PANAS BERAPI! AL KISAH PAK MENTERI BAGI ANUGERAH PADA MALAYSIAKINI -WAJIB BACA DAN SEBARKAN!

Aku dapat tahu yang menteri kita Zahid Hamidi, Shabery Cheek, Ketua Pengarah Penerangan Malaysia dan Pengerusi SKMM telah ditipu oleh pihak penganjur yang dinamakan dengan nama Malaysian Social Media Chambers. Inilah cerita yang aku dapat.

Baiklah kita pun tak tau siapa dianya Malaysian Social Media Chambers ni. Tapi tidakkkah pak-pak Menteri dan Penagarah ni siasat dulu latar belakang siapa mereka ni? Takkan la orang kenamaan pergi ke majlis yang tak tau siapa mereka sebenarnya???

Kalau macam tu, siapa pun boleh buat majlis dan panggil Pak Menteri? Dan Pak Menteri akan turun saja tanpa mengetahui siapa atau majlis apa yang dihadiri? Boleh tipu macam tu je ke? Jangan la bagi alasan tak masuk akal ok. Bagilah alasan logik sikit. Kita nak tau siapa Media Social Chambers ni.

Takkan la para pegawai yang berkerja untuk Menteri dan Ketua Penagarah ni begitu naif dan tak tahu mereka dijemput ke mana kan?

Video kat atas tu dah dibuat dengan penjelasan dari Chairman Media Social Chambers sendiri. Dia kata ianya diberi kerana dibuat vote online dan semua memilih Malaysiakini? Betui ka Dawood? Macamana kita semua tak tahu korang ada voting macam ni? Tak ada siapa pun tahu?

Or memang gang Dawood ni nak buat secara tertutup dan nak kasi Malaysiakini menang? Kita bukan nak pertikai, tapi kita mau tanya kriteria apa si Dawood and the gang ni pakai? Lagi satu si Dawood ni kata Menteri tahu tentang kemenangan Malaysiakini, so berbalik pada aa yang aku tulis diawal tadi, tidak timbul persoalan menteri tak tau kan?

Kita bukan kata Zahid yang pilih Malaysiakini, tapi bila dia sendiri yang bagi award pada portal yang kuat memitnah PM dan isteri ni dan dia memang dah tahu dari awal lagi, so itu yang menjadi persoalan, aku nak tinggalkan korang dengan video Zahid memarahi Malaysiakini


Aku tak marah Malaysiakini sebab mereka membuat kerja mereka, cuma aku menjadi pelik bila Pak Menteri yang marah dan hentam Malaysiakini dulu kini siap tepuk bahu dan bagi anugerah lagi.  WAYANG APA NI? Percaya atau tidak ni?

Ke kita kena tipu je ni???

12 Responses to "PANAS BERAPI! AL KISAH PAK MENTERI BAGI ANUGERAH PADA MALAYSIAKINI -WAJIB BACA DAN SEBARKAN!"

  1. PK,
    Serba sedikit yg kita ketahui setakat ini, seorang individu bernama Ibdilillah Ishak merupakan ketua unit media sosial KJ. Ibdilillah ini juga adalah timbalan presiden Malaysia Social Media Chambers, pertubuhan yang menganjurkan acara penyampaian anugerah tersebut. Jadi tidak menghairankan kenapa ada para menteri yg hadir dalam majlis itu.
    Dotted lines antara Ibdilillah > KJ > Zahid > dan lain2 dalam hal ini, terpulanglah kepada kamu nak menyambungkannya. Aku dah malas...tak kuasa nak memikirkannya.
    rgds.
    EVLee

    ReplyDelete
  2. Bro, inilah orang kata manusia yang paling keji ialah politikus, tak kira lah dari kem BN keh atau puak pakatan....tak boleh caya langsung

    ReplyDelete
  3. Bro, aku respek ko. Ini konspirasi lah bro, tak boleh dibiarkan. Aku nampak DS Najib telah menyimpan gunting dalam lipatannya. Aku tak bimbang sangat tentang Najib, tapi aku rasa UMNO dalam bahaya besar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ds najib hanya ikut nasihat pemandu saja..
      dia peduli apa semua itu..

      Delete
  4. Biasalah klu poket tu dah dimasukkan duit, perkara yg mustahil pun boleh jadi x mustahil .... aq bukan nak kutuk zahid ka tapi aq mmg langsung x suka kat dia nie.. mcm mana lah dia boleh jafi menteri klu tgk cara dia fikir tue dah lebih kepafa kepenyingan diri sendiri.. byk beb yg dia buat onar masa jadi menteri nie... tue belum lagi isu pasal rasuah.....

    ReplyDelete
  5. Inilah pak menteri kita, semuanya cap ayam , tak reti buat kerja, rakyat tanggung susah, tapi apa bleh buat rakyat yang bodoh terbiasa memilih orang bodoh.

    ReplyDelete
  6. Bukan kena tipu ,
    Tapi kena tipu dulu , kini dan selamanya .

    Jangan marah orang yang menipu
    tapi marahlah pada diri sendiri yang bodoh dan selalu tertipu dan biarkan diri ditipu selama-lamanya.

    ReplyDelete
  7. Abdul Wahub yang bijaksanaMarch 6, 2014 at 3:13 PM

    Cakap banyak pun tak guna tapi yang terbaik tetap P Ramlee . Dr Mahathir punya hebat pun tak bole lawan kehebatan P Ramlee .

    ReplyDelete
  8. Gua punya komen simple saja.

    Itu menteri Umno tak boleh percaya punya orang. Mulut cakap tak serupa bikin punya. Sekarang semua orang sudah tahu itu menteri Zahid Hamidi iktiraf Malasyiakini. Memang tak bo;leh pecaya punya menteri. PM Najib lu sudah silap pilih orang lah. Malasyiakini banyak hentam sama lu sama lu punya bini, tapi itu Zahid bagi pujian dan recognition kepada Malasyiakini.

    Sekarang apa macam PM Najib. Lu menteri sudah tikam lu punya punggung apa.

    ReplyDelete
  9. Bro, soalan yang tuan kemukakan diakhir/penutup artikel....paling saya suka adanya!!! Macam2 boleh diceritakan dari soalan tersebut...

    ReplyDelete
  10. Hebat-hebat belaka menteri zaman najib ni, ada menteri amaran, ada menteri cap ayam dan terbaru menteri tin kosong. bravo.......

    ReplyDelete
  11. Ini nama dia wayang kulit Wak Long Pok Dogo. Wak Long = Penganjur, Pak Dogo = Pemberi anugerah!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!