FAKTA MENARIK TENTANG PULAU PINANG YANG MESTI DIBACA OLEH SEMUA RAKYAT MALAYSIA

Ini fakta bukan auta!

46 Responses to "FAKTA MENARIK TENTANG PULAU PINANG YANG MESTI DIBACA OLEH SEMUA RAKYAT MALAYSIA"

  1. Itu fakta kemusnahan yang dilakukan terhadap peniaga melayu. Fakta kemaksiatan cina yang dibina dalam bandar oleh cina DAP belum dimasukkan lagi. Semoga pecacai akan insaf dan tahu diri akibat dari sokongan yang boleh menghancurkan melayu dan Islam.

    ReplyDelete
  2. Undi lagi kapir harbi ni... Menyesal tak sudah...

    ReplyDelete
  3. kalau lepas ini pun melayu tak sedar entah apa lagi nak cakap lar.....

    ReplyDelete
  4. Tokong memang berkuasa,siapa engkar nanti disumpahnya, kalau puak PAS kata dia ikut cara Khalifah Umar Abdul Aziz, kalau dia bohong,tipu dan putar-belit tak apa PAS dan PKR ada, kalau melayu bantah atau tentang tiada masalah,PAS dan PKR akan tolong selesaikan.

    ReplyDelete
  5. SUDAH-SUDAHLAH BUAT ISU PERKAUMAN, NAK JADI LAGIKAH PERISTIWA 13 MEI.... SIASAT DULU SEBELUM BUAT KESIMPULAN..... DOK MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI BUAT APA (BUAT RAMAI JA....)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa maksud kau? Apakah melayu harus tunduk kepada kafir harbi? Dihalau macam babi pun kena diam sebab nak seronokkan hati melayu yahudi macam kau anon 11.42? Siapa timbulkan isu perkauman ni? Apakah maksud kau ni?

      Cina tindas kita dan kita mesti diamkan diri demi abang non pukimak tu?

      Delete
    2. PRK kajang ni PRK perkauman..gua nk tgk tiong lai brentp dgn anwar...kalu tiong lai bungkus kuburkn trus MCA dr umno..xpyh nk bbaik2 lg dgn org CINA..zman potugis,zman blanda,zman inggriss,zman jepun n zman komunis ada ke org cina tolg mlayu...SMUE ZAMAN NI ORG MELAYU BOLE BRDRI D KAKI SNDRI..gua bangga jd org MELAYU.

      Delete
    3. Anon 11.42 woi.hang kaum apa?perkauman konon.pungkok hang la.apa hang ingat cinabeng tu nak jaga kaum lain ka.dia jaga cinabeng babi jgk.kaum lain ditindas.lain la klu hang kaum babi.....

      Delete
    4. "Anwar have created enough trouble to the country"

      Delete
    5. "Anwar have created enough trouble to the country"

      Delete
    6. Wei 11.42 AM---kalau kau penyokong totok pakatan haram tidak perlu masuk sini. pergi cium cium bontot mereka yang suka calit tu macam MAT SABUN sedang lakukan.Mat sabun dah tak ada apa PRU13 dia kalah.lebig pecacai kpd LIMGUANENG rainbow.

      Delete
    7. Minta tolong 11:42 buat siasatan utk menyanggah fakta yg diberikn. Kalau x boleh, minta jgn komen. Buat ramai ja...

      Delete
  6. Dah..dah...naik muak...dah!...Hari hari jeles...hari hari isu sama. Depa kat Penang tak bising pun hang dok mai kacau..apehal? Makin lama makin boodooh dan baik pi balik Indonesia.

    ReplyDelete
  7. siasat kepala hangguk egk...sial punya pencaca!..

    ReplyDelete
  8. apa yg kau orang nak bising-bising nasi kalau jadi bubur ok lagi boleh makan tapi nasi dah jadi tahi nak makan balik kee ...siapa yg silap ....undi yg silap atau SPR ...tuuuu semua org PRK dan penang boleh jawap kut ...

    ReplyDelete
  9. Anak melayu pulau pinangFebruary 14, 2014 at 4:34 PM

    Bila melayu hatinya mati maka binasalah bangsanya...bila lemah menghadap musuh maka kecundangla dia dengan penuh kehinaan....amat malang melayu hari ini buta bila musuh2 islam yg disanjung apabila mereka cuma mguunakan sikologi kemanusiaan..kebaikan..ats nama kebebasan mreka berjya musnahkan perpaduan umat islam sedangkan mereka bersatu padu...byangkan bilapemimpin mereka betul atau salah mereka terus setia pada pjuangan dan tidak keluar dan mnentang..tapi melayu??amatlah sedih...menang sorak kg tergadai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu yg jatuhkan melayu....sendiri kaum punya salah.cina pulak disalahkan. Jangan jadi Melayu Bodoh. Ini Parpu punya citer lebih auta dari fakta dan faktap....so dosa parpu akan tanggung semuanya....

      Delete
    2. TU DIA ANON 9.23 JAGOH ANGKAT CINA. MASIH TAK SEDAR ATAU KAU NI CINALAKNAT KE.

      Delete
  10. salam bro semua,

    kita mulakan dengan cek % pengundi Melayu di Penang, agak2 cukup untuk jatuhkan DAP tak? tak guna kita bergaduh sesame, buat yg basic dulu...TQ

    ReplyDelete
  11. padan muka...............

    ReplyDelete
  12. Saya sebagai anak jati Pulau Pinang memang menyokong penuh tindakan kerajaan negeri merobohkan gerai gerai haram milik melayu. Ini kerana ramai perniaga perniaga meleyu mendirikan gerai gerai mereka dengan sesuka hati. Contohnya....cuba pergi lihat akan perniaga perniaga melayu mendirikan gerai dikawasan flat Muntiara Idaman Jelutong. Projek Muntiara Idaman di usahakan oleh kerajaan BN yang dikelola oleh JKP Sdn Bhd, sebuah syarikat dibawah Kementerian Kewangan. Pengerusi nya ialah pemimpin UMNO negeri Pulau Pinang. JKP telah mendirikan gerai gerai yang teratur dan bersistem untuk perniaga2 melayu menjalankan perniagaan mereka , namun apa yang terjadi perniaga2 melayu tidak mahu untuk berniaga di tempat yang disedaikan. Mereka masih mahu berniga dikaki lima jalan dan mendirikan kedai2 secara haram. Sudah le bergitu, malah ada sesetengah perniaga meletakan meja di atas jalan. Ini membuat kesesakan kepada penduduk. Tahap kebersihan juga amat tidak memuaskan. Sistem perngairan tidak menentu. Sampah sarap dibuang dengan sesuka hati kedalam parit. Jadi bilamana penguatkuasa ambil tindakan , maka isu perkuaman akan kedengaran. Konon nya kerajaan DAP menindas perniaga melayu. Memang benar ada perniaga cina yang berniaga diatas jalanraya. Tapi pernah ke anda melihat perniagaa cina mendirikan kedai. Mereka mengunakan kereta tolak untuk berniaga. Setiap kereta tolok membayar lesen untuk beroperasi. Saya bukan penyokong kerajaan DAP, saya hanya berkata apa yang saya lihat. Jadi orang melayu yang tidak faham akan kebenaran yang berlaku jangan la nak membuat andaian sesuka hati. Contoh 1 lagi ialah diperkarangan masjid Bayan Baru. Ada perniaga melayu yang berniaga didalam kawasan astaka yang didirikan oleh MPPP. mereka ini mengikut segala peraturan yang disedaikan, namun ada juga perniaga melayu yang mendirikan kehmah dan gerai secara haram. Patut ke perkara ini berlaku....mereka yang berniaga dengan mengikut segala peraturan dan membayar segala kos dibayangi oleh golongan yang berniaga dengan tidak payah membayar kos. Apakah nasib perniaga melayu yang mengikut peraturan....siapa yang membela mereka. seharusnya perniaga mekayu bergini le yang harus dibela. Mereka berniaga dengan penuh peraturan. Jadi sebagai rumusan, jangan le kita politikan perkara bergini. Lihat dahulu akan sikap mereka yang berniaga itu. Apakah mereka mengikut segala peraturan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak melayu pulau pinangFebruary 14, 2014 at 8:13 PM

      Jika benar anda anak jati pulau pinang...nyatakan apa yg berlaku di jalan di hotel sunway...dan di lebuh nordin...dan banyak lagi...apakah peniaga melayu mendapat keistimewaan seperti mana peniaga cina??malah siap dipasang papan tanda bahawa kenderaan dilarang lalu pada masa2 tertentu sedangkan ianya adalah jalan awam....apa pula yg berlaku di gurney drive??quesbay???amat2lah tidak adil...jika bangunan2 hebat dimiliki cina2...mengapa penjaja tepi jalan melayu terus diusir??dan rumah2 setinggan melyu yg dipecah dan penduduknya di halau...adakah cina???smunya melayu....ini bknlah soal undang2...tpi soal bagaimana cina menghina melayu dngan cara tehormat...bukalah mata...berapa banyak melayu dalam pulau yg tepaksa behijrah keluar??jika anda kata anda ank jati pulau pinang...buatlah kajian..keluarlah dan becampur dngan golongan bangsa kita diserata negeri...pasti anda sedar...bahawa mmg melayu pulau pinang akan dihapuskan...melalui perkataan undang2..melalui wang ringgit..melalui tanah2 yg dipaksa jual..melalui ekonomi yg amat tidak adil...Jika anda kepasar...harga untuk cina lain...harga untuk melayu lain...jika benar anda melayu pulau pinang yg membesar di sana...anda pasti paham serba sedikit bahasa cinaya..terutama harga.....jadi harap anda paham...

      Delete
    2. Anon 6.39 ni tak tenguk semua, barua kot saja nak bela bangsa tu atau memang u ni cina.

      Delete
    3. Anon 6.39, hang pernah tgk tak kawasan Boundry/Padang Tembak dan Ayer Itam. Sesak jalan raya, Cina Beng jual tepi jalan. Babi bergantung sakan kiri kanan jalan. Kenapa Tokong Guan Eng tak ambil tindakan?

      Delete
  13. Ish3x... Anon 6.39 betoi ka hg ank jati penang? Pndai hg komen peniaga melayu xikut peraturan. Tang cina yg lg ramai xikut peraturan hg buta pula. Jalan jeti byk gerai2 cina yg berderet sepnjg jalan raya smpai mbhayakan knderaan lain, hg buta, jalan perak yg gerai2 haram cina berderet tepi2 jalan bahayakn org awam, hg xnmpk, jaln hamilton pasar malm cina gerai melimpah kt tepi jalan raya smpai susah org awam, hg xpeduli, jln ayer itam, berderat gerai2 cina tepi jaln raya, smpai jam teruk, hg buat2 xnampk, pasar jeltng cina jual babi di tempt awam smpai longkng tsumbt n bau busuk, ada hg peduli. Byk lg la perbuatn cina yg tak ikut peraturan yg xlarat aku taip. Zaman bn dulu semua ni benda ni xjadi. Depa takut.
    Aku hairan la dgn perangai sesetngah perangai melayu Islam ni, taksub sgt dgn pntadbiran cina kafir. Pengalaman aku anak jati penang ni, hanya org Islam dpt jg agama Islam dan hak2 melayu dgn baik.

    ReplyDelete
  14. KITA TAK TAU PERANCANGAN TUHAN. MUNGKIN MELAYU ISLAM DIHALAU DARI PULAU ADA HIKMAHNYA. MUNGKIN BILA MELAYU ISLAM DAH TAK ADE...SENANG TUHAN NAK TURUNKAN TSUNAMI...BIAR KARAM BAHAGIAN PULAU. BIAR PUPUS KETURUNAN MEREKA.
    PERKARA INI TAK MUSTAHIL AKAN BERLAKU.

    ReplyDelete
  15. Bagus bagus buat la eng babi guan musnahkan smua perumahan melayu peniagaan melayu....bagus cepat eng babi guan....sabaq sabaq smpai bilo babi guan

    ReplyDelete
  16. Cuba bukak mata luas2...berapa besar tokong kek lok si kat air itam tu???apa tandanya tu???cuba pusing penag tgok berapa banyak gereja baru dan gereka dan tokong2 yg dipebesarkan??"dan pi tengok tanah kubur cina dan tanah kubur islam..buat pebezaan....jgn daif dan jahil sangat...pemintaan tuk tanah pekuburan islam ditolak LGE.sdangkan kubur org islam kebanyakanya dah betingkat2 sebab x da tanah..tpi tuk org cina??????1 kubur cina boleh muat 4 org...tpi hanya 1 ja dapa sumbat....betapa depa nk tnjuk kemegahan kuasa cina di pulau pinang supaya melayu tunduk dan jadi hamba pada mereka..kenapa melayu masih buta?????amat mmalu bila nk kata pulau pinag dalm negara islam....bn bina masjid...pas guna hasut benci bn...pas apa buat di penang?????????jadi penolong setia guan eng ......malu la....malu...mai ceramah sehari lepastu balik negeri ampa...apa ampa tau pasal melayu dan islam di pulau pinang???????tula pecaya sngat guan eng......padan muka....

    ReplyDelete
  17. kencing ja lebih..padagal yg barua dan celaka puak omno..punya celaka nak kata dap jahat snggup upah org buat gerai haram..buat pula tmpat x sepatutnya..nak bg majlis rampas..kononya dap anti melayu..piiirahhh..khaq tuih. macai omno..mcm barua pngai..pemimpin hampa pelingkup melayu nak salah dap..kahkahkah..cerita lama la..x laku dah woi...pooorahhhhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa hangpa dapat backup cinababi dap ni. hang dapat syurga sama2 ka. kalau pun hang benci kat sesama bangsa dan seagama...bila hang mati ada juga depa hadiah alfatehah untuk hangpa.
      cinababi ni mungkin bolih bagi bunga kat kuboq hang ja...
      nanti bolih jumpa kalipah umar alguan end kat padang masyar berjalan sambil berpegangan tangan menuju syurga pas.

      Delete
    2. Hahaha. Hang dok jilat DAP tu sampai licin la woi... Hahaha.

      Delete
    3. Anoi 3.01...khaq tuih tu patut utk muka hsram jadah hang. Kawasan Parlimen majoriti Melayu aot Balik Pulau, Tasik Gelugur dan Tasek Gelugor, UMNO menang. Itu tanda otg Melayu PP maaih bersama UMNO. Hang terus la jilat jubur Guan Eng yg tak baauh tu. Sokong kafir harbi celaka tu.

      Delete
  18. presiden pas punca pecah belah umat Islam...parti kapiaq harbi dap ambik kesempatan...
    sedaq la sedara2 seIslam semua...

    ReplyDelete
  19. Aku pun anak jati penang jugak...aku setuju dengan Anon 6.39 tu..orang melayu sepatutnya cuba cari tempat yang betul baru tak di halau..ni dak..dah kena halau nak salahkan kerajaan negeri pulak..berani buat berani tanggung la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok pada bait-bait ayat, tak menggambarkan anak jati penang pun. tak payah la nak auta la wei

      Delete
  20. Aku pun anak jati penang jugak...aku setuju dengan Anon 6.39 tu..orang melayu sepatutnya cuba cari tempat yang betul baru tak di halau..ni dak..dah kena halau nak salahkan kerajaan negeri pulak..berani buat berani tanggung la...

    ReplyDelete
  21. to macai PAS/PKR anon 3.01.

    UMNO, PAS PKR melayu sama sama celaka. Paling celaka melayu penjilat bontot cina .. tak kesahla korang UMNO/PAS/PKR .. korang semua celaka ... poorahhh.

    ReplyDelete
  22. Hasutan BoNgok puak Kangkung... Kebanyakan Melayu tulen PP tak bising pun, yg bising tu puak Songkok Tinggi... Puak hebat2 Mamakutty... Korang ni betul perosak negara... Tambi, pi main jauh2..

    ReplyDelete
  23. butuh pak ang la anon 3.01 cibai luu..kiong kan la.

    ReplyDelete
  24. butuh pak ang la anon 3.01 cibai luu..kiong kan la.

    ReplyDelete
  25. m ungkin YB roslan byk dok hentam kritik guan eng dlm DUN. Akirnya LGE serang kacau tempat dia la. pinang tunggal . cilaka punya lge.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!