PANAS BERMISTERI! CINABENG YANG HINA AZAN KENA STROK?

Sebastian Phiu: Wa ada dpt satu email. Ini celita sebenar yang berlaku di Taman Tasik Prima Puchong. Celita cina maki azan. Lu baca sendili la sinang. Wa talak edit apa pun. Wa copy paste saja ha..


Bro Sebastian,

Aku dapat berita ni dari penduduk Taman Tasik Prima sendiri. Aku tanya sendiri pada penduduk yang buat report Polis berkenaan cina yang minta azan diperlahankan tu. Kebetulan aku singgah sembahyang di surau ar rahman tu.

Sebenarnya cina tu tak minta pun azan tu diperlahankan. Cina tu tak pergi ke surau tu pun. Tapi cina ni buat tindakan yang lebih kurang ajar. Cina ni maki hamun masa orang tengah azan. Maknanya lebih kurang ajar la sebab semua orang dengar dia maki azan tu. kalau dia pergi surau cakap elok-elok dengan ajk surau kira ok lagi. Penduduk ini cerita perkara ni dah lama berlaku. Dekat setahun perkara ni berlaku.

Mula-mula cina ni maki jerit-jerit masa azan subuh je. Penduduk ni tak tau cina mana satu yang jerit. Tapi nak ditunjukkan Allah, suatu hari (hari kejadian) cina ni jerit maki masa azan maghrib. Orang surau pergi ke rumah cina ni dan berlaku pertengkaran dengan keluarga cina ni.

Cina ni pun tak mengalah dan tak minta maaf. Jadi, esoknya ajk surau pergi buat laporan polis. Cina ni pun buat report polis. dan cerita ni tersebarlah di surat khabar.
Tapi kuasa Allah, malam kejadian tu juga bapak cina yang maki azan tu kena strok. Terus dapat bala cash. Aku tak reka cerita ni. Kalau bro tak percaya pergi sendiri ke surau tu tanya penduduk situ.

Aku tanya mana satu rumah cina tu? Penduduk ni tak nak bgtau rumah yang mana satu. Takut perkara yang tidak diingini berlaku. Dan penduduk minta perkara ini tidak diperbesarkan dan biar polis yang siasat. Dalam hati aku, punya la baik orang melayu ni. Kenapa cina ni macam cilake.

Kesimpulan yang aku dapat buat, rumah cina tu dekat dengan surau sebab tu bila cina ni maki orang surau boleh dengar. Rumahnya baris depan. Tapi tak tau rumah yang mana satu. Sejak isu azan ni berlaku, 3-4 rumah cina baris depan ni senyap. Diaorang takde di rumah. Mungkin takut diserang dan tinggal di tempat lain buat sementara waktu.

Aku bg sekali gambar surau dan kawasan perumahan tu. tapi aku tak boleh masuk kawasan perumahan tu. Sebab ada security guard. Land mark perumahan ni betul-betul dekat dengan kfc dan pizza. apa-apa hal aku roger lagi.












Read more: http://sebastianphiu.blogspot.com/2013/11/eksklusif-cerita-sebenar-cina-maki-azan.html#ixzz2kOeKvKk6

69 Responses to "PANAS BERMISTERI! CINABENG YANG HINA AZAN KENA STROK? "

  1. Slm Bro mohon di pautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com tq

    ReplyDelete
  2. Agaknya berapa ramai orang Islam yang pergi ke masjid apabila azan berkumandang ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu soal lain ....tapi kalau dalam hal menghina dan mencabar Islam orang melayu tengah mabuk pun akan sakit hati.....dah boleh agak kan kat mana rumahnya n....

      Delete
    2. Kalau dah beribu-ribu pergi masjid bila masuk sembahyang, tak perlu azanlah kot..Tapi kat Masjidil Haram, ratus-ratus ribu duduk dalam mesjid tika masuk sembahyang, azan masih tetap dilaungkan, kuat yang amat dengan beratus-ratus pembesar suara pulak tu!!

      Kat tempat aku, masuk waktu buka puasa pun kita azan kuat-kuat...aper ke he nak tunduk kat cinaBENG SEMA. Bini beranak anak jantan pun azan gak kat dalam hospital tu...aper ke he dengan Cinabeng sema yang kita tak leh azan pulak??

      Kat tempat aku gak, ada 2 buah rumah Cina betul-betul seberang jalan depan surau kitarang. Dulu tiap hari minggu masuk maghrib jer, sibuk diorang BBQ kerbau pendek, asap masuk keruang sembahyang. Kita sema buat professional dengan ketayap kita pergi rumah diarang dan ucap selamat berBBQ, Kitarang cakap bau anak kerbau pendek amat menggiurkan, kalau tak menyalahi hukum agama kami, ingin juga kami rasa kerbau pendek, tapi kami kata, kami bukan orang alim yg too religious, tapi kami observe kami punya relegion supaya tak melanggar hukum Tuhan dan hukum manusia. Sejak kami buat visit, diarang dah tak pernah buat open BBQ lagi, tetapi kami jemput diarang datang makan-makan kat laman mesjid bila musim maulud dsb. Mereka telah diintergrate kedalam kariah kami walau pun mereka berlainan ras dan agama, tak ada yang langsi...OK OK sema.

      Yang jadi masaalah bila ada Cinabeng Harbi yang Langsi, pengikut Avengalista, suku kulturist DAP yang diajar untuk membenci segalanya tentang Islam.

      Delete
    3. Saya syor ajk mesjid gi lawat cina tu sambil bawak buah tangan oren satu dua bakul. Lepas tu boleh ajak ADUN PAS datang bergambor kata isu dah selesai sambil bagi kenyataan 'kejayaan tahalouf siyaseeeeeee'.

      Delete


    4. Diriwayatkan daripada Muaz bin Anas r.a daripada Rasulullah s.a.w bahawa Baginda s.a.w telah bersabda, "Sungguh-sungguh zalim, kufur dan nifaq bagi mereka yang mendengar penyeru Allah s.w.t yakni muazzin yang menyeru kepada solah, tetapi mereka tidak pergi menyertai solah berjemaah. - Riwayat Imam Ahmad dan Tabarani.

      Delete
  3. kalau kat singapura pembesar suara tak blh digunakan bukan masjid je,kuil,gereja & tempat2 beribadat pembesar suara dihala ke dlm tak boleh ke luar...adil & saksama utk semua penganut agama.
    kat sana org cina nak bakar colok depan rumah & tmpat terbuka pn tak bleh,nak bakar kena bakar kat tokong shj..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa peru dibandingkan dgn s'pore. kalau s'pore bagus sangat pergi tinggal dan tukar menjadi rakyat s' pore.

      Delete
    2. kat mesjid aku subuh org semakin ramai..merea dh sedar dunia semakin tua

      Delete
    3. Kat singapore pun tak tak ada vermakular school dan masih ada isa. Mari kita ikut..

      Delete
  4. Lantak pi la dengan singapork. Ini Malaysia la,, ada law sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betui tu.. penduli apa dengan singapork...

      Delete
  5. singapore dan malaysia lain...Agama Rasmi pon lain.. Majoriti kaum ponlain brother....

    Slm Bro mohon di pautkan blog http://lesungbesi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. mereka menuntut azan dikecilkan suara , tetapi mereka tidak pernah memikirkan upacara perarakan mayat cina yang panjang berbatu-batu mengganggu kesesakan lalulintas jalanraya - malah menerima kerjasama baik dari pihak Rela dan Polis yang rata-ratanya Melayu ; pesta myanyi-nyanyi cina yang berkumandang 10 kaliganda kuat dari azan dari 6 petang hingga jejak 12 malam [ setengah tempat hingga 2 pagi} , Pembakaran colok gergasi .....

    ReplyDelete
  7. Dekat rumah aku..3 hari 3 malam. dengan muzik...dan nyanyian mentera ...loceng ..ada mayat...nyanyi...blok jalan...kereta tak boleh keluar...kita tak marah pon...asap colok...apai..arang tak boleh cerita...

    ReplyDelete
  8. Sama-samalah kita doa mohon Allah SWT beri hidayah kepada orang berkenaan. InsyaAllah jika hatinya terbuka suatu hari nanti, dia yang melaungkan azan mengajak umat Islam berjemaah di surau tersebut. Api hanya boleh dilawan dengan air. Ikut cara Rasulullah, semuanya selamat, InsyaAllah. Maaf, bukan nak mengajar tapi sekadar berkongsi pandangan....Wallahualam.

    ReplyDelete
  9. Kita tuan rumah,diorang tu pendatang aje..apahal kita nak ikut kehendak kapir yg semakin mengada2?Lagi kita mengalah lagi diorang asak kita.Kalau cina kapir tu tak suka azan,janganlah pilih beli rumah depan surau/masjid...kan haramjadah punya kapir,masa dia nak beli lagi dia dah tahu rumah dia dekat surau.

    ReplyDelete
  10. Aku ada satu idea.

    Apa kata kita ikut modest operandi Pas. Apa kata kita kumpul orang islam di dalam stadium pastu kita buat sembahyang hajat dan baca doa KO kepada cina yang hina azan atau kepada siapa sahaja yang hina atau buat provokasi terhadap islam. Kita orang islam tak kira lah Umno kah atau Pas kah atau PKR kah, yang ada kelapangan turut serta dalam majlis sembahyang hajat itu.

    Offer Nik Aziz jadi imam sembahyang hajat dan offer adik Nik Aziz baca doa KO. Insyallah mudahan KO lah mereka2 yang hina islam.

    Siapa yang setuju dengan idea aku ini ????

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nik aziz jadi imam dah banyak kali sangat, apa kata kalau najib pulak yang jadi imam, tentu 40 hari 40 malam menjadi tajuk utama berita tv3....

      Delete
    2. Setuju.... dgn idea Ana,... kita semua orang Islam tak kira apa fahaman politik masing2....perlu bersatu kerana bangsa/agama kita.... berkumpul beramai2 disurau2 dan masjid2 - solat hajat seberapa kerap yg boleh.... mohon/berdoa kpd Allah swt semoga dilaknati/ diberi balasan setimpal dgn kejahatan yg mereka lakukan kpd semua orang kafirin yg menghina agama kita ...

      Delete
    3. Mgapa mesti nik aziz? Mgapa pggl sj imam kelantan yg lagi "''trustworthy"". Imam2 lain tak da ka dari ketua pas nih?

      Delete
  11. apasal nak tiru s'pore? ni cerita kt malaysia. merepek pulak nak jadikan malaysia serupa s'pore. kenapa taknak bagi contoh arab saudi? lembab betul la awak ni.

    ReplyDelete
  12. kaum kafir harbi di negara ini menjadi semakin berani & kurang ajar terhadap Islam & Melayu sekarang ni punca nya dari sejak PAS BAHALOL melongkang kan perjuangan asal mereka dan sanggup menghina kan diri menjadi HANJING jalanan kepada bapak segala kafir harbi DAPigs, disamping pimpinan UMNO & kerajaan yg korup dan di tambah pula dengan sokongan seorang Melayu yg mengaku islam tapi realitinya pengamal & penyokong tegar LGBT....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nangis Omar Ong dan geng PemanDhol baca komen kau.Diorangkan pencetus Gagasan 1Taik Palat.

      Delete
    2. Che Det pun tumpang nangis melolong sama pasal anak dia si Marina tu antara penyokong kuat LGBT dan COMANGO!

      Delete
    3. Aku pun pelik macam mana Marina ni boleh jadi macam taik palat.Bikin malu jer minah congo ke comango nie

      Delete
    4. aku xprnh dgr dan lihat cina atau india berani kurang ajar di Kelantan. bahkan mereka memuji pentadbiran pas kelantan..nak kate mereka takut krn melayu jauh lbh ramai dr mereka xleh juga sbb di sg petani kedah melayu pun lbh ramai dr mereka tp kaum hindu brn juga 'berperang' dgn melayu xlm dulu. sg petani klu aku xsilap HQ pekida tu..

      Delete
    5. Mmg la sbb pas kelantan sgt palattt pandai jaga hati cina!! Bongok!!!!

      Delete
  13. pemimpin melayu habis kena beli dengan cina. beberapa ulamak pas dah kena beli dengan dap sebab itu apa saja yang pemimpin dap kata mereka tak berani bantah. berani kah hadi awang dan nik aziz membantah atau menyanggah cakap lim kit siang, lim guan eng dan karpal singh .... aku tak pernah terdengar lagi. tapi kalau lim kit siang, lim guan eng dan karpal singh membantah atau menyanggah cakap hadi awang dan nik aziz .... haaaa itu bukan luar biasa.

    pemimpin umno pula cuba nak beli cina masa nak pilihanraya (prk atau pru) sahaja. tapi cina beli mereka sepanjang masa. sebab itu mereka tak berapa berani nak berkeras dengan cina ... cina minta apa cina dapat apa.

    melayu nak beli pemimpin umno atau pemimpin pas ? nak beli beras nak bagi makan anak bini pun tak berapa nak cukup duit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah politik msia. pemimpin melayunya hampas belaka

      Delete
  14. Replies
    1. Najib pon bukan maksum, tapi nik aziz boleh dan banyak kali jadi imam solat berjamaah.....najib????

      Delete
    2. Kalau setakat jadi imam solat berjamaah, tapi bila di keluar dari surau / masjid ceramah maki hamun pun tak guna juga. Pernah dengar Najib kutuk / maki hamun org lain yg tak sealiran parti???? Itu bezanya antara mulut / lidah Nik Aziz dan Najib....

      Delete
    3. Pernah....tapi aku tak pernah tengok najib jadi imam.....

      Delete
    4. Setuju sesangat, tn antara yg byk yg mwnggunalan akal anugrah Allah.

      Delete
    5. Dyll, ko tak kan tak pernah dengar Najib maki orang2 Felda "haram jadah"?

      Delete
    6. Akal anugrah Allah bukan utk digunakan memfitnah dan memburukkan org....Tak pernah menjadi imam bukan penentu Najib tak sembahyang.... Imam dah dilantik utk menjlnkan tugas2 imam dan dibayar elaun...

      Delete
    7. Anon 1.59 PM... sekali terlepas cakap, awak ulang beribu2 kali.... Yg berserban dan berkopiah, setiap kali berceramah, maki hamun, kutuk mengutuk tak pulak awak cakap, kan.....

      Delete
    8. Dyll, Anon 1.59pm tu cuma nak jawab soalan awak at 10.40pm:
      "Pernah dengar Najib kutuk / maki hamun org lain yg tak sealiran parti????"
      Bila dia bagi jawapan, awak spin kok lain pulak, putar alam punya orang ini Dyll...

      Delete
    9. Anon 7.49 PM ... Saya bukan putar alam punya orang ya.... Saya memang akui tak pernah dengar dgn telinga sendiri, tapi nak tanyalah juga kat Anon 1.59 PM betul2 ke dgr dgn telinga sendiri atau k/angin atau s/khabar. Tak mustahil dia akan cakap dia dengar sendiri, boleh putar alam juga sebab bukan ada saksi pun. Tulis, siapa2 pun boleh...

      Delete
  15. Slm Bro mohon di pautkan blog MMI http://siemens-melayumaju.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Jangan la kecoh sangat.Jap lagi datang la hero malaya Ketua Pemuda Regina Shit Shout Award datang sebagai penyelesai pada isu ini.Kena ingat dia baru menang award tau.Sekali dia tunjuk shit award dekat Cina tu melopong cina tu nanti takut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reentry ini apa tidak faham atau pun sengaja
      Bab hal agama Jamil Khir punya bidang kerja
      Puak-puak kat JPM tu takkan nak duduk saja
      Nak harap KJ saja kah jadi hero macam ninja

      Delete
    2. Apa ke jadah Reentry komen bagai hampas
      Tak ubah macam taik keras berak tak lepas
      Tidak serik lagi kah dah banyak kali tumpas
      Baru ini dengan Velfire sekali kena hempas

      Delete
    3. Time ada kerja pandai mengelat kunun bukan dibawah bidang kuasa.Habis yang sibuk mencelah terselit jadi artis gred C dekat shit shout award tu apekebenda.Menteri gila glamour sama jugak macam geng geng Thambi dalam UMNO.

      Delete
    4. Reentry tak ada kerja asyik nak mengumpat
      Award tu memang dia tersangat layak dapat
      Pasal FAM, Datok CT pula sudah kena lipat
      Penyokong KJ tibai balun balik hingga rapat

      Delete
    5. anon 432.
      Terbaiklah lu punya gurindam, syahdu gua baca....sebijik macam
      Maknyah tua yg kesepian duduk berseorangan ditepian bas stand kelang...

      Nak Muntah aku baca...Pttuihhhh....Tulis direc to point la nyah ooiii.....rentilah gurindam sundal engkau tu.....ptiuh

      Delete
    6. Anon 405, 418, 432,
      Abenda lah yg engkau membebel ni....bila pulak aku kena hempas dgn engkau. Bila engkau paste ayat Quran baru aku tau "La Islam rupanya "....Setakat satu ayat al quran surah Hujurat engkau rasa engkau dah bagus sangat. Walhal engkau sendiri pun tak tau apa yg engkau copy n paste.

      Ayat tu kata jangan maki orang lain, cuba engkau baca balik kat bawah tu apa yg engkau tulis pasal aku...engkau maki aku kan. Bagus lah tu...atas ayat quran melarang memaki kat bawah engkau "tanpa sebarang prejudis" memaki aku. Alhamdulillah dpat pahala aku.

      Spesis jenis engkau ni sebenarnya Allah dah bg tau dah yg smemangnya jenis buta hati , jujur aku cakap . orang macam engkau ni Allah dah nukilkan dalam surah Al Haj ayat 46

      "Oleh itu, bukankah ada baiknya mereka mengembara di muka bumi supaya dengan melihat kesan-kesan yang tersebut mereka menjadi orang-orang yang ada hati yang dengannya mereka dapat memahami atau ada telinga yang dengannya mereka dapat mendengar? (Tetapi kalaulah mereka mengembara pun tidak juga berguna) kerana keadaan yang sebenarnya bukanlah mata kepala yang buta, tetapi yang buta itu ialah m hati yang ada di dalam dada." (Surah Al-Hajj : Ayat 46)

      Engkau guna ayat Quran nak menghempas aku kununnnnnya...walhal engkau tau apa balasan Allah thdp orang yg berperangai macam engkau ni..

      .Baca Surah As Shaf ayat 3

      "Amat besar kebencian disisi Allah apa yg kamu perkatakan tidak kamu perbuat"

      Apa hujjah engkau lagi. Letih aku baca madah engkau tu...

      U muslim but not practice Muslim. Kalau engkau stakat tau baca perkataan tanpa memahami content...engkau dgn ADUN DAP sekinchan sama je....Baca terjemahan dalam DUN selangor lepas kena hentam balik.

      Biarlah berfakta....aku peduli apa engkau kejora ke taik kejora ..Yg aku nampak dari tulisan engkau macam sampah-sampah yg di kutip olih Alam Flora.

      Ad Dinun Nasihah.
      Agama itu adalah nasihat.
      Nasihat aku:
      Khatam Quran dan terjemahan dan jangan lupa jangan buta Rukunegara.

      Delete
    7. Vellfire,

      FYI,Kejora Shit Shout Award Gred C ni suka bajet konon dia hentam orang sampai lunyai.Padahal kita kat sini rilek takdeperbender pun.

      Rilek brader...brader rilek...rilek....!!!

      Ewahh...E'ah....E'ah.....!!

      Delete
    8. Mengapa nie Velfire cepat sangat nak marah
      Takkan baru tibai sikit pun dah tak tentu arah
      Bawa le bersabar janganlah cepat naik darah
      Nanti Kejora balun lagi kau bertambah parah

      Delete
    9. Reentry pun janganlah rasa teruja sangat
      Harap pada geng baru nak ada semangat
      Nanti sakit kalau Geng Kejora menyengat
      Derita luka lama takkan sudah tidak ingat

      Delete
    10. Anon12.29am kenapa pulak jadi susah hati
      Apa aku punya pantun boleh kasi kau mati
      Ada terasakah dengan ku punya kata sakti
      Atau nkau dengki nak bergurindam tak reti

      Delete
    11. Aku ni pemerhati sebelah mana pun tidak
      Tapi aku ada le juga rasa sedikit tersentak
      Geng kejora betul sangat cekap dan bijak
      Musuh tiga ekor sekali dia tikam serentak

      Delete
    12. Entah apa nak jadi dengan Velfire keparat
      Tahu pasal ayat Quran baru dua tiga kerat
      Itu pun sebab dah merata cari rujuk ustad
      Harapkan diri sendiri entah-entah tersesat

      Delete
    13. Anon12.29am main pukul curi gaya bapuk
      Velfire bingai pun sudah sentot aku cepuk
      Reentry pula meroyan bagai kena sampuk
      Baru sedar mereka tiga ekor bujang lapuk

      Delete
    14. Velfire ni belajar agama tok guru mana
      Sesama Islam bukan main teruk dihina
      Dia sorang betul orang semua tak kena
      Mungkin terikut cara Reentry tak guna

      Velfire ni aku ingat keling paria kelam
      Bunyi macam api wel wel Tamil Elam
      Rupa nya dia menganut agama Islam
      Sayang hal agama dia tak mendalam

      Delete
    15. Reentry sama vellfire ni sorang terencat, sorg lagi cacat otak. Sbb tu bingai tak sudah2.
      Tq.

      Delete
    16. Anon2 ada x nk tolong ni 2 ekor monyet reentry dan vellfire...mcm dah nazak aku tgk!!!!!
      Wakakakaka!!!!!!

      Delete
    17. Anon10.46&10.58pm jangan pula tak perasan
      Reentry ini memang dah jadi budak belasahan
      Mari pula gatal mahu campur Velfire hingusan
      Sekali kena hantam kedua-dua terus pengsan

      Delete
    18. Velfire bangsat sengaja nak buat angkara
      Dia sendiri pun tidak faham rukun negara
      Sombong dan angkuh gaya dia berbicara
      Tulisan orang dikata sampah Alam Flora

      Delete
  17. Keluar dalam BH hari ini.

    Chua Soi Lek minta RM20juta untuk 81 SMKJC yang muridnya hanya seramai 125ribu. ORANG UMNO SETUJU bagi kah ?

    Chua Soi Lek minta dekat Datok Mukhriz 2 jawatan exco untuk 2 ADUN MCA (yang menang cuma 2 orang tu saja). Sedangkan Umno ada 19 ADUN yang menang. ORANG UMNO AMACAM, boleh kah ?

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
  18. so what parpu pundek?? ada kita org kesah?? dgn ni harga gula ada turun tak??

    ReplyDelete
  19. PAS vice-president Husam Musa’s injunction against Parpukari to bar the blogger from publishing any defamatory statements on the former Kelantan exco member stays.

    This follows the Court of Appeal today upholding the Kota Baru High Court decision on April 14, which granted the injunction.

    Justice Mohamad Ariff Md Yusof led a three-member bench that consisted of Court of Appeal judges Mah Weng Kwai and David Wong.

    The appellate court also ordered the blogger, Mohamad Salim Iskandar, to pay RM5,000 costs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan muka Parpukari Saleem ... buat lagi fitnah ...

      Delete
  20. orang berbudi kita berbahasa, orang memberi parpu kari merasa...

    ReplyDelete
  21. Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa (gambar) berjaya mengekalkan perintah injuksi Mahkamah Tinggi Kota Bharu pada April lalu terhadap penulis blog Parpukari agar tidak terus melemparkan kenyataan fitnah kepada Husam.

    Panel tiga hakim Makamah Rayuan Putrajaya diketuai Mohamad Ariff Md Yusof mengarahkan penulis blog itu atau nama sebenarnya Mohamad Salim Iskandar membayar RM5,000 kepada Husam.

    Husam berjaya mengekalkan injuksi terhadap Mohamad Salim, 40, daripada terus menerbitkan artikel fitnah bertajuk "Parpukari productions mempersembahkan kisah cinta terlarang 2 benua!" pada Februari tahun lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu adat orang berblog lah bro....u nak blog u top5 kena take risk la...Husam pun apa kurang berapa kena bayar kat blogger...fair n square. Cuba highlight skit brape Husam habis duit kena bayar,,,,,bukan husam pun buat fitnah jugak ke,,,,,kalu tak fitnah kenapa kena bayar.
      Try n error, hit n run...but this time u Parpu cannot run...u hv to pay lah bro....

      Delete
  22. Tsunami Cina membuatkan Najib dan Muhyidin dah mula pandang kepada pengundi cina. Melayu tak nak create Tsunami juga kah ?

    Ana Muslimah

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!