KORANG TAHU KE NAJIB BELUM BUAT KEPUTUSAN KENAIKAN HARGA LAGI?


Kalut sungguh fuckatan nak buat demonstrasi, kononnya membantah kenaikan harga barangan dan perkhidmatan yang telah diumumkan oleh kerajaan. Tapi korang tahu tak, kadar kenaikan belum lagi ditetapkan kecuali tarif elektrik, yang lain-lain, masih lagi dalam perbincangan dan kajian.

Korang nak marah apa bendanya?

Tapi aku pelik, kenapa korang beriya-iya marah kat Najib sebab ura-ura nak naikkan kadar bayaran dan tarif tapi korang tak pernah cakap apa-apa tentang kenaikan yang dah pun dibuat oleh Khalid Ibrahim di Selangor.

Kalau rumah PPR pun dinaikkan bayaran 100% berbanding kadar asal, yuran bayaran lesen perniagaan naik sampai 400%, korang rasa kenaikan harga barang dan perkhidmatan di Selangor akan naik atau tak?

Aku tak heran kalau korang orang fuckatan dan kata, kesemua kenaikan yang dibuat oleh Kerajaan Negeri Selangor takkan menjahanamkan rakyat Selangor. Lagipun rakyat Selangor memang suka sangat dengan Kerajaan Fuckatan, kan?

Kononnya, kenaikan itu akan membuatkan kerajaan Khalid Ibrahim boleh bagi lebih banyak sumbangan kepada rakyat.

Weiiii... cuba korang namakan satu saja program kebajikan rakyat yang dah dibuat oleh Khalid sepanjang tahun 2008 sampai sekarang. Lepas tu, mana-mana program yang korang sebutkan tu, korang semak pula apa yang Ketua Audit Negara laporkan setiap tahun.

Peruntukan dari Kerajaan Pusat terutama sekali untuk J-Qaf dan guru-guru agama, Fuckatan sakau licin. Bila rasa nak undi, keluarkan sedikit daripada peruntukan Kerajaan Pusat dan mengaku, itu duit Kerajaan Negeri. Peruntukan Kerajaan Pusat untuk jalan, pun kena sapu sampai licin. Patutnya peruntukan tu untuk betulkan dan baiki jalan, yang dibuat cuma tampal sana sini sikit, kemudian berselang seminggu, dah berlubang balik. Duit peruntukan MARIS kemudian dijadikan sebagai hasil negeri.

Nak kebajikan apa bendanya kalau rumah orang miskin pun, sekarang ni bayarannya dah dinaikkan seratus peratus. Kalau dulu cuma bayar RM124 sebulan semasa di bawah pentadbiran BN, sekarang dah jadi lebihRM300 dicampurkan dengan yuran penyelenggaraan dan sebagainya.

Pasal apa korang tak memekak dengan Khalid Ibrahim dan Fuckatan Riot Selangor?

Ooo... sebab korang ANAK ANJING, kan? Tu pasallah korang kuat menyalak kat Najib tapi tak berani dengan Khalid Ibrahim....

Muahahahaha...

158 Responses to "KORANG TAHU KE NAJIB BELUM BUAT KEPUTUSAN KENAIKAN HARGA LAGI?"

  1. Parpu..kau cakap tew betul...tapi kau kena ingat..kat selangor ni rakyat selangor e kena..rakyat lain x kena.sewa ppr naik, berapa ramai rakyat selangor yg terlibat.

    We talk aboit the whole nation bro..compare aple with aple..not apple with ferrari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, baru aku faham,!. jadi maknanya rakyat selangor ni bukananya manusia le, agaknya babi kot?..sebab tu tak boleh bersuara nak protes MB dan tak apa kalu kos meningkat? dan rakyat negeri lain barulah manusia, kan.?.kan?...agaknya begitu maksud kau?!

      Delete
    2. FUCKATAN BONTOT
      OTAK SEMUA KAT BONTOT
      PAS BAHLOL PKR HOMOSEX
      DAP@DOGS AND PIGS

      FUCKATAN NAIK ITU INI
      PENYOKONG BEROK TAK COMPLAIN
      KALAU NAK DEMO DEMO DUA DUA LAA
      BODOH PUNYE KOPIAH BAHLOL
      OTAK DUNGU BEROK BEROK FUCKATAN NI

      PAS NI LAGI SEKOR
      DAH LAH BAHLOL JADI BARUAH LAK TU
      ANJING BARUAH PECACAI CINA DAP
      HAL COMANGO TAKNAK LAK DEMO
      HAL BANGANG IYO IYO BERDEMO
      SAH SAH KOPIAH BAHLOL

      TAHAPBAHLOL SIH..BUKAN TAHALUF SIYASI
      TAPI TAHAPBAHLOL MELAMPAU
      LACUR AGAMA GADAI BANGSA
      BAHLOL WAL TONGONG AL KAKI CIPAP GENG STOPA NI

      Delete
    3. SALAM MENKEDARAH TAIK BEWAK AMENO SUMA. SERUPA SALAM 1MESIA..

      SAIPUL ADALAH ANTARA CONTOH MAHASISWA MASUK IPT PASAI SEKAT CINA... RESULT TAKAT 3A TAPI BERANGAN NAK GHEJA LAM AIRCOND.. PAIHTU MASUK IPT PAKAI KUOTA... NASEB DIA X GRAD.. KLU DAK BERTAMBAH LGI SORANG GURU KPLI ATAU JTK ATAU KAKITANGAN SOKONGAN BERIJAZAH... KIYEH.. KIYEH.. KIYEH..

      he he he Saja gurau ngan umat melayu no otak

      Delete
    4. Pru 13 baru berlalu.apesal kerajaan umno masih gagal menawan selangor.malahan makin buruk prestasi nyer.walaupun dikhianati namun kerajaan PR selangor masih tidak tergugat.kenape yer.rupa rupa nya pencacai bangsat umno ni mendendangkan lagu bodoh.buta maklumat rupa nya.spesis limau purut 3 serangkai.ya lah.jika bodoh buat ler cara bodoh.yg babi tu adalah dari umno.babi hutan bro.sume mentedarah.betul.banyak bewak dlm umat melayu no otak.

      Delete
    5. ko posting tulis menda2 sia2.. mcm orng sakit mental ANON 9.42..
      Krjn PR Selangor akan tumbang jg selepas habis mentakedarah harta negeri di dibina oleh BN dulu.. skrg ni saki baki harta peninggalan masih byk.. jd boleh lah lagak mcm hebat.. pdhal bodoh, korup.. maksiat berleluasa di Selangor.. apa yg lbh baik dr zaman UMNO?? tadak? melainkan lbh banyak pelacuran!

      Delete
    6. 603 yg kecewa teramat sangat hingga meracau meraban tebeng.hingga lupa bahawa usaha be end untuk menawan Selangor telah mencapai titik the end.usah bermimpi ler.luper ker hasil judi dan rumah maksiat adalah pusaka peninggalan umno yg telah ditalkinkan.sebdiri mau henggat ler.harta peninggalan umno?kah.kah.kah.harimau mati meninggalkan belang,umno ditalkinkan meninggalkan hutang.fakta bro.brape aset tunai tinggalan umno dan kini brape aset tunai kerajaan PR.fakta bro.tolong ler cukup ler yg bodoh bodoh berlegar dialam maya nie.jangan ko tambah lagi jumlah pencacai umno bangsat yg cukup terkenal dengan sifat bodoh semula jadi sejak dilahirkan.bodoh buat cara bodoh yer.cukup memualkan lg meloya teramat sangat dengan komen bodohpiang dari pencacai bodohbaghal.jgn mare yer.itu fakta.yg pandai pada pencacai bangsat lg bodohbaghal nie hanya lah memaki,seks,lucah dan merapu meroyan.tu jer standard pencacai bodohbaghal nie.itu fakta.telan jer lah bro.tak caye tanya saleem.mesti dia ngaku .....BETUL....

      Delete
    7. lihat betul disekeliling anda kalau ke selangor di puchong, usj, subang, ota damansara, klang lihat makin BANYAK diulang makin banyak rumah urut, pusat snooker, pub, karaoke, hotel bajet yg selalu dikunjungi utk sejam - dua. Pelik la

      Delete
  2. Kalau tak puas hati dengan Najib , undi lah PAS . Yang terbaik tetap PAS .

    ReplyDelete
    Replies
    1. YA aku sokong 250%
      Undilah PAS.. dpt tiket free ke sorga..
      main betina byk ekor semalam pon
      jumpe nik najis.
      esok terus 'berseh'
      nk lg 'berseh' mau lantang maki carut UMNO BN..hari & join pencacai bAbiga paria buat rusuhan.
      kah..kah..kah tk tumbng2 jgk BN.. weii pencacai Nuar mmg xde telor..

      Delete
    2. Woooooooooooo.pencacai umno tak mencarut,memaki.oooooo baru ler paham......mcm tu rupa nya adab kesopanan tutur kata umno.cantek didikan Makbapak umno.hebat hebat.tahniah makbapak umno kerana berjaya mendidik anak umno berbahasa sopan cara ahli sunnah wal jamaahumno.

      Delete
    3. Nik Najis ckp tuhan die mencarut?
      siang malam ajar pencacai maki..
      celako2..
      agak2 nye lah kn Nik Najis ni parti mane?
      hebat kan.. sorga... tiket.. 'kesopanan' PASpispus...

      Delete
    4. Al-Maa’uun 4-7

      Delete
    5. anaon 1.01.. ape maksud ko?
      Jgn main2 dgn Agama klu lu bodoh jahil
      'jgn terhegeh2 nk bela si tua kutuk nak mampos Pork Nick Najis tu...

      Delete
  3. habis ko anak apa parpu anak babi ker??

    haha...


    sempoi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak Sotong..... kena saman cabut lari....... kikikikikiki

      Delete
    2. Hahaha~sokong anda diatas~kaki kipas@macai anjing memang xde telor~kene saman lari x cukup tanah

      Delete
  4. Yang lain lain belum naik lagi cuma tarif letrik.betul tu harga gula bukan naik cuma pengurangan subsidi,harga minyak tak naik cuma pengurangan subsidi.harga barangan dapur tak naik cuma pengurangan subsidi.tol pun belum naik lg.minggu depan baru naik.itu pun pengurangan subsidi.saper yg percaya tu bodoh ler dia.jika dulu bayar kurang dan sekarang bayar lebih itu naik ler nama bodoh oi parpundek.cuba ko nyatakan senarai jumlah subsidi kerajaan.mamphus hidup balik tak boleh punya.jgn dok jadi pencacai yg low class ler parpundek oi.terserlah sangat akan teramat bodohbaghalbingai ko.awat ler malang sangat makbapak hang.udah ler bodoh,mengampu.kuat pulak tu.dah tu mcm lalang.pundek.pundek.sahih nie ler antara spesis bodoh 3 keturunan yg mahathir katakan tu.adios.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnya komen ko ni bukan ditujukan kepada parpu, tetapi lebih sesuai untuk membalas komen anus December 26, 2013 at 11:15pm kat paling atas tu.!.
      sebab lu dengan dia sama mengong.!!!

      Delete
    2. Sebenar nya yg mengong lg bodoh adalah mereka yg sokong umno.rujuk balik statement admin pd 14/12.jika dah bodohtu ngaku ler bodoh.kah.kah.kah.spesis pencacai syiah yg tegar lg bodoh.itu hari tibai umno pasai naik harga.alih alih ari nie sokong plak.siap berdalih plak.nie baru betul syiah.

      Delete
    3. keadilan yang hanya d hujung bibir..gaji naik bonos naik pencen naik brim naik rumah sewa naik rumah yang dah kita beli naik berlipat ganda.d mana rasionalnya harga barang akan turun?.cuma apa bila ada political advantage atau pun nak raih simpati politik lagu yang mencemuh kerajaan kerap d dendangkan.pada puak puak pr sekelian yang saya ingat semua dah mati lemas masa banjir kerana langsung tak nampak muka saya nak berpesan nasihat..sekarang la masa yang amat sesuai untuk kamu meraih simpati politik yang amat besar..jangan naik atau turunkan harga barang2 pada negeri2 yang
      kamu perintah.ini lebih mudah dari kamu melalak berdemo.

      Delete
  5. Satu pihak dalam sabar membangun dan membina Negara Bangsa. Satu pihak lagi tak sabar-sabar mahu meruntuhkan negara. Anda kenalkah siapa dia siapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa yang tak kenal.!!!

      1. tok berahi
      2. tok angguk
      3. tok kong

      Delete
    2. Sokong.....sape tak kenal perogol budak bawah umur,pembunuh sesama rakan politik,perasuah tegar dikedah,wahabiy di utara malaysia,penghina zikir munajat taubat,perompak berlesen negara.flom.penzinamasa PAU hingga ketua puteri mohon ahli jgn gadai burid demi jawatan.kah.kah.kah.kah.sendiri jahat nak mamphos dikatakan baik.tarbiyah terbaek dr pemimpin parti bersahabat dgn setan dikenali.seruan pemimpin sendiri.punya ler bodoh.

      Delete
  6. Sudah lah ParpunDey YennapandiKutty.Ah Jib Gor dah buat keputusan atau belum bukan satu isu lagi kerana kita semua tahu lambat laun kenaikan ini pasti akan dilaksanakan juga.Kalau yang ini cancel nanti PUNAI SIHAT PTUIII akan cari jalan untuk nak sebat duit ikut lobang lain pulak.Maka dengan ini sesuailah dengan slogan baru UMNO/BN.

    Perompakkan Yang Belum Selesai...

    Mohon Ah Jib Main Gendang Cina Chinese New Year ni berentak Hip Hop.

    Warghhh....Kah...Kah...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. AH JIB GOR MEMANG BEBAL

      SETUJU GUA LU TENTANG DIA

      TAPI JGN JADI PAS BAHLOL

      SANGGUP SEKONGKOL DGN BABI

      MENJADI ANJING BARUAH BALACHI CINA DAP

      KOPIAH BAHLOL SERBAN BANGANG

      DITENTANG UMNO TAPI CINA DAP DISEMBAH

      APA KE BAHLOL PUKIMAK TOK KOPIAH NI

      TOK PUKI NIK AZIZ NABI PAS

      TAK MQMPOS MAMPOS TUA KIMAKK NI

      Delete
    2. Aku heran si manusia berok REENTRYCAPSULE ni hari2 mesti ade dlm Parpu Kutty punya blog? Mcm org gila talak je si tolol ni membebel bosan aku masuk nk bace posting menyemak dgn pencacai sekor ni.
      Bape juta ko dibayar utk kekal exist dlm blog low rank ni? klu ko benci dgn BN, blog ni kenapa hari2 ko menempek mcm sial? benci tapi menenggek di sini.. tadak malu ka woii? anak pelacor jer yg ade sifat mcm ni..

      Delete
    3. Rear Entry Capsule, Apa yang Najib bikin kat you yang hang benci sangat pada dia?...........Gua pun komfius dengan kau punya pendirian......Dulu lu tibai Anwar, sekarang you kutuk najib..........dulu you kondem Pakatan, sekarang you hantam BN.

      You tak risaukah, you balun Najib banyak banyak, karang Rosmah cari kau..........tak cukup tanah kau lari.

      Delete
    4. Rosmah xde nk cari dia.. tp aku takut dlm kubur nanti tak cukup dalam tanah Malaikat nk soal siasat dia yg GEDIK lidah sgt mase hidup ni...

      Delete
    5. Aku pun heran apsal korang suka ikut aku.

      Sekian.

      Delete
    6. Kah kah kah kah kah....
      re entry , lu ada pun dia orang susah hati, lu takde, lagi lah nanti ada yg giler plak...

      Kah kah kah............

      Delete
    7. xde sape nk ikut ko lah berok Reentry.. cuma ko ni penyemak.. nk bace posting celah2 butiran najis yg ko tabur merata.. menambaj kotor lg bloq parpu kutty.. atau ko parpu kutty punye double agent?? sial lah lu!

      Delete
    8. Anon 3:38PM

      Ada mak kesahhh....!!!
      Auwwwww.....!!!
      PheeeeeWiitttt....!!!

      MekaseeeYYYY....!!!

      Warghhhh....Kah....Kah...!!!!

      Delete
    9. Bro reentry.....takper kita tengok lg 2 bulan.yg dok suka memaki hamun nie hepi ker tidak bila kos barangan akan meningkat 30%.kekawan peniaga aku dah maklumkan kat aku supaya beli bahan binaan supaya simpan stok sebanyak mungkin.kita tengok bila nilai duit menguncup lagi.kita tengok keluhan depa plak.jika tak percaya wahai kaum budiman umno sekalian,pergi ler survey.nak tepat lg pegi survey kat taikun hardware.jgn terkejut udah ler.baru tadi aku beli barang kerja dah dinasihati.jd kaum budiman umno semua nya......lu pikir ler sendiri.itu jam baru sedar.......

      Delete
    10. Berlumpur....Malaysia masih aman....

      Delete
  7. Koboi Texas kata HAVE GUN WILL TRAVEL. Koboi Politik kata HIGH IMAGINATION MORE PAY. Anda dalam kategori yang mana? Dan anda tahukah siapa yang akan memberi upah. Tanyalah kepada RC

    ReplyDelete
  8. Krjn haram Pakatan cukup syok main isu demi isu.. membuai hati2 pencacai dgn yg dahaga mcm paria mabuk todi.. asal cucuk je tajuk 'penyelewangan' BN melompat2 berok pencachai dan kepala2 mereka yg diketuai boyjambu Rafizi MCKK tu..

    BN sepatutnya jgn risau sbb itulah cara melekakan PR serta terus membodohkan pencaci mereka yg akhirnya kain di baju mereka sndiri akan terlondeh..tggulah xlama lama fitnah akan jd pujaan.. syaitan tetap dilaknat Tuham..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik bersahabat dengan setan dikenali dari malaikat yg tidak dikenali.fatwa dari penghulu besau umporno.jgn luper yer fatwa nie wahai ahli sunnah wal jamaahumno.

      Delete
    2. lu main2 lah dgn ayat2 Agama.. esok kena panah dgn petir baru padan muka..tkpun jd senget mcm nik najis..byk main2 dgn agama.Nauzubillah

      Delete
    3. Ha.ha.ha.ha.kah.kah.kah.kah.Woooooooooooooo.adus gdli nyer hati aku.HAHAHAHAHAKAHKAHKAH HIHIHI....lol ayat agama?woi tolong ler,tolong ler woi.awat ler bodoh sungguh pencacai umno bangsat nie.siap risau aku dipanah petir.awat ler malang sungguh makbapak hang,ader anak bodoh lg jahil bab agama.UFB tolong ler ko didik anak didik wahabiy ko nie.adui....sat nak lap ayaq mata.lucu sesangat.Hahahahaha.udah ler yop.bodoh buat cara bodoh.jgn komen.nampak sangat bodohbenak nyer.HAHAHAHA KAHKAHKAHKAH HIHIHIHI.NAK TERKENCING WOI.

      Delete
    4. semoga Tuhan beri kau petunjuk wahai anon 8.43..
      dr jiwa jahiliyyah..
      jiwa sakit..
      atau jika ko masih menolak petunjuk Tuhan..
      maka semoga petir yg menyambar tubuh ko itulah yg terbaik bg menyedarkan kepala hotak ko yg keras kematu tu.. Agama bkn bahan mainan..

      Delete
  9. UMNO dah lama dan tua , jaga 30% rakyat je, kenalah ditendang keluar secara paksa, pakai AS, Yahudi, atau mana2 kuasa di dunia tak kira janji kena tendang Mat2 Korup UMNO nie sampai tak muncul di dunia. Lagipun UMNO hari ini bukan UMNO 50an, semuanya anjing kurap yg korup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu 'hukum' mana ckp tua/lama itu kena tendang?
      Yg baru tp sial mcm setan itu nk angkat ganti yg tua dan berjasa?
      30% tu angka Rafizi lembu kasi ke?
      Aku rela jd rakyat NajibRosmah jd jadi pencacai najis Anwar laknatullah serta sekutu2 nya yg sgt korup tp bertopeng 'berseh'.. sorry bro.. klu UMNO perintah 200 tahun pun tp lbh bagus dr yg rival nya super ultra korup.. xpayahlah.. xde aku bodoh nk rosakkan apa yg dh ada skrg..
      Alhamdulillah!

      Delete
    2. yang tua kerepot nak mampus kubor kata mari rumah kata pi ialah nuar kitsial nikaziz le bodow punya macai pr.

      Delete
    3. Nik nazis (najis) ke? dh tua kerepot, kuat bebal.. mulut celupar.. dh lama sgt dh jd Mursidol..

      Delete
  10. PRU 14 ni aku igt nk undi PAS.. sbb aku nk tgk macam mana Nuar jd PM ke 7.. Lim Sial jd TPM-1, Hadi jd menteri hal ehwal Isle.. aku tksabar nk tgk KDNK Malaysia naik mencanak sebaik shj PR perentah.. woo gua tarak sabar!! hahahah hehehe.. punasihat RM1 manyak power..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh anda semua bayangkan apa akan terjadi andai tiga beruk PR ni dapat perintah Malaysia......masing-masing dengan pakej tersendiri, yang pertama penipu/rosak akhlak/pelingkup/pemfitnah/perasuah...yang kedua rasis/arrogant/perasuah/pembohong...yang ketiga penyesat/pak angguk/tak berpendirian/bodoh.

      Delete
    2. aku duk byg Nuar akan lbh galak dgn sekutu2 jahanamnya mengubah dasar2 pemikiran baru- china doll boleh di import masuk duty free as many as much.. DAP akan terus kukuhkan rejim mereka utk merampas negara.. PAP Sgpore akan aturkan kewangan underground kpd DAP demi cita2 mereka utk dapatkan Malaysia..

      Delete
  11. Kah.kah.kah.kah.dunia pencacai syiah yg penuh dgn imaginasi.stim gam ler tu.merapu dana.mabuk stout lebe ler tu.

    ReplyDelete
  12. anti kominis dan DAPpigsDecember 27, 2013 at 9:26 AM

    Memang depa tu semua anak anjing, penjilat tegar juboq DAPpigs dan Bang Non Al-Jubs & Khalid Gagap.....kharrk ptuiihhhh

    ReplyDelete
  13. kalau tak setuju cara Bn uruskan kenaikan harga, tak usah la bagi undi kat Bn,undi la Pas Dap Pkr,ini negara bebas demokrasi.. tak perlu buat demonstrasi jalanan

    ReplyDelete
  14. apa ni bro parpu...geram betul ayat anak ... tue...

    yg ayahanda kita ajar....kita tak perlu menghina dan merendahkan org lain untuk jadi hebat.....kemuliaan dan kesucian hati adalah kunci kepada kegemilangan manusia....

    sungguhpun n.ajiz fadzil nor dan segala konco hina mahathir macam2...mahathir sikit pun tak penah panggil depa wali terompah dsb...

    sbg org islam yg menjadikan ayahanda mahathir idola kita patut mencontohi nya yg memimpin melalui teladan dan jgn jadi spt org yg kita tak suka.....lau tak ttakde beza kita ngn binatang

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahmadul mustapha, saidul mursalin...waala alihi wasohbihi ajmain... sifat nabi muhammad yang ahmad dan suci...menjadi ikutan sekalian ualam dan juga sekalian manusia........kalau ikut PAS kena tukaar sikit doa tue....kita bukan pas bukan umno...kita org islam....so behave like one

      Delete
    2. Betul.. Tun M xpernah hina nik nazis (najis) walapun segala macam hina kutukan hari2 dihalalkan oleh PAS semasa zaman pemerintahan Tun.. dr pada karikatur Zunar dlm haramkahjadah sehinggalah ke ceramah2 Mat Saboh.. maki caci Tun spt makan nasi dan minum bg pencacai PAS... itulah 'keagungan' jemaah PAS.. mereka mewarisi khawarij..

      Delete
  15. bro parpu....

    terasa menusuk jiwa bila lu cerita barang naik kat selangor ni. tapi nak buat macamana....dah kita bagi kat pr.
    dlm hati marah...tetapi terpaksa pendam. kerana malu kat kawan2...dulu sibuk kempen negara kebajikan. nak pergi kedai mamak pun takut...takut terserempak kawan2. nanti dia orang pulangkan paku buah keras.
    nampaknya pas jadi tokong jer dalam pakatan...batu...kayu...besi yang hanya jadi sembahan penganut2 pas. ingatkan makin selesa dia orang perintah. baru 2-3negeri dah kacau.
    kat penang makin tak selesa dibuatnya. macamana melayu nak percaya. haram jadah rupanya mereka ni. kita bagi undi...mereka aniaya kita balik.
    kat selangor dan penang mana rumah untuk rakyat miskin? kita kata bn kejam tapi diorang buat rumah untuk orang susah. bab rasuah kita bising kat bn...tapi bila pr buat kita diam. bila bn kata kita munafik marah.
    pr ni belum dapat memerintah negara jer...bila dapat musibat apa pulak terjadi.
    dulu cuba pangkah diorang ni. konon banyaknya kebajikan diorang bag. skrg dah nampak diorang cuma jaga tembolok sendiri jer. tak ade beza dgn bn pun. pr dapat..pr libas. bn dapat..bn lipat. sama jer. yang melopong rakyat dibawah.
    rakyat dibawah dibiar leka dgn isu remeh temeh. bergaduh bab sesama agama. engko kata aku. aku kata engko. kita tak sedar bangsa APA yang nak melalaikan kita. pada hal kita dah diajar asas agama islam dari kecil. tapi disebabkan politik yang salah kita diamkan. sebaliknya kita cuba pesongkan pada pihak lawan. betul ke ape yang kita buat?
    memang benar apa yang kawan2 kata..kita sokong yang mana kurang membawa bencana. aku mengaku kat kawan2..aku dah nampak sikit2 bencana itu.
    kali ini aku akan kempen semula keluarga..jiran..orang kampung. untuk membetukan kesilapan dulu.

    menyesal memilih PR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah kita..

      Delete
    2. Ko undi PR.kih.kih.kih.mu giler aper.mati idup balik aku tak percaya.nak nipu pun agak agak ler bro.

      Delete
    3. Undilah PAS....syurga menanti anda!

      Delete
    4. aku duk penang dah 30thun lebih..bawah bn dan omno dulu cukup celaka aku rasa..hidup x selesa..abis tanah2 melayu omno rembat dan org melayu dihalau dengan hormat..omno bersekongkol dgn gerakan masa tu..masjid dan surau terlalu uzur masa bn..tp sejak dap perintah keadaan aman ja..masjid2 dan surau2 ditambah dan diperelokkan..kuliah2 agama tiap masa..kebajikan org2 tua dan kanak2 terbela..anak aku nak masuk tadika swasta kerajaan negeri bayar..org tua dpt elaun tanpa memilih kaum..guru kafa dinaikkan elaun..budak2 tahfiz diberi elaun dan kerajaan negeri mebggalakkan budak2 tahfiz..zaman bn dulu jangan mmpi la nak jaga mcm ni..barua punya omno perintah sampai 50 thun abis melayu..celaka bn menjanamkan melayu..aku akan terus sokong guan eng..hidup guan eng..

      Delete
    5. Zaman BN-Koh Tsu Koon jd Chief Minister dia xcampru hal ehwal Agama dan org Melayu. Konsep BN pakai dlu ialah pemimpin Gerakan tolong naik Cina, pemimpin UMNO tolong naik Melayu.. masing2 jaga bangsa. Tp Cina lebih laju menjaga bangsa mereka, UMNO slow dan banyak masalah zaman tu.. so mmg nmpak Cina lebih la di PP. Tp hakikatnya Gerakan tk diktator dan control hal ehwal Melayu spt sial DAP buat.. smpai urusan Majlis Agama Islam pun p[roksi Lim Sial ini tegar ada di dalam..

      tp syg sekali pencacai Nuar di permatang pauh dan PAS amat2 bodoh dan bebal..mreka hanya cari sebesar kuman slh BN tp khianatnya DAP mreka buat2 xnampak..

      Delete
  16. Anon 1240;
    Betul apa yg hang kata tu, tapi itu utk short term. Art of War LGE dah kena kat lu.

    "Win the micro economy to gain the macro".
    Secara mudah aku ambik contoh mudah pengambilan tanah di sekitar kg sg rusa, tanah di Air Putih (dulu ada projek housing dr helmi yg terbengkalai) dimana disaat ini harga perumahan disitu seingat aku paling murah pun 1juta keatas. Adakah penduduk sg pinang mampu utk memiliki rumah tersebut atau penduduk pulau betong mampu utk membeli rumah tersebut. Apatah lagi penduduk kg paya dekat Kongsi hanya mampu melihat kenaikan harga rumah dan Melayu manakah yg tidak mahu menjual tanahnya sekiranya ditawarkan RM300k seekar Cuba hang habag mai........
    Orang melayu menyalahkan tongkat diberikan olih BN sebelum ini tetapi tongkat juga terus diberikan olih DAP kpd Melayu. Tongkat UMNO dan tongkat DAP adalah tongkat yg berlainan. Tongkat UMNO adalah tongkat free tetapi tonkat DAP adalah tongkat utk memukul Melayu agar terus mati. Dimanakan Melayu balik pulau akan berpindah sekiranya harga yg ditawarkan semakin lama semakin meningkat. UMNO memang bersalah dalam isu Rizab Melayu. Malangya rata2 tanah di b.pulau tidak mempunyai geran melainkan surat perjanjian "selagi ada bulan dan bintang". Melayu dihalau secara halus olih Cina/Melayu/India Kapitalis.

    Ini tidak terhad di P.pinang sahaja, bahkan di Selangor, senario yg sama berlaku. Mereka yg mempunyai kedudukan kwangan yg kukuh tinggal di dalam Kawasan segitiga emas lembh Kelang, mereka yg kurang berada terpaksa tinggal diluar iaitu di persisiran Lembah kelang seperti Sg buluh, rawang dan bestari jaya.

    Inilah realiti dalam suasana pemimpin yg hanya mendengar kata PEMANDU tanpa memikir kesan dan akibat utk jangkamasa 10 tahun akan datang. secara jujur , 75% penduduk Malaysia adalah terdiri dari anak muda . Mereka baru hendak membina kehidupan. Harga rumah yg terlalu mahal (tidak sepadan dgn keadaan rumah) ditambah kos sara hidup yg tinggi, adakaha Najib pernah berfikir bahawa BN akan terus memenangi PRU14. Sekira Najib terus berfikir akan terus menang sebenarnya Najib telah buta mata dan buta hati.
    Olih itu saudara, jangan tertipu dgn pemberian yg sedikit kerana mereka akan mengambil sesuatu yg banyak tanpa saudra menyedari nya. Jangan disangka kesenangan hari ini adalah rahmat kelak saudara baru menyedari bahawa ia nya adalah satu bala yg sangat besar.

    Sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa tabik sama lu bro.. ini penerangan yg sama dgn apa aku fikri selama ni.
      tapi malang pencacai PAS diulit dgn rasuah LGE Rm100.. mereka xpuji pun berjuta2 Krjn BN beri pd Melayu dlm projek perumahan under JKP dan PERDA.

      Berpuluh tahun UMNO BN tlong melayu tiba2 2-3 hari je LGE sial tu bg rasuah angpau.. RM100, dicanang sakan.. tp mereka buta kayu apakah helah penjahat2 DAP.. pencacai yg takpernah kenal erti syukur..

      Delete
    2. Tahniah Velfire strike. Anda tidak tertipu dgn Tokong Lim Guan Eng. Lim Kit Siang tak dpt sembunyikan wajah syaitan DAP tp Guan Eng akan menipu Melayu PP spt apa yg Lee Kuan Yew buat di Singapura. Org Mly PP msh teguh dgn UMNO. Sbb itu parlimen Balik Pulau, K Batas dan Tasek Gelugur masih milik Melayu. CINA DAP mmg DAJAL. Jgn terpengaruh.

      Delete
    3. Anon 5.51...Di PP ni mmg ada jg Melayu yg jd barua PAS dan PKR akan terima apa sj yg dibuat DAP. Yg dpt beli rumah kos rendah hasil bantuan UMNO pun maki UMNO. Hendak buat mcm mana, mrk dah lama buta perut.

      Delete
    4. Anon 5.51...Di PP ni mmg ada jg Melayu yg jd barua PAS dan PKR akan terima apa sj yg dibuat DAP. Yg dpt beli rumah kos rendah hasil bantuan UMNO pun maki UMNO. Hendak buat mcm mana, mrk dah lama buta perut.

      Delete
    5. Tahniah Velfire strike. Anda tidak tertipu dgn Tokong Lim Guan Eng. Lim Kit Siang tak dpt sembunyikan wajah syaitan DAP tp Guan Eng akan menipu Melayu PP spt apa yg Lee Kuan Yew buat di Singapura. Org Mly PP msh teguh dgn UMNO. Sbb itu parlimen Balik Pulau, K Batas dan Tasek Gelugur masih milik Melayu. CINA DAP mmg DAJAL. Jgn terpengaruh.

      Delete
    6. Kenapa mereka MAKI UMNO wpun dpt kebaikan dr UMNO? itulah tanda mereka menganut fahaman politik rosak. Sifat manusia bila org buat baik kita akan suka dan terima kasih. Tp bila dpt kebaikan balas dgn cacian itu tanda AKAL Rosak.. Melayu plg xguna sekali dlm Penang ialah Permatang Pauh.. aku xtau apa sbrnya jasa Peliwat Negara di kwsnnya.. dhaif, serabut, usang.. tk tersusun, masjid2 dhaif, Cina terus menerus beli sawah Melayu.. tp Melayu2 macai PR ni xpnh sedar diri.. lihatlah Pak Lah, slow2 nya pun Bertam Kepala Batas terlihat jasany2.. dgn hospital.. sekolah.. MRSM.. USM.. kwsn perumahan Melayu yg terancang.. BUTA lg BODOH org Permatang Pauh.. Tuhan hijab hatimereka terus diperhambakan kpd kebathilan..

      Delete
    7. Jangan tegur.. Biarkan puak pr ni terus dibodohkan pemimpin diorang.. Aku suka tengok diorang jadi bodoh.. Paling aku suka tengok kebodohan pengikut pas.. Memang kelakor.. Pakai kopiah.. Simpan janggut kambing.. Lepastu takbir.. Kah kah kah

      Delete
    8. itu la aku kata melayu yg sokong omno ni lembu..memang ckup bangang punya..50thun omno kencing pun masih percaya..aku duk penang aku dpt rasa perbezaan..peruntukan kat pejabat agama sangat besar untun membangun islam..puak omno tau fitnah ja..padahal dah x leh wat duit..bawah DAP rakyat penang idup selesa..kalau bwah bn dulu melayu terus jd bangsat..celaka punya omno..kata bela melayu.tapi apa ada..pelingkup melayu lg ada la..aku dan rakyat penang akan terus sokong DAP dan pemimpin mcm guan eng contoh terbaik...idup guan eng...

      Delete
    9. Anon 7.38, hang nk muhong sesama macai boleh la.. DAP bg duit byk mana tlg tnjuk sat statsitik?? Peruntukan krjn Pusat melaui JAKIM pd Penang tu hang nk lempaq mana? Weii bangsa pencacai, aku tkheran la dulu2 org tua2 habaq ramai melayu jd talibarut Jepun dgn komunis.. Sbb otak lembu mcm macai PAS lahh.. Umpan duit sikit, musuh jd kawan.. Yg BN berpuluh tahun bg duit imam, bilal, bina masjid berjuta, di Balik Pulau saja krjn UMNO yg dikatakan zalim olah macai PAS ngok ada sebuah masjid aircond lebih besar dr masjid assyakirin KLCC..tp puak macai akui?? Kapiaq laknat DAP berlakon sikit buang dh jasa BN..Klu yahudi Israel bg duit puak hang jilat puji melangit lah?? Munafik PASduk pemuhung DAP tkdk bg peruntukan lbh apa..tu duit majlis dr zakat negeri dn JAKIM!

      Delete
    10. Kah.kah.kah.kah.lawak lagi dr pencacai bodohbengap.malascari maklumat lepas tu minta bukti.dasar pencacai malasbengap.duit 100 hengget yg umno penang kutip tu dulu gi maner yer.pemulangan tak diterima LGE.kih.kih.kih.kih.masuk poket ler.cuber ko tanya berapa untung dua ekor pemimpin umno celop melayu hasil jual tanah melayu di penang.mesti tak tahu kan.sebab aper tak tahu.sebab bodohpiang.itu fakta.brape yer perkhabaran terbaru dangabay bandar sri iskandar dijual kepelabur singapore.cerodik sungguh.ha....mesti tak tahukan.pasai aper....pasai bodohpiang ler tu.tanak malaysia dijual pada singapore.tak habis habis pemimpin melayu nie jual negara.kes singapore sape bagi kat cina......umno.saper jual air murah kat singapore dan beli balik mahal.....umno.saipa penyebab pulau batu putih hilang kat singapore.....umno......lagi mau citer lebeh ker.hamsat punya pencacai bodohpiang.

      Delete
    11. PRU 14 golongan muda yang tertekan akan jadi penentu.Malaysia tanah tumpahnya darahku.Berapa ekar tanah ngkorang ada?Nak beli rumah batu pun tak layak.Sewa ngan Cina jer lah.

      We Love PM Ah Jib Gor.

      MekasssseeeYYYY....!!!!!

      Delete
    12. Golongan muda?penentu? depa tuhan ka bro? lu Agama apa bro? penentu PRU13 baru ni sape? macai PR? berjaya ke? lu tune otak kasi bntul dlu bro.. taksub dgn golongan muda.. otak mentah..

      Delete
    13. Lu setting otak Ah Jib dulu.Konon undi Cina penentu masa depan BN.Diampunya Cina sampai bergendang Cina Dung....Dang...Dung...Dang...macam orang giler....!!!!Selagi ada bulan dan bintang pala butoh.Berjota habis Gang Nam Style.Mengketdarah macam BABI SONDOL open table kasi cina lahap pun kah jugak.Saper yang taksub macam Kepala Bana sekarang ni?Aku ker Ah Jib.PRU 13 Dulu aku kempen jugak suruh sokong BN.Hasilnya sekarang ialah PUKIMAK...!!!!

      Delete
    14. tak kesah lah Cina tipu ke pe.. BN tetap memerintah..
      tp lu mau ingt jgn angkuh sgt konon 'kuasa rakyat'
      spt Nizar Berok lambai dlu..nah skrg apa jd dgn dia.. kena ludah je lalu tepi kg..
      hebat sgt jd macai DAP.. bkn stkt gendang..tp lilin. hebat bro.. 999 tahun kasi tanah bro.. Cina mampos 10 kturnan pn kaya tanah..

      tp plh hebat dlm semua2 yg jd macai Cina ialah Anwar.. celah kangkang Cina juga dia tersungkur... benih dr Sulbi dia kongsi dgn Jijah dia boleh kasi pada Cina.. Cina jenis Babi pulak tu.. Cina kasta plh jijik punye.. Doll mari...hahha

      so apesal lu xbising bro??? apesal lu cr pasal sama najib? aku rase satu hari lu akan mampos kena langgar dgn keta Najib kot.. so ko dh rse dh skrg ekk?? so lu carut maki die byk... hahah sial lu macai cm SEWEL.. no harm lah Najib.. go on bro maki lagi.. hahahaha

      Delete
    15. Ngko bising-bising dengan pembangkang pun buat apa.Ngko sendiri cakap BN tetap memerintah.So kita balon pemerintah yang bodoh lagi bahlol lah.Di sebabkan Ah Jib dan UMNO yang BAHLOL lah Ah Jib kena tipu hidup-hidup.Mana boleh main tak kesah kalau dah kena tipu.Kita kena kesah.Kalau tak kesah itu PUKIMAK BODOH namanya.
      Anwar Juburtaik,Liwat,PAS BAHLOL segalaa isu pukimak dari PR tak membawa erti sebab yang memerintah dan yang boleh menentukan dasar dan polisi dan negara sekarang ialah BN.Dan dasar serta halatuju PEMERINTAHAN PUKIMAK BERKONSULTAN dilihat GAGAL dan KORUP.Itu yang kita kena tegur dan kritik.

      Pasal aku nak MAMPHOS kena langgar dengan kereta Ah Jib ke itu urusan Allah bukan urusan tukang tilik macam ngkau.Kalau tiba masa nyawa aku untuk dicabut tetap akan dicabut nyawa aku tak payah tunggu kereta Gendang Ah Jib langgar aku.Lainlah kau Malaikat Jibril akan datang menjemput kau sebelum kau MAMPHOS.Kau kan maksum lagi BERKONSULTAN.

      PtuiiiHHH...!!!!

      Delete
  17. Biasa la pencacai2 pakatan harami nie mmg terkenal dengan sikap kebodohan nyer....yg belum d laksanakan lg oleh kerajaan bukan main kecoh lg.....tp yg khalid gagap buat kat selangor x nak kecoh pulak para pencacai2 pakatan harami nie.....klu betul nak bantah korang bantah kerajaan yg d bawah pemerintahan pakatan harami dulu la wey.......sungguh memalukan politik yg d mainkan oleh pakatan harami......aku tengok komen bukan main lg para pencacai2 pakatan harami hetam kerajaan tapi bila tiba duit brim yg kerajaan bg para pencacai2 pakatan harami la yg paling depan menerima nyer...... bg aku pencacai2 pakatan harami mmg muka x malu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro yul......kata keramat bodoh nie dah madey gazetkan utk ahli umno jer.3 keturunan plak tu.jadi jgn jadi penderhaka pula dengan nak bagi title tu pada orang lain.pantang anak melayu derhaka pada mamak.so....bro yul dan konco konco terima ler seada nya gelaran bodoh 3generasi tu.ader faham.jgn derhaka plak.duit BRIM tu duit dari maner sumber nya.duit umno ker?jd nampak tak komen bodoh bro yul.tu ler atas fakta yg bro yul sangkakan bijak,ruper ruper nya terserlah kebangang bro yul.jika duit umno mati idup balik kita tak mau sebab kita tahu duit tu haram.tapi sebab tu duit negara kita orang sebat ler.aku sori ler....duit BRIM tu waima 1 sen pun aku tak ambil.pasai aku tahu hasilusaha aku,insyallah lebih dari cukup.jd bro yul........jgn luper yer super title yg dah madey gazetkan tu.gunapakai ler title tu sampai pupus puak umno nie dr muka bumi.

      Delete
    2. anony 9.40..satu lagi contoh haprak yg tak tau brsyukur dan brterima kasih.dok kat malaysia yg aman damai dan kamu boleh hidup senang ini bn yg printah.bn yg mengurus bn yg mengelola.hang pi dok kat mynmar la tengok apa dapat.dah jadi pendatang haram la.kamu berjaya pun bukan sebab hasil usaha kamu semuanye.cube ko pi dok kat selatan thai dah mampus kena tembak dah..tetapi berkat aman damai negara ini yg d jaga bn kamu boleh hidup senang.tak nampak ke mata kamu atau kamu cuma sampah yg nak merosakan negara yg patut d sumbat kedlm tangki lori alam flora je.

      Delete
    3. 1040.........maaf ler.nak ckp pun malas ler.tapi kena ckp juga.aper ko yakin bahawa semua keindahan di malaysia nie hasilusaha be end.jika lu percaya......teramat bodoh ler....nie mat....mai cerita kat aku haramjadah maner yg jual dangabay kat singapore.haramjadah mana yg menghilangkan 70% rizab tanah melayu.haramjadah maner yg sengaja menyebabkan malaysia hilang batu putih.haramjadah maner yg jual tanah ktm disingapore........wei hanya yg bodoh saja masih dimainkan dgn isu remeh temeh untuk pemimpin menghilangkan isu jual negara.orang demo turun harga manakala puak haramjadah kecohkan demo guling kerajaan.tah pukimak gomen mana yg timbulkan isu hingga kini tak boleh dikesan anak haram mana punya page.punya ler kecoh saban hari hingga ditenggelamkan demo sebenar utk tuntutan turun harga.hebat sungguh permainan bangsat hingga pencacai bangsat pun terpengaruh.kih.kih.kih.kih.yg bodoh tetap bodoh.

      Delete
    4. MMg itu takdir Tuhan letak BN yg majukan apa yg ada skrg. lu igt mak ko beranak kt ko xde usaha bapak ko ke? bodoh weii. celik2 mata dh lupa asal usul.. mcm tu jgk.. klu lu xpercaya tnde lu kufur.. itu je..
      PR?? ptuihh laa.. stkt nk perabih harta peninggalan krjn BN di Slgor n Penang.. kasi Bangla perintah pn boleh je.. hari2 buat fitnah statement.. keje xyh buat.. kutip duit tabung milo

      Delete
    5. bn mana ada hrta....hrta rakyat tu semua

      Delete
    6. pala hotak lu semua harta rakyat.. rakyat bkn tuhan.. dasar BN bangun ekonomi tu dpt kayakan modal awal.. bodohx10! MACAI..

      Delete
    7. dasar bn bangunkan ekonomi dapat kayakan modal awal ...
      dan hutang negara pun semakin tinggi disebabkan keborosan

      Delete
    8. 1040/223 aik awal komen jasa be end,lepas tu takdir plak.awal komen mcm takder agama.kih.kih.kih.dasar pencacai bangsat merempat.bodoh tak ke sudah.nie tolong jawab ler....haramjadah celaka maner yg jual dangabay dan tanah ktm disingapore.mesti ko nak nafikan sebab ko pencacai mencari sesuap nasi hasil suapan malaun umno laknatullah.malang sungguh MAKBAPAK ko yg ader anak yg teramat bangang nyer hingga gagal mengenal mana satu haramjadahcelaka negara.tah tah ko pon sama kut.

      Delete
    9. Negara mana xde hutang dlm dunia ni wahau SATAN2 PR??
      Amerika kiblat Nuar Brahim dn macai2 demokerasi ala PR pon hutang TRILLION.. smpai lumpuh terus pentadbiran.. kah..kah..kah MACAI mmg tolol laaaa... Malaysia hutang tp REZAB negara ko ade kire tk bape byk?? Nuar terluir tu tgk REZA Negara beratus billion sbb tu MELAHAP sgt nk jd Piii EMMMM hahahaah...

      Delete
    10. Sbb BN boros sgt lah tu negara kita tk mau nk muflis jgk dh 56 tahun dhtaun depan kenapa BOROS nak mampos2 Krjn tp xmuflis jg mcm Greece...
      macaiii spesis Aljubyr 16 sept..

      negara ni maju dgn sndiri2.. mne de BN buat pape.. tgk tu. sbb tu lah Indon xsuke keje kt Malaysia.. sbb rmai org Malaysia j dpendatang keje di Indon.. hahahaha.... tgk le dasar BN di Penang... borosss smpai hari jem2 Penang Bridge.. boodh betul BN pegi buat Penang bridge... BOROSSS... patut suruh Lim Sial naik tongkang je.. jimat petrol...

      Delete
  18. aku tobat lahom x sokong omno celaka..sb omno la abis melayu penang kena halau..omno ni setan..macai lg setan..hahaha..kena pebodo 50 thun pun duk jilat lg..yg kaya pemimpin omno..macai x de ape gak..harap telo ja..tu pun nak kena gadai..bodo punya macai..hampa tlong bg tau apa yg dahcina DAP buat salah kat melyu..berbanding dgn omno..bg tau sat..nak tgk omno ka celaka atau sapa yg celaka..hampa senarai salah DAP kat melayu..kalau betul..bangang punya macai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu bodoh MACAI.. org bertaubat krn dosa kt Tuhan.ko taubat ikut cara Nuar pegang lilin. bodohx3!
      Org duk penang je tahu mcm mana pemimpin UMNO tlg Melayu.. klu dudk luar xpyh nk jd munapik.. pegi tgk Permatang Pauh dlu cmne Cina kencing Melayu Nuar xkisah.. tp MACAI setia dgn Nuar mcm LEMBU.. masjid sebuah pn xmau bina.. masjid yg ada sekitar Prmatang Pauh dlu zmn UMNO.. yg lbh2 tu di kwsan MACAI PAS usang2.. sila pegi tgk sndiri.. ckp xguna dgn LEMBU2 MACAI yg xsedar diri!

      Delete
    2. MACAI 9.58, lu bkn main UMNO buat baik buat2 tk nampak. nk bohong.. tp DAP skrg dlm proses halau org Melayu bkn di Georgetown lg tp di BALIK PULAU.. kwsn yg UMNO ckup jaga dr dikacau CINA.. pecah2 lot tanah utk dimajukan oleh developer Cina dgn projek rumah juta ringgit perunit..ko rase bapak ko nk beli ke?? Rumah kos rendh Krjn Negeri xluluskan konon kwsn tak sesuai..tp kalu CinaSial mohon buat projek mewah. express-lane prosess lu gi tanye la Pejabat Tanah Barat Daya.. bodoh MACAI.. skt dudk BERKUBANG di lubuk Permatang Pauh.. dgt ceramah berdentum2.. luar nk kena bom pun xtahu apa.. yg tahun BN.. BN BN ..mmg MACAI PR lembu!

      Delete
    3. Semudah nyer begini.kami TIDAK mau derhaka pada kepimpinan.jadi apabila madey dah Gazet istilah BODOH untuk ahli UMNO,maka dengan rasa rendah diri lg berbangga membiarkan terusan ler gunapakai gelaran BODOH.jgn sesekali ada mana mana ahli UMNO nak menyerahkan gelaran tu pada kami plak.TIDAK LAH AHLI UMNO MENDERHAKA PADA PEMIMPIN.jadi sekarang ini diresmikan title BODOH HANYA UNTUK AHLI UMNO SAHAJA.

      Delete
    4. hahaha tahap bahlol gitu je ke lwn hujah?
      wei macai.. kenape korang takut sgt dgn bayang2 Mahathir ha?
      Weii Macai.. Mahathir dh PENCEN 11 tahun yg lalu dah..dia pun kudrat tk kuat mcm dulu dh tp akalnya tajam.. sbb tu macai mcm ko takut ke??

      Gazet Nik Najis yg ckp Setan tu kawan org PAS tu lagu mane bro??
      hahaha ludah ke langit sendiri juga jilat.. ptuihh laaa. SETANNN=PAS.. bkn aku kata.. ini Pork Nik Najis dah GAZET KHAS utk org PAS... hahahaha

      Delete
  19. Sayang 9:58pm, mlm thn baru nanti, u janji nak jumpa i kat Sogo kan. Nanti lepas i berak, i bagi u jilat lubang bontot i yer.
    I cina Dap tau.
    Bye sayang.

    ReplyDelete
  20. http://www.keadilandaily.com/anak-rosmah-beli-kondo-rm110-juta-di-new-york/

    wakakakakaka, saya mau ngakak guling guling kerna kegoblokan kuli bangsa malyu umno emang dia ternyata goblok kerna seronok menjilatin n pantat nya bu rosmah, kakakakaka, kasian kuli malayu umno hanya tidur di sangkar burung aja. jangan marah ya pak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wakakaka.. Kondo sebiji harga 100 juta.. Sapa nak percaya.. Wakakakaka.. Kalau nak menipu tu biar logik sikit..

      Delete
    2. Woiii bodoh 1:41AM

      RM100 juta lepas diconvert dari US dollar.Unit Penthouse 7 Bilik di New York.

      Alhamdulillah....murah rejeki Kak Mah.Berkat amalan menabung sejak kechil.U all jangan fitnah-fitnah ok.

      Berkumurlah...Malaysia masih aman.

      Persatuan alat tulis dan buku dah nak start naikkan harga.Alasan GST dan kos pengankutan.

      Allhamdulilah....bijak sungguh PEMANDHOL aka Geng Jamban Tingkat 4.Syukur kehadrat ilahi harga naik melimpah ruah.Tanda Umrah dan Ziarah diterima tuhan.
      Ya Alllah...Syukurrrrt.....

      Tak mau fitnah PM ok.WE LOVE PM AH JIB GOR.

      Salam Satu1Satu1Naik.

      Terima KaseeeeYYYY....!!!

      Delete
    3. ALHAMDULILLAh aku syukur duduk dibh negeri BN. rakyat idup tenang xde nk jd setan mcm Selangor.. elit konon.. ubah konon.. Tuhan ubah korang jd berok laa.. melompat sana sini atas jalan.. aku pegang satu je.. syukur Tuhan tambah.. pemimpin baik dtg dr rakyat yg baik.. tp klu MACAI yg hati pun busuk. sifat mcm setan.. jgn haraplah org baik nk jd pemimpin.. bapak dajjal mcm Nuar tu akan naik.. Nauzubillah!

      Delete
    4. WOI INDON. BAIK KAU JAGA MENTERI KAU KAT INDON. TU TGK ORG2 SAUDARA MARA KAU YG DUDUK BAWAH JEMBATAN TU. JGN SIBUK MCM KELING MABUK TODI. TABUR FITNAH SANA SINI. YG TONGGONG PUN SERONOK KUMPUL DOSA PERCAYA KAT INDON MEREMPAT MCM DIA NI.

      Delete
  21. Fikir secara matang bkn ikut emosi..bah

    ReplyDelete
  22. Yg hdup susah n kpritan hdup hnya dbandar2..bndar2 smue under PR pdan muka dgn korg..nasib baik aku dok kg under BN...korg mntk ler cina DAP turunkn arge brg2 runcit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer Ler!! engkorang memang baik rapat dengan Guan Eng, mintaklah tolong dia nasihatkan tokey-tokey Cina trading, tokey ayam, tokey ikan dan seluruh tokey2 Cina minta tolong turunkan harga barang-barang yang mereka supply tu. Kita sama-sama sabotaj Najib yang naikkan harga tu, biar Najib nangis dan kecewa sebab tokey2 tak dengar kata dia.

      Mintak tolong yeee! Korang rapat dengan Guan Eng tu. Lagipun kita orang miskin amat mengharapkan pembelaan Guan Eng DAP itu. Kita pun taknak beli rumah yang jota-jota harganya tu, gayat mahal sangat..tak per jual mahal-mahal lepastu tokey-tokey boleh tolong kita orang Melayu miskin ini kannn!!! bagi RM100 itu dah amat baik..makasyeeeh!!

      Kita Melayu ni bukannyer aper, harta dunia tak boleh dibawak keakhirat, ambeklah yang berkehendak tu, kita dah syukur kerana mendapat amirulmukminin Guan Eng @ Omar AbdilAziz itu, penyuluh kesengsaraan Melayu yang 100 tahun ditindas oleh penjajah dan Umno itu....

      Delete
  23. Alhamdulillah, aku diKg dpt lihat BN cukup jaga org Melayu, percaya atau tidak BN mmg tetap jg org Melayu KG.. Yg rumah buruk, dpt bantuan rumah PPR sebijik tu.. bantuan ganti atap zink lama, baikpulih Surau, kenduri kendara ada sumbangan, tanam smula RISDA cover cost dn elaun.. mana mau cari lagi?? ats dunia ckup lah.. lg syukur lg Tuhan tambah melalui pemerintah yg baik..
    PADAN MUKA pd budak2 bandar Melayu.. konon nk UBAH sgt.. jd pencacai murahan atas jalan.. rase gabus sgt.. jilatlah kt kaki Cinabeng DAP kasi turun harga brg di bandar khas utk MACAI- mintk PR buat kad ahli MACAI utk dpt 50% diskaun semua brg keluaran CinaDAP!

    Hahaha

    ReplyDelete
  24. SEKARANG HANYA KATA2 DARI DS NAJIB YG AKAN BUAT ORG PERCAYA BN. DS NAJIB MESTI SURUH HENTIKAN KENAIKKAN BARANG2. IKUT KATA TUN MAHADHIR. KALAU DS NAJIB TAK BOLIH LBH BAIK UNDUR SAJA DARI BN RUNTUH. PUNAH NEGARA. HARAP TIDAK SAMPAI KESITU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lembu.. kilang buat barang tu Najib punya ke? Rosmah punya ke?? apesal lu tk suruh Khalid Gagap turun dlu hage brg kt Selangor??? kilang arak pun kt Selangor.. kilang roti..kilang mee.. kilang syampoo.. boodh lu.. naik brg je slh Najib.. klu Najib buat kilang ke jd taukeh atau taikun ke aku pn nk turun demo bantah.. tp aku pikri betapa MAH BODOH nya MACAI..

      yg NAIK BARANg ialah PENGELUAR yg DIKETUA BABI2 Belaan DAP (CINA haram jadah)..tp yg jd sasaran nk dijatuhkan ialah Najib.. agak2 matematik MAHA BODOH MACAI ni belajar kt Punasehat RM1 kott?? BODOH!!

      Cina main sentimen berpakat naikkan harga barang supaya MElayu BAHLOL MACAI PAS syiah boleh jd perkakas utk jatuhkan Najib.. sbb klu Cina yg turun ke jalan shj nmpak sgt agenda tu.. tp klu lebai2 PAS HARAM JADAH ni turun nmpak lah kunun 'rakyat' yg turun..

      aku mintak puak ni cpt2 Tuhan hapus lenyap mcm kaum2 Nabi terdahulu. JAHAT punya duk ada!!

      Delete
    2. Root causenya adalah Ah Jib Ptuii.Menaikkan tariff elektrik dan petrol dikala tiada alasan yang kukuh dan juga munasabah.Disini Cina Babi DAP dan seangkatan dengannya akan masuk jarum bikin panas.Siapakah pemulanya kalau bukan Ah Jib ProoTT dan Pala Butoh Punaisihatnya.
      Apa-apa pun Ah Jib memang PUKIMAK.Senarai Menteri,Kabinet pilihanya banyak yang PUKIMAK.Maka wajarlah Ah Jib PtuiiiHHH dipersoal dan disalahkan.

      Terima KaseeeeYYYYY..!!!

      Delete
    3. Weii macai ptuihh..
      Najib baru umum.. ada yg belum putus..tp macai dh ckp harga barang naik.. so sape yh haram jadah penipu skrg?? wei Macai.. kenapa sblm ni xde harga brg niak pun CinaBABI naik hage brg jg tp xde MACAI ckp itu salah CinaBabi.. xde pulak pegi demo depan kilang dan supermarket CinaBabi.. kenapa nk guna sentimen naik utk jatuh krjn? agak2 klu penipu mcm tu PR boleh tahan lama ke klu dpt guling krjn Najib? lu ingt Tuhan tu xwujud ke??? Lu igt gelagak2 berok pemimpin Macai yg 1001 penipu tu boleh memerintah dgn aman dan damai ke lepas ni??

      sorry macai.. klu naik je esok krjn Pakatan Haram selepas Najin tumbang aku tkkn duduk rumah lagi.. aku nk amik alih pulak kerja jalanan mcm MACAI buat selama ni.. itu azam aku.. dn bukn aku sorng.. berlambak2 lg tunggu masa je.. UMNO xbuat demo xbermkna MACAI xde rival.. ramai yg tahan sabar broo semata2 nk jg keamanan..

      Delete
    4. Wa ciakap sama lu sumer aaa...tatak Ciner aaa, malaiyoo ssumer susa mau makan maaa. Sikalang apa maciam? Ater motot? Malaisia duduk juga manya syiok, lapat niaga cali untung. Lulu niaga dalam untung juga kasi angkat, ini jam niaga lalam juga lapat beli kuaserr angkat.

      Wa punya latok lulu ater pisan niaga sama malaiyo manyak untun. Kasi utang ikan kiling, lapat angkat itu tanah lumah. Budak malaiyo kasi juat sama diolang aisklim maaa, liaolang nangis sama makbapak tatak kasi bili. Liaolang budak malaiyo kasi malah, pukul pukul sama lia punya emak kalu tatak lapat aisklim maaa, malaiyo nangis, pukul sama mak bapak, kiter untung juga angkat maaa. malaiyo tatak marah sama kita, kita niager maaaa.

      Malaiyooo misti kita jaga looor!!

      Delete
    5. Hai abang Reentry ... esok malam jadi ke nak pegi berguling atas jalan ... katanya kat Dataran Merdeka tak boleh, sbb polis kawal ketat! Abih tu nak wat kat mane? Depan Sogo ke? Jangan lupe ye bawa mercun bola banyak2 ... Guling jangan tak guling ...

      Delete
    6. Anon 7:15AM

      Ngko guling-gulingkan nipple ngko udah ler sampai LEBAM.

      Warghhhh...Kah...Kah..!!!

      Terima KaseeeYYYY...!!!

      Delete
    7. Dey yengge porengge Reyentry kapla dongga
      Apa pasal awak cakap ada banyak putar juga
      Yini jenis worang kalu diri sikit tidak ada harga
      Sudah jadi penakut ka bila polis sikit ada duga

      Delete
    8. Amma....Appa Kapla Jingga.
      Baru psiko sikit itu Jibby suda Gabra.
      Nanti PRU 14 itu Jibby tak mau kasi lupa
      Kita Melayu Rakyat mau bikin kasi ajar sama dia.

      MekaSeeeeeYYYY...!!!

      Delete
    9. nuar gabra sakan lagi.. PRK Sabah sudah mampos maa..
      16 september punya tulah..kah..kah.. kah macai2 bodoh kena kencing HANCENGGG atas kapla.. mau kutuk najib lg tuh... BAHLOLx10

      Delete
  25. BUDAK MELAYU TAKUT BELI KONDOM

    Budak Melayu tak berani beli kondom kerana takut kena lapur dan kemudian ditangkap basah oleh Jabatan Agama. Budak Melayu tidak macam budak Cina/India yang menyediakan payung sebelum hujan dengan menyimpan kondom didalam bag.

    Bila dinodai oleh hawa nafsu, maka burit wanita Melayu akan dibasahi oleh air mani budak lelaki Melayu. Ini disebabkan oleh didikan agama sejak kecil lagi yang mengajar budak Melayu BERLAGAK alim, soleh dan lebih suci daripada orang lain. Tetapi hakikatnya semua orang perlukan seks. Bila teman wanita mengandung, si lelaki Melayu tak nak mengaku kerana imej alim yang dibina sejak kecil lagi akan rosak.

    Keluarga lelaki tak nak mengaku kerana takut imej alim akan rosak dan jiran-jiran akan mengumpat dan masyarakat Melayu Islam akan mencaci seolah-olah mereka tidak pernah membuat kesalahan. Keluarga wanita tak nak orang tahu anak dara mereka telah dinodai kerana imej alim dan soleh akan rosak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak perempuan pun sama bodoh.. Bukanya kongkek hari ni esok beranak.. Waktu awal bunting apasal tak gugurkan?... Gugurkan kandungan bukanya berdosa. Ini jenis tongong nak jugak pikul aib.

      Delete
    2. Takut beli kondom panchut luar jer la.Tapi Stopa The Spenderman aku tengok rilek jer panchut dalam.

      Astafirullahalazim...!!!!

      Delete
  26. Dulu pencacai2 Fucktan tersebut adalah penyokong UMNO tetapi selepas mereka banyak makan babi mereka jadi bodoh dan sokong Fucktan...kesian....kesian...!

    ReplyDelete
  27. nak kongkek beli kondomlah....kalau tak mampu mintak najib dan rosmah....atau wahid sebelum harga naik gst naik letrik naik tol naik lrt naik astro naik cukai pintu naik. kalau semua naik lancau tak naik, tak payah pakai kondom lah....

    ReplyDelete
  28. Wei Lembu2 PR yg boleh baca....lu org pikir sikitlah klu tkmau byk pun... xde sapa nk buta tuli bodoh jd pencacai Najib mcm MAcai PASbongok sembah Nik Najis tu.. tp pakai otaklah..

    kilang buat barang tu Najib punya ke? Rosmah punya ke?? Apesal tk buat demo atau rusuhan di depan kilang atau pasaraya yg naikkan harga barang???

    apesal lu tk suruh Khalid Gagap turun dlu hage brg kt Selangor??? kilang arak pun kt Selangor.. kilang roti..kilang mee.. kilang syampoo.. boodh lu.. naik brg je slh Najib.. klu Najib buat kilang ke jd taukeh atau taikun ke aku pn nk turun demo bantah.. tp aku pikri betapa MAH BODOH nya MACAI..

    yg NAIK BARANg ialah PENGELUAR yg DIKETUA BABI2 Belaan DAP (CINA haram jadah)..tp yg jd sasaran nk dijatuhkan ialah Najib.. agak2 matematik MAHA BODOH MACAI ni belajar kt Punasehat RM1 kott?? BODOH!!

    Cina main sentimen berpakat naikkan harga barang supaya MElayu BAHLOL MACAI PAS syiah boleh jd perkakas utk jatuhkan Najib.. sbb klu Cina yg turun ke jalan shj nmpak sgt agenda tu.. tp klu lebai2 PAS HARAM JADAH ni turun nmpak lah kunun 'rakyat' yg turun..

    aku mintak puak ni cpt2 Tuhan hapus lenyap mcm kaum2 Nabi terdahulu. JAHAT punya duk ada!!

    ReplyDelete
  29. Macai Lembu PAS PKR Maha Bodoh ni punya matematik... klu pembunuh tu bunuh org pakai pistol.. skrg Polis jgn tangkap pembunuh tu tp Polis kena tangkap taukeh kilang Pistol tu....

    Kalau yg rompak bank ATM pakai 4WD utk tarik mesin ATM..so skrg polis kena tangkap CEO Toyota tu.. jgn tangkap perompak..?? harga barang peniaga dn pengilang yg mmg sedia maklum mereka setiap minit keje cari untung.. mereka yg naik brg.. tp kita kena tumbangkan Krjn?? logik??

    Xde satu pun MACAI ckp meh kita demo depan kilang BERAS JATI dlu then baru kite gi Dataran utk demo.. kurang2 adil skit.. tp ada brani?? mana ada brani.. JATI tu slh satu lubuk temolok CinaBabi punya.. Macai Melayu PAS ada pikir??? takdak.maa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tai An Jing AdohlahDecember 29, 2013 at 3:26 AM

      Kiter niaga mau angkat untung maaa!!! maner ater lalam lunia olang niaga tatak mau angkat untung? Ini malaisia lalam manyak magut, niaga ini jam lapat kuaserr jugak. Lu malaiyo apa-apa mau susahati? lu olang cali luit ajer, itu balang-balang kiter kasi angkat masuk China mali, indonisia mali, siam mali. apa mau susah itu ikan, ayam, sayur macam-macam kiter cinnerr juga ater suplai maaa.

      Lu susah lu antam sam itu kilajaan maaa....Waa mau niaga angkat untun jeerrr looorrr!!!

      Delete
    2. lu melayu banyak bagus. lu melayu banyak pandai. lu melayu pandai cakap.lu melayu mesti kasi hantam itu melayu. hantam kasi mampus. HANTAM KASI MAMPOS. HANTAM KASI MAMPOS. HANTAM KASI MAMPOS.

      Delete
  30. Geng2 pencacai UMNGOK nie kalu pemimpin depa berak atas jalan pun depa akan kata satu tindakan yang bijak untuk jangka panjang ... Sebabnya, bila ada ramai orang terpijak, maka orang akan lebih berhati-hati bila mengatur langkah untuk berjalan ...
    Begitulah bila kjaan UMNGOK-BN naikkan harga barang, meraka kata itu satu tindakan yang bijak sebab rakyat akan dilatih untuk berjimat cermat dan lebih berhati-hati dalam berbelanja ... tapi tang depa boros tak apa ... macam berak atas jalan juga le, kalau rakyat berak atas jalan salah ... depa berak tak apa, sbb nak ajar rakyat ...
    TUMBANGKAN UMNGOK-BN PRU14 NANTI ... BAGI PR PULA PERINTAH ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu sifat pencacai PASbabi.,. sbb tu Mat Sabu balun betina pun dijilat suci spt wali.. Stopa Ali spnder jahanam tersebar pun still berjawatan besar.. sbb MAacai PAS mmg jnis tksub.. Nik Najis suurh makan taik pun esok beberbondong2 PAS seluruh negara akan anjur majlis makan taik di markaz..

      Sorrylah jgn bg PR-BABI-like perintah.. klu nk makan ubi kayu rebus hari2... kesian macai najis PR smpai kena merayu2 wpun rakyat menolak PR..khhiiiiikkk ptuihhhhhh!!

      Delete
  31. Kalau rakyat tidak bising mungkin Najib dah bagi OK........dia suruh pecacai angkat najis test for height le tu.....
    Semua org nak fikir utk dia.....Najib tak bolih fikir sendiri ke...
    Kalu dah tak bolih gi lagi.....berundur le cara terhormat sebelum dipaksa turun.
    Menyampah sangat tengok org tak cerdik tapi berlagak cerdik.



    ReplyDelete
  32. Anak tiri PM beli Condo RM110 JUTA.... YAHOOOOO........ SAPU MALAYSIA. DUIT MENABUNG DARI SEJAK LAHIR........APA KATA PK KASI SIASAT KALAU ANAK JANTAN....OPS TELO SUDAH SIMPAN KAAAA....

    ReplyDelete
  33. wa cara dia menabung lebih hebat drpd bank2 yg ada di dunia....tentu ada strategi yg mantap...nak berguru dgn riza aziz lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik najis tadah tin milo jer, sambil jual air luir murahan tp boleh kaya raya anak bini menantu.. pdhal gaji MB brapa juta sebulan?? ade Macai kesah?
      plg pelik Nuar Rajaliwat.. keje ape xtahu tp pegi eropah luar negara mcm naik LRT blik keje jer.. duit tabung dr kecik jg??? atau dana dr syaitan?

      Delete
    2. Jam Omega aku tu manaa Jijaaaahhhhh.....
      jwb la dulu man ajam omega aku.. sbb jam omega tu lah mengesahkan sgala2nya..

      Delete
  34. aku dengar dia kerja sbg bank clerk je di hsbc amerika...dahle tu....dia finance hollywood movie lakonan leonardo dicarpio...dgn mr jho lok....mana dapat duit tu....menabung satu juta satu tahun sejak kecik? umur skarang baru 35...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau beli rumah kau ngan cash ker?

      Delete
    2. Hey bebal bengap....ada rumah berharga RM150 juta di Malaysia ke? Apa kena mengena dengan bayar cash, hutang atau IOU. You nak main dgn bini you beli cash kot...atau hutang

      Delete
  35. parpu..klu kerajaan selangor naikkan pon..ade aku org yg kat perak ni terasa?ade efek ke kat ekonomi akuyg najib naikkan ni melibatkan semua,,ada paham?tula jadi macai lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak payah laa komen . Kalau kat bawah ni tak siapa yang baca de . Buat penat kau taip jer .

      Delete
  36. Malaysia Sasaran Zionis Seterusnya:-

    Apa yang anda cakapkan adalah benar. Malaysia, adalah salah sebuah sasaran Amerika & komplot Zionis seperti mana yang telah berlaku kepada Iraq, Libya, Mesir dan Yaman. Dengarkan cerita daripada agen CIA, Susan Lindauer, bagaimana Amerika cuba menuduh yang Iraq telah berkomplot untuk mengebom menara Worrld Trade Center (WTC) dengan kapal terbang (peristiwa 9-11). Negara Malaysia termasuk juga dalam perancangan mereka. Lihat link: https://www.youtube.com/watch?v=iGI4jfwOmOk

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!