PANAS BERAPI! GAJI DAN ELAUN BULANAN ADUN DAN MB NAIK MENCANAK DI SELANGOR!

NAIK SAKAN-Gaji bulanan ADUN Selangor naik RM6,000 ke RM11,250.Exco dari RM6,109 ke RM20,250.MB dari RM14,175 ke RM29,250.Ia dah dilulus DUN-Agendanews

Rakyat Selangor tak kisah ke dengan kenaikan ini? Aku nak tau pendapat rakyat Selangor ni. Tempat lain pun naik le tapi tak banyak macam ni. Tapi rakyat Selangor redha kan?

Apa ada hal, rakyat selangor masih menyokong yang dok tunjuk kemaluan. Yang berzina, hatta apa saja la yang pakatan buat semuanya disukai dan diizinkan rakyat Selangor!

Yang belah UMNO pulak asal buat apa sikit confirm kena balun dan rakyat Selangor yang kurang pasti percaya alan story puak Pakatan kan?

Jadi aku nak tanya la ni pada rakyat Selangor yang kurang cerdik ni, korang ok ke gaji wakil rakyat korang dinaikkan 100% ni!? 

Gaji exco pulak dinaikkan 330%? Takpe kan? Sebab itu pakatan maa...lagipunesti Khalid and the gang akan kata gaji dinaikkan supaya mereka tal ambik rasuah! Kih kih kih

155 Responses to "PANAS BERAPI! GAJI DAN ELAUN BULANAN ADUN DAN MB NAIK MENCANAK DI SELANGOR!"

  1. PKR cawangan Pulau TiomanNovember 27, 2013 at 4:43 PM

    Kenaikan gaji ni aku sokong . Ada ke patut gaji Menteri Besar RM 14,000 aje . Patut naik sehingga RM 50,000 sebulan . Ingat senang ke kerja Menteri Besar ni . Sebelum subuh dah kena bangun kerana kerja bertimbun .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus le bhai klu lu redha dan fhm... tak ramai yg fhm macamana lu fhm.. hmm makin bertambah lh tmpt yg tak ptt ujud akan ujud utk cover prbelanjaan kerajaan negeri...semoga selangor selamat sejahtera...

      Delete
    2. Mmg ler sebelum subuh kene bgn...klu bgn selepas subuh tu teresa kok namanya.

      Delete
    3. Kenapa kau sokong RM 50 000 aje..sepatutnya gaji MB Selangor RM 100 000 he he.he.

      Delete
    4. takpun adun bukit lanjan, tiap2 malam bogel depan boifren, kawin tak jugak. Boifren tak tahan, satu malam 3 kali bersatu pun depa tak kisah. Pagi bangun pun lewat, dengan muka tak mandi masuk kerja kat MBSA.

      Delete
    5. Makcik sapu sampah pun bangun sebelum subuh.Pukimak nak heran haper bangun sebelum subuh.Aku nak avoid jam palat kat KL ni pun bangun sebelum subuh.Macam ajaib sangat bangun sebelum subuh.

      Mangkok Tingkat Betul.

      Delete
    6. Naikkan ke RM 1 juta sebulan baru betul, hutang dengan Bank Islam cepat sikit habis..

      Delete
    7. jika dinilai pada kadar kenaikan gaji tu,Selangor tak ler sehebat Sarawak.Sarawak lagi hebat kenaikan tangga gaji nyer.apa citer bro.

      Delete
    8. makna nya gaji setiap Adun naik ler.gaji adun pembangkang di selangor masih tangga gaji lama ler.sabar salim.ish.ish ish.tak patut.tak patut.

      Delete
    9. Memang patut pun gaji dan elaun MB, ADUN dan EXCO kerajaan negeri Selangor naik sebab mereka dengan gigih dan telus. Tengok sajalah dalam tempoh 5 tahun PR memerintah tabung dana Kerajaan negeri Selangor berjaya dikumpul sebanyak hampir RM2 billion (RM2,000,000,000.00). Masa pemerintahan BN dulu, 50 tahun perintah tabung asyik keringg saja, apa taknya semua EXCO kaki seleweng dan songlap.

      Rakyat Selangor boleh nampak dan menilai semua ini. Tak payahlah nak buat apa2 tohmahan, dakyah atau fitnah kat PR, sampai bila pun BN/UMNO jangan nak mimpilah dapat tawan balik Selangor. Kalau setakat nak dapat dua tiga kerusi kawasan pinggir hutan dan laut tu mungkin boleh lagi.

      UMNO Selangor setakat boleh hidup dengan menipu puak2 Jawa, Banjar dan Indon yg belum begitu cerdik lagi ...

      Delete
    10. Bagus-bagus. Diorg buat apa semuanya bagus. takdak yg x bagus.

      Tp pusat jgn buat. Pusat kalau buat apa pun x bagus. Pusat bg bantuan BRIM kt rakyat pun puak diorg kata x bagus.

      Otak kalau penuh dgn makanan ikan talapia, mcm tu la jadinya. Kui kui kui

      Delete
    11. Woi bahalol 553am. Yg kerajaan PR Selangor buat tu bukan soal bagus ke tak bagus, tapi atas kapasiti dan kemampuan. Mereka pandai berjimat cermat dan kumpul duit. Kerajaan pusat nak buat mcm mana, nak bagi bonus kakitangan Kerajaan sebulan gaji setahun pun tak mampu. Duit belanja boros kok lain, bayar konsultan shj 5 tahun RM7.2 billion (RM7,200,000,000.00). Bini PM nak keluar Negara pun naik jet ekslusif peribadi. Itu tak kira lagilah segala penyelewengan, penyonglapan dan kekorupan ... memang pemimpin2 BN kepala taik belaka ... mcm mana nak kata bagus! Bahalol tolol badigol samdol punya otak ...

      Delete
    12. kumpul duit dari hasil negeri ex-bn ka? kakaka... so bila negeri kelantan nak pandai jimat cermat dan pandai kumpul duit? phuuiii kakaka...

      Delete
    13. Mangkuk 1001am, mana ada hasil negeri ex-BN, hutang ada le banyak kerajaan ex-BN tinggal, bak kata pepatah:"harimau mati meninggalkan belang, BN Selangor mati meninggalkan hutang ..."

      Delete
    14. mangkok ayun semua pr ni.ada mata tak nampak ada telinga pekak ada otak ..lembu.yang selangor jadi maju ni semua hasil air tangan bn pkr cuma pandai putar belit isu je nak dapatkan lubuk mas ni.pelabur luar zmn bn dulu dah ada.pkr cuma taruh assesori jr.kalo pr ni hebat sangat tengok kat klate apa jadi mana hebatnya?boleh le anto khaled kat sana supaya klate boleh lak jadi mcm selangor.tapi apa yg jadi setelah brpuloh tahun dprintah pas...pernah jumpa pompuan kat cokit brkata abe..abe 2 ria abe !!!

      Delete
    15. Gaji depa guna duit rakyat!. Apa beza bn dgn pkr????

      Delete
    16. Woi bahlol 8:47. Seleweng, songlap je yg ko tau. Minta bukti haram... Bini PM keluar negara naik jet tu urusan rasmi. Sbb tu pemimpin ko x boleh nk bw benda tu ke SPRM, Cuba kalau apa yg bini PM tu buat x betul dan ada bukti penyelewengan, aku ingat dh lama diorg reaort kt SPRM.

      Kapasiti dan kemampuan kepala taik ikan talpia. Dr dulu dok citer kerajaan zalim, rakyat susah. Rakyat bayar cukai. Taraf hidup sempit. Apa skrg semua org kt selangor dh jd kaya raya ke? Dah x de yg hidup susah lagi ke? Makan lagi makanan ikan talapia tu byk-byk. Sampai tersimpul dh otak tu nk cover pemimpin ko. Hahaha

      Delete
    17. Bini Dayus Anwar klu jd PM naik bas ke? Anwar suruh Jijah naik bas? Anwar naik jet dgn china doll? urusan rasmi pegi asing2? sekor naik jet sekor naik air asia? BODOH bahlol sgguh2 le pencacai PR... sbbtulah Tuhan gelapkan hati.. pemimpin seleweng,, liwat, bapak rasuah, dijilat suci.. mcm DAP bertokong kan LGE.. tahniah buat rakyat Selangor.. anda mambu mengubahnya!! aku sokong gaji MB 'cerdik' tu RM 1 juta sebulan!! kasi mampos cpt2 eknomi Selangor yg skrg ni dh xterkawal lg dgn pusat2 setan!

      Delete
    18. Kalau macam tu Perdana Menteri yang kena jaga seluruh negara pak menteri dan MB nya sepatutnya naik 2 kali ganda contohnya gaji exco naik 330% maka gaji PM kenalah naik 660% kan? kan? gaji PM setakat ni baru RM22K lebih jer...

      Delete
  2. Kalau kerajaan pusat buat sesuatu perkara yg melibatkan implikasi kewangan, pasti terdengar suara sumbang tentang 'wang rakyat' tanpa mahu berbincang baik buruknya. Tetapi bila dilakukan oleh pihak pembangkang, mana pula hilangnya suara sumbang itu? Sudah menjadi merdu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kerajaan pusat buat sesuatu perkara yg melibatkan implikasi kewangan, pasti terdengar suara sumbang tentang 'wang rakyat' sebab setiap yg kerajaan pusat buat semuanya utk kayakan kroni dan utk poket UMNO sendiri sampai negara nak bankrupt. Selangor naikkan allowance Adun, Exco and MB patut pun sbab rakyat merasa dan dpt banyak kelebihannya, bonus 2 bulan, air percuma, 1000 setiap pelajar yg melanjutkan ke IPT, bas percuma dan yg paling penting rizab kewangan Selangor mencecah puluhan billion. Pusat cuma tau nak kenakan rakyat dgn GST, barang naik dan macam2 lagi.

      Delete
    2. Air percuma KEPALA BANA Kau! Bonus 2 bulan sapa je yg dapat. Mana ko dapat Fakta rizab mencecah puluhan Billion, Atuk kau! Bas percuma pergi Pusat Urut Maksiat? GST tu menguntungkan kerajaan dan tak menyusahkan rakyat yg akhirnya Kau jugak dapat habuannya, boleh berbelanja beli Komputer dan taip komen macam PALAT kau tu! Barang kalau tak naik mengikut perkembangan ekonomi dunia cuma berlaku kalau kau duduk kat Planet ANUWAR AL JUBO je! Get Real man!!!!!

      Delete
    3. Apa kau nak hairan,Pakatan Pembangkangkan pemimpinnya ada lidah yang ajaib iaitu lidah biawak,lidah babi dan lidah lembu.

      Delete
    4. bonus 2 bulan???? Kah kah kah kah kah kah kah
      Rizab kewangan puluhan billion??? Kah kah kah kah kah
      Air percuma??? Kah kah kah kah kah kah

      itu semua hanya mampu buat dalam mimpi Kahlid gagap je. Sampah sarap free rakyat Selangor dapat la...

      Delete
    5. Rizab berbilion? kahkahkahkahakahakaha!!!
      KAHAK MUKA MB SIAL LAGI GAGAP TU!!!!!
      PUKIMAK KAU LE BAS FREE. FREE PERGI MANA? URUT KONEK KAU KAT KLANG, PUCHONG DAN PJ?
      KAU NI MAIN JUBO DENGAN MB GAGAP KE?
      PATUT LE BENGAP!!!!

      MEH SINI AKU KASI KAU BONUS 2 BULAN, TAPI DUA BULAN MAKAN TAIK AKU. LANCAU LAH MB SELANGOR!

      Delete
    6. Kau ni tak takut akhirat ke!Bro komen agak2la....lu tak takut balasan dlm kubur.kita komen biar berfakta dan kalau tak mau dosa baik duk diam2.Gua pun tak sokong Pak.Rakyat tp biar smart and constructive comments.Jgn tunjuk level bodoh kita dgn caci maki sbg imej org umno.!

      Delete
    7. janji Allah pada mereka yg menzalimi diri sendiri.antara azab yg pedih celaan Allah swt adalah orang yg mencela setiap ciptaan nya.mencela ciptaan dan rahmat Allah swt sama lah saperti menghina Allah swt.dan ingat lah menuduh DSAI peliwat begitu mudah sekali tetapi implikasi nya wajar direnungi.apa yg pasti tidak boleh wali kepada pernikahan anak perempuan nya.risau jugak nanti bertambah penzina tanpa disedari diri sendiri penyebab nya.

      Delete
    8. Dei....MiK.! tak habis habis nak bela kes liwat anuar...nah! ni ko baca ni..

      Saiful telah dinafikan keadilan akibat Pengawai Penyiasat, Jude Perreira, mengabaikan protokol yang diberitahu Jabatan Kimia kepada beliau dan kemudian memutuskan untuk buat kerja ikut gaya sendiri.

      “Memang ada DNA Anwar dalam dubur Saiful. Satu-satunya perkara yang menghalang Hakim daripada mensabitkan Anwar adalah rantaian bukti berkenaan terputus (akibat sikap bodoh pengawai penyiasat),” katanya.

      Peguam berkenaan berulang kali menegaskan bahawa air mani Anwar ada dalam bubur Saiful namun disebabkan rantaian bukti yang terputus serta persoalan mengenai intergriti sampel yang diperoleh, bukti kukuh berkenaan terpaksa diketepikan.

      Peguam berkenaan bagaimanapun berjanji akan menulis lebih lanjut dan lebih menyeluruh mengenai isu penolakan bukti yang kukuh berkenaan dalam email yang akan datang.

      APA YANG MENARIK….PEGUAM ITU MAHUKAN ANWAR MENYAMANNYA ATAS PENDEDAHAN BERHUBUNG LIWAT II…DIA BERKATA DIA TIDAK SABAR UNTUK BERTEMU ANWAR DI MAHKAMAH BERHUBUNG ISU INI.

      Delete
    9. lama tak jenguk. test tenguk .... dah tak tapis lg parpukatak ni....

      Delete
  3. pergghh...mcm best aje..mcm chomel aje..cuma korbankan masa 24hours la melayan rakyat...rasanya berbaloi gaji naik mcm tu...nx azam..aku berazam nak masuk politik..dan jd adun at least masa PRU14...hahahahaha...berkhidmat utk rakyat..berkorban utk rakyat...takkan rakyat berkira gaji/elaun besar kot....

    p/s tp kat parlimen..ada org pukul canang nk potong elaun??? cemana tu?

    -smh-

    ReplyDelete
  4. Duit pembayar cukai.. duit rakyat sedaplah.. Mintak naik je terus lulus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri pusatka, menteri bawah pusatka atau menteri atas pusatka dua kali lima yang memerintah negerika yang memerintah negaraka dua kali lima memperbodohkan rakyat dengan menjual air liur mereka aje....

      Delete
  5. mcm gambar azeez rahim je

    ReplyDelete
  6. Itu baru gaji... belum campur elaun lagi.. Klaim sana sini ... Kaya kaya

    ReplyDelete
  7. PKR cawangan Pulau Tioman .November 27, 2013 at 5:53 PM

    Kalau nak jadi ahli politik , mulut kena manis . Kena pandai goreng sana sini . Tabur janji tu biasa laa . Tak kan nak lurus bendul .

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. selesa la sbb kerajaan pusat masih ada. esok dah perintah negara tanggung la akibatnya

      Delete
    2. Bang Non lagi hebat.Gaji penasihat ekonomi RM1.Aku ulang skali lagi...
      Sengggett....!!!!

      Delete
  9. Hebat gaji PM Selangor. Gaji PM Malaysia pun baru RM22826.65.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiyaa.!..kawan...lu jangan belani cakap itu gaji PM silangol ah. pasat ah..itu silangol banyak busat...lagi lebeh kaya daripada Malaysia.....lu tau ka? jadi PM silangol banyak penat oh....hali hali sindli sampah mau kutip ah, hali hali mau tangkap kongsi gilap, hali hali mau kila itu lumah ulut ah sutah manyak bukak, mau beli lumah mahal punya halga lagi....lagi ah...lu tau ka?...psssstt!!!..jangan cakap kuat kuat ah...ini musim sindli ada kuasa kasi naik gaji laa...mana tau sikit jam lain olang ambil...lugi loh! sendli bole fikil maa!

      Delete
    2. Haiyaa! Cai 235am, apa cilita lu ala manyiak malapu lohr ... wa ingat lu sulah manyiak minum itu air laun ketum maa ... lancau lu maa cee bai ..

      Delete
    3. Apa hendak heboh-heboh ini. Sarawak buat engkau orang tidak heboh pun.

      Sarawak:
      KM - RM 39,000.00 (Asal: RM 13,000.00)
      Speaker - RM 30,000.00 (Asal: RM 9,000.00)
      Timb Speaker - RM 21,000.00 (Asal: RM 7,000.00)
      Menteri - RM 27,000.00 (Asal: RM 9,000.00)
      Pemb Menteri – RM 21,000.00 (Asal: RM 7,000.00)
      ADUN - 15,000.00 (Asal: RM 4,500.00)
      Semua dapat tunggakan kerana ada backdate bermula 1 Jan 2012.

      Selangor:
      MB - RM 29,250.00 (Asal: RM 14,175.15)
      Speaker - RM 22,250.00 (Asal: RM 6,109.29)
      Timb Speaker - RM 15,750 (Asal: RM 3,327.50)
      Exco - RM 20,250.00 (Asal: RM 6,109.29)
      ADUN - RM 11,250.00 (Asal: RM 6,000.00)
      Kenaikan berkuatkuasa 1Jan 2014 – tiada backdate.

      Delete
  10. Agak-agak nak malaysia lingkup kita pakat ramai-ramai pangkah PR....3, 4 tahun punah la Malaysia...segala tok nenek anasir semua masuk........

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan dahului ketentuan Allah swt.siapa kita untuk menentukan ketentuan mendatang.(lembut bahasa)bro....rajin rajin ngaji supaya berilmu.

      Delete
    2. Bhai 10.49...ketentuan Allah itu hak Allah...ttp Allah itu mmberi kita hak utk merancang...dan secara normalnya, bila di sebut 'merancang' pastinya tntng esok, seminit sebelum, seminggu, sebulan, setahun dan yg mndatang pastinya kita tak merancang tntng seminit selepas, semalam, mnggu, bulan atau tahun sudah...

      Tidak ada sesiapa yg mngakui keesaan Allah akan mndahului ketentuan yg Allah tntukn..yg Allah tetapkn..sesungguhnya perancangan Allah yg terbaik dan sempurna...ttp spti yg kita selalu sebut Allah maha adil, maka Allah berikn hak utk merancang kpd manusia...ttp Dia juga yg tentukn..

      Sama sprti apa yg kita jangka dan sangkakn dan itu juga yg anwar rancangkn utk mnjd pm...hnya setapak sahaja segala kuasa, pngaruh di rentap oleh Allah..dan jgn kita lupa setiap yg Allah tntukn ada hikmahnya...tidak semesti kpd kita mnkin org lain yg dpt hikmah..

      Dari apa yg lu hujahkn, seolah2 kita hnya perlu redha tnpa merancang dan berusaha...bhai kekdg kita lupa dgn apa yg Allah tentukn adalah dari apa yg kita usahakan...

      Delete
    3. hmmmmmmmm.hebat lu bhai.hebat.hebat.tapi sayang............bhai,bhai.ku sangkakan bijak rupa nya pandai.bhai,cuba bhai faham betul betul apa komen 752.dimana salah nya bhai.jika bhai faham 752 merancang,itu kefahaman bhai.ikut suka hati bhai.tapi yang faham betul betul faham komen 752 tu tak samer ler kefahaman kita.tak nampak pon komen nya merancang.komen nyer berbaur tomahan.bhai nasihat gua pada lu bhai,tunjuk bijak biar bertempat.silap tempat bhai orang tertawa kan bhai.so,please dont dial wrong number.you get it.sometime pretender always dial wrong number.thats your major prob bhai.no heart feeling,bhai.

      Delete
    4. kita pakat pakat pangkah PR....3,4 tahun punah la Malaysia.itu komen 752.juragan punya tafsir menjawab komen 1049 terhadap 752 lari tajuk ler.nape nie juragan.saya raser nak ketawa besar la juragan.hang ader masalah kefahaman la juragan.jagoan terlampau.

      Delete
    5. Bhai 12.07 & 12.21...mnkin kefahaman kita berbeda...ttp aku merujuk kpd komen 10.49..seolah2 kita tak perlu fikir dan merancang apa yg terbaik utk negara...

      Kefahaman aku jika rujuk kpd komen bhai 07.52 ialah sekiranya kita memilih pr utk memerintah maka punah negara kita...dan apa yg aku faham beliau mmbuat sndiran kpd kita supaya brfikir yg mana kita ppt pilih...

      Maka kita sbgi rakyat yg rasa syg pd negara perlu MERANCANG apa yg terbaik utk masa depan kita.. dan bhai10.49 pula seolah2 mngajak kita utk TIDAK melihat kpd tujuan sbnr yg bhai 07.52 maksudkn...

      Adakh kita hnya perlu berpeluk tubuh dan biarkn saja kerana apa yg terjadi akan terjadi...kita tak perlu fikir apa nk jd pafa masa depan negara andainya kita serahkn kpd pr utk tadbir...

      Itu yg aku faham...dan apa yg lu org faham bkn masalah aku pun.. mnkin apa yg lu org faham lbh ramai dari apa yg aku faham...tak da masalah pun...yg sempurna dn lbh mengetahui itu Allah...dan aku cuma manusia biasa yg tidak punyai kesempurnaan...

      Delete
    6. Saudara Juragan, banyak-banyakkan bersabar, kerana memang begitulah tahap pemikiran cai-cai PR lemah dan lembab sebab terlalu banyak menelan pil fitnah.

      Delete
  11. Tapi yang paling NGETOP adalah konsultan Ah Jib Ngok.Dalam masa lima tahun boleh NGAP 7Billion sekali jalan.Hasil TAHI.Duit dia SEBAT.Rakyat kena cover balik lost tu.

    In micro economics term we call this PUKIMAK.

    Sekian

    Harap Maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reentry..mak kau tak marah ker kau sebut2 puki dia..ayah kau senyum jugak ker..kesian mak kau lahirkan kau..

      Delete
  12. TUUUUUUUDIAAAAA gaji EXCO naik sampai 231%.

    ReplyDelete
  13. Tak kan gaji penasihat ekonomi sehinggit saja. Macamana nak pi luaq negara kerap-kerap.

    ReplyDelete
  14. Org lain semua salah...

    Kalu kena batang pel.r dia goooooodooooo.. baik belaka

    Tok serban pun tanggal ...akhirat ke mana ...GILA KUASA DUNIA.

    Dulu ku zuhudd...sekarang ku seduttt..

    ReplyDelete
  15. hehe. melayu islam beriman tidak mencarut. tidak memaki hamun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So n.ajis bukan Islam tapi Isle. Dia yg mulakan semua tu...

      Delete
  16. saya rasa 29.000 tu setakat mencukupi je sebagai MB. banyak benda nak tulung rakyat. sana sini huluq. Ko tengok gaji Menteri di Singapore. beratus ribu sebulan..

    ReplyDelete
  17. anon 8.17

    he..he..kata dulang paku serpih..cermin muka dulu...

    ReplyDelete
  18. gaji CEOGLC beratus ribu sebulan tak ada hang kesah pun. ni baru naik 29 ribu sebulan satu dunia kecoh.. tak matang sungguh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha pakatan kan yahudi........... orang lain buat salah, diorang buat betul

      Delete
    2. Kan dulu depa-depa juga yang sibuk cadangkan nak potong gaji menteri. Ni penaik gaji depa pulak. Depa buat tak pa, jangan BN buat.

      Delete
  19. untuk negeri bependapan tinggi.. tu kan hasrat negara tahun 2020. selangor pelopor negeri berpendapatan tinggi.

    ReplyDelete
  20. Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam mengeluarkan waran tangkap terhadap Wan Muhammad Azri Wan Deris, yang mengendalikan blog kontroversi Papagomo.

    Hakim Mohammad Adib Husain membuat keputusan itu selepas membenarkan permohonan yang difailkan oleh bekas isteri Wan Muhammad, Bellina Omar Sharifuddin Chin supaya dikeluarkan waran tangkap berikutan kegagalan plaintif hadir di mahkamah.

    Wan Muhammad terbabit dalam kes mahkamah dengan bekas isterinya kerana didakwa melanggar hal berkaitan penjagaan dua anak perempuan pasangan tersebut.

    Pada 2 September, mahkamah memerintahkan penulis blog itu supaya mengembalikan kedua-dua kanak-kanak yang berusia empat dan dua tahun itu, kepada bekas isterinya, tetapi Wan Muhammad tidak berbuat demikian.

    NEXT WILL BE YOU, PK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai apa kena mngena kes yg lu sebut dgn isu naik gaji dan juga PK.. nmpk sngt dendam tahap iblis yg ada padalu...bhai blogger pr tu jujur sngt ke dlm mngeluarkn posting mereka... tak perlu kot smpi apa isu pun nk bawa dlm blog...tak pnting isu rumah tangga org lu nk jaja...lu jaga apa yg lu ada sbb jodoh dan ajal bkn hakim tntukn....

      Delete
    2. saudaraku tuan juragan.jangan kita membalas dengan perasaan amarah.teguran biar berbahasa.tidak kah kita merasa malu pada Allah swt?tidak kah kita merasa malu pada kedua dua orang tua kita atas bahasa yg digunakan.sedangkan mereka tidak pernah mendidik kita utk menggunakan perkataan yg kurangbaik.tapi tak mengapa kekadang bila terlalu beremosi kita terbabas.yg penting kita kembali saperti asal.sifat dan pekerti mulia.

      Delete
    3. Bhai mik dimana marah aku??? Takkn lu je yg pndi dan bijak menegor...hahaha kemon bhai..jgn jd hipokrik...

      Delete
    4. maafkan saya andai tersalah sangka.terima kasih saudaraku tuan juragan kerana menyedarkan kekurangan saya.terima kasih.

      Delete
    5. Woi..! MiK....lu telan pil kuda ke?

      Delete
  21. Untuk rakyat Selangor yang kurang cerdek tu, segala apa yang P'Gay'R buat okay saja. Buat penat saja nak nasihat kan rakyat2 yang kurang cerdek ni....ya lah otak dah letak kat kepala lutut dan lubang juboq...nak buat camana kan,kan,kan,kan.....kahkahkahkah

    ReplyDelete
  22. melayu islam lagi beriman tidak menjaja aib orang lain. Kelak Allah membuka aibnya di padang masyar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haji hadi yg suruh bukak aib pemimpin. Islam ker mcm tu.

      Delete
    2. bro bro.(nada lembut)balik ngaji,tazkirah,kuliah,kitab kitab dan ahli ugama.lepas tu baru kita faham akan bab ngumpat nie.malu kita jika berkomen pada hal yg kita sendiri tak paham.1112 jangan mare yea.bbiar mulut busyuk tapi hati mau baik bro.

      Delete
  23. orang melayu islam lagi beriman menjaga lidahnya dari mencaci, menjaga aib kekawan,memelihara solah 5 waktu. sesungguh Allah membenci kaum yg melampau

    ReplyDelete
  24. sekira kamu tahu sakitnya sakaritul maut nescaya kamu lebih banyak menangis dari ketawa..

    ReplyDelete
  25. orang paling bijak orang sentiasa mengingati mati.. sentiasa bersedia dgn kedatangan sakratul maut..

    ReplyDelete
  26. sifat orang munafik itu memandang dosa dosa seperti lalat terbang. nesaya amat rugi diakhirat nanti..

    ReplyDelete
  27. Jangan la kamu mencaci kejadian Allah spt gagap, kulit hitam dan sebagainya kerana kamu mencaci Allah jua. bertaubat la sebelum terlambat. Allah tidak melihat rupa paras kamu tapi siapa yg lebih bertaqwa diantara kamu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. subhanallah.........semoga bertambah rahmat Allah swt.

      Delete
  28. daripada kamu mencaci sesama kamu, elok la baca taksiran al quran kerama itu adalah amalan org yg bertaqwa. usah diikuti jejak syaitan dan hasutanya.

    ReplyDelete
  29. takpe la minyak naik,gula naik,gaji menteri naik....yg penting mesia aman...redha je la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Tapi ada puak sanggup gadai tanah melayu ni kat cina kapir dan akhirnya melayu jadi kucing kurap dan malaysia tak aman lagi. Tu dia tak nampak. Sindir konon... Pirahhh...

      Delete
  30. setiap kehidupan ada ujian. masa rasul dulu nyawa digadaikan untuk islam. dakwah islam wajib diteruskan walau dlm apa pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman sekarang dah terbalik.....kalimah Allah digadaikan untuk kafir.

      Delete
  31. Allah menjanjikan rezeki melimpah ruah sekiranya semua manusia bertaqwa dalam negeri tersebut. itu jaminan Allah spt dalam alquran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff Oi, theresa cock, tian chua dll semuanya bertaqwa!?!.....

      Delete
  32. PR..he..he..concept yahudi..matlamat menghalalkan cara...jgn marahhh-fakta.

    ReplyDelete
  33. Sape taknak duit...........tak kira pakai kupiah ataupun tidak semua gilakan duitttttttttt........

    ReplyDelete
  34. Ini gambar kepala bapak pukikari! Negro sial bangsat dari Nigeria rupanya! Huak! Huak! Patutlah pukikari terus potong kotek kecik dan terus mengaku MELAYU! Huak! Huak! Huak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. masyallah.sabar wahai sahabatku.waima marah sekalipun,letak iman mendahului nafsu.ingat wahai sahabatku......celaandari Allah terhadap pencaci dan pencela.nasihat atas dasar kasih sesama umat.tidak sempurna iman kita selagi kita tidak menyayangi saudara se Islam saperti menyayangi diri sendiri.maaf andai terguris hati.ingatan buat diri saya jua.

      Delete
    2. tu bukan pukikari, tu pukimak kau. ha ha ha

      Delete
    3. ketawa kuat yg mana bakal menangisi nasib.insyallah.

      Delete
    4. Pendekatan terbaru......komen berhemah konon.!..
      MiK and the gang. .....

      Delete
    5. pukimak lanciao untuk Anonymous nov 27, 2013 11.38pm Babi anjing! Mak engkau babi! Bapak kau anjing kurap tepi jalan! Macam keling syaitan sanjungan kau nie! Lain kali korang babi bangsat mampus, aku akan kumpul segala kencing anjing, babi dan segala binatang yang berpenyakit, aku akan siram kat atas kubur korang semua! Huak! Huak! Huak! Dasar penjilat tong najis UMNO! Fuck you all bastards! Konon nak kawal agama! Pergi main lanciao babilah!

      Delete
  35. laa sama ja bn ka pkr ka, mb kedah pun lagi awai umum, bila nk potong elaun ahli parlimen, bong mokhtar meraban bantah...jadi semua sama ja nanti senang undi calon ja bkn parti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba hang bgtau berapa peratus kenaikan di kedah. Cuba hang banding berapa peratus pulak kenaikan di selangor.

      Delete
  36. Pakatan Rakyat - CAMRY
    BN - ACCORD
    pembayar cukai - PROTON,PERODUA

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasi tambah.............. rosmah - jet

      Delete
    2. pakai proton baru ada semangat bangga buatan malaysia

      Delete
    3. Bhai...kerajaan umumkn utk gunakn accord ada sbbnya...bukan kerana saja2 suka gunakn kereta accord...senario ini trjd sama seperti polis gunakn lancer gti sblm ditukar kpd inspira...model yg sama ttp diserah kpd proton...

      Buat masa skrg proton hnya ada model inspira utk cc 2.0...tak sesuai utk kabinet gunakn sporty sedan utk kegunaan rasmi...takkn menteri nk guna preve 1.6...ini imej negara...dan spti yg kita telah maklum yg proton akan gunakn platform dan teknologi accord utk model terbaru proton utk knderaan cc yg besar dan berkonsepkn kereta sedan mewah...

      Delete
    4. Bhai 12.33...isu yg lu tambah sama seperti isu rumah rasmi utk pm di putrajaya yg hndk dilelong oleh hj hadi...sbb waktu itu rakyat dimomokkn dgn isu sri perdana akn jd hak milik mutlak tun m..ttp hakikatnya siapa yg jd pm maka beliau berhak kpd sri perdana...

      Isu rosmah naik jet...kemon bhai semua isteri pemimpin utama didunia ada tugas masing2 bkn hnya mnjd isteri kpd pm atau presiden...mereka dijemput secara rasmi atas kapasiti sbgi 1st lady..

      Jika anwar jd pm maka wan azizah akan melakukn perkara yg sama.. mereka juga ada tugas utk naikkn nama negara ttp didlm kaedah yg berbeza yg mana bkn sbgi pntadbir..

      Adakh semasa anwar mnjd tpm wan azizah hnya mnjd isteri anwar tnpa melakukn apa2 aktiviti yg tidak melibatkn anwar ttp lbh kpd isteri kpd tpm...

      Delete
    5. Sapa kata BN pakai Accord? Yg diorg nk pakai tu kereta proton. Cumanya proton kluarkan model baru pengganti perdana guna platform accord. Mcm inspira. Tu kereta proton tp guna platform lancer. Susah nak hadam ke?

      Delete
    6. Bila Proton nak pakai platform Ferrari pulak?Kita tukar jadi Proton Calamari Campro.Head Of Designer Proton dan lain lain semua kepala taik.Menyampah aku.

      Delete
    7. Reentry Capsule, bila ko dh jd ingeneer proton nanti boleh la ko design kereta proton. Skrg ni baik ko g blajar adobe photoshop dulu.

      Delete
    8. Aku tengok dalam TV kemain designer diorang sketch sana sini macam pro last-last copy paste design orang.Goreng kuat geng Proton ni.Bikin malulah.Malu dengan Hyundai dan KIA.

      Sekian

      Delete
  37. Puak diorg ni, asal yg buat tu pemimpin diorg, mesti diorg setuju. Mesti diorg kata bagus. Adala alasan yg diorg bg. Tp kalau yg buat tu kerajaan, ha siap la. Benda baik pun jadi isu besar. Ni la maksud sebenar assobiyah. Yg depa tau, assobiyah tu setakat perjuangan berdasarkan bangsa je. Ustaz diorg x habih ngaji bab assobiyah tu gaknya.

    ReplyDelete
  38. Alkisah Mak Datin …

    Adalah sorang Mak Datin tu isteri seorang ahli politik kenamaan yg berpengaruh. Mak Datin ni ada dapat satu jemputan peribadi urusan hal ehwal wanita dekat luar negara. Dia pun tanya dekat suaminya kalau2 ada cara boleh guna peruntukan wang kerajaan untuk urusan lawatan itu. Suami dia kata nanti kena tanya menteri kewangan dulu kalau nak pakai wang kerajaan. Maka atas pengaruh yang kuat suaminya, menteri kewangan pun setuju untuk ‘adjust’ dan aturkan lawatan itu sebagai urusan rasmi kerajaan dan bersetuju untuk mengeluarkan wang peruntukan kerajaan tapi dengan syarat. Syaratnya ialah mesti dapatkan kelulusan perdana menteri. Maka Mak Datin itu dan suaminya pun berbincanglah dengan menteri kewangan dan perdana menteri bagaimana nak mengolah supaya boleh dapat peruntukan yang sebanyak mungkin bagi perbelanjaan lawatan itu.

    Akhirnya atas pengaruh dan kebijaksanaan suaminya, menteri kewangan dan perdana menteri pun sebulat suara bersetuju untuk menaja lawatan itu sebagai lawatan rasmi dan ditanggung sepenuhnya oleh pihak kerajan.

    Untuk pengetahuan semua, bukan sahaja Mak Datin itu berjaya mendapat penajaan penuh untuk lawatan itu, dia bahkan juga berjaya mendapat penerbangan eklusif percuma menggunakan jet peribadi milik dan tanggungan kerajaan.

    Untuk pengetahuan semua juga, secara kebetulan suami Mak Datin itu adalah menteri kewangan yang juga perdana menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. usah ler kome ingat bila pr memerintah semuanye akan jadi elok.tentang maksiat,harta ni zaman nabi zaman sebelum nabi ada dah.syurga dan neraka ni zaman nabi bagi tau dah.toksah le kome nak gantikan tahi dengan cirit.lebih baik kita cuba bersihkan apa2 yang kotor pada kjaan yg ada pada hari ini w.alam

      Delete
    2. Oii MIK, ni kwn ko ni main buat tuduhan x dak bukti. Ko x nk bg tazkirh kt dia ke MIK?

      Delete
  39. meroyan BN.kalo sembang kedai kopi BN(barang naik) ni ada 2.1.punai naik 2.barang2 naik harga.apa yang pasti kedua2nya adalah baik.punai tak naik bagus tak??mestile nak naik.harga barang2 naik supaya kita lebih alert dan bersiap sedia.gaji kita naik.bonus kita naik.brim naik rumah2 sewa kita naik sewa pencen kita naik.nilai rumah yang kita beli naik berganda2..adake kita meroyan??...tapi bila minyak naik cukai pintu naik
    kita neroyan sakan.ada ke kita waras sebenarnya??? atau fahaman politik tertentu yang dah jadi candu melekat kukuh pada hati kita..adilkah kita???...jadi apanye yang turun?..air hujan yang memberi rahmat kepada sekelian makhluk...w.alam

    ReplyDelete
  40. saya sokong penuh gaji mb dan adun naikk...kahkahkahhkahhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa cer abg non kata ini kerja tak masuk akal...

      kalau dapat perintah pusat...8 kali ganda naik kot...

      kerajaan telus dan berkebajikan...kakkk...kahhhhh

      Delete
  41. yahoooooo....sronot nyeee....dpt air free 10ringgit..bole mandi 10x sehari. saya sokongg MB slangor...hahahahahahaaa.

    ReplyDelete
  42. Bagus! Aku sangat setuju bila ramai para blogger bawak keluar isu pasal kenaikan gaji/elaun EXCO kerajaan negeri Selangor. Ianya akan membuka mata kerajaan negeri2 lain bahkan juga kerajaan pusat untuk mengikut contoh pemerintahan dan pentadbiran yang bersih, telus dan berhemah.

    Kalau kerajaan negeri2 lain dan juga kerajaan pusat mahu belajar dari apa yang telah dilaksanakan oleh kerajaan PR negeri Selangor, pastinya semua EXCO negeri2 lain dan juga anggota kabinet kerajaan juga akan mampu untuk mendapatkan kenaikan gaji/elaun yang standing.

    Untuk kerajaan negeri2 lain dan kerajaan pusat jangan rasa malu untuk memperbaiki kelemahan diri dan jangan pula rasa dengki apa yang orang lain nikmati atas kebijaksanaan dan ketelusan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn bro11.52 am! Tepat & padat!

      Delete
    2. Perbelanjaan kedekut, Pembaziran wang rakyat. Melayu selangor mudah lupa. Dah maju lupa diri... Memalukan... Negeri maju tapi otak mundur kelas ke 3.

      Delete
  43. 1.ceh!!tak dengaq pulak yang noh omaq dan puak-puak umno selangoq menentang kenaikan gaji ni!!!
    2.entah-entah depa dulu yang angkat tangan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm korang laa, BRIM ambik tetap ambik. Kutuk tetap kuuk...

      Delete
  44. UMNO dan PAS boleh bermuzakarah selepas penyamun tarbus Nick Azis berangkat dari dunia ini .

    ReplyDelete
    Replies
    1. bgus sgt la tu mendoakan orang mati.ulama' pulak tu..ish3

      Delete
  45. Muzakarah ???

    Siapa Hadi Awang nak mencadangkan Pas muzakarah dengan Umno ???? Sudahkah Hadi Awang merujuk kepada Anwar Ibrahim dan Karpal Singh untuk mendapat restu mereka supaya memberi kebenaran Pas datang berjumpa dengan Umno ??? KALAU TANPA RESTU DARIPADA ANWAR IBRAHIM DAN KARPAL SINGH, hatta tangan dari langit sekali pun tak mungkin dapat membantu merealisasikan niat murni Hadi Awang itu. Tolong fahami prinsip TAHALUF SIASI PAS-PKR-DAP sebelum memberikan response.

    Hudud ???

    Siapa Nik Aziz nak pasang angan2 satu hari nanti Hudud akan dilaksanakan juga di Kelantan ??? Sudah kah Nik Aziz pergi menyembah untuk mendapat restu daripada Anwar Ibrahim dan Karpal Singh untuk membenarkan kerjaan Kelantan melaksanakan Hudud di negeri itu ??? KALAU TANPA RESTU DARIPADA ANWAR IBRAHIM DAN KARPAL SINGH, hatta tangan dari langit sekali pun tak mungkin dapat membantu merealisasikan niat Nik Aziz itu. Fahamkah Nik Aziz prinsip TAHALUF SIASI PAS-PKR-DAP sebelum dia bercakap.

    Kita2 yang bukan orang Pas, jangan TERBODOH dengan 2 isu yang sengaja dicakapkan oleh 2 pemimpin besar Pas ini kerana niat mereka hanya lah untuk mententeramkan suara akar umbi Pas yang duk riuh minta " Pas mengkaji semula Tahaluf Siasi dengan PKR dan DAP ". Kita orang Umno dan Pro Umno JANGAN JADI BODOH, BIARLAH ORANG PAS SAHAJA YANG BOLEH HADI AWANG DAN NIK AZIZ PERBODOH2KAN.

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
  46. Sdra Parpu Kari ,ini bagus, saya mohon izin,

    Tahniah kapada Ah jib Gor Gong dan Idris Pemandu yang memberi galakkan padu kapada visi liberal moderate inklusive worldview transformaci blue ocean strategy the best is yet to come endless possibilities high income nation.
    Dengan visi Ah Jib Gor Gong , Selangor telah merampaskan kedudukan teratas ranking menjadi negeri pertama yang mencapai KPI 1M high nation per capita income RM30,000 untuk Barisan PR(aka ex UMNO).Ada yang nyatakan sokongan dengan ayat "they make money for the state".
    Apa pun,bagi kalangan bangsawan wannabe Selangor yang teruk(kesian kesian) memikul bebanan kerja yang berat 365 24 7/11, bagi pihak penduduk negeri selangor, yaani 2 juta orang rakyat malaysia dan 1.5 juta PATI/expat dari Indon,Vietnam,Myanmar,Bangla,PRC Cina,Sri Lanka,Palestine. Juga dari lithuania,bosnia,filipine,nepal,india,korea,jepun,nigeria,ghana,iran,irak,kenya.(Truly Asia).
    Serta semua orang yang sayangkan Ah Jib Gor Gong 1M 1M4U untuk memenuhi kehendak truly asia dan every one can fly AA TS TFFFFF.
    Memang tepat pada masa nya di Labuan IFC, sudah ada Wealth advisors bakal memberi khidmat kapada peningkatan bilangan miilionaires daripada 30,000 orang ke 60,000 menjelang 2015.
    Hebat sungguh Visi 1M ah jib gor .Hinggakan inklusive nya no one will be left ,juga meraih sokongan Pakatan Rakyat yang sentiasa membantah GST ,tetapi naik gaji sampai 331 % disebabkan DUN Selangor dah yakin GST memang akan mengakibatkan inflasi.
    PR yakin kos sara hidup sebab subsidi gula/bahan bakar menurun, dan kos meningkat sebab tekanan dari kenaikan gaji untuk golongan bangsawan setaraf Ah Jib Gor Gong, yaani DUN Negeri Selangor yang juga mirip Ah Jib Gor Gong the English Anglopile Finance Minister.
    Ah Jib Gor dah sombong ,tidak mau kurangkan extravagant expenditure dan abuse of public tax payers monies saperti RM7.2 biillion bayaran kpd consultant.
    Seterusnya Dun Selangor adalah pelajar terbaik di bawah perguruan aH JIB GOR Gong .
    TAHNIAH Tan Sri Khalid.
    Saya anugerah anda best student of the year award ( di iktiraf di Battersby,London,UK) - Ah jib gor gong -UMNO Merit Certificate.
    Tahniah ah Jib Gor Gong,the best big spender award of Malaysia (di iktiraf di Sans Francisco dan New York olih Khazanah Group USA),Certificate of Merit.
    Applause untuk Hannah,"I din want the hike, but I will donate the increment to Izzaah Hall,Subang jaya selama 5 tahun.Hallelujaaah.
    Ah Jib Gor gong,TS Khalid ,twitt twitt twitt lebih sikit lagi lah, hebat sungguh,mengkagumkan gandingan anda berdua.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa cer abg non kata tak masuk akal ni...

      mungkin jealous sebab dah bertahun kat takut singgit..

      dulu ku zuhudd...sekarang ku sedutt....MB dah kena beli umno

      ini semua salah UMNOOO....semua tak betul..

      Delete
  47. astaffirullah.. tak abis lagi mencaci sesama sendiri.. jangan ikut hasutan syaitan dan nafsu. banyakkan istifar.. ingat mati itu dihadapan kita.

    ReplyDelete
  48. sesungguhnya jalan kamu ikuti ada jalan amat keji.. mencachi sesama sendiri, menyebar aib orang,mencarut... sifat org munafik adalah memandang dosa itu seperti seekor lalat. org mukmin amat takut akan dosa kerana takut akan pembalasan. fikirkan anda dikumpulan mana?

    ReplyDelete
  49. sepatutnya sementara allah masih beri nyawa kepada kita, perbanyakkan amalan untuk bekalan hari kematian , bukan buat amalan jahat untuk disiksa dalam kubur

    ReplyDelete
  50. sahabat paling dekat adaah kematian. tidak kah fikirkan?. semua akan ditanya nanti.. dimana islam kita letak? sejauh mana kita mengikut islam? separuh atau sepenuhnya?

    ReplyDelete
  51. orang yg beriman dgn hari akhirat tidak akan memburuk burukan orang lain. kerana itu amalan syaitan yg direjam. allah menjanjikan azab yg amat pedih nanti. diberi minum air panas mengelegak yg sangat busuk.

    ReplyDelete
  52. jangan kamu perjuangkan melayu.. allah tidak menerima perjuangan assabiah. perjuangan menegakkan hukum allah dan menjungjung sunah nabi itu sahaja diterima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Cuba hurai sikit maksud assobiyah tu. Pandai sebut je.. Antara sunnah nabi, tuntut ilmu sampai ke negara china. Maka diberi kuota utk bumiputera belajar kt IPTA. Tu bukan ikut sunah nabi ke? Sunnah nabi, berniaga lebih untung dr makan gaji. Maka diberi bermcm kemudahan dan pinjaman utk bumiputera berniaga, tu bukan ikut sunah nabi ke? Sunah nabi jaga ibadat dan akidah. Maka diwujudkan jabatan agama utk laksanakan urusan berkaitan akidah dan ibadat utk org islam tu bukan ikut sunah nabi ke?

      Delete
  53. daripada naikan gaji mb,exco dan adun lebih baik naikkan gaji kaktingan awam yg d bawah kerajaan negeri selangor....kesian mereka yg berkerja bertungkus lumus untuk negeri tp yg dapat hasil nyer mb dan exsco2 nyer ada ke patut????yg berpanas dan berhujan adalah kakitangan bawahan......nasib la rakyat selangor saper suruh korang pilih pakatan harami.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punya bro toyul, gaji kakitangan awam bawah bidang kuasa JPA. Inilah jadinya bengap bingai bila mendapat tarbiyah dan pendidikan bawah umngok ...

      Delete
    2. Oit 9:25 PM Eh, takkan pasal diorg bwh JPA pemimpin genius korg x boleh pikir mcm mana nak tolong? Ni aku tolong bagi cadangan..

      Kan boleh buat tabung atau koperasi khusus utk kakitgn kerajaan negeri. Semua kakitgn kerajaan negeri otomatik jd ahli. Koperasi tu nanti x pyh kutip yuran satu sen pun dr ahli. Dana? Ambik le jumlah kenaikan gaji pemimpin korg tu setahun masukkan kt koperasi tu. Kemudian tawarkanlah pinjaman peribadi ke, pinjaman pelajaran ke, pinjaman kenderaan ke atau apa jela utk buat untung. Dh ada untung dividen bagi la kt semua ahli. Dividen bagi byk sikit. 30% ke, 50% ke. Kan semua kakitangan kerajaan negeri dpt manfaat tu?

      Benda mcm ni pun puak-puak genius korg x boleh pikir? Ada penasihat ekonomi, ada pengarah strategi, ada pakar-pakar guaman. Sekor pun x boleh pikir ke?

      Delete

  54. تَرَكْتُ فِيْكُمْ اَمْرَيْنِ مَا اِنْ تَمَسَكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوْا اَبَدَ
    كِتَابَ اللهِ وَسُنَّتِى
    Ku tinggalkan kepadamu (umat Islam) dua pusaka abadi, apabila kamu berpegang kepadanya
    nescaya kamu tidak akan sesat ,iaitu Kitab Allah (Al Quran) dan Sunnahku

    ReplyDelete
  55. Dari Abdullah bin Amr bin Ash r.a : Seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah saw, “Orang Islam yang bagaimanakah yang paling baik?” Jawab Rasulullah saw, “Ialah orang-orang yang menjaga orang-orang Islam lainnya dari bencana lidah dan perbuatannya”.

    ReplyDelete
  56. Satu contoh terbaik yang ditunjukkan oleh kerajaan negeri Selangor di bawah Pakatan Rakyat.

    Aku percaya jika Pakatan Rakyat diberi peluang untuk memerintah Negara, bukan sahaja gaji dan elaun ADUN dan EXCO negeri sahaja akan naik, bahkan gaji semua MP dan anggota kabinet, kakitangan awam dan swasta semua peringkat akan turut dinaikkan. Ini adalah kerana kerajaan Pakatan Rakyat adalah bersih, berhemah serta cekap mentadbir. Pemimpin pandai berjimat cermat, tiada pembaziran dan penyelewengan dalam mengurus wang dan harta.

    PRU 14 nanti kita tukar!
    PRUM: Pakatan Rakyat Untuk Malaysia ...

    ReplyDelete

  57. تَرَكْتُ فِيْكُمْ اَمْرَيْنِ مَا اِنْ تَمَسَكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوْا اَبَدَ
    كِتَابَ اللهِ وَسُنَّتِى
    Ku tinggalkan kepadamu (umat Islam) dua pusaka abadi, apabila kamu berpegang kepadanya
    nescaya kamu tidak akan sesat ,iaitu Kitab Allah (Al Quran) dan Sunnahku

    ReplyDelete

  58. تَرَكْتُ فِيْكُمْ اَمْرَيْنِ مَا اِنْ تَمَسَكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوْا اَبَدَ
    كِتَابَ اللهِ وَسُنَّتِى
    Ku tinggalkan kepadamu (umat Islam) dua pusaka abadi, apabila kamu berpegang kepadanya
    nescaya kamu tidak akan sesat ,iaitu Kitab Allah (Al Quran) dan Sunnahku

    ReplyDelete
  59. :
    جَاءَ رَجُلٌ إِلَى اَلنَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم فَقَالَ: يَا رَسُولَ اَللَّهِ! دُلَّنِي عَلَى عَمَلٍ إِذَا عَمِلْتُهُ أَحَبَّنِي اَللَّهُ وَأَحَبَّنِي اَلنَّاسُ. فـقَالَ: اِزْهَدْ فِي اَلدُّنْيَا يُحِبُّكَ اَللَّهُ وَازْهَدْ فِيمَا عِنْدَ اَلنَّاسِ يُحِبُّكَ اَلنَّاسُ
    رَوَاهُ اِبْنُ مَاجَه وَسَنَدُهُ حَسَنٌ
    Sahal Ibnu Sa'ad r.a. berkata:
    Ada seseorang menghadap Nabi s.a.w dan berkata: Tunjukkan kepadaku suatu perbuatan yang bila aku melakukannya aku disukai Allah dan manusia. Beliau bersabda: Zuhudlah dari dunia Allah akan mencintaimu dan Zuhudlah dari apa yang dimiliki orang mereka akan mencintaimu.

    ReplyDelete
  60. Dari Abu Ruqayah Tamim bin Aus Ad-Dhari r.a, bahawasanya Nabi SAW bersabda : ' Agama itu adalah nasihat. ' Kami sekelian bertanya : ' Untuk siapa ? ' Maka jawab Rasulullah SAW : ' Bagi Allah, kitabNya, RasulNya dan bagi penganjur-penganjur kaum Muslimin dan orang awamnya. '

    ReplyDelete
  61. Dari Abu Dzar Al-Ghafiri r.a, dari Nabi SAW yang meriwayatkan dari Tuhannya Allah Azzawajalla, bahawasanya Tuhannya telah berkata : " Wahai hamba-hambaKu ! Sesungguhnya aku telah mengharamkan penganiayaan atas diriKu, dan Aku jadikan haram di antara sesama kamu, maka janganlah kamu aniaya-menganiayai.
    Wahai hamba-hambaKu ! Kamu sekelian sesat, kecuali siapa yang telah Aku berikan hidayat kepadanya. Maka hendaklah kamu minta hidayat daripadaKu, nescaya Aku akan memberi hidayat itu kepadamu.
    Wahai hamba-hambaku ! Sekelian kamu lapar kecuali siapa yang telah Aku berikan makanan kepadanya, maka hendaklah kamu sekelain meminta makan daripadaKu, nescaya Aku akan beri kamu makan.
    Wahai hamba-hambaku ! Sekelian kamu bertelanjangan, kecuali sesiapa yang aku berikan pakaian, maka mintalah pakaian daripadaKu.
    Wahai hamba-hambaku ! Sekelian kamu membuat kesalahan pada waktu malam dan siang dan Akulah yang sahaja yang mengampunkan segala dosa. Maka mintalah keampunan daripadaKu, nescaya Aku akan mengampunkan segala dosa-dosa kamu.
    Wahai hamba-hambaku ! Kamu sekelian tidak mampu merancang sesuatu mudharat untuk memudharatkan Aku, dan kamu tidak mampu merancang sesuatu menafaat untuk memenafaatkan Aku.
    Wahai hamba-hambaku ! Jika sekiranya orang-orang yang terdahulu dan orang-orang yang terkemudian di antara kamu bersatu, samada dari jenis manusia atau jin, semuanya bertaqwa seperti taqwanya hati seorang manusia di antara kamu, nescaya yang demikian itu tidak akan menambahkan barang sedikit pun pada kerajaanKu.
    Wahai hamba-hambaku ! Jika sekiranya orang-orang yang terdahulu dan orang-orang yang terkemudian di antara kamu bersatu, samada dari jenis manusia atau jin, semuanya berhati jahat seperti jahatnya hati seorang manusia di antara kamu, nescaya yang demikian itu tidak akan mengurangkan barang yang sedikit pun pada kerajaanKu.
    Wahai hamba-hambaku ! Jika sekiranya orang-orang yang terdahulu dan orang-orang yang terkemudian di antara kamu bersatu, samada dari jenis manusia atau jin, semuanya berkumpul pada sebuah tanah lapang lalu masing-masing meminta padaKu, nescaya Aku akan memperkenankan kepada tiap-tiap seorang itu akan permintaannya, nescaya yang demikian tidak akan mengurangkan sedikit pun dari apa yang Aku miliki, melainkan seperti terkurangnya sebatang jarum yang jatuh ke dalam laut.
    Wahai hamba-hambaku ! Sebenarnya semua itu adalah amalan-amalan kamu yang Aku catitkan bagi kamu sekelian, kelak di kemudian hari akan Aku balas atas tiap-tiap satu daripadanya. Oleh itu, barangsiapa menerima kebaikan hendaklah ia memuji Allah dan barangsiapa yang menerima sebaliknya janganlah ia mencela kecuali dirinya sendiri. "

    ReplyDelete
  62. Dari Abu Dzar Al-Ghafiri r.a jua, bahawasanya segolongan manusia dari sahabat-sahabat Rasulullah SAW, bertanya kepada Nabi SAW : " Wahai Rasulullah ! Orang-orang kaya telah lebih banyak mendapat pahala. Mereka sembahyang sebagaimana kami sembahyang, berpuasa sebagaimana kami berpuasa dan mereka bersedekah pula dengan harta kekayaan mereka yang lebih itu."
    Bersabda Nabi SAW : " Bukankah Tuhan telah menunjukkan kamu cara-cara bagaimana kamu boleh bersedekah ? Sesungguhnya dengan tiap-tiap tasbih itu sedekah, dan tiap-tiap takbir itu sedekah, dan tiap-tiap tahlil itu sedekah, dan pada tiap-tiap tahmid itu sedekah dan pada tiap-tiap tahli itu sedekah, dan menyuruh berbuat kebaikan itu sedekah dan melarang membuat kejahatan itu sedekah, dan persetubuhan sesaorang dengan isteri juga sedekah. "
    Bertanya para sahabat : " Ya Rasulullah ! Adakah sesaorang kami yang memuaskan syahwat dengan isterinya mendapat pahala juga ? "
    Bersabda Rasulullah SAW : " Apakah pendapat kamu sekiranya sesaorang itu melepaskan syahwatnya pada yang haram, adakah dosa atasnya ? Demikianlah pula, jika ia melepaskan syahwatnya pada yang halal, adalah baginya pahala. "

    ReplyDelete
  63. Dari Abu Hurairah r.a., dari Nabi SAW, dari Nabi SAW, yang bersabda : " Barangsiapa yang melapangkan seorang mukmin suatu kesusahan dari kesusahan-kesusahan dunia, nescaya Allah akan melepaskan dirinya dari suatu kesusahan dari kesusahan-kesusahan di hari kiamat.
    Dan barangsiapa yang meringankan penderitaan seorang yang susah, nescaya Allah akan meringankan penderitaan dirinya di dunia dan di akhirat.
    Barangsiapa yang menutup keaipan seorang Muslim, nescaya Allah akan menutup keaipannya di akhirat. Dan Allah selalu menolong hambaNya, selagi hambaNya berusaha menolong saudaranya.
    Barangsiapa yangmenuju satu jalan untuk menuntut ilmu, nescaya Allah akan memudahkan suatu jalan baginya ke syurga. Dan tidak berhimpun suatu kelompok manusia dalam suatu rumah dari rumah-rumah Allah, mereka membaca Kitabullah dan mempelajarainya antara sesama mereka, melainkan diturunkan ke atas perhimpunan mereka ketenteraman, diliputi oleh rahmat., di kelilingi oleh para Malaikat dan disebut Allah kepada sesiapa yang di sisiNya. Sesiapa yang dilengahkan oleh amalannya maka tidak akan dipercepatkan oleh keturunannya. "

    ReplyDelete
  64. بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ (١)

    ٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلۡعَـٰلَمِينَ (٢) ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ (٣) مَـٰلِكِ يَوۡمِ ٱلدِّينِ (٤) إِيَّاكَ نَعۡبُدُ وَإِيَّاكَ نَسۡتَعِينُ (٥) ٱهۡدِنَا ٱلصِّرَٲطَ ٱلۡمُسۡتَقِيمَ (٦) صِرَٲطَ ٱلَّذِينَ أَنۡعَمۡتَ عَلَيۡهِمۡ غَيۡرِ ٱلۡمَغۡضُوبِ عَلَيۡهِمۡ وَلَا ٱلضَّآلِّينَ (٧)

    ReplyDelete
  65. Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani (1)


    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. (2) Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang Memelihara dan Mentadbirkan sekalian alam. (3) Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. (4) Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari akhirat). (5) Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan. (6) Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat. (7)

    ReplyDelete
  66. بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

    ٱلۡقَارِعَةُ (١) مَا ٱلۡقَارِعَةُ (٢) وَمَآ أَدۡرَٮٰكَ مَا ٱلۡقَارِعَةُ (٣) يَوۡمَ يَكُونُ ٱلنَّاسُ ڪَٱلۡفَرَاشِ ٱلۡمَبۡثُوثِ (٤) وَتَكُونُ ٱلۡجِبَالُ ڪَٱلۡعِهۡنِ ٱلۡمَنفُوشِ (٥) فَأَمَّا مَن ثَقُلَتۡ مَوَٲزِينُهُ ۥ (٦) فَهُوَ فِى عِيشَةٍ۬ رَّاضِيَةٍ۬ (٧) وَأَمَّا مَنۡ خَفَّتۡ مَوَٲزِينُهُ ۥ (٨) فَأُمُّهُ ۥ هَاوِيَةٌ۬ (٩) وَمَآ أَدۡرَٮٰكَ مَا هِيَهۡ (١٠) نَارٌ حَامِيَةُۢ (١١)

    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani


    Hari yang menggemparkan, (1) Apa dia hari yang menggemparkan itu? (2) Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui kedahsyatan hari yang menggemparkan itu? (3) (Hari itu ialah: Hari kiamat), hari manusia menjadi seperti kelkatu yang terbang berkeliaran, (4) Dan gunung-ganang menjadi seperti bulu yang dibusar berterbangan. (5) Setelah berlaku demikian, maka (manusia akan diberikan tempatnya menurut amal masing-masing); adapun orang yang berat timbangan amal baiknya; (6) Maka dia berada dalam kehidupan yang senang lenang. (7) Sebaliknya orang yang ringan timbangan amal baiknya; (8) Maka tempat kembalinya ialah "Haawiyah" (9) Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui, apa dia "Haawiyah" itu? (10) (Haawiyah itu ialah): Api yang panas membakar. / (11)

    ReplyDelete
  67. melayu mabuk....... kaki dadah.....

    ReplyDelete
  68. Rakyat jangan mudah ditipu oleh utusan,Berita Harian,tv3,tv1,parpukari.berkenaan isu gaji.
    rujuk sini.
    http://www.omakkau.blogspot.com/2013/11/keputusan-yang-tidak-disiarkan-oleh.html?m=1

    ReplyDelete
  69. Surah At-Takathur

    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

    Kamu telah dilalaikan (daripada mengerjakan amal bakti) oleh perbuatan berlumba-lumba untuk mendapat dengan sebanyak-banyaknya (harta benda, anak-pinak pangkat dan pengaruh), (1) Sehingga kamu masuk kubur. (2) Jangan sekali-kali (bersikap demikian)! Kamu akan mengetahui kelak (akibatnya yang buruk semasa hendak mati)! (3) Sekali lagi (diingatkan): Jangan sekali-kali (kamu bersikap demikian)! Kamu akan mengetahui kelak (akibatnya yang buruk pada hari kiamat)! (4) Demi sesungguhnya! Kalaulah kamu mengetahui (apa yang kamu akan hadapi) dengan pengetahuan yang yakin, (tentulah kamu akan mengerjakan perkara-perkara yang menjadi bekalan kamu untuk hari akhirat). (5) (Ingatlah) demi sesungguhnya! Kamu akan melihat Neraka yang marak menjulang. (6) Selepas itu, demi sesungguhnya! Kamu (wahai orang-orang yang derhaka) akan melihatnya dengan penglihatan yang yakin (semasa kamu dilemparkan ke dalamnya)! (7) Selain dari itu, sesungguhnya kamu akan ditanya pada hari itu, tentang segala nikmat (yang kamu telah menikmatinya)! / (8)

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!