WTF? KBS BELANJA 1.6 JUTA UNTUK K-POP? BIAR BETUL WEI

Macam biasa, lepas laporan audit negara dibentang, banyak benda yang terkeluar dan kita tak tau selama ini. Ni aku nak habaq kat hangpa, kali ini aku tarak kasi muka punya. mana-mana pegawai kerajaan yang tidak bertanggungjawab kita kena kasi lanyak depa. Ini ada satu berita panas dari Menteri KBS:

Selama ini aku ingat dibayar oleh syarikat swasta seperti yang pernah dikatakan oleh Menteri sebelum ini. Rupa-rupanya KBS bayar sendiri? 1.6 juta lagi, Khairy sendiri mengakui tentang pendedahan ini. Apa cerita ni? Benda ni kena siasat. RM1.6 juta dibayar untuk jalang dan gay dari Korea? Kalau swasta sponsor pi mampos la, ini pakai duit kementerian wei..

Aku harap Menteri KBS akan siasat benda ni dan sesiapa yang terlibat wajib dipertanggungjawabkan.

33 Responses to "WTF? KBS BELANJA 1.6 JUTA UNTUK K-POP? BIAR BETUL WEI"

  1. aku ingat admin @ pk dh kena beli dgn kj,? Berapa harga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa hal ko 10.06 pm.
      PK tolong dedahkan apa yg KJ akui tentang penipuan yang dibuat oleh menteri berkenaan sebelum dia. Dalam hal ini KJ perlu bertanggung jawab kerana melibatkan kementerian yang dia pegang dan jaga. Tidak menjadi kesalahan di pihak PK untuk memperlihatkan sesuatu berkaitan kepincangan, kejujuran dan ketelusan ... Syabbas PK.

      Delete
    2. Kamu dah kena beli dgn chin peng ko yg nak gomol sgt org melayu? Seronok bahagia dapat uli bangsa sendiri? Ingat sikit masa depan generasi sendiri.

      Delete
    3. anon 2.31am, Await hang celupar sangat dok kata menteri sebelum KJ tu menipu? Hang ada kat situ kaa? Aku pun tak berani nak kata KJ juga kaki penipu sebab takda bukti sah. Jadi jangan disebab hang terlalu taksub dengan bos hang,, orang lain semua hang pedajai!!!

      Delete
  2. KJ belum jadi menteri lagi la masa tu.........bodoh punya parpu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pula parpu bodoh, parpu bukan tuduh KJ, cuba baca betul2 ...

      Delete
    2. Bukan ka tu program Pemuda UMNO?? Siapa Ketua Pemuda masa tu yang dok tekan Menteri Belia soh buat benda tu???

      Delete
    3. Buatpe nak marah...dah ketentuan Allah RM1.6juta tu rezeki KPop! Tak caye tanya Ust Fathul Bari...

      Delete
  3. Like I said before, KJ is a liability to the nation, spending lavishly without any return. He ought to be kicked out from UMNO & the govt. Kekayaan negara habis begitu saja untuk kerja-kerja tak berfaedah. Ramai lagi bumiputera & Melayu masih hidup di bawah taraf miskin yg memerlukan bantuan kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawak bawak la bertobat Otahaman Ahamad, bend ani jadi masa KJ belum jadi menteri lagi, lain kali baca betul2 dulu. Kok ya pun tak suka KJ jangan la sampai fitnah dia macam ni OA

      Delete
    2. Masih segar dalam ingatan konsert Metallica pd 22/8/13. Ini budaya apa?

      Delete
    3. What a stupid fool you are! You deep anger and hatred toward KJ makes you cannot think at all. You are so eager and desperate to get something related to him for you to attack and fire. The spending was done in 2012, while KJ is just being elected as the minister concern only Mei this year, 2013. But then, KJ still admit that he is willing to answer on behalf of the ministry and to act on it.
      This auta man was so proud to have declared himself as an UMNO member together showing his membership number as well. OMG... why is UMNO so unfortunate to have such a dumb fool like this chap as a member. If you keep on to prove you self not only useless but harmful to the party, I suggest you better quit and join the opposition ... pity you old man ...

      Delete
    4. Setuju dgn Anon11:16pm. Ini Wak Seman memang asyik nak serang dan kondem KJ.

      Lu sudah kantoi lah Wak! Gua tahu lu tak suka KJ, walau pun sebelum ini tak ada isu tentang KJ, lu tetap tuliskan sesuatu untuk memburukkan KJ. Tapi artikel kali ini bukan bertujuan untuk untuk nak burukkan KJ, ia sekadar berkaitan dengan KBS, kebetulannya kementerian di bawah KJ sekarang.
      Lu nampak saja ada penyelewengan dlm KBS dan ada nampak juga nama KJ ada dalam tulisan PK, tak sempat nak baca habis, terus terkam dan serang. Apa nie Wak ... rasional le sikit, jgn sentiasa emosional, makan diri jadinya.
      Inilah yang selalunya berlaku kpd orang2 Melayu, terutamanya generasi lama yg sering bersikap primitive, fanatic, prejudis dan orthodox. Apabila mereka kata itu, itulah bagi mereka ... aku pun pernah kata dulu, orang jenis ini kalau ada malaikat datang bagi tahu sesuatu perkara yg baik tentang KJ, malaikat tu pun akan kena terjah dan dihalaunya ...

      Delete
    5. Hey you Othaman Ahmad ... have you read and studied carefully in detail regarding the issue before giving your comment? Why the hell you blame KJ? He was not yet the minister of youth and sports at that time. You better be more careful next time. If you keep on with your attitude, you not only make yourself look foolish, you also make people lost respect to you.

      Delete
    6. Pak Man udah bikin malu
      Bikin tuduhan cara melulu
      Lantaran KJ dibenci terlalu
      Emang gini sikapnya selalu

      Itu dulu punya pak menteri
      Apa-an pula tuduhnya Khairy
      Nggak faham artikel parpukari
      Lantas komennya makan diri

      Bukan sekarang baru berlaku
      Orang dulu punya salah laku
      Khairy sekadar mahu mengaku
      Nggak usul periksa mahu paku

      Perkara seleweng dulu-duluan
      Ngapanya tuduh tanpa karuan
      Pak Man udah peroleh habuan
      Akibat menjolok sarang tabuan

      Gue bingung nggak mengerti
      Sering mengaku Islam sejati
      Buruk banget niatnya di hati
      Emangnya sifat udah sebati

      Kalo ingin kembali hebat
      Gue sarankan segera tobat
      Hati yang sakit bisa diubat
      Mau insaf belum terlambat

      Delete
    7. OK I accept the RM1.6million spending was not under his accountability. Nevertheless, the stigma of millions of Telkom Malaysia shares sold to Spore Temasek Holding still remains together with the bribery scandal of money politics during the last UMNO Youth Chief post competition. It was a broad daylight robbery...!!!

      As far as I'm concerned, the liberals are betrayers to the Malays and till to date has not proven any good but harm. I still do not see him as a nationalist. Not yet. He hasn’t convinced me yet that he would not sell the country if he’s in the position to do so. So, that’s the current perception I have on him. Khairi out of nowhere became UMNO deputy Youth, much to the chagrin of UMNO youth movement itself. And he proves how he perceives UMNO youth by not using the opportunity to appoint one of its member as his secretary. He may feel proud of his decision to appoint someone who leans towards DAP as his secretary. What he may overlook is that he is deemed as “stupid” for doing that.
      And i feel something is not right when Khairi himself delivered the passport to Anwar? Was he a postman? what is he up too? Buying insurance in case he feels Anwar has chance to be PM? And we do not need flamboyant politician doing catwalk. It simply does not “sync” with Malay expectation of UMNO youth.

      Another ‘anwar” in the making is in full swing. I'm pretty sure UMNO is simply courting disaster again.

      Delete
    8. CUBA KORANG NYANYI IKUT MELODI LAGU TEGAR:
      “AKU YANG DULU, BUKAN YANG SEKARANG”

      Itu menteri dulu, bukanlah yg sekarang…
      Dulu buat tembelang, sekarang dia dah tuang …
      Dulu dulu dulu punya cerita ...
      Sekarang Pak Man nak auta ...

      Cita-cita ko, KJ nak dianiaya
      KJ dibelasah, sekali dengan Pak Lah
      Bersyukurlah pada yg Maha Kuasa
      Memberi jalan untuk KJ semuanya

      Itu menteri dulu, bukanlah yg sekarang…
      Pak Man terus serang, sekarang dah terkangkang …
      Dulu dulu dulu memang banyak auta ...
      Sekarang dah putih mata ..

      Delete
    9. OA 535am, you can afford except bringing in the same old stuff, repeating it again and again and again ... You have been writing it several hundreds of time as if there is nothing else for you throw in here and there. Even if some of your accusations are true, we must remember that people can change ... look at the close friends and warriors in Rasulallah's time who fought and sacrifice for Islam, many of them were sinners before, but they changed and turn to be the believers who most of them Rasulallah said Allah promised them paradise/heaven or 'Jannah' ... but your attitude towards KJ is very poor, biased and prejudice and you'll never stop condemning him but with the same old accusation ...
      Nak termuntoh dohh ... balik2 ECM Libra, Temasek, Telekom, Avenue, Pak Lah, Musa Hitam, Jambatan Bengkok, Inner Circle, Tingkat4, Omar Ong, Kalimullah ... dah beribu-ribu kali merata-rata tempat, boring .. huwerrrggghhhh ... Cerita porno pun Pak Man, kalau pelakon yang sama dgn adegan yang sama, cun mana pun, kalau tonton beribu-ribu kali, jadi tak ada 'stim' dah Pak Man ooiii ... Aku ingat orang mcm tua mangkuk nie, kalau jadi penceramah, jenis asyik cakap benda yg sama, sampai suatu ketika kalau orang terpaksa hadir ceramah dia, akan bawa kapas bersama untuk sumbat telinga, kalau tidak, sengsara tersiksa jadinya ... The same is with serving food to people, if every time, everyday you serve the same dish, how nice it taste, how delicious it is, people can't help it ... they'll get sick ... please la old man... pleeeaaaaassssssssee ... !!!!!!!!!

      Delete
    10. Alahai ... orang tua nie nak menegak benang basah lagi, tukar cerita pulak, melencong ke lain ... ungkit2 cerita lama, apahal pula orang tengah dok syok bincang pasal 'cerita KL Gangster 2', tup2 nak bawak bincang pasal cerita 'Singapura Dilanggar Todak' pulak ... Ini tajuk dia pasal isu pembayaran konsert KPop oleh KBS tahun lepas wak oi, tak payah le nak kaitkan dgn penjualan Telekom dgn Temasek ... awat bingai sangat nie???

      Delete
    11. Khairy cuma nak tolong pecerah
      Pak Man terkam terus nak marah
      Khianat dan dengki tak tentu arah
      Sekadar nak cari publisiti murah

      Awat pak man dok buat lagu tu
      Dok balun pak lah dgn menantu
      Masalah KBS yang agak buntu
      Khairy tampil nak tolong bantu

      Khairy sekadar tolong perjelas
      Pak Man masuk cuba nak kilas
      Tak adanya beban batu digalas
      Telinga sendiri pula kena pulas

      Apa nya ke jadah apa ke nama
      Tak habis dengan cerita sama
      Asyik dok ungkit perkara lama
      Macam nipis pegangan agama

      Masalahnya berlaku tahun lepas
      Khairy tampil nak tolong kupas
      Pak Man komen macam hampas
      Kena terduduk bagai dihempas

      Entah ke pening ataunya mabuk
      Makin nyanyuk orang tua cabuk
      Nak kilas pusing nak tukar tajuk
      Bodoh bingai macam pak kaduk

      Delete
    12. Aku mau bersetuju dengan Pak Othaman, sebab sehingga hari ini aku tak nampak apa-apa kejayaan yang KJ bawa kepada golongan BELIA MARHAEN dikampung dan desa, belia yang menganggur walaupun berkelayakan ijazah, belia yang menjadi penagih simpati, memanjat tangga-tangga syarikat Cina, mencari jalan hidup yang masih kelam. disamping belia yang menagih dadah dan renjatan virus sosial, merayap bagaikan zombi.

      Apa yang aku nampak adalah usaha KJ membiak golongan Pemuda borgouise, pemburu impian, pemburu pangkat dan harta, The rich and famous...iaitu apperentis pd KJ sebagai warlord..memakai baju Pemuda UMNO.

      Komen-komen penyokong KJ disini tidak pernah membincangkan aspirasi KJ terhadap belia-belia yang NUUUUN dibawah sana, yang tidak pernah menanam mimpi saperti apperentis tsbt, tidak pernah ingin menyelam NUUUUN jauh dilubuk hati Remaja MARHAEN, yang terkapai-kapai mencari pemimpin yang jujur dan ikhlas, membawa harapan mereka kearah kejayaan 2020 yang lebih jelas sebagai individu dan sebagai kelompok bangsa Melayu.

      Apa yang jelas adalah sokongan membuta tuli mengagongkan Master KJ, seolah-olah The Most Perfect Young Man of All Malaysian Time, dah turun sebagai angel Bintang Kejora!!!!!

      Sejarah UMNO tidak pernah melahirkan seorang magician!! Walaupun jika ianya kelahiran Oxford!! Pemimpin UMNO/Melayu perlu berguru, belajar membuka langkah, bermain keris dan mandi minyak, bertapa dan menjerih....Hang Tuah juga berguru dengan Adi Putra dan guru-guru Majapahit....Tidak ada magic di Oxford dan Cambridge.

      Delete
    13. The spending issue was last year
      Khairy spoke out to make it clear
      Bravo minister you look sincere
      But Wak Seman don’t like to hear

      Wak Seman really hate Khairy
      Not clear with the real scenery
      All of a sudden getting angry
      Now he regret and feel sorry

      Never study the matter in detail
      Didn’t know about head and tail
      But all his efforts seem to fail
      Poor attitude he himself prevail

      He is indeed a bloody culprit
      Old things he show and repeat
      Make him look fool and stupid
      We hope that he’ll soon retreat

      One thing everyone should know
      He is a very big enemy to umno
      He attack the leaders from below
      People like this better we throw

      Delete
    14. T. Kasih sdr Mae Kuba. Senario semasa dunia masih tidak mendatangkan keinsafan kpd generasi muda liberal yg berkiblatkan kuasa barat.

      Dajjal, melalui Zionist Fake Jews (kaum Khazar) dan USA, telah menggunakan kuasa ekonomi dan materialisme melalui PBB dan dasar sekularisme untuk membawa manusia terus hanyut dan sesat. Riba, rasuah, duit kertas/elektronik yg menipukan, penindasan, pembunuhan, anarkis, sekatan perdagangan kini menimpa merata dunia. USA & kebanyakan negara barat sedang mengalami krisis kewangan menuju kemuflisan. Perang dunia I & II terjadi kerana Economic Depression. Jadi besar kemungkinan, perang dunia III akan muncul tak lama lagi (Amargeddon). Berlandaskan hadith & Al Quran Nul Karim, hanya Imam Mahadi & Nabi Isa AS sahaja yang mampu membawa manusia kembali ke syiar yang telah dibawa oleh semua nabi-nabi & rasulrasul, terutama sekali Nabi Muhammad SAW. Dunia kini di era end times (penghujungnya) melihat kepada senario semasa. Barat & USA dilihat sebagai idola & mentor kpd orang Islam aliran Liberals & Plurals. Naudzubillah Min Dzalik.....!!!!! _

      Delete
    15. Anonymous Liberal on October 3, 2013 at 7:02 PM stated :-
      .....look at the close friends and warriors in Rasulallah's time who fought and sacrifice for Islam, many of them were sinners before, but they changed and turn to be the believers who most of them Rasulallah said Allah promised them paradise/heaven or 'Jannah' ...
      -----------------------------------------------------------------
      Unlike KH & his liberal gangs, those sahabats like Omar Al Khattab, Khalid Al Walid, Saman Al Farasi stopped doing sinful acts once they embraced Islam. Today, the so called Muslim Liberals (including UMNO leaders) continuously embezzled public funds and cheated the nation. And worst of all, they got the cheek to announce openly that they emphasizing Malaysian first, Islam & Malays as secondary. All of them looked hopelessly impotent when Islam, Malay Rulers & Malays' sovereignty are being humiliated without due respect by the non-muslim citizens.

      Delete
    16. Andai benar penyelewengan yg didedahkan itu maka itu SATU tindakan wajar yang dibuat yb KJ. Tindakan ini patut dipuji sebab ianya tindakan betul.Tetapi nilai SATU tetap kecil berbanding nilai TIGA. Maka pandangan Othman Ahmad dan Mae Kuba tetap ada kebenaranya dan tidak boleh diketepikan.

      Delete
  4. Bab seleweng2 ni, jgn pandang parti mana. Syabas pk!

    ReplyDelete
  5. 1.6 juta tu kalau kbs guna untuk repair rumput stadium bukit jalil tu lagi baik.

    Tq kj kerana jujur

    ReplyDelete
  6. patut dedahkan nama syarikat tu baru le tau siapa, adakah syarikat lari malam untuk memalukan BN.

    ReplyDelete
  7. Betul cakap tuan admin PK. Kita harap Menteri KBS akan siasat benda ni dan sesiapa yang terlibat wajib dipertanggungjawabkan.

    Yang pastinya Menteri KBS era berkenaan, sebelum KJ, perlu dipanggil untuk memberi penjelasan dan tidak boleh lari dan lepas tangan begitu sahaja. Syabbas KJ kerani telus dan berani mengakui kebenaran akan kepincangan yang berlaku dlm KBS. Namun kita agak sedih kerana ada juga yg salah anggap dan melemparkan tuduhan yang bukan2 terhadap KJ, wal hal perkara ini berlaku pada tahun 2012, yg mana KJ belum lagi menyandang jawatan menteri di KBS.

    ReplyDelete
  8. Siapa Menteri Belia dan Sukan pada tahun 2012? Shabery Chik kan? KJ hanya jadi Menteri KBS dalam tahun ini saja. So siapa yang lebih berpengetahuan dalam hal ini?

    Ini jawapan daripada Shabery Chik dalam Pagenya...

    https://www.facebook.com/officialshaberycheek/posts/411206649001708

    ReplyDelete
  9. KJ anatara pemimpin Pemuda UMNO yg paling lemah sekali dalam sejarah UMNO... Lembik dalam mempertahankan dan memperjuangkan bangsa Melayu... Peranan pemuda UMNO sebagai tulang belakang orang Melayu hancur.. Sehingga peranan ini terpaksa diambil oleh NGO seperti PERKASA, JALUR TIGA DLL..

    ReplyDelete
  10. Agaknya Menteri baru ni nak tunjukkan yg Menteri dulu tak bertanggungjawap ... agaknyalah. Bodoh piang KJ ni. apa mangkuk ni buat pn aku tak suka

    ReplyDelete
  11. I am really-really puzzled why the RM20 million sponsor is not accounted & recorded in their book? What happened and where are they? Why must the rakyat's money cashed out instead from the said sponsorship? The fact now is that Kementerian Beliak & Sakan is responsible for the embezzlement or syphoning for kerja-kerja mungkar. And both ministers are appointed by Najib Tun Razak.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!