CINA BANGSAT BERNAMA TONY PUA, PATUTNYA DIPERAMBAT MACAM ANJING DARI NEGARA INI!


Tony Pua memang tunggu masa dan ketika untuk mengkondem apa-apa sahaja yang berkaitan dengan perusahan nasional terutama sekali apabila di dalamnya terdapat ramai Melayu dan menjaga kepentingan Melayu-Bumiputera khususnya dalam persaingan permotoran.

Amboi, sedap mulut dia cakap kata PROTON banyak menghabiskan duit rakyat. Kononnya Kerajaan dah mengeluarkan banyak duit untuk membiayai PROTON yang dah nak lingkup. Kemudian dia bandingkan pula dengan kereta Korea yang katanya, keluar sama dengan Malaysia tapi sekarang kereta Korea dah menduduki tempat keempat dunia.

Cina bangsat ni bukan main lagi menentang bila Tun Dr. Mahathir yang bertindak selaku Penasihat Proton berkata, tarif dan cukai kereta luar negara, patut ditinggikan bagi memberi ruang kepada Proton untuk hidup dan berkembang di negara sendiri.

Kata Cina bangsat itu, Malaysia tidak memerlukan kereta nasional Proton. Proton katanya perlu bersaing di pasaran luar negara.

A'ah... yerlah tu....

Woi Cinabeng DAP bangsat!

Siapa yang sibuk promosi kata Proton tak bagus, Proton hidup tak lama, Proton tak boleh pakai, Proton selalu rosak dan kemudian kempen guna Toyota? Toyota sapa pengedar utamanya? Proton siapa pengedar utamanya? Bangsa mana yang tak berani bersaing dengan Melayu-Bumiputera dan kemudian guna taktik kongsi gelap untuk ugut, tutup dan kemudian kata, Melayu-Bumiputera tak boleh bersaing sebab mereka malas?

Tony Pua sebenarnya nak jaga peniaga-peniaga kereta yang sama bangsa dengannya. Cuba Proton tu dibuka untuk orang Cina saja menjualnya, dah tentu sekarang ini, bukan takat puji, malah kalau disuruh minum minyak brek bagi membuktikan kereta tu bagus, Tony Pua akan buat tanpa segan silu dan banyak cakap.

Aku tak katalah Proton kereta terbaik tapi selama ini pun aku dan ramai orang lain pakai Proton sahaja ke sana ke mari. Boleh pusing satu Malaysia lagi. Nasib baik takder jambatan ke Sabah Sarawak dari Semenanjung. Kalau tidak, korang boleh tengok berapa banyak Proton yang akan guna jambatan tu menyeberang Laut China Selatan. Cerita tukar logo saja, banyak berlaku pun dalam industri permotoran. KIA baru serupa macam Audi. Honda Accord 2011 pun serupa lebih kurang macam Audi. Mazda keluar model sebijik macam Lexus. Pasal apa Cina bangsat bernama Tony Pua tak cakap apa-apa?

Dia malu kalau rakyat Malaysia tahu tentang konsep 'rebadging' dalam industri permotoran? Atau dia sebenarnya memang sakit hati sebab Proton dikuasai Melayu-Bumiputera, bukan Cina?

Yang bestnya babi sekor ni tak pakai pun Proton. Tak cuit langsung pun Proton.  Tapi sibuk mengata Proton tak bagus. Belum pernah rasa, belum pernah pakai, belum pernah sentuh tapi kata tak bagus?

Perangai tipikal Cinabeng DAP!

Apasal babi ni tak cakap yang kereta luar negara yang dijual di Korea jauh lebih mahal kerana dikenakan tarif yang jauh lebih tinggi berbanding Malaysia? Kenapa babi yang berlagak pandai tapi sebenarnya bangang nak mampus ni tak ceritakan tentang perlindungan industri automobil tempatan yang digunapakai di negara-negara seperti Korea dan Jepun?

Cina bangsat ini elok balik ke Singapura jer. Kat sana, kau boleh dabik dada ler sebab Lee Kuan Yew dah berjaya tipu Melayu dan sekarang Melayu-Bumiputera jadi minoriti bila dasar Kerajaan Singapura ialah bawa masuk seramai mungkin Cina ke negara pulau itu untuk jadi majoriti.

Kat Malaysia, dasarnya adalah perlindungan industri automobil tempatan. Lu suka, lu terima. Lu tak suka, lu berambus! Prinsip tu bukan di Malaysia saja tapi di semua negara termasuklah di Singapura. Kalau tak, si Tony Pua takkan masuk balik ke Malaysia. Kalau tak, takkan Tony Pua keluar dari Australia.

Kalau di Singapura dan Australia, pandai pula dia bungkus kain baju angkut girlfriend balik Malaysia, takkan kat malaysia pulak kepalanya besar dan rasa dia terlalu hebat?

132 Responses to "CINA BANGSAT BERNAMA TONY PUA, PATUTNYA DIPERAMBAT MACAM ANJING DARI NEGARA INI!"

  1. Memang Melayu UMNO ni takut pada Tony Pua sebab Melayu UMNO ni takut sangat Tony Pua mendedahkan kekurangan orang Melayu UMNO. Proton ni sepatutnya mampus 20 tahun yang lalu. Kereta kualiti rendah ni telah diberi subsidi berbillion ringgit oleh rakyat dan sebab kualiti rendah secara tidak langsung ramai yang mati atas jalanraya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala otak ko babi PR oii..!! ko dgn mak bapak ko tu yg sepatutnya mampos 15 tahun dulu. Proton hasilkan sumber pekerjaan berpuluh ribu rakyat jelata, dan skrg ia milik DRB. Kualiti keta Proton lebih tinggi dr keta Korea yg hanya ditipu dengan rupa kosmetik! Keta apa yg selalu mampos tepi highway wpun bilangan xbyk mana!! APa kena mengena dgn Krjn? Krjn habiskan duit utk Sekolah CinaBabi SRJK tu ko xbising?

      Delete
    2. DAP@Dogs And Pigs

      TARA BABI TARA CINA

      TARA CINA TARA BABI

      BABI ADALAH CINA

      CINA ADALAH BABI

      EMPEROR HIROHITO SUDAH BUNOH BERJUTA JUTA BABI 70THN DULU SEBAB ORG JEPUN LEBIH TAU BETAPA BUSUKNYE BABI BABI NI

      Delete
    3. sampai hati kau cakap cina babi....
      tapi aku stuju sangat lahhh......

      Delete
    4. Bukan anjing juga ke? Atau babi berkepala anjing, asyik menyalak je.

      Delete
    5. Salim punya camry aper citer.dah kena tarik ker.sugar mami midah tak sponsor payment ker.tu pasai pakai proton jer.sembang lebe.miskin baru nampak proton.

      Delete
    6. Standard Cina memang macam tu. Di Australia juga perangai cina sama. Hinggakan x Pm Australia ,John Howard" minta mana-mana Cina yg tidak puas hati dengan polisi Australia keluar dari negara Kanggoroo tersebut,
      Tindakan Howard menempelak imigran Cina yg menetap jelas menunjukan pendirian beliau dalam menangi isu "Cina terbuang dan Lupa diri" tetapi Najib tidak bertegas dalam hal kebangsatan Cina terbuang spt John Howard,
      Di Malaysia, Cina dgn senang hati mengatakan bahawa Melayu juga adalah kaum pendatang. Milik Malaysia adalah milik mutlak orang asli senoi dan seangkatan. Ini dakwaan Cina malaysia.
      Adakah Cina Australia berani mengatakan bahawa Australia ini bukan milik orang Berkulit putih Aussie tetapi milik orang Asli Melanisia ustralia.. Olih itu mana-mana orang yg mengambil Cina sebagai penasihat dan setiausaha , harap hentikan kpd bangsa pengkhianat dan tikam belakang ini. Mereka adalah pengkhianat.. "
      Berdamai ketika lemah ,menyerang bila kuat"
      Najib perlu mengambil i'tibar dari apa yg Omar Ong telah lakukan. Nada tidak puas hati dan buih ombak kebangkitan kpd pemberontakan mula kedengaran di sana sini,
      KJ berbangga dgn setiausaha Cina nya....Bangsa ini bersedia utk mengangkang asalkan engakau akan terkangkang di kemudian hari.
      Kita adalah apa yg kita makan. Sikap kita akan dipengaruhi olih apa yg kita makan. Kalau babi yg menjadi santapan maka perangai babi lah yg akan diwarisi..
      Ada juga yg tidak makan babi , tetapi berkawan dgn orang yg berperangai babi...Maka mereka ini digelar sebagai Babi Jadian.

      Hindari Babi sebelum anda di Babi kan.............

      Delete
    7. Kau pakai kereta apa. Adik beradik kau tak pakai proton ke. Jgn angkuh sgt. Beribu org melayu kerja dgn proton. Kalau tutup kau nak beri mereka makan ke. Biadap betul.
      Ni aku dlm pjlnan ke seremban. Banyak kereta gunan laluan kecemasan. Mana polis. Dtglah saman mereka ni. Easy income beb. Tak payah naikkan tol. Saman saja mereka ni maximum rm300. Baru padan muka.

      Delete
    8. Kos Sara Hidup Naik - Kerajaan UMNO BN Di Ambang Keruntuhan

      Cadangan Najib tubuh makmal kos sara hidup mengundang serangan di Facebook 

      Laman Facebook Datuk Seri Najib Razak bertukar menjadi talian aduan selepas pengunjung bertalu-talu memberikan rungutan dan kritikan mereka, beberaja jam selepas Najib mencadangkan sebuah makmal kos sara hidup bagi mengkaji keluhan rakyat tentang kenaikan harga barang dan perkhidmatan. “Adoi... Makmal otak dia. Baik buat makmal uji kaji binatang lagi bagus. Satu lagi projek kerajaan Barisan Nasional iaitu makmal kos sara hidup 1Malaysia. Betul-betul bodohkan rakyat. Terima kasih BN,” tulis Sulaiman Leman Ahmad di laman sosial Najib, yang mempunyai peminat lebih 2 juta. 

      Semalam Najib buat pertama kali memberikan respon kepada keluhan rakyat terhadap tindakan drastik kerajaan menyelaraskan subsidi dan menaikkan harga, termasuk cadangan menaikkan kadar tol walaupun Barisan Nasional menjanjikan penurunan tol pada pilihanraya Mei lepas. 

      Najib berkata kerajaan bersetuju menubuhkan Makmal Mengenai Kos Sara Hidup di bawah Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksaan (Pemandu), sebagai langkah menangani peningkatan kos kehidupan. 

      “Makmal ini bertujuan untuk mengkaji serta merangka langkah-langkah susulan untuk meringankan beban rakyat dalam mengharungi masalah ini. “Kerajaan sentiasa mencari formula yang sesuai untuk menjaga kebajikan dan kesejahteraan rakyat. Pada masa yang sama, kita juga perlu memandang ke hadapan demi memastikan ekonomi negara terus mampan,” tulis Najib, disusuli 8,053 komen di Facebook pada ketika berita ini ditulis. 

      Seorang pengunjung, Rushdy Ali, menulis: “Setakat dengar baik tak payah bedebah.Siap nak buat makmal. Buat apa nak menghabiskan duit lagi. Lu spend banyak rakyat tanggung hutang. Memang haram setiap sen cukai kau ambik.” 

      “Kamu buat hutang, rakyat yang kena tanggung beban nya? Menteri-menteri kamu gaji dinaikkan. Tenaga Nasional Berhad (TNB) untung 1.7billion tetapi letrik naik jugak. 

      PLUS untung berjuta-juta tapi tol di naikkan. Kalau mcm tu aku buat hutang kamu bayar kan. Nak? Rajin-rajin la dengar masalah rakyat sebelum buat sesuatu.Manifesto BN sebelum PRU kata kadar tol tidak akan di naikkan.. Selepas PRU bukan saja tol tapi semua barang naik harga,” tulis Syah Raja Azlan. 

      Sementara Mohd Eizar Farhan pula memohon Perdana Menteri untuk memikirkan kesan yang bakal ditanggung rakyat yang berpendapatan rendah dan sederhana. 

      Masyarakat perlukan minyak petrol untuk bergerak. 20 sen nampak sikit tapi hakikatnya ada org yang tak mampu. 

      Nak tak nak terpaksa juga juga sebab ia penting kepada masyarakat kita. Harap fikir semula pihak kerajaan,” tulisnya mengeluh. 

      Seorang lagi pengguna Facebook, Faizul Rusli, meminta kerajaan menurunkan harga minyak selari dengan penurunan harga minyak dunia. “Tetapkan subsidi siling bagi minyak Ron 95 dan diesel... contohnya RM 1.00. Hapuskan cukai kereta nasional kpd 0%. Ini menggalakkan pembelian kereta tempatan.” -TMI 

      Delete
    9. Carut la banyak mane pun.. Pergi tengok cermin.. realitinya melayu UMNO memang bangsat dan penakut.. Orang macam Tony Phua dibencinya.. Dibenci kerane satu sebab je.. Die betul.. Bodohlah korang yang masih menyokong UMNO.. Aku terlalu malu nak ngaku kau sebangsa dengan aku.. Bodoh nak mampus.. Korang nih kalo bukan anak orang kaya, mesti korang nih jenis terencat cam babi.. Apesal la bodoh sangat korang nih? Korang tak nampak ke hari demi hari korang kene fuck dengan Najib.. Korang memang rase kepuasan ke jadik hamba nih? Aku tak kisah kalau korang hanye menyusahkan diri sendiri.. Sekarang ni kebodohan korang dah menyusahkan aku.. Bahalol la.. Waktu perhimpunan UMNO aritu diorang bagi korang makan taik kambing ke ape? Weh.. Proton tu satu kompeni yang bodoh nak mampos la.. takde daya saing.. KIA yang lagi mude dari proton pun lebih maju.. Ape alasan korang? huh? Bahalol2 sekalian? South Korea jauh lebih miskin la dari Malaysia waktu lepas perang dunia kedua.. Dan Malaysia ada jauh lebih banyak resource.. Fuck giler la.. Akan terjadik satu perperangan di Malaysia.. Bile time tu aku cantas kepale sekor2 beruk UMNO haram jadah macam korang nih.. Korang tak yah nak hepi sangat.. korang tu bodoh.. tak susah nak exterminate pukimak macam korang UMNO bastard nih.. Dasar Melayu kafir dan munafiq (2 in 1).. Fuck you.. Bile sampai time perang jap lagi.. Najib ke, Rosmah ke, sesape yang korang tgh jilat sekarang nih takde nak jage korang dah.. They'll be the first to leave the country.. Time tu habis la korang.. takde belas kasihannya.. Korang ni golongan manusia bodoh, cepat melenting, bertuhankan UMNO, dan munafiq.. Dah dibagi segala petunjuk, dah dibukak segala aib yg UMNO telah lakukan, korang masih nak sokong UMNO? The fact yang korang masih menyokong UMNO menunjukkan korang nih semua hanyalah hamba bahalol kelas bawahan.. Fuck you all.. Fuck all of you straight up your fuckin' asses.. And straight to hell.. t(-_-)t..

      Delete
    10. Melayu UMNO nih bezanya dengan Bani Israel satu je.. Bani Israel pandai.. Melayu UMNO bodoh.. Selain dari itu takde bezanya.. Melayu UMNO bersyukur kat UMNO.. Yahudi pun bersyukur kat tuhan.. Memang dasar Melayu kafir..

      Delete
    11. Betul Melayu ini bodoh... Allah dan syurga pun dia orang sanggup jual ..inikan lagi politik...

      Delete
    12. a ha ha haaaa......mmg la melayu umno bowdoh sbb kami tak sokong lgbt lesbian llki dan ppuan berkahwin tapi bermadu dgn gay/lesbian...kami xsokong penggunaan Allah tuk bible bahasa m'sia xsokong muslim boleh tukar ugama...TETAPI kami pandai TEGUR pemimpin kami dan tidak ikot membabibutatulipekakbisu mengalahkan mangkuk jamban ayun.....

      Delete
    13. LU LANGSIIIII.....LU MATI.!!!.....Amacam, ok ke tak ok?...

      Delete
    14. Minda melayu umno telah jauh dibangsatkan oleh pemimpin haprak mereka.adalah amat memalukan lagi meloyakan bila pemimpin haprak mereka bercakap tentang melayu.siapa dia eric chia.siapa dia ananda krishnan.nyata tiada seorang pun pemimpin haprak mereka bebas dari pengaruh orang cina.siapa adik angkat rosmoh.sape adik angkat anifah aman.tanya nazr sape proksi dia.pencacai bangsat mensurahkan kebencian pada kaum cina sedangkan pemimpin haprak berdondang sayang dgn kaum cina.bodoh betul pencacai bangsat nie.mujur mca milik kaum melayucina.

      Delete
  2. Memang betul pun apa yg Tony Phua kata tu! Masalah ialah kita, terutamanya orang2 Melayu, selalunya tidak pernah mahu mengakui kesalahan dan kelemahan diri ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon December 20, 2013 at 7:34 PM,
      Lu sudah kena kenxing cina. Kalaulah Melayu tak pernah mahu mengakui kesalahan dan kelemahan diri, masa kan cina masih berlambak-lambak hidup di Tanah Melayu ini malah boleh jadi bilionire lagi, boleh bagi peluang kepada bangsa lain duduk dalam negara ini dengan mudah, pemimpin Melayu / UMNO boleh mengubah negara ini dari ketinggalan sehingga boleh menjadi membangun yang sangat dinamik, mengubah taraf hidup bangsa Melayu yang miskin kerana tak diberi peluang adil dalam zaman penjajah kini menjadi senang-lenang dalam masa singkat tak sampai 50 tahun, pada masa dulu bangsa Melayu begitu mudah terima Islam, bahasa Melayu adalah salah satu bahasa yang paling dinamik dalam dunia dan ada bermacam lagi yang tak dapat saya tuliskan di sini. Semua ini menunjukkan bahawa Melayu itu sangat terbuka kepada perubahan, hanya bangsa yang sanggup mengakui kelemahan dan kesilapan sendiri sahaja yang mampu mengubah nasib bangsanya dalam masa sesingkat ini.

      Delete
    2. Bangsa melayu lah bangsa yang paling payah untuk difahami....

      Delete
  3. WOI MAMAK PARPUKAR, LAIN KALI JANGAN PAKAI ISTILAH MELAYU-BUMIPUTRA, AWAK GUNA MELAYU SAJA CUKUP.

    JANGAN CUBA MENGHALAL USAHA RASIS MELAYU DENGAN MENGABUNGKAN MELAYU DENGAN BUMIPUTRA. YANG UNTUNG MELAYU SAJA, SISA SISA KAMU BAGI SAMA KITA ORANG .

    PRIBUMI SABAH SARAWAK DAN ORANG ASLI MASIH MANDI DI SUNGAI, BERAK KENCING DI TUHAN DAN PAKAI PELITA MINYAK. UMNO NAK MEMELAYUKAN KITA ORANG, KITA LEBIH RELA MATI DARI MASUK ISLAM.

    UMNO KASI MASUK SULU DI SABAH UNTUK KURANG MAJORITI ORANG KRISTIAN. KAMI AKAN AJAR SAMA UMNO-BN YANG SUKA SANGAT KASI MASUK SULU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Sulu nak lebih lebih, kita minta tolong saudara kita di seberang di Kalimantan, mungkin Sulu belum tahu apa jadi sama Orang Madura di Kalimantan bila dia orang kurang ajar sama Dayak. Sulu belum kenal siapa itu Panglima Burung.

      Delete
    2. pencachai mengaku Sabahan pulak.. puak Bumiputra Sabah Sarawak dpt autoriti besar dibwh Melayu UMNO.. sbb itu negeri mereka ditadbir berportfolio MENTERI.. org Sabah takkan bodoh dgn pencachai DAPig PGayR.. apatah lg PASpispus.. keje nk laga dan merosakkan keharmonian.. Melayu-Bumiputera adalah gabungan Semenanjung dn Borneo!

      Delete
    3. Tak malu ker mamak kerala ngaku melayu.

      Delete
    4. anon 12:26, mamak kerala kalau cakap melayu, beragama islam n mengamalkan budaya melayu, melayulah dia. ko tak malu plak rembat roti canai kat kedai mamak

      Delete
    5. Anon December 21, 2013 at 12:26 PM
      Lebih mulia menjadi mamak kerala beragama islam DARI MENJADI anjing Guan Enng, Kit sial dan Kapal Sinhg...kerja lebihh2 hanya kroni dia dan anak beranak yang dapat untung ...dasar anak haram mereka ni

      Delete
    6. Anon 12:26 tu sebenarnya CINA celaka. Kaum CINA celaka ni cemburu orang Melayu boleh terima Mamak sebagai kaum kerabat kita. Manakala kita memanggil mereka Pendatang. Mereka juga kutuk Ridhuan Tee kerana kita boleh terima Ridhuan Tee, seorang bangsa Cina sebagai kaum kerabat kita. Bangsa Bangladesh dan Indonesia yang berugama Islam juga kita boleh terima sebagai bangsa Melayu tetapi kaum CINA celaka ni sampai bila-bila kita anggap sebagai Pendatang. Kita mahu kaum CINA celaka ni berambus dari Tanah Melayu kita ni.

      Delete
    7. Anon 6:18, Sulu yang berugama Islam pun kerabat kita kan. Jangan lupa. Kalau semua kau boleh terima sebagai Melayu, Apa itu kaum Melayu?..........Rojak Parpu Mamak Tongkang Malabari Saleem Badan Tong Minyak Hitam Caltex Otak Sembab Kerbau.

      Delete
    8. Anon December 20, 2013 at 7:36 PM

      Sya orang Sabah juga, mana ada UMNO mau kasi masuk Islam orang non-muslim. UMNO Sabah ini ada istimewa sikit, tidak payah Islam asal saja Bumiputera boleh jadi ahli. Sya Islam tapi amai sya tidak, padahal dia orang kuat UMNO juga, dan lagi dulu engkong sya masuk Islam dia ndak payah tunggu masuk UMNO, masih juga pakat lagi dia punya Dusun, lagi dia tidak paksa juga amai sya kah atau sudara-sudara dia kah ikut masuk Islam, itu masing-masing punya kepercayaan, yang penting bangsa kita terjaga, negeri kita negara kita aman makmur.

      Lagi sya mau kasi ingat, kita di Sabah ini biar apa bangsa, biar apa ugama, kita ndak pernah gaduh-gaduh, begitulah kitaorang dari dulu. Kau jangan memandai mau kasi sabung sama-sama kita sendiri.

      Saya fikir kita ikut UMNO di Sabah ini ada untung yang kita boleh dapat sebab agenda UMNO mau kasi bela orang peribumi, tentulah UMNO faham sikit sama kita pasal sama-sama anak Peribumi, lagi kitapun serumpun apa masalah.? budayapun banyak yang lebihkurang sama.

      Sya kasi nasihat sama saudara/saudari janganlah kitaorang mudah termakan hasutan pihak luar atau mereka yang ada kepentingan peribadi. Kalau negeri dan negara kita kacau-bilau orang lain tida susah tapi kitaorang juga yang susah, kalau sdra/sdri nda kesian diri sendiri kesianlah pada anak cucu kita dan masa depan diaorang.

      Delete
  4. hoi-red army bean lu pergi mamposlah.DAJAL!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. RBA mana ader ler bodoh.kitab suci korang yg surahkan nyer.dan menteri bodohpiang ko orang terus percaya sebab disurahkan oleh utusex.hoi mangkuk tandas umno.....brape ribu RBA dah kena tangkap.sebab menteri bodohpiang ko kata nak tangkap.bodoh punya pencacai yg percaya dongengan suci kitab umporno dan dicanang oleh menteri bodopiang.

      Delete
  5. Orang beli kereta Proton pun sebab sesak, tiada pilihan (no choice), tapi kualiti macam haram jadah ... asyik rosak jer meter dan power window ... aku dah dua kali beli proton baru (saga & wira), dua-dua problem ... tobat dah tak mau pakai proton, baik pakai Toyota atau Honda second hand ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "aku dah dua kali beli proton baru (saga & wira), dua-dua problem.."


      -----

      Cik Abang Oii! Wira & Saga tu model baru ke??? Berapa lama dah abang koma lepas tertelan air jubor Nuar ni?

      Delete
    2. kah kah kahhhh.......

      Delete
    3. kah..kahh...kahhhhhhhh....

      Delete
    4. dasar melayu bodo

      Delete
    5. waseyyyy...duuuuuuuluuuuuu haku beli saga sekenhen..xdew plak rosaknya tingkap keta haku...seploh taon gak lah pakkainyee...paling mahal tukar spok ke apaanama ntahnya...kena 3ghatus hengget...itu jew lah samapi haku tukar kembara....klo proton buat 4by4..errr harap2 jgnlah sbb haku dah tua nak menggutang bank lagik..he h e he...ngeh ngeh ngeh.......

      Delete
  6. Walaupun komen Anonymous/Tanpa Nama dibenarkan, mohon gunakan ID Berdaftar untuk mengelakkan dari berlaku kecurian identiti. Namun sekiranya ingin
    menggunakan Tanpa Nama, mohon letakkan Nickname untuk memudahkan komunikasi dan mengelakkan kekeliruan.
    Namun sekiranya Nickname yang digunakan dikenalpasti milik ID Berdaftar
    orang lain, maka komen akan dipadam
    untuk mengelakkan fitnah dan salah faham.

    ReplyDelete
  7. Proton perdana 80k

    ReplyDelete
  8. Harga Proton kalau tak ada duti import dan cukai jualan sama dengan Mercedes di Jerman. Jadi Tun Mamak Petir ingin org2 Malaysia pakai kereta lembu berbanding Mercedes yg hanya dikhaskan untuk org2 UMNO. Inilah yg Tony Pua menentang. Menentang pun tak boleh celaka punya Anjing UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini negra kite,kite pnya suka nk buat ape..kalu kau nk pkai mecedes yg murah kau pegi pindah jerman..apsal kau x suruh amerika jerman tukar dollar euro ikut matawang RM kite..mmg sengal komen bak kut teh komen red bean army..haramjadah

      Delete
    2. Kepala otak pencacai PR lah jd setan temberang! Harga Proton setakat yg boleh rendah nk banding Mercedez yg dieksport ke lebih 50 negara.. Proton baru 7 negara!! Sejak DRB ambil alh Proton semakin rancak dgn model berkualiti..tp puak RBA pencacai PR bg mereka babi DAP je ryg berkualiti!

      Delete
    3. Kalu nak murah lagi pergi negara Thailand... kalu boleh kat selatan Thailand... harga murah beb...

      Delete
  9. Proton bayar cukai eksais sama dgn jenama lain sejak 2005...sudah tidak ada perlindungan. Harap maklum

    ReplyDelete
  10. Dah lah Saleem...nak menipu orang Melayu pun dah tak payah lagi lah. Masa dah terlajak dah. Kalau konfiden sangat kat Proton, beli lah sebanyak-banyaknya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah le pencacai.. mmg aku dh beli lebih dr sebiji keta Proton. dan yg plg lama sudha berusi 16 tahun.. itu tanda PROTON berkualiti, harga spare part yg cukup murah mampu dimantain 20 tahun. Tp bg pencacai otak mereka di jajah dgn kebusukan hati. Belilah keta Toyota Camry kegilaan BabiDAP tu byk2.. simpan dlm kubur separuh then jwb kt dlm kubur nnt Toyota dan keta import lain BAYAR zakat maaaa... BAHLOL punya pencai PR Haramjadah.. mcm setan!

      Delete
    2. Member kawe pakai toyota camry rosak gear box ganti kos rm 24 ribu tuuu...ex bos aku pakai mercedes sport 2nd hand..low mileage..tapi sakit perut memanjang..last2 tukar kete lain..aku ngan proton waja aku dah 8 thn steady jer xde masalah...

      Delete
    3. Org tua aku pki saga dr thn 85 hingga 03.tkr wira smp 05.dia mninggal aku smbung byr smpi abis.akhirnya wira aku hilng bln 9 thn ni.sblm tu 2010 aku bli persona utk isteri aku.skrng aku beli exora.aku maintain 2 bji keta proton.aku pki wira jrng ade msalh.mileage tinggi msti ade prblem jgk.ape brand keter pn ade msalah.aku pki x prnh tukr engine @ gear box.bt outstation jgk bro.ok ape keter proton.aku pn x phm knp ade rkyt malaysia yg kata proton x bgus.ape sbnrnya masalh puak2 ni.

      Delete
    4. macai Nuar dgn lim piggy jer yg suka fitnah Proton xbagus

      Delete
  11. Ramai sungguh anjing-anjing DAP dok menyalak atau sorang saja yang menyamar macam ramai.... Yang pasti tony pua memang cina rasis yang tak patut hidup dibumi hak milik orang melayu ni .....

    ReplyDelete
  12. Tapi nak wat macamaner keturunan haramjadah ni juga yang dipilih dan terpilih oleh Melayu haramjadah untuk dijadikan jurucakap dan ketua cakap. Perumpamaan Melayu ada sebut sejak 1000 tahun lalu lagi...Bahasa Jiwa Bangsa...Lu tengok bahasa anjing ni, gitu juga bangsa anjing ni. Kalau 24jam dia dok menyalak, mengutuk dan mengharamjadahkan apa sahaja yang berbentuk Melayu, itu menunjukkan bangsa anjing haramjadah nini un begitu.

    Melayu haramjadah saja yang tak reti-reti pesanan orang tua!!!

    ReplyDelete
  13. Cuba banding APPLE to APPLE dgn ikhlas.. spesifikasi Proton Preve/ Suprima punya specs vs harga dgn keta2 lain yg pada segmen sama.. betapa banyaknya spec keselamatan sehingg 6-airbag ditawarkan Proton pd harga serendah2nya.. tp apakah pencacai BABI DAP akan puas hati? TIDAK!!!

    Intention mereka ialah mahu menghapuskan apa2 shj yg dilahirkan oleh UMNO. Jika jambatan P.Pinang tu UMNO bina maka BABILim Guan Eng mahu saingi dgn terowong underwater.. projek bodoh bangang yg akan telan belanja berbillion, bape byk tol nk kena charge dan klu eksiden bape byk akan disali rentung akibat terowong tu!! tp pencacai2 bongok PR tetap dialihkan otak supaya jatuhkan kerja2 Krjn BN jugak.. itu cara siapa? itulah cara SYAITAN-kawan Nik Najis!

    ReplyDelete
  14. Cinabeng memang nak cantas orang kita supaya menjadi miskin melarat,mereka akan mencuba bebagai cara untuk susahkan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg benar. saya pernah kerja dgn sykt ali baba. sykt ni hidup naik mencanak2 di zmn anwar.krn anwar, mrk dpt job dan kaya raya hingga kini. gaji pekerja melayu kecil dr bangsa dia utk post yg sama. sungguh x adil. sekarang sykt ni lg besar dibantu oleh omar ong. krn najib cinabeng naik tokong woooooo

      Delete
  15. Memang sial la cinabeng haramjadah ni.aku tetap anti cina kedarah babi ni.wooi celaka cina yg ada kt bumi malaysia ni.ingat ckit hampa semua ni menumpang tau....ingat ha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azizan, muka you sebiji macam muka Indon yang korek lubang tong taik rumah saya........ha ha ha ha ha ha

      Delete
  16. Wooi bangsat kalau lu tak suka apa yg umno buat,lu bolih berambus dari bumi malaysia ni....aku nk kasi tau sama lu org..ini malaysia untuk org melayu(bumiputra) sahaja.yg lain hanya menumpang ats dasar kemanusiaan saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bawa brtenang,usah ribut2

      Delete
    2. Cina Pendatang mana sedar diri mereka MENUMPANG.. berak tak basuh air pun mereka tk segan malu.. masuk public toilet kencing mcm anjing.. mangkuk tandas puny abesar tp mereka gemar kencing mcm anjing.. ada malu ka?? tkde maaa.. itulah spesis Lim Kit Sial.. yg dipuja jilat Nik Najis Laknatullah!!-spesis Cina pemakan BABI!!

      Delete
    3. Sori bro....bumi malaysia bukan dicipta utk melayu.takbur dan riak hingga lupa pada pencipta.bila mati esok pakat melayu bawak malaysia masuk lubang kubur.bodoh lg dangkal serta jahil.

      Delete
    4. sori bro 12:31sapa plak riak n takbur kat pencipta. salahkah pertahankan bangsa sendiri dari kutukan org?? dosakah??? haramkah?? apa yg bodoh nye?? apa yg dangkal nye? apa yg jahil nye? kalu ko nak jual maruah & harga diri bangsa ko sendiri silakan. tak yah nak kutuk org lain yg mempertahankannye. kalu ko nak dipijak2 minda & hati ko oleh org lain silakan. tak yah nak kutuk2 org lain

      Delete
    5. si Azizan sila berambus dulu dari Semenanjung ni. Ko pulang balik Indon, Riau, atau Siam, oke?

      Delete
    6. Klu kalimah Allah pun depa boleh juai....apa la sgt dgn maruah diri.

      Delete
  17. wakakakaka,,,, kowe menyalak kayak anjing aja . kalo bener barani kayak hang jibat bunuhin aja cina di malaisia ini. wakakaakakka,

    ReplyDelete
  18. Support produk malaysia untuk meningkatkan ekonomi malaysia.

    ReplyDelete
  19. Cina dajai babi anakharam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak didik umno.bahasa terbaek.bahasa lambang bangsa.makna nya umno ni memang parti maki makian.malu ler kat makbapak.depa tak ajar anak anak nya berbahasa kurang ajar.aku malu dengan bangsa sendiri.

      Delete
    2. anon 4pm, gi la cek fb org2 pas, pakatan n blog2 depa.bahasa ostad2 depa tu. baik sangat ker bahasa diorg. jgn lah over prasan bagus kat sini

      Delete
    3. Mursamdul am men-celako3-kan org... ostat 3am membapak-setankan org... ostat mekdi mem-bodo-kan org... naib presiden mem-aljuburi-kan org. Gi ler tegur pemimpin2 tu dulu.

      Delete
    4. Lagi satu muslimah pas membabikhinzirkan UKE... Tongang tongek tapi zero...

      Delete
  20. Aku setuju . Yang terbaik tetap Anuar dan PAS . Hidup PAS . Hidup Anuar .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak lu mereng ke laut.

      Delete
    2. Tapi ....PAS dan Anuar tuu memang yang terbaik . Nak buat macam mana lagi kalau dah macam tuu .

      Delete
    3. Yg sorang dajal yg sorang lagi iblis. Dah kena sangat laa tu, gandingan mantop, bergabung mengandung... Sbb tu ramai anak haram dari dari keduanya...

      Delete
  21. Sememangnya kaum cina terutama golongan cina Dapigs memang tak puas hati dengan penubuhan Proton. Mereka sebenarnya dengki dan takut kerana melalui projek Proton kaum melayu boleh tingkatkan keupayaan economi dan kemahiran. Mereka dari awal-awal berusaha mensabotaj dan memburuk-buruk projek Proton. Sehngga lah sekarang. Yang menjadi lebih teruk, melayu sendiri jugak terikut-ikut nak menjahankan Proton.

    ReplyDelete
  22. Kalau proton bagus sangat, dah jadi international brand dah...tapi masih jaguh ...sorry bukan jaguh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu sbb kepala otak ko bodoh bahlol xfhm betapa sengitnya industri automotif!! Proton at least jd player jugak.. international brand dh cuma tk sebanyak company spt Toyota. Keta keluara TATA India pun berkualiti tp kenapa xsampai ke merata tempat?? not international Brand?? TATA dh sama usia dgn bapak ko anon.. tp??? Proton jd lmbt sbb mentaliti bodoh rakyat yg suka jilat produk asing.. kualiti sgtlah Korean brang skali lingkup angkut masuk sungai je buat tukun!! mahal xmampu nk repair lg! at leats proton ada byk pilihan spare part yg murah harga!! plg penting Proton serve for the country.. pekerjaan vendor2 Melayu Cina-babi pn dpt jgk.. Proton bayar ZAKAT setiap tahun berjuta2.. Hundyai atau Honda bayar bape juta zakat???

      Delete
    2. Kereta condemn macam ni pun nak dibail out lagi kah....masa saya kerja kat JB bertahun2, saya adalah nampak orang Spore sekali je bawak kereta Proton. Mungkin ini dikatakan dah mencapai tahap international ker....

      Delete
  23. Siapa suruh kau berak tepi sungai dan mencemarkan alam sekitar?Kau yang jadi pengotor nak salahkan kerajaan pulak.Meliwat,melancap,mengamput,menjilat, dan tidak berus gigi semuanya salah kerajaan.Buat lah tunjuk perasaan besar-besaran mintak keluar dari Malaysia ini,sudah tentu si Najib akan penuhi permintaan kau yang dah letih berak tepi sungai,mandi tepi sungai,makan tepi sungai,onani tepi sungai,pendek kata "sungai ku surga ku".

    ReplyDelete
  24. Bila le org kita Melayu Nusantara bukan Mamak yg dimelayukan UMNO noo.....nak faham dalam bisnes dan politik bukan semua sain dan matematik.....jadi 1 + 1 jawapan tak semestinya 2.....kalu DAP perintah sudah pastii dasar mereka utk terus melemahkan politk dan ekonomi Melayu utk terus memerintah.
    Yg menghairankan kenapa ramai Melayu dlm PAS dan PKR tidak faham dan nampak perancangan DAP melalui fitnah2 yg terancang.
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukannya mereka nak memerintah malaysia pun bro...
      niat hati nak jatuhkan umno jer...tak ade lain motifnya. gasaklah melayu nak jadi ape...nak tumpo...gasaklah. janji melayu dijahanamkan dulu. mereka tak tau...atau buat2 tak tau. bila melayu jahanam...islam kemana pun tak tau.

      kekadang bila kita perhatikan dan perhalusi kenapa doa dan sembahyang hajat mereka tidak diperkenan allah...ini kerana mereka memohon dengan rasa dendam...kebencian yang melampau ditambah dengan hati hitam kelam.

      cina memangkita tau perangai diorang. sifat kiasu tidak dapat dipisahkan. tamak...cuba kita lihat mereka makan gelojoh... makanan belum habis dalam mulut dah disumbat lagi. begitulah perangai diorang tak pernah merasa puas. sentiasa hendak lagi...hendak lagi. sebab bila mereka mampos pun memerlukan wang yang banyak.

      yang sedih mereka yang mengaku melayu berugama islam...sifat dengki kianat...tak sudah2. tak mau duduk semeja berunding...berbincang demi negara tercinta. dalam quran pun menyarankan agar umat islam bersatu padu. bukan setakat hudud jer. mengapa mesti kita marah bila komen isu hudud sedangkan bersatu padu pun ada diceritakan dalam quran. bolihkah berpilih2 dalam menegakkan islam?

      ya allah ya tuhanku kau satukanlah umat islam di malasia ini. amin....

      Delete
    2. Inilah satu contoh yg jelas agama dieksploitasi dan diputarbelitkan untuk manfaat peribadi...untuk menyatukan semua umat di bawah umno supaya boleh terus memanupulasikan, mempermain dan menpedayakan rakyat...!

      Delete
  25. AKU TAK PANDAI BERBICARA TENTANG AGAMA.TETAPI DALAM ISLAM TIDAK PERNAH PULAK MENGAJAR KITA BERCAKAP KOTOR.......KALAU CINA TAKDE TAK KEJE LAH KITA JAWABNYA.JADI SAYA SOKONG KITA SEMUA YG BERBANGSA AMNO , HARI ISNIN TAKPAYAH PERGI KERJA.KITA MOGOK ATAU BEEHENTI TERUS, TAK PAYAH KERJA DGN CINA. KITA MINTAK BANTUAN KEEJA DGN MLAYU AMNO......CAKAP TAK SERUPA BIKIN.KALAU BERANI DAN JIKA ANAK JANTAN MELAYU, MARI KITA BERHENTI BERAMAI2 TAK PAYAH KERJA DGN CINA. MINTAK MAKANAN DGN AMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya saya setuju. Marilah kita tak payah bekerja dengan cina. Apakata kita berhenti.....

      Delete
    2. Haha boleh ke? Boss UMNO sudah pergi MCA meeting. Boss UMNO sudah kasi Cina jadi boss PETRONAS. Kao orang masih mimpi.

      Delete
    3. memang pun dah berenti. apa ingat tak berani kerr. rezeki di tangan allah. skrang aku buat bisness sendiri lg happy. tak mintak bantuan ngan umno pun. otak ada guna la. buat bisness ngan kemampuan sendiri, tak yah pinjam duit org. kau ado brani??? laki aku pun keje ngan melayu skrang. senang, annual dinner tak de arak. lega hati aku. ok, puas hati??

      Delete
    4. Pandai pulak sebut Allah. Dah tahu kita ni Islam jadi mengapa harus kita buruk prangsaka setiap orang cina. Kamu perlu ingat jangan sesekali mendabik dada. Allah mampu memberi dan Allah mampu menariknya kembali. Jadi suami kamu pernah keje ngan cina lah dulu. So patutnya kamu harus bersyukur kerna suami kamu ada pekerjaan dari tiada pekerjaan. Dengan duit gaji masa ngan cina itulah yg jadi darah daging dalam badan kamu sekeluarga. Citer pasak ARAK. terpulang pada Tuan punya badan la...kalau Iman kuat dah tentu tak herannya air setan tu. So...pasal nila setitik habis air laut sebelanga....kakakakka...! PUAS HATI keee? Oh ye..knapa AhJib punya anak pandai cakap CINA? ...pikir pikir kan laaa...MELAYU AMNO MUDAH LUPA.

      Delete
    5. aa...maaf ckp...klo melayu xkejew ngan cina..siapa nk keje ngan cina...bley kew depa buat bisnes....syarikat cina pown dok guna nama melayu..menipu lagik kot ataeih tu....xyah ckp besaq la kawannnnnnn......

      Delete
    6. anon 10.33 apa masaalah ko. sapa lak buruk sangka kat cina. dah si tony pua kutuk melayu yg ko nak defend sangat apa hal??? ada ker aku buruk sangka kat semua cina?? suami aku keje ngan cina before dia kawin ngan aku fyi. aku tak kata salah keje ngan cina. aku menyahut cabaran kau utk berenti keje ngan cina. kami dah menyahut cabaran ko. kami dah berenti keje ngan cina & kami masih survive dengan rezki Allah. duk rumah flat pkns jer tapi bahagia. That's the point brader.

      i quote di atas"HARI ISNIN TAKPAYAH PERGI KERJA.KITA MOGOK ATAU BEEHENTI TERUS, TAK PAYAH KERJA DGN CINA. KITA MINTAK BANTUAN KEEJA DGN MLAYU AMNO......CAKAP TAK SERUPA BIKIN.KALAU BERANI DAN JIKA ANAK JANTAN MELAYU, MARI KITA BERHENTI BERAMAI2 TAK PAYAH KERJA DGN CINA. "

      well, been there, done that n still surviving. no cina no hal. tak anti cina pun, cuma anti cina yg anti melayu jerrr. harap anon 10.33 n yg sewaktunye faham tapi korang ni memang gone kes. selalu tak faham point.

      Delete
  26. MAT KARPET BANGLA SUKA MAIN BINI ORANGDecember 21, 2013 at 1:41 PM

    MAT PARPU PANDI KUTTY .....KAU BALIK KERALA KE PUNJAB PASHTUN ???DENGAN KAU SEKALI PERAMBAT BALIK.....MAMAK BANGSAT MALU JADI MAMAK TUKAR JADI MELAYU....PTUUUUIIIIII

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko lagi tak malu baca hasil tulisan mamak, pastu gi menketedarah kedai mamak

      Delete
  27. Aku rasa kalau kita suruh John Howard main Gendang Cina MAMPHOS dia tak nak.Dekat sini Ah Jib Gor jer yang bangga menjilat lurah jubo tak cebok melebih-lebih.

    Pukimak punya Ah Jib Gor dan Ros Mah Gor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko ni bil nak habis dgn cerita gendang nie ... dah setahun citer tu jer ... nok temuntohhh bro ...

      Delete
    2. Dung....Dang... Macam Orang Giler....!!!!!

      Delete
    3. bulan 1 nin raya cina....ntah kowt najib main lagik........

      Delete
  28. Melayu jangan lupa. Cina komunis pernah prrintah tanah melayu 7 hari sebelum mereka dikalshkan di Sg Manik. Skrg anak cucu komunis pula nak printah malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal komunis jugak la...kita membelakangkan melayu balik dan meminta british bantuan. So siapa yg kencing melayu haaa......Nak citer pasal sejarah pergi hadam buku sejarah form 3.

      Delete
  29. Sokong. Sokong. Sokong.

    Rakyat marhaen x boleh bantai Proton, syarikat bimbingan Tuhan-di-Bumi-kita Tun Dr Mahathir Mohammad. Rakyat mesti akur sabsidi demi sabsidi dan duit pembayo cukai dituang bagai air pd daun keladi demi memanjangkan nyawa2 ikan Proton.

    Rakyat perlu berkorban membayar lebih utk kereta demi survival Proton.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajaran sesat apa yang diamalkan oleh hotak hang ni....Tuhan di bumi Tun M????

      Delete
    2. anon 21/12 641pm....maaf cakap....bodoh banggang beggong bangsat mabuk giler tak beragama kamu nin setan pown tabik spring.....kesian kat diri kamu klo kamu muslim.....maaf ini pertama kali haku makihamun org disini ni.....

      Delete
  30. Proton nie satu beban kpd rakyat dan Negara ... kasi tutup jer ... betul spt apa yg dicakapkan Tony
    Phua ... membaiki proton seumpama tikus membaiki labu ... Mat Dey adalah punca kpd segala masalah ini ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei si Bodoh....kau buktikan Proton ni beban kpd rakyat. kau tahu tak Proton ini le yg byk menjana pekerjaan dan memberi kemahiran automotif kpd anak2 melayu dan bumiputra. Kalau nak komen ikut sedap mulut kau yg mcm longkang tu kau diam lagi baik sbb nampak sgt kebangangan kau tu.

      Delete
    2. Isunya bukan harga atau kualiti proton..... nak kata kualiti kereta jenis lain pun serupa aje. Isu utamanya adalah hasad dengki Tony terhadap orang-orang melayu..... Tidak heran bila beliau memaki hamun orang Melayu.... Hanya jika ada orang Melayu yang pergi hantok kepala dia baru le dia sedar di mana dia duduk. Bila negara kucar kacir Tonylah yang terawal melarikan diri ke negara luar....

      Delete
  31. Semua yang menulis memaki hamun di sini guna anon. Pukiman kepala butuh korang lah pengecut. Tulis je berani tapi telur masuk dalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Megat panjialam @ megat penjilat malam ; apa yg kau merapu ni? Nak jilat kasi pegi lorong taib. Cakap tak srupa bikin. Suka hati mereka lahh...nak letak anon ke. Mak Enon ke...knapa? Ada aku peduli???

      Delete
    2. Megat ini Mamak tanjong Penang, pasal itu muka hitam macam pantat kuali Mamak masak Maggi goreng.

      Delete
  32. Melayu babi bodoh. Yawn......

    ReplyDelete
  33. laaaaaaaaantui...........

    ReplyDelete
  34. Ini artikel yang paling low quality dan tak logik pernah sy baca kat site ni...the worst...

    ReplyDelete
  35. Blog tempatan betul betul takda standard....nak berhujah tidak menggunakan kupasan yang bernas dan berlandaskan rasionaliti yang meyakinkan, sebaliknya banyak bergantung kepada penggunaan bahasa kesat, mencaci, maki hamun dan mencarut....really got no bloody standard.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Standard tak standard kalau dah cina memerintah dan melayu jadi pencacai. Dah tak guna bro. Lagi lingkup melayu... Standarf sgt laa kau tu. Pandai tapi bengap tahap gaban...

      Delete
  36. Assalamualaikum...
    maaf cakap....sbb pengasas proton melayu maaaaaa......nampak melayu terlebih ginius dr cina m'sia maaaaaaaa.....

    ReplyDelete
  37. Kalau UMNO itu bukan UMNO asal, sekarang ini UMNO yg terdiri dari Penyamun2 , takkan kita nak katakan mereka tu wali Allah. Pencuri memang pencuri, orang 2 UMNO je yg rompak khazanah Negara, org lain kalau jadi kaya itu usaha mrk sendiri bodoh Parpu Kari, minum kari jadi barua UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khazanah kepala bapak engko lah.. Bagi sini bukti.. jangan nak tuduh sebarangan.

      Delete
  38. Kalau Proton tak ada kat Malaysia, sudah tentu lah org2 kat sini pakai Mercedes, kerana harga Proton di Malaysia sama dengan harga Mercedes di Jerman, Inilah org tak suka bodoh, otak belacan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiseyyyy...otak cis pown mangkok tingkat.....ceciter rape rega mees kat jerman dan rega proton yg mana yg sama ngan rege mees pujaan kowang tu...dah xmampu nk gak pakai mees...brim amik gak....hadoiiiiiiiiiii laaaaa....sabanyew haku......

      choc-mint

      Delete
    2. komen mu wat malu bdak tadika la bodo,mu tau kat jerman berapa euro keta mec sebutir

      Delete
  39. Cina DAP mmg akan sentiasa berfikir untuk jatuhkan dan binasakan Melayu. Lim Kit Siang mmg nampak kejahatan Cina dimuka dia. Tp Lim Guan Eng , akan membinasakan Melayu dgn gaya baiknya. Setiausaha dia, perempuan Melayu lulusan UiTM. Dia akan guna org Melayu utk lahirkan benci pd UMNO.
    Apa sj yg jasa UMNO mrk akan binsdakan. Jgn lupa apa yg Lee Kuan Yew buat pd Melayu. Melainkan Niky Ajih yg angkat ibu jari smd berjabat tgn dgn Lee Kuan Yew.

    ReplyDelete
  40. Cina DAP mmg akan sentiasa berfikir untuk jatuhkan dan binasakan Melayu. Lim Kit Siang mmg nampak kejahatan Cina dimuka dia. Tp Lim Guan Eng , akan membinasakan Melayu dgn gaya baiknya. Setiausaha dia, perempuan Melayu lulusan UiTM. Dia akan guna org Melayu utk lahirkan benci pd UMNO.
    Apa sj yg jasa UMNO mrk akan binsdakan. Jgn lupa apa yg Lee Kuan Yew buat pd Melayu. Melainkan Niky Ajih yg angkat ibu jari smd berjabat tgn dgn Lee Kuan Yew.

    ReplyDelete
  41. Hidup MCA.....ops ini group cina jugak ka..... Amno Mlayu tarak supa bikin. Kalau tarak sabah sarawak sudah pasti lu mampus. Hanya anjing kurap yg masih tinggal dlm Amno. So sekarang lu nak salah kan cina la pulak. Talak malu..ini Mlayu Amno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org cina mmg snang kalu mlysia ni terlungkup dorg bole lari ke CHINA n SINGAPOR...org MELAYU nk lari mane??? Kt lubg jubo ke?? Fkir2kn lah hai org MELAYU

      Delete
    2. PR tang mana yg serupa bikin,
      Anwar sebagai penasihat seringgit Selangor berjanji akan membawa pelabur dari Arab utk melabur di Selangor......Mana pelaburnya.....Kpala Butuh Arab pun tak nampak. Kalau aku bagi Anwar tu gaji 20posen je...hampeh tak leh pakai lebih Parpu dari Kari....

      PAS....Mat Sabun tu pun bolih percaya...cakap tak berfakta...Hudud toksah citerlah ...Perak jatuh kejap kat PR hari tu...masa tu pulak Nik Najis kata bolih postpone hudud 30 tahun lagi....Lebih pundek dari parpundek..
      Dapigs.......CEC dia pun bolih tipu...apa tah lagi anon 7:56....Masuk Dap engkau macam anjing kurap je lah Bro.....spt mana yg dialami olih Melayu DAP sekarang,,,LU masuk dap lah Bro...Ada Bran...

      Tang mana serupa bikin PKR, PAS- Dap........

      Delete
    3. cuba berhujah dgn waras. Cina takkan lari malah akan memenuhi segenap ruang yg ada dlm negara ni. fikir panjang sikit rancangan j panjang mrk. kenapa beria2 nak sekolah vernacular tak nak sek. kebangsaan, mintak iktiraf pep. menengah mrk. mcm ada hidden agenda nak ternak lebih ramai rakyat segera?








      Delete
    4. hidden agenda nak ramaikan rakyat sehingga mencecah 70 juta? itu kan saranan Tun M....wei u ni betul terpesong silap....cina punye agenda baik di msia atau di mana2 adalah (kalau masih blm masak lg) tidak lain tidak bukan utk cari duit...siang malam...kalau anak lg skit lg baik pasal tak payah belanja giler...hang ni dok kampung dalam hutan ka...tak pernah duk town mix dgn orang skit ka...katak dlm tembakul?

      Delete
  42. Rangkuman dari komen-komen diatas Tony Pua adalah RANCAU...!!!!

    Sekian

    Terima Kasih.

    ReplyDelete
  43. Yaaa aiyuhallazii na-AMNO quuu anfusakum wa-ahliikum naara ...
    (Wahai orang2 ahli AMNO peliharalah diri kamu dan ahli keluarga kamu dari api neraka ...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin.. Alhamdulillah terpelihara org2 umno hendakny...Masukkn kami dlm syurgaMu. Berikn kami hidayahMu. Kurniakn kami pertolonganMu. Berkat ketinggian doa, Kau perkenankanlah apa2 doa yg baik utk kami. Dan Kau jauhkanlah apa2 doa yg buruk dr kami. PertolonganMu sgt luas dan Kau lah seadil-adil Raja yg memberi balasan. Amiiin...

      Delete
    2. Kalau setakat berdoa shj tapi perilaku dan amalan hidup mengalahkan pir'aun dan abu lahab tak jadi amende bro ... fitnah sini, hasut sana, seleweng sini, songlap sana, tipu sini, rasuah sana ... ampusini ampusana ... gaya idop AMNO ....

      Delete
    3. Yup. Menuduh org dgn pelbagai tuduhan. Mempertikaikn amalan org lain. Menggelar org lain piraun dan abu lahab mungkin amalan gaya hidup nabi agakny. Bw nama islam, junjung perjuangan islam sekadar dibibir. Rohnya tiada. Islam apa yg kamu perjuangkn?

      Delete
    4. 12:26. Dakwah islam, kata-katanya lembut penuh hikmah. Dakwah apa yg mahu disampaikn pd org umno kalau lisan sendiri pun tdk terjaga.

      Delete
  44. cina babi tak ada kat hospital [[[jadi bahan ujian doktor tak mahir sains math ]]] cikgu sains math tak mahir sains math ...anak babi kena belajar kat cikgu bodo sains math ..........stadium runtuh dibuat oleh babi

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!