GEMPAR BERAPI! MANA PERGINYA MENTERI DALAM NEGERI? LAMA TAK DENGAR KHABAR BERITA....

Ni aku tanya sikit, mana perginya Menteri Dalam Negeri? Aku rindu akan ketegasan beliau. Aku rindukan akan segala kata-kata yang keluar dari mulut beliau! Mana perginya Menteri Dalam Negeri?

Langsung tak nampak kelibat dia dalam upacara Turun yang telahh berlaku di Dataran Merdeka malam tahun baru yang lepas. Langsung tak nampak kelibat dia bilamana ada seorang paderi gila guna nama Allah demi untuk berniat nak seatkan umat Melayu yang beragama Islam. Mana dia pergi?

Aku serumu wahai Menteri Dalam negeri, menjelmalah kamu dan tangani la segala permasalahan yang sedang berlaku sekarang ni. Isu bible Bahasa Melayu ditangkap hingga ke isu Turun dan isu Demo kebebasan media semuanya tidak ada apa-apakah reakksinya dari Menteri Dalam Negeri?

Bukankah sebelum ini Menteri Dalam Negeri begitu garang dan hebat sekali hinggakan yang lain semua nampak macam kucing je? Apa sudah jadi wahai Menteri dalam Negeri? Kami semua rakyat Malaysia rindu akan ketegasan dan statement-statement maut dari kamu.

Kami rindukan akan ayat, 'INI BUKAN AMARAN' ini betul-betul. Bukan apa dengan begitu banyak kejadian yang sedang berlaku sekarang ni dan dengan kesenyapan yang melanda takut esok orang akan kata Menteri Dalam Negeri dah jadi TIN KOSONG pulak. Itu aje..

Mana ek Menteri Dalam Negeri ni? Rindu la wei...

69 Responses to "GEMPAR BERAPI! MANA PERGINYA MENTERI DALAM NEGERI? LAMA TAK DENGAR KHABAR BERITA...."

  1. Hahaha...DSZahid Hamidi lama tak berkumandang diruang udara sbb sibuk dan gementar membuat persiapan sambutan harijadi tahun niii laaa.Lepas sambut pesta harijadi dia relax dulu.Dulu dia garang dan tiada lagi amaran tapi selepas PAU tempoh hari...kini dan selamanya pemimpin UMNO tetap UMNO juga lah resamnya...akan berkokok kembali bila menghampiri PRU dan PAU.Islam dan bangsa Melayu bukan lah agenda utama mereka sebenarnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun setuju jugak

      Delete
    2. zahid dan ustaz kdn sibuk kumpul bukti gred A iaitu bata merah utk pendakwaan Abg Mat Sabu.bata merah itu didakwa sebagai tanah karbala.maka mana mana bangunan yg mengunakan bata merah akan didakwa sebagai bangunan syiah.jadi elok guna bata pasir sahaja supaya tidak didakwa sebagai bangunan syiah.

      Delete
    3. dia tengah sibuk membelek barangan shopping tempohari.shopping hujung tahun hasil duit rakyat.

      Delete
    4. NAJIB PM CAP AYAM

      ZAHID MENTERI CAP AYAM

      ROSAK TANAHAIRKU
      PEMIMPIN KU BACUL PONDAN BAHLOL

      KAPIR DAH MELAMPAU BATAS
      TAPI PEMIMPIN KU BACUL PUKIMAKKKK
      TAKDE TINDAKAN

      WOI PM MENTERI MENTERI BABIIIII
      SILA LETAK JAWATAN JIKA MAU JADI BABIIIII

      Delete
    5. zahid sibuk beli botox nak cucuk muka bini dia la....ko ada?

      Delete
  2. kan pemilihan UMNO dah habis.....so dah habislah kerje dia.....tak gitu Dato'?

    ReplyDelete
  3. zahid hamidi menteri tin kosong

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya isu kristian guna kalimah Allah ini dijolok untuk mempengaruhi penganut kristian di Sarawak menjelang PRK Sarawak nanti. Dalam masa yangsama jangan dilupa puak-puak dalam Pemandu, Pertonas... tu pun ramai puak harbi yang merosakkan negara dengan pelbagai program dan dasar yang membazir!

    ReplyDelete
  5. Salam, serious.. aku rindu sgt zaman Dr Mahathir perintah Malaysia.
    Zaman tu kita hanya sibuk politik bila PRU atau PRK..
    Wpun si anjing reformasi-Anwar mengamuk..tp Dr Mahathir handle negara dengan kukuh.. anjing dilihat sbg anjing..

    selepas zaman Dr Mahathir..zaman Dollah dgn Najib.. Anjing2 pencacai dilihat spt 'raja' yg lebh berkuasa dr majoriti manusia yg beri mandat pd Kerajaan memerintah..

    apakah xboleh sekali sekala kita wujudkan balik FRU yg lebih JANTAN..
    aku tk sabar nk tgk water cannon to sambar badan anjing2 ini.. setidak2nya mereka rasa mcm mana air gatal..
    Pemimpin penjahanam PR tidak diberi amaran lain sebaliknya ditangkap dan banyak direman. Skrg penganjur BERSHIT bebas spt tiada apa salah..??

    Aduhai. Ya Allah mohon kekuatan dr MU..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aduhai. Ya Allah mohon kekuatan dr MU...

      Kekuatan untuk memperjuangkan yang haq dari yang bathil

      Delete
    2. Ya setuju....rindu zaman Tun M. Dia bg nasihat najib dengar cakap PEMANDU. Bila minta nasihat kat dia, org kata TUN M masih berkuasa. Apa pon kalau nasihat tu baik....apasalahnya....itu yg pembangkang takut tu....so kot mana pon dia akan burukkan Tun M. Tun M tak semua dia buat betul tp berkali kali ganda lebih baik dr Pak Lah and Najib yg dilihat lembik je dan selalu harapkan org lain buat analisis. Bila present depan PM, maklumat sensitif mungkin,disorok sbb mak bg lulus punya pasal. Aku rindu zaman Tun M!!

      Delete
    3. majoriti manusia beri mandat kt kerajaan......gila ke ape ko ni

      Delete
    4. 12.19, ko yg giler kot? Ape mende yg ko xpuas hat? Mmg majoriti manusia bg mndat pd BN, tp majoriti berok dn ungka bg majoriti pd Pakatan

      Delete
    5. biar ler pencacai dgn majoriti nyer.47% adalah majoriti manakala 53% adalah minoriti.bodoh tu terserlah teramat sangat.meroyan aper ker.

      Delete
  6. Yang jelas sgt terang Paderi laknatullah itu yg engkar dengan keputusan undang2..
    tapi kenapa JAIS yg dihentam?
    kenapa PAS jd munafik seteruk itu?
    Kristian yg kacau Agama kita, kenapa kita dituduh menggangguu keharmonian & hubungan antara Agama?
    Mujahid Rawa itu masih Islam atau sudah jadi kafir? kenapa bahasanya seoalh2 menyamai Islam dgn Kristian, Allah Tuhan bg definisi Islam = tuhan kristian yg boleh beranak pinak? (nauzubillah dr kemurkaan berpanjangan Allah Ta'ala)..

    Kenapa DAP diberi muka dan lemak yg amat besar?
    hasut, ugut dan cabar.. mana dia UNDANG2????

    Kenapa semua jd BACUL?

    Tidak takutkah dengan Allah??

    ReplyDelete
    Replies
    1. pelik gak.sabah/sarawak kerajaan benarkan kalimah Allah swt digunakan.aper beza nya Islam di semenanjung dengan sabah/sarawak.di semenanjung bukan main lagi umno,perkasa,jati dan pekida melalak.aper citer plak kat sabah/sarawak.

      Delete
  7. Sebenarnya dari bercakap kosong, lebih baik diam. Harap-harap kes 10 bukti gred B Mat Sabu akan mengajar beliau agar berhati-hati membuka mulut. Dato', Dato' adalah seorang Menteri. Cakap Dato' tu adalah arahan bagi kami yang berada di bawah. Dato' juga adalah di dalam line up penganti PM ... berhati-hati lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .ckp pasal isu umat ko anggap ckp kosong ke bro? lu pun sudah liberal mcm Nuar ke?

      Delete
  8. mohon izin kentot prooooooooTtttttt! Argh!!! Leganya

    ReplyDelete
  9. Parpu ko tahu ape pasal si GAP tu malas benor nk update blog die?
    Bkn main bangga die asyik lapor blog die ranking atas..tp HAMPEH.. update posting setiap 2 hari sekali.. die dh jadi Trojan Horse ke? atau die kawin 2-3 mcm si Azhar Deros natang McD tu?

    Parpu ko personal remind die sket..pelik je aku tgk mamat tu skg..

    Mekasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tumpang tanya,

      Kenapa blogger Pro BN gila sangat ranking No1 lepas tu puji blog sendiri macam Taik Palat jer aku tengok.
      Blog sampah aku yang update 7 tahun sekali pun ada fanatik fan datang hampir setiap hari.Hensem tak aku?

      Warghhhh....Kah....Kah.....!!

      Terima KaseeeYYYY...!!!

      Delete
    2. hahaha lu mmg hebat bro..
      kasi tau sama GAP xyh ler nk puji2 diri sgt.. nk muntah hijau beb..
      kalo hebat sgt Selangor dh lame UMNO jd MB..
      skrg dh kalah die lg lembab update.. sibok gi Danok kot hahahaha..
      member parpu set2 DAnok laaahhh..
      naseb tk kene ari tu..

      kah..kah..kah..

      Delete
    3. RC..ko try tnye Parpu bape kali setahun die gi Siam..
      hahahaa jeng..jeng...jeng..
      set2 melahap weeiihh..

      Delete
    4. Masa PRU Sungai Limau penat aku memikir aperkejadahnya Danok,Danok ni.Rupa-rupanya tempat urut Kotey.Menate Beruk betul Pemuda UMNO.

      Delete
  10. Padri pariah tu terang2 menghina mahkamah yg tidak membenarkan bukan Islam guna kalimah ‘ALLAH’.
    Mengapa AG(Peguam Negara) tak dakwa dia menghina mahkamah ?
    Kalau bekas MB selangor dulu cepat sangat. Kenapa s’krg
    jadi BISU pula ? Telur tak ada ke bila berdepan dng puak2 kasau ni

    ReplyDelete
  11. Cara keras PR membentuk koloni mereka..

    Siapa shj yg tidak selari dengan pemikiran sesat anjing2 Pakatan, maka org itu akan di cerca hina. Dlm masyarakat harian pun.. jika pegi Surau atau Masjid yg jd koloni anjing PR, jika ditahunya kita tidak sokong pencacaian mereka..SIAPlah.. mereka akan pulau dan hina depan belakang..

    dan sampai diugut ancaman nyawa- Seperti ugutan berbaur jenayah kepada Mufti Perak, Sohobus Samahah Dato Harussani.. siapa lg yg puak anjing PR ini hormat? Siapa yg mereka boleh patuh dr sudut autoriti Agama Islam? JAKIM?

    Atau kepatuhan mereka pd Ambiga? paderi Andrew? Persatuan Bible?Gereja?BERSHIT?

    Kenapa isu besar berkaitan Agama Islam ini dipandang sepi bila dibuat himpunan bantahan? HUDUD konon..bab Allah pun GAGAL, tipu besar PAS..
    Tp isu kenaikan harga yg sengaja dipakat2 oleh Cina kafir serta anjing2 PR Melayu, begitu hebat dikosmetikkan sbg BESAR melebihi Agama.. ramai berminat?

    Zaman kebangkitan Islam, perang dilancarkan bukan krn harga barang naik atau krn umat Islam miskin.. Sejak Islam datang, Arab Jahiliyyah dan Yahudi sekian lama tindas ekonomi Mekah tp perintah Perang bukan sebab itu.. tp Sebab TAUHID dan AQIDAH..

    Umat Islam di sekat dr beramal..dan penyebaran Islam di sekat oleh kafir..Kafir mula membunuh umat Islam dan Perang diwajibkan apabila Aqidah Islam di hina..

    skrg tgh kena hina.. apa tindakan umat Islam?
    Bkn main puak2 JIM - IKRAM yg skrg bersungguh menguasai kepimpinan PAS dan PKR.. sibuk lebih pasal isu Palestin, tp di tanah air sendiri Allah dihina mereka biarkan..malah ejen mereka Mujahid Rawa menyokong Gereja terang2.. merosakkan pemikiran umat Islam.

    keadan skrg.. apakah PAS masih beriman dgn Al-Quran atau sudah cari kitab baru utk dipegang?

    Unsur jahiliyah ini sedang berulang tp anjing2 Melayu PR didoktrinkan supaya tumpu-main isu harga barang..aksi mereka yg xubah spt puak tiada agama.. caci cerca, ganas,..yg mereka sendiri rekacipta sesama kafir.. tapi Islam kena hina mereka langsung tidak kisah..

    Jgn menyesal bila Allah SWT dtgkan suatu yg kita tak sanggup hadapi..

    wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm tu ke.....xtau plak aku....aku g msjid ari2 x perasan lak camtu...janji niat kt hati ko nk beribadah suda la....manusia ni sume sme je...amalan yg akan membezakan semuanye di akhirat kelak....

      Delete
    2. jika sibuk nak membantah isu kalimah Allah swt nie,pergi ler demo kat sabah/sarawak.gereja disana umno dah bagi kebenaran guna kalimah Allah pada bible versi bahasa melayu.siap import dr indonesia lg.ader brani ker.jika nak tunjuk sangat Islam nyer,sila ler ke sabah/sarawak.bab kalimah Allah nie.....fuyooooo....bermatian umno perjuangkan.bab lain tuntutan Islam hancus.sembahyangpun dirayu oleh najib supaya pi masjid.umno buat lawak tahun 2014.

      Delete
    3. Laknatlah org mcm ko ni.so skrg ni biar je lah kafir hina Islam di semenanjung pulak?
      DI Borneo majoriti bukan Islam, jd kena bijaklah, disemenanjung dh majoriti islam kenapa ko bahlol woii??
      Klu xboleh buat semua jgn hancurkan semua. Najib pegi Mekah, Umrah mcm Muslim normal yg xnormal tu kepala macai PR.. jam omega mana? pegi mekah pakai super impose ? bapak munapik laah

      Delete
    4. 4:44...ok nmpk sgt bodoh ko kt ctu.....undang2 klu nk laksanakan kne overall baghal....mne bleh kt smnjung x bleh kt sabah/sarawak bleh...ko bljr kt hutan ke....najib g haji/umrah mcm muslim normal....wake up chai....jgn biar kan otak ko di rogol smpi camtu skali ok

      Delete
    5. Babimacai, otak ko tu yg berlendir hasil dirogol pakatan hrmjdh punye doktrin! Najub gi mekah ape hal lu sakit ati ha?? Lu setan ke manusia?? Siap najib dpt kucup Hajatul Aswad! Suatu kemuliaan yg Tuhan beri, brbnding sekor kg mkhluk pujaan ko yg beraksi atas katil dgn betina cinababi.. Jam omega xmau ckp haa?? Mana bahlol oii? Lu pikir dgn pundek ker haa? Jam omega tu..jijah pn bohong skali.. Jd cacai mcm ko xknl ke setan dpn mata tu? Sokong jilatt lepas ckp najib pegi mekah xbtul..lu mmg 100x sial!!

      Then babimacai, undang2 pala hotak bapak lu.. Sejak bila plak lu org tahu undng2?? Undang dh putus ckp kalimah Allah hak mutlak Islam itu sial punye padri lawrence sana 3 babiDAP cabar lwn, padri PAS nik najis xbrani maki plak mcm dia maki UMNO? Sabah Sarawak ada undang2 mreka sndirim menteri mreka, yg xsmua krjn pusat blh kacau wahai bhlol.. Nk cr pasal dgn gol.majoriti kristian sana buat apa, srmenanjung jgn kasi rosak dlu lh..bahloll oii!!

      Delete
    6. kahkahkah.......najib g mekah uat haji express kot....mne ade org nk g haji siap pengawal bagai....kemuliaan Allah beri...wakakaka...lawak la ko ni...klu aku jd PM bwk bodyguard bagai kompem2 la org bg jalan je....ko BJ jela batang ko sendiri bai....hahahah....ape rse nye ek...kahkahkah

      Delete
  12. Menteri KDN busy sbb akan ada penyatuan ummah antara UMNO dan PAS, BN dan PKR.....

    ReplyDelete
  13. British dtg Tanah Melayu tidak sibuk plak nk cetak Bible dlm bahasa Melayu..
    Bible Sabah Sarawak adalah kerja Indon Kristian yg bawk masuk sebelum merdeka lagi..

    Beritish dtg Tanah Melayu tidak ganggu masjid, hal ehwal Agama Islam yg dipimpin oleh Sultan dan Raja2 Melayu.. tp adatlah Britih tetap kafir tk lah British suruh buat HUDUD.. tp sekurang2nya British tidak sejahat DAP..

    DAP syaitan besar.. kini dpt kawan penolong balaci mereka-PAS lahanat..
    kita tersepit krn akan jd perbalahan sesama Melayu Islam UMNO PAS.. akhirnya Gereja dan DAP tepuk tangan lihat Mujahid Yusof RAwa arahkan PAS serang UMNO utk membela kafir..!!

    Takutnya akan terjadi pertumpahan darah sesama Islam krn jahatnya PS tidak mahu bersatu menentang dakyah kafir Gereja ini!!

    ReplyDelete
  14. PUKIMAK Gereja ni sembahyang cara biasa diorang sudah lah.Nak sangat Kalimah Allah convert masuk Islam la lepas tu terus kerat kulit pelir.Dah masuk Islam ikut suka la nak sebut dan berzikir dengan nama Allah tu.Cina Babi dengan Keling Paria ni masuk Kristian bukan kisah pun dengan Kalimah Allah ni.Diorang masuk Kristian sebab nak tukar nama jadi omputeh jer.Michelle,Rachel,Ronald dan lain-lain tapi berak tak cebok jugak.PUKIMAK betul lah Paderi Keling ni.

    PtuuuiiiiHHHH....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro.. wa paham lu marah..tp lu mau ingt root causes..punca 'penyakit' tu..

      Mereka nk naik lemak berganda2..xde sape berani bertindak tegas. JAIS awal2 lagi dh kenai sekeh dgn Exco PAS, dan 3 ekor khinzir DAP yg mahu pecat pegawia JAIS..
      malah paling celake laknat sekali ialah Mujahid Rawa.. terang2 dia ckp JAIS bodoh.. aku tk tahu die ni Islam ke atau agama salib+Isle.. jd mmg suke lah kafir..
      terang2 langgar undang2 dan keputusan mahkamah.. setakat titah Sultan tu mcm celah gigi je bg diorng..xde takut pun..

      Delete
    2. UMNO mntk mahap lah mmg bodoh tk reti buat bantahan..
      nk buat bantahan tp angkut kutu haprak muka mcm penagih dadah
      misai tk trim setahun.. pakai spek ray ben hitam.. songok tinggi mcm balang air.. lepas tu tersengih2 dlm TV.. xde serius..

      ade la setakat 10-20 kerat.. mcm mane lah org2 lain nk join tk muke skor2 pon mcm main2.. UMNO ni tk sedar diri smpai skrg sbb tu jd bahan kutukan wpun mcm betul je bantah.. nk bikin demo prepare lah elok2 skit.. yg nk jd front line tu muke bersih.. ckp mau pandai belit sket..mau tkmau kene tiru puak Nuar Brahi jgk.. mne yg perlu lah bru boleh tarik crowd..

      So part demo2 nk kasi huru hara ni mmg tabik pada hero2 macai2 PR lah.. no doubt.. malang nye diorng xnk TURUN utk bab nih!!

      Delete
    3. Dalam Surah Al-Kafirun dah jelas dan nyata.Yang pukimak PAS nak campur-adukkan Islam dengan Kristian ni apahal.Marina Mahathir tu pun apehal.Macam PUKIMAK jer muka dia aku tengok.
      Geng pemimpin UMNO pulak banyak kaki blue gila burit.Nak demo pun segan bulu ketiak.Panggil la Mat Rempit muka busuk takder Nur misai serabai macam serai layu.Orang tengok pun meluat tak gerun langsung.Kalau aku turun nanti banyak plak yang ngorat.Hensem tak aku?

      Warghhhh....Kah...Kah...!!!

      Delete
    4. ye ler,aku pun heran dengan pokimak umno nie.apesal disabah/sarawak nie nama Allah swt bole plak digunakan.pokimak umno nie pikir Islam di sabah/sarawak berlainan kut dengan Islam disemenanjung.pokimak betul betul pemimpin umno tu.tak gitu rc.

      Delete
    5. Weii setan 9.35, klu isu Sarawak tu xboleh nk selesai kenapa puak babmacai mcm ko nk rosakkan semenanjung??
      Ko ni sakit otak ke?
      bodoh bahlol, UMNO mmg bantah, itu betul, yg xbetul tu PAS munapik.. nk sokong sape skrg?
      Nk ckp ape lg semua fatwa jelas izinkan Kafir pakai Allah sbt Tuhan mereka maka sama dgn benarkan Allah disyirikan, apa akan jd masa depan anak cucu kita??
      mmg celaka sungguh macai PR, hujah mcm sewel..!

      Delete
  15. menteri maharajalawak jugak terbaik,

    ReplyDelete
  16. menteri cakap :
    " ayam mahal jangan beli,makan ikan

    " tol naik? guna lah jalan takde tol

    " tak suka sistem pilihanraya malaysia? sila keluar dari negara ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda benar 12.26~kalau ketua nye munafik~sama la anak buahnye jahanam~ape beza borneo dgn semenanjung?bodoh punya macai otak tertutup~g la kerahkan ayahanda pukida,pekasam,jatik,batas ape lancau turun g wt demo?kte keahlian juta?


      phuiih~

      Delete
  17. kepada smua beruk2 macai omno..aku nak tanya ko buruk2..jawa dgn ilmu...Allah tuhan siapa..tlong jwb ye macai..kalau x tau tnya org yg arif..takut jwb salah jatuh akidah pula..minda macai kena fresh k..x mau jwb pala pening isap gam..ok macai berok..jawab k...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astaghfirullah.. Bahasa ko panggil org Islam lain berok? Kafir yg hina Islam ko support? Moga balik sifat berok tu pd diri ko, zuriat ko..aminn!A

      Delete
    2. Wahai manusia buruk bahasa diatas, hujah ilmu dan dalil apa yg ko nk hujahkn ni?? Allah Tuhan Yang Maha Esa, Tiada Anak dan Di Peranakan, Maha Suci Allah Dari Segala Yang Bersifat Makhluk, rujukan KeEsaan sifat Allah ini dalam Agama mana? Kitab mana? Apakah ko nk setuju dgn dakyah kaum kuffar? Jwn dgn akal beriman bkn dgn hawa nafsu yg dikuasai iblis, yg berpksi politik parti sesat!! Agama bkn bhn mainan!

      Rosaknya Islam krn umatnya!

      Delete
    3. Kau ni dah giler ke ? Ade ke kau tanya sama berok ? Berok mana boleh cakap . Kalau tak caya cuba kau pergi Zoo dan kau bercakap dengan berok kat sana . Rasa nya pengunjung zoo tuu akan gelak kan kau sebab kau bercakap dengan berok .

      Delete
    4. woooo..syok aku tgk berok2 omno dlm ni..bodo smua..aku tnya lain jwb lain..aku tanya Allah tuhan siapa..x payah la duk terang bab sifat..smua org islam wajib tau sifat Allah..jwb yg aku tnya la berok woi..apa yg bodo sgt..tu la skolah ponteng asyik isap gam ja..haha..ko ni nama ja pertahan kalimah Allah tp hukum Allah ko redah..puak ko ckup celaka..lakon konon pejuang islam..demo jantan betina trkinja2 mcm berok..aurat pun x ttup..mlm p konsert yg kerajaan islam mlysia buat..islam ke mcm tu..hidang kat remaja hiburan k.pop la..maksiat..abis brjuta x pa pula..diri sndiri tunggang langgang bab islam nak mrah kat puak kufar..pngai beruk..fitnah sana sini..puak kufar gak tau hormat islam..ko bg tau apa yg puak kufar hina islm..klu kat penang krajaan dap mebggalakkan penghayatan islm d smua msjid..tp krjaan islam omno galak maksiat..soi lek..samivelu..madey..najib persenda islam ko x nmpak..x buat demo pun..tau2 salah guan eng..aku suruh senarai salah guan eng pun x leh bg..mmang perut kotor la koorg ni..pngai mcm berok..muhasabah la diri sndiri sblum nak salah puak kufar..kdg2 puak kufar lebih bersih hati dr ko macai omno bodo...hahaha

      Delete
    5. bila itu sami belu tanya aper itu Al Quran bole buat.bole buat jalan ka?Fuh...berjuta ahli umno berdemo.hingga lari sami belu takutkan amukan umnuuu.kah.kah.kah.sori ler....takder sekor pun ahli umnu berdemo.tersengih lagi ader ler.mcm lembu kondo gian mengawan.

      Delete
    6. Anon 6.53, 9.24..

      Alhamdulillah..
      ko hina lah perkara2 yang HAQ wahai si bahasa buruk..ko loyar buruklah byk2 dgn urusan Agama.. kita lebih baik dr semalam bkn asyik ungkit keburukan lama sehingga kafir sedang galak cemar Islam ko masih nk sibuk dgn hal UMNO?
      Parti anutan ko tu sempurna sgt kah? muhasabah lah. kit askrg bukan nk bertanding siapa yg jaguh..tp nk halang kemurkaan Tuhan..

      mana yg kurang baiki.. bersatu kembali.

      tidak rugi apa.. bg ku dan bagi org2 yg faham.
      Ko nk caci maki UMNO atau siapa shj yg xselari dgn dakyat sesat korang..suka hatilah..
      tp awas semua kita akan menemui Allah..

      itu shj pesan aku.. berpolitik jgn lupa syurga neraka Allah.. jgn bila nyawa di halqum waktu itu baru nk beristighfar.. tak guna lagi wahai saudara yg taksub

      Delete
    7. Wahai manusia buruk bahasa di atas,
      Jadi, skrg ni krn ko kata UMNO dan org2 nya xbetul.. so kita kena tolong kafir dan biarkan kafir rosakkan Islam lah?
      Jadinya dr ayat2 ko kt atas.. pemimpin sanjungan ko hina Islam, rela sekutukan Allah dgn makhluk dikira bagus dan boleh lah atas alasan UMNO tu teruk?

      Apa yg ko taip kat atas boleh jejas Aqidah ko. dan ko sendiri ckp tk pakai ilmu dan kefahaman agama tp lebih pd dendam pd UMNO..jd apakah ko rasa ko selamat dgn ujian Allah?

      Ko rasa ko sudah layak melepasi Azab Kubur? kalau ko belum yakin lebih baik ko elokkn diri ko dulu yg celaru bab Agama.

      Sekurang2nya Najib dh berkali2 jadi tetamu Allah di Mekah dan MAdinah.. tetamu Arafah.. Tun M sudah berkali2 menunaikan Haji dan malah telah dizinkan Tuhan masuk ke dalam Ka'abah.. Ko xpercaya dgn kuasa Allah? siapa yg Berkuasa untuk tentu jadi Tetamu Allah?

      Apa baik ko periksa semula pemimpin sanjungan ko yg hilang Jam mahal berjenama Omega tu.. kalau waras fikir jam tersebut susah cukup jd saksi aqal macam mana sifat pemimpin pujaan ko..

      Dan kalau dia boleh berulang alik ke Amerika, Britain, Germany Australia seperti balik kg permatang pauh, apakah dia tidak mahu ke Mekah dan Madihan untuk ziarah di sana? mengapa tidak smpai? Kenapa Allah tidak izinknnya?

      Yg penting skrg mcm mana nk hadapi musuh2 kafir dan munafik2 bertopeng Agama.. sblm Allah dtgkn bala bencana..maaflah aku takkan ikut mcm pakatan rakyat wpun aku tk setuju dengan UMNO..

      fikirlah..
      wallahualam..

      Delete
    8. masalahnya puak omno lakon je lebih..ko x nmpak ke trang2 krajaan skrg mnggalakkan maksiat..mana penyokong omno..mcm tu ka prjyangan islam dgn pmbaziran dan hiburan tanpa tegahan..nape puak macai x komen bg baik skit..bila p.pinang sajikan ceramah dan tazkirah d smua msjid2 mcm2 pyak omno hentam..apa ni..aku nak tnya dah masuk pngal ke2 dap merintah p.p..ok apa yg brlaku kat islam..cuba bg tau..melayu p.pnang apa dah jd..makin teruk ke makin baik..bg fakta k..bukan fitnah..brapa rmai yg dah murtad..brapa bnyak dah msjid d ttup..jgn fitnah la..aku duk penang dah 30 thun lebih..jgn ajar org tntang perjuangan islam kalau parti sndiri brsifat munafik..macai omno sila muhasabah diri dan jwb soalan aku dgn fakta..

      Delete
    9. islam x pernah trhimpit..islam x pernah kalah..islam sntiasa menanang dan disanjung..yg trhimpit hnya puak omno ja..islam kan menang slamanya biarpun apa juga musuhnya..p

      Delete
    10. 929......dimana gaya tata ungkapan aku 924 yg mempersendakan yg haq.cuba ko jelaskan.berkali kali menjadi tetamu Allah tidak semesti nya diredhai Allah.berkali kali menjadi tetamu Allah adakah telah dipastikan rakyat nya tidak kelaparan.sudah ker dipasti bahawa semua nya telah menjadi tetamu Allah swt.lebih AFDAL sekali pergi dan seterus nya menghantar insan lain pula jadi tetamu Allah swt.paham tu.jgn dok bangga sangat hingga nampak cetek nya kefahaman ko.dan ada kah ko menabur fitnah terhadap permatang pauh.tidak kah ko sedar bahawa sewaktu dia menjadi tetamu Allah,rupa rupa nya terdapat pencacai parti sekular yg tidak memahami cara menjadi tetamu Allah hingga menjadi bahan lawak satu malaya.ada kah tuan tahu dan sedar ataupun sengaja buat buat tak sedar.nak berlakun pun agak agak ler.jgn sampai terserlah kedangkalan sendiri.

      Delete
    11. azaha 76.tak perlu tanyakan kita azab kubur.sudah ker ko tanyakan diri ko azab di dunia.mesti ko respek abis dengan najib dan madey yang berjaya menjadi tetamu Allah berkali kali.dan tentu nya ko sedar bahawa kedua dua mereka ini pernah mendabik dada dengan menyatakan hukum Islam ketinggalan zaman dan menyebabkan Malaysia mundur.ko sedar tak sesuatu.kekadang Allah swt memudahkan sesuatu hanya supaya terus hanyut dengan keselesaan palsu mereka.tentu ko tahu dan fahamkan.jadi usah ler dibangga sangat dengan pemimpin ko yg berkali kali menjadi tetamu Allah.yg wajib hanya yg bertama.takut yg berkali kali tu lain plak citer nya.mengambil hak orang lain utk menjadi tetamu Allah.dan aper perlu menjadi tetamu Allah hingga perlu ader body guard.disana semua nya sama taraf bro.

      Delete
    12. Ko ni sewel agak nyer... 11.56PM
      mcm penganut ajran sesat
      menakutkan otak org mcm ni.
      ko sibuk psl Najib diri ko dh lepas ke?PR tu bagus mane ha? ko xpyh nk ckp pasal hukum Islam. tuuu nama Allah tu.. PR ckp boleh pakai oleh agama lain? Itu lebh jatuh kufur terus kenapa ko xnmpk? UMNO hina Islam itu rekaan PAS.. tp skrg yg jelas hina Allah ialah PAS sndiri. Tp aku tau dh bertekak dgn macai2 PAS PR ni mcm berhujah dgn puak Bani Israel zaman Nabi Musa.. dolak dalih adalah rukun mereka..lalu Allah laknat mereka smpai kiamat..

      mmg sewel lah otak ko.
      Najib pegi Mekah xbetul..
      Si Nuar xpegi Mekah tp kejap2 ke Amerika tu betul?
      otak kalu dh taksub..benda baik jd buruk..yg buruk nmpak baik..
      ikut suka hati ko lah sewel oii.. mamat kt atas tu dh jelaskan..tp ko nk pusing2 mcm paria..lantak ko ler.. lame2 ko bertukar jd BEROK lah..aminn

      Delete
    13. MACAII RBA DETECTED!!!!macai babieng..lu ckp mcm org sasau aarr.. Pundek lu laaa jilatt kapir yg tgh buat hal..lpstu ko kutuk najib pegi mekah..sial lah lu.. Woiii babimacai...NICKY NAJIS WALI SELIPAR JAMBAN aka padri agong PASngok tu gi Mekah bape belas ke puluh kali, skali kire rasuah tajaan gi umrah tu.. Kenape ko xsuruh nicky najis bg jer tiket rasuah umrah pd org susah yg xpegi Mekah lg? Bongok ko nik najis tu perompak besar yg pakai serban..katanya setan kwn karibnye..pdnle pencacai2 die pundek punye otak..mcm ko giler meroyan2 jilat kafir hina Kalimah..ntah ape2 sial brtekak mcm paria mabok. Ko nk nuar kaki bontot tu ke jd pii emm gnti najib?.. Weii haramjadh, nuarsial tu naik je jd pii emm aku jnji akn turun buat demo kcau plak!!

      Delete
    14. Bahlol 9.49, standard ayat macai PAS! munapik! Mmg Islam tu tinggi dn Islam ada ketika kalah ada ketika menang. Tp macai mcm ko dn puak bahlol hadingok hnya munafik, ckp je berapi nkntiru mesir konon puihhhhh la. Ckp lain buat lain, puak ko yg hina Islam, mane janji Hudud? Mne dia ngara Islam? Sejk berzina dgn PR PASngok xbrani dh sebut pktaan Islam.. Itu ape? Menag ker? Buruk2 UMNO jgk yg masih ckp psl ISLAMpuak macai hny syok dgn guling krjn dn kuasa rakyat..mn kuasa Tuhan?? Ptuihhhh la muka munapikk PAS LAHANAT! skrg Islam duk kena hina tiba2 gi tmbh jilat lg kafir penghina! Bahlol PAS!B

      Delete
  18. Harap PR usaha kembalikan degree berasaskan kepandaian, kesian anak2 tuan2 yang belajar pandai tak ada kerja sebab dasar B end - bodo yang beli degree dok kebas tempat dorg.

    SPM 5A > degree dan guru
    4A - 3A diploma 
    2A - 1A sijil
    0A buruh, pembantu rumah dan pekerja am

    siapa2 yang sudah terlepas SPM & nak ambil degree kne ambil spm calon persendirian & wajibkan skor 5A, 

    Dengan ini tiada lagi perebutan jawatan degree dan kurang kebergantungan kepada PATI untuk kerja buruh dan pembantu rumah. Adil buat semua.

    Biar bodo buat kerja bodo pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Porrahhhh klu berasaskan kepandaian korang tak akan angkat Anwar bakal PM Malaysia.
      Oiii bedul Anwar hanya budak SKK dgn ijazah am kahkahkah .

      Kalau PR memerintah siapa ada sijil PANDAI AUTA dia akan terpilih.
      Konek lah puiiiiiiiii.

      Delete
    2. Betul tu PR tk tgk kelayakan akedemik macai,
      siapa yg hebat mencaci dan kuat bohong sekelip mata akan naik..
      tgk Ostazah mee segera Abby..
      krn dia kuat caci UMNO jer.. xde plak sijil dr mana2 institusi2 pengajian/agama..
      tp bkn main hebat dia diangkat ke pentas2 PAS.. maka semakin galaknya dia mengutuk dan terus mengutuk UMNO..

      itu shj..xperlu mengaji pndai2.. bodoh mcm Mahpos Bean pun boleh jd MP PAS..

      Delete
  19. dia habiskan anual leave kt london kot.......

    ReplyDelete
  20. ni manusia hipokrit,dia berjuang utk jawatan dlmumno dan kerajaan.bukan nak bela org melayu sgt..tuiiii.go to hell kononnya saya ambil tindakan disebabkan pau,itulah kata2 dia yg dok terngiang kat telinga aku

    ReplyDelete
  21. sejak bila dia tegas utk bangsanya daripada dihina?

    nasib dia baik kerana CKMM jadi menteri KDN sblm ini.

    aritu berlakon tegas utk dapatkan undi perwakilan UMNO dan dia telah berjaya memandangkan kempen tidak dibenarkan. lepastu masuk freezerla utk jaga undi.takkan tak perasan?

    Melayu mudah lupa...

    ReplyDelete
  22. Ade munapik cacai PR sekor dlm ni yg hari2 masuk utk alihkan kepala otak kita jd sekular dan plural mcm puak mereka. Bile UMNO lawan pasal isu Aqidah macai tu akan alihkn kpd Najib/UMNO..seolah2 macai tu support kafir buat penghinaan, dia sibuk counter posting yg kait Najib..menggeletar kepalanya bila lihat ade ayat puji Najib dn BN spt setan dibaca ayat2 Al-Quran. Akhirnya dia sendiri sewel xtahu kepala ekor hujah.. hati2 dgn org mcm ni jgn kita tumpang sekaki kerosakan akalnya. Takut terjebak dgn org sesat mcm tu.. politik ada sempadannya..
    mekasih..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!