GEMPAR TAHAP VAVI! BETUL KE SYABAS TUTUP BEKALAN AIR DI SELANGOR???

Kalau dah namanya Pakatan Rakyat, baik pemimpin sehinggalah ke tukang kempen, semuanya pembohong dan tukang fitnah belaka. Dalam otak mereka tidak ada perkara yang baik-baik, melainkan sentiasa mencari jalan bagaimana hendak memperemehkan Barisan Nasional dan Kerajaan Persekutuan atau lebih tepat lagi, Najib Abdul Razak.

Musim kemarau yang agak luar biasa sedang melanda Semenanjung Malaysia. Anehnya di Sabah, keadaan sebaliknya dengan banjir sedang melanda beberapa daerah sehingga memaksa penduduk berpindah dan menantikan bantuan daripada agensi-agensi kerajaan.

Kemarau yang agak luar biasa, telah menyebabkan beberapa negeri, terutama sekali Negeri Sembilan dan Selangor berhadapan dengan masalah bekalan air. Di Negeri Sembilan, Kerajaan Negeri telah bertindak pantas dengan menubuhkan sebuah jawatankuasa yang menyelia semua bantuan yang diterima dari pelbagai pihak termasuklah Kerajaan Pusat.

Di Selangor pula, lain ceritanya. Walaupun para pemimpin Selangor kelihatan tidak begitu berani untuk melakukan tuduhan secara terus-terang kerana bimbang mereka akan dilihat sebagai pemimpin yang bodoh dan cuba membodoh-bodohkan golongan atas pagar.

Bagaimanapun, keadaan tersebut tidak menghalang para penyokong mereka untuk cuba menipu dan memperdayakan orang ramai. Selepas beberapa hari lepas, Menteri Besar Selangor memberi amaran dan memarahi SYABAS kerana kononnya, SYABAS tidak cekap menguruskan air walaupun masalah utama SYABAS ialah kekurangan air mentah yang sesuai untuk dibersihkan dan disalurkan kepada pengguna di seluruh Lembah Kelang, kini para pecacai Pakatan Rakyat yang cukup hebat dengan helah dan penipuan mereka.

Kononnya mereka mendapat maklumat dalaman. Kononnya, SYABAS telah menutup 20 paip utama dan hanya membuka sedikit 2 paip utama. Konon-kononnya tindakan tersebut dibuat agar rakyat marahkan Kerajaan Pakatan Rakyat dan mewujudkan penentangan kepada Pakatan Rakyat di Selangor.

Begitulah tahap pemikiran puak Pakatan Rakyat. Pada ketika semua orang mengeluh tentang musim kemarauyang turut mengeringkan air di tasik-tasik takungan, para pecacai Pakatan berasa bersalah. Mereka tetap mahu mencari salah orang lain dan membela kerajaan Pakatan Rakyat yang mereka sayangi. Walaupun mereka tahu, kenyataan yang dikeluarkan itu tidak ubah seperti meludah ke muka sendiri kerana terlalu mempamerkan kebodohan, tetapi itu juga yang mereka lakukan.

HOUSE PK: Ini aku petik dari Selangor Chronicle! Itu la puak pakatan, mereka akan rekayasa apa saja yang mereka nak untuk tutup akan kemaluan mereka dan paling memalukan sekali bilamana ada orang boleh terpecaya pulak. Aduhh grow up la Selangorian!

11 Responses to "GEMPAR TAHAP VAVI! BETUL KE SYABAS TUTUP BEKALAN AIR DI SELANGOR???"

  1. Apa pun kami kat Manjung Perak ni hari ini bersyukur sangat hujan dah turun. Ni pun tengah dok hujan lebat. Alhamdulillah rindu sangat aku nak tengok hujan sebab dah dekat sebulan tak hujan.

    ReplyDelete
  2. Otak beku memang x leh pk. Betullah Tu syabas tutup 20 paip utama air dah x Ada nak proses kenalah tutup.

    ReplyDelete
  3. porahhhhhhhhhhhhhhhhh................................! house PK anjing umno

    ReplyDelete
  4. dah nama pun fitnah.... nak buat mcm mana ...sampai ke sudah la fitnah tue..........

    ReplyDelete
  5. paip air jamban suk tu kot

    ReplyDelete
  6. hahaha bangang abadi...diorang ni patut gi empangan semnyih..tu semua..tgk air susut ke tak...
    kalau la air dh susut..aku pun akan catu air keluar...drpada habih dlm 3 hari..lebih baik habih dlm smgu or sbulan...

    bangang abadi puak2 pencacai macai PR ni

    -smh-

    ReplyDelete
  7. Kejahilan Kerajaan negeri Selangor menentang projek Langat 2 yang mana pakar-pakar telah kata tahun 2014 bekalan air mentah di Selangor kritikal tetapi MB hidung kembang tu bermain politik. Sekarang hidung kembang ini perlu direjam sampai mati kerana menyusahkan rakyat Selangor. Kalau beliau tidak politikan lima tahun lepas bekalan air mentah dari Pahang sudah pun masuk Selangor. Ayuh kita ramai ramai rejam PKR di Kajang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya kat pahang byk tempat yg tak de air.tak heboh dan msk tv3.dah lama menderita wei!

      Delete
  8. Dulu bn nak buat loji langat 2 .. .
    Puak2 ni la yg guling2 tak nak..skang rasa la

    ReplyDelete
  9. Bn semua anak gampang

    ReplyDelete
  10. Dari sumber dalaman, SPAN telah memberi kelulusan kepada Syabas untuk membuat catuan air. Tunggu pegumunan rasmi dari syarikat konsesi ini.

    Paras air di Empangan Sungai Selangor yang membekalkan 60% keperluan bekalan air kepada penduduk Selangor kini di bawah paras kritikal.

    Orang ramai yang menghadapi masalah ketiadaan air, saya sarankan untuk hubungi bilik operasi gangguan bekalan air yang beroperasi bermula 21.02.14 hingga krisis air ini berakhir.atau hubungi Puspel.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!