PANAS BERAPI! APAHAL KERAJAAN SELANGOR BUAT BENDA YANG DICADANG OLEH ROSMAH MANSOR NI?

Percayalah kerja membangkang ni sememangnya mudah, antara contoh yang dapat difaktakan ialah bilamana  Datin Seri Rosmah Mansor mencadangkan kerajaan untuk menubuhkan pusat bersepadu bagi membantu golongan remaja perempuan yang melahirkan bayi tanpa berkahwin.


Pada 1 Oktober 2010, Rosmah dilaporkan akan melawat "Centre of Integrated Family Welfare" di Brussels, Belgium mengiringi Datuk Seri Najib Tun Razak, yang mengetuai delegasi Malaysia ke Sidang Kemuncak Mesyuarat Asia-Eropah (ASEM) Kelapan di Brussels selama dua hari.

Rosmah berkata, "Satu pendekatan saintifik dan sistematik perlu dicontohi dari negara-negara lain bagi menubuhkan pusat seperti ini di Malaysia," katanya.

Bagaimanapun menurut Rosmah, ianya terpulang kepada kerajaan sama ada untuk menubuhkan pusat itu, namun pusat itu amat diperlukan bagi melindungi remaja serta anak mereka supaya disemai dengan benih perpaduan, jati diri, akhlak mulia dan nilai agama tinggi.

"Sekiranya dapat ditubuhkan, kita perlu mengolahkan pendekatan itu mengikut budaya dan pemikiran negara kita," katanya.

Rosmah juga meminta agar keutamaan diberikan dari segi mengasuh, mendidik dan membimbing kanak-kanak sejak kecil supaya mereka menjadi individu yang sempurna apabila dewasa kelak.
Begitu juga dengan Sekolah Harapan Ali Rustam yang dikritik rakuspihak pembangkang
Apa reaksi pemimpin pembangkang ?
Sebagaimana yang disiarkan di portal - Malaysiakini bertarikh 05 Oktober 2010 antaranya melaporkan, Hajat Rosmah Mansur melawat pusat remaja hamil di Brussel untuk mendapatkan input bagi menangani masalah pembuangan bayi adalah tidak munasabah dan menggambarkan seolah-olah kerajaan hilang punca dan kontang idea, kata PAS.

Ketua penerangannya Idris Ahmad berkata, isteri perdana menteri tidak sepatutnya merujuk kepada Centrum voor Integrale Gezinsgorg (CIG) kerana keadaan iklim dan sosial budayanya berbeza dengan negara ini.

"Tindakan yang dibuat oleh Datin Seri Rosmah untuk merujuk negara Belgium bagi mengatasi masalah anak luar nikah, seolah-olah anak yatim yang kaya dengan harta peninggalan bapanya, tetapi masih lagi meminta sedekah kepada orang ramai.

"Begitulah juga tindakan Datin Rosmah ibarat memohon sedekah dan ehsan daripada orang lain, sedangkan kita mempunyai rujukan iaitu Islam," kata Idris lagi.

Dalam satu kenyataan hari ini, Idris juga mempersoalkan, kenapa begitu takut hendak merujuk kepada "pendekatan Islam yang lebih menyeluruh dan telah terbukti berjaya".

"Kaedah yang perlu digunakan mestilah merujuk kepada apa yang diajar oleh Rasulullah SAW iaitu pendekatan mencegah dan mendidik," katanya. 
 Apa reaksi penyokong pembangkang ?

Apa yang merisaukan adalah dengan penubuhan sekolah khas tersebut, bukan semakin berkurangan remaja mengandung tetapi semakin bertambah-tambah pula.

Mereka akan berfikir, “em kalau berzina pun best jugak..Mengandung…Takpe dah…Sekarang dah ada sekolah khas, kita dah ada tempat untuk belajar, dah tak rasa malu sangat sebab kat sana semua pelajar perutnya buncit berisi….Dulu kalau buat kerja tu kena berenti sekolah sebab malu atau kena buang oleh pihak sekolah….”

Setahun kemudian pembangkang turut melakukan hal yang sama

Kalau kerajaan UmnoBN buat, pembangkang kutuk dan menggunakan dalil "Mestilah merujuk kepada apa yang diajar oleh Rasulullah SAW iaitu pendekatan mencegah dan mendidik"

Tapi jika pembangkang turut melakukan hal yang sama apakah dalil diatas akan terpakai ???

Matlamat penubuhan Rumah Kebajikkan Arafiah
Membantu memberi kesedaran kepada remaja yang datang meminta perlindungan dari penderaan, perkosaan dan penzinaan.
Membantu remaja meneruskan kehidupan yang sihat dan memberi manfaat kepada masyarakat.

Sebagaimana Allah berfirman di dalam surah Al- Qosas : 77

" Dan berbuat baiklah kepada orang lain sebagai-mana Allah telah berbuat baik kepada kamu"

Sabda Rasulullah S.A.W " Barangsiapa memohon perlindungan kerana Allah maka hendaklah kamu lindunginya, barangsiapa memohon bantuan kerana Allah, hendaklah kamu membantunya"

Begitulah sikap semulajadi pembangkang, bagi rakyat yang berakal mereka dah faham, dengan memahami sikap semulajadi pembangkang itu juga, kerajaan tak perlu nak lantik mangsa rogol jadi Menteri untuk mengelakkan tuduhan pembangkang sebagaimana yang disarankan oleh Datuk A Kadir Jasin diSINI. Anda Mampu Mengubahnya.

Sama juga kalau Ali Rustam cadangkan supaya remaja kahwin awal, pembangkang kata, nanti bercerai berai sebab usia tak matang,.... Tapi macammana pulak dengan Nurul Izzah ?

Sumber: Gelombang Kick

11 Responses to "PANAS BERAPI! APAHAL KERAJAAN SELANGOR BUAT BENDA YANG DICADANG OLEH ROSMAH MANSOR NI?"

  1. Mana ostad/ostajah PAS (parti anak setan) tak nak komen dan keluar fatwa plak ker?

    ReplyDelete
  2. Parps,

    Blog aku tak paut pun, hahaha...

    ReplyDelete
  3. pembangkang? dia org asyik fikir nak membuntut. tu yg otak lepas kat buntut. kat kepala dia org penuh dgn taik. mcm anuwar tu, asyik nak fikir kunyittttt... selangor tengah lingkup dia sibuk ke jepun. dah kene halau...

    ReplyDelete
  4. MAKA TERSERLAHLAH WAJAH - WAJAH SYAITAN YANG DIREJAM DISEBALIK JUBAH DAN SERBAN YANG BESAR.... WAJAH2 MUNAFIQ PUAK INI AKAN TERUS MEWARNAI POLITIK MALAYSIA SEHINGGA 2014

    ReplyDelete
  5. Mereka ni memang SIAL BABI....apa yang baik dicadangkan dari Kerajaan semua tak betul...BABI Barwah DAPlah katakan...tak malu lepaskan TIRU IDEA orang!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  6. TARA BANGKANG TARA FUCKATAN

    FUCKATAN BANGKANG LONGKANG

    LONGKANG FUCKATAN BANGKANG

    ReplyDelete
  7. salam...
    berkahwinlah kerana Allah....saper2 yg tersalah jln kita tunjuk jln yg betol....

    ReplyDelete
  8. wei..parpu,

    ceh tanya Kak Mah berapa kali dia menjanda?

    ReplyDelete
  9. Lu ni agama apa.biar statement yg bermoral sbg org islam bro!Ingat2 akhirat juga!

    ReplyDelete
  10. Lu ni agama apa.biar statement yg bermoral sbg org islam bro!Ingat2 akhirat juga!

    ReplyDelete
  11. Masalah yang paling besar ialah manusia sudah tidak kenal Tuhan dan Nabi. Tak kenal maka tak takut dan cinta kpd Tuhan.Tak kasih dan rindu kpd Nabi. Oleh itu masalah datang bertimpa-timpa. Nak salahkan siapa?... dalam kubur nak salahkan siapa?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!