BERITA TERKINI TENTANG TUN MAHATHIR!

ANAK sulung mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, Mirzan Mahathir dilihat telah berkunjung ke Institut Jantung Negara (IJN) untuk melawat bapa beliau.

Ketika ditemui media, beliau berkata bahawa kondisi ayahnya adalah stabil dan beliau hanya datang ke IJN untuk menjalani pemeriksaan kesihatan biasa.

Tidak ada apa-apa yang perlu dibimbangkan menurut beliau.

Perkara ini timbul berikutan laporan yang mengatakan bahawa Tun M telah dimasukkan ke IJN akibat jangkitan dada kesan daripada pembedahan pintasan jantung yang beliau jalani pada 2007. - mynewshub

75 Responses to "BERITA TERKINI TENTANG TUN MAHATHIR!"

  1. Semoga Allah SWT sembuhkan dan sihatkan Tun, dipelihara dlm Hidayah-NYA..Aminn.. wajah seorang negarawan yg sgt byk berjasa kpd Negara.. sayunya.. Tun Mahathir insan istimewa..!!!

    ReplyDelete
  2. JASA MU SANGAT BERHARGA DAN BERKUALITI

    ReplyDelete
  3. Doa kami agar Tun tersayang dilindungi, diberkati kesihatan dan dipanjangkan umur. Semoga Tun sentiasa tenang dan bahagia bersama keluarga.

    ReplyDelete
  4. Semoga tun yg kami sayangi mndpt rahmat Allah...dan beliau juga mndpt kesempurnaan kesihatan kerana kami sbgi umat melayu muslim khsnya dan rakyat malaysia amnya masih prlukn tun...doa utk tun m perjuang serta pahlawan utk islam, melayu dan negara....

    ReplyDelete
  5. Amin...

    Sayang Tun...

    ReplyDelete
  6. ..hmm anak sulong tun bukan ke marina?..

    ReplyDelete
  7. Marina COM an GO sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marina CUM and GOAL sahaja.!

      Delete
  8. ALHAMDULILLAH..semuga ayahnda Tun didlm kondisi yang baik dan sehat serta kesejahteraan buat ayahnda Tun..AMMIN

    ReplyDelete
  9. Dr Mahadey kena bersara dari mengkritik orang lain . Kalau orang lain mengkritik Dr Mahadey , bukan main melenting lagi dia . Kalau tak mau di kritik , jangan lah mengkritk orang lain . Dr Mahadey bukan nya bagus sangat masa jadi Perdana Mentari dulu . Jadi kena lah cermin diri sendiri dulu sebelum mencari kesalahan orang .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutnya nko yg jadi pm dulu, ye tak? Sebab dgn keterreran nko tu, malaysia mungkin dah ada kereta terbang, ye tak??

      Delete
    2. Dr Mahadey bukan nya bagus sangat masa jadi Perdana Mentari dulu?
      Hahahaha, ni anak lembu mana yang masuk mai komen ni?

      Delete
    3. Red bean army at work

      Delete
    4. DAPig cHINA cibai punya komen. Sentiasa hasad dengki dengan kejayaan dan kebolehan Tun Dr Mahathir, seorang pemimpin keturunan Melayu. Mana ada pemimpin keturunan DAPig cHINA cibai yang setaraf dengan Tun Dr Mahathir? Kit sial? Hmmm...pelir kontot adalah! Even lee Juan yew yang diagongkan Ikey DAPig CHINA cibai kalah berbanding dengan kebolehan Tun Dr Mahathir.

      Delete
    5. Anymouse 328 ni patut kena sumpah jadi katak dan biarkan jadi gila .......menghina pemimpin yang banyak berjasa kepada negara tak ada otak langsung mmg pengikut dapigs ni

      Delete
    6. 11.13 tentu pengikut syiah. Tak sedar diri mak bapak dia dpt enjoy deb termasuk dia anak beranak..tah tahu makna bersyukur atau tidak.

      Delete
    7. Mahadey kutty melayu ka???

      Delete
  10. ALHAMDULLILAH........ semuga Allah panjangkan umur beliau dan beri beliau kesihatan dan kecergasan dan kewarasan fikiran hingga ke akhir hayat.

    Sumbangan beliau pada orang Melayu, pada umat Islam, pada negara2 Islam terlalu banyak, tidak dapat diungkapkan dengan kata2, hanya Allah saja yang maha mengetahui dan Allah jua yang akan membalasnya.

    ReplyDelete
  11. Kalau Belum mati jangan hebuh2 bodoh si blogger nie.

    ReplyDelete
  12. Panjangkan umur UlarMamak ini sehinggalah Malaysia digondolkan dengan permukaan bumi sama macam Saudi Arabia, dengan orang2 macam Putera Al Walid dan gondek2 nya. Pemerintahn elit bangsat Melayu akan meruntuhkan keseluruhan Malaysia sebab rasuah dia yg banyak sangat. Tendang keluar Ular ini sebelum terlambat bersama blogger2 bangsat yg dibelanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu terutamanaya wali terompah Penyesat UMMAH Nicky aziz dan hadi bawang termasuk juga Datuk Seri Peliwat Negara..

      Delete
    2. pemecah belah umat islam,,,tak da langsung menyontohi sifat nabi memaafkan,,,brdndam kesumat,,apalgi aaa...wooi bnyak la sifat wali ni..

      Delete
    3. Red bean army at work

      Delete
    4. anon 4:40 PM
      Masalahnya minta maaf pun tidak, macam mana nak memaafkan? hehehe...jgn marah sajer je gurau...

      Delete
  13. House Puki Mak kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak kau tak da puki..tu sebab ko beranak ikut jubo

      Delete
    2. Red bean army at work

      Delete
    3. mak kau tak da puki.tu sebab ko beranak ikut jubo lps tu nuar tibai pulak engko punya jubo

      Delete
  14. 1.alamak!!kalu bapak aku tiada lagi!!alamat habisla syarikat-syarikat aku!!aku jadi jutawan pun kerana jasa bapak aku!!kalau nak harap pada kepandaian aku jee!!dah lama bangkrupsi syarikat aku!!
    2.kalu bapak aku tak jadi pengerusi petronas lagi!!lagi susah aku!!berbillion kontrak aku dapat dari petronas kerana bapak aku!!
    3.hangpa semua tolong doa-doakan bapak aku noooo!!

    p/s-bila sembuh nanti!!banyak-banyak la habiskan masa di surau atau dimasjid!!umur Allah bonuskan untuk bertaubat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasihat orang macam diri sendiri takkan mamphos.Silap haribulan ngkau yang mamphos dulu tercekik LCD Screen.

      PtuuuiiiHHHH...!!

      Delete
    2. iyaaalahhhh..Macam Tn Guru Mik Aziz ,,,, semakin lanjut umur semakin nyanyuk

      Delete
    3. Tau pon ex pm buat kerja2 kebajikan kursus kpd org2 melayu yg jauh ketinggalan. Mgkin kau yg tak dapat habuan kau meradang. Angkat ponggong kamu piee cari sendiri jgn jadi melayu pemalas harapkan kjaan.
      Klau dia sempat bertaubat yg mgkin dia buat tiap2 hari kamu tu blm tentu sempat minta maaf dgn fitnah2 yg kamu lemparkan kpd dia.

      Delete
    4. iyolah tu...habis tu kalo takleh harapkan kjaan buakpa ada kjaan kehkehkeh....takkan kjaan hanya utk harapan org yg ada kuasa aje kot... wehwehwehweh...:-)

      Delete
  15. Bila dah sihat jangan le sibuk lagi nak ambil tahu tentang politik dan pengurusan negara. Jangan le sampai nak mati asyik nak tolong anak2 dalam politik dan perniagaan. Tun takut bilamana Tun dah tak mampu nak bersuara, anak2 Tun akan ditangkap dan didakwa. Sememangnya rakyat Malaysia menungu saat2 anak2 Tun untuk dibawa kemuka pengadilan. Dah banyak salahlaku yang mereka lakukan semasa era pemerintahan Tun. Jika Tun menuduh KJ memanopoli kontrak2 kerajaan dan menyalahguna kedudukan bapa mertuanya demi kepentingan sendiri, maka anak2 Tun tidak lari dari melakukan perkara yang sama malah lebih teruk lagi bilamana Tun mengarahkan bank2 dan PETRONAS menyalur bantuan dan mengambilalih syarikat2 anak2 Tun yang bermasalah. Antaranya ialah Konsortium Perkapalan Berhad. KPB adalah syarikat milik Mirzan. bilamana syarikat itu menghadapi masalah kewangan maka Tun mengarahkan PERTRONAS untuk buyover syarikat tersebut. Rasanya kesalahan atau salahguna kuasa KJ tidak le seteruk kesalahan dan salahgunakuasa anak2 Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii pukimak!Jangan nak angkat Kitol Haram tu macam wali suci yang agong lagi murni bak permata jeli.Semua orang sedia maklum Pemuda Regina tu memang pukimak lagi gila shout glamour sejak jamban tingkat 4.Tak payah nak UP dia melebih-lebih pulak.

      Sekian

      Harap Maklum.

      Delete
    2. siapa agaknya mak bapak budak ni.....cikgu-cikgu dia dulu pun agaknya tak mengaku biasa mengajar budak ni...

      Delete
    3. Reentry janganlah buat perangai pala bana
      Kenapa mahu melenting tak semena-mena
      Tak kan lah sebegitu teruk KJ mahu dihina
      Kesalahan dia buat bukanlah seberat mana

      Delete
    4. Kesalahan KJ tak seberat mana? Kalau bukan kerana mamat ini menjadi duri di belakang pentadbiran pak mentuanya dulu, kau rasa-rasa ada tak UMNO dan BN jadi bercelaru dan dipandang lekeh macam sekarang?

      Delete
    5. Anon 1:22PM punya komen
      Cam bangang jer...
      Cam bangang jer...
      Cam bengap jer...
      Cam bengap jer...

      Sekian

      Delete
    6. Bhai 01.50...aku amat bersetuju dgn pandangan lu terhdp kj..umno semakin lemah apabila kj diangkat mnjd KP melalui pngaruh pak lah dan kuasa duit...

      Umno mnjd huru hara apabila anwar mngumpulkn koperat ke dlm umno dan mnyebabkn umno mnjd keparat dlm perjuangan asal umno...budaya rasuah yg dibawa anwar diteruskn oleh rakan2 beliau hngga kini parasit ini semakin mnguasai umno hngga umat melayu sederhana menolak utk trlibat secara langsung dlm aktiviti umno...

      Allah maha kaya...kerana jika skrg anwar sbgi PM dan kj sbgi pula sbgi KP...musnah umno ni..umno bkn lg mnjd wadah perjuangan umat melayu ttp mnjd kelab melayu koperat dan melayu elit..

      Bhai 12.08...lu bkn antara pekerja berada didlm kpb, lu blh ckp apa saja...ttp jika lu antara management didlm kpb maka lu akan tahu betapa bersyukur kakitngan kpb yg 90% adalh bngsa melayu...

      Delete
  16. Sebagai umat islam kita kena berdoa sesama muslim jika saudara kita dalam keadaan tidak sihat, malah kita dituntut untuk ziarah mereka yang sakit. Tapi oleh kerana orang yang sakit adalah orang ternama atau bahasa kelas atasan VVIP, maka kita orang biasa tidak digalakan untuk menziarahi. Namun itu tidak menghalang kita untuk berdoa kepada orang tersebut. DOAKU....YA ALLLAH..YA TUHANKU...KAU sembuhkan penyakit yang dihadapi oleh Dr Mahathir...KAU...jauhi segala kesakitan nya..sesungguhnya segala kesakitan itu datangnya dari MU YA ALLAH. YA ALLAH YA RAHMAN...jika sembuh penyakit Dr Mahathir...KAU tunjukan kepada nya jalan yang benar...KAU jauhi hati nya untuk mengambil tahu tentang politik....KAU pelihara kata2nya yang berbentuk fitnah dari terus diucapkan kepada musuh2 politik nya...KAU..tutupkan pintu hatinya dari terus menerus mengeluarkan kata2 yang tidak enak didengar....serta kau buka hatinya untuk menasihati anak2nya agar jangan terlalu tamak dalam kuasa politik dan perniagaan. Akhirnya nya jika KAU mahu ambil nyawanya...KAU ambil dengan rasa penuh kehalusan agar tidak menyakitkan dan jauhi dari keaibkan. Sesungguhnya Dr mahathir ada lah juara bangsa melayu. Jika pun kesalahan yang dilakukan pada bangsanya..KAU ampuni le segala kesalahan nya itu...Sesungguhnya KAU YANG MAHA MENGETAHUI..akan hati hamba mu itu...AMIN..AMIN..AMIN

    ReplyDelete
  17. tun kena byk berehat tak usah runsing campur hal negara..nanti kesihatan terjejas.

    ReplyDelete
  18. Sunggoh berjasa Tun buat orang Malaysia ! Siapa kutuk, meme mudoh lupo !

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah.. Moga cepat sembuh. Kepada yg mendoakan keburukan kepada Tun M. tanya diri sendiri apa sumbangan anda pada ibu bapa anda? X payahla pada negara kerana selalunya org mcm ni pandai cari salah org lain. Salah puak sendiri mana mau ngaku...

    ReplyDelete
  20. Replies
    1. Innaalillahi wa-innaa-ilaihira ji-'uun...

      Delete
    2. Anwar dah mampus ke?

      Delete
    3. Anwar sihat shj tak sakit pun, yg kemungkinan nak tu mamak pundek kerala tu ...

      Delete
    4. Anon 9:44pm,

      Bila kapal sink dan kit sial nak mampus?

      Delete
    5. Laa haula wala kuwata illa billa 'aliyiladzim.

      Delete
  21. Antara Najib , Pak Lah dan Mahadey ...yang terbaik tetap Anuar .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red bean army. Anwar main bontot partner

      Delete
    2. Ha..ah yg terbaik tetap pak nuar yg bw klr masuk siplis aids dlm msia.
      Lepas tu nak nampak muda repair lak muka nak jadi muda sbb nak tarik pucuk jantan muda. Eeeiiiiijalang jantan...lahad datu lahanat punya bapok.

      Delete
  22. Patutla Allah tak izinkan pakatan luar tabie perintah Msia kalau tidak hancur Msia, Islam dan Melayu..penyokong pakatan haram ni pulak bangang tahap dewa..!

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum....
    semuga Allah memberi keberkatan keredhaan rahmat kpd tun m...semuga kasih sayang bantuan Allah melimpah ruah utk tun m...amin amin amin...kutok dan hina lah tun m...sekurang kurangnya ada gak rakyat m'sia mendoaakan tun m...harap harap yg duk kutuk hina tun m...anak anak hangpa ingat utk doakan hangpa yea...jgn nanti dah meninggal pun depa hadiah alfatiha pon dak..apa lg masa hangpa dok ada lg....

    ReplyDelete
  24. Alhamdulilah semuga ALLAH selamatkan Tun panjangkan usianya ......amin amin amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panjang usia, panjang lagi le tangan boleh kaut ...

      Delete
  25. Pakatan Rakyat Comango..depan blakang touch n go.

    ReplyDelete
  26. Semoga tun M cepat sembuh dan diberkati ALLAH
    PS
    KJ tu pencuri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Che Det & kroni tu penyonglap ...

      Delete
    2. Hehehe pak nuar n family dlm politik? apa tu ye bkn kroni?
      Pak nuar kena tendang sbb merasuah ehhh kaki songlap juga ruponyo.
      Mengata org muka tak malu rupanya sendiri pon byk hebatnya.
      Check n balance

      Delete
  27. Nampaknya puok pakatan liwat dah tak ade idea maka pakatan haram punya pencacai sudah memasuki gerbang bloger pro kerajaan..

    lihatlah berapa ramai pencacai dan penjilat punkoq anuWar disininkekekekek..tahniah tuan blog kerana menarik bacaan penjilat Pas aka pakatan harami...

    mampuslah pakatan harami...puiiii!

    ReplyDelete
  28. Mat Dey patut bersyukur kerana Allah panjangkan umur dia supaya dia insaf dan bertobat atas dosa2 dan kefasiqannya yg lalu.... Lepas ni elok habiskan masa ke masjid dan beramal ibadat... Lupakanlah saja hal politik dan nak mengkaya melanakan anak beranak ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu pikio ikut kepala botak (kpala but.. ) dan ikut kepala lutut je anak anak kpla pr yang lain tu kamu tahu ke kayanya banyak mana?? ntah2 lebih kaya lagi dari anak2 tun..bangang
      nya kamu nii...

      Delete
    2. kamu ni pikio ikut kpala botak (kpala but..) dan ikut kpla lutut je.kamu tahu ke anak2 kpala pr tu kaya mana. ntah2 lagi kaya dari anak tun.sampai ada cerita ada akaun kat luar negeri
      bermil2.. sengal btoi kamu ni..

      Delete
  29. Orang Melayu kaya dengki. yang mata sepet kaya disokong,

    ReplyDelete
  30. Pok nicky ajis ni bile ler plak nk dok ICU lama doh aku tnggu.

    ReplyDelete
  31. Tunn, walaupun dah tua tapi masih ada taring..., masih ada OOMP sebab tu anon2 ni busuk hati...,bengkak hati kat Tun. Tun pemimpin terulung dunia...., mereka ni ibarat sampah aje yang bersepah disana sini..
    Apa yang ada dalam KEPALA OTAK anon2 idan musuh2 Tun ada dalam BUNTUT TUN.
    FULL STOP.

    ReplyDelete
  32. Tun PM yg terbaik yg pernah dimiliki Malaysia. Semasa beliau menjd Menteri Pelajaran, ramai anak Melayu alirana .Saind SPM gred 1, dihantar ke luar negara. Kemunculan golongan kelas pertengahan Melayu, krn jasa Tun. Skrg ini imej Tun cuba diranapkan oleh kafir DAP dan PAS. Tun akan tetap dikenang oleh kita yg tahu mengenang budi. Yg benci Tun jg tak akan lupakan beliau, kerana dengki mrk tidak dpt menandingi Tun.

    ReplyDelete
  33. Tun PM yg terbaik yg pernah dimiliki Malaysia. Semasa beliau menjd Menteri Pelajaran, ramai anak Melayu alirana .Saind SPM gred 1, dihantar ke luar negara. Kemunculan golongan kelas pertengahan Melayu, krn jasa Tun. Skrg ini imej Tun cuba diranapkan oleh kafir DAP dan PAS. Tun akan tetap dikenang oleh kita yg tahu mengenang budi. Yg benci Tun jg tak akan lupakan beliau, kerana dengki mrk tidak dpt menandingi Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. antor anak melayu ke luar negara disamping dapat kumpul berjuta-juta aku pun nak. tapi klu antor keluar negara tu pakai duit poket aku sendiri aku tak nakkkkk...memang tun berjasa tu tokleh nafi dan boleh dijadikan teladan...tapi yg silap tu tetap silap so diharap boleh dijadikan sempadan agar pemimpin skrg tak tiruuu...

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!