KEPUTUSAN TERKINI DUN SG LIMAU - BN KALAH BERMARUAH, PAS WALAU MENANG KALAH DI LUBUK KUAT MEREKA SENDIRI!

Tahniah BN walaupun tewas tapi tewas bermaruah. PAS menang dalam duka kerana tewas dibanyak lubuk mereka sendiri. PAS 12,068 BN 10,985.

BN menang di 10 PDM manakala PaS hanya 9 PdM.

Tahniah barisan Nasional

86 Responses to "KEPUTUSAN TERKINI DUN SG LIMAU - BN KALAH BERMARUAH, PAS WALAU MENANG KALAH DI LUBUK KUAT MEREKA SENDIRI!"

  1. Cine tak keluar kali ini, kalau tidak, lenyap la UMNO...kakakakakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya pas sebelum ni majoriti tinggi sbb cina kulup tak basuh berak tu laa yg bg undi....hahaha.

      Delete
    2. duit habis 15.5 juta kot.. lawan kerajaan pusat dan negeri.. tapi Be End ttp kalah.. ingat rakyat bodoh ker nk bgi habuan duit. zaman to da berlalu...padan muka mukriz dimalukan 2 kali..kikii

      Delete
    3. nak sejuk kan hati, katalah kalah bermaruah konon..hehehe, kesian...=P

      Delete
  2. tadi ko cakap bn menang...atok ko la

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahai puak2 BN / umno. kalau ada je piliharaya, mcm2 bagi... keluar parti lah.dan kena tumbuk, kena raba lah.... tiga isu ni DRAMA lapuk lah Be End...Cerdik sikit kalau nak buat drama ok..? rakyat da jemu..FAHAM TAK MACAI UMNO..? heheheh

      Delete
    2. sbb BN kalah / umno kalah... DRAMA yang sama selalu terjadi bila pilihanraya.. mana org nak pcya...hahahhahah

      Delete
  3. Puki punya bloger BN..menipu ja kerja hangpa..buat kerja mcm ahli umno yg makan taik..duit dah banyak habis bagi kat hangpa..tp x buat kerja..songlap lagi ada la..dah la BN KALAH...mmg Najib ni sial..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahasa isi neraka...... Semoga Allah memberi petunjuk....

      Delete
    2. Itula bahasa org nak masuk syurga pas

      Delete
    3. Kat dunia lagi dah nampak...

      Delete
  4. Hg ni PK betulah dalca... Happp

    ReplyDelete
  5. Keke. Duit x dpt lg tu yg tipu

    ReplyDelete
  6. "I want to call this a victory in defeat"......Lol.....bangang betul orang UMNO ni

    ReplyDelete
  7. ANUwar berjaya dlm mentarbiah kan PAS.
    PAS dan liwat berpisah tiada!!

    ReplyDelete
  8. Tkpa menang PAS dgn cara tipu, tk berkat, xkemana, kalau politik yg ditanam politik benci, itu awal2 dh xbetul. Apapun mmg syabas buat jentera UMNO BN, kiat usaha Allah SWT tentukan, jgn tiru sifat Cai PAS, kalah akan salahkan org itu org ini.. bila menang angkuh dabik dada hebat..

    Tahniah buat Dr Sohaimi atas usaha terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah kepada yang berjaya.
      yang kalah, intai2lah jika ada lagi PRK di mana2 yang berkenaan sebelum PRU 14.
      jika benar2 mahu membela nasib rakyat, masuklah mana2 parti pembangkang.

      Delete
    2. tahniah kepada yang berjaya.
      yang kalah, intai2lah jika ada lagi PRK di mana2 yang berkenaan sebelum PRU 14.
      jika benar2 mahu membela nasib rakyat, masuklah mana2 parti pembangkang.

      Delete
    3. tahniah kepada yang berjaya.
      yang kalah, intai2lah jika ada lagi PRK di mana2 yang berkenaan sebelum PRU 14.
      jika benar2 mahu membela nasib rakyat, masuklah mana2 parti pembangkang.

      Delete
    4. tahniah kepada yang berjaya.
      yang kalah, intai2lah jika ada lagi PRK di mana2 yang berkenaan sebelum PRU 14.
      jika benar2 mahu membela nasib rakyat, masuklah mana2 parti pembangkang.

      Delete
    5. Alahai Said.. berapa kali nak ulangla...

      Kpd pengundi2 totok PAS, lepas nie kalau ada masaalah, rumah rosak ka, tak duit ka ,tak ada beras / gula / kopi ka, jgn lupa no pi jumpa dgn wakil rakyat hangpa yg berhemah tinggi tu tau.. Jgn bila susah pi ngadu kat YB BN pulak, lepaih tu tikam belakang. Cukup2lah main teng2, depan ckp lain belakang ckp lain...

      Delete
  9. Kenapa nk maki mencarut spt org xde Agama? Siapakah kamu2 semua? Ingt Allah lah, kalah menang adat lah dlm PRK. UMNO tetap perintah Kedah. Lubuk PAS bkn senang nk ubah sbb mereka taksub dan totok, bkn timbang kebenaran.. serah lah pd Allah Ta'ala..

    ReplyDelete
  10. Assalam.
    Sekarang kita dah tahu siapa yg kuat menipu hahahahaha

    ReplyDelete
  11. ni bloger org b-end mmg kuat penipu keturunan umno n b-end mmg otak penipu huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bloger2 PR semua kata menang tipis, berbeza dgn Bloger2 BN....Sekarang boleh bezakan siapa yg kuat menipu...... TERBUKTI

      Delete
    2. mmg terbukti umnoe penipu huhu.tp xpe usaha lg wt penipu ye

      Delete
  12. Yg penting harga barang runcit, restoran naik lg.. Tahniah pengundi BN..

    ReplyDelete
  13. maruah taik ayam!! sembang berlengaih!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. LANTUII...SEKAT SANE SINI. MEMANG BOLIH MENANG.

      Delete
    2. ingat melayu sungai limau bodoh macam macai..bagi lah apa pun undi..tetap bulan..kah..kah..kah

      Delete
    3. Di Sg.Limau taade Risda,Felda,Felcra maka sesuah le nak cucuk hidung orang melyu,lagi pun kawasan ini banyak yang berilmu dan beramal dengan agamaNya.Tahu yang mana intan dan kaca.Bagi umpan nggap tapi mata kail tak telan.Yang UMNO boleh makan geng-geng nelayan yang banyak dok layan pek hoon,pill kuda,ectasy dan bla-bla lagi suruh ngaji tak mahu.kontrol semua kuala sungai,hasil digabuih oleh orang tengah.Eksyen aje lebih,dapat banyak duit dok layan UMNOBN selepaih ni sebulan tak turun kelaut.Lepas tu gadai enjin bot dan sampan.

      Delete
    4. Jangan hina orang FELDA,RISDA,FELCRA mereka ini orang Melayu yang tak punya tanah yang telah dibantu oleh kerajaan.....Nelayan pula ada subsidi dan LKIM untuk membantu......petani Sungai Limau juga dibantu melalui MADA dan BERNAS.......jangan terlalu jumud hingga tidak nampak kebaikan orang.....

      Delete
    5. Antara anjing dan macai pas, anjing lagi bermaruah.

      Delete
    6. Antara babi dgn dan macai umno,babi lg bermaruah dn bermoral.

      Delete
    7. Betul tu... babi lagi bermaruah dan bermoral dari awak Anon 1.59 PM. Bahasa manusia yg mengaku Islamik sangat. Sebab ikut Islam PASlah anda jadi begini BIADAP....Belajar agama Islam dari ulama bertauliah, bukan taksub Islam PAS....

      Delete
  14. Isu 20sen...

    Nelayan miskin naik sampan keluar menangkap ikan setiap hari akan menggunakan myk petrol sekurang2nya 50litr shari. Ini bermaksud tambahan RM10 shari. Sbln RM300. Stahun RM3600. BR1M baru RM650. Rakyat ddahulukan....

    ReplyDelete
  15. kah kah kah...kempen bawak abah pon kalah...kempen kaw kaw pon kalah...hijrah la konon...pergi jahanamlah..hhahhahahhah..padan muka org umno...padan muka hang mukris..kekalahan kedua yg memalukan...kemenangan berharga untuk orang islam di mlaysia menentang kezaliman dan penipuan mukris n the madey

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu.....kemenangan syiah di Malaysia.

      Delete
    2. Betul...pas=parti agama syiah.

      Delete
    3. Anon 9.06 PM.. Adatlah bertanding, ada kalah ada menang. Mukris tenang menerima kekalahan dgn hati terbuka, tak ada keluar kata2 maki hamun. Bukan macam hang, org lain yg bertanding, dpt jawatan YB, anda pulak yg lebih2 menyalak.

      Mukris dan Tun ada tipu duit hang ka? Ada ka ahli keluarga / saudara mara hang yg dah dizalimi / diseksa dan dibunuh oleh mereka? Bercakap celupar sesedap mulut. Inilah cara Islam PAS ajar hang cara bercakap kan?

      Delete
  16. PAS menang pun takde makne... setakat jadi anjing suruhan DAPigs je... penjilat juboq sang peliwat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh anonymous. umno tetap kalah. umno jadi babi sembelihan mca mic.

      Delete
    2. patutlah kalah..ayat lain dah takdak dalam kepala otak...bengap2 x abis!!

      Delete
    3. Ya, UMNO kalah di Sg. Limau tetapi undi UMNO bertambah manakala undi PAS merosot.

      Ya, UMNO kalah di Sg. Limau tetapi UMNO menang di 10 PDM, PAS hanya 9 PDM.

      Ya, UMNO kalah di Sg.Limau tetapi UMNO pencabar berwibawa di kubu kuat PAS manakala PAS kecewa di kubu sendiri.

      Ya, UMNO kalah di Sg.Limau tetapi penyokong UMNO masih waras manakala macai PAS bertambah sakit jiwa@gila.

      Ya, UMNO kalah di Sg.Limau, tetapi mengundi UMNO untuk membela Islam dan Melayu/Bumiputera, manakala mengundi PAS = mengundi DAPigs, PgayR, syiah, zionis, LGBT, liberal, gadai Kalimah Allah, perpecahan umat Islam, maki hamun, kafir mengkafir sesama Islam, tongong, bahalol, pentaksub, dll.

      Ya, UMNO kalah di Sg.Limau tetapi UMNO menang dan memerintah Kedah dan Malaysia....kih.!.kih.!.

      Delete
    4. Kalah tetap kalah jgn nak bg alasan utk sedap hati!terimalah kenyataan dan renongla!tak de istilah kalah bermaruah kalau tabur berjuta2 sbg umpam.

      Delete
  17. masih ada org umno yg bodoh. inilah pandangan bodoh dari org umno. sg limau tolak parti pengkianat rakyat. umno sambut Maal HIJRAH dlm kebodohan.
    nasib lu la umno. bodoh dulu kini dan selamanya bodoh sampai kemampus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah bijak sangat, kenapa tak tawarkan diri jadi calon? Org lain yg menang dan dpt jawatan YB, hang pulak menyalak marahkan org2 UMNO. Apa masaalah hang sebenarnya. Pergi check mental tu sebelum melarat pulak....

      Delete
  18. Kan aku dah cakap ParpuKiram ni pukiwak.

    Sekian

    Terima Kasih

    ReplyDelete
  19. Ketua Pemuda Regina main sepak raga bulatan pun kalah.Towkey Lembu Kondo pusing satu kampong pun kalah.Muhyidin letak RM2 JOTA untuk Ah Beng pun kalah.Alamat BN nak MAMPHOS.

    Warghhhhh....Kah.....Kah...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah strategik najib tak bawak bininya pi cium pipi baba-baba di Sg.Limau misti % naik 100%..Diut geng cina dah banyak depa nak rase juge daging empuk muluk.

      Delete
  20. Syabas BN! teruskan usaha lagi, memang banyak yang kita boleh belajar dari hikmah disebalik keputusan PRK Sg. Limau ni. Semoga Allah akan terus bersama dengan orang2 yang sabar. Amin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar memang sabar..lepas abis sabar..korang naik lah harga minyak tu ek...kutip lah gst banyak bila orang kampung pi minum ek!!

      Delete
  21. menang sorak kampung tergadai buat mende...lps tu maki hamun org xbrtapis...baik sungguh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ewah..baik siot..fitnah orang ok plak!!!

      Delete
  22. I salute you BN! jangan berputus asa! Teruskan perjuangan, semangat yang kental sebegini yang kita mahukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selagi pegang duit berjuta22!! semangat aku pun kental gak!!..hahaha!!

      Delete
  23. Kehebatan Jijah kipas cina lain kali suruh Rosmah kipas atau peluk Cina lah pulak

    ReplyDelete
  24. astaghfirullahalazim... teruk sungguh bahasa org2 pas ni.. *geleng kepala* sedih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..bila orang umno mengumpat fitnah..maki..baling batu kat kete org..balin cat kat bas org..ko angguk kepale ke?huhu

      Delete
    2. aku ckp kat sini.. kau boleh baca sendiri betapa cantiknya bahasa penyokong parti islam kononnya... xde rasa malu ke..

      Delete
    3. Itu kan tempat berkumpulnya mereka2 yng tak betol... peliwat ada.. penzina terang2an ada.. liberal..plural.. ustaz segwra dari artis2... memng tuhan kumpulkan untuk kita bersaksi...

      Delete
    4. Anon 9.56 PM... Hang ada bukti? Jgn nak menidakkan perbuatan jahat org2 sekepala hang, dgn menuduh pulak pihak UMNO. Ini fitnah namanya dan ibarat "lontar batu sembunyi tangan" Ini bahasa kiasan, jgn tak faham pulak.....

      Delete
  25. 2 Juta tak cukup nak beli undi Cina lain kali bagi lagi besarlah....bodoh punya Muhyidin dan UMNO.....

    ReplyDelete
  26. Di sebabkan ekonomi dunia yang teruk kerajaan BN perlu mengambil langkah berjimat cermat. Utamakan kawasan BN dan kerjakan dengan teruk kawasan bukan BN. Ini saja caranya mengajar lembu lembu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah salah satu MACAI yg tak bertamadun. Lagi Lembu dari Lembu hahahahaha

      Delete
    2. yg lembu tu umno..lembu x sedar kata orang lain lembu!!hahah

      Delete
  27. Ramai pengundi Cina tidak keluar mengundi....adakah ini sebagai tanda protes atau main selamat mungkinkah trend ini akan berterusan hingga pilihanraya ke14 nanti...fikir-fikirkanlah apakah pendapat anda?

    ReplyDelete
  28. PAS mengekalkan statusnya sbg anjing pengesan DAP yg paling setia. Tahniah kpd MAHFUZ.

    ReplyDelete
  29. blog parpukari blog rasis....jom boikot blog rasis...parpupuki punca umno kalah...cina tak undi umno di sungai limau sbb blog parpupuki rasis..padan muka parpupuki kalah...takmau kena maki jgn buat blog..besok org beli je utusan...terimalah nasib blogger yg buduh dan rasis..mari kita boikot blog parpukari ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO saja yang rasis ,Cina tak rasis.....utusan saja rasis.....surat khabar Cina tak rasis.....puih

      Delete
    2. Cakap mulut aje nak boikot. Tapi tangan tu tetap gatal nak buka blog nie. Hang tak baca Utusan pun tak jadi masaalah. Utusan tetap laris. Hang bacalah Harakah ka, ape2 sajalah. Hang tau tak, lagi banyak hang baca Harakah lagi banyak fitnah masuk kat otak hang. Lama2 otak hang jadi karat tau....

      Delete
  30. PAS Mng pn x buat Apa2 pun. Menang Sorak Kampung Tergadai. Masa PAS Memerintah Kedah Dulu Pun Apa Yg PAS Buat Walaupun DUN Sungai Limau Di Bawah Mantan Menteri Besar. Inikan pula Wakil Rakyat Biasa dan Kedah Ditadbir Oleh Barisan Nasional. Makin Lama Undi PAS Semakin Merosot. Usah dibangga dgn kemenangan PRK ini Kerana Orang Melayu Telah Mula Kembali Menyokong UMNO kerana PAS Sebuah PARTI yg tak boleh di harap untuk Menjaga Kepentingan Orang Melayu Dan Islam. Tanyalah Pemimpin2 Kamu Kenapa Sanggup Membenarkan Kalimah Allah digunakan Oleh Orang2 Kafir. Pemimpin2 Kamu hanya hebat diluar bila bercakap Bab Islam tetapi di dalam dewan apabila berdebat mengenai Islam baru tau ilmunya tidak setinggi mana pun. Bercakap diluar bolehlah tak ada yang tanya tp dalam dewan penakut. Kalau nk tau Suruh Hj Hadi bercakap nak dirikan Negara Islam di Parlimen. Ade Berani ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn nak memandai pasal kalimah allah..kerajaan pon ckp sabah sarawak boleh pakai dan rakyat diminta berhenti putar belit isu ni...ataupon engkau ni nak jadi mufti..sudahlah brader kang dosa bertambah..kalau engkau bodoh tak kisahlah..

      Delete
  31. Jgn duk kata sapa amalan kita sendiri pun berterabur, pikiaq la diri kita bakal ke syurga ka neraka.

    ReplyDelete
  32. Dah kalah..kalah la ye.x yah la nk ckp kalah dlm menang la..menang dlm kalah la, org x nk dgr.lg satu boleh x jgn nk putar2 ayat.kalah tetap kalah dan menang tetap menang.mana sama.nk tergelak pon ada tgk berita media perdana nie yg buat tajuk berita kemenangan bn dan pas adalah sama..ehh boleh buat tajuk mcm tue??? Bila masa menang pon x taw.adakah anda semua gagal bahasa melayu sehingga gagal memahami menang dan kalah? Lg satu penduduk sg.limau telah membuktikan wang dan pembangunan bukanlah segala-galanya.amboi bukan main lg tpm umumkan bg itu bg ini..kt mana dpt duit tue klau bukan duit rakyat jugak..jgn nk perasan sgt tu duit kerajaan barisan nasional ekk..pembayar cukai hanya org bn kah? Ermss sila jwb..nk dgr ckit..syukur pend. Sg.limau masih tidak gelap mata..pada pemimpin bn cukup2 la buat kje mcm tue.kata kena berjimat ni bkn main dok pong pang nk bg mcm2.itu namanya politik wang.org yg bermain dgn duit nie mcm tue la nasibnya. Igt org gler sgt dgn duit..ala org bgi kte ambil..pangkah blom tentu..klau aku smpai bila2 pon x pangkah bn nie.bkn sebab pengaruh family tp aku sendiri nmpk apa kezaliman org bn nie dpn mata aku.bkn terjadi kt org lain tp dibuat kpd keluarga aku.pada hal kami nie bkn sape2 pon.dah la idup susah tp org bn lg susahkan kami.hanya krn kami org pas.rumah yg sepatutnya utk org miskin diberi percuma kpd org miskin utk tinggal smntara mndpt rumah yg baru..kami org pas kena sewa..tp org bn dok free.tp bila pas menang..kami x byar sewa rumah tue n org bn still duduk free.lihatlah perbezaan org umno dan pas..mak aku ibu tunggal yg susah malah sgt susah x dpt pape pon masa bn memerintah.tp ibu tunggal di tempat aku yg kaya..ada banglo,kedai runcit dan pam minyak boleh plak dpt bantuan.pada hal mak aku ibu tunggal 8 ank yg sumenya masih bersekolah dan ibu tunggal tue ada 5 anak yg sumenya dah bekerja..ohh org bn mmg pelik..ni yg Allah marah..apabila kamu tidak meletakkan sesuatu di tempatnya..jd persoalannya perlukah aku pangkah bn? Utk apa dan mengapa? Sorry la bn ke umno ke anda x layak menerima undi sy.malah bnyk lg kezaliman org umno pd keluarga aku..dan jika aku ceritakan kisah2 ini pd setiap pru aku pasti umno lg susah nk menang..dan telah aku katakan kami hanya org biasa..utk apa dan mengapa kezaliman ini berlaku ke atas keluarga kami.dan ingat lah wahai pemimpin umno di tempat aku yg dulu..doa org2 yg dizalimi didengar Allah apatah lagi kami ank yatim.ketika itu kami 8 beradik yg masih besekolah tdk pernah berputus asa berdoa pd Allah smoga permudahkan hidup kami. Dan Alhamdulilah kami berjaya..syukur pdmu ya Allah kesusahan itu dibalas dgn kesenangan.pencapaian kami adik beradik boleh dibanggakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang tak mau pangkah BN tak ada hal punya. Kalau dah rasa hang adik beradik dah berjaya tanpa pertolongan kerajaan BN selama ini, baguslah. Tak payahlah nak memburuk2kan BN. Berdoalah juga agar dilapangkan hati sanubari hang sekeluarga serta dipelihara Allah dari sifat yg tak baik dan buruk sangka.

      Delete
  33. Allah yang bantu bukan kerajaan bn..terima kasih la pada allah atas segala nikmat yg diberikan...jgn sampai terkeluar landasan sudah....susah senang miskin kaya suma datang dari allah...inila sifat manusia bongkak sampai dah belakangkan penciptanya sendiri....pas selamat beramal....bn boleh cb lagi klu anda jujur dan ikhlas nk makmurkan bumi allah ni insyallah allah akn bg kemenangan pada anda....

    ReplyDelete
  34. menipu pon tak leh menang! hak pui! ni bukan kalah bermaruah ni, kalah tertongeng...dah lah buat undi hari kerja bodoh!

    ReplyDelete
  35. Inilah ayat2 power hangpa. Memang apa saja rezeki yg diperolihi dgn izin Allah. Abis tu tak payah berusahalah. Tunggu rezeki dtg bergolek, jatuh terus keriba. Dah tu tak payahlah belajar tinggi2, tak payah bekerja, serba serbi kemudahan yg ada (jalanraya, api, air dll) celik2 mata saja dah ade ke? Jgn asyik nak menegakkan benang yg basah aje ya....

    Selamat beramal org2 PAS (bukan pas selamat beramal ya) dan jgn lupa doakan hati tu supaya bersih sebersih2nya. Jgn berperasangka buruk kat org2 BN (UMNO khasnya). Memutuskan tali siratulrohim sesama Islam berdosa tau....

    ReplyDelete
  36. PRK Sg Limau:
    UMNO/BN dan menteri2 satu Malaysia turun lawan orang2 kampong PAS tetapi kalah!
    Ditambah dengan hamburan wang ringgit, campur fitnah dan tipu helah, kalah jugak!!
    Kalah bermaruah kepala butuh hang parpu!!!
    Kalah dan juga hilang maruah, itu yang sebenarnya!!!

    ReplyDelete
  37. Padan muka Muhidin. Umno kalah kerana Umno abaikan orang melayu. Muhyidin jaga hati cina lebih daripada jaga hati melayu.

    ReplyDelete
  38. harap umno sentiasa guna slogan 'kalah dalam menang" ni sampai bila2.Semua pemimpin umno suka slogan ni.Apa kata penyokong umno?.

    ReplyDelete
  39. rupa-rupanya parpukari pun suka guna slogan mcm pemimpin umno "Kalah dalam menang' Bravo parpukari.Hujah bela diri klise

    ReplyDelete
  40. kesian aku kat UMNO,,,,kalah tu kalah juga, bagus juga kalo PRK tiap2 bulan hehe, dpt beras gula murah

    ReplyDelete
  41. kalah bermaruah.... tak pe.. tapi.. korang rasa pengarang ni tau ke apa kah yang dimaksudkan MARUAH?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!