PANAS BERAPI! PENERIMA BR1M AMUK HINGGA BALING SELIPAR?

Bekas penjawat awam, Imam Hoslan Hussin (imam baling selipar) penyokong tegar PAS yang telah turut menyertai himpunan jalanan Bersih, Blackout dan pelbagai demo setelah menjadi hukuman penjara setahun kerana menghina mahkamah, kini telah pun insaf dan bersyukur menerima BR1M. Setelah kembali daripada menghantar anak beliau mengaji di Yemen baru-baru ini, beliau telah di jemput oleh Kementerian Dalam Negeri untuk menjadi Pakar Motivasi kepada banduan-banduan kes dadah dalam penjara. Kalau google kronologi cerita pasal imam selipar ini memang banyak.

BR1M merupakan satu rahmat kepada orang yang benar-benar perlukannya dan kalau korang masih tak faham macamana sistem BR1M ni, ada baiknya korang Klik dan baca blog Be Da Man. Dia tulis dengan mudah untuk anda fahami proses BR1M .

Tahukah anda wahai penerima BR1M sekalian anda dilindungi oleh insurans melalui I-BR1M? Sekiranya berlaku kematian secara kemalangan atau cacat kekal (Personal Accident) anda dilindungi sebanyak RM30,000? Sekiranya berlaku kematian biasa anda akan mendapat RM1000.00.

Aku percaya ramai yang tak tau pasal Insurans BR1M ni, mungkin PENERANGAN yang diberi tidak mencukupi atau jabatan yang dipertanggungjawabkan tak tau nak meNERANGkan. Kesian PM! Masih ada lagi agensi yang tak tau nak jalankan tanggungjawab kan?

Anyway, kepada penerima BR1M bersyukurlah dan sekiranya anda sudah melebihi kelayakan menerima BR1M, maka jadilah seperti 17 ribu yang memulangkan semual duit BR1M tu. Kita berikan pada yang memerlukan dan bukan pada yang tak tau nak bersyukur.

Benda baik aku kena cakap. Betul tak? Kita kena belajara bersyukur, Insya'allah murah rezeki kta.

7 Responses to "PANAS BERAPI! PENERIMA BR1M AMUK HINGGA BALING SELIPAR?"

  1. MACAI ANUwar mana reti bersyukur.. bercukur bulu ari-ari pun tak..

    ReplyDelete
  2. Dulu dia jadi mace tu kerana terpengaruh dengan dakyah sesat tokguru Pas. La ni dia dah tak rapat dengan tokguru lagi maka dia pun tak sesat lagi dah. Dah nampak cahaya sebenar yang ditunjukkan oleh Allah kepada nya.'

    Tahniah Imam Hoslan. Anda cepat tersedar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh caye ke si mamat ni??? lakon je kot........

      Delete
    2. boleh caye ke mamat ni!!!???? berlakon je kot........

      Delete
  3. Salam Bro,
    Mohon pautan di blog tuan bagi portal http://pahang-ku.blogspot.com
    Tq - BH

    ReplyDelete
  4. Saya baru terima BR1M . Terima Kasih kerajaan Malaysia .

    ReplyDelete
  5. sapa kata kerajaan sekarang berdendam??? Selagi masih bergelar rakyat Malaysia, peluang adalah sama......

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!