PANAS BERAPI! APA BENAR MB SELANGOR ARAHKAN JAIS SERAH SEMULA BIBLE BAHASA MELAYU KEPADA GEREJA SEMULA?

Ini adalah keratan bible bahasa melayu yang telah diserahkan semula kepada pihak gereja diatas arahan Menteri Besar Selangor. Jangan la politikkan semua perkara wahai puak pakatan sekalian.

Ini adalah akidah kita. Pertahankanlah tanpa mengira latar belakang politik.

233 Responses to "PANAS BERAPI! APA BENAR MB SELANGOR ARAHKAN JAIS SERAH SEMULA BIBLE BAHASA MELAYU KEPADA GEREJA SEMULA?"

  1. Tak tido ke parpu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUCKATAN BAHLOL

      FUCKATAN ANJING BARUAH

      FUCKATAN MANGKOK JAMBAN TEMPAT CINA DAP BABI BERAK TEMPAT PEMBERONTAK KRISTIAN KENCING

      Delete
    2. parpu baru balik dari pekena stout ler tu.dasar bewak umno.pembangkai.tu sebab semua dipelahap dan di langgah.mabuk stout dan lepas tu tabur fitnah.selayak nya halal darah pedukang sekor nie.

      Delete
    3. Cukup jahat org mcm ko anon 7.26, ko tak ubah seperti syaitan yg bertubuh org. Aku sndiri takut lihat keratan bible yg sgt bahaya pd Aqidah, bkn takat generasi hari ni tp ank cucu ke depan. Tambh jenis melayu haprak mcm ko macai ckup mudah sembh ideologi dan bnde sesat. Org mcm ko semoga Allah Taala Yang Maha Esa bg hidup yg penuh sakit dan siksa masa hidup kt dunia lg. Mcm2 Allah blh tkdirkan, ada yg bersepai otak atas jln, ada yg bergntung mesin hayat, hidup tp mcm mayat..org mcm ko psti akn dpt azab dunia lg..sepedih2nya ats lgak angkuh dn penolong pd kjhatan kafir laknatullah, dgn kata2 shj ko blh jatuh murtad..xguna dh bernama sbg Islam tp Allah xlihat lg..aku doakn krn xdaya mampu lg dgn org mcm ko dn macai PR Allah bg sepedih2nya sakit kt dunia ni, sbg pngajaran buat manusia lain..AMINN!

      Delete
    4. zamm yg bodoh lagi bahlol.percaya sangat dgn admin.arahan mb selangor adalah jais mesti mendapat nasihat kdn tentang perkara 10 resolusi yg ditetapkan oleh kerajaan pusat.jika memenuhi 10 perkara resolusi maka harus dipulangkan semula alkitab tersebut.SAPER YG MELULUSKAN 10 RESOLUSI tu.bodoh betul ko nie zamm.betul ler kata madey umno=tong taik memang bodoh.cakap bukan main lg hebat nyer.ko pegi sabah/sarawak dan perjuangkan supaya gereja dan terbitan tidak menggunakan kalimah Allah.jangan jadi buta maklumat dan menyondol tak tentu hala.bangang tak sudah.pejuang kunun.khak...tui.

      Delete
    5. Cukup jahat org mcm ko anon 8.00, kerja kau menyesatkan org..hari2 kerja kau kutuk UMNO.. dn ko buat kerja mengutuk org mcm Allah tu wujud dlm hidup kau.

      Aku bkn ckp pasal parpukari..aku ckp pasal kandungan dlm bible. DI Sabah Sarawak bible dlm bahasa Indonesia, itupun kerana keadaan asal Sabah Sarawak yg sejak sblm BN memerintah lagi Kristian telah menguasai majoriti di sana.

      Jika di Sabah Sarawak itu itu tk memihak pd Islam apakah di Semenanjung ko redho utk dibiarkan jd spt sana?
      Jika ko ada anak.. seorng anak ko penagih dadah..takkan krn ko xboleh pulihkan anak ko yg penaguh tu ko nk biarkan adik2 atau anak yg lain menagih dadah jgk...hnya ko xdpt nk settle penagihan ank pertama?

      Dan klu betul parpukari ni tonggang 10 botol arak sehari pun, had dosa dia ialah minum arak dan esok pagi klu dia bangun bertaubat dia diampun Allah..

      tp org mcm ko anon 8.00, ko sembahyanglah 1000 ribu rakaat seharipun, amalan ko tk diterima jika ko redho Allah tu di hina... percakapan ko..sindir sinis ko mmg xkisah pun Allah tu nk jd apa.. pendek kata xde detik dlm hati ko rasa takut, rasa bimbang, rasai punyai dlm hati Ke Esa-an Allah itu Maha Suci dr disekutu okh makhluk2..apatah lg puak2 sesat yg nk memurtadkan org Islam..

      Aku ckp krn Allah bkn ckp krn parti dan munafik macam kau anon 8.00. Aku xberminat nk jd bodoh spt ko yg bertuhakan parti.. org mcm ko jika tk berubah aku doakan Allah dtgkan suatu yg boleh ubah ko jd manusia yg kenal Agama. Keje ko kutuk UMNO..mcm ko tu dh maksum? ape keje harian ko ha?

      Malang sungguh org mcm ko.. klu ditakdir ko mampos kejap lagi.. ko xsempat nk cover up balik.. munafik.. buat2 selang seli ckp mcm Islam.. ini lah style PAS selama ini.. matlamat nk perjatuh UMNO.. bkn nk pada Islam pun..jd esok lusa jika UMNO umum nk buat HUDUD.. maka org mcm ko akan tentang pulak??

      Delete
    6. Anon BODOH 8.00

      Kalu ko bukan org Sabah, baik ko diam-diam! Kami tidak PERNAH melantik org DUPANG mcm ko untuk jadi jurucakap kami!

      Delete
    7. Syaitan akan bawa seramai mungkin manusia ke neraka. itu dasar perjuangan syaitan

      Delete
    8. Nik Ajis kan dh declare secara rasmi PAS telah meterai perjanjian brkawan/bersahabt/mou dgn SYAITAN.. buat2 lupa plak macai2 haram jadah PAS ni!
      so keje nk heret kita sama2 ikut diorng ke neraka..

      Delete
    9. Anon 8.00 memang bodoh.
      Di Sabah dan Sarawak situasinya lain dengan di Semenanjung. Jangan buat komen kalau bodoh...

      Delete
    10. Islam di Sabah/Sarawak sama jer ngan Semenanjung.aper beza nya.sila maklumkan.dan buat ko zamm dari gaya bahasa pun dah tahu ko hanya bertopengkan Islam.Islam tidak menganjurkan tuturkata sedemikian rupa.hebat sungguh Islam ko.dan agak agak ko sempat ker parpu bertobat.tahu ker engkau.apa hak engkau utk menuduh oranglain munafik.apakah ko diberi keistimewaan utk menghukum orang.dan saper yg meluluskan resolusi 10 perkara.zamm,zamm kenapa ler ko begitu bodoh sekali bila berhujah.nsmpak sangat ko menyokong umno hingga ko luper akan setiap kejahilan umno.bodoh betul ko.

      Delete
    11. Anon 4.05

      Dari segi amalan agama, Islam Sabah, Sarawak dan Semenanjung tiada bezanya. Tapi di Semenanjung, Islam telah dipolitikan. Lagi mo banyak tipu kah anon kumpau? Ko cuba tanya ostat2 berserban tebal berjanggut ke lutut tuh! Zina dan hantam bin i orang pun ko orang angkat jadi pemimpin! Siyap takbir lagi tuh! Kalu dah hotak kaki perempuan, agak-agaklah kalu mo tujuk pandai dan alim kono!

      Bebal tak sudah!

      Delete
    12. zamm yg yg bute hati~ko tau ke si parpu ni dpt taubat esok?kalau mampus mlm ni x ke dia ke neraka?ko punya komen xda fakta langsung~ko tau ke allah x terima taubat anon 8.00?ko sape zamm nk jatuh kn hukuman?ko ni lg syaitan~komen ikut hati ko yg penuh nafsu dan amarah~pasal kalimah ko marah tp kalau pasal hukum allah ko persendakan~jgn jahil kawan~jgn jd murtad kerana kebodohan ko~ko g blajo blik skolah agama~x pun tanya ustaz yg amal kn sunnah~jgn ko tanye pulak ustazah dr siti masyitah kufur~ko g solat taubat mintak petunjuk allah

      Delete
    13. Bro 552..kalau lu panas sama itu ustadz... jgn hina serban dan janggut bro...itu sunnah nabi

      Delete
    14. 552 cuber ko nyatakan mana satu ustaz yg janggut sampai ke lutut berzina.cuber ko nyatakan.ader brani?jika ko mantap agama pasti nyer ko akan berdiam diri.tapi disebabkan ko jahil murakab maka ko hanya berani bercakap melulu.buktikan.

      Delete
    15. zamm,zamm.......akuberkerja sendiri.jadi ko dah tahukan.maka aku tak perlu menhawab dengan majikan dunia.ko tu yg aku risau jika berkerja dengan majikan.adakah ko 100% berkerja ikut waktu.dan buat pengetahuan ko zamm....alhamdulillah.....solat aku lengkap 5 waktu,mati tidak pernah aku khuatiri,rezeki aku alhamdulillah,anak anak dan isteri menjalani hidup cara Islam,anak aku akan berdoa dan bersyukur setiap kali menjamah rezeki.,kerja dan rezeki aku,alhamdulillah tidak pernah tidak kantoi,pekerja aku bersyukur kerana aku gajikan cukup baik.mula bekerja hingga balik,aku tanggung dengan rezeki Allah.waima tidak pernah sekalipun aku memarahi pekerja aku.dan yg terpenting setiap projek aku diperolehi dan dijalankan tanpa unsurt RASUAH.kaya dunia tidak.dan aku bersyukur hingga kini tidak nampak aku akan Allah swt melaknati aku.maaf zamm.ko muhasabah plak diri ko.jgn hanya pandai berkomen dan mengharapkan laknat Allah swt keatas diri aku.takut ko pulak yg dilaknati.lastly jika ko jakin ko seorang Islam maka pastikan bukan setakat kalimah Allah swt jer ko jaga.Islam kan diri ko keseluruhan nyer.MAMPU KER Zammm.

      Delete
    16. zamm bila umno nak laksana hudud?bukan ker najib telah berkata bahawa hukum Islam nie ketinggalan zaman dan memundurkan negara.itu pemimpin yg ko sokong dan pemimpin Islam sejati ko....sebagai pemimpin selayak nyer menjadi imam.agak ko ler bila masa dan dimana pemimpin ko menjadi imam.

      Delete
    17. sakan macai sekor ni posting bersiri nk lawan satu je komen saudara Zamm tu hahah..
      ko rase gelabah berok ekk kena skali je dgn Zamm tu..
      ko meroyan sakan ler.. ape yg ko tulis ekk? xde sape nk bace lah..
      yg aku tgk ko tu pencacai/balaci superb baik punye jilat..smpai otak ko dh mereng.. enth ape ko merepek..hahaha..

      Delete
    18. Ustaz di Mekah Ustazah ditangkap berzina dengan duda di Rumah kedai

      on November 11, 2012
      Beliau merupakan seorang Ustazah yang pernah mengajar di di sebuah masjid dan sebuah sekolah rendah di Kota Tinggi, Johor. Dia juga seorang ustazah bertudung labuh yang berkelulusan dalam bidang agama dari sebuah universiti di Timur Tengah, serta bersuamikan seorang Ustaz yang disegani di daerah itu.Malangnya, di sebalik perwatakan alim dan lembut itu, Ustazah yang berusia 35 tahun itu sanggup menconteng arang di muka keluarga dan suaminya, apabila ditangkap khalwat bersama seorang duda sebayanya, yang juga bekas rakan sekolahnya dan suami.Tambah mengejutkan, setelah beberapa kali terlanjur, Ustazah yang memiliki latar belakang yang kuat berpegang kepada ajaran agama itu memberi alasan, kononnya dia tertekan akibat suaminya berpoligami sehingga sanggup menjalinkan hubungan cinta dengan duda terbabit.

      Delete
    19. KUALA LUMPUR– Polis menahan seorang guru agama di sebuah rumah di Jalan Sungai Tua, Selayang dekat sini bagi membantu siasatan kes liwat seorang murid lelaki berusia lapan tahun.Suspek yang berusia 28 tahun ditangkap pada pukul 10 pagi selepas bapa mangsa membuat laporan di Balai Polis Selayang.
      Menurutnya, mangsa sebelum itu menceritakan kejadian tersebut kepada bapanya ketika ditanya alasannya tidak lagi mahu mengikuti kelas tuisyen guru agama berkenaan.
      Kejadian itu katanya, terbongkar apabila mangsa tiba-tiba menangis selepas dikejutkan bapanya untuk ke kelas tuisyen pagi semalam.“Mangsa menceritakan apa yang berlaku kepadanya setiap kali dia ke kelas tuisyen di rumah guru berkenaan kepada bapanya.“Hasil laporan pemeriksaan ke atas mangsa di Hospital Selayang turut mengesahkan terdapat kesan koyakan pada dubur murid lelaki itu,” katanya.Tambah sumber itu lagi, polis turut merampas cadar dan sarung bantal milik suspek di rumahnya bagi membantu siasatan.“Suspek direman bermula hari ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 377 Kanun Keseksaan,” katanya.

      Delete
    20. Macai-macai follower nik nabey ajis....

      Nak bokti ostat2 skg nih dah tak boleh harap? Ko tanya jak ostat stopa, ulanma sabun, tuk guru pudin....

      Kat sekolah2 agama, diaorang nih lah raja raba kanak2 (kanak2 perumpuan tuh siot!!!). Dulu pernah kecoh setu negara ostat PASTI rogol budak sekolah... tapi ostat2 PAS pegi backup! Giler siot! Giler seks nih kaum haram jadah PAS!

      Delete
    21. Anon January 9, 2014 at 7:13 PM

      Helo bro, kau silap tegur orang. Kau tak boleh salahkan anon 522. Kau sepatutnya salahkan mereka yang pakai serban dan janggut tapi perangai macam setan. sepatutnya mereka jaga perangai dan iman mereka. mereka lah yang mengaibkan sunah nabi dan menyabkan orang memandang serong terhadap Islam.

      Delete
    22. setan2 gemok byk dlm PAS..
      siang ceramah khtubah..ptg kita duit tabong milo.. malam/cuti main betina.. (rujuk pd pemilik spender putih).. jln pahang tu.. ibu pejabat PAS pusat.. kah.kah.. ade Majlis Suro PAS pecat ke? xde.. hasan ali jugak kena pecat..

      Delete
    23. 1040...setuju dengan ko....tapi yang tak pakai serban dan janggut pun kena jaga perangai juga...


      Delete
    24. berjuta juta pejuang kalimah Allah swt berdemo di masjid negeri shah alam.bewak bewak ameno ader ker.sembang kasi bimbang.tindakan...mcm kepala pantat.disini bukan main lagi berhujah.diluar sana...pirah...macam sial.tiader upah sori ler.bewak bewak ameno spesis pokimak.puak munafik yg berdegar degar bertutur kata,tindakan demo hancus.Woi telo kalian semua sebagai bewak ameno cabutbuang ler.kah.kah.kah.kah.spesis bewak sembang lebe,mcm zahid gak.kwang...kwang.......kwang.

      Delete
    25. JANUARI 2014 BLOGGER PARPUKARI MENGHADAPI SAMAN FITNA. BERANI BUAT,BERANI TANGGUNG LA YEA......SAMAN KASI TARUK. kih.kih.kih.kih.salim gedempol dayus mengaku parpukari.kih.kih.kih.kih.meh kita pakat bagi duit sorang skit,bantuan bayar saman RM5 juta.parpu sudah kecut telo..minta tolong kat Gangster midah.mesti lu punya sugar mami tolong ma.bakal melingkup lg sorang pencacai pemfitnah tegar.sekutu ko dlm blog nie bole ler derma duit.kih.kih.kih.mamphos ler ko sorang sorang nanggung nyer.aku nak buat khenduri ler...tumbang kambing bro.ops.....sori yea.....stout elek.

      Delete
    26. MacaiBabi ko xhabis2 lah nk bodohkan diri ..meroyan2.. skrg dh tahap dh xkenal sapa Tuhan sapa iblis..
      lantak ko lah setan oi.. dh ko nk sgt jd setan..

      Delete
    27. Org ckp bab Kalimah Allah.. ko asyik bewak..bewak.. ko gile ker ha?
      ko ingt dgn maki UMNO bewak esok Nuar blh jd pii emm ke?
      makhluk haramjadah mcm ni dh rasa confirm selamat dh ke dlm kubur?
      ko kutuk org yg berdemo utk buat benda baik.. tp macai2 haramjadah yg jd setan di dataran tu apa mcm?

      org yg demo dpn masjid wpun xramai xpopular t krn nk pertahankan Kalimah Allah sekurang2nya ada iman di hati mreka.. tp yg mcm ko ni mcm bangkai hidup je.. Allah bg nikmat udara ko sedut.. boleh hidup bkn main loyar buruk ko yer.. tp awaslah.. skali Allah bg teguran/peringatan.. tejelir lidah ko terbeliak mata... atas katil terkebil2.. keliling ko tgk ckp..kasihann... wktu tu ko sebutlah bewak byk2.. org mcm ko tk kn boleh lari mana.. byk sgt ko hina kebaikan.. pasti dan pasti akan dpt Balasan ALLAH TA'ALA!

      main2lah puas2.. hina lah puas2..

      Delete
    28. aik.....bukan ker bewak bewak ameno tu iblis,sahabat setan.kan ker madey pandikutty telah berfatwa kepada bewak bewak ameno supaya lebih baik bersahabat dengan setan.lagi mau pusing citer bewak bewak pembangkai ameno.jika dah iblis tu.buat ler cara iblis yea bewak bewak ameno sume.

      Delete
    29. wooww macaibabi marah beb sentuh pasal setan.. Nik Najis Jamban dh patwakan warga cacai PAS wajib amik setan/iblis sbg kawan dan haram brkawan dgn org UMNO.. caibabi 5.56.. ko brani ke langgar patwa ajis jamban tu?

      sabubabi plak ckp makan babi xpe dr duduk makan dgn org umno.. hahah lu mau ckp apa bhai?? puak lu puak pencinta babi dan setan. tabekk maaaahhhh!

      Delete
    30. SYAITAN SAHABATKU =>> Nik Najis Al-Jamban
      BABI MAKANANKU =>> SabuSyiah Al-balasbetina

      BABI + SYAITAN =>> macai2 PAS

      terbaeklah macai PR!!! idop PAS!!

      Delete
  2. Bila agama di peralatkan. Dah tua pun bodoh !!! Mengapa mereka tetap berdegil dan besar kepala. Mahkamah pun mereka tak hormat. Nak duduk dalam gua, balik zaman batu.....boleh kalau itu pilihan yang mereka mahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hitam pedu .......bertambah lagi pemfitnah bewak tong taik=umno.ibu segala najis.

      Delete
    2. laknatlah atau ko 7.28
      laknatlah atas ko 7.28
      laknatlah atau ko 7.28

      xselamatlah ko idup atas dunia ni anon 7.28!

      Delete
    3. Anon 7.28 dan anon 8.00 sama bodoh sama bangang.
      Situasi di Sabah dan Sarawak tidak sama dengan di Semenanjung. Jangan naka samakan. Bangsat punya orang.

      Delete
    4. fuyoo 836 berlagak hebat melaknati aku.kah.kah.kah.kah.836 ko hanya ciptaan kerdil yg tiada apa apa daya upaya melaknati aku.kih.kih.kih.kih.aduh.aduh.aduh.seksa nya aku dilaknati 836..........aummmmmmchak....836.takder pe pe pun laknat ko tu.

      Delete
    5. Semoga Allah melaknati kau anon 9.33pm.. ko rase megah sgt..hebatt..
      blogger macai puak ko Omak kau dh gelabah mintk ampun dh kt tweeter bile dh sakit tenat.. dh rase nk mampos dh bru kenal manusia.. br kenal Tuhan.. ko pun tggulh..angkuh sgt!

      Delete
    6. fuyoo.........bewak umporno berwajah munafik.diri sendiri berbahasa unjuran terlebih Islam.bewak bewak balaci umporno bahasa kutukan cukup menawan hati.bewak bewak yg merasakan cukup sempurna iman.menyumpah dan melaknati ikut sedap mulut longkang najis.canteeeeek.bewak balaci yg cukup hina dina.kah.kah.kah.kah.jika sakit tu pada bewak umno itu adalah laknat Allah swt sebab depa sihat dan segar bugar.mcm admin....bulat semacam.sedangkan yg sakit tu ler Allah kasihi.suruh ngaji malas lepas tu komen bodohbangang lagi jahil murakab.bodoh tak kesudah bewak bewak umporno nie.Whoooooooooo.

      Delete
    7. Woi anus 736. yang perasaan diri terlebih Islam tu puak pas lah bodoh macam kamu.!!!

      Delete
    8. Macai PR HARAMJADAH 7.36am, ko ludah kahak ke muke ko sndiri.. Watak ko mcm iblis munafik tu lyk ke nk ckp bab agama? Pstu nk komen org lain? Ko duk maki fitnah tu Isle ala puak PAS lah? Sikit2 berok, bewak.. smga ko jd bewak dgn berok btl

      Delete
    9. kah.kah.kah...bewak bewak pembangkai ameno terasa lebe plak.selalu nya yg terasa tu ler bewak.sah.bewak bewak pembangkai ameno ujud disini.woi bewak bewak ameno semua,mari makan bangkai.Woooooooooo.

      Delete
    10. bangkai babimacai bernyawa..kah..kah macaibabi.. sanggup bermatian demi DAP.. mmg haramjadah sgguh.. mak ko tgk ko mesti bangge giler kn..kn..

      Delete
  3. Salam Tuan mohon link blog http://malaysiatransformasi.blogspot.com
    Blog tuan saya sudah link. T,kasih atas perhatian.

    ReplyDelete
  4. risau gak dengan pemfitnah tegar sekor nie.tobat ler parpu.tak abis abis nak buat fitnah.maka berduyun duyun bewak pembangkai umno turut sama menyebar fitnah.umno nie standard nya mcm tong taik.segala kekotoran berkumpul didalam nya.jika tak dilupus betul betul bole membawa bala petaka.umno=tong taik.bewak dan balaci umno yg teramat bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ecece konon2 risau plak psl fitnah.. ko buka haramkahdaily skrg.. tgk bape byk yg fitnah? yg bkn kategori fitnah dlm haramkahjadah hanya ubat seks/ubat kuat supply utk puak2 haramjadah ni.. sbb tu mat sabu main betina pun boleh lepass..

      Delete
    2. Mat Sabun main betina dilepas.
      Anwar main depan belakang no problem.
      Ostat Badrud Amin kaunseling 3 pagi kpd isteri orang dilepas.
      ADUN selising main betina dalam ketapi dilepas
      Stopha spender putih dilepas

      apalah nak jadi dengan pengikut PAS yang taksub semua.macam dah makan nasi kangkang DAP/PKR kata hei buat itu buat ini dilakukan dengan rela.

      Delete
    3. Di lepas sebab tak cukup bukti , senang cakap... Difitnah

      Delete
    4. Tak cukup bukti.? Dah buta sengaja pilih jadi tuli...hahahaha

      Delete
    5. Klu terkangkang dgn betina pakai spender putih pun ckp xde bukti.. apatah lg si babigemok Timbalan Presiden PAS ni.. main betina pun blh lepas lah.,.nik najis kn ade

      Delete
    6. Anus January 9, 2014 at 6:50 PM

      Apalah bengap sangat engko ni......bukan takda bukti tapi silap teknikal..... tu bukan aku yang cakap tapi hakim yang cakap.....memandai nak spin...bangsat...tak guna.!!!

      Delete
  5. admin, antara yamaha rxz dgn yamaha 125Z mana lebih berbaloi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. soalan macai yg sakit otak..tktau dh nk taip apa.. taip je lah wpun taik ke janji setiap posting kepala macai akan BAYAR.. untung maa.. RBA.. duit manyak kasi macai anjing makann...

      Delete
    2. Biarlah dia hanya nak pendapat motor yang mana bagus..salahkah??

      Delete
    3. Ye lah ko yg tanye pastu ko buat2 mcm org lain tnye.. bahlol yg xde keje, nk posting utk alih tajuk!

      Delete
  6. bikin gila , tulisan buku itu tak masuk akal ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila ALLAH dsekutukn maka tnggulah azab DARINY...

      Delete
    2. Itu yg kita takuti.. skrg ini melampaui sempadan politik..klu kita beriman dgn Allah ini bukan isu UMNO atau Najib... ini isu atas kita semua yg mengakui keimanan pd Allah SWT.

      Allah SWT telah datangkan ujian berat ini sbg tanda aras utk lihat hamba-NYA.. apakah kita sedar atau tidak atau still di perbodohkan oleh manusia2 taksub parti mcm dlm PAS dan PKR.. divert semua hal pd UMNO.. itu tipu muslihat Syaitan yg mahu kita rosak.

      Yakinlah ini ujian berat dr Allah SWT.. gagal kita dgn ujian ini ditakuti azab yg jauh lebh menakutkan dtg.. ini pokok asas kita hidup.. ALLAH Taala.. Tuhan yg Wajib Kita Pelihara Kesucian-NYA..

      Di sini kita majoriti..kenapa kita jadi tidak mahu pertahankan HAK Allah ini? kalu bab harga barang tergedik gedik terkinja2 puak macai PR mahasewel bermatian2.. tp isu besar ini mereka ckp isu UMNO??

      jgn bodohkan diri dgn hujah seorang syaitan berkepala manusia di atas dgn beri alasan 'kotor' divert pasal isu Sarawak dan Sabah..

      Delete
    3. Syaitan mengajak manusia mengikutnya terjun ke neraka. Kenalilah syaitan-syaitan di atas supaya kita terselamat dari ikut terjun ke neraka.

      Delete
    4. Pencacai pembangkang di atas adalah spesis red bean army. Mereka dibayar gaji untuk kacau blog ni. Mereka adalah antara yang pertama yang bagi komen.

      Delete
    5. dlm bab2 aqidah tak berani nak komen....
      dalam kata lain lebih baik berdiam diri dari berhujah perkara yang kita tau....lebih selamat

      Delete
    6. diam ke klu org ketok kepala ko?
      smpai kafir duk hina Allah ko nk ckp duk diam?
      ini jelas hina Aqidah kita.. selamat apanya duk diam?
      nk jd syaitan bisu mcm Harun Din Al koyo ker??

      Delete
    7. Bro 945 ni tak cukup ilmu....eloklah diam...kalau banyak berkokok nanti, banyak pula org akan keliru.....jadi fitnah la pulak

      Delete
    8. eh macai..mana puak beruk ko pegi tatkala hong leong bank hina islam..x bg staf islam solat..puak ko x nak demo ke..perkasa mana..pemuda mana..wanita lembu mana..ckp brdegar2..puithhh.x de telo ke bodo..

      Delete
    9. Macai 5.48... Perangai ko sebijik mcm puak yahudi dlu..
      Bila kaum Nabi Musa nk beriman dgn Tuhan soalan mcm nilah dipakai utk halang mreka ikut seruan Nabi Musa..

      Kesimpulannya kita xpyh buat apa2lah sbb sana sini Islam kena hina..so biar je lah? Apa ondirian ko sbrnya munafik oii? Lknatullah macai PR. Xhenti2 nk pusing.

      Delete
  7. SETUJU anon 8.00

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah..kah..kah.. ko posting atas pstu ko sndiri jilat..mmg ko ni mahasewel.. psiko!

      Delete
  8. Ya Allah Ya Robbi..kau berilah pengajaran pd si penulis 7.26AM, 7.28AM, 8.00AM ini..sombong dan bongkak senang hati kafir hina nama-Mu Ya Robbi!

    Ya Allah sesungguhnya azab kau amatlah pedih tidak mampu tertanggung oleh kami.. aku berlindung dr kemurkaan-MU dan jauhilah kami dr berpecah hati.. dr terjadi munafik spt watak 7.26/7.28/8.00AM ini..bertolongan sesama kafir dan munafik utk hancurkan Agama-Mu ya Allah

    Justeru, Ya Allah Ya Mutakabbir.. hamba-Mu ini tidak terdaya menghadapi musuh2-MU dr kalangan org Islam.. mereka bertipu daya atas nama Agama-Mu! hanya Engkau shjlah layak untuk berikan sesuatu pengajaran-sama ada sedikit atau banyak.. lembu atau keras.. dtgkanlah peringatan supaya mereka takut akan azab-MU yg Maha Keras..

    Ya Allah peliharalah Agama-Mu ini dr dirobek oleh musuh2-MU dr kalangan Musyrikin-Pakatan Haram dan juga Munafiqun2 PAS-PKR! Ditakuti bilangan mereka yg menguasai kami akan menjadikan kami golongan yg sedikit yg takut kpd-Mu.. ditakuti Azab-MU yg Maha Pedih ditimpa atas kami dek kerana golongan2 jahat ini melebihi dari kami.. jauhilah kami dr mereka dan dan bisikan propaganda mereka seperti mana digambarkan akan munculnya Dajjal oleh Nabi-Mu Muhammad Solallahu Alaihiwasallam..

    Peliharalah Malaysia tercinta ini dr kerosakan oleh golongan pewaris Dajjal ini!

    Amiin..Ya Robb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin... saudara Zamm.. tu orang yang sama je tu.. sikit sikit tong taik,. sikit sikit bewak.. anon 8.00 akhiri dengan khak tui.. siapa yang selalu hujungnya sebut khak tui.?.. cuma kali ni dia tak pakai nama dia je..

      Delete
    2. Ameenn!
      kite minta doa jg bg org tu bertukar jd rupa bewak betul2 nnt.. Ameenn!

      Delete
    3. Jgn lupa doakan untuk pemimpin2 kerajaan bn yg beragama islam lebih tawaduk kpd Allah...
      mereka2 ini menjadi contoh untuk generasi sekarang dan akan datang....

      Delete
    4. (aBANG Danok Hj Kulim) - Ameennnn..

      Delete
    5. Wahai zamm, aku salah seorg umat islam yg mengaminkan doa mu.wahai anon2 yg engkar takutilah doa org2 mukmin.

      Delete
    6. Aminn ya robbi

      Delete
    7. zamm ko pergi ker demo dimasjid negeri shah alam tadi. hebat sungguh doa dr pejuang sejati Islam.yg mengamin pun semua mujahideen Islam sejati.zamm.zamm.terbuka ker hijab doa ko tu seandai nya ko bersekutu dgn ameno yg jelas menghina Islam.sendiri mau henggat ler.alim sungguh ko zamm.

      Delete
  9. Mana pergi pahlawan pahlawan melayu macam Ibrahim Ali , Dr Hassan Ali , Zulkifli Nordin . Kenapa senyap membisu . Ulama PAS lagi laa tak bole harap . Senyap membisu kerana takut kepada tuan besar DAP .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tnye kt Nick Ajis dn adiknye yg tukang doa UMNO pecah perot..kt paderi n gereja tu xnk doa pulak pecah perot ke usus ke?
      aku teringn sgt nk tgk TV3 temuramah nik najis psl isu ni..ape die nk ckp..
      pntng cucuk sket nk ngamok je nnt..
      sis tua yg beremosi..

      Delete
    2. Nik Ajis kan dah cakap orang Kristien boleh guna kalimah Allah.

      Delete
    3. celakox3.. aku nk ludoh muka org ajak PAS bersatu dgn UMNO.. aku kn wakil syaitonn... aku kawan dgn syaitonn jer....<<<=Nik Najis

      Delete
  10. Boleh tak senyap .. pemimpin PKR n PAS .. KALAU BERKOKOK .. PASTI FULUS TAK DAPAT .. Bro ..

    ReplyDelete
  11. Nak cari glamor atau pun betul-betul nak pertahankan agama? Orang Arab tak bising pun. Orang Mesir, Turki, Pakistan, Bangla semua tak bising pun.

    Kenapa hanya NGO Dan blogger je yang bising pasal ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pala hotak lu..
      apesal lu xckp.. watpe tngkap khalwat..pak arab pun gi hatyaii cari betina..
      weei bahlol.. klu seluruh negara arab murtad ko nk ikut sama ke?
      nick najis wali selipar ckp hukum Agama ken aikut Mesir Tukri Pakistan ke? apesal xnk ikut Siam ke Danok ke?? weii setan..lu paham x??

      Krjn malaysia aka BN yg failkan bersma 6 NGO Islam lawan bape kali di mahkamah isu2 berkaitan ini.. tp tukang cantasnya ialah PASpork dgn Pakatan Sial.. sape cr glamer skrg? Jam Omega mana? Jijah dh glamer dgn pembohongan 16 sepetember... itu br puak cari glamer.. mahpos bean style..bodoh cm lembu tp glamer punye pasal hantam sja lahh...

      Delete
    2. AKu heran kenapa tiba2 ayam2 sabung PAS yg melalak pasal hudud dulunya skrg boleh terima gereja nk main cabar Islam..
      buta hati sampai begitu.. buat2 tk nmpak ke utk apa Gereja nk sgt pakai nama Allah..siap guna bahasa Melayu lg utk upacara mereka..pdhal mereka anti bahasa Melayu.. di Ventican City pun pope xpenh pakai pun..

      cmne puak2 PAS boleh muliakan kafir setahap tu..terang2 mereka nk tanam foundation long term utk murtadkan org Melayu.!

      Delete
    3. Aku tak nafikan ustd & ustz PAS ni ada yang hafiz (tahniah). Mereka faham erti leksikal bahasa Arab memang betul (bagus). Tetapi bab tafsir bagi memahami apa yang tersurat dan isyarat, 'ibrah Al-Quran, ilmu nahu yang tinggi bagi meng-i'rab perkataan, latar belakang ayat dan lain-lain bertujuan nak faham apa yang dimaksudkan oleh ayat itu, maka untuk ini kebolehan mereka boleh dipertikaikan.

      Dan kalaupun mereka ada semua ilmu itu, oleh kerana dalam hati mereka belum bersih iaitu dalam hati mereka masih ada kepentingan lain selain untuk agama maka mereka belum dianggap sempurna.

      Selain itu sikap mereka yang sombong suka mengakui hanya diri sendiri sahaja yang alim manakala orang lain (yang juga berilmu) adalah tidak setanding mereka.

      Dan lagi kenapa mereka boleh dipertikaikan (kalaulah mereka benar-benar berilmu) mengapa membiarkan tidak menegah (malah dipertahankan) orang bukan Islam dengan sewenang-wenang boleh manafsir ayat Al-Quran. Sedangkan orang Islam sendiri yang belum memenuhi syarat dan ilmunya pun ditegah mentafsir Al-Quran sesuka hati.

      Delete
  12. Zaman British, pemerintah British pun tak benarkan gereja guna perkataan Allah disemenanjung. British telah banyak belajar dari bantahan Raja-raja Melayu dan terakhir insiden Natrah. DiSabah dan Sarawak pribumi tak faham bahasa Ingeris selain daripada bahasa ibunda. Pehak gereja telah mengunakan injil versi Belanda yang mempunyai versi Bahasa Indonesia. Kerajaan Belanda memang nak sesatkan orang-orang Indonesia menerusi Bible Bahasa Indonesia yang menguna pakai versi dan kaedah Tagalog yang telah berjaya menyesatkan ramai orang Islam Filipina semasa pemerintah Sepanyol.

    Betul kata Dr. Mahathir apa tujuan gereja menguna pakai Bible Bahasa Melayu. Boleh dikatakan 99% gereja diMalaysia mengunakan Bahasa Cina, India dan Ingeris selain sebilang kecil mengunakan bahasa pribumi. Ramai juga gereja hairan terutama dari anutan Protestan akan isu kalimah Allah ini.

    Ini adalah satu musibah pada JAIS dan PAS. Ramai kakitangan Jais perkiblatkan PAS. Maka Pas sebagai komponen PR mesti menjawab isu ini. Paling senang tuding jari pada UMNO. Kita lihat apa komen MAIS dan Istana mengenai perkara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 200% saudara 11.59AM..
      bg macai iblis PR sekor tu baca jelas..
      tp macai mn blh terima..nnt die mesti akan putar belit lg mcm israel..
      dh puas terangkn nnt macai tu akn ulang lg isus Sabah Sarawk!

      Delete
  13. hai beruk omno smua..hahaha..ok..omno mmang kaki fitnah..sb tu kalah saman banyak..bangsa bodo..haha..bab bible guna kalimah Allah tu wajib la kita prtahankan..tetapi org lain juga ada hak..trmasuk binatang skalipun..kalau beruk guna kalimah Allah skalipun adakah kita nak halang..sdgkan dia binatang..apa yg brlaku adalah ujian Allah kpd kita khususnya pemimpin2..kalau kita tkut trpengaruh wajib la kita mengukuhkan iman dlm jiwa kita dan anak cucu kita..insyaallah klu akidah kita kuat kita akan kebal dr pengaruh apa pun..kalau akidah kita hambar...apa dtg pun kita ikut..jd tngungjwb pemerintah kena la berusaha menguatkan akidah rakyatnya yg islam selari dgn prlembagaan malysia dimana islam agama rasmi dan agama lain bebas diamalkan..tp krajaan omno sndiri mcm pelaq..sokong maksiat..galakkan program hiburan melampau..hidang kan konsert maksiat kpd remaja..mcm mnana akidah remaja kita x longgar..bila tgk demo pertahan kalimah allah sakan sgt..tp syariat dilanggar..tgk wanita lembu..dah tua2 pkai pun ketat2..cukur kening..bebas bergaul dgn lelaki..bersalaman bkn muhrim..hudoh la tgk..mana program krajaan yg menggalakkan kebaikan..hampeh..tulisan jawi pun omno hapuskan..bila org kata pngai beruk nak mrah..ckup2 la jd macai dan asyik salahkan org lain..p la demo kat pemimpin hampa suruh buat kebaikan kat rakyat..bukan asyik duk penuh poket sndiri ja..macai omno pun jgn tnjuk sgt bodo tu..simpan skit..buktikan bahawa kata2 madey kat hampa x benar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. macamana umno nak tingkatkan akidah kalau hiburan melampau dan maksiat terus-menerus disajikan tanpa saringan oleh al-JUBURI dan stopa ali...pehh..kalah semua konsert..

      Delete
    2. Kebodohan macai PR ialah pemikiran tak bercapah. Sebab tu mudah tertipu.

      Delete
    3. PR perintah Selangor maksiat kurang ke?
      Siap import lg banyak ayam2 China Doll, masuk jd pelacur@ pengundi hantu DAP..

      Iblis mmg sakit hati bila lihat UMNO jaga Aqidah.. nk buat mcm mana mmg UMNO shj yg lantang skrg jaga Aqidah.. PAS dh jd pelacor!

      Maksiat satu hal..Aqidah pkok asas.. klu maksiat banyak so Aqidah pun ko nk jual? bodoh bahlol.. kita patut baiki ko nk hancurkan semua! teruk2 UMNO ada benda yg dia masih jaga!

      Puihh laa macai pakatan haram.!!

      Delete
    4. Sikit2 berok.. astaghfirullah.. apa buruk sungguh org ini..

      Ya Allah Ya Kareem..Enkau kembalikan sifar berok itu pd penulis Anon 12.31PM itu.
      Ya Allah Engkau kembalikanlah semua cacian kutukan yg dia tulis itu kepada dirinya (penulis 12.31PM), keluarga dan ketrunannya sbg pengajaran buat org lain, riak dan keangkuhannya..

      AMinn!!

      Delete
  14. Hello 12:31..



    Klu aku panggil ko anak haramjadah pun jangan ambil hati krn bahasa ini aku pinjam dari lebai2 PAS masa ceramah.Kalau ko tak sedap hati ko salahkn lah lebai2 PAS,bukan salah aku!

    Ko tak bagi satu perumpamaan yng jelas dgn memberi contoh, kalau beruk nak guna kalimah Allah adakah boleh kita halang.Awat bengap sangat otak kamu,adakah dlm dunia reality beruk akan guna kalimah Allah.?Kalau kamu islam alang kah malangnya ada pengikut sebegini.

    Antara ceritanya begini.Rata2 gereja di semenanjung Malaysia pengikutnya menggunakan bahasa Inggeris, China dan bahasa lain kecuali melayu.Ko pernah pegi gereja?Padri mangkok ayon tu pun tak cakap bahasa melayu sesama mereka.Oleh itu untuk siapakah kitab berbahasa Melayu.Sudah tentu untuk orang2 yng bercakap melayu.Siapakah yng bercakap melayu?Tentunya orang melayu!
    Jadi apa agenda mereka?

    Untuk mengelakan akidah generasi islam akan datang terpesong memang betulah kena kuatkan keimanan anakcucu kita,.Untuk menguatkan keimanan kena ada caranya bukan semudah cara ko menaip. Selain pergi mengaji ,risalah juga faktor yng perlu di ambil kira dlm penyampaian ilmu.

    Pun begitu dlm generasi hari ini di berikan ilmu pengaruh serta agenda luar perlu di ambilkira.Barulah kita di lihat bijak! Contohnya kenapa mereka beria2 mahu menggunakn bible melayu pada waktu yng sama mereka tidak pula bercakap melayu?
    Apasalah ko tak nampak bedulll!!!

    Sepatutnya sebagai orang islam duduk bermuzakarah.Bekerjasama dan membuat keputusan bersama.
    Asyik2 nak salahkn umno.Di negeri PAS perintah tak ada maksiat ke?Adun dan MP PAS tak ada rumah banglow ker?Mereka pakai kereta buruk ke.Pukilahhh!

    Tu hah kat selangor kerusi pas paling banyak, apasal korang tak tibai MB Khalid rumah urut haram tumbuh mcm cendawan.Mana konek PAS?Apasal korang tak buat demo?

    Sorylah aku gunakan banyak bahasa kasar sebab pinjam dari lebai PAS.!

    Sedara sebagai orang islam itu pun klu islamlah, rujukan aku al hujarat 9-11.Islam itu bersaudara.Jadi apa2 perkara yng tidak baik dari musuh islam kita kena bersama!Tiada cara lain untuk menang kecuali kita bersatu.Bukan aku yng cakap tp Al Quran kalam Allah yng sebut!






    ReplyDelete
    Replies
    1. 12.21pm,ambik kau,kan dah kena!

      Delete
    2. SAYA SETUJU DENGAN APA YANG BRO HUJAHKAN.TAPI MACAI 12:21 PM BUKANNYA FAHAM. ATAU DIA TIDAK BERUGAMA. ATAU DIA PENGANUT AGAMA PAS.
      BAGI PAS BILA KITA KOMEN LEBIH BERKENAAN HUDUD...MELENTING. JATUH KAFIR BILA KITA SANGGAH HUDUD PAS. MEREKA CUMA NAMPAK HUDUD TU AJE DALAM QURAN.
      BERSATU PADU UMAT ISLAM BANYAK DITEKANKAN DALAM QURAN..TAPI DIORANG TAK NAK IKUT.DISINI SEPATUTNYA MEREKA LEBIH DULU KAFIR DARI ORANG UMNO KERANA MEREKA TAK IKUT QURAN.
      WAHAI PECACAI...KAJILAH QURAN MANA LEBIH BANYAK DIPERKATAKAN HUDUD ATAU UMAT ISLAM BERSATU PADU. WALLAHUALAM.
      SEBENARNYA PAS BUKANNYA INGIN MENEGAKAN NEGARA ISLAM SANGAT PUN...CUMA HASAD DENGKI..HATI HITAM LEBIH DARI ARANG UNTUK MENJATUHKAN UMNO. ITU MATLAMAT DIORANG SEBENARNYA. KALAU DIIKUTKAN CARA MEREKA BERJUANG DAN TINDAKAN MEREKA JAUH MELENCUNG DARI LANDASAN. BANYAK AYAT DALAM QURAN ITU SENDIRI MEREKA LANGGAR.
      APA BEZANYA PAS DENGAN UMNO. CUMA LEBIH BAIK RASANYA UMNO. DISAAT GENTING UMNO MASIH LAGI MAU MEMPERTAHANKAN AKIDAH. APA PAS BUAT? MEREKA BERSILAT.. CUBA MENYALAHKAN ORANG LAIN. CARI APA SILAP LAWAN UNTUK BERHUJAH.
      HAL AKIDAH TANGGUNGJAWAB KITA TANPA MENGIRA PARTI. JIKA KITA MENGAKU SEBAGAI ISLAM KITA KENA PERTAHANKAN. BUKAN KENA TUNGGU KUAT ATAU TIDAK IMAN SESAORANG.
      APAKAH BARU NAK BERTINDAK BILA BERDUYUN2 ANAK CUCU MASUK GEREJA?
      ADA JAMINAN KE ANAK CUCU KITA KUAT IMANNYA. TAK SEDAR KE KORANG...MUSLIHAT MEREKA UNTUK MENGGUNAKAN KALIMAH ALLAH TU UNTUK MEMPERDAYA MELAYU?
      ANON 12:21 INSAFLAH. APA KE DENGAN MAKI DAN PERLI SAUDARA SEUGAMA NEGARA ISLAM TERBENTUK. ADE KE KAFIR AKAN IKUT BILA KITA BUAT HUDUD? HUDUD ISLAM...ADIL. ISLAM DAN KAFIR SEMUA KENA HUDUD.

      Delete
    3. pirahhh...omno bela akidah konon..kojgn wat lawak la..yg omno duk galak maksiat tu ape..bkn kah itu merosakkan akidah..pas berusaha mendidik msyarakat agar taat perintah Allah dgn majlis ilmu dan berusaha mentarbiah ahli dlm pr tntang islam..bkn mcm omno celaka..org buat majlis ilmu atau program ilmiah tp puak omno buat konsert..mmang celaka puak omno..munafik..mulut ja islam tp hati bnci islam..dasar macai bodo..

      Delete
    4. SETUJU DGN ANDA ANON 5.54

      Delete
    5. Wahai anon 5.54 pm, kau ni bukan penganut agama ISLAM tapi penganut agama PAS. Kau dah murtad sebenarnya dah halal darah kau ni dan jugak dah tertalak bini kau..tapi tak pa kau boleh minta mat sabu jadi cina buta..mat sabu no problem punya ha ha.

      Delete
    6. itulah Amanat si Hadi bongok tu dh makan diri pencacai PAS.. begitu lancang dlu mereka tuduh UMNO kafir..skrg kekafiran itu dtg kpd mereka.. termasuk HAdi bongok sndiri yg secara rasmi bersetuju nama Allah disekutukan!

      Delete
    7. Anon 5.54.. ko mmg jelas persenda Islam!
      Org yg buat maksiat hari dia minum arak..main betina.. itu had dosanya pd apa yg dia buat.. tp dr segi Aqidah selagi mana dia tk sekutukan Allah atau Hina Nabi spt Nik Najis hina Nabi Muhammad, selagi itu dia tetap Muslim.. 2-3 saat dia mintak ampun pd Allah..dia mati.dia akan masuk syurga..

      tp berseban jubah mcm bakul.. sembahyang beratus rakaat.. tp cakap Tuhan Allah tu sama je cm Tuhan Jesus.. habis ko mangkok oi... semua amalan xditerima lagi.. taubat2 kecil xditerima sampai ko taubat nasuha dan tarik balik ijtihad dlm hati tu..kmbli pd Allah.. baru diterima.. klu tidak matilah sbg KAFIR (nauzubillah)..

      hati2..berhujah dgn macai2 Pr SKRG yg xketahuan hala lg.. mereka bodoh bahlol murakab tp nk tnjuk lagak mcm lah semua org UMNO ni xmengaji..last2 mereka sndiri yg jerumus diri jd murtad.. (nauzubillah).. hati2 mereka ni jg bersifat spt dajjal>>> anon 5.54

      dia posting sesat2 lepas tu dia sokong dirinya..dia create seolah2 byk crowd yg sokong..itu kaedah syaitan dan dajjal yg mahu sesatkan umat akhir zaman dgn guna suara2!

      Delete
  15. SI anon 12:31 TU dah minum air kencing si lim guang eng sebab tu virus bangang teramat teramat dah merebak dalam kepala hotak tuli berjambul dia....akal yang diberi Allah dah jadi macam akal keldai bangang nak mampus....

    ReplyDelete
  16. Tuan PK..Saya baca ayat yang Tuan paste tu.....memang beracun....Ya Allah Yang Maha Esa , Ya Allah Yang Satu..... Engkau selamatkan lah genarasi aku dari terkena racun-racun yang membawa kepada kepada ke kufuran..

    Dr Salleh Telegu

    ReplyDelete
  17. ELOWWW BEWAK2 PEJUANG MELAYU KEDARAH TAIK... PI HANTAQ USTAZ USTAZAH DAKWAH KG ORG SELI NGAN SABAH SARAWAK BLUM 5 TAUN 24 KALI MINTAQ TUKAQ NAK BALIK CELAH KETIAK MAK NGAN CELAH KANGKANG LAKI BINI BILA ORG SELI NGAN SABAH SARAWAK MASOK KRISTIAN DOK RIUH BURUKKAN AGAMA LAIN... DAH OSTAT AMENO MALAIH JUAI AGAMA NAK IDUP MEWAH HEMPA DOK MARAH KAT ORG WATPA... CEK DLM KAIN SENIRI DULU SBLM DOK HINA ORG... he he he nak pertahankan kalimah Allah dakwah tak maw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi reid, aku orang Sabah, ramai ostad dan ostazah yg dihantar ke Sabah ramai orang PAS lah bodoh. Makan duit gaji yang kerajaan bagi adalah, nak berdakwah kepada sasaran tunggu kucing bertanduk adalah.

      Delete
    2. Reid aku cadangkan kau datang Sabah. Aku boleh tunjukkan satu-satu muka ostad muka ostazah yang kau cakap orang kerajaan.

      Nak tau 90% ostad ostazah tu orang PAS.

      Delete
    3. Pembetulan:
      90% ostad dan ostazah yang di hantar ke Sabah tu orang PAS. Makan gaji mahu berdakwah tak mahu.

      Delete
    4. Lord Reik tu kapeer kot? Bodoh bagai nik najis, bangang bagai haji hadik, kaki kongkek bagai stopa pender.... bewak tulen tapi ngata org lain bewak....

      Saja, gurau2 ngan org terencat akal nih...

      Delete
    5. Lord reid tu lah tuhan macai PR.. hak asasi lord reik si macai Bershit tgh jilat skrg.. nik najis maki celako2 kt UMNO.. dialh lah celako besar!

      Delete
  18. Hahahaha mari kita ketawakn beramai2 si perasan "lord reid".
    Otak taraf longkang memang patut jadi penyokong al juburi.

    psttt// lord reid tolong refresh mat sabu bagi gelaran al jobori untuk sapa ar...? Lupa daaaaa...
    Celaka punya mat sabu bagi la nama cantik sikit!

    ReplyDelete
  19. INI LORD BU..RIED BAPAK SEGALA BEWAK. BAHASA DIA PUN BAHASA BEWAK. SAYA FAHAM BAHASA DIA SEBAB PERNAH DUDUK DENGAN BEWAK2 NI.
    BEWAK2 NI MAKI KUTUK KERAJAAN..TAPI DUIT KERAJAAN SAKAU KASI ANAK BINI MAKAN..TAK BERKAT. ANAK JADI BENGAP DAN BENGONG. JADILAH PUAK2 BEWAK LORD BU..RIED. BILA TAK DAPAT MASUK IPTA SALAHKAN KERAJAAN. MANA2 YANG TERLEPAS...HABIS BELAJAR KERJA KERAJAAN. YE LAH NAK KERJA SENDIRI DAN MENIAGA BENGAP. MAKAN GAJI JER LAH... CACI MAKI KERAJAAN LAGI. DAPAT LAGI DUIT TAK BERKAT. BAGI MAKAN KAT ANAK2 BEWAK. BEGITULAH KETURUNAN BEWAK LORD BU..RIED.
    CERITA NI CUMA BUAT KETURUNAN LORD BU..RIED. YANG LAIN2 JANGAN BEGHASA HATI NO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit kerajaan...Duit kerajaan....
      kerajaan hidup pun dengan ihsan ALLAH bro....
      Rezeki dari Allah.....JGN LUPA

      Delete
    2. Duit kerajaan?bodoh alang la ko~ungkal punya ayat~sape bg kerajaan duit?sape bg rezeki?najib bg rezeki?bodoh otak xda~jgn ko jd murtad sudah~

      Delete
    3. Duit rakyat? mmh bahlol la sapa ckp duit rakyat.
      Duit negara diuruskan oleh kerajaan.. hasil dr kerajaan yg bijak negara yg dulu hanya ada ladang getah tinggalan British..skrg ada mcm2 untk kesenangna rakyat.. Allah izinkan kesenangan melalui Kerajaan yg baik.. masjid selang sebuah kampung boleh kata dibina..

      apakah nikmah melalui Krjn yg baik nk dinafikan? sama dgn menafikan Kudrat Allah yg mentakdirkan semua ini.. itulah bila Aqidah zero.. macai2 PAS haramjadah ni mana boleh faham dan fikir smpai jauh.. bg mereka ialah berguling bodoh atas jalan d macai semumur hidup tu dah cukup berbangga.. tk kenal Allah tp sibuk nk ckp baba Hudud.. pirahhhh..

      Delete
  20. kebodohan makhluk2 perosak yg brnama macai omno..haha..ini telah diakui oleh madey bahawa makhluk brnama macai omno ini sememangnya bodo belaka..ko ingat bapak ko sorang ja ka byar cukai..dasar bodo x leh diajar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei....5;44 ko bangang memang bangang......

      Delete
    2. Bila nama ALLAH dcampur aduk kn dgn JESUS xlama lg akn ada nama JAMES nik ajis, MICHAEL hadi ROBERT,SULAIMAN guan eng a/l kit siang...pkir2knlah wahai org ISLAM MELAYU.

      Delete
    3. najibialtantuya pun ader,rosmohflom pun ader

      Delete
    4. Kn ke payah kau nk tulis ,sebut atau ngje nama gni...nth islam ke ntah burma ke nth cina ke ntah kristian ke ntah india ke...waallahualam.

      Delete
  21. Aku sukong pas kerana pas menyokong kristian utk murtadkan seluruh org islam malaysia...syabas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ari ni dorg mntk ALLAH kite bg ,pastu mntk MSJD kite bg ,pastu mntk DUIT kite bg ,pastu mntk TANAH kite bg ,pastu mntk KUASA kite bg ,pastu mntk jd PM kite bg ,pastu mntk SEKOLAH kite bg ,pastu mntak UNIBERCT kite bg ,pastu mntk BAHASA kite bg ,pastu n pastu n pastu kite bg smue k dorg pssttt BINI jer jgn kite bg ke dorg kalu dok mlm KAMIS msti soru mis ny trkbil2 kt katil sorg diri hahaha MUHASABAH DIRI N FKIR SEJENAK wahai sahabt2ku sekelian..

      Delete
    2. Aku nk tgk gereja di buat depan rumah Hadi bongok.. dkt Rusila.. lepas tu kasi Gereja pasang nama Allah di pintu pagar mereka besar.. hari jumaat gereja edar bible melayu free kt pasar rusila.. aku nk doa bg hadi awang lahanat ni umur 100 tahun bg dia dpt lihat apa yg dia ckp dan buat skrg..!!

      PAS = Iblis!

      Delete
  22. Memang duit kerajaan...kerajaan memang ada hak mengutip cukai dari rakyat dan ianya akan jadi duit kerajaan yg memerintah. Duit itu akan digunakan untuk pentadbiran negara. Atau diberi semula kepada rakyah sebagai BR1M..Kalau kerajaan decide tak nak kasi BR1M pun itu hak kerajaan dan apa boleh puak2 macai saja-saja mintak duit dari kerajaan ??

    Kutuk kerajaan tapi bila pasal duit dgn muka tak malu hulur jugak tangan tu.

    Perlu diingat bukan semua yg bayar cukai kepada kerajaan... cuba tanya golongan yg dapat BR1M ni bape
    banyak dia bayar cukai ?


    ReplyDelete
    Replies
    1. SOKONG 200%!!
      sikit2 wang rakyat..pala hotak lah macai PR.. bape kerat sgt wang rakyat byar cukai dr pada hasil keuntungan ekonomi yg kerajaan JANA melalui dasar yg baik??

      Wang yg sama klu dpt pd DAP dia akan beli Mercs E-class banyak2.. dia xagihpn pd rakyat.. apakah itu sama?

      Macai2 haramjadah PR ni senang nk bohong rakyat yg bodoh bahlol.. yg jenis mulut terlopong.. telan je apa pun..bangkai pun telan..

      Delete
  23. Mana pergi ulamak sial pas.....mana pergi pakar air jampi macam sial aroon din .... aroon and the gangs...mat sabun dan mujahatcakap peranan ulamak dalam pas untuk jadi penesihat picuk pimpinan pas....ulamak pas macam aroon din and the gangs bole la campak ke laut jadi tukun laut lagi bagus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korang tgk ularmak bernama Haron din.. bila Tun M buat peribahasa 'lebih baik syaitan yg dikenali dr malaikat tidak dikenali'..melompat dia mcm berok tua.. terus dia kasi hukum Tun M dah murtad..

      tp masa Nik Najis ckp nak amik syaitan jadi kawan, dr berkawan dgn UMNO.. apakah si HAron tu berani ckp Nik Najis murtad?? mmg jelas puak PAS ni penipu dan bab nk cari slh org lain no wahid.. ptuihh laa..

      satu lg yg aku ingt.. Haron ni jgk penah lafaz dia akan tuntut di akhirat nnt utk dakwa Tun M krn ckp dia suka jampi air.. apakah xbetul kata2 Tun M yg dia suka jampi air? kenapa mengamuk? siapa dia Haron ni dh mcm confirm syurga smpai angkuh sgt nk dendam smpai akhirat pd Tun M?

      inilah dia watak2 munafik dan berat sebelah ularmak2 PAS.. PAS akan hancur!

      Delete
  24. Bhai....agak2 lah komen lu bhai...gua bukan orang alim...tapi gua respek sama ulamak..umno/pas
    lu tak perlu fanatik pada satu benda...mungkin esok lu boleh anti sama dia...
    ini fitrahhh.....

    ReplyDelete
  25. sedara sekelian...rentikanlah berdebat dengan puak mabuk ni. tak guna kita berhujah dengan mereka. mereka spt syiah. bertaqiah. walau pun kita guna quran sebagai bukti. sehari semalam pun tak kan habis.
    hiburan maksiat...adakah bolih sampai gugur akidah? nak ketawa pun ada melihat pecacai berhujah. disini nampak kebengapan pecacai.
    yang menyokong kafir tak rosak akidah...nanti kafir gunakan allah beranak dan berbini pecacai pun sokonglah?
    ini masalah bila kita bincang masalah akidah...makin hanyut pecacai ni semua. makin rosak.
    kalau terdetik dalam hati ada perasaan menolak keesaan allah baik lah mengucap. kita berhujah bukan untuk kalah menang. nak tunjuk siapa jagoh.
    kita mahu supaya kafir tidak menginjak2 ugama islam ini. orang yang mengaku islam berhujah dengan berhemah. ini tidak mereka yang mengaku memperjuangkan islam bermulut jijik dan keji. islam ikut ikutan.
    ini ke orang yang dijanjikan syurga? kalau macam ni kirim salam jer lah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro 1202....
      apa susah! non muslim kita ajar mereka surah al-ikhlas...terangkan sampai mereka faham....
      hiburan maksiat...pergaulan bebas lelaki perempuan dan arak..mencetus perzinaan...kehamilan luar nikah dan pembuangn bayi akhirnya menjadi pembunuh....PARAHHHH

      Delete
    2. Mereka tidak dapat bezakan mana dia Aqidah dan mana dia Syariat..
      Aqidah itu tunjang asas.. klu org yg xbersolat dia derhaka tp dia belum dikira Murtad/ Kufur
      Tp kalau bertudung tutup aurat , mulutnya ucap dan terima Agama itu sama.. Allah itu sama dgn Jesus..atau apa2 yg menyamakan Allah Maha Esa itu dgn sifat makhluk..habis hancur semua amalan tidka diterima malah kufur dan dlm kemurkaan Allah sbg org kufur!

      nauzubillah..

      ini masalahnya bila hujah dgn puak2 jahil yg hari2 bertenggek main internet.. xbercampur dgn manusia.. main akal semata2..

      Delete
    3. Akibat hiburan maksiat....perkara yang haram jangan cuba halalkan, itu lah penyudahnya..renung2kanlah

      Delete
    4. Sapa kata maksiat tu halal?
      yg halalkan STopa main betina tu sapa?
      yg halalkan LGBT..arak di Shah Alam tu sapa?
      wei bro.. munafik besar nampak?

      Hasan ALi dan Hasan Basri boleh cerita banyak bro.. pecat lah..

      Delete
    5. Dhle halalkan maksiat..lepas tu halalkan kerja2 syirik pd Allah.. lepas nk tnjuk jari kt org lain?
      sebijik mcm Yahudi Israel.. macai PR sekalian..

      Delete
    6. anon 1227
      apa kena mengena mulut dengan tudung ni...
      dorang nak mengelak dosa buka aurat ...biarkan lah...
      sapa2 yang taknak pakai... terpulang..

      Delete
    7. bodoh oiii 12.47.. anon tu nk jelaskan beza perbuatan macai2 yg berlagak alim tp sbrnya setan besar! pakai tudung bkn alasan utk halalkan dosa lain.. bahlol oi!

      Delete
  26. Allau swt 1, alquran 1, kiblat 1, islam berpegang pada agama.. islam tiada perbezaan tetapi kenapa kita susah untuk ber'1'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara.. penghalang pd kesatuan ummah disbbkn org tua kutuk ni...sy paste kan je ape yg si tua kutuk tu ckp:

      "UMNO celakox3.. hambo/saya nk ludoh muka org ajak PAS bersatu dgn UMNO.. "

      (aku kn wakil syaitonn... aku kawan dgn syaitonn jer....<<<=Nik Najis)

      Delete
    2. Apa yang berlaku adalah takdir Allah..kita kena terima ia sebagai ujian,,
      dalam masa yang sama berikhtiar ....tapi bukan dengan cara mengumpat...

      Delete
    3. Eleehh mengumpat tu makan minum pagi-tgh hari-ptg-malam puak2 PAS dan PR..ceramah siang malam mengumpat tu best tu.. tin milo mau penuh..kami untung
      kami warga PAS kena ikut seruan si tua kutok Nicky tu lah..kalo tidak xdpt tiket ke sorga..


      Delete
  27. Ostad PAS mmg luaran nmpak mcm ahli agama..
    tp bila kita brkwn dan duduk hari dgn mereka..
    perangai dan sifat busuk hati mereka..xubah spt perangai yahudi.
    tangan kanan terima nikmat rezeki Allah dr Krjn
    tgn kiri mengkhianati nikmat yg mereka suap dlm mulut mereka dan ank bini merak..

    mulut mereka lancang spt punggung ayam.. yg xhenti2 caci dan hina org lain yg xsehaluan dgn mereka.. Islam bg mereka dlm poket mereka..ceramah buka mulut dpt wang.. pdhal mereka sndiri tidak ada ruh pd Allah..sbb itu mereka tk peduli pun Allah disekutukan..

    mana ada ostad2 lahanat PAS ini berani bangkit dan bersuara menentang kejahatan kuffar menghina Allah dan Islam? bg mereka semua nmpak UMNO..BN..UMNO..BN.. itu shj kamus harian mereka..

    sbnrnya mereka sombong dgn Allah.. Iblis dilaknat oleh Allah bkn kerana hal sujud pd Nabi Adam semata2 tp kerana sifat SOMBONG yg Allah Murkai!! Lalu Iblis jatuh kafir, Allah janjikan neraka buat Iblis dan pengikut2 Iblis.. pengikut2 Iblis ramai skrg yg terkinja2 angkuh di jalan raya.. apakah kita mahu tiru mereka??

    Mana dia ostad2 lahanat PAS? bkn main sakan mereka klu fitnah Krjn.. bab naik harga barang (Cina DAP yg berpakat utk kenakan Krjn.. ) bkn main gagah melalak dan hasut rakyat lawan krjn..tp bab Allah mereka menikus senyap.. harga barang lg tinggi dr Kalimah Allah? Aqidah?

    Marilah sama2 kita selamatkan diri dr fitnah2 yg dibawa oleh Ostad2 PAS dan pakatan Haram ini.. amalan kita dhlah xsebanyak mana.. yg ada pun belum tentu Allah nk terima atau hisab sbg pahala.. jd janganlah kita tambah lagi dosa berganda dgn mengikuti puak2 ini.. benteng akhir kita ialah Aqidah.. selepas dr itu Allah tak pandang lg siapa kita..!!

    Wallahualam..

    ReplyDelete
  28. Ost. PAS klu mereka berkhutbah boleh shj guna mimbar kutuk Krjn boleh..bkn main laju je reka mcm2 persepsi fitnah supaya makmum diajak join PAS/PR... berkat ke cara macam tu guna mimbar utk tipu makmum?
    tp klu kritik parti mereka kt meja kopi pun dh melenting mcm berok naik minyak..
    itu adil ke?
    muhasabah lah dlu sblm nk ckp org lain xbetul.. yg xbetul tu byk dlm diri kamu semua wahai pentaksub PAS/ Pakatan Rakyat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah dapat dosa mengumpat ni....

      Delete
    2. dosa pahal nick najis yg tentukan ke?
      ko sape?
      dosa main nama Allah tu ringan ke?

      Delete
    3. Bai 104...bab mengumpat ni, memang hukumnya berdosa, budak tadika pun tahu...
      cuma, kalau kau rasa kau Tak Keballll dgn kepanasan api neraka.. baik tarik diri je dari aktiviti mengumpat ni...
      api dunia ni pun manusia tak tahan...rentung jadi aranggggg.....

      Delete
  29. gerun melihat lemahnya org Melayu Islam skrg..
    musuh dh dekati kita tp masih duk tido lena..
    xkurang yg jilat musuh..
    jelas dh bible cuba dijadikan elemen utk murtadkn Islam..
    Allah disekutukan dgn jelas dlm bible bahasa Melayu- " Anak-NYA" ..
    Astghfirullahaladzim.. masih ada yg masih ckp isu lain utk putar belit isu berat ini?

    Ya Allah Ya Rahman.. lindungilah kami dr Azab-Mu dan dr bersifat lemah berhadapan dgn musuh2-MU.. !!

    ReplyDelete
  30. Ya Allah, hamba mu ini tidak memilah puak-puak durjana ini pada PRU 13 yang lalu. Dengan demikian jangan lah golongkan hamba mu ini sebagai subahat dengan kemungkaran dan kesesatan ini.

    ReplyDelete
  31. Mane die cucu Lord Reik-Nuar Reik semenjak2 PKR dh mampos di Sabah ni?
    Gereja kasi die bape juta pada Nuar Reik nih??

    bakal piii eemm tuuu.. pii emm haramjadah PR!

    ReplyDelete
  32. NuarGay tu? mampos cepat lg bagus..mengotorkan dunia jer..

    ReplyDelete
  33. Gerakan mengkristian Melayu adalah wujud dan benar.Apabila Melayu telah dikristiankan mereka bajet boleh mengambil alih Semenanjung Emas ini.Tapikan berdasarkan cerapan aku,orang Melayu ni macam mana dia berburit,berzina,minum arak atau hu ha hu ha dia akan tetap dengan Islam dan akan sampai satu tahap dia akan fokus pada Islam dan beribadah.Silap haribulan lebih zuhud dan tawaaduq dari Ostat Lebai dan Muslimah Mak Limah PAS.
    Macam mana Roti Jala Kristian boleh menjadi Kepala Otak dan Kepala Butoh Ah Jib dalam mentadbir negara.Isu ini berlarutan terlalu lama dan Ah Jib serta ketua shoout award dilihat tiada fungsi.Dan macam mana PAS Isle muka TAIK boleh bersekongkol dengan puak Kristian ni untuk menyuburkan kekeliruan dan kesesetan kepada generasi Melayu baru kini dan akan datang.Nampaknya projek mengkristiankan Melayu ini sangat ambitous dan konsisten.Disokong pula oleh puak munafiq dan fasik dari PAS dan diberi moral dari puak Liberal UMNO walaupun dalam diam tanpa bersuara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surah Al-Kafirun sudah menerangkan dengan jelas dan nyata.Agama kau,kau punya pasal,Agama aku,aku punya pasal.

      Delete
    2. ALLAH itu satu..tiada BERANAK dan DIPERANAKKAN...simple aje pmahman ni...mandatori ALLAH tiada dalam konsep kkluargaan...tp skrg da brcmpur aduk plak nmpk gayeny..ALLAH + JESUS..brkumandang d MASJID dan GEREJA...

      Delete
    3. Pertama kali aku nak beri tpukan kpd sdr Reentry Capsul krn captionya bertaraf ibu jari sedang stim.....

      Kelepap..kelepap..kelepap...kelepap...kelepap!

      Soalan aku yng belum terjawab kenapa ko marah sangat kat butoh najib??
      Terima kaseyyyyyyyy.

      Delete
    4. Reentry dah berubah jadi Lebai Capsule .

      Delete
    5. LEBAI REENTRY CAPSULE da brubah sbb padri andrew nak "guna pakai" bini dia plak HAHAHA kalu hal bini sori "father" kalu hal lain smue bole GADAI kukukukuk

      Delete
    6. Wasatiyah Kuih Kastard jumpa Lebai Tabligh balik opis mintak advice Pope Roti Jala ETP Roadmap.Isle-Isle, takbir-takbir sekali DAP angkat muka terus jadi lebai lembam senyum kambing.Fanatiksme dan Pukimaktisme menjurus ke lurah kejumudan.

      Delete
    7. Wa tabik sama lu ReCap..
      lu xde taksub mcm macai2 nik najis..
      mane xbetul najib ke nik najis ke..bantai..
      ni puak2 sial macai.. stopa kangkang pun diorng ckp bagus..
      baik citer bab rasuah dr stopa kangkang?

      Delete
  34. wahai beruk omno..hahaha..aku nak tanya..senaraikan salah dap kat org melayu..bg fakta k..jgn hujah mcm beruk wlaupun pngai macai omno mcm beruk..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei anjing DAP.. kepala bapak ko tanye soalan bodoh bahlol
      tu tnde hati ko dah mampos.. dh jd hati kafir..
      yg si babiDAP tu asyik kacau hak umat Islam, Melayu.. dr bab komunis, rezab melayu smpai bab Tuhan pun diorng kcau.. lu masih xnampk?

      wei anon 3.13 lu ni babi ke? atau bapak lu penah makan babi..dpt anak sial haram jadah ha??

      Delete
    2. sejak bile plak macaibabi reti dn terima fakta?
      fakta 16 september nuhh..
      fakta jam omega..
      fakta stopa dn envelop duitnya..
      fakta tabung memali..
      fakta hasan ali di pecat..why??? DAP maaaaa

      Delete
  35. Dok balah gapo gak .. sikit lagi habis Tergadai semuannya....

    ReplyDelete
  36. Hahaha babi DAP dah keluar dari semak jam 3:13pm

    DAh berapa banyak bukti dah bagi daaaaa...
    Tu la lain kali jgn duduk dlm semak jer....letih lah benda yng sama nak ulang...!
    Syohhh...syohhh..syohhh...
    uhhhh...degilnya babi sekor ni...syohh...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. macaibabi 3.13 tu blh tnye soalan bahlol haramjadah xde hati perot smpai mcm tu.. DAP buat sial dia xnampak.. Najib yg pegi Mekah die kutuk n fitnah..

      aku rase hati mcm tu sama ada dia dh melantak babi byk..
      ataupun bapak die dlu penah melanggan pelacor CINA..
      jdn DNA cina dh meresap masuk.. hanyir cina kafir dh harum bg nya..

      Delete
    2. bg bukti berlori2 pun kalau dasar balaci PR.. diorng akan pusing jgk..lepas tu tnye lg.. politik fitnah..bohong.. bljar dr anwar brahim..

      Delete
    3. Saudara 3:42, 3:50

      Relax! tak perlu jawab soalan talibarut DAP yng dah di ulang2.
      Anggapkn sahaja dia ini babi gila...atau gila babi!
      Memang dia di tugaskan untuk menyondol.
      Apa sahaja bukti yng saudara bagi babi ini tetap akan menyondol.
      Jadi abaikn sahaja dan mari kita ketawakan dia beramai2 utk hiburan petang!


      hahahahahahahah biul punya babi DAP!

      Delete
  37. Sbrnye BabiEng DAP penang dh gelabah berok pasal isu merc.. tp memandangkan anggota babimacai dr jentera PAS telh cpt2 bntu.. serang Mukhriz, Sultan Pahang n KM Sarawak..jd BabiEng Lim sudah happy skrg.. spt sudah hidup semula.. hahaha..

    korang patutu ucap tahniah pd jentera RBA cwagan PAS-puak SabuSyiah-.. lbh hebat dr RBA ibupejaba BabiEng..

    ReplyDelete
  38. anon 3:13 haramjadah...
    bila lu lahir. sampai tak tahu cinababi dap buat sama melayu. tu lah dah spicies babi tonyok mana nak membaca. jenis bebal. kalau tak mahu membaca rajin2lah tanya orang2 tua.
    lagi satu nak bagi bukti apa. bagi bukti berkali2. nanti tanya lagi. lepas tu spin. sampai berpintal2. standard puak babi.
    kalau kat kampong aku. babi yang masuk kebun aku...aku panggil keling tangkap atau tembak. paling2 mudah aku racun jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..puak macaibabi PR mrke tgh seronok tu raikan kemenangan gereja.. Lawrence paria tu xkn berani cr pasal klu macaibabi PAS xbg jaminan dan tnjukkan kesetiaan melawan Melayu lain.
      Lawrence paria tu dh kaji dh bershit 1-2-3-blackout 505 dan turun semuanya memakai kuda babi terbaik/iaitu babimacai PAS-melayu yg xmenagku melayu ala nik najis.. berbangga lawrance paderi tu dgn smgt juang macaibabi PAS.. terutama mujahil rawa.. syiahsabu.

      Delete
  39. haha...mmang macai omno ni spesis beruk kacukan babi..kahkahkah..aku suruh senarai bukti la bodo..sekoq pun. x de senarai..yg tau melalak..kalau ada bukti mana dia wei beruk..hahaha..bodo dasar macai omno..ckap mcm pelaq..aku nak senarai dap buat nanya kat melayu..mana dia..kahkahkah..dasar beruk..penipu ja lebih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. macaibabi 6.51.. bongok.. bape ribu ayat mau ulang ha?
      ko tu bodoh tk reti faham baca ke? berderet atas tu dh kasi ko fakta.. ko tu puak auta bkn nk fakta..
      klu ko nk jilat DAP kafir ko mengaku sajalah macaibabi oii..
      dlu bapak ko dh melanggan pelacor Cina ke mase mak ko mengandung ha?? ko syg sgt kt puak pemakan babi ni.. dh hina Agama ko ko masih xnk lepaskan.. celaka ko!

      Delete
  40. Ano 6:15 sah jilat pungkok dap siang malam...dah tentu dia ni bukan melayu tulen...
    Aku rasa dia ni seorang biawak lidah terbelit.
    Kalau dia melayu mmg sah melayu celup...sanggup jilat jubor anjing


    ReplyDelete
    Replies
    1. bro aku rase si macaibabi 6.51pm, tk bapak die, tk pun die sndiri penah sontot pelacor cinababi..sbb tu dieni pelik smcm.. jd mcm darah daging die.. membela titisan darah, trlampau rindu syg pd puak sial ni... gaye sanggup mati demi kapir dan cina..

      Delete
  41. Anon 6.51, kau tu tulis ala ala babi belaan Kit Sial. DAP nak hapus hak istimewa Melayu, dengki ramai Melayu dlm perkhidmatan awam, anti Islam. Di PP, kedai Melayu mrk runtuh suka hati, kedai Cina mcm kandang babi mrk biar. Proton mrk nak hancur kan, Petronas mrk hendak rampas. Melayu mcm kau, esok mati suruh Kit Sial kambus kau. Kau tengok la Cina mana kau nak berkawan. DAP tu saki baki komunis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro.. babi2Cina DAP berpakat dah utk jahanamkan jualan motor Modenas, mmg mereka berjaya..
      Skrg mereka dh mula pakat utk janamkan PROTON sbb tu klu gi masok paultan.com beratus2 psoting khusus kutuk maki Proton xtahu punca sebb.. wujud kan sentimen benci dan hapuskan Proton..sabotaj low sale value..

      macai2 Melayu PR haramjadah pun join skali maa...

      Delete
  42. bagi bukti la beruk wei..tu tuduhan tanpa bukti..bodo beruk omno ni..ko buktikan melayu mana dah dap nanya..proton tu isu nasional la bodo sb x de daya saing..keta xvde kualiti pas tu jual mahal kat rakyat.sb tu patut kena kutuk la bodo..puak omno pun kutuk proton dan pemimpin hampa pun x pkai proton..yg tau ciplak ja..tp ada r n d abis duit rakyat brbilion buat research..tp hampeh last copy org punya..x ke bodo namanya tu..isu melayu p.pnang melayu mana kena nanya..cuba bg tau..sb tu la aku kata hampa ni beruk..kahkahkah..x kan hampa percaya lg bca utusex yg brkali2 kalah saman dan diakui akhbar penipu..mana hak istimewa org melayu yg dah dihapus..cuba bg tau..dan sapa org melayu dah murtad dibawah dap..beruk la ko smua macai..otak beku..bangsa duk dlm utan..kedarah pun keja jd kuli cina nak salah dap..hahaha..bg bukti la wei beruk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Weii babimacai.. Proton sapa nk pakai itu hak masing2..tp celake haramjadah puak2 macai2 mcm ko dan Cinababi.. ko ni pehal mcm dh berbenih lendir cinababi..sakan ko dh mereng jd pembela cinebabi.

      Wei macaibabi.. mak ko lahir ank sial xguna yg jd perosak bangsa..perosak Agama.. kalu mak ko dh mati naya je die kena balun dlm kubur krg..
      Proton tu kasi kerja kt beribu2 Melayu termasuk melayu macai dan juga babi2cina vendor.. Proton bayar zakat berjuta2 RM setahun pd PUZ.. apakah ko rase nk ganti zakat Proton dgn babicina DAP punya duit??

      Babimacai..ko ingt buat kete mcm bapak ko buat anak ke? pancut je xde bayar pape jd anak..bahlol mcm ko plak tu.. Proton buat keta babi oii.. Proton copy paste kapala hotak ko.. Proton rebadge model yg xuntung.. model2 lain Proton bina sndiri..ko ftnah kering, org2 yg buat keje hempas pulas utk majukan Proton.. sial lahko..

      Delete
    2. weii babimacai klu DAP jual babi pun ko telan ke ckp kualiti? Negara Islam mana dlm dunia ni yg boleh kuar keta? Conmpany keta mana yg byr zakat mcm Proton?
      Keta Proton xde kualiti itu fitnah pencacai..mcm aku kata babi2DAP mana senang.. klu xde kualiti dh lama meletop mcm Lamboghini rakyat SGpork tu..

      Babimacai ko bace Harakahsetan tu? Meloyakini?/ tu ejen2 kapir.. sape pembiaya? Yahudi beb.. lu bodoh happy lah layan fitnah yahudi.. nk iklan ubat sex masuk je harakahsetan.. muka 1 sampai muka 38 caci maki..bohong fitnah.. bangkai mcm ko je yg jilat paper cmtu.. paper buat calit najis je.. HARAMKAH mana laku beb.. jual murah skrg.. Keldailan Daily lg xde selera.. kuning atas rak... macai bodoh pun xhingin nk beli..kah..kahh kahh macai babi mcm ko je jilatt paper2 setan tu.

      Delete
    3. Anoi 8.09, macai DAP. Kereta proton first model pun masih ada di jalan raya. Kalau Cina sial busuk perut kat proton, aku tak heran. Tp Melayu mcm kau benci Proton, tanda jubur Kit Sial pun kau sanggup jilat. Oii beruk matyea... banyak la kedai dan warong Melayu kena runtuh oleh Guan Eng...:Cina jual penuh tepi jalan dia biar. Harakah kau tu haramjadah. Hak istimewa Melayu yg DAP nak hapus ialah pemberian biasiswa utk Melayu dan Bumiputera. Kau mmg Melayu tak guna, jilat taik Cina DAP.

      Delete
    4. Bhai.. 10.03
      macai DAP kt atas tu.. slg die xkena bukuruas dgn kafir cina..dia akan syok jilat jd hamba sahya kafir.. dia xkena mcm mana Rohingya dizalimi kafir, etnik Islam Ughur China di siksa dlm bulan Puasa..
      entah apa jasa kafir DAP tu pd mak bapak die.. smpai begitu busuk keji perutnya..

      setahu aku Proton semakin canggih, safety 5 star, enjing lasak...tp adatlah keta Merc yg sikit bilangan pun slalu sangkut tepi hgway.. macai reti ke?

      Delete
  43. 1.dah nama nya bodoh tahap bingai puak umno yang haramkan kalimah Allah di semenanjung dan halal di serawak dan sabah!!apa punya bodoh hingga jadi lawak jenaka diseluruh donia!!!
    2.oiii puak yang guna akai dikepala lutuit!!bibble tu kepunyaan puak kristian sarawak dan sabah la!!kena bagi balik la woii!!
    3.semakin bodoh puak-puak ni semenjak di perintah oleh rosmah!!sama bodoh dengan rosmah!!naikkan harga minyak dan elektrik!!kemudian nak suruh orang turunkan harga barang!!
    4.melalakla cai-cai rosmah ni!!dapatla duit brim dua tiga kupang!!tepuk tanganla puak-puak akai dikepala lutut ni bila bini rosmah umumkan potongan elaun sedangkan depa dok bermewah dengan jet duit rakyat!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu nak sgt si andrew tu guna bible BM g ler sabah sarwk jgn nk mnymak kt smnnjung..anon 826 ni da tntu bole gdai bini dia hehe kalu anak jntan kau suh si andrew tu trnsfer negri BN..Nk tgk ape jd...kt slngor kau bole ler sbb pmimpin mlayu PR smue jnis auw auw auw auw dtg si buldog brtempiaran lari hahaha

      Delete
    2. babimacai 8.26.. keje fitnah ko bagus hahah.. UMNO halalkan atau PAS yg declare secara rasmi oleh hadibongok tu?klu boleh paste gmbr dgn video dh lame aku tempek kt dahi ko tnjuk sial nye hadi PAS halalkan kalimah ALlah di jajahina oleh bapak dajjal-Nuar Lim Sial..

      Aku nk troll ko smpai tahap mana ko nak.. aku nk tgk ape lg ucapan2 ko tulisan2 ko.. akhir skali ko akan mampos dgn kekufuran.. org mcm ko ni xlyn idup atas bumi Allah. mampos nnttanam je kt jirat cina tkpun kt graveyard kristian!

      Delete
  44. Kpd anjing2 pr jgn cucu anda murtad dah ler mcm cerita ni

    http://pilihan-anda.blogspot.com/2013/10/allah-versi-ada-anak.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.masalahnya bhaii!!kebodohan najib terserlah pada tahap bingai bila membolehkan puak kristian sabah dan sarawak guna kalimah Allah!!kebodohan tahap gila!!
      2.itulah isu utama disini!!ko boleh beri hujah yang pro.dalam isu nii!!

      Delete
    2. MASALAHNY BHAI KALU NAJIB DA SALAH XKN SI KHALID PON NK IKUT KBAHLULAN ITU JGK..DA SALAH KENA TUNJUK CARA YG BTUL BR ORG SALUTE MB BKAN SAMA2 JD TERLUNGKUP...yg pertama jdkan sempdan yg kdua jdkan tauladan br btul bai...

      Delete
    3. Bhai 9.48.. ko jgn percaye lah dgn babimacai 9.32 tu..
      Najib xde silap apa.. Najib nk buat apa? Najib ke yg declare secara rasmi atau Hadibongok+Nuardjjal+Lim Sial PAS PKR DAPig yg declare terang2 dgn lafaz jelas bahawa mereka secara rasminya JUAL murah kalimah ALlah pd tahun lepas..

      Dn tahun ini babieng sekali lagi cucuk jarum ajak gereja test market utk lagakan Islam dgn Kristian Sabah Sarawak.. mereka tenyeh isu ini supaya Najib dipersalahkan..

      macaibabi yg mcm atas ni klu ikut guru aku dia dh dikira murtad..tp aku harap Allah tk mamposkan dia dlm keadaan Murtad..sbb pa nnt mak bapak die xselamat kt kubur nnt.. bace balik mcm mne sial nye babimacai tu persenda nama Allah.habis semua dia tibai..

      ini mahasewel punya pencacai plg low class kotor aku pnh jumpa di tanah Melayu ini!

      ko xselamatlah dunia akhirat wahai macaci 9.32.!!

      Delete
    4. Kepada adik 9:32,

      Spm adik dapat berapa, upsr?

      Nama Allah sudah di pakai kristian sabah dan sarawak sebelum Malaysia ditubuhkan lagi. Bila Malaysia ditubuhkan sabah dan sarawak tak termasuk dalak agama rasmi agama islam, boleh check perlembagaan kalau adik pandai membaca. Sebelum ini semenanjung dan sabah sarawak masing-masing faham sendiri dan tak bising-bising.
      bila anwar dibebaskan di situlah mulanya. Anwar menghasut kristian sabah Sarawak bersuara bab penggunaan nama Allah ini, bila api dah marak anwar undur diri sambil tersenyum melihat dari jauh kerajaan BN menyelesaikan perkara ini. Taktiknya bila dia jadi PM dia yang akan selesaikan nanti suapaya dapat semua pujian. :) dik, belajarlah membaca dan berfikir sama bukan mendengar dan percaya sahaja.

      Delete
  45. 1.najib ke khalid yang jadi PM!!
    2.sepatutnya ulamak umno perbetulkan najib dulu!!ikut hukumnya najib ni murtadlah nampaknya bila disarawak dan sabah!!
    3.pondan nampaknya ulama-ulama dan puak-puak umno!!tak sanggup tegur yang najib dah murtad bila disabah dan sarawak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko buktikan dlu Najib dudukdi pentas mcm Hadibongok rasmikan jualan murah nama ALlah.. ko buktikan Najib yg masuk gereja mcm Nurul puaka ank betina Nuardajjal.. yg ckp org Melayu no hal utk murtad.. hak asasi..ko buktikan dlu klu tak murtad tu akan balik pd ko babimacai!!

      Delete
    2. nampaklah mehasewelnya PR.. politik ala najis mcm ni ke kite nk kasi undi pd dajjal2 PR ni?

      konon Najib xbetul.. pastu MB bodoh gagap tu lg 100x jahanam xbetul.. HAdibongok terus jd setan bisu.. xbetulkan apa2..malah dia pun dh xebtul dr awl..

      so bubar je PR.. politik najis babi style.. bkn nk buat betul pon..tp nk tmbh lagi tk betul..
      kuasa Agama negeri2 bkn bidang kuasa Najib..tp MB bahlol tu.. yg perlekeh JAIS utk jilat babiDAP!

      Delete
    3. 1.dah tak dak hujah nampak!!merepek sakan!!sesuailah dengan umno yang menang dikawasan tepi hutan je pada pru yang lepas!!mentaliti pun sama dengan puak yang dok dalam utan jee!!
      2.bila PM istiharkan kalimah Allah boleh digunakan di sabah dan sarawak!!dan berdasarkan fakta dari ulama tersohor bahawa adalah murtad orang yang membenarkan puak kristian menggunakan kalimah Allah!!secara tidak langsung najib pun turut murtad!!
      3.sampai sekarang tiada seorang pun sanggup perbetulkan yang najib telah murtad berdasarkan fakta diatas!!
      4.ada sesiapa yang boleh beri hujah tentang najib yang telah murtad nii!!dari ko dok melalak mengatakan orang itu dan ini murtad!!lebih baik ko perbaiki seorang pemimpin negara yang kununnya islam ini telah murtad!!ada berani!!!

      Delete
    4. KOTA KINABALU - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata keputusan Mahkamah Rayuan berhubung penggunaan kalimah ALLAH tidak melibatkan amalan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak.

      Najib berkata perkara yang terkandung dalam resolusi 10 perkara peringkat kabinet pusat itu akan dikekalkan di kedua-dua negeri.

      "Baru-baru ini apabila Mahkamah Rayuan membuat keputusan mengenai kalimah ALLAH, ia tidak menyentuh sama sekali mengenai amalan Kristian di Sabah dan Sarawak, malah 10 points agreement masih dikekalkan," katanya.

      Delete
    5. 1.berdasarkan hukum Allah tidak ada anak sepertimana diamalkan oleh puak kristian!!!!maka puak islam yang membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh puak kristian telah murtad dan rosak akidahnya!!jelas diatas bahawa najib juga telah murtad!!
      2.ada ulamak umno dan pencacai umno berani terima hakikat ini!!

      Delete
    6. macaii.. tu ke bukti ko nk sabit Najib murtad? Najib xckp pun Allah tu boleh disekutukan..dia hanya bgtau keputusan mahkamah dan apa hasilnya.. tp apakah dia ckp UMNO setuju? dia setuju? weii babimacai.. ko ni dajjal mata satu ke?

      berani ko hukum.. tk takut ke murtad tu kembali pd ko dan anak cucu ko?

      kalau mcm tu mcm mana dengan yg ini: Hadi + Nuar +

      http://www.youtube.com/watch?v=qx9CXJ0KV_M

      yg ini pulak..mulut Hadi-presiden PAS istihar... bkn mahkamah bukandicabar oleh sesiapa spt mahkamah dicabar oleh Kristian terhadap Krjn Najib!!

      PETALING JAYA - Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) hari ini mencapai pendirian penggunaan kalimah ALLAH boleh digunakan oleh penganut Kristian dengan syarat ia tidak disalahgunakan.

      Keputusan tersebut diumumkan selepas mesyuarat pemimpin tertinggi PR yang dihadiri Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam.

      Pada sidang media selepas itu, Hadi berkata, Pas berpendirian konsisten seperti yang pernah dikeluarkan pada 4 Januari 2010 lalu di mana kalimah ALLAH tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa secara tepat.

      Menurutnya, beliau juga pernah mengemukakan kertas kajian dalam seminar anjuran Institut Kefahaman Islam (IKIM) pada tahun 2010 yang telah diterbitkan sebagai buku kecil bertajuk ‘ALLAH: Kalimah yang Benar, Tujuan Yang Salah’.

      Katanya, oleh sebab itu penganut Islam dari berbagai bangsa tetap menyebut perkataan ALLAH apabila menterjemah ke dalam bahasa masing-masing dan ketika beribadat.

      “Walau bagaimanapun, Islam tidak menghalang penganut agama lain menggunakan kalimah ALLAH dalam amalan mereka walaupun tidak mencapai maksud asal bahasa al-Quran,” katanya.

      Sementara itu, Anwar berkata, PKR dan DAP menyambut baik pendirian Pas dalam isu penggunaan kalimah ALLAH.

      “Kenyataan Pas kita sambut baik dan ia selari dengan pendirian Islam. Oleh demikian, kita tidak halang namun dalam mesyuarat kita suarakan keprihatinan kita supaya tidak ada pihak mempermainkan isu ini.

      “Pihak-pihak gereja juga perlu menghormati prinsip ini sebagaimana orang Islam meletakkan dan memuliakan nama ALLAH,” katanya.

      Isu kalimah ALLAH muncul semula selepas Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam mesej sempena sambutan Hari Krismas tahun lalu mendesak agar kerajaan membenarkan kalimah ALLAH digunakan dalam kitab Bible versi Bahasa Melayu.

      Kenyataan Guan Eng ini mendapat kritikan keras oleh pelbagai pihak terutamanya oleh tokoh-tokoh agama dan kepimpinan Umno.

      Sebelum ini, Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dilaporkan pernah mengeluarkan kenyataan bahawa terjemahan tepat bagi ‘God’ dalam kitab Bible adalah ‘Tuhan’ dalam Bahasa Melayu

      Delete
    7. http://www.sinarharian.com.my/nasional/kalimah-allah-pakatan-pegang-keputusan-8-jan-kata-azmin-1.122511

      Kalimah ALLAH: Pakatan pegang keputusan 8 Jan, kata Azmin

      PETALING JAYA - Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, pihaknya berpegang pada pendirian Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang 8 Januari lalu yang membenarkan orang bukan Islam menggunakan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu.

      Azmin juga menegaskan, pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat (PR) telah sebulat suara menerima pendirian Abdul Hadi yang membenarkan semua agama menggunakan kalimah suci itu tanpa menterjemahkannya ke bahasa lain dan tidak boleh disalahgunakan.

      "Pendirian ini tuntas dengan pendirian Pas pada 2010, tidak berganjak walaupun perkara ini dibincangkan semula oleh kerana beberapa kenyataan, tetapi pendirian Pas dan PR tidak berubah.

      "Kita tidak boleh tukar pendirian setiap hari," kata beliau kepada pemberita di ibu pejabat PKR, di sini hari ini.

      Azmin juga menjelaskan keputusan itu dicapai berdasarkan persetujuan bersama secara kolektif dalam Mesyuarat Majlis Presiden PR pada 8 Januari lalu dalam banyak perkara dengan mengambil kira kepentingan bersama.

      "Oleh kerana kita terikat dengan dasar-dasar yang telah dipersetujui secara kolektif dalam majlis presiden PR, maka kita berpegang kepada keputusan itu," katanya.

      Delete
  46. Rukun Hidup Pencacai :

    SYAITAN SAHABATKU =>> Nik Najis Al-Jamban
    BABI MAKANANKU =>> SabuSyiah Al-balasbetina

    BABI + SYAITAN =>> macai2 PAS

    terbaeklah macai PR!!! idop PAS!! Jilat DAP

    ReplyDelete
  47. Macai DAP xblh pikir kan.. Tuhan tutup rapat hati puak2 ni..

    Ckp bahasa Melayu pun tkmau.
    Gi sekolah cong cheng2 mau Cinakan sekolah.. Ckgu BM Melayu pn xblh kasi masuk..
    Bisnes pakai Omputeh
    TV temuramah pakai omputeh..

    tp.. tiba2 tergedik2 nk pakai bahasa Melayu utk gereja dn bible.. apakah mati otak Melayu paspispus/pgayr xde rase brsalah atau terase geram dgn gereja/ paderi? yg mereka serang ialah umno/najis.. tk takut Tuhan ke???

    ReplyDelete
  48. Melayu hanya akan bersatu bila DAPigs memerintah....itulah faktanya.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!