PANAS BERAPI! KHALID IBRAHIM UMUM TANDING TIMBALAN PRESIDEN PKR!

MENURUT AGENDA DAILY, Khalid IBrahim baru saja umum di kediaman rasmi dia bahawa beliau akan bertanding sebagai TIMBALAN Presiden PKR! Bila ditanya kenapa dia buat pengumuman sebegitu maka Kahlid kata supaya penyokong-penyokong dia dah boleh mula kempen untuk diri dia.

So Azmin! Apa kata anda? Khalid dah umum nak jadi Timbalan Presiden ni. Ini sudah boleh menimbulkan kemarahan Anwar ni. Habis la punguoq siapa la jadi mangsa malam ni? Muahahahaha

Memang sah PKR banyak masalah ni, pengumuman Khalid ini adalah satu signal kuat kepada team Azmin. Jangan main-main brader. Dalam gagap-gagap dia pun dia masih berkeyakinan. Walau Anwar dah dapat semua tandatangan dari Adun Pakatan kat Selangor ni untuk Anwar jadi MB, Khalid tetap nak tanding Timbalan Presiden.

Oh ya, mungkin ramai yang tak tau cerita ni ya? Anwar dah dapat persetujuan bertulis dari semua adun Pakatan di Selangor untuk menjadikan Anwar MB tau. Hanya golongan EXCO saja yang masih menyokong Khalid. Dasyat game Anwar ni. Tapi Khalid pun tak kurang hebatnya.

Maka kita akan saksikan parti yang kununnya berjuang untuk rakyat akan membazir duit rakyat dengan pelbagai helah. Contoh macam kat Kajang tu, saja buat PRK sebab nak jadikan Anwar MB kan? Kalau Khalid buat gila dia bubar DUN Selangor macamana pulak?

Kome ad afikir ke pasal ni wahai pencacai Pakatan? Dan paling malang sekali rakyat Selangor, korang tak rasa rugi ke pilih kerajaan jenis macam ni? Sebab nak puaskan hati mereka sanggup buat apa saja untuk puaskan hati mereka? Apa ini pun nak salahkan UMNO jugak ke?

Ce cite, ce cite?

5 Responses to "PANAS BERAPI! KHALID IBRAHIM UMUM TANDING TIMBALAN PRESIDEN PKR! "

  1. Orang Cina anggap dia boleh tunggang Anwar utk dapat kuasa,tapi nampak gayanya bila dapat kuasa Anwar akan tunggang mereka nanti.Tengok sekarang belum dapat kuasa pun dia dah buat apa dia suka,tak semena-mena dia arahkan ADUN PKR Kajang letak jawatan utk beri laluan dia jadi MB.Ada ke Anwar tanya LGE atau LKS terlebih dulu?. Taraaakkk.DAP memang suka TS Khalid jadi MB,Anwar tahu tapi sekarang dia dapat peluang corner kehendak DAP.Bila Anwar jadi MB nanti baru DAP tahu siapa Anwar,mampuslah kamu.Kata Anwar ' biar kita dapat kuasa dulu,lepas tu kita satukan semula org Melayu dan kita buat apa yg kita mahu'.Sorrylah PK tang ni aku pun suka Anwar gantikan TS Khalid,kalau dia menang di Kajang,tapi walau apa pun aku lebih suka kalau dia kalah.

    ReplyDelete
  2. Mungkin apa yang A.Kadir Jasin cakap betul, PRK Kajang dan semua yang berlaku di Selangor akhir-akhir ini (termasuk MOU bekalan air antara Selangor-Kerajaan Persekutuan) cuma sebahagian dari wayang yang dipentaskan oleh sutradara bersama Najib dan Anwar bagi memastikan kedua-dua kawan lama ini kekal berkuasa....

    Hebat Najib dan Anwar kan? Maklumlah mereka ini kawan lama. Bukankah dulu Anwar Ketua Pemuda Umno dan Najib timbalannya? Patutlah Anwar tidak berani mengkritik pedas Najib dan Najib juga tidak berani melakukannya kepada Anwar kerana antara mereka berdua juga ada MOU?

    Tapi tak apalah, jika Anwar masih menghormati Najib, sekurang-kurangnya kita masih ada Dr Mahathir, Daim dan A.Kadir Jasin yang tidak akan menjadi hipokrit seperti Anwar kerana mereka sentiasa bersedia mengkritik PM kita yang paling lemah ini....

    ReplyDelete
  3. orang selangor peduli hapa dgn semua tu. asal bukan umno dia sebat semua. bagus ke tak bagus ke liwat tak liwat depa mana kisah. nak buktikan kononnya org selangor lebih educated. apa nak kisah kalau ada masalah org lain boleh tlg settled beb

    ReplyDelete
  4. Pembetulan Big Bro... Khalid Umum bertanding TIMBALAN Presiden... Bukan NAIB Presiden...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!