JAMBATAN KEDUA PULAU PINANG DIBERI NAMA JAMBATAN SULTAN ABDUL HALIM MUADZAM SHAH!

PM umum sebentar tadi Jambatan Pualau Pinang ke 2 diberi nama Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah. Alhamduillah akhirnya nama yang berhak telah diguna. Harus diingat Pualau Pinang asalnya adalah sebahagian dari Negeri Kedah!

Terima kasih PM kerana meletakkan nama Agung kita. Alhamdulillah

Kepada pejuang-pejuang maya, Tahniah aku ucapkan kerana korang siang malam mintak PM meletakkan nama Agung di jambatan kedua. Akhirnya PM dah pun menunaikan permintaan anda semua. Siapa kata PM ta mendengar.?

PM kita memang prihatin dan aku doakan semoga satu hari nanti Pulau Pinang kembai semula kepada Kedah! Amin.

42 Responses to "JAMBATAN KEDUA PULAU PINANG DIBERI NAMA JAMBATAN SULTAN ABDUL HALIM MUADZAM SHAH!"

  1. . . .dan malaysia kembali kpd Tanah Melayu. Amin. . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kembali kpd Tanah Melayu kepala hotak kau.... tak da maknanya.... ko ne rupa-rupanya masih lagi bermimpi di siang hari. Tak payah lah nak sebut tanah melayu lagi...malu weh...
      Tak macam negara China(Tanah Cina), walaupun besar tapi masih lagi tak cukup tanah...
      Ini lah bezanya orang Cina dengan orang Melayu.... selalu mimpi.

      Delete
    2. Besar la gaji awak jadi askar upahan RBA

      Delete
    3. Itu adalah reality... kata2 anon 3.54 taklah tersasar mana. Orang melayu perlu mencari kelemahan bangsanya sendiri. Bila dah tahu puncanya cuba perbaiki dan jadilah bangsa yang tegas dan kuat.Janganlah malu dengan kelemahan diri sendiri.Di mana hilangnya semangat orang melayu...
      Apakah orang melayu sedikit demi sedikit akan di jajah balik oleh pendatang...
      Apakah orang melayu masih lagi belum merdeka!!

      Delete
  2. ALHAMDULILLAH MMG SEWAJARNYA. TADI POLIS ADA BERITAU DARI 120K ANGGOTA KESELAMATAN HANYA SERIBU LEBIH SIKIT JE KAUM YG SIBUK KATA DIA SAYANGKAN MALAYSIA. BILA BERKHIDMAT TAK MAU PULAK. SAYANG KE. NEGARAKU KE. SIBUK NAK MEMERINTAH KONON. JGNLAH BERPURA2 SAYANGKAN NEGARA MEMGAKU RAKYAT MSIA TAPI BERJUANG SORRY....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ne mcm kura-kura dalam perahu.. pendatang halal yg ada le ne cuma nak kumpul harta je.. sebab orang melayu tak pandai buat duit.
      Pencerahan.... 97% bandar-bandar besar di bangun kan oleh orang Cina.
      Ko ada.........

      Delete
    2. begitu juga Putrajaya dibangun oleh Cinapek, jadi patutlah diserahkan kepada Cinapek Putrajaya itu.

      Delete
  3. aku org penang.aku sokong 100% nama jambatan ke2 tu. dan kena atur penang kembali kepada kedah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALHAMDULILLAH DAULAT TUANKU!!! TERIMA KASIH PM KITA kami anak jati penang bersyukur

      Delete
    2. kena atur penang kembali kepada kedah... cakap memang sedap...
      Inilah orang melayu... tahu cakap saje tapi tak tahu nak buat kerja.
      Lebih-lebih lagi yang duduk kat atas tu..
      Inikah yang dia orang laung-laung kan sebagai pejuang agama bangsa dan negara.
      Tin Kosong.

      Delete
    3. meluat dok bawah kedah..

      Delete
  4. tahniah ds najib anda perihatin dengan suara orang melayu. jangan pula sekali dengar tiga kali lupa. harap biarlah berterusan.

    ReplyDelete
  5. Langkah sepenuhnya Kedah mengambil alih P Pinang. Jadi lah Pulau Pinang wilayah autonomi kepada Kedah. Pulau Pinang jadi umpama Hong Kong kepada China. Padan muka!

    ReplyDelete
  6. Nasib baik tak dinamakan jambatan aljuburi tokpekong

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah DAULAT TUANKU!!! terma kasih PM kami anak jati penang bersyukur amin

    ReplyDelete
  8. Penang patut kembali kepada Kedah... sokong 100%

    ReplyDelete
  9. Assalammualaikum wmt,
    Teman sangat gembira dan terasa macam syok sendiri pulak bila jambatan ke dua itu dinamakan sempena DYMM Sultan Kedah.
    Sebabnya, kerana teman antara yg menyokong nama itu diberikan kerana Penang sebenarnya adalah milik Kedah, cuma ianya dipajakkan sebagai sebuah negeri selagi ada bulan dan bintang.

    Harap-harap cinabeng di Penang tu faham bahawa Penang itu milik Melayu. Mereka hanya menumpang dgn membayar 'pajakan' yg diwarisi drpd penjajah Inggeris. Ada faham ka?
    Hidup Melayu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjanjian pajakan itu antara Sulatan Kedah dan Francis Light, Pesuruhjaya British. Tetapi apabila merdeka, secara implied, pajakan itu sudah terbatal kerana tidak ada mana-mana peruntukan dalam perjanjian itu bahawa P.Pinang akan menjadi harta pusaka British dan difaraidkan kepada kaum Cina.

      Kita rakyat Kedah perlu membuat referendum dan dihantar ke Parlimen menuntut supaya Perjanjian tersebut dibatalkan kerana kita sudah merdeka dan British telah melepaskan hak-haknya keatas Tanah Melayu. Syarikat-syarikat penjajah British pun sudah kita ambilalih pada 1983 dahulu. Jadi tidak menjadi kesalahan kita miliknegerikan balik wilayah P.Pinang ini kepada Kedah.

      Delete
    2. xmau bawah kedah.. mundoq sgt..

      Delete
    3. Tumpang apa.... wa beli condo free hold... lu ada.....

      Delete
  10. Kembalikan Pulau Pinang kepada Kedah,daripada kita dok meratap hiba mengatakan Pulau Pinang sudah jadi seperti Singapura.Kuasa ada di tangan kenapa jadi dayus wahai UMNO?Politik dan demokrasi ini amat merugikan Islam,bangsa Melayu dan tanahair.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak semua negara boleh mengikut sistem demokrasi terutamanya macam Malaysia. Apakata libatkan kuasa agong macam president. Demokrasi raja berpalimen.

      Delete
    2. Aku sokong.

      Delete
  11. Kedah tuntut hak dia..masalah ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak de masalah.... tuntut la kenapa tak tuntut... takut dengan dappig ke...

      Delete
  12. Kembalikan yang hak kepada Kedah..

    ReplyDelete
  13. Salam. Tolong linkkan blog http://cicitpawangali.blogspot.com/ . Tk!

    ReplyDelete
  14. harap. ekonomi bumiputra akan ambil alih dekat jmbtn ke-2... jangan kasik bangsa lain majukan kawasan tu, kali nin pulak berniagan, pls jangan jual2 tanah disebbkan keuntungn sendiri. majukan lah

    ReplyDelete
  15. Mudah2an penang akan kembali semula kepada bangsa melayu.... hahahahaha

    ReplyDelete
  16. Nasib baik x letak nama guan eng babi.. klu x dah lama aq bakar penang tue..

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah selayaknya nama DYMM YDPA di abadikan pd jambatan itu. Kalau tak letak awal2 nanti ada Melayu bangang cadang letak nama tokong 2 ekor Lim. Yg penting, nama MELAYU di situ. Mesti cina beng DAP sdg panas mendidih. Aku naik jambatan tu malam ni insyaallah. Ada jg la benda cerdik Pak Lah buat setelsh buat bodoh batal jambatan bengkok.

    ReplyDelete
  18. Pualau Pinang asalnya adalah sebahagian dari Negeri Kedah!..... Betul ke House PK.. Kalau BETUL kenapa tak ...... ataupun macam ne... Singapura asalnya adalah sebahagian dari negara Malaysia.... disebabkan kebebalan pemimpin melayu terutamanya TAR semua nya tak da makna dah... selagi itulah orang pendatang halal akan menyebabkan org org Melayu tidak dapat hidup dengan aman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singapura dah tak boleh ambilbalik sebab dia dah keluar dan merdeka dari Malaysia. Kalau P.Pinang minta nak keluar dari Malaysia macam Singapura pun akan jadi masaalah juga tapi possible bila penduduk disitu dah jadi 7 juta orang. Sebab tu aku tengok satu macam ajer perumahan di P.Pinang itu macamlah berjuta-juta orang mau masuk pulau itu, tapi Melayu dan mamak yang ada dihalau secara halus.

      Delete
  19. aku takut bila penang masuk balik kedah Lim Guan Eng jadi MB kedah United...... la ni dun Penang PR menang..... Kedah lak BN menang Suam2 kuku je...... so untung la DAP...

    ReplyDelete
  20. Pulau pinang jauh lg maju... ada bandar utama..pendapat perkapita jauh melebihi kedah... rakyat pulau pinang bebas dari cengkaman sultan dan kerabat... tiada mahunya pulau pinang nak masuk kedah... keep dreaming

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah.. keep dreaming.... setakat melolong je buat ape

      Delete
  21. Anon 11.15, manusia mcm kamu @ cina komunis (mungkin kamu) yg menolak Sultan. Apa yg ada di Penang ialah tinggalan BN dan DAP tambah cat shj. Aku dah cukup gembira nama Sultan Kedah pd jambatan tu. Nama MELAYU , bukan Tokong Lim. Allah maha kaya...jambatan ini siap sms Sultan Kedah jd YDPA. Tanah Melayu merdeka jg PM ialah putera Kedah. Cina komunis kena terima hakikat, PP ialah hak Kedah.

    ReplyDelete
  22. Salam..
    Yang dok berebut pulau tu nak buat apanya? Patutnya biaq pi kat pulau tuh..ni tanah besaq Kedah nih yg patut kita bangunkan..bangun menjadi maju melebehi Penang tuh..Kat tanah besaq ni macam2 ada..Dok pulon pulau tu nk buat apa? Melayu..Melayu..Klu takat ni ja isi dlm Kepala majoriti Melayu yg buleh pakai..lambat lagi la nk maju Malaysia nih..sedeh..sedeh sangat...Bangun Melayu! Kena ada otak meniaga..jgn slamanya dok jadi pembeli saja..Bangun Melayu Bangun!

    ReplyDelete
  23. pulau pinang tetap milik sultan kedah selamanya

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!