PRK SG LIMAU UPDATES - BN PUNYA SUSU PAS DAPAT NAMA!

Inilah orang kata lumbu punya susu sapi dapat nama! Korang tengok benih padi ni kerajaan bagi tapi masih ada yang buta hati dan sokong PAS baghal ni.

Belajar la untuk bersyukur tuan-tuan. Tak serik lagi ke masih bawah pemerintahan PAS dulu wahai rakyat di Sg Limau?

27 Responses to "PRK SG LIMAU UPDATES - BN PUNYA SUSU PAS DAPAT NAMA!"

  1. Benih padi guna duit BN ke duit cukai rakyat?Jadi siapa yg baghal dan tonggong bro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...klu kutip dan tidak diagih2 kn tak guna juga...mmng ini 'tngungjwb' kerajaan...dan ini mmbuktikn yg kerajaan sedia ada mmng kerajaan yg 'brtangungjwb' dan bkn sekadar jual ceramah je...siapa yg baghal dan tonggong, sama2 lh kita fikirkn...

      Delete
    2. Ehhhh... kau punya tajuk tu salah, sepatutnya gini "KERAJAAN PUNYA DUIT, BN MAU NAMA". Kerajaan tu sapa? nisbahnya camni KERAJAAN = RAKYAT MALAYSIA. Kerajaan bukan parti UMNO paham...

      Delete
    3. Tu rezab negeri selangor yg katany ada berbilion tu ko x nk suruh org Selangor minta sekali ke? Nisbahny camni KERAJAAN NEGERI SELANGOR = RAKYAT NEGERI SELANGOR. Kerajaan negeri bukan Parti PKR paham...

      Delete
    4. Duit rakyat yang Khalid Berahim simpan berbilion tu kau pergi mintaklah!!!!Tak bagi, kau gunakan COMANGO hak asasi manusia yang kau sokong tu, heret Khalid ke PBB, minta hak sama untuk menterkedarah duit Negeri Selangor....Kau agak-agak kau akan dapat tak???

      Delete
    5. Sepatutnya dekat guni tu cop "BENIH PADI SUMBANGAN KERAJAAN MALAYSIA". Kena faham, beza antara kerajaan dan parti! Benih padi itu dari duit kerajaan dan parti BN letak nama nak promosi/iklan dekat guni tu ...

      Delete
    6. Dah jadi kebiasaan BN selalu salah gunakan harta benda kerajaan. Kalau pergi kempen untuk PRU atau PRK, mereka naik kereta kerajaan, guna minyak petrol kerajaan, guna eskot polis kerajaan, wal hal mereka pergi untuk tujuan kempen atas parti BN atau UMNO ... penyelewengan yang sangat terang dan nyata ... samalah dgn cop logo/lambang BN dekat guni benih padi kerajaan tu ...

      Delete
    7. ok le selangor dapat simpan 3 bilion hasil dari kemajuan selangor dibawah BN...
      kelantan lagi haprak nak kata ada simpanan habok pon tak ada di bawah pemerintahan PAS 25 tahun...cuma tahu mintak derma je..menyusah kan rakyat tahu le..

      Delete
    8. Kan BN yg memerintah Malaysia maka wajarlah kerajaan dibawah pimpinan BN menunjukkan kepada rakyat bahawa mereka telah, sedang, dan akan melaksanakan tanggungjawab yg mereka pikul sekarang. Soal BN nak latak logo dia pada mana-mana pemberian kepada rakyat itu memang patut dan wajar kerana BN lah yg membuat kerja tersebut, kalau tak bubuh logo BN nanti PAS pulak akan claim itu usaha mereka, bukannya kita tak tahu yg PAS suka spin, suka curi kredit dari usaha orang lain dan bermacam-macamlagilah......

      Delete
    9. Hujahlah dari sudut maba sekalipun, gunalah kertas bergulung-gulung dan dakwat kekal beribu botol yang baghal totaplah PASSSSSS!!! Sumo oghang dah tau.

      Delete
  2. Butuh pak hang..setakat bagi benih padi 5 tahun sekali buat apa?nnt lepas pru buat x tau la..ingat rakyat kedah bodoh ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5 tahun sekali? Hang duduk ulu mane?

      Delete
    2. Nie org key el la tu...klu org bendang ngan motong getah mesti tau..setahun la bongok

      Delete
    3. Depa lupa, benih bila diberi hasilkan apa...hasilkan padi..padi bila dituai hasilkan apa, beras...beras lepas dimasak hasilkan apa, nasi. Nasi bila dimakan jadi apa, DARAH.....bila kita makan dr hasil yang ikhlas dan diredhai, kita jadi apa, jadi manusia yg mampu bersyukur insyaAllah.....kita memang bersyukur pada Allah bukan pada manusia...tapi ingat, Rasul (manusia) juga telah diutuskan oleh Allah untuk menyampaikan segala firmanNya kepada umat manusia yang lain dan bagi umat akhir zaman, beringat2lah kita...sesungguhnya rezeki yang baik disampaikan daripada Allah melalui makhluk2 Allah yang baik...dan bila akhlak kita terpelihara, percayalah dan berterima kasihlah kepada makhluk Allah yang sampaikan perkara yang baik kepada kita semua...semoga iman kita teguh mengingati Allah...Ibubapa juga berusaha membesarkan kita dengan memberikan kita makan drp hasil2 yang baik....sekiranya, tidak baik, maka memang mudahlah kita lupakan ibubapa kita...samalah dgn apa yg difikirkan org yg kata itu tanggungjawab kerajaan bagi semua tu pada rakyat...jadi, jangan marah bila org cakap kita derhaka pada org tua kita sebab kita bagi alasan yg sama yer...Rasulullah S.A.W mengajar kita supaya menghormati dan berterima kasih pada orang tua kita sebab membesarkan dan memberi kasih sayang kepada kita dgn memberikan perkara dan makanan2 yg terbaik utk kita....jadi, samalah konsepnya kan....muhasabah diri semua

      Delete
    4. AnonymousOctober 27, 2013 at 11:12 PM & AnonymousOctober 28, 2013 at 12:31 AM
      Apa bodo kayu sangat, yg dimaksudkan 5 tahun sekali tu, bila nak mengundi baru sibuk dan kalut puak2 umno/bn ni nak bagi itulah inilah. Lepas mengundi muka hidung hilang.
      Sebelum mengundi, bukan main rakyat nak dibela ... lepas mengundi, minyak naik, gula naik ... kenai sangat dah dgn perangai puak puaka ni ...

      Delete
    5. Kerajaan sudah sediakan mekanisma kawalan harga barang terutama barang keperluan umum. Kalau diikut betul-betul maka tidak akan berlaku kenaikan harga yang gila-gila/tidak munasabah. Tetapi perlu diingat banyak antara barang itu diluar kawalan negara (sumbernya dari luar dsb) dan juga dalam Malaysia ini daripada peruncit sehinggalah pengilang adalah cina dan cina dan cina dan cina........kalau mereka memanipulasi harga sorok barang monopoli barang dll sangat susah nak kawal.......cina punya link bukan sahaja dalam negara malah diluar negara......fikir-fikirlah dulu sebelum menuduh semuanya salah kerajaan.........

      Delete
  3. Apapun bersyukurlah.

    ReplyDelete
  4. Ingat Syurga .. ingat Pas ..
    Anak kunci syurga ada di pulau melaka ..

    ReplyDelete
  5. Ni dia org mergong...toksah dok gaduh...pas menang cukup...

    ReplyDelete
  6. Dey machai ... siapa lumbu, siapa sapi? Itu benih padi kerajaan punya, macai ingat BN punya ka? Kalau ini dey parpu jadi pemerintah, aku ingat duit note kertas kita pun dia mau letak lambang BN ... bingai punya orang ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih elok letak lambang BN dari lambang PR ( baca PAS ) yang dilaknat Allah kerana menyekutukannya... kurang sikit mudharat..

      Delete
  7. mesti lah kena letak lambang BN pada benih tu...
    kalau tidak ada le macai PAS ngaku benih tu Pas yg bagi...
    woi macai Pas kalau tak spin bukan Pas nama nya...

    ReplyDelete
  8. Pepatah Moden
    (copy paste je)

    Kalau tak memfitnah bukan Pas
    Kalau tak spin bukan Pas
    Kalau tak mengumpat bukan Pas
    Kalau tak maki hamun bukan Pas
    Kalau tak ganas dan brutal bukan Pas
    Kalau tak guling atas jalan bukan Pas
    Kalau tak hipokrit bukan
    Pas
    Kalau tak edar tin milo mintak dan songlap entah kemana duit rakyat bukan Pas
    Kalau berjanji tapi tak tunai janji bukan Pas
    Kalau tak kata orang lain kafir bukan Pas
    kalau tak bantah usul haramkan SYIAH di kedah bukan Pas
    Kalau tak jual kalimah Allah pada kafir bukan Pas
    Kalau tak kata orang lain buat kebajikan tak dapat pahala bukan Pas
    Kalau tak janji syurga bukan Pas
    Kalau tak serban dan jubah bukan Pas
    KALAU TAK MINTA BANTUAN SETAN (DAP) UNTUK MENGHANCURKAN MELAYU ISLAM BUKAN PAS

    ReplyDelete
  9. Ini post buka pekung sendiri. Sudahlah salah guna harta kerajaan lepas tu maki hamun orang pula. Jangan nak menipu. Masa PAS perintah Kedah dulu, habis semua subsidi kena tarik. Petani MELAYU kena beli benih padi, baja dan racun sendiri sebab kerajaan persekutuan marah kalah dengan PAS. Hang ingat aku menipu? Pergi tanya petani di Kuala Kedah ke, mana-mana.

    Sedih aku fikir melayu boleh aniaya melayu sampai macamtu sekali. Tapi almaklumlah Parpu bukan melayu pun. Dia peduli apa.

    ReplyDelete
  10. memang patut pun kena tarik...
    klw dah berjanji macam2...rasa mampu tadbir negeri...dapat kuasa negeri tadbir lah sendiri...ini asyik dok salah orang sampai kiamat...haprak puii...

    ReplyDelete
  11. Saya sokong anon oktober 28, 2013 at 11:21am.

    Memang patut pun kena tarik
    Kata PAS bijak, carilah cara sendiri bagaimana nak bantu petani.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!