PANAS BERAPI! DISEBABKAN OMAR ONG BANGSAT NI, MUSNAH MELAYU DALAM PETRONAS!

Rentetan dari perletakan jawatan Tun Mahathir, aku nak sentuh sikit pasal hal ni sebab aku dapat info dalaman. Dikhabarkan Tun M letak jawatan sebab dia dah banyak kali bersuara dan beritahu pada pihak berkenaan tentang kerakusan Omar Ong tapi pihak berkenaan buat dunno je.

Akhirnya dia ambil keputusan untuk mengundurkan diri. Khabarnya juga, Omar Ong telah menyebabkan ramai bos-bos melayu terpaksa meletakkan jawatan. Sayang betul, semua bos-bos yang handal dan hebat dipaksa dan ditekan untuk melepaskan jawatan.

Kini ramai Mat Salleh Italian yang menggantikan anak-anak melayu yang talented. Bangsat betul Omar Ong ni. Korang kena ingat Italian pokemon ni bukannya jenis Mat Salleh yang kelas, mereka ni adalah mat salleh tahap paria je kat Europe.

Macamana anak-anak melayu nak maju? Omar Ong ni nak simpan sampai negara tergadai ke? Awat sayang Omar Ong sangat. UMNO pun senyap dan tak berani nak bersuara tentang isu Petronas ni, nampaknya orang-orang UMNO dah kenyang kut? Burrpppppp

20 Responses to "PANAS BERAPI! DISEBABKAN OMAR ONG BANGSAT NI, MUSNAH MELAYU DALAM PETRONAS!"

  1. alahai Parpu engkau yang promote ramai "dead wood" dan opportunist dapat jawatan Naib President dan MT, sekarang baru nak komplen ka? ptuih....

    ReplyDelete
  2. kita ada kak mah. jgn bimbang. kak mah ada hubungan baik dengan negara arab. pemimpin arab dengar dan patuh pada cakap isteri.kak mah dapat melobi pemimpin arab untuk membantu malaysia jika berada dalam kesusahan. kita akan dengar lagi jasa kak mah di pau yang akan datang. omar ong pun banyak jasa juga, tunggu ah jib gor cerita ajer.

    ReplyDelete
  3. Aku tak tau apa-apa pasal Pimpinan Pertonas ini tapi aku dengar dah banyak kali orang dok komplen pasal Omar Ong ini.... Najib dok buat apa..... sayang sangat dengan Omar ini .... Kalau kedudukan Melayu Digugat .... patut diterajang saje Omar Ong ini... Nak kata aku rasis ka apa ka ...aku tak peduli ....hak Melayu jangan di kacau....

    ReplyDelete
  4. apa ni bro komen dh kena tapis ke? kenapa nk slhkan omar ong? Najib yg ptut disalahkn!! dgr ucapan najib masa phimpunan agung lesu dn semakin hilg aura.

    ReplyDelete
  5. Biasanya bila Petronas dah nak lingkup, masa tu baru mereka perasan. Macam jalan raya yang berlubang lah katakan. Dah beberapa orang mati terlanggar lobang, baru lah nak tambus.

    ReplyDelete
  6. Tun M pemimpin yg jujur dan ikhlas, maka klu beliau letak jawatan mesti ada yg tak kena tentang agenda Melayu dlm Petronas. Zaman pemerintahan Tun M dahulu, orang Melayu x perlu risau kerana pemimpin utama kita bijak dan tau apa yg terbaik utk rakyat Melayu. Tp zaman pemerintahan selepas Tun M amat merisaukan rakyat jelata menyebabkan rakyat terpaksa turut serta memberi pandangan dan mnyatakan kerisauan. KPI pemimpin ialah apa yg rakyat kata dan rasa secara spontan, bukan angka2, graf, carta yang boleh dimanipulasi oleh mereka yg tidak amanah. Pemimpin bijak dpt mengesan muslihat musuh hatta pegawai2 bawahnnya sdri dan memintasnya dengan tangkas dan tepat shingga musuh terkedu dan tsungkur. Pemimpin jgn tertipu dengan laporan yg baik2, sebab mustahil tiada masalah dalam klgn rakyat. Masalah mesti dicungkil dan diselesaikan bukan disorok di bawah bantal dan tidur lena atau disorok dbwh karpet dan sembang kosong. Perkara ni bukan berlaku dlm bidang politik saja tp dalam bnyk organisasi, sbb tu bnyk program x berjalan dengan baik, tapi laporan cukup masyuk...Sudahnya wang kerajaan banyk dibazirkan berbanding manfaat sebenar yg diperoleh rakyat kebanyakan, sudahnya back fire kerajaan balik..

    ReplyDelete
  7. saper lantik omar ong?sendiri buat sendiri tanggung ler.bro....tu ler tabiat umno bro.implikasi belakang kira....janji masyukkkkkkk.biar beribu rakyat susah janji dia sorang senang.tak percaya.bro....mana pergi azeez....tolong banjir ker?sendiri mau hengat lerrrrr.keluar negara bole songlap duit....dlm negara....skit masyukkkkkkk....azzeez tak main ler skit skit.

    ReplyDelete
  8. Keturunan cina bangsat kan Omar Ong tu? Nama pun cina,,darah komunis mengalir dalam darah dia la bro..mmg jenis anak haram..keturunan anak haram..

    ReplyDelete
  9. najib pukimak haram jadah bila nak bung si OMAR ONG Niiieeeehh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin umno dan soltan2 melayu pon dah tak kesah pon harta yg allah bagi dlm petronas terlepas dari tangan muslim ( bacha: melayu).Pemimpin umno dan soltan2 lah nampak gayanya pemusnah sebenar harta dan bangsa melayu dengan melantik Omar Ong...Dengan nama Allah..Kalau aku sumpah pemimpin umno dan semua soltan2 melayu yg ada sekarang.. Kesemuanya akan binasa...

      Delete
  10. NAJIB - SHOULD RESPONSIBLE - WITHOUT HIS PERMISSION MANA MUNKIN APEK OMAR ONG BOLIH MASUK TWIN TOWER
    YOU LIHAT SEKARANG DIMANA ADA PETRONAS PUMP STATION DISITU ADA SHELL ./CUBA U PRHATIKAN
    INI KALI AKU TERPAKSA NAK SEBUT ROSMAH - AGUSTA - U TANYA ORANG MINYK MELAYU SKARANG DH NAIK MINYAK DIPINGGIR
    INI PM KENA JAWAP
    PERSIDANGAN UMNO BERGEGAR KATA NK NAIKKAN TARAF EKONOMI MELAYU 0 AKU SUKA UMNO TAPI BENCI SESETENGAH MUK2 DLM UMNO- JADI KETUA BAH DAH HIDUP SENANG 0 BUKAN CEMBURU TAPI SEDIH TENGOK LAKONAN PEMBELOT DAN PEMBODEK
    MUSUH YG JELAS SENANG KITA KENALI , SPRTI DAP PAS PKR TAPI LANUN DLM UMNO LEBIH BAHAYA

    ReplyDelete
  11. Pecat jela dia kalau dakwaan ni betul. Apa yg susah sgt.

    ReplyDelete
  12. Wahai pemimpin pemimpin melayu UMNO !, kamu Ingatkah apa yang jadi pada orang muslim indonesia dan aceh ?.hancur dan lebur ? Angkara Abdul Ghaffar ( Snouck Hurgronji ). Masuk agama islam semata-mata nak pecahkan umat islam ?. Aku tak hairan sekarang ini, kalau ada orang yang masuk melayu, semata-mata nak hancurkan bangsa melayu. Mungkin,TDM telah tahu siapa orang itu. Ya Allah, Berikan kekuatan kepada Ayahandaku TDM. Amin !

    ReplyDelete
  13. banyak GLC pun mcm ni, anak melayu dianak tiri kan, to our pm najib, please do something.

    ReplyDelete
  14. dah ada habuan pasal tu senyap kot. itu tujuan letak mamat tu dlm petronas. yg bodoh yg ampu najib!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin umno dan soltan2 melayu pon dah tak kesah pon harta yg allah bagi dlm petronas terlepas dari tangan muslim ( bacha: melayu).Pemimpin umno dan soltan2 lah nampak gayanya pemusnah sebenar harta dan bangsa melayu dengan melantik Omar Ong...Dengan nama Alah..Kalau aku sumpah pemimpin umno dan semua soltan2 melayu yg ada sekarang.. Kesemuanya akan binasa...

      Chuma sayangnya tiada pengganti di tampok pemerintahan..

      Nuar Jubori PKR lagi chelaka...

      Nik Ajis PAS lagi PUAKA..

      Delete
    2. Maka...hilang lah MELAYU ditelan zaman...

      China juga akhirnya berkuasa....

      Delete
    3. Wahai Melayu..KUKU yg Allah beri tu gunakan lah... jika tidak maka rugi lah sepanjang masa..

      Delete
  15. Macam buaya yg dah kenyang...itulah kita Amno.Melayu mudah lupa...itulah Amno. Ludah kelangit..perghhh...kemuka kita lah jawabnya. PETRON kan adooooooo

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!