APA NI WAHAI KEMENTERIAN PENDIDIKAN? TAKKAN TUKAR SEKOLAH JE KAT CIKGU CINA YANG MELEMBUKAN ANAK MURID ISLAM?

Aku rasa korang  semua dah tahu pasal kes murid sekolah Cina yang beragama Islam diperlembukan oleh cikgu Cina, KLIK SINI dan SINI

CUKUP KE DENGAN MEMBUAT PERTUKARAN SEKOLAH JE? Cikgu Cina ni kena transfer ke Temoh je? Cukup dah? Ce kalau yang dibuli tu anak Cina, mau macam-macam Suruhanjaya Diraja dah ditubuh kan? Kesian nasib melayu kata negara sendiri kan?

Wira Perkasa pun dah buat statement, mereka pun tidak berpuashati. KLIK SINI

YB KJ pun tak puashati dengan hukuman sebegini. Berikut adalah screenshot twitter beliau
Takkan la transfer je kot? Patutnya cikgu macam ni dah dibuang terus sebab sejak dair zaman dulu lagi takde le mana-mana cikgu Cina berani nak buat macam ni! Kenapa sejak kebelakangan ini nampak sangat Cinabeng naik tocang?

Aku dah kata dari dulu lagi, disebabkan bagi muka kat Namewee sampai ke la, semua Cianbeng dok hina melayu dan Islam terlepas begitu sahaja, sperti aku tulis pada permulaan entri ni, kalau la tempat tu anak Cina, Suruhanjaya dah kerajaan kita buat..bila kena tang melayu takpa la kasi diam diam saja la

Tak boleh jadi macam ni, bukan nak menghasut cuma kita na mintak keadilan, apakah elayu bangsa yang tiada maruah? Boleh diperlekeh begitu sahaja? Tak elok kan? Melayu pun ada hati dan perasaan kan? Melayu juga telah menyokong pada PRU yang lepas hingga terbinya kerajaan yang ada sekarang kan?

Kenapa nasib melayu Islam tak dibela? Cukupkah dengan hanya menukar sekolah bajingan keparat Cikgu Cina tu? Kita mahukan keadilan. Cikgu Cina tu mesti dipecat!

27 Responses to "APA NI WAHAI KEMENTERIAN PENDIDIKAN? TAKKAN TUKAR SEKOLAH JE KAT CIKGU CINA YANG MELEMBUKAN ANAK MURID ISLAM?"

  1. Pertama guru komunis itu wajib dibuang yakni dipecat.Kedua,....memandangkan kerajaan kini adalah tidak bermaruah dan penakut atas nama keamanan kononnya,maka guru ini elok dipindahkan ke Kapit.

    ReplyDelete
  2. kita sudah dihambakan kepada cina... tak lama lagi semua kena gadai kat cina beng....

    ReplyDelete
  3. Habis cikgu cina yg paksa/ugut cikgu islam buka tudung tu camne menteri pelajaran buat bodoh je x de tindakan nasib kat johor kalau kat sini aku lempang je ci

    ReplyDelete
  4. Isu dah selesai..

    ReplyDelete
  5. pada guru cina gampang babi sial tu saya ucapkan "KONGKEK FUCK CAU"

    ReplyDelete
  6. Aku tak faham la dengan pemikiran hang. Hang duk asyik melayu tu melayu ni. Memang la nak berjuang untuk melayu, tapi pasal pendidikan hangpa lembik bila bab melayu. Pasaipa cina belajaq pandai? Sebab depa dari kecik duk kena bambu dengan cikgu depa. Hang duk lembik duk backup serupa tu ja. Melayu lemah pasai asyik nak kena pertahan. Takmau lawan tunjuk balik melayu lagi kuat. Ni sikit2 nak buat macam ni. Aku belajar dengan cikgu cina dulu koyak buku baling buku sampai buat aku takut dengan dia, dan aku buktikan dekat dia yang add math aku lagi power dari budak cina. Sudahlah, dalam ruang pendidikan ni, semua benda cikgu buat tak kena. Aku sokong budak kena marah sebab tak buat kerja rumah, dan budak tu yang over sensitif sangat. Lembik.

    ReplyDelete
  7. Macam mana nak bagi hukuman lagi keras...'Menteri Lembu' pun masih lagi pegang jawatan tinggi dalam parti,dapat jawatan penasihat bertaraf menteri lagi, masih buleh jerit2 macam takde apa berlaku...'Cikgu Lembu' bagi transfer je la

    ReplyDelete
  8. Pecat saja, turunkan gaji. Kalau dia bising, pos pi China.

    ReplyDelete
  9. mmm Tak payah laaah...Nak harap peminpin UMNO...mengecewakan... lepas ni minta maaaf ..BERBANDING peminpin DAP mereka buat apa yang dicakap.... halau penduduk dari kampung untuk buat rumah pun DAP berani.... inikan Pemimpin UMNO ... lebih baik eramkan telur itu bagi menetas ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL TU KALAU MELAYU KERAJAAN CEPAT SAJA MELENTING TAPI BILA KAUM LAKNAT NI DIA KATA TAK BAIK BELIAU DAH MINTA MAAF .APA KERAJAAN FIKIR ORANG MELAYU NI HAMPEH KE TAK BERMARUAHKE. TAK TAU MARAH KE. JGN JOLOK LEBIH NANTI SUSAH SEMUA ORANG. JADI KERAJAAN POLIS DAN SEMUA YG BERKENAAN TOLONG PEKA SIKIT.

      Delete
    2. BETUL TU KALAU MELAYU KERAJAAN CEPAT SAJA MELENTING TAPI BILA KAUM LAKNAT NI DIA KATA TAK BAIK BELIAU DAH MINTA MAAF .APA KERAJAAN FIKIR ORANG MELAYU NI HAMPEH KE TAK BERMARUAHKE. TAK TAU MARAH KE. JGN JOLOK LEBIH NANTI SUSAH SEMUA ORANG. JADI KERAJAAN POLIS DAN SEMUA YG BERKENAAN TOLONG PEKA SIKIT.

      Delete
  10. Tanya diri dulu apesal nak sangat belajar kat sekolah cine dulu......takde sekolah kebangsaan ke kat sana....

    ReplyDelete
  11. Setuju. Buang dari perkhidmatan atau kalau nak kena tukar pun hantar aje ke Daerah Hulu Perak samada Grik atau Pengkalan Hulu dan bekukan terus cikgu tu di sana untuk suatu tempoh masa. Baru dia tahu langit itu tinggi atau rendah. Tak reti bahasa punya cikgu.

    ReplyDelete
  12. Pak Menteri mana telah angkat Name Wee sebagai ikon remaja yng creatif bila dia menghinana azan dan lagu negaraku dlm lagu?
    Patut tak menteri ini di pukimak kan?

    ReplyDelete
  13. Ringkasan intipati ucapan Tun Daim 18.01.14 Dewan Kismec. Atas jemputan UMNO Merbok :
    1- Isu kenaikan harga barang krn kerajaan gagal mengawal.
    2- Isu kenaikan harga tol. Kerajaan
    spatutnya mengkaji perjanjian yg lama utk dilanjutkan bukan menaikan kadar.
    3- Isu pengurangan Subsidi yg selama ini dinikmati rakyat perlu diteruskan dgn mengurangkan perbelanjaan kerajaan dimana rakyat nampak kerajaan boros dlm perbelanjaan negara. Terlalu banyak wang dibelanjakan utk perkara yg tidak patut dan tidak memberi pulangan yg baik kpd rakyat dan negara.
    4- Kenaikan elaun dan gaji kakitangan kerajaan juga mempengaruhi harga barang.
    5- Menteri2 tidak pandai explain isu2 yg dibangkitkan rakyat. Buatkan rakyat marah.
    6- PM selaku menteri kewangan tidak bijak menguruskan perbelanjaan negara.
    7- Ketika negara dilanda bencana banjir. PM dan ada juga menteri2 yg bercuti diluar negara.
    8- Tun meramalkan BN akan tewas sekiranya PRU diadakan ketika ini atau didalam keadaan yg sebegini rupa.
    9- BN masih kuat dan memerintah kerana masih mendapat sokongan orang Melayu. Sepatutnya Melayulah yg perlu mendapat lebih manfaat drpd pemerintah.
    10- Perbelanjaan besar dalam perkara2 'mengambil hati' kaum Cina adalah kerja yg sia-sia dilakukan PM kerana mereka masih dan tidak akan menyokong kerajaan BN.
    11- Tun juga persoalkan kenapa Melayu tidak dijaga.
    12- Terlalu mengikut kehendak para penasihat dlm menentukan dasar yg akhirnya merugikan Melayu.

    Rumusannya...Kerajaan dibawah pimpinan PM tidak cekap dan boleh mendatangkan mudarat hilangnya kuasa BN dlm pemerintahan negara pada PRU akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye setuju....saya kecewa dgn Pak Najib...yg pengundi BN tak dijaga...yg cina dikejar...tegas la sket....ni semua ikut telunjuk...sampai isteri PM dibooo pon najib masih tak sedar....takyah la hambat cina tu...mereka akan datang sendiri bila sedar mereka tidak lagi diampu oleh kerajaan. Saya dah mula meluat dgn cara pak najib tadbir negara. Semua barang naik but kerajaan belanja ikut suka. Pastu umpan duit...duit bukan penyelesaian segala2 nya.....

      Delete
  14. Kenapa semua komen hang tak siar wahai Parpu?

    ReplyDelete
  15. Ni kan kesalahan pertama dia. Takkan nak buang terus. Tak baik tutup rezeki orang.
    Seelok2 nye tukar ke sekolah lain dan suruh dia mintak maaf kepada students tu dan ibu bapa mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yg berlaku pada org melayu lain pun kesalahan pertama tapu cinalaknat minta kerajaan hukum dgn berat dan kerajaan ikut. Mmg kerajaan dan polis gagal bertindak dgn seadilnya. Pm kata ada twitter yg akan melayan rakyat. Nampak sgt dia tak baca apappun sebab kalau dia sendir jawab mesti dia tahu masaalah rakyat. Ini kerja penasihatnya yg sapa tau ada niat disebaliknya. Pm mesti peka dan turun padang utk siasat sendiri. Jangan asyik dengar dari pihak penasihat saja. Sampaikan org boo isteri dia pun dia tidak tahu atau rasa apa2. Mesti ada yg tak kena.

      Delete
  16. Ibu/bapa murid boleh memaafkan guru berkenaan.
    Tapi guru berkenaan kena lah makan rumput, sebagaimana murid berkenaan makan.
    Loceng jugak perlu digantung dileher guru berkenaan.

    Setakat mintak maaf,
    Atau ditukar ketempat lain.
    Atau dipecat.
    Itu tindakan kurang wajar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL TU. NAK LAGI KAUU LETAK DIA MAKAN KAT TEMPAT LEMBU BETUL MAKAN. PANGGIL REPORTER LAGI. BARU DIA SEDAR SIKIT. BIADAP SGT.

      Delete
  17. jika umno penakut, apahal pulak dgn PAS yg kunun prjuang ISLAM, tok guru dpt kek dr kapal singki terus senyap

    ReplyDelete
  18. Lain macam je komen KJ yang sangat liberal tu. Sampai menggelar "Cikgu Lembu" bagai. Aku rasa sejak dapat jadi menteri "suka jaga tepi kain orang " dia punya nada pun dah lain pulak. Rasa2 dia dah buang tabiat lama dia dulu. Selalu je nak berdiplomasi dalam segala hal termasuk yang menyentuh agama dan bangsa dia sendiri. Macam mana pun aku masih tak percaya ngan KJ sebab dia ni banyak yang tak ikhlas dalam sebarang tindakan beliau selama berjuang dalam politik UMno ni.

    ReplyDelete
  19. Di bawah pemerintahan BN/Najib,amat beruntung bangsa cina. Semua pusat beli-belah termasuk Mid Valley ditutup pada tahun baru cina tetapi tidak pula ditutup waktu Hari raya puasa padahal majoriti pekerjanya adalah orang melayu dan hanya tuan punya kedai berbangsa cina. Bagaimana pula dengan pengusaha melayu di pusat beli belah ini.Anak2 melayu yang bekerja di pusat sebegini hanya dapat menziarah ibu bapa di kampung sewaktu tahun baru cina dan bukan sewaktu hari raya puasa.Pelik tapi benar.Itulah BN/UMNO. Cina diDahulukan, Cina diUtamakan.Eloklah ditukar nama ke Cinasia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai ini pun salah Pm ke. Apa punya bingai. Kedai cina tu punya. Suka hati mak bapak dialah. Jgnlah benda mcm ni pun Umno salah. Berfikirlah secara dewasa beb. Lu punya otak mcm budak tadika tau.

      Delete
  20. Takkan tak tahu dibawah pemerintahan Najib/UMNO, Cina diDahulukan, Cinabeng DiUtamakan. Kalau yang melakukan kesalahan adalah cikgu berbangsa melayu, habis semua Menteri akan bersuara membantah tindakan guru tersebut dan guru itu akan dipecat serta-merta. Mat Sembam TPM pun akan menjadi juara masa itu. Tetapi memandangkan ini adalah guru cina, maka layanan istimewa diberikan dan tiada seoarang menteri pun berani bersuara,melainkan KJ. Sila rujuk motto UMNO di atas.

    ReplyDelete
  21. Jika dulu ibu bapa suruh cikgu pukul anak dia kalau buat silap skg cikgu sentuh sikit aje dah keluar news... teringat dulu kena cari daun semalu kembang gara2 xsiap kerja sekolah...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!