TARUK CILI!!! IBRAHIM ALI, BOLEH TAK KALAU TUTUP AJER MULUT TU?


Datuk Ibrahim Ali mengatakan kerajaan Barisan Nasional (BN) berhak menaikkan harga barang kerana mereka memenangi pilihan raya umum lalu dan prestasi mereka sedang dinilai rakyat.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) itu berkata, rakyat mempunyai kuasa melalui pilihan raya dan Pilihan Raya Umum ke-14 bukan satu tempoh yang lama.

"Pilihan raya umum akan diadakan setiap lima tahun sekali. Kenapa nak pergi ke jalanan? Mereka telah menerima mandat. Terpulang kepada mereka.

"Berhimpun di jalanan tak hormat proses demokrasi. Jika perkara ini berterusan, kita tak akan berhenti pilih kerajaan. BN akan buat sesuatu bagi menjaga hati rakyat," katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat Perkasa di Kuala Lumpur hari ini.

Ibrahim berkata, Pakatan Rakyat menggunakan isu kenaikan harga barang sebagai mengukuhkan kuasa politik bagi menguatkan sokongan mereka bagi menuju Putrajaya ~ The Malaysian Insider

HOUSEPK: Ini yang susah kalau ramai sangat Pak Jabit Hantu Kak Limah nih... pantang dapat mikrofon, pantang jumpa wartawan, mulalah bercakap merepek-repek. Aku rasa, PERKASA elok sangat kalau tak memperjuangkan politik lagi sebaliknya memperjuangkan betul-betul kepentingan Melayu dan Bumiputera terutama sekali dalam bidang ekonomi.

Teringin juga nak tengok para pemimpin PERKASA bercakap tentang pembahagian ekonomi tidak adil dan mendedahkan sikap chauvinist Fuckatan Harami yang cukup berdengki hati kalau ada Melayu yang naik dalam bidang perniagaan atau macam mana kartel mata sepet menghalang Melayu-Bumiputera daripada menjadi pesaing diorang.

Cuma masalahnya, pemimpin besar PERKASA ni orang politik. Dan orang politik yang dah sejuk macam dia, pantang jumpa mikrofon dan wartawan!

50 Responses to "TARUK CILI!!! IBRAHIM ALI, BOLEH TAK KALAU TUTUP AJER MULUT TU?"

  1. Kerajaan sudah terlalu lama manjakan rakyat Malaysia terutama nya orang melayu dengan pemberian subsidi yang tak masuk akal .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ORG MELAYU JUGA BEGITU

      MANJEKAN SANGAT UMNO BERLEBIHAN

      DAH PEMIMPIN BUNCIT SUSAHKAN MELAYU

      MASIH NAK SOKONG BANGSATWAN AH JIB KJ KIMAKK IJAT LEMBU NAZRI LANCAU

      Delete
    2. Rakyat terlalu memanjakan pemimpin UMNO sehinggakan banyak daripada mereka memiliki badan sembab dan besar macam Tong Drum Minyak Hydrolic.Dah la badan sembab otak pun lembam.Yang pandai cuma SEBAT duit dan kontrak.

      Pukimak punya UMNO.

      Delete
    3. Orang melayu juga khasnya dan rakyat Malaysia amnya sudah lama memanjakan pemimpin meraka sehinnga mereka lupa diri dan sentiasa ingin menpergunakan rakyat.

      Delete
    4. wey korang, komen elok2 la. jangan la merapu tulis benda2 yg ada celah kangkang mak bapak korang. malu la kat diri sendiri kalaupun maruah korang dah lemau dalam banjir. komplen kerajaan tu boleh tapi bahasa tu sikit berlapik la. takkan benda celah kangkang mak bapak korangpun korang jadikan makanan ruji jugak?

      Delete
    5. Suruh org jaga bahasa.... engkau tu.. puki mak punya Usin.

      Delete
    6. Betul la tu..pemberian subsidi tak perlu diberi kpd rakyat... baik duit itu diagehkan kpd pemimpin2 negara melalui bermacam2 projek dan tender agar mereka lebih kaya dari firaun. Kan duit rakyat itu duit mereka.

      Delete
    7. Tu laa korang terlalu manjakan sgt pemimpin kunyit rosak akhlak tu. Banyak sgt minum air kencing sbb tu buta hati tak dapat lagi bezakan intan dgn kaca...

      Delete
  2. Itu sindir bro

    jangan ambik literal

    ReplyDelete
  3. Rakyat Malaysia ni x pernah hidup susah ke? makan McD hari2. Dlm kereta main fesbuk, kat ofis main fesbuk, internet. Kat rumah tgk youtube. Kereta modified depan blakang. Shoping tiap2 minggu. Holiday tiap2 bulan. Lepak kedai mamak sampai ke subuh. Meronda tak tentu hala lepas tu gaduh minyak mahal. Mmg elok pun kerajaan x bagi subsidi. Baru diorg tau langit tinggi rendah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia ini dari planet mana dan species jenis apa mengatakan rakyat malaysia x pernah susah. Berapa peratus rakyat Malaysia makan McD hari2 dan shoping tiap2 minggu. Selamilah rakyat gulongan marhein dikampong2 yg ketinggalan dari arus kemodenan kota. Ketahuilah bagaimana mereka menjalani kehidupan harian mereka, tempat tinggal mereka, apa makanan harian mereka dan bagaimana mereka berbelanja dgn pendapatan yg sedikit untok kos sara hidup yg cukup besar sekarang sedangkan para peminmpin mereka hidup dgn penuh kemewahan serta kemegahan.

      Delete
    2. Cer tunjuk kat aku kampung mane yg ade org die idup susah sangat tu....aku ni org kg yg boleh d kata kn ulu juge lh....tp aku tengok org2 tu x de lh susah sangat....klau ujan 10 hari x berenti pun masih makan nasik lg lh...bhai org gua musang yg tanah die krjaan klantan rampas tu pun masih makan nasik lg lh.....blum ade aku dengar yg mati kebulur de.....cume ko je yg kebulur moral

      Delete
  4. Aku skng anom yg kt ats ni , sng crta kn trma knyataan yg tk ada bnda akn murah selamanya .

    ReplyDelete
  5. 'PERKASA elok sangat memperjuangkan kepentingan Melayu dan Bumiputera terutama sekali dalam bidang ekonomi'.

    ya betoi tu, pi picit teloq ah jib gor suruh dia istihar dividen 35% and bonus 25% utk asb. dapat banyak pahala wo!

    ReplyDelete
  6. soal makan banyak sangat berkira.... anak minta duit singgit nak beli aiskrim..bulat biji mata jegil kat anak.

    bila nampak gadget2 terbaru dipasaran bergedik nak beli tak kira berapa harganya. sport rim...lepas tukar...tukar.

    barang naik harga...memanglah tak bolih nak dihalang. turunnya jangan haraplah...walaupun harga minyak turun seringgit.

    berpada pada sikitlah wei......

    ReplyDelete
  7. Ah Jib Ptuiii kini berada dalam keadaan yang sama dengan Pak Dol Hadhari dimana kebencian rakyat meluap-luap dengan kedunguan dan kelembammannya.Ditambah pula dengan kontroversi isterinya Fart Lady Of Malaysia yang menyebabkan rakyat semakin meluat tahap ketuat.
    Sudah tiba Ah Jib Ngok berundur secara terhormat sebelum diasak undur secara biadap.Bangga sangat 2 juta follower di FB.Pukimak apa yang nak dibangga dengan LIKE FB tu.Hati rakyat yang resah gelisah ni perlu dijaga bukannya kejar like tu dan dijadikan benchmark konon semua orang suka dia.SYOK SENDIRI.

    Pukimak punya Ah Jib Bibir Merah.

    Sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya dizaman Najib temban ini lebih teruk dari zaman Pak Lah yg dikatakan lemdik dahulu.

      Delete
    2. TNB..TUMBANGKAN NAJIB BANGSATWAN

      TNB..TUMBANGKAN NAJIB BAHLOL

      TNB..TUMBANGKAN NAJIB BACUL

      TNB..TUMBANGKAN NAJIB BAHLOL

      SELAMATKAN UMNO BRO DARI PEMIMPIN BANGSATWAN DEWA DEWAAN NII

      Delete
    3. Kali ni aku puji engkau parpu, tak copy n paste macam selalu. Mungkin kerana selalu kena pukimak dan kpala butuh menyebabkan engkau berubah,,,heheheh

      Bukan rakyat tak hormat demokrasi tetapi kerajaan tak hormat manifesto. Janji pundek...

      Di Mesir suatu ketika dulu, ancaman berbagai akta polis dan tentera tidak menghalang rakyat terus mengadakan demontrasi aman sebagaimana termaktub didalam perlembagaan. Ramai terkorban dan tidak kurang juga kehilangan tangan dan kaki akibat kecederaan yg tidak dapat diselamatkan lagi.

      Adakah terlalu jahil rakyat Mesir utk mengadakan demonstrasi. Tidak , kebangkitan mereka kerana tidak dapat menanggung kos sara hidup yg tinggi. Dari mati kelaparan dan mati bakal di hina olih anak cucu , lebih baik mati dijalanan di mana segala ikhtiar mereka akan dikenang olih seluruh generasi. Kini apabila ditanya "mana kaki kamu" mereka menjawab "Kaki kami sedang menunggu-nunggu kami di Syurga Al Firdaus"
      Meremang bulu roma aku bila mendengar ucapan mereka. Sememangnya Arab ni dilahirkan utk berhadapan dgn Yahudi...

      Aku tak mau Malaysia jadi macam Mesir....Buat apa...Sampai ribu-ribu yg mati barulah Hosni Mubarak turun. Mengorbankan beribu orang demi menyelamatkan satu orang. Lebih baik kita korbankan satu orang selamat beribu orang.

      Tepati lah janji Najib ooiii, Apa pekdahnya engkau pergi Muktamar Tabligh , adakah sekadar meraih simpati undi. dari orang yb beribu ini utk mengatakan engkau ni pro Islam. Islam kan lah dulu Rosmah tu. 4 isteri Sultan Brunai semuanya berjilbab. Manusia terkaya di dunia ini tunduk dgn kehendak Al Quran.

      Adakah bini engkau lebih kaya dari isteri-isteri sultan Brunai sehingga tidak mahu tunduk dgn suruhan Al Quran...Sombong sungguh bini engkau dgn Al Quran.

      Mengorbankan seorang demi menyelamatkan beribu orang iru bermaksud
      Beribu orang itu adalah kami rakyat bawahan dan satu orang itu adalah engkau ...

      Bila ada cahaya, api pasti datang.....korbankanlah jawatan engkau tu Najib nescaya jiwa kami disini selamat. Sampai disini saja rezeki sebagai PM, Transformasi kan isteri engkau dulu kerana tranformasi yg engkau canang-canangkan selama ini adalah Ilusi semata.

      SILA LETAK JAWATAN.

      Delete
    4. Ah Jib letak jawatan satu hal.
      Inner Circle yang bersarang sejak jaman Pak Dol Hadhari juga perlu dikuis dan dikikis.Walau Pak Lah tu kuat tido dan bodoh tapi bininya semua low profile.

      Gendang cina sudah berbunyi
      Naga Cina asyik menari
      Ah Jib Gor apa tunggu lagi
      Kini tiba masa kau angkat kaki.

      ChaaaiiiTTTT...!!!!

      Delete
    5. Stuju Bro,
      Kabinet Najib masih mengekalkan mangkok kabinet Pak Dollah Bodowi...Najib bangsatwan takde idea hw to growth economy. dia claim dia graduate ekonomi. Kalau setakat lantik mangkok Pemandu dan yg terbaru MAKMAL kpala butuh pulak....anak aku pun bolih jadi PM.....duduk diam-diam suruh orang lain design polisi.
      Kali ni ,biar rakyat yg jadi policy maker.
      Berambus lah engkau Najib bersama cincin bini engkau tu......

      Delete
    6. Yg puji pm sampai 2 juta tuh pembangkang nak buat pm perasan dan terus perasan kmdn time mengundi pm semakin perasan akhirnya tolongkop.

      Delete
  8. K'jaan: Potong subsidi baik untuk rakyat

    ReplyDelete
  9. inilah masalah nya kalau pemimpin tak nak dengar denyut nadi rakyat... majoriti melayu/bumiputra tinggal di luar bandar dan mereka itulah yg terkesan dgn kenaikan harga barang akibat minyak, gula dan elektrik naik... bila nak PRU/PRK, berduyun duyun pemimpin ke luar bandar janji macam2...bila dah menang masalah pengundi di luar bandar dilupakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya rakyat x perlu merayu dan merintih ehsan dari kerajaan pada hari ini. Kerajaan yg ada sekarang sudah pekak dan bisu dari mendenggar keperitan hidup rakyat yg susah. Mungkin mereka sudah letih kerana terlalu lama menjadi kerajaan jadi wahai rakyat Malaysia marilah menolong mereka dgn menberi mereka rehat pada Pru 14 nanti.

      Delete
  10. Assalamualaikum wbt....
    Kalau tak percaya,yang terpekik terlolong tu suma jenis munafik,keja ngn kerajaan tapi sokong pembangkang,masuk dlm blog kasi panas keadaan,bila dh panas dia tepuk tangan...

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum wbt....
    Kalau tak percaya,yang terpekik terlolong tu suma jenis munafik,keja ngn kerajaan tapi sokong pembangkang,masuk dlm blog kasi panas keadaan,bila dh panas dia tepuk tangan...

    ReplyDelete
  12. mari start berhenti merokok, berhenti langgan astro, berhenti beli no ekor....bukan berdosa pun kalau berhenti.....lepas tu boleh concentrate berniaga ke, ape ke....jangan nak melalak je kat k'jaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak lu. Najib ke pompuan gemuk pendek tu bayar utk lu masuk buat komen ni?
      Lu dengan najib sama aje...bodoh tahap buntut ayam.

      Delete
  13. Kepada mereka yang selalu mengatakan menteri hidup kaya, jangan lupa ahli politik pembangkang pun kaya jugak. Masyarakat terkeliru, bila benda-benda naik di negeri pembangkang, mereka senyap. Maka bila kerajaan pusat mengumumkan kenaikan, mereka macam kumpulkan juga kemarahan kepada pembangkang, tapi hanya ditujukan kepada BN. Kita janganlah menguntungkan pembangkang dalam menangani isu kenaikan harga, sebab jika pembangkang jadi kerajaan pusat pun mereka akan buat perkara yang sama. Kenapa bila caj air naik di PP mereka tak bising. Kenapa bila gaji exco Selangor naik mereka tak bising. Nampaknya modus operandi pembangkang berjaya, mereka yang bising ni hanya bersifat selektif saja, hanya untuk keuntungan politik. Kadang-kadang bloggers pro kerajaan pun tak perasan. Perlu diingat, apa-apa yang dilakukan jangan sesekali menguntungkan pembangkang yang hanya menangguk di air keruh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gaji naik disebabkan buat kerja takpe la Bro. Masa zaman Khir Toyol dan sebelumnya gaji tak naik disebabkan banyak Mashukkk kiri kanan atas bawah. Kalau buat keeja dan mendapatkan profit berjuta2 , mengapa tidak gaji dinaikkan.

      Delete
    2. sokongumnotaksokongnajibDecember 20, 2013 at 7:18 AM

      anon 11.04pm

      'Perlu diingat, apa-apa yang dilakukan jangan sesekali menguntungkan pembangkang yang hanya menangguk di air keruh.'

      Ayat di atas tu patutnya tuan bisikkan kepada PM tuan yang berbini lembam tu. Lihat kenyataan-kenyataannya, lihat tindak-tanduknya. Lebih banyak yang melingkupkan parti sendiri. Lebih banyak membuka pintu dan ruang kepada pembangkang.

      Beritahu dia, henti-hentikanlah membohongi rakyat dengan kenyataan-kenyataan separuh masak tu. Contoh; dia tak amalkan politik populis. Beruk mana yang dia nak bohong. Yang tabur BR1M, janji projek juta-juta billion-billion, yang tarik Hindraf masuk kabinet, yang hulur apa sahaja bukan Melayu mahu...semua tu tak populis ke?

      'Masyarakat terkeliru, bila benda-benda naik di negeri pembangkang, mereka senyap.'

      Siapa yang menyebabkan kekeliruan tu berlaku? Kalau tindak tanduk Najib tak menyakiti rakyat, semua hiruk pikuk ni tak berlaku. Rakyat boleh fokus pada salah dan dosa yang terjadi di negeri-negeri di bawah PR. Ini tidak, Najib dan penjilat-penjilat tegarnya macam tuan bagi bola tanggung. Bila ada isu-isu besar di peringkat nasional, orang peduli apa lagi pada isu peringkat negeri.

      Pokok pangkalnya, Najib patut berundur atau kalau dibiarkan, UMNO mungkin berkubur.

      Itukah yang tuan mahu? Berapa banyak Pakatan Rakyat bayar?

      Delete
  14. pemimpin lupa dan x kenal diri sendiri

    ReplyDelete
  15. Politik pandir UMNO , blogger pandir UMNO .... Merosak imej politik Melayu era kurun ke21.

    ReplyDelete
  16. bravo,bravo,masih ader yg bole menerima segala kenaikan.gagal menyelami perasaan org yg susah.kais pg makan petang.yg bermewah mewah tu tak kisah.yg perlu kita kisahkan penyokong umno dikampung yg kerja kampung.berpendapatan3 angka jer.anak ramai.ini ler golongan yg terjejas teruk dengan kenaikan harga.jgn fikir kesenangan sendiri.bab subsidi nie saper yg tetapkan jumlah subsidi.ini semua kelentong kerajaan.cer citer jumlah nilai subsidi setiap barangan.gula murah dipasaran dunia tapi kenapa gula kita mahal.sebab nya kebodohan kerajaan membuat perjanjian dgn pembekal gula dunia.alasan bodoh kerajaan.....potong subsidi.orang bodoh pun percaya bulat bulat tanpa berusaha mencari maklumat sebenar.dah tu masih tetap sokong.punya ler bodoh sebab begitu mudah diperbodohkan.mana pergi kekayaan hasil bumi Malaysia?berapa trillion hilang nya duit kita dari bumi Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin salim dan kak midah bole ajar bagaimana cara nya nak songlap duit rakyat.

      Delete
    2. Nada PERKASA macam frust aja ....... BN stand for "BARANG NAIK" ....dah tahu dah ... Penulis ini ke penyokong kuat BN ... nyapa kecoh ?

      Delete
  17. Korang cakap banyak pun tak guna sebab Malaysia telah kalah dengan Indonesia dalam bolasepak di sukan SEA .

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum...
    pak beraim...owang m'sia xfaham basa sindiran....ckp terang terang jer...

    ReplyDelete
  19. Orang nak cari makan pun parpundek nak kacau...pukimak betul parpundek

    ReplyDelete
  20. Hah baru korang sibuk nak melalak dan menyalak ... Dulu PRU13 tak mau kasi menang PR ... Kalau PR perintah tak lah jadi mcm gini ...

    ReplyDelete
  21. Kejap lagi jangan lupa pergi sembahyang jumaat . Lepas balik dari sembahyang nanti boleh sambung maki hamun .

    ReplyDelete
  22. Bil astro beratus sanggup bayar. Air nak percuma... Semua nak percuma.... Muka tak tau malu...

    ReplyDelete
  23. rakyat malaysia patut bersyukur walaupun setengah barang naik..klau bnding ngan thailand disana semua nya mahal hampir sekali ganda ngan malaysia,.tino siam pun naik rega juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan saja Thailand , Indonesia , Singapura dan Filipina pun sama juga . Cuma rakyat negara ini yang macam katak dibawah tempurung , tak tau apa yang berlaku dinegara jiran . Tak tau nak bersyukur langsung . Lama lama nanti Tuhan tarik balik nikmat yang telah Tuhan beri , baru padan muka .

      Delete
    2. Hujah macai upahan yang bodoh; kenapa tak kata di England barangnya lagi mahal?
      Di Singapura, harga barangnya mungkin mahal tapi pendapatan rakyatnya, macam mana?
      Di Thailand, sebahagian barang mungkin mahal, tapi masih banyak yang jauh lebih murah daripada sini. Tolnya? Lu jawab la sendiri...

      Rakyat tak riuh rendah macam sekarang kalau kenaikan itu berlaku dalam keadaan yang betul dan pada masa yang betul. Tapi bila tiris di sana sini, perabih berbilion kerana nak popularkan Najib, bayar pada konsultan yang entah apa-apa, longgok penasihat ramai-ramai untuk perabih duit rakyat, maka takkanlah rakyat nak tutup mata juga?

      Kami mungkin tak cerdik, tapi taklah sebodoh lembu-lembu yang menyokong secara membabi buta.

      Delete
  24. klau pr perintah lgi teruk...duk berebut harta pusaka

    ReplyDelete
  25. Kepala butoh la PK. Kau memang PK=P*Kimak.
    Mentang2 sekarang dapat habuan dari geng KJ kau nak kutuk TokHim.
    Kau tak check ke apa TokHim cakap dah kena spin MKini & MI.
    Kau dah dah macam masuk geng KaliUlar kot,
    Mampus kau PK

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!