerugian MAS adalah perkara yang diwarisi daripada peneraju terdahulu. IDRIS JALA dan AZMAN MOKHTAR sepatutnya bertanggungjawab penuh atas kerugian ini bukannya AHMAD JAUHARI.

      Delete
  6. "Jauhari CEO yang bagus" ..........kepala butuh hang parpukari, beratus ratus juta MAS rugi tiap tahun, hang kata CEO bagus, kurangkan makan dhal kari Parpu gendot, apa salah masa kau kat sekolah, hang berusaha sikit untuk lepas PMR.........Lagi satu, bila hang naik kapal terbang seat kelas ekonomi itu boleh muat kah badan hang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sah hang ni. .Rakan subahat pengganas yg cuba rampas psawat..

      Delete
  7. Admin ko ckp najib lps ni apa jawatan pun masa interview tya soalan ko parti apa...atau pd borang sebut utk org umno je...kan msia ni umno punya ..jd x lah timbul masaalah mcm ni..ko tgk lps ni enjin boeing777 pulak hilang sb pilotnya org pas..

    ReplyDelete
  8. Let's settle locating and retrieving the black box first, then ahmad jauhari can decide peacefully. Meanwhile what happen when a person promise to step down after the last PRU , but never did, n everybody keep quiet about it?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya la... kalau pembangkang semua pakat boleh, tak yah letak jawatan, itu bukan janji cuma cadangan je, menifesto pun dia orang boleh tipu, inikan pulak letak jawatan, dah buat maksiat pun orang pas siap ampunkan lagi, tukang bela cukup aggresiff. Kalau kepada kerajaan dan BN siap tak sabar2 suruh org letak jawatan, kutuk-kutuk macam tak ingat dosa pahala, habis laman web, laman rumah, twitter, instagram entah apa laman lagi mengutuk2 gileer macam lah maksum sangat ketuanya. Kerajaan yang berkerja siang malam, pembangkang buat kerja mengutuk siang malam....satu hari nanti Allah akan bagi petunjuk kepada Ketua2 pembangkang dan yg seangkatan dan sekongkol dgnnya.... masa itu taulah langit tinggi rendahnya.... En Ahmad Jauhari, anda tak perlu letak jawatan, Allah menguji anda kerana Dia tahu anda Mampu menghadapinya dengan tabah dan penuh keredaaan. Kami bersama anda dan MAS tetap menjadi pilihan dan di hati kami. Kuatkan semangat anda.

      Delete
    2. 100% agree with u..ANU WAR is the king of LIAR...

      Delete
  9. 1.oittt!!bodoh!!kalau ko nak kira orang atau tok nek dari fahaman pas atau pkr!!hampir 80% penjawat awam yang pro adalah pembangkang!!
    2.ko dan orang yang tinggal tepi hutan je yang sokong Bn!!

    ReplyDelete
  10. CEO MAS tak perlu letak jawatan jika MH370 "DENGAN TERANCANG DAN SENGAJA" di bawa ke Lautan Hindi utk dihempaskan. Beliau hanya perlu letak jawatan jika terbukti ada masalah kapal terbang itu sendiri. Skrg siasatan perlu mencari kepastian adakah krew MAS terlibat dlm semua ini. Jika semua pilot @ copilot menjadi penyikong pembangkang bukanlah masalah besar. Yg jd masalah ialah mrk menjd gila krn taksub dgn Abang Non. Abang Non pun dua tiga hari ni dah jd gila sbb Hishammudin dikagumi dgn kebolehannya menangani pihak media.

    ReplyDelete
  11. saya rasa dah sampai masanya kerajaan kena tau pendirian [olitik kakitangan. sebab skrg ni bnyk musang berbulu ayam. itu yg kerjanya asik sabotaj polisi kerajaan. pengkhianat bnyk dlm kerajaan

    ReplyDelete
  12. Salam 1Malaysia...

    Satu berita dikhabarkan ahli keluarga mangsa-mangsa MH370 mengemukakan saman terhadap BOIENG & MAS di mahkamah Chicago. Amerika Syarikat...

    Maklumat disalurkan oleh PIMAI.FM

    ReplyDelete
  13. Cuba baca ni.. Lagi jahat media luar kata Zaharie ada masalah perkahwinan.

    http://www.nzherald.co.nz/air-accidents/news/article.cfm?c_id=665&objectid=11226334

    ReplyDelete
  14. MAS tutup kedai. Jangan habis kan duit rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  15. Stopa ali s/u agong pas berzina & akhirnya mengaku, tak letak jwtan punnn....

    ReplyDelete
  16. dapatkan dulu "black box" baru cerita bro ...
    tak perlu la nak maki hamun orang ... tiada manusia yang sempurna ... ingat tu !!

    ReplyDelete
  17. Dua hari berturut-turut kapal terbang ada masalah,satu Mas dan satu Malindo.Sabotaj negara tidak akan berjaya hanya dengan menjatuhkan MH370.....perlu jatuhkan lagi.Siapakah yang selama ini kuat berusaha untuk menjahamkan negara?Petualang ramai yang menguasai jabatan-jabatan,pejabat-pejabat awam dan swasta,fakulti-fakulti pusat pengajian.....mereka menguasai SPA.......apakah kerajaan sudah pekak dan tuli?Pengkhianat menggerakkan tenteranya..........Bintang 3 ramai dalam parlimen.........

    ReplyDelete
  18. kalau 10 kali CEO bertukar pun,perkara yang sama boleh berlaku,,jangan mendabik dada,kalau tukar ceo takkan berlaku.kita lihat September 11,adakah Amerika menunding jari kepada CEO,malah menghentam negara2 Islam,tapi kerajaan kita bertanggungjawab sepenuhnya.Nak cari CEO memang senang,melambak-lambak,tapi nak cari yang bertanggungjawab bukan sahaja waktu senang tapi susah juga bersama,,itulah orangnya..

    ReplyDelete
  19. Kalau Ahmad Johari letak jawatan MH370 boleh jumpa, aku setuju.
    Tapi kalau tak, jika dia letak jawatan bererti dia lari dari tanggungjawab.
    Kalau kerana salah pilot, kenapa Ahmad Johari yg disalahkan?
    Siapa dulu berkhidmat dgn MAS antara Ahmad Jogari dan si pilot tu?

    Soal MAS rugi bukan sahaja di zaman Ahmad Johari jadi CEO. Sejak lama dulu dah rugi.
    Sebabnya kerana Kesatuan Sekerja Kakitangan MAS yg keras kepala dan merugikan MAS.
    Cuba lihat Air Asia, adakah mereka punyai kesatuan sekerja seperti MAS?

    Lagipun MAS tak mampu bergerak pantas kerana dia diurus dibawah GLC. Semua urusan kena ada kelulusan kerajaan. Sedangkan Air Asia tak perlu begitu, Apa CEOnya nak buat boleh buat jam tu juga.

    Itu sebab baru-barui ni Tun M ada suarakan supaya MAS diswastakan.
    Tapi ramai yg bertempek membantah. Antara yg kuat membantah ialah Kesatuan Sekerja Kakitangan MAS itu sendiri. Mereka takut kepentingan peribadi mereka terhapus.
    Sebenarnya kakitangan MAS berlebihan.

    ReplyDelete
  20. Org2 pkr ni akan buat ape saja kalau
    1. Kalau natijah dr perbuatan nye itu dapat menguntung kan diri dan puak dia.

    2. Kalau natijah dr perbuatan nye itu dapat menjatuh atau menyusahkan musuh2 nye.

    jd fikir2kn lh ape yg telah, sedang dan akan berlaku. Lihat lh dgn akal.....

    ReplyDelete
  21. Kebanyakan rakyat Malaysia bersedih dengan tragedi pesawat MH 370 . Tapi kalau Anuar adalah salah seorang dari penumpang pesawat malang itu , adakah anda akan bersedih atau bergembira ?

    ReplyDelete
  22. Tapi kan.... Ada orang tu, dah tertangkap, terdedah, terkantoi, terhukum masih tak mau letak jawatan bahkan tak nmau mengaku pun. Kat luar negeri bila berlaku cmtu semua letak jawatan, demi maruah. amacam cai cai semua. silajawab kalau tak mau dikepalabutuhkan....

    ReplyDelete
  23. WALAUPUN SAYA BERSIMPATI KEPADA PIHAK KERAJAAN ,MAS DAN DCA,DALAM MENDEPANI ISU NI. PENGUMUMAN JUGA TELAH DIBUAT PM MH 370 TERJUNAM NUUUUUN KAT LAUTAN HINDI,KITA TERIMA AJA .TAPI JAUH DISUDUT HATI SAYA TETAP TAK BERAPA BOLEH TERIMA YG PESAWAT NI BOLEH TERPELEOT SAMPAI LAUTAN HINDI.MEMANG TAK MASUK AKAL LANGSUNG.APAKAH MH 370 NI DIJADIKAN KOMODITI UGUTAN TERHADAP KERAJAAN MALAYSIA? APAKAH PENGUMUMAN PM PESAWAT TERJUNAM KE LAUTAN HINDI PULAK SATU TINDAKKAN CHECKMATE DARI KERAJAAN UNTUK MEMERANGKAP SANG KONSPIRATOR? APA PUNINI ANDAIAN SAYA SAJA ,BETUL KE TIDAK SAYA TAK PASTI MUNGKIN SAYA SALAH

    ReplyDelete
  24. Letak jawatan = Lari tanggungjawab.

    Takkan nak suruh Kerajaan Malaysia jawab sendiri.... Besok pembangkang akan kaitkan Barisan Nasional sbg pihak yg bertanggungjawab! Paling elok....selesaikan dulu tanggungjawab dia. Kemudian baru letak jawatan.

    ReplyDelete
  25. stuju dengan anon March 26, 6.35pm

    ReplyDelete
  26. Perlu letak jawatan pasal kerja main main. Orang tanya apa MH370 bawak jawapannya ialah Manggis 4 tan. Bergurau ke, perli ke apa?

    Lepas 4 hari dengan bangangnya mengaku ada bateri Lithium ion 200 kg kat dalam tu. Lagi sekali dengan jawapan bodoh. Dah undang undang kata tak boleh bawak sebagai cargo kapalterbang dia jawab dah di bungkus mengikut piawai undang penerbangan antarabangsa????

    Dah tak boleh bawak cargo bahaya. Taruk dalam kereta kebal pun pastu jadi cargo tetap salah.

    Apa bagangang menatang main main ni....

    Pecat!

    ReplyDelete
  27. Cakap senang. ....modal air liur je..

    ReplyDelete
  28. Kat Malaysia ni silap sikit kena letak jawatan, salah orang lain kena letak jawatan, ni semua mulut PR..tapi bila PR cakap tak serupa bikin, tiada siapa pun bersuara atau hentam...sepatutnya kita kaji selidik dulu betul ke orang ni patut disalahkan..macam tu, jika betul, pasti AJ akan letak jawatan ttp sekarang biar AJ selesaikan masaalah MH370. Saya rasa CEO MAS seorang yang bertanggungjawab dan amanah kecuali org2 tertentu saja yg PHD.Manusia sekarang ni sudah lupa akan Qada dan Qadar Allah SWT.

    ReplyDelete
  29. CEO MAS patut letak jawatan tapi biar urusan Cari Dan menyelamat selesai, tak la nanti dituduh lari Dari tanggung jawab.

    ReplyDelete
  30. daripada 4 wajah di atas , dua orang daripadanya penipu,

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!