PANAS BERAPI! APA LAGI ORANG KRISTIAN MAHU?


Ini banner haramjadah ni didapati di 
- Gereja Assumptions Conception, Lebuh Farquhar
- Gereja St John Britto, Sg Pinang.
- Gereja Immaculate Conception, Lorong Maktab, Pulau Tikus.
-Victory Lutheran Church, Lorong Delima 7, Island Glade, Gelugor.

Aku nak tanya sikit. Apa yang orang Kristian nak buat ni? Ini sudah melampau. Dah terang-terang mereka melanggar titah Tuanku Agong! 

Wahai Pihak yang berkuasa, buatlah sesuatu sebelum terlambat!

31 Responses to "PANAS BERAPI! APA LAGI ORANG KRISTIAN MAHU?"

  1. Hanya 7% saja orang kristian dari populasi Malaysia. Kalau bising pun tak dengar. Jadi jangan takut sangat. Majoriti rule! Majoriti berkuasa tentukan arah tuju Malaysia. Di samping perlembangaan. Tak suka perlembagaan cari negara yang ugama rasminya Kristian. Ini tanah Melayu, suka Melayu lah!

    ReplyDelete
  2. Nope the Christians did not do this. They were just as shocked as you to see the banners on their church walls. This was done by some bastard wanting to start trouble in Penang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju . Ada pihak yang sengaja mahu melaga laga kan orang Islam dan Kristian .

      Delete
    2. the hidden hand is at play ...malaysia is the next target

      Delete
  3. Dulu puak2 ini juga yg baling kepala babi ke dalam masjid, akhirnya bila disiasat didapati mereka sengaja buat utk timbulkan provokasi membenci Cina. Sekarang modus operandi yang sama digunakan utk provokasi kebencian Islam terhadap Kristian pula. Memang patut pun pihak gereja telah buat laporan polis terhadap tindakan puak2 ini.

    Siapa yang tak kenal puak ini, puak yang kecewa besar kerana gagal merebut balik kuasa di Pulau Pinang dalam PRU-13 lepas?

    Sekarang puak2 ni dah kebulur besar, susah cari makan bila tak dapat lagi kuasai tender di peringkat negeri seperti 7 tahun dulu. Sekarang mereka seperti cacing kepanasan, mereka ingat provokasi bodoh seperti ini boleh dapat sokongan daripada pengikut bodoh?? Kalau jadi kekacauan mereka berharap dapat semula kuasa itu seperti Mageran ketika 13 Mei 1969 dulu.

    Sayangnya orang Melayu Pulau Pinang sekarang tak sebodoh puak2 yg sedang kebulur besar ini lagi....Kesian kangkung2 itu...

    ReplyDelete
  4. Dah pemimpin-pemimpin semua tak guna, hanya mementing diri sendiri aje, jahanam!!! jahanam!!!!

    ReplyDelete
  5. anti kominis dan DAPpigsJanuary 26, 2014 at 10:26 PM

    Pi bakaq saja banner tu...sekali dengan malaun yang gantung banner tu!!!!

    ReplyDelete
  6. Nak harap pihak berkuasa ambil tindakan?Jangan mimpi disiang hari. Kalau orang melayu yang buat, akan dihantar satu pasukan polis UTK untuk menangkap tetapi kalau bukan melayu, pihak berkuasa jadi syaitan bisu.

    ReplyDelete
  7. Mana Hadi Boroi..

    ReplyDelete
  8. Jangan menyemarakkan lagi kebencian terhadap orang Kristian, keadaan sudah agak keruh. Perbuatan dan penulisan PK semata-mata mempunyai agenda tersembunyi yang amat jijik tujuannya. Kerja PK tidak lain tidak bukan adalah melaga-lagakan orang Melayu dengan Cina setiap hari, dari pagi sampai petang, tidak lebih daripada mencetuskan kemarahan orang Melayu. Ingat, semua perbuatan ada balasannya, walaupan mulut dan hati PK percaya akan kekuasaan Allah, tetapi perbuatan PK seolah-olah menafikan kewujudan dan kebesaran-Nya. Ingat sebelum terlambat. Kerja yang keji akan menerima musibat yang setimpalnya nanti. Kalau bukan semasa kehidupan di bumi, besar kemungkinan di Akhirat nanti....bersiap sedialah.

    ReplyDelete
  9. Ini provokasi semata. We are peace loving people, but we prepare to go to war for the nation and its so simple just like lahad datu in 7 days ( Allah made this world in 7 days. InsyaAllah we will make the difference in 7 days, precise & tuntas ) We know what u did last Friday, so did the previous Friday...but we know we are not like the Sudanese and the Somalian or the Tutus and the Tutsis. We are no rats after the piper.

    ReplyDelete
  10. Bila orang P.Pinang berbangga dgn apa yg diberi olih LGE selama ini telah jelas mempunyai maksud tertentu. Memberi sedikit tetapi apa yg nak diambil nya adalah terlalu besar. Iaitu maruah bukan hanya maruah umat Islam P.pinang bahkan maruah Islam se tanah Melayu.

    Portugis, Sepanyol , Inggeris dan Belanda telah lama meninggalkan Nusantara ini. Sebahagian besar Indonesia berjaya di murtadkan. Kepulauan Islam Melayu Sulu berjaya di Kristiankan dan diubah nama kpd Filipina. Namun ke empat-empat penjajah ini tidak dapat memurtadkan walau seinci pun Bumi Jawi ini. Tidak pernah pula mereka meminta penukaran kalimah Yehweh, God kepada Allah.

    Tapi hari ini , kita sudah memiliki pendakwah kristian yg beragama Islam. Mereka akan bangkit apabila Hak Kristian di nafikan namun apabila seorang wanita muallaf dipaksa menanggalkan tudungnya tidak pula mereka bersuara malah berdiam diri seribu bahasa. Kalimah Allah telah sedia tergadai di Sabah dan Sarawak. Jangan biarkan ia juga tergadai di Tanah Jawi ini. Mereka ini bagai dikata "Beri seinci hendak sekaki".

    Kelemahan pentadbiran Najib kini kian terserlah. Apa Melayu Islam bolih buat di kala ini. Apa tindakan PERKASA , adakah cukup sekadar memberi sindiran tajam kepada kepimpinan yg ada. Telah lama saya perhatikan komen-komen didalam House PK ini akan pemikiran rakyat bawahan. Keluhan rakyat sebenarnya adalah pakaian pemimpin. Tetapi tidak lagi sekarang ,Keluhan rakyat adalah suara Pemberontak dan Pembangkang.

    Ini adalah titik permulaan bagi satu permintaan yg lebih hebat. Sekiranya berjaya jangan lupa bahawa Tanah Jawi juga bisa menjadi Sepanyol. Dari sebuah negara Islam menjadi negara Kristian. Jangan pulak Najib memeterai sebarang janji dgn kaum ini seperti apa yg terjadi pada Perjanjian Grenada.

    Jujur saya katakan. Najib perlu berundur.

    Sekian.

    ReplyDelete
  11. Dah JELAS niat depa. Kenapa masih ada orang kita dok sokong depa???! Tak guna ilmu agama yg tinggi jika sokong musuh islam...

    ReplyDelete
  12. Macham ni la...kita tengok dulu...Kristian menghina Allah dengan Banner Isa anak Allah..terang terangan. ..jadi dah mandatory Allah bagi lampu hijau...

    Gambar jihad baru mula....

    Kita buat macham ini : 

    1. Say NO to 13 May..banyak damages, kesian kat budak-budak, wanita dan orang tua dari kalangan Melayu, china dan India..

    2. Dishorkan, Gereja Malaysia menyediakan. 1000 orang yang sanggup MATI...

    Di pihak Muslim pula, sediakan 1000 orang yang sedia MATI..

    3 . Aturkan Pertempuran di satu kawasan Lapang.

    4. Tiup wisel dan mula berperang...

    5. Habis perang tengok siapa yang banyak hidup....kumpulan terbanyak hidup tanda orang yang benar di sisi Allah.

    6. Senjata hanya pedang standard size..

    7. Syarat utama:

    Tentera Kristian bersetuju demi mempertahankan Isa/Jesus anak Allah..

    Tentera Islam/jundullah juga bersetuju mempertahankan Allah itu Esa dan tiada Beranak..

    8.. Substantial damages will be avoided..

    9.. This make good SENSE...

    Anybody Interested to pursue this fair duel?


    ......abu ahmad and the Keeper of Eastern Gate...


    ReplyDelete
  13. Orang Islam lemah sebab tidak bersatu..itu sebab mereka mereka berani melanggar undang2.... Tahniah kepada ularmak2 pemecah ummah kerana bersekongkol dengan mereka .. semoga anda diletakkan di dalam neraka Jahannam

    ReplyDelete
  14. Wow, Gereja Lutheran dan Gereja Katholik yg berbeza mahab ada poster sama??

    Ceh, kita tau ni yg UMNgOk buat demi menghuru-harakan negara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8.02, hg asal negeri mana? Semua benda org pr tuduh umno. Hg mai sndiri penang, mai tgk mcm mana nasib agama Islam n org Melayu kat Penang. Km org Melayu Penang x mampu nak buat apa2 sbb kuasa politk kaum tu yg pegang. Km cuma boleh bdoa negeri lain x terima nasb mcm penang. Jd, sblum semua bnda hg salahkn umno, aku jemput mai melawat penang dulu.

      Delete
  15. Bloody wretched pariahs such as you and your friends placing this inciting hatred banners in the churches. What are you trying to do PK? Cause another 13 May? Why not just take out your knives now and kill all Chinese? Then you will be assured a special place in Heaven? Killing is permitted in the name of religion right? Go ahead, see how many you can slay, you bloody coward, you puny worthless waste of the human kind, scumbaggggg

    ReplyDelete
  16. Yang letak banner pun bodoh dan bangang. Tak dapat bedza mana gereja yang anti kegunaan kalimah Allah pun.

    Peliknyanya berlaku kat Pulau Pinang. Ni mesti Mamak punya kerja.

    ReplyDelete
  17. MEREKA MEREKA INI MERASAKAN BELUM CUKUP DALAM LAGI MASUK LUBANG API NERAKA JAHANAM......

    ReplyDelete
  18. Nak kene ada yang mati kot baru kerajaan nk bertindak.

    ReplyDelete
  19. Bro..apa orang PAS dah buat...setuju yang Allah tu ada anak nama Jesus ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang pas tak buat apa..angguk2 je janji dpt putrajaya...

      Delete
  20. Keyboard warrior ramai,dalam ni semua cakap bergegar,yang parti politik pulak,nama je islam,cara cakap macam orang telan holy water,puki punye PAS,UMNO plak tak habis2 berdemo,demo lo ni tak serupo mulo wehhh,duit lagi penting,pukida buat ape?takat tarik kereta orang melayu,pastuh tak habis2 buat report,lancau lu ..PEKOSA dah takde telur,konon cakap nak bela melayu,bela islam,mati katak la .PgayR,tak yah cakap la,penasihat dia menghalalkan segala cara,tu sebab lubang bontot pun dia sedut...pastuh salah tulis borang masa gi jepun,orang tulis melawat,abang anu tulis nak pegi meliwat,memang la tak leh masuk....jadi kesudahanya ape?ape lagi yg islam dengan melayu boleh buat.?makan rumput sambil gantung loceng kat leher?or makan kangkung?bangsa lain duk lancaukan melayu,agama islam dah jadi mainan...takpe la.ape kata kita menulis je kat blog ni.tu je la yg aku mampu pun,korang semua camne?

    ReplyDelete
  21. Kalau ianya benar, kenapa penganut kristian patut takut dan marah dengan banner berkenaan kecuali mereka rasakan itu salah. Dan kalau takutkan orang Islam marah kenapa perlu nak guna juga kalimah Allah cara paksa.

    ReplyDelete
  22. Tunggulah bala dari Tuhan Yang Satu Allah swt...Kun Faya Kun

    ReplyDelete
  23. Hanya ada seorang sahaja peniup api perpecahan. SIAPA agaknya? Politiknya hanya hidup melalui perpecahan. Tiada perpecahan dia akan berkubur. SIAPA agaknya? Apabila gagal dalam mengejar cita-cita, dia akan meniupkan lagi api perpecahan supaya ada pilihanraya semula. SIAPA DIA AGAKNYA?

    ReplyDelete
  24. kpd puak macai omno..sblum nak salahkan puak lain lu smua kencing dlm tmpurung n suluh muka dulu..nak jihad konon..wei lu suruh pemimpin omno jihad lwn napsu dulu baru betul..idup pun ikut telunjuk syaitan ada ati nak ckp psl jihad..ptuihhh..celaka ko macai omno

    ReplyDelete
  25. Woooo Woooo.... Amacam macha.... Mau uji kesabaran orang Melayu kaaa......???!!!!

    ReplyDelete
  26. rilek bro...
    tuan guru Hadi kami dah setuju bagi kalimah Allah pada kristian...
    dah bagi lantak le kristian nak buat apa...
    ini penang PR yg berkuasa...umno boleh blah...

    ReplyDelete
  27. In the first place, Christianity was, is & has always been a false religion taught by Saul @ Paul of Tarsus. Yeshua or Isa (AS) is the true prophet/teacher, teaching the truth path (ad deen). Yeshua is a Jew who spoke Aramaic. He is not Jesus as the name Jesus is a concoction by the pagan Greek & Roman which sounds more to their mythical god, Zeus. The word christian, christianity or christ is never found in hebrew or aramaic vocabulary.. Today Muslims follow the teaching of Yeshua., i.e. Yeshua performed ablution before praying, he prayed by touching his head to the ground....fasted... circumcised... abstained from pork & wine. Yes, we Muslims believe in Al Masih or Masaha, but definitely not christ. Christ originated from greek word christos.... and remember Yeshua @ Isa is a semitic common name. Yeshua worships Allaha (Aramaic) and we Muslims worship and submit to the Creator, Allah.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!