MESEJ KHAS UNTUK MENTERI AYAM BERTARAF KANGKONG!

RM0 BH 15/01: Kabinet turut setuju penubuhan sebuah makmal khas dalam tempoh dua minggu lagi untuk kaji langkah mengurangkan beban rakyat: Muhyiddin

RM0 BH 15/01: Semua menteri diarah turun padang temui peniaga dan pengguna bagi kenal pasti punca kenaikan harga serta cari rumusan tangani isu itu: TPM

House PK: Gambar kat atas tu sekadar hiasan saja. Ok aku nak bersuara sikit tentang isu yg aku letakkan diatas ni. TPM kata nak tubuh MAKMAL? Adeh makmal lagi ke? Benda macam ni pun nak pakai makmal ke? 

Pastu menteri kena turun dan tengok harga barangan? Selama ini menteri buat apa? Bagi solution kalau ayam naik harga makan benda lain? Takde rasa bertanggungjawab ke nak turun dan fahami isu rakyat?

Apakah dengan buat makmal yang dah berlambak bawah pemandu ni dan menteri bebal nak mampos yang akan turun dan bagi solution tahap kangkong ni dah cukup? 

Pastu kita marah bila orang ramai panggil KANGKONG!? Kalai rasa menteri Ayam ni takleh handle, suruh dia balik kampong dan tanam Kangkong le!

Malu la ada menteri bengap macam ni. Kena buat makmal hanya untuk ajar dia buat kerja! Pigidah

48 Responses to "MESEJ KHAS UNTUK MENTERI AYAM BERTARAF KANGKONG!"

  1. buat banyak makmal,makmal runtuh.la nie nak buat plak makmal kajian.nak kaji naper naik.alamak!!!!!yg mengumumkan kenaikan tu kerajaan.yang dok jerit kami akan pantau harga kerajaan juga.aper kerajaan ingat rakyat bodoh ker.hingga kangkung pun piem kangkung umumkan penurunan harga.cantek otak piem kangkung berserta kabinet kangkung.nak tanya skit ler piem kangkung.naper yea kerajaan dan organisasi kangkung nyer gagal memantau harga barangan.pelik gak ngan gomen kangkung nie...sendiri umum naik harga,sendiri mau kaji naper harga barangan.pelik ler.piem kangkung....kangkung ko boler ler kincing tapi rakyat marhaen sori ler.wahai piem kangkung ko teruskan dgn retorik kangkung tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang terbaik tetap sawi dan bayam .

      Delete
    2. Najib bacul

      Najib dayus

      Najib pondan

      Najib lembik bapok tak tegas

      Gagal memerangi pemberontak nasrani

      Gagal membenteras pelampau cina dap komunis samarata

      Gagal menangkap subversif pas kopiah khawarij barua dap

      Gagal mendakwa pengkhianat anwar homosex kj marina mujahid murtad liberal

      Gagal menaikkan sosio ekonomi melayu cina gak yg kaya

      Gagal menutup sekolah cina the source of evil rasist

      SILA LETAK JAWATAN

      SILA LETAK JAWATAN WAHAI NAJIB PONDAN

      Delete
    3. Red Bean Army dah aktif semula dan berjaya gunakan isu kangkung berbanding isu penutupan Giat Mara di Selangor serta isu bible versi Melayu. Mana yang lebih utama ? Isu manakah yang merugikan orang Melayu dan Islam? Fikirkanlah.

      Delete
  2. Bukan cara tertibnya pentadbiran negara bahawa makmal penyelidikan urusan penentuan harga barang dibuat "sebelum" tindakan kenaikan harga. Agak kelakanya kerajaan negara yang terundi rakyat, ia selalu buat ulangkaji "selepas" tindakan pengurusannya dibantah orang2 ramai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu akai gomen kangkung nak bagi peluang kangkung tibai duit ler tu.tah brape billion plak nak dibelanjakan.

      Delete
    2. otak pm cap ayam .... harga minyak dibandingkan dengan harga kangkung!

      Delete
    3. alo bewakian pembangkai sume.tido ker.mari ler turut serta bersama dey parpu kita bincang isu piem kangkung yg telah berjasa mengempiskan wallet dan terkini piem kangkung cipta satu makmal kangkung nak cari jln mcm mana wallet kita semakin nipis.apakah bewakian pembangkai takut ditukarkan selera mentedarah kangkung.ader tolor ke bewakian pembangkai ameno.atau tolor dah digenggam kemas oleh badak kangkung.saaaaatuuuuuuu.....saaaaatuuuuuuu......saaaatuuuuuuu kelokangkung

      Delete
    4. Peeerahhhh nak bincang pasal kangkaung dengan 1 kangkung, nanti idea kangkung juga yang dapat hasil nya. Cuba 1 kangkung bincangkan pasal kangkang mungkin idea tu berharga rm1 taraf punaisihat selangor baru lah bolih sayur kangkung dengan rm1 tu.

      Delete
  3. Apasal orang melayu suka sangat bergaduh sesama sendiri ? Bila lagi orang melayu nak bangun dari tidur ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab yg jadi pemimpin2 tu jenis otak pak pandir .... yg bergeliga macam hang nadim difitnah dan dicantas oleh kaum bangsawan.....

      Delete
    2. dan yg bertaraf ex MB dan ulamak, perangai pukimak. suka laki sama laki. betina, org punya bini, semua sapu mcm b$#@i. yg menteri, mentekedarah anak bini. dgn melayu berani, dgn tokong yg badan mcm lidi, takut.

      Delete
    3. Isu kalimah Allah ... Pegawai agama perlu bertindak biar cerdik sikit.... Rasul SAW berhujah dgn ahlilkitab, bukan pakai redah bodoh...... dah tu perkara2 spt ni kena syura dgn MB, mufti, pakar2 ilmuan Islam ... supaya berdakwah dan bertindak secara fatanah(intelectual) dan hikmah (wisdom) serta berstrategik, baru Islam tu hanif n izzah. Belajar lah tasawwur Islam dan sirah Rasul sikit baru mantap iman, amal, sahsiah, dakwah n jihad kita.......
      Kita jahil dalam uslub dakwah n siasah as syariah sebab tu berlaku konflik terbuka dalam isu2 remeh remeh ... sedangkan perkara pokok atau usul dalam Islam diabaikan .... Perlembagaan, sistem pentadbiran, sistem pendidikan, sistem ekonomi, sistem politik, sistem ketenteraan/polis yg berteraskan syarak dibuang atau dipinggirkan oleh penguasa2 muslim yg jahil lg fasik. Muslim sekular telah paksa umat Islam anuti ideologi n sistem kuffar walaupun telah bebas dari penjajahan kafir barat. Akhirnya sistem negara dikristianisasikan atau diyahudikan secara halus dan berterusan sampai hari ini. Maka lahirlah generasi muslim yg buta agama dan anti-Islam diserata dunia termasuk Malaysia! Mereka bercakap agama n bertindak atas nama Islam tapi semakin menyesatkan manusia seluruhnya. Itulah salah satu tanda akhir zaman, "urusan agama ditadbir/ dikuasai oleh kaum jahil".

      Delete
    4. siap ler wahai 933.bala tentera kangkung akan mengeluarkan anda telah menghina Rasulullah saw.disini hanya tentera kangkung sahaja boleh menyebut Rasulullah saw.jika yg lain sebut automatik akan dimandotarikan sebagai menghina.AWAS.

      Delete
  4. KONG KALIKONG
    PIEM KANGKONG MACAI BONGONG
    MENTERI KANGKONG MACAI SANJUNG
    MACAI BODO MENTERI UNTUNG
    BUAT MAKMAL TANAM KANGKONG
    MACAI PUJI MELAMBONG
    MACAI BODO PERUT KEMBONG
    BANGSA MACAI X SEDAR DEK UNTUNG
    TIAP MASA KENA KELENTONG
    MACAI BANGSAT TETAP SANJUNG
    MACAI SUKA MKN KANGKONG
    X SEDAR DIRI TU TONGONG
    MACAI SUSAH SAPE PUN X TOLONG
    JADILAH MACAI YG SELALU BENGONG..TONGONG..KANGKONG..

    kasi lunyai sama macai omno..
    huargh..kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. butoi.... butoi........ pm inner circles yg curlprit

      Delete
    2. Mempercayai Apasaja Cakap ANUwar Ibrahim - MACAI

      Delete
  5. Kami MA dan nurse mencadangkan kerajaan menaikkan gred kami sama seperti skim pensiswazahan guru dengan memberikan ijazah tanpa mengira keputusan SPM melalui kursus ringkas & mudah untuk kami naik kejawatan dan gaji lebih tinggi. Kami nak juga merasa jadi doktor dan gaji doktor. Kalau pendidikan boleh kenapa jabatan lain tidak? Adakah kerana menterinya cina?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dunia sudah haru biru ...... kerana pemimpin2 jahil n pentingkan diri sendiri dari rakyat

      Delete
    2. Jahil tu pemimpin pas... Bersetubuh dengan kapir

      Delete
    3. 112 sendiri jahil tak mau hengat.komen hingga tergadai akidah.hebat ler bewakian pembangkai ameno.terlebih kangkung ler tu.

      Delete
  6. 1.dongoi-dongoi taraf otak kankong kata mereka akan turun padang selepas asyik bermewah diatas jet !bergembira sakan sambut menantu di "istana negara" mengalahkan sultan-sultan!selama ni mereka pekaq badak tentang nasib orang kampung yang tertekan dengan kenaikan hampir semua barang keperluan asas!!
    2.dongoi-dongoi cap ayam berotak kankong ni kununnya mengejar taraf sebuah negara maju!nak maju kena naikkan harga barang!kenakan gst!kurangkan sudsidi!!dongoi-dongoi akan bangga bila dicap sebagai negara maju sedangkan majoriti rakyat makan kankong!!
    3.dongoi-dongoi ni sememang mempunyai akai dikepala lutut!mereka kununnya mencari sebab mengapa harga barang naik!!mereka tubuhkan makmal!!sedangkan budak tadika pun tahu!!bila minyak naik!elektrik naik!tol naik!!semua barang akan naik!!bangang sungguh dongoi-dongoi otak taraf kankong in!!
    4.pakar mereka adalah PEMANDU idris jalang!!jual aset untuk untungkan MAS!!maka terpegunlah dongoi-dongoi tahap cap ayam ni dan dilantik sebagai pemikir untuk majukan negara!!dijajanya PKI yang jadi bahan ketawa bila semua jabatan dengan bangganya telah capai KPI!!pong-pang-pong pang sana sini!rompak samun sana sini!!maka ketua polis negara masih kata KPI mereka telah tercapai sasaran yang telah ditetapkan!!indeks jenayah makin menurun!!maka dongoi-dongoi cap ayam ni pun terleleh ayaq lioq!!
    5.dalam bidang pendidikan pulak!!dongoi-dongoi ni dok jaja bahawa sistem pendidikan terbaik!!jadi ikutan semua negara lain!!kembang kempes dongoi-dongoi ni dok jaja permata!PBS dll!!last sekali PISA menceritakan segalanya!!fakta memang tidak boleh dimanipulasi!!malaysia tercorot!malah lebih corot dari kemboja dan vietnam!!maka dongoi-dongoi cap ayam ni terkedu!diam seribu bahasa!!
    6.dongoi-dongoi cap ayam berotak taraf kankong ni hidup penuh kemewahan dari sumber rasuah!!mana mereka kenal rupa kankong!!pemikiran taraf kankong!idea taraf kankong!!!jadi bahan gelak ketawa orang!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. keBONGKAKan pm n menteri2 ubn yang buta hati dan tak mau mendengar SUARA RAKYAT.....

      Delete
    2. TAK LAYAK memimpin ummah.... letak jawatan la najib ooooiiiiiiiiiiiiiii!

      Delete
    3. Excelent/Terbaik. Ketawa berdekah-dekah/

      Delete
    4. 8.51 apa la yg ko merepek panjang2 ni..masuk second line terus hilang minat nak baca...bosan betul

      Delete
  7. UBN di penuhi PEMIMPIN2 dan PEGAWAI2 KERAJAAN yg korup n bongkak ....... memandang rendah kpd rakyat.

    ReplyDelete
  8. woi.....aper dah jadi nie...pm dengan bangga nya mengumumkan penurunan kangkung.tak kan taraf pm malaysia kut nak umum harga kangkung turun.agak agak ler pm.kan dah jadi senda gurauan negara komanwel dan mungkin gurauan seluruh dunia.malu.malu.mau korek lubang,nyorok kepala mcm burung unta.tooolooong.

    ReplyDelete
  9. YEA! topeng GAY FUCKES dan DEMO TURUN dan 5 JUTA KAKI BUNTUT BERJAYA TURUN KAN HARGA KANGKONG. GAY kangkung! FUCKES

    ReplyDelete
    Replies
    1. makna nyer piem kangkung disalah anggap ler.ish nak buat cam ner yea.satu donia dah tahu bahawa piem kangkung yg umumkan harga kangkung turun.dan ko kangkung pulak pusing citer.ish....kangkung....kangkung.ketinggalan kangkung betui.

      Delete
  10. Sebelum dan selepas MELIWAT lubang taik kaum sejenis, makan lah kangkong 3-4 batang.
    Bau taik akan jadi lebih wangi. Nak tahu lebih lanjut boleh tanya Anwar Ibrahim.
    Anwar Ibrahim pakar pasal diet makanan sebelum dan selepas MELIWAT.
    Paling Anwar suka, KARIPAP KANGKUNG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. agak agak nyer dah lalui kut.tu pasai tahu kaedah nie.haaaaaaaa......baru ler ku tahu.

      Delete
  11. menteri ayam dpt maklumat pengundi bn sokong harga barang naik tu la pasal tak turun,tambah lak prof kangkung ckp harga barang naik,letrik naik & air naik bleh mendidik rakyat brjimat cermat manakala kenaikan petrol plak bleh mengurangkan kesesakan lalu lintas & mendidik rakyat guna pengangkutan awam...tu la pasal menteri ayam yakinkan ah jib gor dasar pemotongan supsidi bagus utk rakyat & kerajaan

    ReplyDelete
  12. kenapa ko marah2 ni parpu? kj tk bagi $ ke?

    ReplyDelete
  13. Bukan makmal tapi jawatankuasa khas kabinet bagi menangani kenaikan kos sara hidup harap perbetulkan

    ReplyDelete
  14. salam betul banyak harga dah start naik - jangan lupa byk lagi harga barang naik secara diam diam - tapi yg pasti poket kita semakin hari semakin kosong - klu brim RM 2,000 baru setanding - ini belum gst lagi

    ReplyDelete
  15. dengar desas desus tak lama lagi tol nak naik, paspot, insuran, minyak masak, gas dan juga beras - mampus orang melayu anak banyak dan yang miskin - puak cina mmg boleh cover sbb depa orang bisnes - lain kali nak balik kampung pun sakit klu aes start - skrg pun operasi besar besaran polis dan jpj - mmg menyusahkan rakyat - nnt bandar bandar akan di fully takeover oleh cina dan org melayu mari setahun sekali visit bandar - klu kat Jakarta - yg pekerja kat mall supermarket semua melayu - yg enjoy anak anak cina kat sana dilayan oleh pekerja melayu - negara siapa dan siapa yg untung - fikir fikirlah - tukar 90% menteri dna potong kos kerajaan - silap haribulan bankrap lagi cepat

    ReplyDelete
    Replies
    1. jpj kat utara perak tak kisah.kena tahan bole kautim dgn bengali waja warna gold.masyuk kencang bro.jpj ngan tonto kini ngam.sprm tido.seronok keja jpj....side income ribu ribu.

      Delete
    2. Jpj dgn polis tu 2x5 pemalas bodoh lembam makan duit ptuihhhhhhh

      Delete
  16. Cuba lah kita jgn terlalu bertuhankan isu.. bertuhankan ahli politik..
    Bukalah hati supaya bersandar pada Kuasa dan Bantuan Allah SWT.. tak tahulah kalau yang posting macam2 kat sini dari agama mana. Tp kalau yang jual nama Allah tu mintak maaflah.. sama macam tolak Agama.

    Jika kita fikir, ikan dilaut siapa yang beri makan? Dulu kita pernah lebih susah dari zaman elektronik dan internet ini.. sekarang jauh lebih senang, tapi hati tak senang sebab banyak fikir hasutan, fitnah dan spekulasi.. sehingga tidak bersandar lagi pada Tuhan.

    Cuba bangun tengah malam Solat Tahajud dan di pagi hari Sunat Dhuha dan mohon dipermudahkan rezeki dan tidak terbeban dengan tekanan eknomi. Kalau tertekan terlampau sangat sehingga susu anak pun tak boleh support lagi..atau makan nasi pun miss.. mengadulah sebanyak2 pada Allah.. Dialah Tuhan Maha Pemberi Rezeki.. bukan manusia. Jangan asyik nak mengeluh dan mengutuk sana sini.. usaha malas, apakah itu Allah akan luaskan rezeki?

    Bagi yang telah cukup makan pakai dan keperluan, jangan pula bersama-sama berlakon macam orang susah, sebaliknya akui nikmat, Sujud dalam Solat Sunat bersyukur pada Allah SWT dan lahir rasa terima kasih kepada manusia yang berikan kita laluan rezeki itu.. jangan poyo asyik nak memberontak je walaupun bini dah masuk 2, kereta sampai lupa mana satu kunci..

    Kan mudah kalau hidup ni bersandar Tuhan..hati tenang, rezeki Allah datangkan dari jalan-jalan yang mudah. Insya Allah. Tapi kalau duk mencarut maki hamun kat sini.. tak tahulah celah mana rezeki nak bertambah dengan cara buruk?

    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembahyang tahajud tu pun jadi tak khusyuk... Bila terngiang ngiang ditelinga kata kata ulama...

      *"sembahyang saja tak cukup" mesti begitu begini bla bla...
      *"allah tak terima doa orang macamtu macamni

      ini ayat syaitan yang basah dibibir ulama... Macam diorang pulak tuhan. tuihhhhhhh

      fuckoffff ulama

      Delete
    2. betul apa ayat ulama sembahyang saja tak cukup.jika tak cukup rukun nyer,Islam aper ker nama nya..agak agak ler bila nak komen.ko tak khusyuk sembahyang,itu masalah dari ko dan jgn salahkan orang lain.bila mana terngiang ngiang ditelinga ko,makna nya ada sesuatu yg tak kena dgn ko.mudah nya ko nak salahkan pihak lain plak.ish....ish....ish.nickname gerun tapi hati kecik.jgn plak aper yg aku komen nie terngiang ngiang plak hingga tak boleh makan maupun tidur.

      Delete
  17. kangkong choi turun sebab makanan rutin cinabeng spt babi gak...

    ReplyDelete
  18. Salam,
    sedih aku.. lihat penghinaan pd Najib dh melampui batas..Cina buat replika kepala Najib, sumbat mulutnya dgn sayur kangkung...!! Apakah ini kepuasan Melayu2 PAS/PKR??
    kafir dh telalu kurang ajar sbb ramai org melayu yg tnjuk contoh kurang ajar.
    Apakah salah dosa Najib pd kita sehingga kebaikannya ditolak keburukan nya di angkat..dihina..

    Bukan najib yg buka gedung kilang.. Cina yg naikkan harga brg2.. cuma kelemahan najib dia lembut tk bertempat..tp itu bukan halal bg kit auntuk hina caci dia..
    kenapa hina sayur kangkung..sayur tu halal.. murah.. itu rezeki dr Allah.. kenapa hina??

    jgn sampai Allah takdirkan suau musibah sehingga berjuta2 rakyat negara ini terpaksa melata memburu cari sayur kangkung.. takutlah sama pd Allah.. Najib hanya beri contoh satu jenis sayur yang murah. itu benar dan kenapa hina dia?

    apakah disbbkan kita sudah mewah.. sayur kangkung dianggap makanan low class? hina? tk standard??

    Allahu Akbar.. apa nk jadi dengan negara ni..takutnya bala besat menimpa bila rakyat sudah melampaui batas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama shj Melayu macai PR dgn blogger pro UMNO..sama2 kurang ajar..
      esok lusa biar kita semua kena jajah semula oleh bangsa lain.. puas hati!
      skrg seronoklah lawan maki hamun caci hina pemimpin.. jgn kita menyesal jika dtg org yg betul2 zalim jd pemimpin!

      Delete
    2. kelemahan piem kangkung menyebabkan piem kangkung dihina.ada kah kesalahan tersebut perlu dipikul rakyat.kegagalan piem kangkung mengawal negara terserlah.ungkapan terpacul dr mulut piem kangkung selalu nya boleh dipertikai.dan siapa yg mengadaikan bumi malaysia pada kaum pendatang?saper yg membiarkan ketirisan saban tahun tanpa tindakan hingga menimbulkan kemurkaan Sultan Johor berkaitan pembelian kenderaan pertahanan ATM.jika bukan pemimpin melayu kangkung ameno,saper lagi.sehingga kini kemana menghilang RM50billion saham melayu,kemana pergi nya bertrillion pengaliran wang haram,kemana menguncup nyer tanah rezab melayu,kepada siapa milikan pulau batu putih.dan paling menjengkel bagaimana tetiba peniaga karpet pakistan mempunyai mykad biru.

      Delete
  19. Ha..ha..mengaku pun korang menteri korang KANGKUNG HUA...HUA...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!