EKSKLUSIF! ROSMAH MANSOR MAAFKAN CINA KETUA PENERANGAN DAN PUBLISITI DAP YANG KURANG AJAR!

Baru-baru ini, portal berita Malaysiakini jelas dilihat mempunyai niat jahat apabila memutar belitkan kenyataan isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor apabila hanya menggunakan beberapa keratan dalam teks ucapan beliau untuk menggambarkan satu persepsi yang negatif pada pembaca.

Rosmah hanya mengatakan demi mahu mendekati rakyat, beliau rela mengorbankan hobi2 yang disukai selama ini antaranya bermain badminton. Artikel Malaysiakini pula menulis seolah-olah Rosmah mengatakan rakyat merampas segala-galanya dari beliau, jelas tajuk dan tulisan seperti itu bertujuan menimbulkan kebencian.

Ucapan beliau itu dijadikan bahan sindiran oleh penyokong2 & beberapa pemimpin pembangkang. Malah golongan yang berada di atas pagar juga termakan dengan hanya membaca tajuk di Malaysiakini, sedangkan apa yang cuba disampaikan oleh Rosmah ialah beliau sanggup mengorbankan masa demi rakyat, iaitu rakyat lebih utama dari hobi2 beliau.

Penulis tidak nampak kesalahan pada ucapan Rosmah, beliau berusaha untuk menangkis persepsi buruk terhadap beliau selama ini dengan cuba mendekati rakyat melalui pogram2 kebajikan. Tidak semua program2 bantuan dan kebajikan boleh dihadiri oleh PM dek kekangan masa.

Apa salahnya sekiranya Rosmah sebagai isteri menjadi wakil ? Mungkin dengan cara itu jugalah segala keluh kesah rakyat boleh disampaikan terus kepada PM melalui isteri yang menjadi wakil menghadiri majlis2 seperti ini.

Walaupun dihujani pelbagai tohmahan, fitnah dan hasutan, penulis tengok Rosmah tak mudah melatah, ada kalanya beliau mendiamkan diri adakalanya melalui respon2 sinikal yang kena tepat pada batang hidung mereka yang membuat tohmahan ada beliau. Seorang ahli DAP, Hew Kuan Yew yang digelar "Superman" di kalangan rakan2 chauvanis telah membuat kenyataan yang agak kurang ajar apabila seolah olah mendoakan supaya Rosmah mati dengan merujuk kepada artikel 'spin' Malaysiakini di atas. Namun respon 'bersahaja' yang ditunjukkan Rosmah menunjukkan betapa cara pemikiran beliau mengatasi pemikiran hasad dengki Hew Kuan Yew itu.

HOUSE PK: Aku petik artikel ini dari blog Be Da Man. Aku tengok makin lama puak DAP ni main melampau. kalau ya pun tak suka tak perlu nak buat macam tu kan? Si Hew Kuan Yew ini adalah KETUA PENERANGAN DAN PUBLISITI DAP!

22 Responses to "EKSKLUSIF! ROSMAH MANSOR MAAFKAN CINA KETUA PENERANGAN DAN PUBLISITI DAP YANG KURANG AJAR!"

  1. MALULAH SIKIT KUAN YEW OI WALAUPUN KAU HINA ROSMAH DIA TETAP MAAFKAN KAU. APA HAK KAU NAK HINA PERIBADI ORG. TAK KIRA ORG TU GEMUK OR KURUS. BELAJARLAH SIKIT HORMATI ORG, ENTAH ATAS DASAR APA DAP PILIH KUAN YEW INI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau DAP chauvnis mana ada ADAB, kebanyakanya kurang ajar disemua peringkat.Jawabnya 13may aje.generasi ini tidak melihat peristiwa tersebut. mungkin nak cuba.13 may terjadi selepas melayu hilang sabar kerana DAP juga.

      Delete
    2. Atas dasar mulut longkangnya

      Delete
    3. dap pilih dia kerana nama dia kuan yew....

      Delete
  2. biasalah kalau dah benci apa saja yg rosmah cakap atau buat serba tak kena, selama ini pun rosmah tidak penat latah dgn tohmahan yg diberi pada dia tapi apa yg kuan yew katakan itu mmg sgt kurang ajar akan tetapi rosmah tetap maafkan dia. mmg aku tabik pada kelembutan hati si rosmah ni, kalau aku tak mungkin maafkan si kuan yew tu.

    ReplyDelete
  3. biasalah bila org busuk hati mcm mana baik rosmah buat ade je x kena...ape yg rosmah cakap semua salah x pernah nak diangap baik kn....ade je cerita yg akn diputar belit...walau mcm mana dicaci dihina rosmah tetap memaafkn org yg mintak die mati kt blh menilai org dgn sikap die sendiri....entah ape lg yg akn di spin pasal nie....

    ReplyDelete
  4. nie menunjukkan yang rosmah nie bukan manusia yang kejam seperti pebangkang cakap...rosmah nie hati baik even pihak pebangkang kutuk dan harap rosmah nie mati..tapi rosmah tak buat ape hanya memaafkan saja...kalau orang lain gua rase da nak court saman...

    ReplyDelete
  5. dah namanya DAPig... mmg dasar pukimak bangsat cina nie kalau makin di biar makin pijak kepala kita terutamnya bangsa melayu suatu hari nnt... sekarang nie pun aq dah nampak kebangsatan diorang ni makin menjadi2.. bukan setakat pijak malah diorang nie semua dah berani berak atas kepala kita. tgk je lah mcm mana dia bagi kenyataan kat Rosmah.. itu Rosmah isteri Pm dia berani buat mcm tue.. kalau kita nie? apatah lagi .. bukannya takat bagi kenyataan tapi siap buat praktikal lg ... bagi kaum2 dan bangsa melayu yg masih x sedar akan permainan pukimak2 bangsat babi cina nie... sedarlah sebelum terlambat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaum melayu kita ni dah buta mata dan hati dah kak bedah oi sampai dah tak nampak kebabian cina rasis nie menghina kaum melayu kita . tgk mcm mana dia hina rosmah dan siap minta doa cepat mati kena serangan jantung plak tu. kalau kita tak bertindak sekarang tentu terlambat nanti...

      Delete
    2. Mudah aje ubatnya kembalikan ISA atau 13 May sekali lagi.

      Delete
  6. what goes arond will come around jadi jgn risau! tabah semangat!

    ReplyDelete
  7. jangan risau pade benda2 remeh seperti ini,,,,banyak lagi yang dengki dan busuk hati...dorang tau ape tentang first lady nie tapi hanya tau dengar rumor aje....abaikan semua ini dan biarkan aje semua caci an dan maki orang lempar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPig makan babi dengan taiknya sekali. itu pasal kurang ajar macam mak pak tidak ajar.

      Delete
  8. makin lama makin melampau wa tengok DAP ni. Agak-agakla pun kalau tak suka! Perlu ke lu nak doakan orang mati cepat? Kalau dia cakap kan gua sampai bila-bila gua tak maafkan der!

    ReplyDelete
  9. bayangkan ketua penerangan daping bodoh nak mampos ikut suka mulut aje hina rosmah tapi tetap diampunkan oleh rosmah dan siap doakan kesejahteraan dia. kuan yew ni btl cina rasis punya org bahaya kalau dibiarkan org nie bermaharaja dok hina rosmah. sepatutnya kenalah hormat sebab rosmah isteri kepada PM kita. ce kalau kita doakan kuan yew cpt mampos terasa tak dia agaknya. mesti kecoh punya daping anjing ni punya parti....

    ReplyDelete
  10. Atas nama politik baharu,jangan terkejut kalau Najib lantik bintang tiga ini ganti menteri Hindraf yang letak jawatan tu.

    ReplyDelete
  11. aku hairan apa saja yg rosmah ckp mesti di salah ertikan oleh sesetengah pihak kan, salah ke apa yg rosmah katakan itu. sedap mulut aje si cina babi kuan yew ni nak menyumpah rosmah kan... tapi rosmah masih mempunyai hati yg sungguh baik sekali sehingga dgn senangnya dia maafkan si cina babi tu dan blh doakan kesejahteraan dia plak. dah takde kata2 yg hendak aku katakan pada rosmah.

    ReplyDelete
  12. Ini membuktikan pembangkang tiada isu untuk diketengahkan ... Wakil Rakyat mereka ( PR ) menjadi dungu kerana BN tiada Isu.... Isu remeh temeh begini didendangkan di merata 2 tempat.... KESIMPULAN NYA SESIAPA YANG MEMILIH MENGUNDI PEMBANGKANG (PR) SEMEMANGNYA BODOOH, BEBAL, BANGANG , SENGAL DAN ANAK HARAAM.. HA HA HA HA..

    ReplyDelete
  13. Rentry tak ada blog ni tak best

    ReplyDelete
  14. rosmah wayang ja tu....nak tunjuk baik la sangat...

    ReplyDelete
  15. Saya amat menyanjungi UMNO sebagai wadah parti yang mewakili bangsa Melayu di Malaysia. Sehingga kini, sokongan saya tidak berbelah bahagi walau sedikit pun. Namun apabila terbaca saja tajuk berita yang melibatkan Rosmah Mansor, entah kenapa saya berasa amat tidak suka untuk mendalami kandungan berita yang dituliskan. Perasaan saya bercampur antara sayangkan UMNO dan bencikan Rosmah Mansor. Maaf sekiranya tulisan saya ini mengundang perasaan tidak senang kepada sesiapa. Sekadar berterus-terang menyampaikan apa yang terbuku di hati.

    ReplyDelete
  16. tak guna berlembut dengan cina dap makan babi. bangsa cina bukan faham erti kemaafan atau minta maaf sebagaimana orang melayu islam. cara yang sebaik mengajar golongan tersebut hanya dengan tindakan saja. malah tidak sepatutnya mendoakan kesejahteraan orang yang memusuhi bangsa melayu dan agama islam.. baik biar kena pada masa dan tempatnya..bukan baik kerna terpaksa hingga tergadai maruah bangsa sendiri...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!