PANAS BERAPI! BABI INI WAJIB DIMASUKKAN DALAM PENJARA

Bangkai pesawat MH370 yang hilang lebih 3000 kilometer ke selatan Perth, masih belum ditemui. Pengesahan yang dibuat oleh Perdana Menteri malam tadi bahawa pesawat tersebut berakhir di kawasan berkenaan, hanyalah berdasarkan kepada rumusan pakar dan imej satelit. Tiada sebarang bukti fizikal yang ditemui untuk memberikan kepastian bahawa pesawat tersebut benar-benar terhempas jauh dari luar laluan asalnya.

Pecacai Pakatan melihat tragedi ini sebagai satu konspirasi terutama sekali pengisytiharan tersebut dibuat selepas PRK DUN Kajang. Mereka percaya, tragedi tersebut adalah konspirasi. Mereka yang sudah lama diasak dengan teori pembunuhan Altantuya Shiiribu dan dikaitkan dengan kapal selam Scorpene, kini mengaitkan pula dengan penghumbanan Anwar Ibrahim ke dalam penjara dan kematian 239 anak kapal dan penumpang sebuah pesawat.

Dari satu pihak yang lain pula, kaitan antara juruterbang itu dengan Anwar Ibrahim dan PKR dijadikan sandaran, apatah lagi dengan penambahan faktor bahawa pesawat itu dilencongkan secara manual, transponder dimatikan secara sengaja dan masalah rumahtangga juruterbang tersebut selain pesawat tersebut diterbangkan rendah untuk mengelak radar penerbangan awam.

Masing-masing sibuk menuding jari antara satu sama lain.

Di luar negara, media-media antarabangsa turut memainkan peranan dengan menjadikan Kerajaan Malaysia dan MAS sebagai sasaran untuk diburuk-burukkan. Fakta bahawa hampir 30 buah negara bekerjasama mencari pesawat tersebut dengan menggunakan pelbagai teknologi tetapi masih gagal menemui pesawat itu, cuba dilupakan dan langsung tidak diambil kira. Bahkan sebahagian media asing memberikan gambaran, Malaysia cuba menyembunyikan maklumat sebenar berhubung nasib pesawat tersebut.

Dan di sebalik pelbagai tuduhan yang dilemparkan kepada Malaysia dan kerajaan negara ini, muncul pula satu kumpulan lain yang sebelum ini cukup terkenal dengan pendedahan mereka berhubung politik Amerika Syarikat yang sanggup mengorbankan ribuan rakyatnya sendiri semata-mata untuk menyerang beberapa negara yang menjadi laluan dan telaga minyak di Timur Tengah menerusi Projeksi 9-11 yang sangat terkenal itu.

Segala-galanya bercampur baur!

Dalam keadaan ini ada hikmah yang sepatutnya diteladani oleh rakyat Malaysia. Ada banyak ilmu yang sedang Allah Taala taburkan kepada kita. Ada banyak pelajaran yang seharusnya dipelajari dan diamalkan. Namun berapa ramai daripada kita yang melihat dari sudut positif berbanding menuding jari dan melihat politik adalah segala-galanya?

Firman Allah Taala dalam Surah Al-Baqarah Ayat 120 bermaksud:

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan redha kepada kamu sehingga kamu mengikuti agama mereka.”

Walaupun dari satu segi, mungkin ramai yang tidak melihat perancangan atau konspirasi pihak berkenaan tetapi kalau kita perhatikan dari susur galur punca kepada Perang Salib, perkara sebegini berlaku terus-menerus walaupun dalam bentuk yang lebih moden dan lebih berkredibiliti.

Dituduh menyembunyikan maklumat, tidak bercakap benar, berkonspirasi atau lebih jahat lagi, sudah ada yang berteori, apabila Anwar Ibrahim dimasukkan ke penjara, sebuah lagi jet penumpang akan dikorbankan… semua itu memerlukan perhatian dan pemikiran yang jauh lebih besar berbanding dengan apa yang dihidangkan atau disuapkan kepada kita.

Janji Allah Taala itu benar. Janji Rasulullah s.a.w juga benar. Penghujung dunia akan menyaksikan umat Islam ditindas dan difitnah. Penghujung zaman dikenali sebagai Zaman Fitnah akan menimbulkan pelbagai haru-biru sehinggakan yang benar dikatakan palsu, penyamar dikatakan ulama, si bodoh dikatakan cendekiawan dan si penjahat dikatakan pembela.

Sebagai umat Islam dan mengaku berkalimah Thoiyibbah, seharusnya kita sudah menerima petunjuk dan hidayah ini dengan ilmu pengetahuan. Kita kena kembali kepada-Nya. Kena berfikir secara Islam. Kena berfikir sebagai orang Islam. Bukan berfikir secara orang politik atau akidah politik. Bukan bertindak secara sembrono tanpa berfikir sepertimana yang dimahukan oleh musuh-musuh Islam dan umat Islam.

Sebabnya, melihat kepada sepanjang tragedi MH370 ini, terlalu ramai daripada kita yang tiba-tiba menjadi PAKAR sekalipun sekadar berimaginasi dan langsung tidak berpandukan kepada ilmu, sehinggakan yang tidak pernah naik kapal terbang pun, boleh pula menerangkan rupa bentuk kapal terbang dan jajaran penerbangannya.

Sumber: MyKMU

47 Responses to "PANAS BERAPI! BABI INI WAJIB DIMASUKKAN DALAM PENJARA"

  1. Mh370 bawa penumpang seramai 239 org..'berakhir di selatan lautan hindi...' blum rasmi lagi nasib mereka2 itu...TAPI...529 ORG PENYOKONG MORSI DIJATUHKAN HUKUMAN MATI OLEH MAHKAMAH MESIR...Ada sesapa yg buat bising...mcm berita kaki jer kan...fikir2 kan...

    ReplyDelete
  2. Muka sebiji macam babi... Maka perangai babi pun ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni muka babi kat bkt pelanduk

      Delete
  3. eh bro!

    dah muka dia pun ada macam rupa babi, buat apa masuk penjara! sembelih je!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mukanya sama macam otaknya, terencat. Macam katak bawah tempurung, berfikiran sempit, tapii rasa macam hebat sangat.

      Delete
    2. Kalau rupa bro serupa babi gua ingat lu pun sama serupa babi!

      Delete
  4. hmmm.. ada juga orang macam ini.. sesekali en latib cuba la keluar dari tempurung tu,.. encik ni dah lama sangat bawah tu.. dah mengalahkan katak pulak..

    ReplyDelete
  5. Bangsa yang kurang membaca akan terikat dengan cerita lisan penglipur lara dan ikut sedap rasa!

    ReplyDelete
  6. UMNO dgn fitnah dah jadik isi dgn kulit.. menghina Anwar dah jadik kemestian, MH370 mungkin bala dari Allah terhadap syaitan2 umno...kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati orang yang berpenyakit seperti Musafir Senja.

      Delete
    2. Musafir senja..kalau kau nak bengong sgt pun janganlah sampai tahap giler meroyan. Ini nyawa manusia. Apalah sgt anuwar brahim pujaan hati kau tu nk banding dgn harga nyawa penumpang dan krew MH370. Hang ni mmg jenis peliwat pungkoq mcm anuwar kot sbb tu hang sokong sgt dia,BENGONGGGGGG

      Delete
    3. MOHD LATIB NORJAM MMG BENGONG. PENJILAT PUNGKOQ ANWAR BRAHIM TAHAP GABAN MEROYAN.

      Delete
    4. MOHD LATIB NORJAM..KAU MMG PENJILAT PUNGKOQ ANWAR BRAHIM TAHAP GABAN MEROYAN. HIDUPLAH KAU DGN DOSA FITNAH TU BERPANJANG. AKU HARAP KAU AKAN MENDERITA SEPANJANG MASA SBB DOSA2 KAU X DIAMPUN OLEH WARIS2 PENUMPANG DAN KREW MH370

      Delete
    5. Musafir Senja....
      Kau pun dah senja mcm Anwar jugak. Jgn dok agungkan sgt si peliwat tu...Satu lg UMNO tu hanya sebuah pertubuhan...syaitan apa jadahnya. Otak kau pun dah terliwat jugak ke? Belajarlah terima Qada' dan Qadar Illahi....

      Delete
    6. Hahaha dlm MH370 TIADA peyokong pkr kah Yg Allah beri bala terhadap setan2 umno. Tah2 pd zaharie kot sbb kan dia Allah tarik nyawa penumpang2 yg lain skali bukan begitu musafir senja.
      Hati pon dah jadi senja. Hitam.

      Delete
    7. Musafir senja,.,just ask fucking anwar saman saiful sbb fitnah main jubor dia..otak mangkok taik kau ni

      Delete
    8. Apa pulak salah UMNO.
      Pilot adalah ahli seumur hidup PKR.
      Sebelum pandu kapal terbang dia hadiri Anwar dijatuh hukum di mahkamah Putrajaya.
      Co Pilot anak orang PAS.
      Macam mana tuduh UMNO buat semua kerja tu?
      Terbalik kuang tau?

      Bagaimana kalau UMNO kata ini semua kerja Anwar kerana marah dia akan masuk penjara.
      Apasal pulak dgn PRK Kajang?
      Siapa yg adakan PRK tu? UMNO atau Anwar?
      Wan Azizah menang drp siapa? Bukan dgn UMNO tapi dgn wakil PKR sebelumnya.

      Bangangggggg ..... punya Melayu.
      Patutlah kauorang senang dijual oleh DAP dan dikelentong oleh kaki penipu teragung zaman ini - Anwar bin Ibrahim al-Juburi.

      Delete
  7. Wan Azizah menang di Kajang tapi yang meraikan kemenangan adalah Tan Sri Khalid , Menteri Besar Selangor . Syabas Khalid kerana anda terus jadi MB Selangor .

    ReplyDelete
  8. Ya Allah. Melampaunye krang ajar ni.Lebeh teruk dari syaitan.Ya Allah berilah petunjuk kpd babiberuk ni. Babi beruk ni wajib ditangkap dan dituduh di mahkamah dan lebeh baik disula dengan besi panas.Macam manalah rupe dan perangai mak bapaknye..Agaknyeblebeh kurang sama je haramjadahnye sbb tak tahu mendidik anak.

    ReplyDelete
  9. TENGOK MUKA PUN MELUAT....SATU HARI KENA ATAS DIA BARU DIA TAU...ELOK SURUH DIA PI TANYA KAT ANUWAR IBRAHIM LA...SAPA PUNYA KERJA...MACAM SORANG KAWAN AKU NI...BERJUBAH...BERSERBAN...BAB MENGATA MAKI ORANG BUKAN MAIN...MULUT TAK ADA INSURAN ...LAST-LAST ANAK DIA KENA CEKUP BUNTINGKAN ANAK DARA ORANG...BARU CAI...

    ReplyDelete
  10. najib bunuh orang? anwar difitnah? rosmah kroni? wan azizah wanita solehah yang sentiasa lara? wakakaka. semua tu adalah hasutan dajal. mata dan hati dah buta tak tau guna otak kerana otak penuh dengan taik hasil dari aktiviti menjamban lelki sama lelaki.
    saya tak mau menulis perkara jijik ini tapi saya geram dengan melayu bahlul yang suka menuduh tanpa bukti dan sentiasa menyangka buruk terhadap kerajaan yang sedang menghadapi bencana.
    semua orang mendapat bala, sebagai ujian Allah, tidak hanya kerana jatuhkan hukuman 5 tahun. Pilot penyokong tegar PKR tu apa hal, tak dapat balasan ke? tapi orang yang bersih hati tak kan berfikir fasal balasan Allah terhadap orang lain kerana diri kita sendiri pun tak terlepas. kita hanya manusia biasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamat tu pun macam muka separuh tak empok macam bang non juga, otak sepanjang 4cm

      Delete
  11. Muka pun dah macam BABI tak heranlah babi ni penjilat tegar B.A.B.I...oink,oink,oink....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi lebih comel dari muka lu!cer tgk ada mcm babi jugak kan.

      Delete
    2. Yg ni betul2 babi

      Delete
  12. Minta tolong siapa yang ade alamatnye tolong btau kami nak ajat dia sampai leper. Muke die pun macam muke pukimak dia. Ini haramjadah dah nak mampos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meh datanglah aku ada setiap hari kat petronas sri gombak. Bila2 masa jah. Aku nak tengok hebat setara mana ko. Ko bawak semua ayahanda dan bang long pukida aku rembat aku tebas satu2. Meh laaa ada berani ke beb? Jangan cakap besaq jah meh laaa nak tengok.

      Delete
  13. PEMBANGKANG Malaysia kekal otak sampah, apa saja yang orang lain buat semua tak betul, kerana dalang utama yg juga ketua pembangkang negara begitu sikapnya. macai yang extrim bila tenguk bapak kali juburit masih jadi penghuni parlimen tentu anak buah sanjung melangit...kita tak heran PRK kajang pembangkang tetap menang, jika calun mereka tunggul busuk pon tetap menang sebab mejoriti pengundi disitu semua kaum mereka....

    ReplyDelete
  14. Kamu ingatlah di padang masyhar nanti kamu merangkak rangkak cari dia, bukan senang wo nak minta maap

    ReplyDelete
  15. Kamu wahai Abdul Latib, di padang masyhar nanti kamu merangkak-merangkak carik dio nih, bukan sonang kamu nak minta maap

    ReplyDelete
  16. Mamat tu keluar ikut burit babi..sbb tu perangai mcm babi...tak caya..? Cuba nengok muka dia btol2...sebijik mcm babi...mmg babi lahanat la mcm BABI aka Nuar Berahi...

    ReplyDelete
  17. yg dok sabitkn dgn najib apasal sial??? nampak sangat sekolah setakat darjah 6!!! pimikiran yg sempit harap2 anak2 ko tak BODOH macam ko jugalah....hang p buang lah DNA MELAYU buat malu ja...apa kena mengena dengan politik pulak??dah kapal terbang itu hilang dan nasib penumpang masih belum diketahui napa masih gak dikaitkan dengan politik??? cuba jangan FANATIK sangat..orang diatas boleh minum kopi sesama mereka yg bawah lebih sudu dari kuah...fikirkan??islam tak ajar kita bersikap kurang ajar dan memfitnah..mungkin ko patut belajar lagi hukum hakam tentang ISLAM...tak payah nak tunjuk yg ko ni lebih BAIK dari orang lain...

    ReplyDelete
  18. dah nama lagi pembangkang,,kalau lah mangsa MH370 ada kubur sekali pung dia akan kata ini salah UMNU.Kalaulah benar semua mangsa meninggal dunia hidup balik pun pembangkang takkan percaya..

    ReplyDelete
  19. ada undang undang isa dibakulsampahkan..

    ReplyDelete
  20. Hentikanlah spekulasi, bercakaplah beralaskan fakta kukuh.......buruk sangka dan fitnah tu hentikanlah, berdiam itu lebih baik buat masa sekarang

    ReplyDelete
  21. Anuar ialah segala dajal di bumi Malaysia ini. Dia merosakan minda manusia bingai seperti di atas.

    ReplyDelete
  22. Janganlah hina dia macam babi. Dah muka dia iras macam tu nak buat macam mana pemberian Allah swt.

    Kalau nak kutuk perangai dia macam dajai ka, tongong, bangang, bahlul atau tolol tu tak pa lah.

    ReplyDelete
  23. DI SEBEBKAN NAK TUTUP CERITA ANWAR MASUK PENJARA SEBAB LIWAT...
    SANGGOP ORANG YANG MENYOKONG DIA MEMBUNUH ORANG LAIN.....
    SUPAYA CERITA ANWAR DI LIHAT KECIL DAPAT LIPATA SEJARAH DARI CERITA KAPAL HILANG....

    ReplyDelete
  24. Penyokong dua2 pihak kerajaan dan pembangkang beragama islam berbangsa melayu saling caci mencaci.

    Apela nak jadi dgn orang kita ni?

    ReplyDelete
  25. Orang mcm ni patut ditangkap dan ditarbiah smpai insaf.. mana ada manusia yg masih punyai agama sanggup nak gadai nyawa sampai satu kapak terbang utk kepentingan peribadi..lain la kalau puak zionis atau illuminati..tolong la yg komen kat sini pun komen pakai otak!

    ReplyDelete
  26. eh...aku kenai dia ni...sebenaqnya dia ni anak haram...memang sah dia ni anak haram....aku kenai sangat...patut perangai teruk..silap-silap kaki tibai juboq jugak pa....

    ReplyDelete
  27. Abd Latib ni, di padang mahsyar akan menjerit melolong bila matahari dekat dgn ubun2 kepala. Anuar si durjana akan dpt balasan diakhirat di atas semua perbuatan dia menjahanamkan agama, bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  28. Orang ini ada akal kah? Kalau ada akal, dia ada guna ke atau tak? Kamu ingat Msia ni boleh control ke maklumat yang diterima dari negara luar... simpan dulu lepas tu tgk masa yang sesuai, hebahkan??? Tahu ke berapa negara yang terlibat dlm pencarian ini?? Kerajaan takde masa lah nak layan publikasi murahan mcm ini ... semata-mata nak layan PRK Kajang ... drama yang dibuat oleh PKR sendiri. Cuba2lah pakai otak tu ye

    ReplyDelete
  29. akal pendek mcm mahfuz mr bean....tahap pmr

    ReplyDelete
  30. Saya x kesah siape jadi Mb selangor..asal jgn Dari puak umno

    ReplyDelete
  31. Aku dah pehi petronas sri gombak 3 kali dan akan pergi kesana lagi tapi xnampak pun babi haramjadah tu kat situ...penipu!!!!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!