EMAIL BERCILI DARI PEMBACA TETANG MANGSA BANJIR - SANGAT LUARBIASA EMAIL INI!

Dah lama aku tak share email dari pembaca dengan korang. So hari ini aku tertarik dengan satu email dari seorang pembaca blog ini, so aku kongsikan bersama korang dan korang fikirlah apa yang telah dia tulis ni luarbiasa atau memang itulah hakikatnya...

Salam saudara,

Setelah banyak berfikir hari ini ingin saya luahkan rasa kesal dengan sikap segelintir rakyat MALAYSIA yang tidak pernah merasa puas dan bersyukur dengan kehidupan yang sediada aman dan damai ini.

Persoalan pertama saya adalah SIAPAKAH MANGSA BANJIR YANG SEBENARNYA DI MALAYSIA INI?

Dari apa yang diperlihatkan oleh ALLAH S.W.T.A melalui bencana dan malapetaka di dunia ini apakah perbezaan yang ketara dapat tuan lihat dari segi layanan dan bantuan yang diberikan oleh Kerajaan kepada mangsa-mangsa baniir di Malaysiberbanding dengan Pemerintah di , Jakarta dan Thailand dan jangan lupa Filipina sedikit masa dahulu Taufan Hainyan.

Buka mata dan Minda kita Lihat betapa Kerajaan bertungkus lumus bersingsing lengan dan seluar membantu walaupun ada sesetengah yang hanya singgah untuk mengambil gambar namun begitu tetap menitipkan banuan berupa makanan dan sebagainya.

Apa pula yang dilakukan Oleh pihak Pembangkang bukan nak menghina tapi apa yang mereka bawa selain dari kamera untuk bergambar hanya air liur serta bekalan hadith dan surah yang mengingatkan Rakyat betapa semua ini adalah UJIAN dari ALLAH S.W.T.A tak pun setakan 1 tin susu dan biskut kering. Tapi apa yang di kokokkan di PARLIMEN bagaikan mereka memberikan bantuan Hayat sepanjang hidup kepada RAKYAT.

Kenapa saya katakana Kerajaan adalah MANGSA BANJIR YANG SEBENARNYA.

Lihat sahaja kejadian banjir di Kuantan dan Terengganu banyak suara sumbang tidak berpusa hati walhal kerajaan dah melakukan sebaik mungkin namun banyak kejian daripada pujian.

Bukan saya tidak bersimpati tapi simpati saya berubah menjadi benci apabila melihat dan membaca rungutan mangsa banjir yang sibuk menanyakan habuan daripada mengucapakn terima kasih atas kerja keras Kerajaan.

Apalagi yang tak cukup makan minum, penempatan malahan keselesaan mangsa diberikan keutamaan kalau tak silap saya yang berdaftar sebagai mangsa akan menerima sumbangan dari tetamu yang melawat tak kira dari kerajaan, Sultan, dan NGO apakah itu tidah boleh menampung kehidupan, Kini diberikan pula TV, Peti Ais, Dapur dan Tilam serta bantal yang mana barangan berjumlah RM5,000, belum dikirakan dengan bantuan kerajaan RM500 tak ketinggalan kepada petani yang mana tanaman rosak akan diberikan bantuan.

Apakah semua yang dinikmati oleh Rakyat Malaysia turut sama dinikmati oleh Warga Thailand dan Jakarta yang kini sama-sama menghadapi banjir?

Fikir dan renung betapa bertuah menjadi RAKYAT MALAYSIA jangan jadi Ayam Jantan yang berkokoh sedangkan matahari belum terbit.

Jangan jadi Rakyat tak sedar di UNTUNG memerima bantuan dengan senyuman tapi mengumpat dibelakang.

Jangan diharapkan benda yang tak PASTI adakah Kerajaan Selangor memberi bantuan yang serupa kepada semua yang terlibat banjir sedikit masa dahulu, apa yang dapat adalah MB kata semua ini membuang masa.... tu pun MB dipilih semula memimpin Rakyat Selangor.

Saudara saya tidak berniat menghina semua MANGSA BANJIR tapi saya harap mereka sedar dengan HAK mereka.

Adakah mereka berhak keatas semua bantuan yang diberikan, adakah ianya hak mereka?

Jangan sampai jadi darah daging kepada anak Isteri mereka.

APAKAH HAK mereka ?

Adakah mereka berhak dengan apa yang mereka terima?

Ingat hidup ini bukan setakat hidupuntuk hari ini sahaja tapi HALAL dan HARAM harus kita ingat untuk bekalan di akhirat kelak.

Saya harap semua mangsa banjir tidak tersinggung cuma sesiapa yang makan cili dia yang merasa pedasnya.

TAK TERLINTAS DIHATI INI UNTUK MENGHINA CUMA NAK RAKYAT SEDAR SELAGI KITA MENGHARAP IKHSAN KERAJAAN UNTUK HIDUP TAKKAN KEMANA KEHIDUPAN KITA.

SELAGI KITA MENGGAMBIL BARANGAN YANG BUKAN HAK KITA SELAGI ITU LAH KEHIDUPAN KITA TAKKAN BERUBAH, KESUSAHAN AKAN MELINGKARI HIDUP KITA SEPANJANG HAYAT.

14 Responses to "EMAIL BERCILI DARI PEMBACA TETANG MANGSA BANJIR - SANGAT LUARBIASA EMAIL INI!"

  1. Salah kerajaan juga . Sudah terlalu lama kerajaan manjakan rakyat dengan memberi subsidi yang tak munasabah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. segala galanya nak ditanggung kerajaan....kerajaan langit pun bangkrap!

      come on lah melayu....tau tak erti syukur?segalanya dah bagi masih pertikai!jangan jadi cinabeng!

      aku rasa mesti ada mangsa banjir harapkan kerajaan memberi sumbangan banglo 4 tingkat setiap seorang........puihhhhhhhhhhh anak jahanam

      Delete
    2. If you are a human of religious belief, not a free thinker, you will notice that in the Al-Quran and other holy books it was stated that the Government (on earth) is responsible for the well beings of it's citizens. So friend, it is the duty of the Malaysian Government to look after the well being of it's citizens and any passing guests when they were in distress. "Munasabah" or not is in the mind!

      Delete
    3. anoy2:11,
      mmg lah tanggungjawab kerajaan ...tapi jgnlah sumbat secara pukal ayat quran dan hadis...try pakai logik yg sama pada kerajaan pas kelantan...bandingkan pulak dari segi persediaan yg dilakukan, pencegahan dan bantuan selepas bencana banjir...beza sumbangan yg diterima mangsa jauhnya umpama langit dan bumi bn dengan pr...jadi x payah lah petik ayat quran secara pukal...allah taala berikan akal bukan hanya untuk bezakan haiwan dengan manusia...

      Delete
  2. Hebat Si Parpundek ni jilat kotek KJ....ptuihhhhh

    ReplyDelete
  3. Kalau tak beri subsidi ,....,gegak gempita seluruh malaysia.Ugut dan ugut kerajaan......malah nak mnta lagi itu ini secara percuma...Tidak ada percuma sebenarnya dan kalaulah laknat Dap yang memerentah tanahair ini....semuanya berbayar ,dicatu malah sesetengahnya akan ditiadakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalh umporno bagi bantuan pn bkn ikhlas 'I help u, u help me' tengok BR1M pn setelah Umporno sesak nafas, dulu semasa zaman Pak Lah umporno kuat ade nk bagi? petrol pulak dinaikan RM2.70 tapi melayu mudah lupa n senang dibeli/dgula2kn......... sokong jugak terutang budi konon pada hal x smpi RM40 pn sebulan.... yg permimpin umporno sapu mayo2 bro.....

      Delete
  4. Anon 1:32
    Itulah kebenarannya..tengok saja apa yang berlaku di Selangor...Kerajaan PKR tapi DAP yang memerintah..begitu juga di Perak sikit masa dulu.

    ReplyDelete
  5. Siapa pulak yang akan membantu kerajaan selaku mangsa banjir yang sebenarnya...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERAJAAN SENDIRI. MEREKA GUNA OTAK. TIDAK MENADAH TANGAN MCM PAZZ

      Delete
  6. Petaka VS Bantuan VS Sumbangan VS Cerca......... Mara VS Roboh Pusat Giat Mara VS TQ

    ReplyDelete
  7. yes fikir2kanlah ya kan bijaksana...sangat2

    ReplyDelete
  8. Majority penganut islam yg MALAS..Islam pun download dari keturunan bukan atas keinsafan mencari redha..kalau ada pun yg lebih ilmu mula nak jual ugama..kismis doa..jus 30 juzuk..haprak..patutlah allah turun kan azab kehinaan kepada bangsa melayu islam..allah. hudud. Azan. Aurat...korban..akidah..

    ReplyDelete
  9. Rakyat Malaysia terutama Melayu pembangkang sudah hilang pemikiran waras. Apa yang difikirkan hanyalah menjatuhkan kerajaaan tak kira dengan cara yang keji seperti fitnah, bekerjasama dengan kafir harbi dan pertolongan syaitan. Kalau nak tukar kerajaan biarlah dengan cara yang adil dan mulia.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!