GANAS!!! CINABENG CELAKA SERANG KERETA PERONDA POLIS DI TELUK CEMPEDAK!!!

Ini sudah melampau!


Malam tadi, sekumpulan cinabeng muda telah menyerang sebuah kereta peronda polis dan merosakkan kenderaan tersebut di Teluk Cempedak. Aku dapat laporan empat orang Cinabeng kena tahan.

Tapi macam biasalah, fuckatan sure back-up gila babi punya dan kata, anak-anak Cina itu hanya serang pakai buih, bukannya pakai peluru atau bom. Lagipun anggota-anggota polis dalam kenderaan tu pula, tak mengalami sebarang kecederaan atau mati dikeronyok.

Itu jawapan standard fuckatan babi.


Suka-suka hati jer serang pasukan penguatkuasa. Hebat sangat ler cinabeng sekarang ni yer sampai boleh menyerang dan mewajarkan perbuatan mereka dengan apa-apa sahaja. Yang pelik, ada pula Melayu bangang yang cukup berbangga bila anggota-anggota polis kena serang.

Tiada alasan sebenarnya yang membolehkan cinabeng-cinabeng itu menyerang pihak polis. Anggota polis peronda tersebut menjalankan tugas mereka bagi memastikan tidak berlaku sebarang kekacauan apabila orang ramai berkumpul di situ. Yang cinabeng sakit hati sangat tu, apa pasal?

Oooo... aku tahu jawapannya!

Jawapannya ialah, kempen buruk-burukkan polis dah sampai ke kemuncak. Jadi, kalau langgar atau bunuh anggota polis pun, tak ada masalah bagi mereka ini. Nanti mereka carilah alasan, semua itu lakonan SB atau fitnah UMNO semata-mata!

103 Responses to "GANAS!!! CINABENG CELAKA SERANG KERETA PERONDA POLIS DI TELUK CEMPEDAK!!!"

  1. Mabuk stout aper ker.belum ader aper aper ko dah syok dengan komen sundal lagi bangsat.admin yg jelas tahap kebodohan melampau.mcm nie ader hati nak jd blogger.padi jantan dah confirm 130k,hang plak brape.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PARPU, BILA KAU NAK UCAP MERRY KRISMAS KEPADA PRIBUMI KRISTIAN SABAH DAN SARAWAK.

      LIHATLAH ORANG KRISTIAN SABAH SARAWAK, PADA HARI KEBESARAN KITA, BLOG RASIS UMNO INI LANGSUNG TAK CAKAP MERRY KRISMAS PADA KITA. KALAU HARI RAYA, TAK HABIS HABIS KITA UCAP SAMA Orang ISLAM.

      MELAYU UMNO MASIH MEMERLUKAN UNDI KITA, PASAL ITU DIA ADA SIKIT MANIS SAMA KITA. BILA BILANGAN MUSLIM LEBIH DARI KRISTIAN DI SARAWAK, DIA ORANG AKAN PERLAKUKAN MACAM ANJING SAMA KITA ORANG.

      CUBA TENGUK KAUM KADAZAN KDM SABAH, UMNO KASI MASUK SULU UNTUK KURANGKAN MAJORITI KRISTIAN KDM. KAUM KADAZAN KDM SEKARANG DILAYAN MACAM BANGSAT SECOND CLASS.

      SELAGI, UMNO TAK MEMELAYUKAN KITA, DIA ORANG TAK AKAN AMAN. MUSUH DALAM SELIMUT BUKAN LAIN TAPI ORANG KITA JUGA, PEMIMPIN BN SABAH SARAWAK.

      SATU HARI, CUCU CICIT KITA ORANG KRISTIAN AKAN LUDAH ATAS KUBUR KITA KERANA KEBODOHAN KITA.

      SARAWAK RANJER DIA ORANG BUBAR, DAH. JADI MULTI RACIAL SEKARANG. ASKAR MELAYU DIA ORANG MASIH SIMPAN. KITA INI BODOH SANGAT KE?

      Delete
    2. Saleem, apa salah kalau awak ucapkan Merry Krismas pada anon gila diatas ini. You bukan rugi apa pun.

      Delete
    3. Tak sempat nak ucap.sebok layan stout free beb.besok takder dah.kena beli.

      Delete
    4. Inilah kita dari PAS, PKR, DAP cuba usahakan dgn RCI untuk kurangkan muslim di sabah dan jatuhkan taib mahmud dan naikkan pemerintah kristian baru bian di sarawak demi keadilan untuk kamu semua.

      Delete
    5. paspkrdap, awak tak payah nak jadi lawyer buruk, ada kita orang Dayak datang ke Pahang, Trengganu, Kelantan, Johor, Kedah, Perlis dan main dengan demographi nisbah penduduk di sana? Tak cukupkah UMNO curi kekayaan tanah kita..... Itupun tak cukup. Sekarang kau orang buat program menghamba abdi kami orang kristian di Sabah Sarawak dengan main nisbah penduduk.

      UMNO dengan Zionis tak ada beza. Ideologi kedua dua sama cuma agama saja berbeza.

      Delete
    6. Kami dari paspkrdap ikhlas, klu x knp kmi memerangi pendatang muslim di sabah dan mendiamkan diri perihal pendatang cina. Knp kmi beria memerangi muslim taib mahmud dan berusaha menaikkan kristian baru biyan, dr zulkifli kmi jga mbela knk2 kristian yg murtad bawa sosej babi ke sekolah. Adakah itu tidak cukup mbuktikn keikhladan kami?

      Delete
    7. Cer citer sikit ideology Zionis yng sama dgn Umno...cer citer dgn ilmu dan bukan dgn kebengongan dan kesewelan mabok todi...cer citer.:.cer citer..ke saja2 nak kata cam tu..sebab dah over dos.

      Delete
    8. ANJING

      ANJING BARUAH

      MELAYU ANJING BARUAH

      Itulah Nilai Melayu
      Menjadi Anjing Baruah Bangsa Asing..

      Portugis Mali
      Melayu Jadi Anjing Baruah..

      Belanda British Jepun Mali
      Melayu Tetap Jadi Anjing Baruah..

      Pendatang Sepet Tongkang Mali
      Rompak Kekayaan Negri Melayu
      Melayu Masih Jadi Anjing Baruah..

      Apalah Bodoh Bangsaku
      TIDAK APA LAWAN UMNO
      TAPI JGN JADI ANJING BARUAH CINA..

      DAP Cina Babi
      DONG ZONG Cina Komunis
      Masihkan Melayu Mau Jadi Anjing Baruah??

      Delete
    9. Anus December 25, 2013 at 8:34pm ko betul orang Sabah kah? Sya orang Sabah, ko jan sembarangan ikut campur gaduh sma dorang sana, kita sini apa agamapun, apa apa bangsapun ndak gaduh itu macam, kita sini adik beradik, parent sama anak, sepupu kah ada lain-lain agama bah!..ko mahu diaorang gaduh pasal ko...please jangan!.kita sini tiada gaduh itu macam, jangan bawa itu gaduh pigi Sabah, cukup sudah kita gaduh sama pilipin. Kalau ko ndak mahu berhenti, sya tampiling ko.!!!

      Delete
    10. Anon 25.dec@8.34. Percuma anda buat fitnah konon itu semua kerja umno sedangkan dunia tau dan orng pilipine tau itu semua kerja siapa...klu x tau apa2 diammn...bodoh tahap sadin...

      Delete
  2. tangkap dan penjarakan saja semua cinabeng celaka yg biadap tu... pastu sebat je... yg menyokong perbuatan biadap tu memang golongan celaka juga...

    ReplyDelete
  3. Klu melayu sure polis kluakan pistol dan tembak di kepala kan?

    ReplyDelete
  4. Teluk cempedak.....tu kawasan cina mca tu.mesti anak didik umnomca tu.....tak caya check kad diskaun harga barangan/minyak/gst.

    ReplyDelete
  5. Nasib baik Cina Babi Ah Jib Gor yang buat.Kalau Melayu yang buat tu MAMPHOS masok lokap cari sampai ke LOBANG CACING.
    Cina masok lokap kejap jer.Esok keluar ler.....

    Pukiwak punya BR1M.

    Perdana Menteri Islam pergi UMRAH HAJI bagai jumpa Sheikh,Guru Tabligh Ulama bagai.Last-last balik Malaysia masuk office mintak Roti Jala Kristian fikirkan hala tuju negara.
    Islam KEPALA BANA dia.Omar Ong tu pun aku ragu tentang keislamannya.Dalam Al-Quran sudah jelas golongan KAFIR takkan senang dengan kita macam mana Kepala Butoh Ah Jib boleh benarkan mereka MEMANDU negara.

    PUKIMAK punya Najib.

    Ops Cantas tak bayar saman terus angkut lokap.Pemimpin UMNO SEBAT RATUS JOTA selamba PARIA jer kehulu kehilir macam PUKIMAK.

    PtuiiiHHHHH...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa lu ni marah ah jib gorblok bodoh je kan
      tu takpe asalkan jgn bersekongkol dgn cina dap babi cam pas kopiah bahlol ye

      Delete
    2. Assalam.
      Cuba kau bagi contoh dengan jelas kenapa kau kata PAS bahlol? tak payah nak cakap parti itu ini bahlol kalau tahap permikiran masih lagi dok takok ketuanan Melayu, lebih baik dok DIAM jangan suka sangat mengANJING menyalak sana sini tak tentu pasal.

      Delete
    3. 1019.........mare najib same ler mare umno sebab yg naikan najib adalah sape........bahlol betul.yer lah nak buat camno.....itu jer tahap ko berfikir.

      Delete
    4. 11.48

      BUKTI BUKTI PAS KOPIAH BAHLOL

      1.PAS JADI ANJING BARUAH CINA DAP BABI

      2.PAS JADI ANJING BARUAH CINA DAP BABI

      3.PAS JADI ANJING BARUAH CINA DAP BABI

      4.PAS JADI ANJING BARUAH CINA DAP BABI

      5.PAS JADI ANJING BARUAH CINA DAP BABI

      6.PAS JADI ANJING BARUAH CINA DAP BABI

      7.PAS JADI ANJING BARUAH CINA DAP BABI

      Delete
    5. pas ni memang super bahlol bukannye tahaluf siyasi tapi TAHAPBAHLOL SIH

      kpd kopiah bahlol sudah sudahlah jadi anjing baruah tu gi cuci kopiah tengit tu dgn clorox ye hina korang jadi anjing baruah ni tau

      ooh ye pas islam bila nak tutup spa lancap zakar yg bersepah kat sngor ni korang takut tokey cina dap ye.. sah lah kopiah ni jenis islam bebal bahlol wal dungu ibnu kaki cipap cam mat sabun n stopa

      islam ada suruh servis lancap zakar ke kan lesen premis negeri yg bagi aku bet pas kopiah bahlol taknak tutup spa pasal kopiah bahlol pun servis zakar ni hahaa

      islam laa konon
      lancau la lu pas bahlol munafik gila sex cam stopa

      Delete
    6. Lol......Islam sangat ler anon139.gaya bahasa tu pun dah tahu mcm mana orang nya bak pepatah sekilas umno dipentas dah tahu semua nya kaki rembat reta negara.adalah memalukan MAKBAPAK miliki anak saperti 139.tidak kah 139 berasa malu pada masyarakat kerana membuktikan kegagalan MAKBAPAK mendidik nya.kelemahan mendidik yg ketara jelas nya.jgn lupa yer kata keramat buat 139.

      Delete
    7. Assalam.
      Itu sahaja bukti yg menunjukkan PAS bahlol...... cerminlah diri dulu.... jangan sampai bila dah Nazak cari orang2 agama kebanyakkanya KOPIAH PUTIH dok baca Yassin.

      Anonymous 1:39am, aku nak tanya kau masa orang Cina sokong MCA dulu kenapa kau tak cakap UMNO anjing MCA. Tolonglah buka sikit otak tu jangan jadi macam budak baru nak naik.

      Delete
  6. 1.sebenarnya pemimpin-pemimpin umno ni dah dibeli oleh puak-puak cina dari merdeka hingga sekarang!
    2.puak-puak umno ni selalunya mempunyai tokey-tokey cina untuk sponser mereka dan seterusnya jadi pemimpin!!
    3.faktanya ialah dari 10 jutawan terkaya dimalaysia!!8 adalah cina yang berjaya pedajai dan jadikan pemimpin-pemimpin umno ni sebagai kuli dan barua mereka!!
    4.sebab tu sukusakat cina ni tak heran dengan orang-orang melayu!!
    5.salah siapa!!salah barua-barua vincent tan!goh tong!robert kouk dll!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9:12 bro terkilaf membuat kajian.Bacalah akhbar cina.Faktanya orang cina di laporkan tertindas di Malaysia. Di sebutkan selali lagi faktanya orang cina tertindas d Malaysia hahahaha.

      Delete
    2. Baguslah jadi orang cina....bangsa tertindas dengan majoriti top10 billionare di malaysia..he,he

      Delete
    3. Dan jgn lupa skandal Carrian hingga lingkup BBMF.agak nya saper yer punya angkara yer.bukan bangsa lain yg melingkup BBMF jika tidak melayu umno.

      Delete
    4. kerana tertindas dgn teruk barulah cina bangkit jd antara yg terkaya...akhbar cina jarang melaporkan mrk sbg bangsa yg tertindas, spt mana yg selalu disyaki oleh org yg tidak paham bhs cina, inilah anggapan yg biasa, tp kalau tak percaya senang saja...ambik teks drpd akhbar cina, copy dan paste dlm google translate...so jgn tabur fitnah memanjang...buat amail banyak skit...jauhkan syak wasangka buruk

      Delete
  7. Untuk hidup yang sejahtera , undi lah PAS . Tanpa ragu-ragu , tanpa was-was .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yeah. .PAS FOR ALL.

      Satu hari nanti klu ada orng mati di selubung dgn bendera DAP..dah boleh agak penyokong mana
      yeeehaaaa!

      Delete
    2. Siapa menyangka hari ini bendera PAS di gunakn utk membalut keranda dlm perjalanan ke kubur non muslim.Sesuatu yng menarik untuk di renungkn apakah ini tanda2 PAS dlm perjalanan"kematianya".Membandingkn perjuangan PAS dahulu dan PAS sekarang amat jauh berbeza.

      Adakah ini isyarat Tuhan memberi petunjuk krn suatu waktu PAS mengkafirkn saudaranya krn bekerjasama dgn kafir.Dan hari ini putaran masa di kembalikan kepadanya.

      Delete
    3. undilah PAS tanpa was was
      undilah PAS tanpa ragu ragu
      PAS telah terbukti sebagai anjing yg setia kpd cina dap hingga mendapat pangkat ANJING BARUAH CINA DAP yg paling setia lahi bahlol

      undilah PAS boleh dapat voucher diskaun untuk servis lancap zakar dimana PAS telah memberi lesen premis perniagaan beribu beribu kpd toke cina dap lahanat

      undilah PAS tanpa ragu ragu semua boleh toron burit bini orh cam mat sabun yg toron burit normah

      undilah PAS tanpa ragu ragu sebab islam pas menghalalkan kongkek puki betine kat hotel spt pemimpin pas stopa aka spender putih

      takbirrrrr

      Delete
    4. 145......kesian makbapak ko.rupa rupa nya mereka gagal mendidik hang.sungguh aku berasa terharu sekali.jika mereka dah meninggal tentu mereka sedih amat sekali.jika hidup lagi ler mereka sedih sebab hang telah membuktikan kegagalan mereka.

      Delete
  8. saya ingin mengucapkan merry chrismas kepada IDRIS JALA,, semoga ideanya akn mebankrapkn lagi malaysia..

    ReplyDelete
  9. Ulama PALSU, kau nak suruh undi PAS yg jd barua DAP tu? Nak sokong Nik Ajih bapak pepecahan Melayu tu? UMNO jauh lebih baik berbanding barua DAP Konunis.

    ReplyDelete
  10. Ulama PALSU, kau nak suruh undi PAS yg jd barua DAP tu? Nak sokong Nik Ajih bapak pepecahan Melayu tu? UMNO jauh lebih baik berbanding barua DAP Konunis.

    ReplyDelete
  11. Apa pun UMNO tetap terbaik... UMNO masih memperjuangkan Islam .. mepertahankan Islam .. PAS PKR ..melayu DAP .. kecut teloq bila Kapai Sink jeling ekoq mata apabila mula nak berbicara tentang Melayu atau Islam.. mcm tu nak harapkan PAS .. HAMPASSSSSSSSSSSSSSSSSSS ...

    ReplyDelete
  12. Betul tu.umno mempertahankan Islam wasatiyah.semua nya sederhana.kecuali.......duit dan burid.

    ReplyDelete
  13. Minyak naik - naik la bas tak pun transport awam ni tak nak berlagak...Elektrik naik-Takyah la nak pasang aircond 24jam ni tak nak berlagak..tol naik-naik moto tak pun naik bas tak risau nak bayar tolgula naik-jangan minum kat luar minum kat rumah...pucuk pangkal diri kita kalau kita terus nak berlagak lepas tu nak memaki lepas tu nk jatuhkan hukum pd org serah la pada bangsa kita ni.. cuba la belajar bersatu... berjimat kantu dituntut agama... kat sini umno ke pas ke pkr ke yang penting kita islam semua bersaudara jangan la dok maki2 sesama saudara tak malu ke pada Allah kita seagama maki seagama kita sedar sikit... kita ni bila2je boleh out takkan kome nak tanggung dosa fitnah dosa kutuk dosa hina dosa hutang kome? Sedar la saudara ku... bertaubat lah jangan la terus menghina.. sebaliknya kita kaji dengan rasional setiap perkara yang berlaku... setiap kejadian pasti ada hikmahnya... setiap penyakit pasti ada penawarnya... aku sayang akan saudaraku... umnopaspkr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen cam budak tak sunat.Apsal kau tak nasihat suruh duduk dalam gua pakai cawat jer.Lagi jimat.Makan,tido,berjimak.

      PtuiiiiHHHH...!!!!

      Delete
    2. Amin moga di buka kan pintu hati tuan untuk mengamalkan kebaikan... dan moga Allah ampunkan dosa tuan.. amin

      Delete
    3. Pemimpin sebat duit dan khazanah rakyat yang DIAMANAHKAN pulak apa cerita.Tak nak bagi TAZKIRAH ker.Pemimpin tu MAKSUM dan tak masok LOBANG KOBOR ker?

      Masalah kehidupan dan konflik manusia ni adalah kompleks dan tidak semudah ABC.

      Sekian.

      Delete
    4. ..ya..boleh start berhenti hisap rokok, potong astro, berhenti beli no ekor...jimat sikit...bukan berdosa pun buat tu semuaa....

      Delete
    5. Mana tuan tahu tu semua tuan ada bukti? Sebab tu teman bagitahu... takkan tuan nak bawa dosa fitnah? Andai kata apa yang dikatakan tuan tadi tidak benar tidak takutkah tuan kepada seksaan azab kubur? Kan teman bagitahu teman sayang saudara teman tak kira umno ka pas ka pkr ka yg pentibg islam teman tak nk akibat fitnah ni yg membolehkan kita dapat doaa kering.. andai pemimpin ini membuat kejahatan biar Allah menghukumnya sama ada di dunia mahupun diakhirat... jgn kita membuat dosa dgn knyataan yg kita tidak yakin dengan kesahihannya maafkan teman tuan.

      Delete
    6. Reentry janganle main nuduh takdo bukti. Pomimpin mano yg sobat duit tu, ekou ado namo? Borapo banyak dio sobat, ekou ado nampak? Kalu ado bukti konapo tak poyi buek repot? Main hontam cakap sapo pun boleh ... momokak tak habih2 mamat sekor nie ... mongabihkan bogheh yo ...

      Delete
    7. Dei Reeyentry ... yenna dei ... yennaporenggei ... ayo yo ... you pigi bohong sana buda-buda sekola tamil bole la ... tara wotak punya worang ... cheit ... poodah...

      Delete
    8. Waduh-waduh … ya ampun … kasian banget gue sama ini bajingan goblok Reentry … kok bisa bikin tuduhan sesuka hati tanpanya bukti … Nggak ada apa persoalan yg mahu dibikin ribut2 … kapannya lo mahu insaf …

      Delete
    9. Tuan reentry...pemimpin mana ada balun reta negara.kekayaan pemimpin umno adalah dari keturunan.harta semua pemimpin umno nie 3 keturunan tak habis.pemimpin umno sekarang nie gaji dan elaun pun pulang balik ke perbendaharaan negara.yg shopping dan bermewah tu semua duit simpanan belanja sekolah dulu dan duit kutipan raya masa bebudak.yg mengalir keluar duit haram bertrillion tu semua angkara pemimpin PAS,PKR dan DAP.pemimpin umno nie bersih,cekap dan amanah.yg rasuah rasuah tu hanya nak usik usik sesama sendiri.yg balun budak bawah umur tu melawak jer.hi.hi.hi.hi.mcm Tun taiping kata ler......aku sebat 20k jer,Malik tu sebat 200k.jika aku tak sebat,nanti malik sebat semua.tu duit pru.

      Delete
    10. Hok aullohh! Natae beghuk Reentry, demo ado ko gapo2 bukti yae demo ghoyak pemimping sebak pitih keghajaae … kalu nok main kecek tak dok bukti sokmo sapo pung bulih …
      Najik sikik pung tok jejah dengae kempeng bengong demo … gi mapuh le demo dengae pejuangae taik minyok demo tu … oghae jenih penkhianak macae demo ni moleknyo tae sebutir … mapuh kejong senae sikik …

      Delete
    11. Reentry lahanat tuduh sesuka hati
      Tak ada saksi tanpa apa-apa bukti
      Asyik buat fitnah jer tak renti-renti
      Tak takut ke balasan bila dah mati

      Delete
    12. Pegi mampos lah dengan ini keparat Reentry
      Mau guling kerajaan dengan puak haluan kiri
      Dengar khabar setan ni polis tengah dok cari
      Aku nak tunggu tengok je dia nanti kena gari

      Delete
    13. Reentry sial pukimak ni bukannya ada pekerjaan
      Tapi dia tak perlu risau sebab dia dah ada tajaan
      Pembangkang tanggung dia punya perbelanjaan
      Sebab itulah dia beriya-iya mahu guling kerajaan

      Delete
    14. Reentry sial bangsat nie menjadi ancaman negara
      Dia mahu guling kerajaan dan cetuskan huru-hara
      Nak musnahkan kegiatan dia hanya ada satu cara
      Kasi tangkap jer perosok masuk ke dalam penjara

      Delete
    15. Mana satu komen aku nak reply dulu ni.PUKIMAK punya budak Kejora kasi semak komen kat sini.Dah la korang SPAM blog aku.Sini pun nak buat jugak.

      Sikit hari lagi tengoklah ParpuKiram delete atau blocked komen aku.

      Tak guna punya Roti Jala.

      Ptuiiiiii....!!!!

      Delete
    16. Tak payah reply pun tak apa Reentry penipu
      Kau pun dah tak tahu yang mana nak tumpu
      Komen ngko pulak banyaknya yang merapu
      Aku tunggu jer kau kena blok dengan Parpu

      Delete
    17. Fuyoo.....banyak nya panglima umno.tu ler reentry aku dah cakap......depa panglima nie duduk dlm gua pun takper.janji melayu perintah.yg terbaek hanya melayu umno.lain dari umno nie bukan melayu.apa umno tak bagi.....kain batik,kain pelikat,duit minyak,duit gam.semua dapat.jadi makna nya........umno terbaek.depa nie toreh pun biru darah nya.lagu utama....anak kecil main api........kesian....otak kecil.minda 5¢.

      Delete
    18. Panglima Cigar Lifestle meeting 5 Star Hotel....

      Ewaaahhh...E'ah....E'ah...!!!!!

      Delete
    19. Tak payahlah Reentry enko nak putar belit cakap
      PDRM punya special branch memang nya cekap
      Mereka dah pun dapat bukti yang cukup lengkap
      Nak tunggu jer tengok enko dibawa masuk lokap

      Delete
    20. Kesian....kutuk komen aku banyak merapu.Tapi sibuk merengek-rengek report SB suruh tangkap aku.

      Macibai makahai....!!!

      Delete
    21. Salam Tuan tak habis2 dengan bahasa kesat dan berbaur lucah tuan lemparkan saya rakyat yang marhean ni nak ajak umat islam bersatu bukan bergaduh... seperti yang diwar-warkan adakah perhimpunan yang dianjurkan memasukkan agenda solat hajat mohon pada Allah dibukakan hati para pemerintah untuk mendengar keluh kesah rakyat jelata? sekiranya ada saya juga ingin sama menyertai... mohon la pada Allah s.w.t kerana dia maha mendengar lagi maha mengasihi para rakyat yang tertindas... marilah sama2 kita berdoa agar kesengsaraan ini berakhir dengan jalan yang baik... kan bagus jika kita tidak berteriak dan melemparkan fitnah dimalam perhimpunan itu dan lagi baik jika kita wujudkan solat berjemaah isyak qiamullail dan subuh sekiranya agenda perhimpunan ini diteruskan.. dan saya percaya kalau kita terus memohon pada Allah kebaikan akan datang dan kejahatan akan dihapuskan... saya insan yang lemah saya sayang saudara seislam saya tak kira politik umno pas atau pkr..

      Delete
  14. Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “Sesiapa yang menolak kata-kata buruk terhadap kehormatan diri saudaranya, nescaya Allah menolak api neraka daripada mengenainya pada hari kiamat.”Hadith riwayat Ahmad dan TirmiziHuraian:Memperli, memperolok-olok, mengejek, menghina, memperleceh, memperlekeh, memanggil dengan gelaran yang memalukan, menyatakan kekurangan orang secara terang-terangan dan sebagainya adalah perbuatan yang sangat dilarang oleh Allah.Sesiapa yang mencaci orang lain sebenarnya dia mencaci dirinya sendiri. Sebaiknya selaku umat Islam kita hendaklah hidup saling hormat-menghormati, bantu-membantu dan tolong-menolong. Justeru, apabila mendengar celaan, kita sepatutnya bertindak menyembunyikan keburukan tersebut sekalipun seseorang yang dicela itu memang telah melakukan sesuatu dosa yang mengaibkan kerana kemungkinan orang itu telah bertaubat dan taubatnya diterima oleh Allah. Sesungguhnya sesiapa yang berbuat demikian ganjarannya adalah amat besar di akhirat kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasihat ini dituju khas kepada semua ulama pas.

      Delete
    2. Terbaik lah Re entry....
      Ini baru mukaddimah kepada satu kebangkitan. Roman yg terkenal dgn empayar monarki nya pun tumbang dgn kebangkitan rakyat rom sendiri.
      Najib lah puncanya memanjakan Cina berlebihan. Hatta pentadbiran negara macam pentadbbiran adik dia manage CIMB. Sape lagi yg suruh ambik Wahid Maybank Poyo jadi Maneteri , sapa lagi kalau bukan adik Najib si Nazir yg lebh orang putih dari orang putih.
      Sape suruh ambik Omar Ong sbg penasihat pemandu, sape lagi kalau bukan Si nazir adik ipar Rosmah bengkak kerana Omar Ong berjaya membawa CIMB kemata dunia....Melayu ni hampeh je pada mata Najib dan Nazir. CIMB
      ( Cina-India-Melayu-Belakang).....transaction duit Najib n Rosmah semua melalui CIMB....
      Bagi aku elok cina buat protes kali ni, sebab Najib takut kat cina...Kj cinta kan setiausaha Cina, Nazir dgn bangga nya mengistiharkan Cina sebagai faktor kejayaan CIMB di facebook dia....Bg Cina kat depan sekarang....Mesti telor Najib goyang nak sumbat cina dalam lokap....
      Alah Najib.....Engkau mentadbir negara bukan CIMB lah Dol.....kalu CImb bolih lah engkau buat mcm adik kau...." Kalau sesiapa tak berminat bekerja dgn cimb sila keluar , pintu sentiasa terbuka".......Nazir punya ayat power,,,,Natijahny hari ni, Teller bank terpaksa jual insuran, loan asb, collent loan.....gaji banyak tu jugak....tapi 5 kerja kena buat. Betul kapitalis cina punya stail.....Org Cimb panggil nazir sebagai Kapitan....adik beradik along jugaklah tapi berlesen.

      Budak-budak kejora kpla butoh tak payahlah nak tulis gurindam mak nyah lu tu,...lepas tu, tulis lah dah hempas org tu lah .org ni lah...Lu jual jubur lu je kat menteri yg kaki jubur-juburan..

      Kluar kan lu punya fakta lah nyah, babi pun muntah baca lu punya gurindam...ptuihhhhhhhh

      Delete
    3. Geng Kejora Kepala Bana dah turun menurut arahan.Gurindam Papadam ada, Mat Indon,Mat Kelate macam-macam ada.Geng Europe jer dah tak nak ambik port.

      Warghhhh....Kah......Kah...!!!!

      Delete
    4. Apa ke jadah ko meraban ini anon11.18am hingusan
      Reentry makan cili mengape engko pulak kepedasan
      Nak tukar kerajaan ada dia punya cara dan landasan
      Bukan lah cara berguling atas jalan sampai pengsan

      Delete
    5. Hey you better watch out Reentry bloody
      Your talks are as if you’re drunk with todi
      We students are now busy with our study
      If we finish our exam then you get ready

      Delete
    6. Oi anon11.18am apa ke jadahnya satu kebangkitan
      Mau berhimpun & merusuh macam dirasuk syaitan
      Apa korang masih nak guna undang-undang hutan
      Lawan dalam pilihanraya le kalau dah benar jantan

      Delete
    7. Seronok jugak tengok Geng Kejora buat seloka
      Dapat lah juga berhibur serta menghilang duka
      Sindiran kritikan kutukan dan lawak ada belaka
      Cekap sungguh mereka berkias dan berjenaka

      Delete
    8. Anon11.18am tak usahlah nak cakap takbur
      Musuh Kejora sudah ramai yang kena lebur
      Tak pasal-pasal nanti ngko kena jolok jubur
      Baik berundur sebelum aku hantar ke kubur

      Delete
    9. Exam Kepala Butuh.Sibuk merekod komen aku adalah.Kau ni orang yang sama jer menyamar.

      ChaiTTTT...!!!

      Makan ToSeeeeeYYYY.....!!!!

      Delete
    10. This bloody Reentry is actually just hunting for popularity
      The idea to overrule the government is unlawful and dirty
      To protect the established government is part of our duty
      Living in this peaceful country is sort of pride and dignity

      Delete
    11. Populor kepala butoh
      Shout Award tu yg Hunting populority.
      Negara ni dirobek sesuka hati
      Takkan aku nak dok diam diri.

      Delete
  15. Siapa tahu identiti reentry capsule yang sebenar hubungi ipd dang wangi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aperkerhal nak report-report IPD pulak ni.Kritik kerajaan pun kena tangkap ke BIOL.Buang masa Polis jer cari blogger kurap macam aku ni.Belambak lagi blogger pro kerajaan BALON pemerintahan Ah Jib Ptuiii aku jugak yang most wanted apahal.

      ChaaaaiiiiTTTT....!!!

      Makan ToseeeerYYYY....!!!!

      Delete
    2. Ipd dang wangi tel 03-26977099, caj akta hasutan.

      Delete
    3. Reentry bingai janganlah pula nak buat lupa
      Yang engko ajak turun guling kerajaa tu apa
      Semua direkod tarikh apa jam pukul berapa
      Kau nak putar belit cakap nak bohong siapa

      Delete
  16. Hey you better watch out Reentry bloody
    Your talks are as if you’re drunk with todi
    We students are now busy with our study
    If we finish our exam then you get ready

    if u finish la, if not u, get ready to cuci rosmah punya puki,,,,,kah kah kah

    Seronok jugak tengok Geng Kejora buat seloka
    Dapat lah juga berhibur serta menghilang duka
    Sindiran kritikan kutukan dan lawak ada belaka
    Cekap sungguh mereka berkias dan berjenaka

    Cekap....masuk bakul seperti babi sronok naik lori....kah kah kah ptiuhhh

    Kejora babi kejora puki
    Nyah nya tersohor keseluruh negeri
    Komen engkau macam rosmah hilang laki
    Macam babi syok sendiri...

    kah kahkah kah..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warghhhh...Kah....Kah...!!!

      Terima KaseeeeYYY...!!!!

      Makan ToseeeYYYY....!!

      Delete
    2. Geng Kejora sayang kan kerajaan yang dah utuh
      Kami tidak suka cara kerajaan nak diguling jatuh
      Anon1230pm nampaknya benar-benar tersentuh
      Tapi bikin pantun meraban macam kepala butuh

      Delete
    3. Anon 1230pm nampaknya dah mula gundah
      Dengan geng kejora dia sudah terima padah
      Orang bermadah dia pun ikut nak bermadah
      Tapi dia punya pantun macam haram jadah

      Delete
    4. Anon1118/1230 nampak cagha macam tak sekolah
      Oghang dok tibai Reentry dia teghpa mai nak celah
      Sebelum hang kena lagi teghok baiklah hang belah
      Hang belum kenai lagi sapa geng menantu pak lah

      Delete
    5. Anon 1230pm nampaknya macam dah mati kutu
      Dia terlampau taksub nak sokong Reentry hantu
      Sekali Geng Kejora masuk kasi hentam dan latu
      Melopong menyesal dia hempas kepala ke batu

      Delete
    6. Anon 12.30 pm sudah jadi serba tak kena
      Taksub sangat mau bela Reentry durjana
      Kini sudah kecut telur sentot kepala bana
      Malam nie mesti dia ngigau tidur tak lena

      Delete
    7. Anon12.30pm kemain konon nak tunjuk hebat
      Apa benda kejadah Rosmah pula mahu dilibat
      Geng Kejora dah ajar dia kasi pukul dan sebat
      Kini sudah cabut lari tidak nampak lagi kelibat

      Delete
    8. Geng Kejora musnah musuh hanya dalam senyuman
      Tengok apa jadi dengan James, Velfire dan Othaman
      Reentry sendiri udah banyak kali nazak kena tikaman
      Ni anon12.30pm tunggu sajalah nak terima hukuman

      Delete
  17. kah kah kah.....re entry nazak ke atau engkau yg dah jadi hantu Mak Rosmah....kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana punya mangkok yg tulis seloka sundal ni....macam sial....

      Delete
    2. HUKUM MEMPERSENDAKAN AGAMA
      · Akan mendapat balasan dan azab yang dahsyat daripada Allah

      PERBUATAN-PERBUATAN YANG DIANGGAP MEMPERSENDAKAN AGAMA
      · Mempermainkan dan mempersendakan ajaran islam sama ada melaui lisan atau perbuatan
      · Memperkecilkan tuntutan agama
      · Bangga apabila melanggar larangan Allah
      · Menghina orang yang bertakwa
      · Menjunjung perbuatan maksiat
      · Tidak bersolat
      · Makan disiang hari pada bulan ramadhan di khalayak ramai
      · Tidak membayar zakat yang difardhukan

      AKIBAT MEMPERSENDAKAN AGAMA
      · akidah seseorang terhadap Allah akan rosak
      · segala kebaikan yang dilakukan akan menjadi sia-sia
      · akan mendapat balasan azab yang pedih di akhirat
      · dibenci dan tidak dihormati oleh orang lain

      GOLONGAN YANG SERING MEMPERSENDAKAN AGAMA
      · Musyrikin
      - Kaum yang menyekutukan Allah dan penentang kuat agama tauhid
      · Munafik
      - Orang yang menyembunyikan kekufuran dan menzahirkan keislaman
      · Murtad
      - Orang yang keluar daripada Islam
      · A'shi
      - Orang islam yang melanggar perintah agama tetapi tidak mengingkarinya

      AKIBAT TIDAK MEMELIHARA AGAMA
      · umat islam akan menjadi umat yang mundur dan tidak bertamadun
      · agama islam akan diperkecil dan dipermainkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab
      · kemungkaran dan maksiat semakin berleluasa
      · wujud ajaran sesat dalam masyarakat yang akan memesongkan akidan orang Islam

      Delete
    3. Anon437/439 tak usahlah nak tunjuk handal
      Ngko tu le yang sebenarnya sial dan sundal
      Nak lawan kami nko nanti tak pulang modal
      Senang-senang jer nko dua ekor aku bedal

      Delete
    4. Cekap dan pintar Geng Kejora karang madah
      Kata dan bahasa tersusun tersangatlah indah
      12.30pm pula berpantun serupa haram jadah
      Siapa yang baca pun meloya rasa mau ludah

      Delete
  18. Kata orang rezeki jangan tolak dan bala jangan cari
    1118/1230/437/439 lebih baik kalau mengundur diri
    Cuba le tengok kepala dongga kau orang siReentry
    Dia sendiri pun udah beberapa kali belah cabut lari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyaaa...Ada apa dong...Gue disini tidak kemana-mana dong.Apa lo udah mereng jadi bengong.

      Makan TossseeeYYYY...!!!

      Delete
  19. Wargh kah kah kah.........ptuihhhh
    Gua layan lu sampai lu jadi giler....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!