KEDAH OH KEDAH!

24 Responses to "KEDAH OH KEDAH!"

  1. 1.waktu Pas perintah kedah tak dengaq pun cerita mb atau yb dia makan RASUAH!!hangpa ada dengaq!!!
    2.waktu umno perintah dulu macam-macam cerita timboiii!!!man ghaubbbla!!mantoya la dll!!!
    3.sekurang-kurangnya Pas kedah telah buktikan depa bukan puak pemakan rasuah walaupun jadi pemerintah kedah!!!kalah pun tak apa!!asai dicop sebagai puak pemakan rasuah!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembetulan..
      3....kalah pun tak pa!asai tak dicop sebagai puak pemakan rasuah macam puak-puak umno!!!

      Delete
    2. 1. Dengaq tu denqaq juga pasai kami bukan pekak. Pasai tu pas pis pus menang tahun 2008 sebab pas pis pus janji macam-macam. Kami pun macam hang juga ingatkan pas pis pus bersih takut kat Allah. Ghupa-ghupanya pas pis pus tengah dok lapaq, bukan saja bersih, depa sapu bersih sampai apa pun tak dak. whooo...whoooo. whooo. Dengaq kata duit Kuin untuk buat sekolah pun depa sapu bersih!
      2. Waktu pas pis pus perintah dulu oghang UMNO tak kacau pun, habih-habih sangat tengok tegok, tengok tegok, Dah la belah tepi laut tanah padang boleh tanam padi, gunung bukit belah sempadan Siam pun depa nak taghah jadi padang. Cuba pi tanya mantan-mantan exco Kedah zaman pas pis pus tu apa depa buat. Ish....ish...ish...
      3. Yang ni aku nak suruh hang pi tanya mantan exco pas duit-duit beghatuih juta yang Keghajaan Persekutuan bagi tu depa buat apa? Aku pun tak beghani nak tuduh pasai aku ada dengak tapi aku tak tengok pun. Takut bedosa.

      Delete
    3. Anom 7.48.... Hang ni taksub sungguh la. Kalau hang nak cari kebenaran, aku bagi 2 kes dulu....siasat KUIN dan Taman Sejahtera di Jabi...aku tak nak bagitahu detail nanti hang kata aku tipu sebab hang tu taksub sangat.. lepas hang siasat bagitahu... aku nak tengok hang punya pengetahuan cetek ke tak....

      Delete
    4. 1.biasala IPTS swasta termasuk KUIN!!selalu timbul masalah keewangan!setakat hari ni tidak sorang pun pemimpin pas kedah ditangkap atau dituduh oleh SPRM kerana seleweng duit KUIN!lagipun KUIN tu terus berjalan seperti biasa!sebagai perbandingan hangpa banding pulak dengan kes IPTIP di perlis!!bukan saja bermasalah tapi terus di TUTUP pada hujung tahun ni!!yang mana lebih teruk!!!!!
      2.didunia ni!!ada undang-undang!!jika buat salah tentu akan didakwa bersama-sama buktinya!!sepanjang 5 tahun Pas perintah kedah tak dak sapa pun pemimpin pas kedah di tuduh atau didakwa dimakkamah kerana penyelewengan atau rasuah!!!malah cakap-cakap berbentuk persepsi pun langsung tak dak!!!
      3.kalau hangpa ada bukti terhadap kes KUIN dan taman sejahtera tu!!apa tunggu lagi!!pergi je lapor pada SPRm!!!pakat-pakat nak dengaq dan tenguk jugak puak-puak pas didakwa kerana salahguna kuasa!!!!
      4.sebagai perbandingan untuk hangpa la!!dulu ada projek persekutuan buat jalan antara Arau hingglah Jitra Kedah!!Jalan dari jitra ke kodiang siap setahun awai dari jalan arau ke kodiang!!Rupanya pas kedah waktu tu lebih cekap dari umno perlis!!tak dengaq cerita pun yang puak-puak pas kedah waktu tu pelaghiii duit kerajaan persekutuan tersebut!!projek siap cepat!!yang jalan sebalik perlis!!lebihkughanggg 2 km jee!!macam-macam cheghita pakat-pakat dengaq!!!
      4.maluuuu aihhhhhh!!dapat perintah kedah!!ibunegeri Aloq Staq masih dibawah PRr!!!!!

      Delete
    5. HABIH DEPA FARAIT HARTA NEGERI KEDAH. TAK RASUAH KONON. PORAAHH...MABOK TERLEBIH MINUM AIR NIRA KA...

      Delete
    6. 1.nak tuduh orang mesti guna fakta dan bukti!!baru orang percaya!!setakat nak tuduh rasuahka!farait ka!!sapa-sapa pun boleh!!takat nak guna modai ayaq lioq jee!!
      2.kalau ada bukti dan fakta dah jenuh puak-puak pas kedah berpeluh semasa pilihanraya kecil sungai limau yang lalu!!tak dak cerita pun dibawak oleh juak-juak umno tentang perkara tersebut!!!
      3.la ni musim hujan!!!ayaq nighaaa tawaq hebiaq!!!yang minum sampai mabuk puak-puak luaq macak hangpa tu!!dok dengaq cheghita tak ketawan hala tentang puak-puak pas kedah!!

      Delete
    7. Rasuah ni banyak cara. ada boleh bukti. ada yang susah nak bukti. Kalau berani pencacai PAS pi dengar cerita Cikgu Non bekas orang kuat pas pasai kuin, pasai madrasah salihiah, pasai balak, pasai memali dan sebagainya. dulu, masa pas menang bukan main lagi pukul gendang kononnya rasuah macam-macam dalam kerajaan bn tapi sampai kalah balik satu kes pun tak mampu dibawa. yang tu hampa nak kata apa. sudahlah wooi. hampa sekolah tu pun kerajaan bn yang buat la. sedaq la diri tu sikit. masjid yang hampa pi sembahyang tu pun kerajaan bn buat la. harapkan pas....tengah padanglah jawabnya. aku tau la perangai hodoh malaun pas ni sebab salah seorang yang kamcing ustaz azizan tu kawan aku masa sekolah dulu. kami kenai luaq dalam lebih dari orang pas sendiri la....rahsia depa dok dalam poket kami ja. malangnya puak-puak bodoh pas ni bukan tau apa...dok dengaq temberang mahfoz ja boleh la..

      Delete
    8. Cerita-cerita karut marut tak dengak ketika PAS perintah Kedah sebab UMNO/BN tidak pandai buat fitnah terhadap orang lain lebih lagi PAS. pEMIMPIN PAS dan segelintir pengikut taksub berlumba2 bersama Anwar menggelar UMNO/BN macam2 rasuah lah kroni la nepotisma la tapi satu bukti pun tak ada cuma dengan modal air liur. tetapi kekotoran sesetengah pemimpin PAS dan PKR ditutup rapi. kes cina dol, kes stopa spender putih, kes kambing jamnapari, kes RM600juta pinjaman dari kerajaan pusat untuk membetulkan bekalan air bersih di Kelantan lesap cam tu saja air masih macam teh O.Banyak lah skandcal pemimpin PAS tapi UMNO tidah besar2kan walau tiada nama "Islam" digunakan UMNO. kerana umno guna politik untuk Islam dan PAS sebaliknya..

      Delete
    9. Kesimpulannya lagu ni la...PAS perintah ka tak perintah ka, pada penghujungnya PAS la sebodoh-bodoh parti. Dok kembang hidung, tepuk dada, tapi kepala DAP pijak, telinga PKR pulas. Hangpa apa ada?

      Tanpa sokongan majoriti pengundi Cina/India, UMNO dapat juga 88 kerusi Parlimen. Tanpa sokongan puak tu, agak-agak PAS nak dpt berapa kerusi? Paling lebih 3...kahkahkah!

      Delete
    10. Yg bangang tetap bangang!Mesjid dgn sekolah duit umno ke?Itu tggjwb kerajaan utk rakyat.habis tu mesjid2 sekolah2 di singapore tu pun umno yg buat.bodoh2 mcm babi!

      Delete
  2. SEJARAH PENUBUHAN DAN PERKEMBANGAN INSANIAH

    SEJARAH AWAL INSANIAH

    Idea penubuhan INSANIAH ini tercetus apabila dua orang Pegawai Tinggi kerajaan negeri, pada tahun 1993 iaitu Yang Berhormat Dato' Paduka Hj. Ahmad Basri Mohd Akil, Setiausaha Kerajaan Negeri Kedah dan Tuan Hj. Sukri Hashim, Pengurus Besar Yayasan Islam Negeri Kedah (YIK) telah mengadakan lawatan ke Kaherah Mesir, untuk meninjau pelajar Kedah yang menuntut di Universiti Al-Azhar dan meneliti kebajikan mereka. Bermula dari sini, timbul cadangan untuk dikemukakan kepada kerajaan negeri, mewujudkan sebuah pusat pengajian tinggi Islam di negeri Kedah Darul Aman.

    Sehubungan itu, Yang Amat Berhormat Menteri Besar Kedah Darul Aman ketika itu, Tan Sri Dato' Sri Hj. Osman Hj. Arof telah mengarahkan agar dibuat satu kertas kerja yang berkonsepkan penubuhan Institut Pengajian Tinggi Islam di negeri Kedah yang melaksanakan satu program berkembar dengan Universiti Al-Azhar, Mesir dan mengadakan lawatan kerja bagi membuat perundingan awal ke Universiti Al-Azhar pada 26 hingga 31 Mac 1994

    Pihak Universiti al-Azhar pula telah membuat lawatan balas ke Negeri Kedah pada l hb hingga 7hb September 1994 yang diketuai oleh Rektornya Tuan Yang Terutama Prof. Dr. Abdul Fatah Al-Syeikh Husaini sehinggalalah perjanjian kerjasama MOU telah ditandatangani di Wisma Darul Aman, Kedah oleh bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Dato' Seri Hj. Osman Hj. Aroff dengan Rektor Universiti Al-Azhar, Prof. Dr. Abd Fattah Husaini El-Syeikh pada 3hb September 1994.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.dah jelas KUIN ditubuhkan oleh umno kedah!!cita-cita besaq tapi tidak memikirkan masalah yang bakal di hadapi terutama masalah keewangan!!bila pas ambil alih kedah!!masalah keewangan KUIN tetap menjadi masalah!!tapi patut bersyukur jugak kerana KUIN tetap berjalan!!tidak di TUTUP seperti IPTIP di perlis!!
      2.setakat sekarang!!mukriz sendiri tidak dapat selesaikan masalah keewangan KUIN selain mencari jalan pintas dengan menjadikan KUIN sebagai IPTA!!budak-budak pun boleh bagi idea tersebutt!!!

      Delete
    2. Di sebabkan idea budak2 Pas ler yg buat arwah ustad azizan pning kepla n jatuh sakit..mana ada buat kolej xd msjid..politeknik pon ada gk msjid..korg igt budk2 tadika ker yg nk dok dlm kolej ni,

      Delete
  3. Tak makan rasuah, makan harta anak yatim tak pa ka? Tolong baca buku Air Mata Memali oleh CN Afghani,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit memali!!!!bior lah kt dunia ni dorg jd murshidol,ktua dwan fulamak,presiden,ktua pmuda...akhirat nnti smue akn di adili

      Delete
    2. CN Afghani tu dapat upah tulis buku fitnah, ... mmg dasar umno hidup dgn fitnah, dulu, kini dan selamanya ...

      Delete
    3. Tuduh UMNO pula dah..padahal cerita duit memali ni diluahkan sendiri oleh keluarga aruah-aruah yang terkorban. Boleh kau sumpah mengatakan UMNO upah CN Afghani menulis buku tersebut.dasar celupar mengatakan apa saje..walaupun kehidupan seharian kao atau pun anak ko, atau pun saudara kau sudah senang lenang dengan jasa UMNO kepada org Melayu.ciss busok hati.

      Delete
  4. Abg yg puji melambong Pas tu...awat tak mau komen pasal duit tabung memali tu??? Cer try cerita skit...senyap nooo...

    ReplyDelete
  5. Lebih baik masak sendiri makanan di rumah dari membeli makanan di kedai . Lebih bersih dan murah .

    ReplyDelete
  6. hangpa dok gaduh bokpa. pasa dgn umno sama ja, dua2 malaun, sama gak dengan parpukari, dah blog dia sokongla umno bukan main, sama ja la ni pun mb kedah x buat apa pun....hehehe

    ReplyDelete
  7. Undi pas bermakna undi Dapig, dan Pgay ar"...maka terhakislah kaum melayu dibumi ini...dah lah Umno pun macm harami lansung buat pekak je menteri2nya..nak harap sapa lagi ...orang islam mesti bersatu dibawah payung sultan dan agong baru mantap...kepada cina dan keling suh depa berambussssssss!.

    ReplyDelete
  8. Statement dari org yy bodoh mcm babi hutan main sondol!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!