WEI DAP! APA SALAH ROS NI? AKU TAK FAHAM LA....

Kecaman demi kecaman dilemparkan pada RoS, malah yang terbaru, RoS diugut akan berdepan dengan tindakan mahkamah sekiranya RoS masih tidak mahu mengikhtiraf Jawatankuasa Eksekutif (CEC) yang dipilih pada September 2013.

Lucu apabila DAP terus menyalahkan RoS sedangkan permasalahan ini berlanjutan atas kedegilan pemimpin-pemimpin DAP sendiri. Adakah terlalu sukar bagi Lim Guan Eng dan nama-nama besar dalam DAP untuk memperbetulkan ‘kesilapan’ mereka?

Sekiranya aduan yang diterima RoS datang dari pihak luar, mungkin DAP boleh terus main wayang, tetapi semua adalah dari dalam parti sendiri. Tindakan ini menjadi bukti bahawa ahli-ahli parti mahukan parti kembali mengikut perlembagaan yang betul dan bukan perlembagaan ciptaan Lim Guan Eng.

Mengakui bahawa DAP yang kini sudah berubah dan jauh menyimpang, Pengerusi DAP Kedah, Lee Guan Aik merasakan memang tempatnya RoS campurtangan bagi mengelakkan perkara yang berlaku pada DAP Kedah berulang di tempat lain.

The DAP Kedah Saga: Bahagian 2 memperlihatkan bagaimana pemimpin Kedah ini cuba menyampaikan suara akar umbi menuntut perubahan parti. Mungkin ada yang bakal menemplak Lee Guan Aik dan menuduhnya sebagai seorang pemimpin yang kecewa, namun hakikatnya, beliau adalah suara yang berani memecah tembok Dinasti Lim di dalam DAP demi menyelamatkan parti dari terus menjadi alat kepada Lim Guan Eng.


HOUSE PK: Aku petik cerita nid ari blog Empire Striikes Back. Halus sungguh permainan DAP ni melalaui Guan Eng! Depa salah guna kuasa tapi penyokong mereka tetap sokong mereka, sekali pandang negara ni dah macam takde undang-undang DAP buat ni. ROS pun depa tak hormat dah. Yang dedahkan benda ni adalah Penegrusi DAP Kedah sendiri beb, bukan orang UMNO! ROS sendiri sahkan brader ni adalah Penegerusi yang sah!

Apa cerita ni DAP? Kata CAT? Lancau apa ni?

5 Responses to "WEI DAP! APA SALAH ROS NI? AKU TAK FAHAM LA...."

  1. Alah bodoh punya idea pembangkang. Ros tu tak bergerak kalau tiada aduan dari dalam DAP.

    DAP marahkan nyamuk kelambu di bakar. Pergi la pukul ahli sendiri yang gatal mulut, otak dan tangan.

    ROS hanya lah alat untuk mengurus persatuan.

    Macam la Melayu ni bodoh sangat. Itu isu sebenar.

    Tak di tukul paku tak masuk. Dah ahli DAP tukul masukkan lah paku. Paku lak salah pasal masuk kayu. Tukul tak.

    Ini lah kebangangan China sebab tu PRU jadi bangang semua.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. DAP ni mcm rumah siap tp PAHAT berbunyi lagi..KONTRAKTOR jamban lain,kontraktor tile lain n kontraktor bumbung lain...ada ker KONTRAKTOR JAMBAN nak buat toilet kt RUANG TAMU..so jwpn kntraktor tu snang kalu org dtg rumah org xjd mkn kt situ sbb ada jmban n kntraktor bumbung xpkai bumbung n tile sbb nk cuci berak pkai air ujan atau nk basuh berak istinjak gosok2 buntut atas tile..safe bujet tisu xy bli n air xy bayo hooo

      Delete
  3. Najib bacul

    Najib dayus

    Najib pondan

    Najib lembik bapok tak tegas

    Gagal memerangi pemberontak nasrani

    Gagal membenteras pelampau cina dap komunis samarata

    Gagal menangkap subversif pas kopiah khawarij barua dap

    Gagal mendakwa pengkhianat anwar homosex kj marina mujahid murtad liberal

    Gagal menaikkan sosio ekonomi melayu cina gak yg kaya

    Gagal menutup sekolah cina the source of evil rasist

    SILA LETAK JAWATAN

    SILA LETAK JAWATAN WAHAI NAJIB PONDAN

    ReplyDelete
  4. Haramkan sahaja parti DAP ni seperti mana UMNO pernah melalui sedikit masa dahulu baru lah PAS PIS PUS bolih berkuasa mengambil alih tampok pembangkang di negara ini.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!