TERIMA KASIH SEMUA YANG MENYOKONG MUKHRIZ MAHATHIR!

Akhirnya Muhkriz tewas dengan bergaya, kenapa aku cakap bergaya sebab dia kalah hanya 9 undi sahaja dengan Hisham. Mukhriz dapat 91 dan Hisham dapat 100. Macam-macam benda terjadi, tak payah la aku nak ceritakan buat masa ni.

Apa pun, bagi aku secara moralnya mukhriz menang hari ini kerana dia bukan calon yang diendorse pihak atasan dan dia banyak disekat dan macam-maca dia hadapi tapi dia tetap mendapat sokongan 91 bahagian dan yang paling hebat sekali dia dapat sokongan dari Bahagian REMBAU!

Mukhriz telah membuktikan malam ini bahawa dia adalah future leader dan kita kena terus sokong dia supaya dia menjadi Naib Presiden no 1 pada pemilihan akan datang datang iaitu 3 tahun dari sekarang.

Kepada penyokong-penyokong Mukhriz diluar sana, jangan putus asa, perjalanan masih jauh lagi dan perjuangan belum selesai. Maju ke hadapan dan Perjuangan diteruskan. Mukhriz ada satu lagi tugas yang perlu dia lakukan iaitu PRK Sg Limau.

Aku akan tetap bersama Mukhriz forever!

Tahniah kepada Zahid Hamidi kerana menang dengan cemerlang, begitu juga Shafie Afdal. Hisham juga kena muhasabah diri. Mesej sudah jelas. Selamat menjalankan tugas kepada yang menang.

59 Responses to "TERIMA KASIH SEMUA YANG MENYOKONG MUKHRIZ MAHATHIR!"

  1. Didalam soal ini kerisyamudin dan UMNO kena tau apkah hasrat sebenar para perwakilan. Sekiranya bukan disebabkan faktpr negeri (Perwakilan Johor) dan faktor sepupu Najib (perwakilan Pahang) sudah tentu kerishamudin bungkus..so kerishamudin tak perlu nak membanggakan diri dengan kemenangan ini, dia kena insaf dan memahami kehendak akar umbi serta yang rakyat yang maukan perubahan..buka saorang yang berkelakuan saperti saorang pondan..berubah dan bertindak lah dengan segera..sekiranya keadaan masih saperti dahulu juga sudah tentu kerishamudin akan ditendang keluar pada next pemilihan.

    Syabas buat Mukhriz ..anda telah menang didalam pemilihan ini walaupun secara fizikalnya anda tewan tetapi pemilihan anda telah melibatkan semua negeri kecuali Pahang dan Johor..terus kan perjuangan untuk menegakkan bangsa dan agama sebagaimana asas perjuangan anda di Kedah "JANJI DITEPATI..MELAYU DIDAHLUI"....walaupun anda yewas dalam pemilihan Naib Presiden tetapi suara anda masih boleh disuarakan melalui MT disebabkan koata MT masih lagi kosong sebanyak 10 orang yang akan ditentukan oleh presiden so sudah tentulah sebagai saorang MB ..anda akan turut dipilih sama menganggotai MT.

    ReplyDelete
  2. H2O menang sebab dia "bertongkatkan" istana, juga arahan halus dari Nasjib agar Pahang kekalkan penyandang. UMNO sekali lagi hilang kredibilti. Sharizat, KJ and H2O...dan ini adalah masalah besar UMNO. Najib mau perubahan namun dalam UMNO apa apa perubahan yang membawa kebaikan ditolak.. Ahli UMNO Pahang dan Johor semua nya pondan sesat...kerana mengekalkan pondan H2O

    Hishamudin perlu bertanya pada diri sendiri....jawab debngan jujur dalam hati sendiri.....adakah engkau tu layak menjadi VP UMNO???

    ReplyDelete
  3. Mereka mengundi Allah yang tentukan....Demi masa hadapan bangsa, agama dan Negara HIDUP UMNO!

    ReplyDelete
  4. 3 tahun bukanlah satu masa yang lama....kami tetap bersama mu Mukhriz!

    ReplyDelete
  5. Hisham, lepas dah "menang'' ni, jangan pulak berhenti memberi Taklimat Pertahanan Negara/Pengangkutan, kali ini buat untuk semua rakyat jangan macam yang sudah2 cuma tertumpu pada perwakilan UMNO aje disetiap bahagian, sendiri buat taklimat tau, jangan hantar pegawai2 kementerian, kerja menteri2 kan bagi taklimat tentang kementerian masing2

    ReplyDelete
  6. WALAUPUN MUKHRIZ KALAH TAPI KALAH BELIAU KALAH YG MEMBANGGAKAN. MENANG ZAHID DAN SHAFEI MENYENANGKAN TAPI MENANG HISHAMUDDIN SANGAT MEMALUKAN. SHARIZAT DGN WANITA UMNO TELAH MEMBERI NYAWA KPD HAISHAMUDDIN.

    ReplyDelete
  7. Hisham juga kena muhasabah diri. Mesej sudah jelas. Jgn terlalu lembik mcm pondan.

    ReplyDelete
  8. Hidup Mukhriz!

    Teruskan usaha demi bangsa, agama dan negara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalah tetap kalah.kah3

      Delete
    2. Kalah dipadang yang tidak rata.

      Delete
  9. satu amaran untuk menteri amaran. mukhriz calon yg tak de pun sms aku mintak undi

    ReplyDelete
  10. ALHAMDULILLAH. NEXT ELECTION MENANG INSYAALLAH.
    MINTA KWN2 BACA PISAU DOT NET. BEKAS PERDANA MENTERI AUSTRALIA SECARA TERANGAN KATA SUDAH BOSAN DGN CINA DISANA YG DAH MULA MERENGGEK MINTA ITU DAN INI. CINA MALAYSIA SILA AMBIL IKTIBAR. PERANGAI MCM ANDA MANA PERGI PUN ORG BENCI. BETAPA BERTUAHNYA ANDA TINGGAL DITANAH MELAYU MALAYSIA. SEBELUM SEMUA ORG MELAYU MENGELUARKAN KATA2 MCM MANTAN PM AUSTRALIA TOLONG SEDAR DIRI. BERITAU SAUDARA MARA ANDA YG BERPERANGAI MCM CINA AUSTRALIA. SANGAT MEMUALKAN.

    KEPADA PEMIMPIN YG MENANG SILA JALANKAN TANGGUNGJAWAB DGN AMANAH DAN TEGAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Next pemilihan tendang mat keris dan sapa2 yang berkaitan memenangkan dia.

      Delete
  11. Wahai perwakilan2 UMNO yg bijaksana,
    Lihatlah mengapa Bahagian Rembau memberikan undi kpd Mukhriz? Ini adalah permainan KJ yg nak cover linenya yg menyokong Hishamuddin. Dia juga terlibat dlm beberapa permainan jahat yg telah cuba menghalang Mukhriz spt facebook yg menyamar sbg TS Mahyuddin dan laporan palsu oleh akhbar.
    Tetapi yg menghairankan orang Melayu di akar umbi ialah bagaimana perwakilan2 yg rata2 tamakkan habuan telah menerima ketidakadilan ini semua dan terus melantik Shahrizat, KJ dan Hishamuddin yg akan menghancurkan UMNO.
    Akar umbi Melayu di luar bandar tidak akan menyokong UMNO lagi di PRU14 nanti. Jika PAS bijak sedikit, inilah masanya PAS keluar dari Pakatan Rakyat. Sudah tentu orang Melayu yg tidak puas hati dgn UMNO akan berduyun2 masuk PAS dan bulat2 menyokong PAS di PRU14 nanti.
    UMNO akan jadi parti Pembangkang sahaja. Oleh iru, Ketua2 Bahagian pulunlah utk penggal yg terakhir duit peruntukan RM1 juta setiap tahun.
    Tahniah diucapkan kpd perwakilan2 UMNO yg berupa Melayu yg mudah lupa.
    Menang sorak, kampung tergadai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya x ramai perwakilan yg bijaksana...mmg melayu mudah lupa...zahid bukanlah org yg baik...lihatlah sejarah dia dulu...habislah umno...

      Delete
    2. PAs dah nak karam. kalimah Allah pun tak mampu pertahankan. maka berbondong-bondonglah ahli PAs berjuang bersama UMNO mempertahankan malaysia daripada pemimpin sesat dan munafik PAsPkrDAp. Perjuangan UMNO diyakini membela agama. bangsa dan negara.

      Delete
  12. Parpu..aku kagom la ngan hg..dr dlu hg berjuang x jemu2 bg pihak akar umbi...x macam sstgh bloger dr geng umb...semua kaki bodek..ampu...syok sendiri

    ReplyDelete
  13. teruskan perjuangan mu mukhriz... jgn kecewa...jauh lagi nak jalan....

    ReplyDelete
  14. Kerismudin menang sbb sentimen pihak tertentu, kenegerian Johor dan seppupu NajibMah. Entah apelah hebat sgt kerismudin ini pd UMNO melainkn buat keje bodoh cium keris then mntak ampun pd kafir?? Pastu jd mnteri plg LEMBIK. Perwakilan suka sgt UMNO ditakuk lama.. Spy mreka pu blh trus mengakayan perot temolok masing2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Excellence comment...thumbs up. Kerismudin lembik pasal itu pembangkang naik toceng

      Delete
    2. Mat keris lembik kerana telor kena pegang.....ada rahsia yang mat keris amat takut. Mat keris kalau ada maruah letak jawatan NP.

      Delete
  15. Tuan, teruskan promote Dato Mukhriz dlm blog ini. Tiga tahun lagi dah tak lama. DMM telah bertapak di segenap tanah melayu. Kesal sangat dgn Pahang dan Selangor yang takut bayang2. Terutamanya Selangor, PRU13 kalah kerana mereka tak mau berubah. Pahang pun masalah juga, kaitkan istana dlm kempen.

    ReplyDelete
  16. KJ tlh main game dgn Najib..??? spya kerismudin aww USELESS terus diberikan endorsement..????..haha rosakler UMNO klu mreka2 ini esp KJ perosak tu naik lg atas... Agenda perosak bangsa, keluarga diutamakan, ejen2 rahsia PR dlm UMNO... Kunun nk jg perpaduan?? Dgn syaitan anwar!

    ReplyDelete
  17. Tahniah kepada MB Kedah kerana hampir2 berjaya tersenarai dalam Naib Presiden dalam percubaan pertamanya. Beliau merupakan calon terbaik sebagai future leader org Melayu masa hadapan. Teruskan usaha kerana "PERJUANGAN MASIH BELUM SELESAI".

    ReplyDelete
  18. mungkin perjalanan mukriz sama seperti bapaknya....

    jangan bersedih YB...

    ReplyDelete
  19. Mukhriz pemimpin yg naik atas usaha keras, bukan dihidang dengan dulang emas. Menang dun ayer hitam dari pas dan berjaya rampas Kedah bukan calang2 kejayaan beliau. Dan beliau akan melalui laluan sukar sprt bapanya. Inilah jatidiri dan kualiti pemimpin yg org2 melayu perlukan. Teruskan DP Mukhriz, perjuanganmu akan dijulang majoriti umat Melayu di bumi Tanah Melayu khasnya dan Malaysia amnya. Anak kacukan Kedah dan Selangor ini bakal memberikan warna cemerlang kpd umat melayu. InsyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu kalah dgn kj.skrg dgn hisham pulak.blk tanam padi dan ternak udang dikedah.

      Delete
    2. Engko plak tanam diri sendiri kat kubuq

      Delete
    3. Sebenarnya mukhriz tak nampak lg sumbangan yg besar utk parti dan negara berbanding hisham dan kj.so buktikan pembaruan di kedah dulu!

      Delete
    4. Hang mati kena bakar jd abu mcm keling tak perlu kubuq.

      Delete
  20. Parpu,kira balik undi yg dipublished. Tak tally (191x3=573)Ada short 10 undi.mana pi?

    ReplyDelete
  21. Para ahli UMNO sekarang makin buta dalam membuat pilihan , yang menanag tidak mencerminkan kehendak diperingkat cawangan ,bukan yang mewakili kehendak cawangan sebenar ,kerana yang memilih adalah wakil-wakil yang dilantik sahaja dari cawangan .

    ReplyDelete
  22. Kepada Bro Mukhriz, anda adalah harapan kami.
    Teruskan perjalanan, tersungkur, terhantuk, tersadung tapi tetap akan sampai juga akhirnya.
    Pertahankan agama, itulah tulang belakang dan nafas kita.
    Perjuangkan semangat dan jiwa Melayu, itulah darah yang menghidupkan kita semua.
    Bro Mukhriz anda menang di dalam kalah, itulah yang tersirat.
    Teguhkan iman, rendahkan diri, sabarkan hati, kuatkan azam.
    Jangan sekali-kali lupakan kami rakyat biasa yang di bawah, biar ribut, biar taufan, kami sentiasa berada di belakang anda.
    Moga Allah permudahkan segala urusan dan ringankan apa yang berat bagi mu, amin yarabbalalamin.

    ~Rakyat Biasa~

    ReplyDelete
  23. Tahniah kepada Zahid Hamidi, anda memang layak.
    Ketegasan dan keberanian yang tiada tandingan.
    Yang putih, putih, yang hitam, hitam.
    Itulah yang kami tunggu dan itulah yang kami mahu.

    Tahniah kepada Shafie Afdal, anda juga memang layak.
    Sudah banyak jasa ditabur, sudah banyak hasil dinikmati rakyat.
    Terima kasih diucapkan atas pengorbanan dan bakti.

    Rakyat Biasa

    ReplyDelete
  24. Kalah bermaruah lebih baik ...anak jantan T M yang ader telor..kelelakian...syabas...teruskan perjuangan
    anda sebenarnya di senangi rakyat...

    ReplyDelete
  25. Dari segi kiraan undi memang Mukhriz kalah, tapi dari segi moral dia menang. Sebab baru pertama kali cuba Mukriz cuma kalah 9 undi sahaja. Tapi kalau Mukriz kalah 90 undi, haaa baru lah Hishamudin senyum sampai ke telinga.

    Apa pun, tahniah kepada Datok Mukhriz atas kejayaan memperolehi jumlah undi yang bergitu memberangsangkan. Cuba lagi pada PAU yang akan datang ... kemenangan menanti anda. Itu lah harapan akar umbi Umno.

    Mat Kedah

    ReplyDelete
  26. sayang perwakilan tak angkat mukhriz jadi naib presiden .... apa ke jadah lantik silembik

    cinabeng..... naik toncang, NAK PILIH PEMIMPIN,,, PILIH YANG BERDAHI LUAS / HIDUNG MANCUNG .JENIS HIDUNG KEMBANG ...lemah semangat / tak tetap pendirian

    ReplyDelete
  27. Walaupun aku asal Johor...kaum keluarga ramai di Johor...tapi aku tetap memilih Mukhriz bukan hishamuddin...kerana hishamuddin tiada ciri keberanian dan ketegasan yg amat2 diperlukan sebagai pemimpin Melayu lebih2 lagi di era kini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org Johor memang tak de teloq!

      Delete
  28. bukankah tidak akan sentiasa menang. chedet dulupun kalah pilihanraya tapi tetap bangun bergaya setelah itu. mendaki ke puncak terlalu cepat, lelah juga nak sampai...

    ReplyDelete
  29. Undi isa samad & ali rustam patut p dekat datuk mukhriz.... dua org tu kacau daun betul la.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah namanya game UMNO........Sudah terang lagi bersuluh ISA samad tak ada penyokong kenapa dia berani masuk gelangang?Siapa suruh dia masuk?jeng..jeng..jeng......Isa adalah hantu belaan najib......

      Delete
    2. Isa dan Ali kedua2nya pemimpin berwibawa, xde masalah cuba nasib bertanding

      Delete
  30. Bagi aku..inilah rahsia orang lama...jentera kempen yg hebat....slow n steady...bukan mcm hangpa gopoh..budak budak biasalahkan....

    ReplyDelete
  31. Ni kerja geng2 lembu pijat yg bg undi kat pondan ni disokong kj bodolah. Mulai detik ini aku akan kempem utk jatuhkan 3 manusia durjana ni demi selamatkan umno pd pru14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ptutny hishamudin ni bertanding dlm wanita umno atau pegerusi tetap wanita umno..

      Delete
  32. Aku kecewa DPMM kalah.1 undi atau 100 undi ianya tetap kalah .Tak dapat duduk kerusi itu.Tak dapat bersuara dari kerusi itu. . Ada orang kata jangan putus asa 3 tahun lagi lawan semula. Aku heran kenapa nak tunggu 3 tahun .Kenapa tak esok saja.Maksud aku mulai sekarang DPMM kena terus bersuara dan bertindak mempertahankan agama Islam dan hak orang Melayu dibumi ini.DPMM tak perlu takut dan bimbang kerana terbukti anda mendapat tempat di hati orang Melayu yang mendambakan pemimpin yang tangkas, pintar dan berhemah dan konsisten mempertahankan agama Islam dan bangsa Melayu.Kalau ini yang DPMM lakukan sebenaynya dia telah pun bersuara lebih dari kerusi N P Umno. Kerana di situ ada yang lembik dan penakut.. Jangan tunggu 3 tahun lagi.Ingat jaga kami orang Melayu dan pegangan kami Ahli Sunnah. Sokongan kepada DPMM pasti bergema dan digeruni..

    ReplyDelete
  33. Pemilihan dah habis...tutup buku...sekarang ni balik tumpu pada gerak kerja melawan musuh...ni ada satu ngo cadangkan supaya sabah dan sarawak keluar dari malaysia...cadangan dah pon sampai kepada PM...jangan dok meratap sedih sangat benda yang dah berlalu...kena ingat kalau sabah sarawak keluar dari malaysia...BN akan menyesal seumur hidup...pesanan saja ni...geng pembangkang memang nak sangat depa dua ti keluar...harap semua paham

    ReplyDelete
  34. Dah kalah tu sudahlah. Walaupun satu undi tetap kalah, Terimalah ketentuan ALLAH. Ada hikmahnya,Allah nak suruh jaga Kedah. Cari org miskin bantu spt Saidina Umar, Kita sesama kita pun asyik kutuk mengutuk. Kata pejuang Melayu dan Islam. Macammana org nak hormat kita. Kita sesama kita pun tidak ada rasa hormat. Satu soalan ? Kamu semuani pejuang MELAYU DAN ISLAM atau pejuang puak masing 2 atau pejuang kebendaan', Ingatlah mati. janganlah tambah dosa,

    ReplyDelete
  35. ini hanya agakkan kalau berlaku ianya mungkin kebetulan..ketua org muda ada cita2 nakjadi PM dia ni pernah kata nak jd PM termuda malaysia,dengan meletakkan kerismuddin sebagai VP, dia ni dah atur rancangan 3 thn iaitu memusnahkan kredibility TP dlm masa 3 thn ini supaya TP berundur dan salah saorng VP naik jd TP so dia ada peluang jadi VP dan dengan tipu helah yg sama dia akn buat sehingga dia jd TP atau president .Tup2 dia tgk Dato Mukhriz boleh kacau plan dia.itu yg dia gila2 lobi utk keris muddin tu.Tengok la betul atau tidak ramalan ni.

    ReplyDelete
  36. Media pro pengkhianat adalah sahabat KJ.Agenda si kitul pada pemilihan depan dan seterusnya PRU depan adalah menempatkan diri sebagai TPM.Orang yang berniat jahat akan merosakkan dirinya sendiri,jadi KJ disamping berusaha ingin menjadi PM termuda,beliau juga sedang merosakkan kerjaya politiknya dalam UMNO.Namun,usah risau,......kegagalan beliau dalam UMNO adalah modal paling besar untuk si kitul ini berjaya sebagai pengganti pengkhianat nombor satu negara.Apa yang pasti ialah mereka baru sahaja berjaya secara tidak bermoral menyekat Mukhriz.Kenapa Kerismuddin wajib diselamatkan???Jika dia kalah bermakna Presiden UMNO juga secara moralnya kalah.......sepupu kan!!!!

    ReplyDelete
  37. ROMBAU THE MOST WANTED YOOO!!

    ReplyDelete
  38. Usah bersedih pejuang-pejuang yang cintai pemimpin bijaksana.Kekalahan Mukhriz penuh makna.Ini kerjaan Allah S.W.T dalam melahirkan seorang lagi pemimpin terbaik untuk bangsa Melayu.Sepertimana ayahanda beliau yang mengalami kekalahan sebelum sampai di puncak,.....itulah sebaik-baik perjalanan.Tewas bermaruah lebih baik daripada menang secara hina.Hakikatnya memang orang Melayu yang tidak bermaruah bencikan kebijaksanaan,sesiapa yang berpengetahuan dan berkebolehan akan dicap begitu dan begini,dilabelkan malah difitnah.Ini berlaku di semua peringkat,dalam pejabat biasa-biasa,jabatan,sehinggalah di mana sahaja.Orang yang kurang berkeupayaan(bukan OKU)sangat bertuah dan sering mendapat tempat dalam masyarakat Melayu.Apabila jenis ini pula yang disekat,maka tanahair akan dirosakkan.Untuk bangsa Melayu menjadi hebat,tidak dapat tidak kita memerlukan ramai pemimpin bijak yang menjalankan amanah demi agama,bangsa dan negara.Bukannya yang hanya bijak berpidato dan merangka agenda peribadi untuk naik,naik,dan naik.Tahniah kepada Shafie kerana menang besar,anda tetap diingati sebagai satu-satunya pemimpin yang berani mengambil risiko mempertahankan Tun Mahathir yang diserang habis-habisan ketika geng si kitul berkuasa semasa Pak Lah menjadi PM dulu.

    ReplyDelete
  39. Hati2 tahap jingga terhadap si kitol bakal pewaris Al jub. Game plannya hebat, kemas dn klihatan berjaya! Caturannya utk jd PM termuda..konon, Nauzubillah dr mat liberal sekor ini naik jd pemimpin negara! Ketua Wanita Ijat jg perlu diperhatikan, liabiliti besar pd BN utk PRU14, malang sekali org mcm ni dikekalkan... Transformasi munafik Najib dn perwakilan. Jgn sampai UMNO dikuburkan oleh org Melayu pru 14 nnt! Krn kerismudin itulah syaitan2 PR BERSHIT bermaharajalela, PDRM jd lembik, undang2 jd bahan ludahan pencacai PR dn penjenayah! Tp manusia bad track record ini pula yg dijulang lg utk transformasi UMNO.??? Btl2 MEROSAKKAN UMNO!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETULLAH.. khairy dan shahrizat betul-betul mengerunkan angota Pakatan Rosak . lihat semua komen bloger PR. puas hatilah nengok camni. Boleh dibangakan.

      Delete
  40. nasib baik hisham dapat bantuan dari najib(bahagian pahang),muhiyyidin(bahagian johor),nor omar(bahagian selangor),kalau x hisham dah bungkus dan..mungkin ini penggal terakhir hisyam...muhiyyidin pun mungkin tahu pada penggal hadapan tim pengerusi kemungkinan besar akan dicabar..mungkin oleh zahid... dan mukhriz akan sekali lagi bertanding naib pengerusi...hisyam memang nampak gusar pada pemilihan kali ini..beliau gunakan segala usaha yang mampu..guna platform menteri,dapat sokongan khairy(pemuda),sharizat(wanita) cuma pengaruh puteri aja dia x dapat....

    ReplyDelete
  41. Nak muntah ...sapa naik gua apa peduli.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!