PNAS BERAPI! NAMPAKNYA MACAI PAKATAN HANJENG MAKIN PANAS DENGAN SYED MOKHTAR!

Aku tak tau nak cakap apa lagi dah dengan penyokong Pakatan ni, asal gula naik je Syed Mokhtar mereka serang dan terkini mereka gambarkan kununnya bila Syed Mokhtar ambil alih gula dari cina racist bangsat si Robert Kuok maka Syed Mokhar la puncanya gula naik.

Pecacai-pecacai Pakatan Rakyat sekarang sedang sibuk memanipulasi dan memutarbelitkan apa-apa sahaja isu yang telah dibangkitkan oleh Najib Abdul Razak dalam Pembentangan Belanjawan 2014 semalam. Dan sudah pasti beberapa perkara yang dilihat dekat dengan rakyat, menjadi perhatian, walaupun pada masa yang sama, mereka tidak faham pun apa itu GST!!!

Pecacai Pakatan Rakyat sekarang sedang sibuk membandingkan HARGA GULA dari zaman Robert Kuok dengan Syed Mokhtar Al-Bukhari. Dan seperti biasa, apabila seseorang itu merupakan PECACAI PAKATAN RAKYAT, bermakna dia akan sentiasa mengutuk bangsa Melayu walaupun dia sendiri berbangsa Melayu.

Dan biasanya, perbuatan tersebut akan dilapik dan didalihkan dengan kata-kata, 'AGAMA LEBIH PENTING DARI BANGSA' walaupun dalam banyak hadis, Nabi s.a.w begitu menyayangi bangsanya iaitu Arab Quraisy.

Membandingkan harga gula antara zaman monopoli Robert Kuok dengan harga gula pada zaman 'perkongsian' pasaran gula antara Robert Kuok dan Syed Mokhtar Al-Bukhari, jelas memperlihatkan kedangkalan para pecacai. Malah ia jelas membuktikan betapa terdesaknya mereka untuk menjilat lurah punggung Robert Kuok yang sekarang ini menetap dan bermastautin bahkan besar kemungkinan akan mati di Hong Kong.

Mengapa agaknya mereka tidak membandingkan harga gula dari zaman sebelum penjajahan British dengan zaman sekarang? Bukankah itu akan lebih menampakkan jurang yang sangat luas? Dan mengapa pula tidak membandingkan harga gula yang ada di pasaran dengan gula yang dihasilkan sendiri?

Harga makanan dunia memang sedang naik. Gandum, beras, sekoi, oat dan jagung telah naik harga berkali-kali ganda. Tidak ada mana-mana negara yang SEBODOH MALAYSIA memberikan subsidi yang amat keterlaluan untuk komoditi berasaskan makanan walau Amerika Syarikat sekalipun. Malah Russia dan China turut menyekat eksport gandum ke negara asing tidak lama dahulu bagi memenuhi permintaan tempatan.

Agak-agaknya para pecacai tahu ke benda-benda segini? Atau mereka sebenarnya memang dilahirkan tongong dan bahlol sehingga akhirnya membenarkan situasi mengapa mereka menyokong Pakatan Rakyat?

Kat atas ni artikel tulisan blogger Flying kick, aku harap lepas korang baca artikel ini korang faham la ya, dan tolong jangan jadi melayu bodoh yang suka kena tipu dengan cinabeng laknatullah! Harga naik sebab kerajaan tari subsidi mengong, bukan sebab Syed Mokhtar nak naikkan ikut suka dia.

Aku tengok Cinabeng ni secara konsisten menyerang penaga Melayu Islam bernama Syed Mokhtar ni, dan paling menyedihkan ada melayu bangang dok tolong mereka ni...

56 Responses to "PNAS BERAPI! NAMPAKNYA MACAI PAKATAN HANJENG MAKIN PANAS DENGAN SYED MOKHTAR!"

  1. FElda & syed mokhtar import dr brazil, sb yg dekat dr Filipina dah kena blok dan di hantar ke hong kong dan china, jk dulu bg subsidi byk gula di seludup ke thailand & sekitar asean. APa guna bg subsidi jk diseludup dan kira sendiri siapa yg monopoli dulu , nilai sendiri siapa yg ambil tindakan betul. Antara kurangkan subsidi blh cegah penyeludupan atau teruskan subsidi byk penyeludupan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak kuat sex jgn mkn gula. pesan lu punya pm

      Delete
    2. nak kuat sex kene kuat kunyah kacang... pesan fuckatan punye PM.. lepas tu baru makan karipap.. nikmattt..

      Delete
    3. Sebenarnya penguatkuasa tidak telus dan jgn jadi alasan subsidi ditarik.Tgk rokok putih hari2 senang msk.

      Delete
  2. Replies
    1. nak kuat sex jgn mkn gula. pesan lu punya pm

      Delete
  3. nak kuat sex jgn mkn gula. pesan lu punya pm

    ReplyDelete
  4. bila kuat sex boleh ramai2 pakat balon chinadoll ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apesal awak ni asyik ulang ayat yang sama? Awak ni gila sex ke?

      Delete
  5. harga gula dipasaran sebenarnya sentiasa sama atau berubah sedikit2. Yg beza hanya harga jualan pada rakyat. Zaman robert kuok kerajaan yg tanggung subsidi n byr pada robert dan sekarang bila tiada subsidi rakyat yg membayar harga penuh.
    Tak ada kena mengena pasal robert atau syed mokhtar... cuma sekarang tak ada subsidi seperti dulu.
    wubra.blogspot.com

    http://wubra.blogspot.com/2013/10/securiforce-difitnah-motif-politik.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai rakyat tak faham fungsi dan beza antara subsidi dan cukai dalam sistem ekonomi..sama juga kenaikan harga petrol sebab kerajaan tidak lagi membiayai subsidi akibat kenaikan harga petrol di pasaran. Yang tanggung kenaikan harga minyak itu rakyat yg banyak gunakan petrol. Golongan manakah yg banyak gunakan petrol? Faham2 lahhh....

      Delete
    2. Golongan kaya dengan kereta-kereta besar, kilang besar, rumah besar, perut besar, nafsu besar tetapi akhlak kecik terutama cinabeng, pariah, dan melayu pakatan.

      Delete
  6. aku harap kerajaan naikkan gula biar sampai rm5 hingga hujung tahun ni. baru padan muka semua.naik 34 sen pun nak bising. tak ada duit keluar malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Statement yg bodoh.Guna kepala otakla!

      Delete
  7. lepas ni kang restoran2 buleh la naik harga minuman...teh tarik Rm2 secawan...kehkeh
    dato hasan malek kasi pantau sikit

    ReplyDelete
  8. Masa aku sekolah dulu, zaman sebelum 80an harga getah keping dok dalam 70sen sekilo, getah sekrap dok dalam 20sen sekilo...itu jam pakai pikul lagi. semua getah dimonopoli oleh Lee Rubber dan tokeh Cina.

    Sekarang getah beku dah sampai RM6 sekilo, tak payah bengkak ketiak pulas mesin getah, kira jual ketul jer. Lee Rubber pun banyak dah tutup. Jadi jangan lah dok kira sangat yang korang kena bayar bila membeli dan menterkedarah, bila kalau ada barang yang kau orang jual pun berganda dah naik harga. Kena fahamlah sikit ekonomi...Rafizi kan terer pasal ni. Cakap sama dia dulu berak belakang semak, dalam parit FREE jer. sekarang kat KLCC kencing saja kena bayar RM2. Mana ada barang murah.

    Selama ini tokeh-tokeh Cina bagi Melayu makan FREE ker??? Lagi mau sembelih Melayu adalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu lupa tokeh2 cina paling byk byr cukai kpd krjaan dn ramai melayu pulak mkn rasuah jd suruhan tokeh cina.

      Delete
    2. memanglah tokeh cina paling banyak byr cukai sbb dia org berniaga..tapi siapa pembeli terbanyak , kalau bukan org melayu../.kalau melayu tak beli, tak kayanya dia org....kalau suma melayu beli kat tokey melayu..sudah tentu tokey melayu pembayar cukai tidak pun pembayar zakat terbanyak.

      Delete
    3. Berapa ramai tokey melayu yg byr zakat.sumbangan zakat byk drpd pekerja2 middle klas yg patuh pd agama.

      Delete
    4. Kenyataan BODOH yang dibuat oleh anon October 27, 2013 at 9:24pm adalah kenyataan orang yang lupa diri dan tak tahu sejarah.
      Dengan kekayaan melimpah ruah cina cina di Malaysia kalau setakat membayar cukai beberapa persen tu belum dikira cukup, sebabnya mereka mereka mendapat ehsan daripada orang Melayu untuk jadi warganegara dari zaman kemerdekaan. Cuba anda tengok sekarang dek kerana ehsan orang Melayu maka cina dapat mengaut sebanyak sebanyaknya hasil dari bumi Melayu ini. Itu belum dikira sebelum merdeka lagi. Layaknya orang menumpang mesti membayar kepada tuan punya tanah.

      Delete
  9. Ala.. baru berapa gram je gula taruk dalam minuman.. nak naik harga minum: [(34 sen/1000 gram) x berapa banyak gram gula dlm secawan + harga sedia ada]. Mustahil la harga mendadak sampai secawan kena 2 ringgit.. Kalau kasi naik harga minum dgn alasan harga gula naik, dah sah itu cacai pembangkang!

    P/s: teh tarik naik RM 2 tu campur gula ke? Bukan teh tarik tu dibuat dari air, teh dengan susu pekat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susu tak guna gula ka...anon 3.45 komen biaq pakai akai no....

      Delete
    2. susu chinadoll mane ade gula...

      Delete
    3. anon 10;19 am......aku guna otak .. berapa banyakkah gula dalam 2 sudu susu tuu sampai nak naikkan harga 10 sen ke RM 1.00... sila komen cara analitikal bukan nafsu

      Delete
    4. bro susu pekat f&n tahun 08 tak silap aku Rm2++ je.
      skrg ni susu f&n tu dh naik Rm3++.
      lepas pm umumkan gula naik 34sen baru2 ni tak mustahil susu f&n tu naik Rm4 setin,so kenaikan gula mmg sgt mempengaruhi harga susu pekat dipasaran dan harga teh tarik,nescafe ais & milo ais turut terkesan...hehe

      Delete
    5. Betul bro lu ada fakta!

      Delete
  10. Pembangkang memang tak guna, barang asyik naik harga saja.

    ReplyDelete
  11. Mamat atas tuh asyik seks seks seks....tak der kejer lain ka geng penyokong pembangkang nih.

    ReplyDelete
  12. Assalam. Mohon agar blog ini http://toramalaya.blogspot.com/ di linkkan dengan blog Tuan yang hebat. Terima kasih.
    Tora Malaya..

    ReplyDelete
  13. ini semua salah nuar,dlu dia yg beria2 buat manifesto nk kasi Rm500 bantuan kt rakyat msia klau dia menang. pastu najib pn rasa tercabar & mula buat br1m.
    la ni bajet kerajaan dh tak cukup bajet,kena potong subsidi gula petrol diesel & naik cukai rokok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah kerana anda telah tempah tiket ke NERAKA dengan fitnah tesebut.... selamat berbahagia diasana...he he

      Delete
  14. nak kuat sek suruh lu punya PM turunkan cukai Viagra dan cukai KY jelly untuk kegunaan laki dan bini PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM - Peliwat Malang..

      Delete
    2. najib pun satu , kalau nak kurang kan orang makan gula , jangan le bagi alasan yang menampakan kebangapan diri, bagi le alasan yang konkrik sikit (cth. harga gula dunia naik) ,jangan le bagi alasan yang budak sekolah rendah pun ketawakan. lagi satu kalau nak orang makan gula , cuba naikan harga gula sampai rm20 sekilo, dah tentu orang tak larat nak beli, mamak kedai pulak tentu naikan teh tarik Rm15 segelas, tak ada le orang melayu nak jadikan kedai mamak macam rumah kedua, kalau tidak orang melayu ni dia duduk kat kedai dari pagi sampai ke subuh, bali rumah pun untuk makan , mandi dan sembahyang saja, duduk kat kedai cerita juta2 , tapi dah berbelas tahun tahap kewangan tetap macam tu juga, yang kaya mamak kedai , dari satu kedai bukak cawangan berbelas2 dekat satu malaysia.

      Delete
    3. Aku setuju.... Orang kita sudah terlalu banyak makan subsidi sampai jadi darah daging..Cuba fikir satu ketika SUBSIDI ditarik secara tiba2..ape persiapan yang kita ade ???.Subsidi gula boleh disalurkan untuk Perumahan Rakyat..itu lebih adil..

      Delete
  15. Orang melayu ni suka sangat gunakan gula dalam makanan . Tu sebab kebanyakkan pesakit kencing manis terdiri dari orang melayu . Kurangkan minum kopi atau teh setiap hari . Lebih baik amalkan minum air kosong setiap hari . Kalau badan sihat , kita happy . Kalau kita happy , keluarga kita pun happy juga . Paling penting dalam hidup adalah tubah badan yang sihat . Duit berjuta pun takde guna kalau kita terlantar sakit .

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnye kn..gula ni mmg buat untuk minuman je kan??? masak2 ni kita pakai garam saje..tu yg makanan sentiasa sedap...donut pon celup garam..baru kick rasa donut tu kn??

      Delete
    2. Betul tu kita nak masak 1 biji Donut kita kena celup 10 kg gula... baru kauuuw..he he.. lepas tu kta pakat2 hantar kaki kat hospital utk potng.. he he

      Delete
  16. apa yg bengapnya.dulu krajaan tolong apek gula smpi jd billionair hampa kutuk krajaan.x bsyukur mntekedarah gula murah.la ni krajaan susahkn apek gula pon hampa bising.mak pak hampa kaki berulat kena potong sbb diabetes,muka hampa gak yg kelat.geli nk jg.buah pinggang mak pak hampa rosak,tiap2 mgu kena dialisis,hampa gak yg tarik.pas2 hampa pon salahkn mak pak hampa makn gula xigt dunia.hahaha..2 la keja hampa ari2.salahkn org.smua org buat xkena...yg hampa nmpk poket kui nipis sbb gula naik.kpd golongan peniaga mknan,ubah la mentaliti.xbmkna bila kurgkn gula dlm masakn/mnuman maka semua jd xsedap.pmbeli pon lama2 akn tbiasa.

    ReplyDelete
  17. Gula mahal pun tetap juga dimakan berlebih-lebihan

    ReplyDelete
  18. Bila sudah kena penyakit penyakit apa2 pon itu bermakna nikmat2 sudah Allah tarik. Semuanya hak Dia. Nak komplen hapa lagi. Elok mencegah dari mengubat. Control la check n balance eating habits dari pagi hingga mlm. Ramai yg tiada self control lepas tu salahkan org lain salahkan makanan walhal diri sendiri yg rakus kpd badan sendiri.

    ReplyDelete
  19. Syukur!.......semenjak sabsidi gula dimansuhkan, aktiviti seks saya sudah semakin rancak. Terimakasih Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaaa....selama ni kamu lemah sex ke? kesian kat bini kamu...tumbang awal...lol...

      Delete
    2. Mintak cepat-cepatlah GST dilaksana. Hari-hari duduk rumah, minum kopi takde gula, takde duit nak keluar sebab semua benda mahal, kongkek 5 kali sehari semalam, selepas solat.

      Syukur kepada Umno.

      Harap bil air tak kena GST sebab mandi junub 5kali sehari.

      Delete
  20. Kamprey ni nak salahkn org je... entah 2 rumah dia pun tungang langang

    ReplyDelete
  21. mls da aku nk jd polite...kau xpe la duet botingkat tingkat...kami ni org xbrape senang..bukan kami xleh beli gula rm2.84 tu..bende tu kalau statik xpe la..kalau xde impak ke bende lain..ni benda asas bos...penipu la kalau ADMIN xckp xguna gula setiap hari..pastu tambah2 lak GST ni..botak bos..kalau pru14 ni BN menang pulak xpelik la...sbb mlayu mudah lupa n ic pon senang dapat..pastu warga asing bole tembak lg kepala org..buat cm main counter strike..HIDUP BN #Syukur m'sia masih aman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pasti kalau BN kalah ..Harga Gula tak naik.... Gula adalah masalah global.... Dan Kalau Pembangkang Menang Subsidi aakan diteruskann... Tengok ajelah pada negeri yg ditadbir pembangkang... yang banyak rumah urut dan kedai arak dimana.....

      Delete
  22. Hahaha, bangang, compare dgn tahun 1968 tu.

    ReplyDelete
  23. aku kesian betol dengan peniaga melayu..apa-apa yang di usahakan, memang akan di pandang rendah..mungkin takde adjust kot, itu yang subsidi sentiasa kena tarik..faham2 la yer..

    ReplyDelete
  24. kesian aku tengok balaci-balaci bangang dok pertahankan org yg dok tunjuk kat org yg dia zuhud...konon le tu....tapi pada masa yg sama dok kaut billion2 dari wang rakyat.....kalau tak reti nak guna otak/akal untuk berfikir....dicadangkan berkawan dgn lembu...

    ReplyDelete
  25. kenapa anjing pakatan tak bising pasal perompak subsidi disel yg setiap malam berkeliaran distesen minyak beli disel subsidi untuk industrial users? DHM kena lebih tegas dan kalau tak mampu nak kawal mintak tolong dengan VP01 Zahid hamidi. perompak subsidi disel tu hampir semuanya bukan bumiputra. hapuskan disel subsidi dan berikan subsidi cara lain.

    ReplyDelete
  26. sekolah tak abis...skola la kat google......walaupun robert kuok x naikkan gula setiap 1kilo korang beli gula subsidi tu dia ttp dapat baki subsidi kerajaan dibayar padanya...apa bezanya...yennadey betul...

    anyway kalau korang rajin lagi google kerajaan malaysia menandatangani perjanjian 20 tahun dengan australia selaku pengeluar gula terbesar...macam perjanjian air singapoe malaysia....so masa kuok lepaskan csr pada kerajaan...dia bukan terpaksa tapi dia sengaja sbb dia perlukan duit untuk beli saham dalam sykt pengeluar gula di australia........

    org islam gambarkan robrt kuok baik padahal dia tipu kerajaan sbb dia tau perjanjian dah hampir tamat so dalam masa dia perlukan duit untuk beli sykt pengeluar gula terbesar sbb dia tahu kerjaaan malaysia akan amik dari sykt tersebut...patriotik sgt dia tipu duit rakyat malaysia korang sanjung dia...kiri kanan depan belakang dia makan....

    wahai saudara islam ku....iqra...iqra...iqra.....

    ReplyDelete
  27. waaaa selama ini aku telah ditipu oleh robert kuok ... Alhamdulillah ada orang Islam ( Bukhri ) yang mengambil usaha memperdagangkan gula ini sekarang... kenapa orang Islam PAS DAN PKR Benci Kat dia peelik nya..

    ReplyDelete
  28. Robert Kuok dipaksa jual syarikat gula barulah Syed Mokhtar dan kroni bolehlah cepat kaya

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!