CILI KASI TARUK! INI BUKTI PAS SUDAH GOYANG DI SG LIMAU - MESTI BACA


PENDUDUK di sebuah kawasan di dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau yang menjadi kubu kuat Pas mengeluh kerana tiada pembangunan di situ termasuklah kemudahan rekreasi untuk golongan belia.

Dahulu mereka bertahan menyokong Pas kerana keperibadian Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak tetapi kini situasinya sudah berubah. Berikutan itu sudah ada kesedaran untuk mereka memberi sokongan kepada Barisan Nasional (BN) biarpun bimbang kemungkinan akan 'dipulau' seumur hidup.


Namun begitu, penduduk atau mana-mana juga pengundi di kawasan DUN tersebut seharusnya tidak perlu bimbang untuk menyahut slogan BN 'Berani Berhijrah' ia memandangkan undi mereka adalah rahsia.

Tiada siapa pun mengetahui parti mana yang mereka undi melainkan diri sendiri dan Allah SWT. Oleh itu, undilah mengikut gerak hati dan demi atas matlamat untuk menikmati kehidupan lebih baik.


Malah mereka juga tidak harus terpesong dengan propaganda kononnya politik damai yang semua orang tahu dipelopori oleh Allahyarham Azizan bermaksud 'Politik damai… BN dapat Kedah, Sungai Limau untuk Pas'.

Ayat ini tertera di sepanduk-sepanduk di sekitar kawasan itu yang memaparkan gambar Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir beramah mesra dengan calon parti itu, Mohd. Azam Abdul Samat.


Sebenarnya, bukan itu yang dimaksudkan dengan politik damai. Politik damai yang dibawa oleh Allahyarham Azizan ialah berpolitik secara berhemah dan tidak melakukan tindakan yang boleh memecah-belahkan umat Islam biarpun berbeza parti.

Sebab itu, Allahyarham Azizan dihormati oleh kawan dan lawan, tetapi malangnya Pas sendiri diihat seolah-olah cuba memutar-belitkan maksud politik damai.


Mereka menjurus kepada pembahagian kerusi sedangkan dalam pilihan raya, kita perlu menyerahkan rakyat menentukan siapa yang mereka fikir mampu membela nasib mereka.

Justeru, tidak payahlah, Pas cuba mengabui mata pengundi di Sungai Limau melalui pendekatan yang boleh dianggap propaganda murahan dan taktik terdesak untuk meraih kemenangan.


Sebaliknya, amalkan politik damai yang sebenarnya dengan memastikan penceramah mereka tidak bermulut celupar ketika berceramah termasuklah menuduh kerajaan BN melayan rakyat seperti 'roti canai'.

Tetapi kita percaya Pas tidak akan berubah sebaliknya pengundi kawasan Sungai Limau yang akan berubah kerana mereka semakin mengenali corak politik Pas yang dilihat 'cakap tak serupa bikin'.


Apa pun kepada pengundi DUN Sungai Limau mengundilah dengan tenang buatlah pilihan betul atas prinsip 'Berani Berhijrah' demi kebaikan ummah di kawasan tersebut, jangan bimbang undi anda adalah rahsia!

SUMBER : UTUSAN MALAYSIA

House PK: Ini aku petikd ari Gelombang Wangsa Maju. Korang tengok dan nilaikan sendiri.

55 Responses to "CILI KASI TARUK! INI BUKTI PAS SUDAH GOYANG DI SG LIMAU - MESTI BACA"

  1. HE!HE!HE!
    AKU DAH PERGI SUNGAI LIMAU. ADA PERUBAHAN PEMIKIRAN DAN SIKAP YANG NYATA DALAM KALANGAN TOTOK PAS. MEREKA MULA RASAKAN BANYAK PENIPUAN PAS SELAMA INI..

    ReplyDelete
  2. Ramai pun rasa dah tertipu dgn janji BN.Dgn myk,gula dan mcm2 naik.sikit hari GST pulak.Ms Pru 13 janji bkn main bagus lg,myk tak kan naik!pui!naya org kg.!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara tanya diri sendiri . . . apa yang telah PAS atau Pakatan Rakyat berikan pada rakyat?

      Delete
    2. Bodoh bodoh pykong BN!Dah kena tipu dpn mata pun nak sokong lg.!Buta ke?

      Delete
    3. Lagi-lagi gula naik, minyak naik dan semuanya nIk jadi bahan kempen pembangkang, macam tak ada benda lain. Tetapi soal maruah PAS jatuh terbarai, Islam dipersenda, Melayu bakal terpinggir, dan negara bakal tergadai tak nak fikir.

      Delete
    4. Maruah umno dah lama terbarai,org melayu dah lama terpinggir yg mana ekonomi kita msh dikuasai cina.dah brp lama perintah?yg kaya kroni2 umno dan tauke2 proxy.memang bakal tergadai negara dgn htg bertimbun2 angkara pemimpin umno.cukup2la tipu rakyat!

      Delete
    5. Sewa kedai pkns pun pkr naikkan...jd kerajaan nnt semua bnda naik harga. Pas juga yg bodo

      Delete
    6. Umno jg bodoh semua benda naik utk keuntungan kroni.

      Delete
  3. Memang kaki penipu!Janji mcm yahudi!Kali ni memang sy sekeluarga akan sokong pas Dun Sg limau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya kau dan keluaraga kau sahaja yg undi Pas...he he kesian...ade juga anjing peliharaan Dap... Tak pe. .. Nanti kami hantarkan tulang babi... Jgn lupa lepas makan nanti tolong menyalak kat bn..hehe he

      Delete
    2. Pukimak kau!mak bapak kau makan babi rupanya.memang keluarga babi bn.

      Delete
    3. Ni kira masuk syurga sekali dgn tok guru ularmak nik aziz la ni...haha... Jgn lupa ajak sekali stopa spender...kahkah... Nanti bole belajar tebar roti canai...

      Delete
    4. Ooouu Ooouuuu...ha ha Anjing Dap dah mula menyalak...sentap ke bang????

      Delete
    5. Tu dia babi mca dah mnyondol!

      Delete
    6. Kau dah kena sondol ai sbb ai tak pulak dtg ke sg limau sbb dulu pon azizan tahu akan penyondolan ai. Pelacur penjenayah agama dan bangsa janji dpt sondol tak kira jantan betina.

      Delete
  4. Bayangkan semua ISTERI pemimpin Islam BN pakai tudung labuh...kompem Pas TUTUP KEDAI !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok-elok BN dapat advantage hasil gimik PAS yg lucu dan bodoh... alih-alih BN pi anjur konsert hedonisma pulak (konon utk anak muda).

      Wahai jentera BN,

      anda tahu anda sedang berjuang dilubuk PAS..yg anda pi hidangkan perkara yg paling penyokong PAS meluat dan antara faktor yg buat orang sokong PAS tu apa hal?

      Anda memang nak sabotaj Dr Suhaimi ke apa?

      On one hand, anda tonjolkan Dr Suhaimi sebagai bekas guru pondok...orang soleh...tok imam... pastu anda nak cakap yang kalau pilih Dr Suhaimi, hiburan hedonisma akan dihidangkan...eh..tak ke pelik tu?

      Tolonglah orang BN! berhijrah lah! Sampai bila BN nak malu untuk jadi islamik? Susah sangat ke nak buat konsert yang islamik?..yang mengisi rohani ukhrawi, takkan selama-lamanya nak hanyutkan anak muda dengan hiburan yang melalaikan?

      Delete
    2. Betul tu, BN buatlah konset islamik. PAS pula stoplah fitnah, cacimaki, sumpah-menyumpah serta doa kehancuran insan yang sama-sama mengucap dua kalimah syahadat. Doakanlah agar pemimpin-pemimpin UMNO dan PAS menjadi betul-betul islamik serta mendapat hidayah.

      Delete
    3. Selagi pas x berhenti drp fitnah.caci maki. Slagi itu sy x menyokong pas...

      Delete
  5. Walau pun PAS menang , PAS akan tetap jadi kuli kepada big boss DAP .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu manyak mutut la ah chong.......wa situjuuuuu.!...itu musim ah, bila kita olang muang najis ah, itu PAS punya olang latang nyilat-nyilat kemulian tulus angkat oh.!....aiiyaa.!....kwa!.kwa!.kwa!..manyak syok oh...

      Delete
  6. aku mmg nak undi pas. tapi bila aku pikir masak2, satu undi utk pas = satu undi utk dap. aku tak sanggup bg undi kat parti komunis sbb aku rasa aku dah mengkhianati perjuangan air mata darah dan keringat nenek moyang aku masa lawan komunis dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro, PAS ni tak ada maruah dan mudah diperbodohkan oleh DAP dan PKR hanya kerana mahu menjatuhkan parti pimpinan bangsa Melayu sendiri iaitu UMNO.

      Sebenarnya saya sudah mahu menyokong PAS 2 PRU yang lalu tetapi melihat sikap PAS yang sanggup membunuh bangsa sendiri tanpa memikirkan ia memberi kemenangan kepada Cina DAPig untuk memerintah negara, saya terus memberi undi kepada BN walaupun saya menyampah dengan beberapa pemimpin mereka.

      PAS tidak mahu menerima hakikat bahawa malapetaka yang menimpa bangsa Melayu Singapura akan berulang di Malaysia sekiranya mereka terus memberi sokongan kepada DAP.

      Delete
    2. Lu dah pergi ke Singapura?Melayu di sana tak de miskin melarat mcm dimsia.kalau tidak buat apa berpuluh ribu org JB melayu pagi2 buta pi kerja cari mkn di singapura.lu ingat mca dan mic bagus sgt.lg teruk politik racial mereka berbqnding dap.kita jgn dok sibuk tentang melayu singapura jauh mewah hidup dan menikmati kehidupan jauh lbh baik dr kita.tgk mesjid2 disana jauh lbh besar dari mesjid di negara kita.malulah kalau ngata org padahal mereka lbh bertuah dgn perkhidmatan dr pemimpin mereka .kita tgk kg sendiri la.

      Delete
    3. Singapura terpisah dgn msia pun kerana kebodohan pemimpin umno dulu.rujuk penubuhan sejarah singapura.memang pemimpin umno yg bodoh takut dgn lee kuan yew.ni yg nyata.

      Delete
    4. Betul bro betapa PAS sangat berdendam kepada UMNO. Setahu aku dendam kesumat ini tak pula dibenarkan dalam Islam terutama kepada sesama Islam.

      Delete
    5. Dulu pas dah elok2 dlm BN lu org tendang keluar sb tamak kuasa.dah berpecah belah org melayu.

      Delete
    6. Bukan PAS yg berdendam kepada UMNO tetapi NIK AZIZ seorang sahaja.

      Delete
    7. Melayu sgpore ramai yg sudah murtad bermula dari sana skrg merebak ke msia . Pas? Parti agama syiah lebih2 lagi d kedah. Melayu syiah cari jalan mudah untok berkawin dan bersolat dan hipocrate dan ingat darah ahli sunnah halal bg mereka. They r very very very hipocratus when they sit beside you you do no know they are from syiah religion.
      2 bulan lepas imam d kuantan d tahan kerana menyamar jadi imam d masjid sebenarnya beliau amal agama syiah.

      Delete
    8. Apa kn mengena dgn melayu singapore?Jgn nk sibuk dgn negara lain.di msia ni tgh hebat syiah dan murtad.so jg kain sendiri!

      Delete
    9. Tgh jaga la bahalol tu sbb bgtau bodoh. Baca2 betul sikit. Org bercerita d msia la bangang

      Delete
    10. Bodoh mcm babi hutan.Jaga apa?pemimpin bangang tau nak sapu duit rakyat utk kepentingan.tu lah kalau dah bodoh sampai nk mampos pun tetap bodoh!!

      Delete
    11. Anon 12: PM
      Betul apa yg anda katakan..bayangkan setiap kali ceramah politik banyak duit dikumpulkan dan tidak diaudit mana pergi duit itu Pemimpin macam ini harus dihapuskan dari muka bumi... tabung memali dan kohilal pun hancur

      Delete
  7. Parti spender temberang...umnoNgok pun temberang jugak...tapi..parti spender malaysia lagi kimak..sbb guna agama islam..pakai ketayap belakon baik...join dapig komunis..yg terang2 anti islam....munafiq tahap khinzir parti spender malaysia ni... Sape undi pas..masuk syurga...agak2 la nak temberang pun..tapi ramai puak2 IQ tahap beruk yg pecaya.

    ReplyDelete
  8. org melayu kat singapura minoriti,berapa je jumlahnya nak banding dgn cina....sbb tu org cina berkuasa sbb diorang majoriti. jgn bagi alasan bodo melayu singapura kena tindas! dah bilangan org melayu sikit,padan lah org cina jadi menteri! cuba kalau org melayu majoriti kat sana,tubuh parti melayu singapura lantik jadi PM,baru org melayu blh berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis kat malaysia ni...Cinabeng majoriti keer...sampai semua nak dibalun..Aku penah tingal dan keja di singapura...sampai nak beribadat pun susah...asyik kena buli shj..itulaah nasib glongan minoriti disana..
      By Johoreean saga

      Delete
    2. Gua pun pernah bertahun duduk di singapore merempat cari mkn mcm lu.biar betul lu ni sembahyang kat mana?mesjid2 di singapore lg hebat dan besar.lu pergi tokong ke.org johor yg krja disana pun tak dihalang pun krjaan sgpore utk sembahyang.gua ingat lu kaki klentong mcm umno dan bkn org johor.kalau melayu kn buli buat apa rakyat msia pg2 dr JB cari mkn kat Singapore sanggup jd kuli.Agak2 nk tipu!

      Delete
    3. AnonymousNovember 3, 2013 at 9:46 AM

      Sorry lambat respon,, Aku tinggal di Wadi Hana Johor , Keluarga aku berasal dari Yaman dan bukan ahli UMNO dan tak pernah mengundi untuk sesiapa, Aku bercerita berdasarkan pengalaman diri sendiri dan rakaan senasib yang selalu dibuli. Kerja direstoran mereka macam hamba abdi..Aku terpaksa kerja kerana lulus setakat SRP sahaja, Semasa nak ambil aku kerja macam-macam janji diberi.Kalau KAU suka dengan orang singapork aku tak halang tetapi KEBENARAN kena didedahkan.. Kalau kau beragama Islam yg sebenar ,harap berlapang dada dan jangan suka berprasangaka serta menhina orang lain ,,Tq

      Delete
  9. Anus November 2, 2013 at 11:48pm di atas ini bukan setakat buta sejarah tetapi buta segala-segala.......oops.!....dan juga pukimak serta lahanat

    ReplyDelete
  10. Hello parpu cerita PANAS BERAPI..!!! takde ke

    ReplyDelete
  11. PRU yg lpas,pas paling byk kuar poster,bndera.DAp hanya tmpang kempen.last2,Dap yg menang byk dr Pas.xpyh teruk2 kuar duit kempen.dr situ lg da nmpak pas dperkudakan

    ReplyDelete
  12. PAS masih sokong DAP walupun trg2 dia tentang islam. Takut sangat PAS dgn DAP. Hga sanggup menjual agama. Hudud dah tak ada jadi negara kebajikan.Kecewa aku dgn sikap org islam dan melayu PAS ni. 1 UNDI PAS = 1UNDI DAP.

    ReplyDelete
  13. Melayu Perasan.

    Jika melayu ada perasaan. Jika melayu tahu marah. Jika melayu tahu berkecil hati. Jika melayu mahu dihargai. UNDI PAS SEBAGAI PROTES TERHADAP UMNO KERANA BERI PERUNTUKAN BERJUTA KEPADA CINA-CINA YANG TAK UNDI BN PUN PADA PRU 13 ITU HARI.

    Pemimpin Umno sebenarnya silap percaturan. Mereka ingat mereka boleh beli undi cina untuk selama-lamanya dengan harga RM2juta.

    Percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah BN, jika pertandingan adalah diantara Umno dengan Pas, pengundi cina pasti akan undi BN bila BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Mereka tak ralat hendak memenangkan BN di Sungai Limau dan di lain-lain tempat.

    Juga percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah PR, atau jika berlaku pertandingan diantara calon DAP/PKR berlawan dengan calon BN, pengundi cina pasti tidak akan undi BN walau pun BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Kenapa ? Hanya yang cerdik saja tahu jawapannya.

    Mungkin para bijak pandai dalam Umno akan mengatakan teori saya ini adalah MENGARUT. Tak apa, kita minta doa bagi ada PRK lagi di negeri yang diperintah oleh PR terutamanya di negeri Pulau Pinang, kita minta bagi berlaku PRK dalam kawasan yang diwakili oleh DAP atau PKR.

    Saya nak buktikan kepada pemimpin-pemimpin Umno yang TAK BERAPA CERDIK supaya memperakui bahawa PENGUNDI CINA TAK BODOH.

    Kepada Muhyidin Yassin. Awak jangan risau. BN pasti menang di PRK Sungai Limau kerana 100% pengundi cina yang telah dibeli dengan harga RM2juta pasti akan undi BN. Kalau pengundi cina di Sungai Limau tidak undi BN dalam PRK ini, mereka sebenarnya TELAH MENUTUP PELUANG komuniti cina di tempat lain untuk mendapat peruntukan besar daripada BN sekiranya berlaku PRK.

    Siapa yang kata macam tu. Bukan saya tetapi adalah rakan-rakan saya bangsa cina yang ada jawatan dalam organisasi yang mewakili suara orang cina.

    Cuma sekadar untuk difikir oleh Muhyidin Yasin dan Muhkriz Mahathir. PRK akan ada lagi sebelum tiba PRU14. Akan ada lagi wakil rakyat Pas atau Umno yang akan pendek umur. Di pihak DAP umur wakil rakyat mereka agak liat sedikit.

    Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb dap byk mkn babi dan todi tu sbb lambat kojol. Wakik rakyat pas/bn cepat kiok sbb kena kencing manis atau sakit jantong urat tersumbat dgn kolesterol.

      Delete
  14. dlm puak pakatan ni paling berjaya Pkr dgn Dap,tgk Selangor & P.pinang klau diorang tak reti tadbir dh lama lingkup Selangor dgn P.pinang tu,ini tak makin dpt pujian ketua audit negara pulak. Pas pulak paling lemah,tgk kelantan pn dh blh tau,dan kejatuhan Pas Kedah. pada pendapat aku atas kelemahan Pas ni la dia kena turut arahan Pkr dgn Dap.

    ReplyDelete
  15. Adakah saya menolak Umno ?

    Tidak. Tidak sama sekali. Umno relevan untuk survival bangsa melayu. Cuma pada PRK Sungai Limau ini saya keciwa kerana Umno tunduk lagi kepada desakan puak pengundi cina yang seramai 1800 orang. Sedangkan pada PRU 13 terbukti mereka ini khianat kepada calon Umno sehingga Umno kalah kepada Ustaz Azizan.

    Sebagai pengajaran kepada Umno, orang melayu Sungai Limau wajib tolak Umno sekali lagi kerana Umno pentingkan desakan pengundi cina. Sepatutnya Umno jaga dan ambil hati pengundi melayu yang telah berbudi kepada Umno pada PRU 13 dulu.

    Beranikah Muhyidin atau Mukhriz menafikan peranan undi melayu yang telah mengangkat Muhyidin menjadi TPM dan Mukhriz menjadi MB selepas PRU 13 lalu.

    Melayu seharusnya boikot Umno pada PRK Sungai Limau supaya Umno melebihkan orang melayu jika akan berlaku lagi PRK di tempat lain pula selepas ini.

    Adakah melayu Sungai Limau berani ? Adakah melayu Sungai Limau sensitif ? Adakah melayu Sungai Limau punyai hati dan perasaan ? Adakah melayu Sungai Limau Tunggul Mati ? ..... bakal kita ketahui pada malam 4 Nov 2013.

    Melayu

    ReplyDelete
  16. PAS mmg xl dharap sengal tahap gaban..macam pungguk rindukan bulan..ntah bile bole dpt bulan tu..kalu DAP aku pcaya sbb bole naik roket g ke bulan.

    ReplyDelete
  17. Kalau pun nak fitnahkan Pas biar lah masuk akai sikit. Tak payah lah nak buat fitnah sampai macam tu. Umno gerenti menang punya. Sebab 1800 undi cina 100% akan pangkah Umno sebab dah kena beli. Sebab ini cuma PRK. Tapi kalau PRU punya jam Umno bagi 20 juta pun depa tak akan pangkah punya. PRU 13 berjuta-juta Najib bagi dekat komuniti cina, berapa peratus mereka yang pangkah BN ? Kalau mereka pangkah BN, kenapa Ali Rustam di Melaka bungkus kepada calon PKR, kenapa Gani Othman di Johor tersungkur di kaki Lim Kit Siang ?

    Najib bernasib baik kerana dia bertanding di kawasan melayu. Muhyidin pun serupa. Kalau mereka berdua ni bertanding di kawasan yang kedudukan pengundinya sama macam kawasan Ali Rustam dan Gani Othman, adakah mereka masih PM dan TPM pada hari ini ?

    SAMPAI BILA UMNO NAK KENA MAIN DENGAN PENGUNDI CINA ?

    Mai lah 100 PRK pun, pengundi cina gerenti pangkah Umno jika Umno berlawan dengan Pas, dengan syarat Umno bagi depa kenyang. Tapi kalau BN berlawan dengan DAP atau PKR, sorry la, pengundi cina tak akan semudah pengundi melayu nak buang DAP atau PKR walau pun diberi makan sekenyang-kenyangnya oleh BN. BN bagi padi depa patok habis, tapi undi tetap kepada DAP atau PKR. Itu lah mentaliti pengundi cina.

    Tak kan Muhyidin nak tunggu sampai 2 kali PRU baru nak jadi cerdik untuk membaca mentaliti pengundi cina ? Dalam hati pengundi cina tak lekat pun muka Najib dan Muhyidin, muka Nik Aziz dan Hadi Awang jauh sekali, tapi kalau muka Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng sampai masuk ke dalam long (keranda) pun tak akan terpadam.

    Najib, Muhyidin, Nik Aziz dan Hadi Awang kena cerdik dengan mainan politik kaum cina. Jumpa Umno depa kata depa duk sebelah Umno. Bila jumpa Pas depa kata depa di belakang Pas. Tetapi dalam hati depa duk berdoa supaya Umno bungkus, Pas tersungkur agar DAP menjadi juara.

    Aku tak mengaji tinggi. Tapi aku nampak cerdiknya puak cina ni. Contoh di Sungai Limau kerana kekuatan Umno-Pas 50-50 maka undi cina adalah undi penentu. Umno ada duit untuk beli undi depa, sedangkan Pas cuma harap ayaq lioq saja. Sebab tu aku berani gerenti Umno akan menang di Sungai Limau walau pun aku mahu supaya Umno kalah.

    Kepada Mahfuz, Fakrulrazi dan Amirudin hangpa boleh dah kalu nak tempah kambing untuk buat KENDURI TAKZIAH pada 5 Nov 2013 nanti.

    Kepada Muhyidin dan Mukriz hangpa pun boleh dah kalu nak tempah 10 ekoq lembu untuk nak buat KENDURI KESYUKURAN pada malam 4 Nov 2013.

    Sebenarnya, Umno tak menang, Pas tak kalah. Hakikatnya, yang menang adalah 1800 pengundi cina, yang kalah adalah 27,000 pengundi melayu.

    Aku sabar menunggu untuk mengucapkan TAHNIAH dan TAKZIAH kepada ???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP is the best.

      Delete
    2. Mmg dap the best in stabbing melayus from the back which they r gud at. Hati busok kaki bodek ...boleh boss kasi tolong saya...bila dah dapat...hahh lu la tak pandai boloh punya malayu...lahanat...mahu aku tikam dorang nih. Penipu besar...lu mau negara msia ka ..langkah mayat aku dulu..bangsa anak haram.

      Delete
  18. anon 551

    lu memang melayu yang bodoh. lu bodoh sebab lu ingat cina bodoh. cina tak bodoh tau. lu tengok pru 13. siapa bodoh. siapa tipu siapa. cina bodoh atau najib yang bodoh. cina kena tipu atau najib yang kena tipu. yang sokong umno cuma melayu yang bodoh saja. melayu cerdik serupa cina sudah tak mahu umno lagi. daripada umno lebih baik dap la kawan. 10 kali baik dap daripada umno.

    projection. pru 13 gagal. pru 14 gugat umno. pru 15 milik dap.

    dap forever

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh monyet meroyan. Kitorang tahu korang mmg tak bodoh tapi buat2 bodoh. Kesabaran kitorang boleh babi3 mcm korang dapat tggl dan mentekedarah rakus mcm lintah di msia nih. Lu orang mmg buat2 bodoh tapi orang mmg terlebih baik hati.
      Melayu yg bodoh mcm kau yg suka kena sondol oleh ai pas dan dap. Oik oik oik oik. Betul melayu yg kuat mkn benda haram mcm kau la.
      Tolongkop la kau dunia akhirat.
      Ameen.
      Bn forever :-D:-D:-D

      Delete
    2. Melayu BN yg bodoh mcm babi hutan.nyondol tak guna kepala otak.

      Delete
    3. 1149

      apa pasal lu panggil aku monyet meroyan. aku rasa yang monyet meroyan itu adalah lu. lu sepatutnya terima kasih dekat aku bila aku kata melayu bodoh. aku cuma nak sedarkan melayu supaya jangan jadi bodoh. aku cuba nak minta supaya melayu belajar dari cina yang cerdik kepala otak. lu tengok cina. mulut kata sokong bn tapi dalam hati dan atas kertas undi sokong dap. untung. bila bn dengar cina mengaku sokong bn, wah peruntukan berjuta-juta turun. atas kertas undi bukan bn tahu cina pangkah siapa. sebab undi ada lah rahsia.

      dap forever

      Delete
  19. 9.45...engkau tu perakus . Mana2 korang pegi di ctu akan ada penipuan dan menikam orang dari belakang. Hipocrate. D australia pon gomen di sana dah warning manusia yg bkn manusia yg rakus (cina haramjadah) yg tidak pernah puas dgn apa pon. Manusia yg berhati hitam yg tiada sifat bersyukur.

    Islam forever.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!