KUNYIT HANGIT! MARI TENGOK BAGAIMANA KHALID IBRAHIM 'CHECK MATE'KAN ANWAR IBRAHIM! MESTI BACA

Semalam apabila Khalid Ibrahim membuat perjanjian dengan kerajaan Persekutuan tentang pengambilaihan 4 konsesi air dan meneruskan projek Langat 2 sebenarnya adalah satu tamparan dan check mate buat calon Kajang iaitu Anwar Ibrahim.

Khabarnya Anwar mengamuk dan marah gila kat Khalid yang telah memalukan dia. Yalah selama Anwar dok round Kajang untuk menjadi wakil rakyat sana, dia dah sembang pasal semua benda kecuali masalah air je si peliwat ni tak pernah sentuh.

Yalah dia ingat lepas menang dan jadi MB Selangor maka dia akan buat perjanjian ini dan sekaligus akan menampakkan dia sebagai Hero Selangor yang menyelamatka keadaan. Namun semua impian dia musnah dan dimusnahkan oleh Khalid Ibrahim. Terduduk Anwar!

Kemarahan Anwar semakin meluap-luap sekarang dan seperti biasa bila Anwar marah sebegini, tiada China Doll dalam dunia yang boleh meredakan api kemarahan dia. Time-time macam ni Anwar perlukan jambu muda. Kalau ikutkan marah dia mau dia liwat je si Khalid ni tapi mujurlah Khalid bukan dalam kategori jambu.

Apa-apa pun, wahai pencacai pakatan. Aku nak ingatkan korang kalau tak kerana campur tangan kerajaan Persekutuan maka tak akan selesai la masalah ini. Suka atau tidak kerajaan persekutuan yang ada sekarang ni memang mendahulukan rakyat.

Tahniah Khalid Ibrahim kerana berjaya `checkmate`kan Anwar dengan begitu baik sekali.

20 Responses to "KUNYIT HANGIT! MARI TENGOK BAGAIMANA KHALID IBRAHIM 'CHECK MATE'KAN ANWAR IBRAHIM! MESTI BACA"

  1. Segala2nya telah terlambat buat rakyaat Selangor kerana menderita akibat masaalah air. Ini disebabkan permainan politik Khalid Ibrahim akibat menghalang projek Langat 2.Sekarang baru terhegeh2 sain persefahaman dengan kerajaan pusat konon.Ini adalah satu lagi percaturan politik di Selangor akibat PRK Kajang nanti.....nak tunjuk siapa hebat? Khalid Ibrahim ke atau Anuar? Rakyaat juga yang menjadi mangsa kerakusan politik mereka2 ini. Fikir2kan lah wahai rakyaat Selangor.

    ReplyDelete
  2. tahniah kepada khalid ibrahim kerana anda bukan boneka pada sesiapa lagi...kami lebih rela anda jadi MB selangor dari Anwar yang tak layak memimpin dengan moral tahap bawah tapak kaki

    ReplyDelete
  3. Ha ha ha ..asyik BERBALAH aje ...bilalah masalah rakyat nak diselesaikan... Saje nak tanye nie BETUL KER bekalan tisu tandas DAH HABIS KAT Selangor.... kalau betul memang malang nyer.... mhuah ha ha

    ReplyDelete
  4. khalid juga tertekan di masalah air nie... ckp2 merepeknyer dulu berkenaan air dan memaakan diri.. krn semuanya auta semata. mau tak mau terpaksa akur dgn plan pembangunan air kerajaan pusat. tp spt biase jika terlepas dari kesusahan.. pemimpin2 pr nie akn kembali semula kpd perangai asal mereka...

    ReplyDelete
  5. sebelum ini ramai yg kata khalid ibrahim tu bebal. so sekarang siapa bebal siapa kebal? terduduk anwar. khalid ibrahim adalah pengarah prk kajang. dia mampu nak menangkan anwar dan jangan lupa dia juga mampu lempar anwar masuk lombong!!! siapa bergantung dengan siapa sekarang ni?

    ReplyDelete
  6. Ambo kat Klate takdak air tak komplen pong!! Kat padang pasir arab sana takdak air tak jadi masaalah pong!! Tak ada air ni satu nikmat yang Tuhan bagi pada manusia , untuk latihan dipadang Mahsyar nanti untuk kita orang beriman...baguh ajaran Pok Nik dengan latihan mendahaga dan meliwatkan basuh berak. Sekare Pok Sheik AlJubs pulak ajar kita bagaimana menahan diri dari dahaga.

    ReplyDelete
  7. Anwar tu apa yang dia tahu.. Setakat sembang je berapi. Zaid ibrahim ajak berdebat dia tak mahu. Takut bacul.

    Khalid lain dia ada kualiti seorang leadership.

    ReplyDelete

  8. I was not informed of MoU between Selangor and Putrajaya, says Anwar.

    tajuk di atas terdapat di yahoo news.

    majority komen, anuar.

    THE END OF ANUAR......HO HO HO

    orang melayu said sepandai tupai melumpat at last jatuh juga.

    ReplyDelete
  9. this is the first time malaysians give negative comments against anuar.....pity him

    ReplyDelete
  10. Bye anuar.
    See u later.
    Of course not in Kajang.

    ReplyDelete
  11. Right hand does not know what the left hand is doing. What type of party is this? Lu fikirlah sendiri ( Ungkapan dari Nabil)

    ReplyDelete
  12. PEPEK ko laa parpu

    ReplyDelete
  13. Hahahaha......... mmg hbis la anwar kali nie.......bukan takat cx mate tp game over dah nie........

    ReplyDelete
  14. Aljubs nie klu bab2 air mani boleh la dia fikir... al makkumlah dah berapa byk air mani dia taruk dlm juboq jambu2 muda.....

    ReplyDelete
  15. Apa? Air?, terair?, berair?. Semuanya menyebabkan air liur dia meleleh. Bab air air nii memang dia pakar.

    ReplyDelete
  16. Bagi la peluang Iskandar jadi MB.

    ReplyDelete
  17. Kena g kajang hidup roadtax kereta. Adui pilihanraya pulok.http://my4lifeshop.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  18. Orang ramai jangan terkabur dengan MOU air Selangor. Korang tak tahu ker yang bila pengurus air dan projek Langat 2 jatuh dalam tangan kerajaan Selangor, maka akan banyak projek yang akan dikontrak kan. Banyakkk yob. Itu pasal lah si Nuar nak jadi menteri besar, dan Khalid jadi pegawai khas air (kahkahkah). Bila si Nuar jadi menteir besar, secara langsung dia juga chairman KDEB.....ada Nampak tak???? Jadi, prk dun kajang nie pun kemut keliling.......Nuar dan krooni (dan anjing-anjing) nak songlap pelbagai kontrak yang akan dikeluarkan........BILION beb !!!!

    ReplyDelete
  19. Dunia akhir zaman kualiti umat umpama buih d lautan. Xde keikhlasan melainkn syahadah bodek utk jawatan n ksenangan kerja n mhimpun kroni jge demi survival pemimpin buih. Tiada agenda mperkasa agama, negara jauh skali bangsa. Misi hny utk mdapat ksenanangn dunia stkt usia yg ada, x spt pmimpin dahulu sanggup mnyusahkn diri sms hayat dkandung bdn demi misi jgka pnjg utk survival agama n anak bangsa..

    ReplyDelete
  20. Pd aku isu air melbangkan prmimpin LELAKI MELAYU yg BANGANG TAHAP GABAN. Sesudah puas bergaduh dan rakyat jd mangsa, baru ada sedikit aksl.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!