LATEST UPDATE DARI DATARAN! MESTI MAU TENGOK




Ada sekoq Ustaz yang bernama Roslan berucap dan dia kata Rakyat sekarang takde duit, rakyat terpaksa berhutang kerana wang tidak cukup disebabkan harga barang naik terlalu tinggi. Dia kata Najib mesti kena kasi turunkan harga barang!

51 Responses to "LATEST UPDATE DARI DATARAN! MESTI MAU TENGOK"

  1. mana punya mangkuk la ustaz tu.kecik malas belajar. dah besar baru hapal 10 surah ...dah bangang la pulok berucap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yop perapu....mike ngambil gambor tu hati hati skit.dari bangunan tinggi tu wei.mane ler tau,kut mabuk rang mau jatuh nyerokang karang.udah minum stout tu diri ateh bangunan tinggi tu hati hati yop perapu.mike tu dose mabuk banyak yop.ate kak midah dimane yop perapu.

      Delete
    2. takde hei le yop...apa susahnye... nanti parpu ambik borang pas. serah kat nik aziz...settle dosa minum arak tu. kan nik aziz bolih ampunkan dosa manusia...

      Delete
    3. Betul tu yop oi.TGNA boleh ampunkan dosa.spesial Allah bagi.he.he.he.tapi yg gi ngaji jer paham.yg tak gi ngaji tu bodoh situ ler tak tahu.dan hanya yang jahil murakab jer ngate mcm ko sangka.nampak nya ko nie spesis jahil murakab ler yer.sahih ko tak tahu makna jahil murakan nie kan.sebab aper?sebab ko JAHIL MURAKAB.

      Delete
  2. dia yg tak de duit ckp rakyat plak. tula klau pemalas. org rajin dia tak da masa nak buat benda tak paedah. kwn saya surirumah.duk rumah pendapatan berib sebulan cuma dgn bntu jiran jaga anak n masak. org bodoh n malas mcm dia je yg kata susah. bangang

    ReplyDelete
  3. Kah.kah.kah.kah.benar ker hanya parti melayu,NGO melayu dan orang melayu jer yg buat laporan polis himpunan turun.mana pegi sekutu parti melayu,NGO melayu dan orang melayu.tak ikut serta buat lapuran polis himpunan turun ker.atau.....atau......atau parti melayu,NGO melayu dan orang.melayu yg buat laporan polis himpunan turun tu hanya lah pencacai serta hamba tebusan kepada sekutu nyer.maka terserlah ler kehambaan 3 golongan tersebut kepada sekutu mereka dari kaum lain.minta pencerahan dari bloggers melayu hamba tebusan.kah.kah.kah.kah................memang itu standard melayu umno.jadi hamba dulu,kini dan selama nyer.cantek slogan keramat umno nie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NGO bukan Melayu memang suka tengok org Melayu buat kerja bodoh melalak,merusuh,apa dia org peduli,kau org nak mampus ke nak masuk lokap ke,kena buang U ke,itu kau org punya pasal,buat apa mereka nak buang masa buat report polis.Aku ni pun macam mereka juga,bila harga barang naik aku kena kerja lebih kuat cari rezeki halal utk anak bini,kau org nak merempat apa aku peduli,tidur atas padang,atas jalan tepi longkang dalam lock up boleh jalan Melayu bodoh yg suka merusuh macam kau org.

      Delete
    2. Kah.kah.kah.cer citer.cer citer.brape ribu kena tangkap oi.brape banyak tempat dibom oi.brape banyak rusuhan oi.terguling ker kerajaan 47% oi.apa pun yg dah digazet bodoh tetap bodoh.dah ler berimaginasi merapu meraban meroyan mcm mat gam.oi....mat pun tak teruk mcm nie oi.mat syabu pun lg ok dari puak berdarah biru nie.aper oi.kesian tengok puak darah biru nie memperbodohkan diri sendiri dan cuba memperbodohkan orang lain bila buat repot palsu pada penguasa.siap berdemo plak.aper punya bangsat puak darah biru nie.hina lebih dari yahudi mabuk.elok ler tu.selayak nya puak darah biru nie digelar ........LIMAU PURUT 3 SERANGKAI,BUTA PERUT LANGSUNG TAKDE AKAI.

      Delete
    3. 552...ko melalut apa tu labuuu...lagi sorang otak sudu yg x berAKAI....hahahaaaa

      Delete
  4. tak suka jangan ambik tahu...hati pun tak sakit....mudahkannnn

    ReplyDelete
  5. Buat malu kat mat bangla & mat indon jaa...dah memang pemalas nak salah orang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seperti adik aku. Dia yg malas kerja salahkan org indon yg ambil kerja katanya. Tapi kerja 2-3 hari berhenti kerja ada sj excusenya. Patutnya sesuaikan diri dgn kerja bkn kerja kena sesuai dgn diri. Kerja sendiri pon tak reti sedap nak menyalahkan org. Mana2 pon barang tetap naik sejak time nabi lagi harga mana ada trn. Pandai2 la budget usaha dan berjimat cermat. Jgn salahkan takdir tanpa usaha dgn cara yg halal.

      Delete
  6. Puak pakatan ni mana nak ada duit, rezeki tak berkat. Menyusahkan orang aje kerjanya.

    ReplyDelete
  7. kalau ikut cakap pembangkang dr longkang mcm la rakyat menderita...tapi hakikatnya tengok la, masing pakai h/p mahal2...ke hulu ke hilir naik motor besar....kedai mamak memanjang penuh....menderita ke tu?

    ReplyDelete
  8. Ini lah di nama kan orang melayu . Malas kerja tapi gaji nak banyak . Harga barang nak rendah . Selamat Tahun Baru 2014 .

    ReplyDelete
  9. Esok apa barang yg turun ye? X sabar nk tgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Batang konek je yg turun...

      Delete
  10. Melayu oh Melayu cerminlah diri,kalau hidup dalam dunia kena lah ikuti perkembangan dunia.Dalam dunia hari ni, negara yg sedang berkembang dan maju mana ada harga barang keperluan turun,kalau harga barang keperluan turun maknanya negara berkaitan dalam keadaan tenat ,ekonominya sedang merudum.Kalau kau orang teruskan merusuh setahun ke dua tahun baru lah hajat kau org utk harga barang turun mungkin tercapai,kerana ekonomi negara akan hancur dgn gelagat kau org tu.Kau org yg merusuh tu dah tentu pemalas,tapi mak bapak kau org yg bermadi peluh buat kerja cari rezeki nanti yg akan terjejas,gara-gara anak pemalas dan tak ada otak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut ler negara yg harga barangan turun tu ekonomi merudum.makna nyer Iraq,Greece,Afghanistan nie harga barangan keperluan murah ler yea.standard darah biru.

      Delete
    2. Betul tu Mr 142...Diorang ni semuanya pemalas tegar...nak kencing pun nak mintak kerajaan subsidikan....kecik2 x nak mampos dah besar menyusahkan kerajaan....idiot otak sudu...

      Delete
  11. Mcm ni je ke rupa 'perjuangan' pembangkang?
    Org USA dtg gelak bergolek lihat sikap ala berok pembangkang Malaysia..
    USA trillion hutang negara.. Presiden dan Senat mereka kaya raya jugak..
    Tp kt Malaysia? ini je ke? nk ckp BN zalim?
    Lama2 Allah dtgkan betul2 zalim waktu tu macai2 ni akan rasa zalim dan miskin sebenar..
    jgn meminta2 dan merekayasa penipuan atas nikmat Tuhan..
    Allah beri Nikmat tp angkuh dan bohong..nafi..malah menzalimi pemerintah dna org lain pula.. apakah itu bukan dosa?

    Pengilang dan peniaga yg naik brg kenapa Krjn yg mahu diguling.. kenapa tk demo dan bantah di depan persatuan peniaga2 Cina? Pengilang2 yg menguasai chain supply.. majoriti Cina? kenapa Krjn?

    nampk sgt agenda kebodohan dan penipuan PR.. tkkan lama mana.. rakyat akanm sedar nanti..

    ESOK agaknya MACAi PAS PR akan dpt beli brg hage 50% turun.. ye lah mlm ni guling krjn kan.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha.terguling ker kerajaan.jelas buta info dan buta perut tiada akal langsung.

      Delete
    2. Hujuhan paling bodoh dan sewel pernah saya baca di blog ini. Kerajaan USA hutang trillion tapi tak membazir mcm your beloved Gomen. Cuba baca laporan AG mereka dan banding dgn Msia punya...Otak UDANG KELAS NOMBOR SATU, BANGANG! Harga barang naik adalah kerana tempias daripada kenaikan tol, elektrik, minyak, GST dsbnya BODOH...kerana elemen2 diambik kira dlm penghasilan end product yg sampai kepada peruncit dan lepas itu ke tangan pembeli....BODOH BAHLUL SEWEL!

      Delete
    3. Perbandingan yang tidak makan logik langsung. Saiz Amerika berapa kali besar saiz Malaysia, berapa bilangan penduduknya, 28 juta atau 320 juta? Di Amerika kalau makan rasuah, tak payah cerita kena tangkap lah, kalau dikatakan atau disyaki, apa akan jadi? Di Negera Serba Boleh Anda, Semua Boleh Anda, selalunya apa tindakan yang biasa diambil oleh SPRM, "ohhh ia adalah di luar bidang kuasa kami." "ohhh tiada bukti" blah blah blah

      Delete
    4. Macai.. pegi duduk Amerika baru komen bodoh..
      DI Malaysia kita ada khidmat percuma sana sini
      DI Amerika ko nak mampos pun ko kena tunjuk polisi insurance..
      or else ko kena isi borang walfare.. tuggu plak dpt ke x dana.
      Macai yg xsedar diri jgn ckp hebat menonggek di negara ini tp puji negara yg korang tk pernah tinggal..

      Living cost di USA compare dgn Malaysia.. cuba try hidup kt sana.. unemployment mereka besar mana??? percentage.. rasuah ada di mana2.. hatta jabatan pertahanan mereka juga berlambak dgn rasuah.. termasuk ke pegawai tinggi Navy mereka yg dirasuah dgn pelacur utk kontrak.. ada macai PR heboh?

      pegi mampos lah PR hidup munapik.. duduk di Malaysia lepas tu bising puji negara org lain yg xpernah di duduki.. pegi lah duduk sana.. try rasa.. suka2 hati nk demo mcm anjing kt sini? nk rasa mcm mana ganas Polis dan FBI sana.. ckp sini boleh lah..

      speed trap sana tk kurang dr USD300.. klu sini mau jd berok macai2 PR melompat klu kena speed trap mreka yg just 10 minutes detected.. sini? hari2 buat salah pun lepas.. Polis longgar. tp macai2 berok PR sedar ke?? setan je lebih dlm otak PR dr kebijaksanaan..

      Delete
    5. Bengap kepada otak udang, ye cost of living sana tinggi tapi pendapatan per kapita mereka berapa? bodoh sial....kalau undang2 dilaksanakan dgn berdisplin dan ketat, ape salahnya..memang rasuah wujud di mana termasuk ng yg mashyur dgn kejayaan agensi anti rasuh spt hong kong dll tapi tindakan diambil tanpa kira darjat dan latarbelakang atau political patronage lah bodohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. tentang kenaikan harga dan pengurangan subsidi, memang sudah diura2kan kerajaan akan memperkenalkan skim insurans kesihatan orang ramai pada suatu masa nanti, anywhere is the same lah malauuunnnnnnnnnnn

      Delete
  12. Silamat Tawon Balu 2014 wooor. Wa angkat tabik lu olang malayo manyak bilani masuk tawon balu lu olang suda kumpul kumpul lamai lamai kasi kilajaan takut sama lu olang.

    Lu olang milayo lamai-lamai mitak haleger kasi tulun sama kilajaan...wa olang lamai lamai mitak kilajaan cek sama haleger wa olang sama zong dong mau kasi naik., wa olang mau angkat untung maaa. maner niaga tatak mau untung...wa niaga saham haleger tulun wa angkat untung, haleger naik wa angkat untung maaa. Lu malaiyo musti pandai baca punya, sikalang luit China sama itu AS ater naik maaa. Wa olang niaga ini malaisyiaa luit juga. Apa maciam kalu ater tulun luit malaisyiaa? Malaiyoo kasi tambah sikit maa. Lagipun kita beladik beladik musti sama sama tolon, wa olang niaga lua olang kasi bayat maaa.

    Lu malaiyo tatak moleh angri sam kita olang cina. Lu olang ater itu Ah Gib PM, malah samer dia maaa.
    Kalo wa olang tatak niaga ini jam, malaiyo aper mau makan?? mati looor!!! Haleger mahat tapi tatak kasi mati lu punyer olang maaaa!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi butuh tak reti tulis dalam bahasa melayu dengan elok2 ka? kalau tak boleh balik china la...

      Delete
    2. Butuh ko bole menulis ker.

      Delete
  13. Berita Terkini:
    Hampir ratusan pengujung yang datang Ke Dataran Merdeka untuk menyambut tahun baru 2014 terkorban serta ribuan lagi dalam keadaan cedera parah, keadaan di kawasan Dataran merdeka sekarang ini kelam kabut dengan Ambulan serta Bomba dan Pertahanan Awam mengawal Lokasi Dalam kejadian letupan Bom Oleh Para perusuh Guling Keraaaa jaan.Oeh Itu pihak Polis Membuat sekatatan jalanraya disetiap penjuru jalan keluar dari Kuala Lumpur dan Berharap Rakyat bersabar serta Berdoa Agar yang cedera parah Tidak Mati..Pihak Polis Minta Supaya Rakyat Malaysia menerima Kejadian ini sebagai satu iktibar agar jgn jadi macam perusuh, Yang Menghairankan Tiada Seorang perusuh yang Terkorban..Nama dan Alamat mereka telah dikenal pasti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke or lu buat cerita je ni...

      Delete
    2. Alahai.......lawak jek tuh.....

      Delete
  14. Korang nak cakap apa pun cakap lah . Yang penting sekali korang undi PAS . Kepala pun tak pening lagi . PAS terbaik .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengaku ulam-mak. Kena kentuttt dgn ularmak pas

      Delete
    2. Alamak ulama otak sudu lagi...yang terbaik hanya dari Allah SWT bukanya PAS...

      Delete
  15. Stupid people. Hey that hantu in black with just two small holes for the eyes jantan or pompuan? Must be a terrorist. Not wrong as she/he/it is trying to show 'terror' at DM. Memalukan!! Inilah Melayu bodoh want to be more Arab than the Arabs. Sure bau busuk because the angin, peloh all cannot come out.

    Don't these people know that the body needs vitamin D? The sun helps to make vitamin D in the body. Go google why the body needs Vitamin D. Malaslah nak spoonfeed bodoh people.

    That black ninja outfit should be BANNED in Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahih mamat nie kapior.

      Delete
    2. Sendiri komen pun meraban tebeng.bahasa melayu inggeris pun bercampur aduk lagi mau komen orang lain.cermin dulu pungkok hang tu mat sewel oi.pungkok hang penuh taik lagi mau komen orang lain.bodoh aper ker ko nie.

      Delete
    3. Ha baru sempoi.mamat 255 sekor nie makan belacan rasa keju.mai dari ulu banat lg mau sembang lebe.

      Delete
    4. You are right Mr 255...They all Hantu in Black yg berotak sudu...

      Delete
    5. 255/1043 sendiri komen sendiri setuju.kih.kih.kih.makan belacan rasa keju.

      Delete
    6. 320 Laaa....ada seorang lagi otak sudu rupanya....kesian....kin.kih.kih...makan babi rasa ayam

      Delete
    7. Right I am Anon 2.55. I wrote half in Malay and half in English because most of you morons would not understand if I were to write 100% in good grammatical English. You guys are stupid, damn stupid of the highest degree. It is amazing that you get so defensive and start to attack me for what is really the truth.

      That black devil with the ninja outfit is too stupid. Why on earth does she have to take a photo when one cannot even see how she looks like. What are photos meant for? As a Malay, I am embarrassed with this kind of stupidity.

      Delete
    8. Nasib baik ko beruntung jadi melayu dan tak beruntung jadi Islam.ko tahu ker tahap aurat wanita dgn bukan muhrim.mesti ko tak tahu.kenapa ko tak tahu.sebab ko sahih jahil murakab.ko tahu aper itu jahil murakab.pasti nya ko tak tahu.kenapa ko tak tahu sebab ko jahil murakab.sewajar nya aku berasa malu mempunyai orang melayu/Islam? yang sahih aku berbangga menjadi melayu islam yg tahu tentang hukum setidak tidak nya.malu teramat sangat bila melayu jahil murakab menghina hukum syariat.

      Delete
    9. 409.mesti berpengalaman makan ayam rasa babi.tu le dah dinasihati jgn makamminum dikedai cina,ko nak juga.jadi ko makan ayam rasa babi ler.

      Delete
    10. 828 Hahahaaa....otak sudu dah reply...tu le dinasihatkan jgn beli barang dapur kat kedai cina...ko nak juga...Jadi ko makan Babi rasa ayam ler....bodoh bertingkat tingkat ler.

      Delete
  16. Kalau mahasewel takde duit, sbb duit abis beli henpon, borong topup tipun awek/balak, atau blnja mcm org dah keje... Kalau muda belia takde duit sbb menganggur, akademik hancur...pastu memilih kerja plak, mcm bagus.. Kalau dah berkeluarga takde duit sbb sendiri malas kerja lebih, harap makan gaji yg ciput, otak bisnes zero. Yg pasti, ketiga2 kategori ni kompem hantu facebook..Hari2 hati panas nak memberontak sbb kene racun...Rasa diri mcm bijak, terpelajar dan faham sngt situasi semasa, padahal...

    ReplyDelete
  17. Puak Mahasewel.. hiduo mewah skrg..
    pegi lah mana2 kampus semua kotak parking penuh dgn keta baru2..
    keta buruk2 mcm Daihatsu tu hanya milik pak2 arab..
    mcm tu pun krjn zalim lg??
    xsedar diri.. duduk dlm senang tp tipu..tipu..tipu..
    lama2 Tuhan akan dtgkn yg betul zalim wktu tu nk nyesal xguna..

    ALhamdulillah semoga BN terus kukuh memerintah baiki kekurangan yg ada..
    semoga dihancurkan puak2 perosak2 dr kalangan pencacai Pakatan Haram ini..

    ReplyDelete



  18. Tolong jgn kutuk mustapa ali. Dia ulama PAS tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. OK...I,m sorry...mana nak cari spender mustapa Ali...I suka tau..cute sangat...awww

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!