CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Saturday, December 14, 2013

HARAMI FUCKATAN NAK KATA APA BILA KERAJAAN DAP PENANG BAGI PROJEK SECARA RUNDING TERUS KEPADA SYARIKAT KRONI?


Harami-harami Fuckatan selalu puji DAP dan Guan Eng kononnya telus dan jujur. CAT dalam istilah yang lebih diagung-agungkan. Harami selalu kata Guan Eng ni tak pilih kasih kerana semua projek dibuat secara tender.

Yang harami-harami ni tak tahu, memanglah projek dibuat secara tender bila membabitkan kontraktor Bumiputera yang nilainya sangat kecil. Tapi bila nilai sesuatu projek itu besar, tender ke mana, CAT pun tak diamalkan lagi.

Selepas projek pembangunan di tapak kelab lumba kuda Pulau Pinang, dan projek terowong bawah laut, sekarang terdedah pula tentang projek penaiktarafan tebatan dan perparitan di Bukit Mertajam. Pengakuan telah dibuat yang projek tersebut telah dianugerahkan kepada sebuah syarikat, S.P Mega Sdn. Bhd. secara runding terus. (SINI)

Syarikat tersebut disyorkan sendiri oleh Lim Guan Eng dan Exconya, Lim Hock Seng sewaktu pemilihan kontraktor dibuat.

Bila dah Ketua Menteri dan Exconya buat syor, takkan Majlis Perbandaran Seberang Perai nak tolak? Nak mampus? Lebih-lebih lagi, tindakan tokong semua orang dah tahu. Dia mana ada belas kasihan.

Alasan yang diberikan mengapa tender terbuka tidak dibuat ialah, kos akan meningkat kalau tender terbuka dibuat.

Korang baca sendirilah laporan THE EDGE tu.

Apakah selepas ini, Lim Guan Eng yang cukup terkenal dengan putar belit dan pembohongan itu akan menyalahkan laporan tersebut dan kemudian membuat penafian sepertimana dia menafikan perubahan nama Pulau Jerejak kepada Pulau Mazu dan sepertimana dia melabelkan Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang sebagai NENEK RASIS apabila ditanya mengapa tindakan kejam hanya diambil terhadap peniaga-peniaga dan penjaja-penjaja Melayu tetapi untuk Cina, hanya dikenakan kompaun?

Atau para macai penjilat taik Guan Eng akan meroyan dan mula merepek yang bukan-bukan macam yang diorang tunjukkan dalam isu Syiah semata-mata nak bela Mat Sabu sambil cuba melarikan topik yang sedang diperkatakan?

Kita tengok sama-sama, yea....

45 comments:

  1. mat sabu shiah...aku percaya ckp zahid hamidi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. zahid hamidi telah menyedarkan aku bahawa mat sabu shiah...

      Delete
    2. Korang cakap pasal Syiah tapi aku percaya korang tak tau apa apa pun tentang syiah .

      Delete
    3. Apa perbedaan antara Ahlussunnah Waljamaah dengan Syiah ImamiyahItsna Asyariyah ? Banyak orang yang menyangka bahwa perbedaan antara Ahlussunnah Waljamaah dengan Syiah Imamiyah Itsna Asyariyah (Ja’fariyah) dianggap sekedar dalam masalah khilafiyah Furu’iyah, seperti perbedaan antara NU dengan Muhammadiyah, antara Madzhab Safi’i dengan Madzhab Maliki.Karenanya dengan adanya ribut-ribut masalah Sunni dengan Syiah, mereka berpendapat agar perbedaan pendapat tersebut tidak perlu dibesar-besarkan. Selanjutnya mereka berharap, apabila antara NU dengan Muhammadiyah sekarang bisa diadakan pendekatan-pendekatan demi Ukhuwah Islamiyah, lalu mengapa antara Syiah dan Sunni tidak dilakukan ?.Oleh karena itu, disaat Muslimin bangun melawan serangan Syiah, mereka menjadi penonton dan tidak ikut berkiprah.Apa yang mereka harapkan tersebut, tidak lain dikarenakan minimnya pengetahuan mereka mengenai aqidah Syiah Imamiyah Itsna Asyariyah (Ja’fariyah). Sehingga apa yang mereka sampaikan hanya terbatas pada apa yang mereka ketahui.Semua itu dikarenakan kurangnya informasi pada mereka, akan hakikat ajaran Syiah Imamiyah Itsna Asyariyah (Ja’fariyah). Disamping kebiasaan berkomentar, sebelum memahami persoalan yang sebenarnya.Sedangkan apa yang mereka kuasai, hanya bersumber dari tokoh-tokoh Syiah yang sering berkata bahwa perbedaan Sunni dengan Syiah seperti perbedaan antara Madzhab Maliki dengan Madzahab Syafi’i.Padahal perbedaan antara Madzhab Maliki dengan Madzhab Syafi’i, hanya dalam masalah Furu’iyah saja. Sedang perbedaan antara Ahlussunnah Waljamaah dengan Syiah Imamiyah Itsna Asyariyah (Ja’fariyah), maka perbedaan-perbedaannya disamping dalam Furuu’ juga dalam Ushuul.

      Bersambung........

      Delete
    4. Sambungan Perbezaan syiah dengan Ahlusunnah..

      Rukun Iman mereka berbeda dengan rukun Iman kita, rukun Islamnya juga berbeda, begitu pula kitab-kitab hadistnya juga berbeda, bahkan sesuai pengakuan sebagian besar ulama-ulama Syiah, bahwa Al-Qur'an mereka juga berbeda dengan Al-Qur'an kita (Ahlussunnah).Apabila ada dari ulama mereka yang pura-pura (taqiyah) mengatakan bahwa Al-Qur'annya sama, maka dalam menafsirkan ayat-ayatnya sangat berbeda dan berlainan.Sehingga tepatlah apabila ulama-ulama Ahlussunnah Waljamaah mengatakan : Bahwa Syiah Imamiyah Itsna Asyariyah (Ja’fariyah) adalah satu agama tersendiri.Melihat pentingnya persoalan tersebut, maka di bawah ini kami nukilkan sebagian dari perbedaan antara aqidah Ahlussunnah Waljamaah dengan aqidah Syiah Imamiyah Itsna Asyariyah (Ja’fariyah). 1.      Ahlussunnah         : Rukun Islam kita ada 5 (lima)a)      Syahadatainb)      As-Sholahc)      As-Shoumd)      Az-Zakahe)      Al-HajSyiah                     : Rukun Islam Syiah juga ada 5 (lima) tapi berbeda:a)      As-Sholahb)      As-Shoumc)      Az-Zakahd)      Al-Haje)      Al wilayah 2.      Ahlussunnah         : Rukun Iman ada 6 (enam) :a)      Iman kepada Allahb)      Iman kepada Malaikat-malaikat Nyac)      Iman kepada Kitab-kitab Nyad)      Iman kepada Rasul Nyae)      Iman kepada Yaumil Akhir / hari kiamatf)       Iman kepada Qadar, baik-buruknya dari Allah.Syiah                     : Rukun Iman Syiah ada 5 (lima)*a)      At-Tauhidb)      An Nubuwwahc)      Al Imamahd)      Al Adlue)      Al Ma’ad 3.      Ahlussunnah         : Dua kalimat syahadatSyiah                     : Tiga kalimat syahadat, disamping Asyhadu an Laailaha illallah, wa asyhadu anna Muhammadan Rasulullah, masih ditambah dengan menyebut dua belas imam-imam mereka. 4.      Ahlussunnah         : Percaya kepada imam-imam tidak termasuk rukun iman. Adapun jumlah imam-imam Ahlussunnah tidak terbatas. Selalu timbul imam-imam, sampai hari kiamat.Karenanya membatasi imam-imam hanya dua belas (12) atau jumlah tertentu, tidak dibenarkan.Syiah                     :  Percaya kepada dua belas imam-imam mereka, termasuk rukun iman. Karenanya orang-orang yang tidak beriman kepada dua belas imam-imam mereka (seperti orang-orang Sunni), maka menurut ajaran Syiah dianggap kafir dan akan masuk neraka. 5.      Ahlussunnah         : Khulafaurrosyidin yang diakui (sah) adalah :a)      Abu Bakarb)      Umarc)      Utsmand)      Ali Radhiallahu anhumSyiah                     : Ketiga Khalifah (Abu Bakar, Umar, Utsman) tidak diakui oleh Syiah. Karena dianggap telah merampas kekhalifahan Ali bin Abi Thalib (padahal Imam Ali sendiri membai'at dan mengakui kekhalifahan mereka).

      Bersambung.......

      Delete
    5. Sambungan perbezaan syiah dengan Ahlusunnah....

        6.      Ahlussunnah         : Khalifah (Imam) adalah manusia biasa, yang tidak mempunyai sifat Ma’shum.Berarti mereka dapat berbuat salah/ dosa/ lupa. Karena sifat Ma’shum, hanya dimiliki oleh para Nabi.
      Syiah                     : Para imam yang jumlahnya dua belas tersebut mempunyai sifat Ma'’hum, seperti para Nabi. 
      7.      Ahlussunnah         : Dilarang mencaci-maki para sahabat.
      Syiah                     : Mencaci-maki para sahabat tidak apa-apa bahkan Syiah berkeyakinan, bahwa para sahabat setelah Rasulullah SAW wafat, mereka menjadi murtad dan tinggal beberapa orang saja. Alasannya karena para sahabat membai'at  Sayyidina Abu Bakar sebagai Khalifah. 8.      Ahlussunnah         :  Siti Aisyah istri Rasulullah sangat dihormati dan dicintai. Beliau adalah Ummul Mu’minin.
      Syiah                     : Siti Aisyah dicaci-maki, difitnah, bahkan dikafirkan.
       9.      Ahlussunnah         : Kitab-kitab hadits yang dipakai sandaran dan rujukan Ahlussunnah adalah Kutubussittah :a)      Bukharib)      Muslimc)      Abu Daudd)      Turmudzie)      Ibnu Majahf)       An Nasa’i(kitab-kitab tersebut beredar dimana-mana dan dibaca oleh kaum Muslimin sedunia).
      Syiah                     : Kitab-kitab Syiah ada empat :a)      Al Kaafib)      Al Istibshorc)      Man Laa Yah Dhuruhu Al Faqihd)      Att Tahdziib(Kitab-kitab tersebut tidak beredar, sebab kebohongannya takut diketahui oleh pengikut-pengikut Syiah).  10.  Ahlussunnah         : Al-Qur'an tetap original.
      Syiah                     : Al-Qur'an yang ada sekarang ini menurut pengakuan ulama Syiah tidak orisinil. Sudah dirubah oleh para sahabat (dikurangi dan ditambah).

      Bersambung........

      Delete
    6. Sambungan perbezaan syiah dengan Ahlusunnah...

      11.  Ahlussunnah         : Surga diperuntukkan bagi orang-orang yang taat kepada Allah dan Rasul Nya.Neraka diperuntukkan bagi orang-orang yang tidak taat kepada Allah dan Rasul Nya.
      Syiah                     : Surga diperuntukkan bagi orang-orang yang cinta kepada Imam Ali, walaupun orang tersebut tidak taat kepada Rasulullah.Neraka diperuntukkan bagi orang-orang yang memusuhi Imam Ali, walaupun orang tersebut taat kepada Rasulullah. 
      12.  Ahlussunnah         : Aqidah Raj’Ah tidak ada dalam ajaran Ahlussunnah. Raj’ah adalah besok diakhir zaman sebelum kiamat, manusia akan hidup kembali. Dimana saat itu Ahlul Bait akan balas dendam kepada musuh-musuhnya.
      Syiah                     : Raj’ah adalah salah satu aqidah Syiah. Dimana diceritakan : bahwa nanti diakhir zaman, Imam Mahdi akan keluar dari persembunyiannya. Kemudian dia pergi ke Madinah untuk membangunkan Rasulullah, Imam Ali, Siti Fatimah serta Ahlul Bait yang lain.Setelah mereka semuanya bai'at kepadanya, diapun selanjutnya membangunkan Abu Bakar, Umar, Aisyah. Kemudian ketiga orang tersebut disiksa dan disalib, sampai mati seterusnya diulang-ulang sampai  ribuan kali. Sebagai balasan atas perbuatan jahat mereka kepada Ahlul Bait.
      Keterangan           : Orang Syiah mempunyai Imam Mahdi sendiri. Berlainan dengan Imam Mahdinya Ahlussunnah, yang akan membawa keadilan dan kedamaian.

      Bersambung.......

      Delete
    7. Sambungan perbezaan syiah dengan Ahlusunnah...

      13.  Ahlussunnah         : Mut’ah (kawin kontrak), sama dengan perbuatan zina dan hukumnya haram.
      Syiah                     : Mut’ah sangat dianjurkan dan hukumnya halal. Halalnya Mut’ah ini dipakai oleh golongan Syiah untuk mempengaruhi para pemuda agar masuk Syiah. Padahal haramnya Mut’ah juga berlaku di zaman Khalifah Ali bin Abi Thalib.

      14.  Ahlussunnah         : Khamer/ arak tidak suci.
      Syiah                     : Khamer/ arak suci.

      15.  Ahlussunnah         : Air yang telah dipakai istinja’ (cebok) dianggap tidak suci.
      Syiah                     : Air yang telah dipakai istinja’ (cebok) dianggap suci dan mensucikan.

      16.  Ahlussunnah         :  Diwaktu shalat meletakkan tangan kanan diatas tangan kiri hukumnya sunnah
      Syiah                     : Diwaktu shalat meletakkan tangan kanan diatas tangan kiri membatalkan shalat.

      17.  Ahlussunnah         : Mengucapkan Amin diakhir surat Al-Fatihah dalam shalat adalah sunnah.
      Syiah                     : Mengucapkan Amin diakhir surat Al-Fatihah dalam shalat dianggap tidak sah/ batal shalatnya.(Jadi shalatnya Muslimin di seluruh dunia dianggap tidak sah, karena mengucapkan Amin dalam shalatnya). 

      18.  Ahlussunnah         : Shalat jama’ diperbolehkan bagi orang yang bepergian dan bagi orang yang mempunyai udzur syar’i.
      Syiah                     : Shalat jama’ diperbolehkan walaupun tanpa alasan apapun.

      Bersambung...

      Delete
    8. ►Mahh...!!!!! Muka abang bau burit Mah...!!!

      ► Kahwin 15 minit = ENJOY.

      PUKIMAK betul Syiah ni.

      Sekian

      Delete
    9. 19.  Ahlussunnah         : Shalat Dhuha disunnahkan.Syiah                     : Shalat Dhuha tidak dibenarkan.(padahal semua Auliya’ dan salihin melakukan shalat Dhuha). Demikian telah kami nukilkan perbedaan-perbedaan antara aqidah Ahlussunnah Waljamaah dan aqidah Syiah Imamiyah Itsna Asyariyah (Ja’fariyah).  Sengaja  kami  nukil  sedikit saja,  sebab apabila kami nukilseluruhnya, maka akan memenuhi halaman-halaman buku ini.Harapan kami semoga pembaca dapat memahami benar-benar perbedaan-perbedaan tersebut. Selanjutnya pembaca yang mengambil keputusan (sikap).Masihkah mereka akan dipertahankan sebaga Muslimin dan Mukminin ? (walaupun dengan Muslimin berbeda segalanya).Sebenarnya yang terpenting dari keterangan-keterangan diatas adalah agar masyarakat memahami benar-benar, bahwa perbedaan yang ada antara Ahlussunnah dengan Syiah Imamiyah Itsna Asyariyah (Ja’fariyah) itu, disamping dalam Furuu’ (cabang-cabang agama) juga dalam Ushuul (pokok/ dasar agama).Apabila tokoh-tokoh Syiah sering mengaburkan perbedaan-perbedaan tersebut, serta memberikan keterangan yang tidak sebenarnya, maka hal tersebut dapat kita maklumi, sebab mereka itu sudah memahami benar-benar, bahwa Muslimin Indonesia tidak akan terpengaruh atau tertarik pada Syiah, terkecuali apabila disesatkan (ditipu).Oleh karena itu, sebagian besar orang-orang yang masuk Syiah adalah orang-orang yang tersesat, yang tertipu oleh bujuk rayu tokoh-tokoh Syiah.Akhirnya, setelah kami menyampaikan perbedaan-perbedaan antara Ahlussunnah dengan Syiah, maka dalam kesempatan ini kami menghimbau kepada Alim Ulama serta para tokoh masyarakat, untuk selalu memberikan penerangan kepada umat Islam mengenai kesesatan ajaran Syiah. Begitu pula untuk selalu menggalang persatuan sesama Ahlussunnah dalam menghadapi rongrongan yang datangnya dari golongan Syiah. Serta lebih waspada dalam memantau gerakan Syiah didaerahnya. Sehingga bahaya yang selalu mengancam persatuan dan kesatuan bangsa kita dapat teratasi.Selanjutnya kami mengharap dari aparat pemerintahan untuk lebih peka dalam menangani masalah Syiah di Indonesia. Sebab bagaimanapun, kita tidak menghendaki apa yang sudah mereka lakukan, baik di dalam negri maupun di luar negri, terulang di negara kita.Semoga Allah selalu melindungi kita dari penyesatan orang-orang Syiah dan aqidahnya. Amin.

      Sekian.

      Delete
  2. Dh nama bagi tunggal dia peduli apa...sondol je la ,telus celah jubur pakdia la..melayu Pr tetap jilat jubur lahaanat Ni sampai licin..tak ceybok

    ReplyDelete
  3. Kita tak payah sebok lah negeri yang ditadbir pakatan.. Biarlah diorang buat kerja.. Nak menipu ke nak lingkup ke. Tak payah peduli.

    ReplyDelete
  4. Kerajaan malaysia BN jgn pedulikan dgn mereka minta bantu aje bumiputra yang menyokong kerajaan negeri pembangkang ni kita tinggalkan tak perlu bg peruntukan... jaga aje negeri BN kuat kan negeri negeri ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Statement yg bangang..

      Delete
    2. Ko sorang je ke yg bayar cukai.. bodo nak mampus..

      Delete
    3. Bukan semua pembayar cukai tu macai pakatan dan bukan semua harta dalam selangor tu pakatan haramjadah yang punya dan yang paling penting Selangor tu Melayu yang punya. cina hanya penumpang dan adat penumpang mesti membayar kepada tuan punya tanah kalau tak nak bayar boleh berambus.!

      Delete
  5. Harga barang akan naik dan terus naik . Kalau sesiapa yang tak boleh hadapi kenyataan ini dan mahu harga murah sentiasa , boleh laa pindah rumah dan duduk dalam gua .

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu tak nak tinggal dalam gua pi la singapork.!

      Delete
  6. Org melayu memang tak cerdik.gaji kecik nak beli kereta besar.dah pulak tu beli sport rim.bukan ke kete tu dah ada rim buat apa ko nak ikut nafsu. Semuanya tak cukup sebab ikut nafsu.rumah hias bagai istana.beli handphone canggih sama dengan gaji bulanan.semua nafsu.memang bangsa tak reti berjimat dan menabung.aku tak heran kalau asb ke asn ke as1m kuota bumi tak laku sbb org melayu dah habiskan kat sport rim hias kereta sofa casa impian dan sebagainya.itulah org melayu. Tak pulak indon bangla ngan nepal kebulur kat sini.boleh kerja kuat lagi. Aku tak suka membandingkan org malaysia ngn diorang tapi at least ambillah iktibar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik laa . Orang Indonesia dengan Bangla gaji kecik tapi masih boleh berjimat dan menabung .

      Delete
    2. Ya, betul. Memang dasarnya manusia yang kebiasaan dimanja selalunya mahu yang senang. Masa senang kita harus beringat, bila tiba masa kesusahan sekurang-kurangnya kita sudah ada sedikit persediaan. Selanjutnya orang yang tidak bersedia untuk masa susah mudah sekali mendengar ngongongan pihak tidak bertanggungjawab.

      Delete
    3. Bangla ngan indon pun pakai s3 gak..tapi yg second ..jadi la..sesuai ngn gaji kecik..

      Delete
    4. Bangla ngan indon pun pakai s3 gak..tapi yg second ..jadi la..sesuai ngn gaji kecik..

      Delete
    5. Aku bukan Melayu macam tu la.! Aku ada banyak simpanan, aku ada banyak harta, dulu aku hidup sederhana sekarang alhamdulillah aku ada kelebihan. Kerajaan tak lah beri direct kepadaku tetapi aku dapat menikmati hasil daripada segala rencana bijak kerajaan yang diterajui UMNO.

      Delete
  7. hasil nik aziz pukimak punya tarbiah. direct nego. DAP penuh rasuah. apa nik aziz kata? nik aziz bukan reti inggeris, kalau mencarut kat allah boleh la.
    semoga kau ke neraka jahanam nik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nikky pukimak@haramjadah@anakharam@bahlol@bodoh@baghal.....spesis suka disuntut.

      Delete
  8. PAS 1978 selepas revolusi Iran dan selepas Datuk Asri adalah PAS pembawaan Syiah.Perhatikan amanat Haji Hadi betul-betul, apa yang ditulisnya dan makna yang tersirat.Bukankah itu jelas amanat Syiah.Haji Hadi pura-pura sahaja tidak mengaku Syiah demi kepentingan kuasa.Begitu juga dengan tok guru yang sering membandingkan dirinya dengan Nabi Muhamad S.A.W dan kadang-kadang membuat kenyataan yang memperlekehkan Baginda.Apa semua ini?Syiah sahaja yang mempersendakan Nabi.Apabila Mat Sabu berkata dia lebih rela makan babi bersama Guan Eng daripada makan ayam bersama Najib,maka jelas itu bukan jenaka kerana memang orang Iran (yang memandang rendah kepada kami dan memanggil kami sunni semasa berkerja dengan mereka dahulu) menganggap babi yang dimakan itu sekadar memasukkan sesuatu melalui mulut dan pergi ke perut dan ianya bersifat fizikal sahaja dan lansung tidak menggugat keimanan.PAS kononnya ingin menubuhkan negara Islam dan membasmi maksiat,tengok apa jadi di Selangor....adakah maksiat berkurangan?Shah Alam sebuah bandaraya Islam sudah tercemar kini, hasil buah tangan PAS dan pakatan.Bayangkan sekiranya PAS memerintah negara,industri maksiat akan berpindah dari Thailand ke Malaysia.

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. testing testing hello hello 123 123 testing .

      Delete
  10. melayu jd kuli cina dap mcm mna..cina bg gaji kedarah anak bini mcm mna..hahaha..macai omno mcm beruk..haha..bodo punya macai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anus kat atas

      Kata dulang paku serpih
      Mengata orang sendiri yang lebih.

      Macai pakatan haramjadah penjilat tegar jubo cinabeng...bangang bodoh lembam tolol brengsek blo on goblok dhengkul menyang neraka amput babi matendro tiew cepet ang ang narakatti ku cella hmu phe samphan hi. ......

      Delete
  11. woi jbw la..kat penang dan tmpat lain beribu macai jd kuli cina..keja ngan cina..cina dap bayaq gaji..bawa balik bg mkn anak bini mcm mna pula..bila aku tnya x mau jwb..hahaha..sb tu aku kata pngai macai ni teruk dr berok..hahaha...ini namanya macai omno bangang..kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju.bukan setakat bodoh,bangang nya......fuh.....pencacai umno yg kaya cuma yg jd anak ikan emas kak midah.tak gitu salim pedukang.

      Delete
  12. Komen kalau dah bawah bawah ni takde sapa dah nak baca.. Ayat power pun tak berguna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya masih ada yang sudi baca , walaupun tak ramai .

      Delete
  13. woi macai omno berok..aku minta kesalahan dap kat org melayu mana dia..bg cepat la berok oi..aku nak tgk dgn mca sapa jahat..bg la berok oi..kata dap jahat sgt..marah kat cina brdegar2..macai berok woi..mana dia..hampa pun jd kuli cina ckp banyak..hahaha..beruk punya macai..cepat bg bukti kesalahan dap kat org melayu..jgn jd beruk sgt macai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kau panggil org beruk omno kenapa? Ke engkau ni BERUK MAKYE CINA DAP. Kau nak bukti kesalahan Dog n Pig pd org Melayu, ini dia aku senaraikan utk kau BERUK MAKYE :
      1. 13 Mei 1969 Cina DAP angkat penyapu simbol halau Melayu dr KL.
      2. Tunjuk batang mrk pd perempuan Melayu. (Sbb itu mrk kena belasah dgn Melayu. Tahniah org Melayu yg tak berperangai mcm BERUK MAKYE SEKOR ni.)
      3. Pekerja Melayu di kilang2 dan swasta yg dikuasai Cina Celaka di tindas dr segi perjawatan dan gaji.
      4. Mrk tidak mengenang budi Raja2, UMNO dan org Melayu yg sudi bg kerakyatan pd mrk.
      5. Mrk mengkianati perlembagaan berkaitan hak istimewa Melayu dan bumiputera. Mrk hdk rampas semua.
      6. Mrk busuk hati pd jutawan Melayu spt Syed Mokhtar

      Ok, kalau tak cukup, aku akan tambah lg nanti. Harap lepas ni kau tak jd BEROK MAKYE CINA DAP.

      Aku benci semua Cina durjana dr mana2 parti.

      Delete
    2. 11.25

      HENTIKANLAH JADI ANJING

      ANJING BARUAH CINA DAP

      LETAK CLOROX KAT KOPIAH LU

      BAHLOL WAL TONGONG PAS KAPIRR NI

      Delete
  14. Per: Tuduhan Mat Sabu Shiah oleh Zahid

    Jelas nampak kebodohan Zahid dan UMNO menggunakan isu ini untuk menyerang PAS dan PR. Bahan bukti yang digembar gemburkan banyak kelemahan asas :-

    a. “standard dan burden of proof” yang begitu lemah ala tohmahan fitnah Utusan Malaysdia yang kalah semua berpuluh-puluh kes fitnah PR
    b. konsep “guilty by association” makan diri sendiri kerana Dr M pun mengeruni Shiah dan Iran yang berani melawan Israel dan Amerika
    c. percaturan guna sumber keldai-keldai tajaan UMNO yang bermusuh dengan PAS seperti CN Afgani, Aiit Ghazali JATI tidak ada kredibiliti. Nak guna Bghahim Ali tak jadi sebab ada video dgn Khomeinei
    d. Zamihan Mat Zan ustaz celupar pengred bukti KDN yang memberi lorong kpd Zahid ada isu besar kredibiliti sendiri dituduh pembohong pasal Shiah/Wahhabi oleh pegawai JAKIM dan berguru dengan Hassan Al-Saqqah yg berkontroversi Shiah (manjongmari.blogspot.com/2013/12/bukti-gred-juga-adalah-pengikut-syiah.html)

    ReplyDelete
  15. Zahid Hamidi vs Tian Chua ... SIAPA BETUL ?

    Maaf kalau saya nak kata kedua2nya BETUL. Zahid Hamidi bila dia kata nak dedahkan siapa pemimpin kanan Pas berfahaman Syiah, dia dah dedahkan, dan kita semua tahu selepas itu bahawa MAT SABU ini rupa2nya penganut fahaman Syiah. Syabash kepada Zahid Hamidi diatas keberanian anda.

    Maaf juga bila saya nak kata Thian Chua juga BETUL. Thian Chua BETUL bila dia kata Kes Pencerobohan Lahad Datu adalah SANDIWARA UMNO. Mula2 ramai orang tak percaya dan marahkan Tian Chua, Tian Chua dimaki hamun semahu2nya oleh para penyokong Umno. Dan sebagai reaksi untuk menangkis tuduhan Tian Chua, Zahid Hamidi pun berkata KERAJAAN SUDAH MENGENAL PASTI DALANG PENCEROBOHAN LAHAD DATU dan akan didedahkan kepada rakyat dalam sedikit masa lagi, kata Zahid lagi ada 3 orang dalang - 2 orang dari Sabah dan 1 orang dari semenanjung. Itu cerita masa nak dekat2 dengan PRU13. Sekarang PRU 13 sudah semakin jauh meninggalkan kita, dan PRU 14 pulak semakin hari semakin merapati kita.

    Maka tertanya2 lah kita, adakah TUHAN HARUN DALANG PENCEROBOHAN LAHAD DATU, adakah AYAH PIN TUHAN KERAJAAN LANGIT DALANG PENCEROBOAN LAHAD DATU, adakah GENG 08 DALANG PENCEROBOHAN LAHAD DATU. Bagi saya BOLEH JADI BELAKA.

    Zahid Hamidi masih berpeluang untuk membuktikan kepada rakyat bahawa TIAN CHUA TIDAK BETUL, TIAN CHUA BERBOHONG, TIAN CHUA MEMFITNAH UMNO hanya jika Zahid Hamidi mendedahkan SIAPA SEBENARNYA DALANG PENCEROBOHAN LAHAD DATU. Ingat Umno dan Zahid Hamidi masih BERHUTANG BESAR KEPADA RAKYAT. Ingat PRU 14 semakin hari semakin dekat dengan rakyat, dan JANGAN SAMPAI RAKYAT MENUNTUT HUTANG pada saat. Is late or very very late already.

    Sekadar hendak mengingatkan Umno sahaja .....

    Ahli Charok Tok Kun

    ReplyDelete
  16. Saja nak tanya.

    Apa jadi dengan muZAKARah diantara Umno dengan Pas. Senyap jer. Rasa2nya isu muZAKARah ini saja2 Hadi Awang nak test ZAKAR dia saja dekat orang Umno. Rupa2nya orang Umno duk gila dengan ZAKAR Hadi Awang, patut lah riuh rendah pakat setuju nak bermuZAKARah dengan Pas.

    He he he. Kalau nak muZAKARah tak akan menjadi punya, tapi kalau nak ZAKAR Hadi Awang bila2 masa dia boleh beri cuba kepada siapa2 yang teringin. Tapi yang Anwar Ibrahim punya lagi Hebaattttt.

    ReplyDelete
  17. Ada Pemimpin Umno Bantah Kenaikan Letrik dan Tol

    baru aku tahu rupa2nya dalam Umno pun ada juga pemimpin yang bodoh phiang. naik lah apa pun, ianya tidak libat atau jejaskan rakyat miskin dan sederhana. sasaran kerajaan adalah kepada orang2 kaya dan tokey2 kilang.

    Najib kena jaga2 dengan pemimpin Umno jenis ini, bukan apa takut dia ni musang bulu ayam (mungkin orang Anwar ?).

    Ahli Umno Cerdik

    ReplyDelete
  18. Inilah akibatnya kerajaan DS Najib jadi bacul dan SPRM tdor, Cibaibeng2 bermaharajelela kebal undang2. Mereka seolah olah lebih berkuasa dari kerajaan. DS Najib dan mereka dalam penjawat awam harus dlucutkan jawatan kerana gagal menjalankan tugas dan amanah.

    ReplyDelete
  19. kenapa muka cina ni macam babi eh?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!