PANAS BERAPI! APA BENARKAH OMAR ONG MEMBERI TEKANAN KEPADA TUN M HINGGA DIA TERPAKSA MELETAKKAN JAWATAN?

Tun Dr Mahathir bersara dari Petronas atas tekanan Omar Ong.

Banyak hari juga kita diberitakan dengan pengunduran Tun Dr Mahathir dari Petronas. Selama mana itu kita mencari jawapan mengapa Tun Dr Mahathir meletakkan jawatan tersebut. Akhirnya maklumat sahih yang diterima mengesahkan bahawa tekanan dari Omar Ong menyebabkan Tun Dr Mahathir meletakkan jawatan.

Sudah ramai perwakilan UMNO yang bercakap pekara ini namun belum ada lagi perwakilan yang sanggup membawa isu ini dalam perbahasan mereka.

Sampai bila kita nak mahluk ini duduk didalam Petronas? Omar Ong perlu diberhentikan oleh Dato Sri Najib Razak sebagai penasihat kerana sudah banyak musibat yang berlaku meminggirkan Bumiputera hasil dari kerja kotor Omar Ong.

HOUSE PK: Petronas kena jawab benda ni betul atau tidak! Aku dah makin hilang sabar dengan mamat cina penasihat tahap paria ni! Kalau ini cerita betul, then Allah saves us all

47 Responses to "PANAS BERAPI! APA BENARKAH OMAR ONG MEMBERI TEKANAN KEPADA TUN M HINGGA DIA TERPAKSA MELETAKKAN JAWATAN?"

  1. Aku rasa ko tak payah harap apa dari Perhimpunan ini Bro, nanti ko akan kecewa !

    ReplyDelete
    Replies
    1. MELAYU SETELAH BERPULUH TAHUN DISUAP, DI BABY SIT DAN DIMANJA OLEH KERAJAAN & BERATUS RATUS BILLION DIBELANJA UNTUK TOLONG MELAYU, KALAU MASIH MUNDUR, BAIK KORANG MINUM RACUN SIPUT GONDANG EMAS CAMPUR SEKALI DENGAN RACUN ROUNDUP MAMPUS TERUS LAGI BAIK........ADA FAHAM.

      Delete
  2. Sdra PK,
    Adalah satu yang mungkin menjatuhkan martabat Tun M, jika orang kerdil saperti Omar Ong dapat menggugat manusia saperti Tun M. Sejarah telah terbukti bahawa Tun M bukan orang sembarangan yang
    mudah layu atau lesu apabila menghadapi tekanan. Hebat sangat ke Omar Ong ini? Selagi sdra dan para komentar yang lain memainkan lagu yang Omar Ong menekan Tun M, selagi itulah sdra semua mengangkat Omar Ong sebagai orang yang hebat!

    ReplyDelete
  3. siapa bos omar ong? Ahjib gor?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn dia musang berbulu ayam sudah. Ada ramai yg mcm ni. Zahirnya mcm kita tapi hatinya masih sama. Ketua2 kerajaan dan ketua2 jabatan dan syarikat mesti peka. Hanya yg dah kena merasainya. Bangkitlah dari tidur wahai org pas org melayu org ISLAM. Jgn mudah diperbodohkan dan yg penting MELAYU JANGAN MUDAH LUPA.

      Delete
    2. Poknicky lah.

      Delete
  4. Tak masuk dalam kepala hotak lagi ke?? Tun adalah seorang pemimpin yang bermaruah dan berprinsip. Berapa ramai penyokong Tun yang telah mambantu menangkan calun BN in the last election especially di kawasan Melayu??? Please laa... jangan jadi Kacang lupakan kulit laal.....!!

    -Rakyat Kelantan-

    ReplyDelete
  5. Apa najib msih pekak badak dngan prkara ni?

    ReplyDelete
  6. hebat omar ong ni.... boleh bagi tekanan pada tun

    ReplyDelete
  7. Untuk menyatakan salah satu sebab TDM melepaskan jawatan pengerusi petronas atas faktor omar ong aku agak bersetuju tetapi untuk menyatakan TDM tertekan dengan gelagat ong aku kurang setuju. Mahathir bukan org nya yg mengaku kalah dalam sesuatu oerjuangan tetapi tindakannya melepas jawatan akan lebih memberi gambaran buruk laku najib dan omar ong, siapa yg tertekan kini.

    Dalam ketika mahathir dllihat mengalah dan berundur dan najib dan ong dilihat menang ia akan memberi kesan yg lebih mendalam kerana mahathir sudah lepas tangan dalam semua milik dan kuasa kerajaan. Kebebasan mahathir untuk bercakap lebih terbuka dan luas selama ini. Mahathir tidak perlu jelajah negara, dia hanya perlu 'bercakap' bila ditanya....

    Pilihanraya kecil jika di adakan selepas ini, di mana sahaja, umno dan bn akan tewas walau dikubu kuat mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kluangman....

      Setuju dgn anda....salah satu faktor pengunduran Tun M adalah sbb Omar Ong tu tp BUKAN atas sbb tekanan Omar Ong. Itu merupakan strategi org lama. Tunggu dan lihat je. Saya ingat lg statement Tun M yg Tun akan berjuang bersama-sama Proton......
      Kesan daripada pengunduran Tun M ini besar...yg mungkin tak boleh dilihat secara mata kasar buat masa ini. PM jika tak sedar lg dia akan makan 'permainan' dia sendiri. Rakyat melihat shj. Kelemahan PM utk mengawal 'budak2 tkt 4' hingga kini telah diketahui setiap lapisan. Apatah lg dgn memberi menteri penuh pd KJ yg sedia bermasalah. ECM Libra n Agusta pun blum lg selesai dan laporan siasatan mana? So jgn bangga sgt.

      Delete
  8. NAJIB SELALU PEKAKAN TELINGA KALAU ORANG KOMPLEN.
    PM PUN BOLIH KENA BULI DENGAN ORANG YANG DULU GAGAL BAYAR PINJAMAN.
    PM JENIS APA INI.
    ITULAH MELAYU



    ReplyDelete
  9. Malayu--pukki mak,anjing,anak haram,keturunan babi hutan...Anwar Ibrahim-- bapa peliwat.....

    ReplyDelete
  10. Omar Ong bukan geng KJ gak ke??? Bukan ni geng tingkat 4 dulu?? Yang start naik minyak sampai 2.70 tak silap aku?? So bila KJ hentam TNB ni berlakon?? Sbb Petronas dah mula lari tujuan asal penubuhannya?? Sepatutnya rakyat Malaysia menikmati kelebihan harga petrol ...itu yang dilakukan oleh Tun M. Naik 1 sen, tarif elektrik naik 1 sen....skunk bila petronas tak nak subsidi gas....dan cuba jadi cam Shell, Exon Mobil....so kekayaan negara sapa yang rasa sekarang?? Omar Ont kah yang cadang Petronas lari dari tujuan asal??? Tak kira Bumiputra atau tidak, bila Petronas mula melarikan diri dari tujuan asal penubuhannya...semua rakyat Malaysia terjejas....So nak salahkan TNB?? Kalau tak naik tarif jadi cam MAS...n other GLC yang rugi....Tolong bro Parpu cuba korek lagi apa dah jadi ngan Petronas...korek lagi Bro Parpu....Lu mmg brani dedahkan!!! Gua tunggu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgklah ucapan PM yg amat bagus. Wawasan yg tinggi utk org melayu. Org pas kalau muktamar cakap tentang apa ya. Ckp nak bersekongkol dgn dappig. Itu saja ke. Bagaimana cara nak perintah dan mcmana nak mempertingkatkan kehidupan taraf hidup org melayu ada ke dibincangkan. Kalau nak naik ikutkan perancangan yg UMNO buat. Amat systematic dgn stretegy yg baik. Org mcm ni yg patut kita sokong demo masa depan org melayu dan agama islam.

      Delete
    2. Tgklah ucapan PM yg amat bagus. Wawasan yg tinggi utk org melayu. Org pas kalau muktamar cakap tentang apa ya. Ckp nak bersekongkol dgn dappig. Itu saja ke. Bagaimana cara nak perintah dan mcmana nak mempertingkatkan kehidupan taraf hidup org melayu ada ke dibincangkan. Kalau nak naik ikutkan perancangan yg UMNO buat. Amat systematic dgn stretegy yg baik. Org mcm ni yg patut kita sokong demo masa depan org melayu dan agama islam.

      Delete
    3. Tgklah ucapan PM yg amat bagus. Wawasan yg tinggi utk org melayu. Org pas kalau muktamar cakap tentang apa ya. Ckp nak bersekongkol dgn dappig. Itu saja ke. Bagaimana cara nak perintah dan mcmana nak mempertingkatkan kehidupan taraf hidup org melayu ada ke dibincangkan. Kalau nak naik ikutkan perancangan yg UMNO buat. Amat systematic dgn stretegy yg baik. Org mcm ni yg patut kita sokong demo masa depan org melayu dan agama islam.

      Delete
  11. memang celaka cina ini..kurang ajar, najib buat apa, mak tgu apa lagi??

    ReplyDelete
  12. Apek ini adalah antara tentera elit bintang 3 DAP yang menyahut seruan dari amanat perjuangan DAP yang menggesa ahlinya sehingga ke peringkat sanggup menukar agama demi menjatuhkan bangsa Melayu.Bintang 3 keluar dari hutan dan meneruskan perjuangan dalam Parlimen Malaysia melalui parti politik,termasuk parti yang ada dalam BN.Kalau diperiksa salasilah cinabeng ini,pasti ada orang terdekat dengan dia yang terkorban dalam hutan semasa berjuang dulu.Sebab itulah majoriti cina amat bencikan bangsa Melayu dan pihak berkuasa.Antara gesaan dalam amanat perjuangan mereka ialah merosakkan Melayu menggunakan apa saja cara termasuk merasuahkan orang Melayu.Najib jangan ingat PRU 14 cina akan kembali menyokong kamu.Mereka sedang meracuni fikiran kaum India agar membenci kerajaan dan menyertai perjuangan untuk menjatuhkan ketuanan Melayu.Banyak duit akan ditaburkan kepada ketua-ketua kaum India agar mempengaruhi pengikut beralih sokongan tanpa perlu menzahirkan sokongan itu.Secara luarannya semua kaum India akan berbaju biru,begitu juga dengan cina dan semasa di peti undi ceritanya akan jadi lain.Namun si Najib tidak percaya semua ini selagi dia tidak jatuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BENAR - DAP TAK SUKA PAS , CUMA LAKON , DAP TAK SUKA NUAR DLM PKR ADA DAP ,
      LM PAS ADA DAP
      TETAPI
      DLM DAP TAKDA PAS DAN PKR ----HANYA DAP
      MEREKA TAU TAPI MEREKA SUKA
      INGAT PAK LAH BODOH TAPI AJIB LEBIH MERACAU
      INGAT PAK LAH TIDO
      TAPI AJIB CELEK TAPI TIDO
      KAN 2X5 DAN 5X2 JWAP DIBAWAH PEMERINTAHAN KEDUA MEREKA ,,,MELAYU DLM BAHAYA

      Delete
  13. pandai laa hang house pk, perbetul diri sendiri dulu jangan jadi ketam

    ReplyDelete
  14. bro PK,
    takkan Tun M yg bertahun2 jadi PM, yg mat salleh yahudi, thatcher, blair, bush yg dia tak bagi muka langsung tu boleh resign sebab budak Ong tu? mana logik.

    yang logiknya mahathir dah meluat dengan Petronas & cara Najib handle isu2 petronas ni..

    ReplyDelete
  15. anak kalah punya pasal

    ReplyDelete
  16. Keluarkan binatang cina ni cepaaatt sebelum kami orang orang melayu tulen sembelih anak haram ni..

    ReplyDelete
  17. Dato Sri Najib pun kena jawab kenapa perlu nya Omar Ong ni berada di dalam Petronas.

    ReplyDelete
  18. Omar Ong 2x5 dgn AhJieb Gorr.. mcm mana penyokong BN nk terima dan defend isu kenaikan TAK MASUK LOGIK ini? Gula..ok still 'gagah' boleh terima.. Petrol.. emm masam muka jgk nk terima.. LETRIK?? Aku ingt undi swing tkpun boikot PRU14!!

    Apa cerita niiii... skrg TNB dh untung BERBILLION!!.. company utility yg SGT TAMAK!! Perkara keperluan asas manusia mana boleh buat untung membabi buat mcm TNB buat!! kenapa Krjn Najib 'halalkan' perkara ini? Apakah ini persediaan Najib utk jadi Ketua Pembangkang PRU14??

    TNB dan pegawai2nya menikmati begitu hebat bonus dan kenaikan gaji. Mereka bermewah2 dengan hasil monopoli dan peras harga pada rakyat. Suatu lagi hal yang tersembunyi... TNB TIPU dan KHIANAT ialah KUALITI ELEKTRIK.... Apakah kita sedar sbg rakyat biasa tahap KUALITI Elektrik yang dibekalkan ke rumah2 di Malaysia sgt RENDAH dan penuh dengan fluctuating voltage dan HARMONICS AC Distortion!!!

    TNB peras ugut makan duit rakyat saban kala tahun, tp tidak improve faktor kualiti elektrik yang 'tersembunyi'. Org awam tidak tahu jauh sekali pakcik makcik di kampung.. mcm mana faktor kualiti ini cepat merosakkan peralatan.. Letrik spt juga bekalan air.. ada faktor kualiti.. Elektrik yg dibekalkan di seluruh dengar tidak berapa 'cantik' dari segi kejuruteraannya di mana regulating power pada 230-240VAC mempunyai tolerence yang tinggi, dan HARMONICS Noise pada bekalan. Ini menghasilkan keadaan yang tidka baik pada peralatan letrik dgn akan cept rosak seperti lampu, brg elektrik bermotor, switching power supply board dlm barang elektronik, pengecas bateri dan peranti komputer..

    APAKAH MENTERI KESAH?? PM Peduli??

    Tiada siapapun jdkan perkara ini isu dan TNB terus permainkan rakyat dgn membuat untung gila2... dn Krjn Najib menghalalkan kerja jahat TNB ini. Apakah Najib pernah concern pasal kualiti elektrik TNB??

    Tentu tidak sbb beliau golongan ELIT BESAR yg pakai letrik dibayar Krjn.. rosak barang ganti je.. maklumlah PM..

    CEO TNB.. xubah sprti PENYAMUN.. sudah untung berbillion tp mahu naikkan lgi tarif.. logik apakah ini???

    KENAPA KRJN NAJIB si BIBIR MERAH 'HALALKAN' ROMPAKAN dan KERAKUSAN PENGURUSAN TNB ini???? KENAPA????

    ReplyDelete
  19. Ahjibgor masih syok sendiri mcm paklah..teruk teruk paklah dpt 140kerusi..Ahjibgor dgn berpuluh punahsihat dgn gaji juta juta..dan kpi, tranfomasi, nkra hanya dapat 131.. kPI Ahjibgor GAGAL..

    ReplyDelete
  20. Pagi tadi aku dengar Datuk Najib buat ucapan di perhimpunan UMNO .

    ReplyDelete
  21. Umno bagi roti gardenier pada pemerhati.... Gardernier secara terang terang menyokong malaysia kini... Apa dah jadi nie... Ada ular ke dalam pengurusan umno.... Setiap sen duit umno yg kuar untuk beli roti gardenier setiap sen tu jugalah umno ada saham
    Untuk menghapuskan melayu... Cukup cukup lah... Napa tak bagi roti cap abdul... Roti azan atau sebagainya

    ReplyDelete
  22. Kalau Tun M yg kononnya hebat sangat tu pun Omar Ong boleh cantas, apatah lagi Mukhriz. Nampak gayanya karier politik legasi Tun M tak akan sampai sejauh mana ...

    ReplyDelete
  23. Something got to be corrected somewhere in Petronas and Gardenier.

    ReplyDelete
  24. Aku rasa IMPOSSIBLE si Omar Ong ni boleh menggangu gugat Tun M. Walau macam mana pun Ah Jib Gor kena jugak siasat isu Omar Ong dan Idris Jala ni. Isu bayaq KONsultan berbeliun RM juga perlu diberi perhatian. Dah tak ada ke cerdik pandai kat bumi Melaya ni sampai kita kena pi jumpa KONsultan tu. Bertauliah ke KONsultan tu?????

    ReplyDelete
  25. Why people still believe opposition as their say the the malay will still be in power if their can go to putrajaya and why chinese who in many years don't care about voting suddenly full attack to le the gov down. here is why "jangan lupa setelah pakatan pembangkang DAP-PKR-PAS mendapat sedikit kemenangan dalam PRU-12 dengan menumbangkan majoriti 2/3 BN dan merampas Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Selangor; pemimpin kanan dan bekas PM Singapura Lee Kuan Yew membuat kenyataan 'bukan sesuatu yang mustahil untuk Singapura menyertai semula Malaysia'.

    Sekiranya pakatan pembangkang DAP-PKR-PAS memenangi kerusi Parlimen dan membentuk Kerajaan, mereka boleh membawa usul ke Parlimen menurut Artikel 2 Perlembagaan Persekutuan untuk menjemput Singapura menyertai Malaysia. Usul ini hanya memerlukan majoriti mudah 112 kerusi untuk diluluskan.

    Jika itu berlaku, dan usul itu diterima oleh Parlimen Singapura, apakah akan terjadi? Parlimen Singapura dan Parlimen Malaysia akan bergabung. Dengan Parlimen Singapura mempunyai 89 kerusi; dan kita pun tahu siapa yang menguasai kerusi ini. Apa akan terjadi?

    Mereka akan dapat menguasai Parlimen Malaysia dengan majoriti besar, malah kemungkinan 2/3!

    Dan kita boleh bayang apa akan jadi kepada bangsa Melayu-Islam jika mereka yang memerintah?"

    ReplyDelete
  26. Dlm UMNO mmg byk ular dan penyamun yg menumpang parti ini dr dalam. Terutama puak TAK GUNA Kontraktor! mereka ni bangun pagi je pikir nak sebat kontrak wpun xde kepakaran dgn gunakan kabel Dato' Tan Sri itu ini.. Golongan KONTRAKTOR plg tk guna yg jadi BARAH dlm UMNO. Golongan yg ikhlas dlm UMNO demi perjuangan tidak sekaya mana.. sama shj dlm PAS.. ostad2 haramjadh yg kaya2 tu jdkan agama sbg alat kekayaan..

    ReplyDelete
  27. Malayu memang keturunan anjing kurap,anakharam,suka rogol anak sengiri,...anjing oh anjing.....Anwar Ibrahim-- LG sakan,suka liwat ....anjing,anak haram,bangsa bangsat......weeekkkeeeee

    ReplyDelete
  28. dah nama pun cina..memang babi sial..

    ReplyDelete
  29. Nama kata Cina, mmg tak sah kalau tak tipu.

    ReplyDelete
  30. petron dh masuk msia.selesai keja tun m....yg lain tu alsan je...semua pm mesti ada kroni cina.klu x , xleh hidup umno..

    ReplyDelete
  31. Najib anak bangsawan. Najib sendiri pun tak pernah beli gula di kedai. Najib sendiripun tak tahu berapa harga gula. Soal tun M cuma masalah kecil. Masalah rakyat lebih besar. Tun M sudah bertaraf jutawan... Rakyat masih kais pagi makan pagi.

    ReplyDelete
  32. Aku percaya Omar Ong tidak lama di Petronas..jika peluang yang diberi kepada dia tidak diperguna untuk membantu Melayu @ Bumiputera bermakna Omar Ong ini adalah indek kepada mentaliti dan pemikiran cina di Malaysia. Jangan gelabah ye sedara sedari...Melayu mampu untuk mengurus apa jua organisasi atau apa pun.

    ReplyDelete
  33. Orang Melayu mana nak terima hakikat, nak curi sampai mati, hidup atai usaha org lain. Mamak Mahathir tahu dia akan mati sekejab lagi, jadi dia nak relak sekejab, masuk liang lahat nanti boleh lah dia atur strategi lain untuk menumbangkan Najib mungkin juga dia akan jadi syaitan sepenuhnya dengan sakti luar biasa utk menyerang musuh2 nya. Biarlah dia mati dulu, bodoh umat manusia ni. Selamat mati Tun Mamak , apakah agaknya balasan yg bakal diterima Mamak ini setelah banyak songlapan dan pembunuhan yang telah dibuatnya selama ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balasan dia sama macam kau ngan aku akan dapat...kita manusia ni mana ade yg sempurna,tapi mungkin kalau ko kenal anwar ibrahim,dia tu sempurna,insan terpilih la katakan

      Delete
    2. Ehh abis lu punya mati camne?ade grand farewell ke?

      Delete
  34. Pihak yang bertanggungjawab perlu betulkan balik keadaan ini. Penasihat macam Tun dah cukup baik dan amat berjasa,telus,berkaliber, boleh dicontohi. Budak Ong ini siapa nak beri tekanan. Tun yang dah sampai ke tahap Kesempurnaan Kendiri tidak akan hairan dengan apa bentukpun tekanan dan ancaman.Tun boleh memberi khidmat dalam bidang lain lagi. Saya amat menyanjungi YBhg. Tun.

    ReplyDelete
  35. Apalah you all... mamat ni mana ada power... Allah swt yang paling berkuasa...apa yg nak takut sangat...Insya'allah Ayahanda Tun Mahathir ada sebab tersendiri untuk berundur. Kita kena pasrah kepada Allah swt.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!