PANAS! PETRONAS MENINDAS PENIAGA BUMIPUTRA! SIAPA DALANG DISEBALIKNYA? @omarmu @NajibRazak


Ini apa cerita Petronas ni? Sampai hati Petronas menghalau keluar pengusaha Melayu dan diganti dengan Cinabeng? APa bend ani Omar Ong oi? AKhirnya kau dah tunjuk jugak kau utamakan bangsa kau jugak kan Omar Ong?

Korang tengok video kat atas tu dan nilaikan sendiri bagaiaman Petronas syarikat bumiputera menganiaya peniaga melayu. AKu nak tau apa yang berlaku sebenarnya. Petronas kena jawab isu ini. Jangan takut dengan Omar Ong, Petronas bukan bapak dia punya.

Sampai bila mau simpan anjing kurap bernama Omar Ong ni?

43 Responses to "PANAS! PETRONAS MENINDAS PENIAGA BUMIPUTRA! SIAPA DALANG DISEBALIKNYA? @omarmu @NajibRazak"

  1. Stesen Petronas di Bukit Jelutong terpaksa halau stall hotdog 1901 ynag dimiliki Melayu untuk beri laluan pada Baskin Robbins! Pengusaha stesen yang Melayu tak dapat bantu sebab arahan dari Petronas HQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. singgah solat di Stesen Petronas di Bukit Jelutong. Memenag benar tiada lagi gerai hotdog 1901. Yang ada Baskin robbins.

      Delete
    2. Orang melayu kita ni memang selau percaya fitnah kan? Google la dulu.. 1901 tu bangkrap la bukan kena halau..

      Delete
  2. Betul ni....dulu aku selalu beli sandwich pagi pagi kat kedai mesra, last-last ada kedai roti cina dibuka, bukannya satu hampir semua stesen petronas kedai cinabeng ni ada. Mahal pulak tu...sandwich paling murah pun dekat rm5.00....tolong sesiapa tahu kedai The Bread Story ni...cina mana punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. X salah singaporean chinese pengasasnya

      Delete
  3. Belum apa2 lagi Petronas dah menunjukkan belang dgn menindas bangsa melayu dan mengangkat bangsa cinabeng . Perkara begini kalau dibiarkan akan memudaratkan bangsa melayu yg be kerja di Petronas pada masa depan dan aq harap pukimak2 yg terlebih mengangkat bangsat cina nie akan diambil tindakan yg sepatutnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... sibedah... tu zaman sape.. kubu di era sape... ko tanyala kj calon ketua pemuda.. klcc pun sama.. alamanda pun serupa.. pasar seni pun sekembar....

      punahsihat dr era sape?????? masih nak dipilih dr calun yg sama????? yg Tun M kumpul.. mudah aje dijual... masyukkkkk

      Delete
    2. kau kan penyokong kuat najib.. org sokong supaya najib dicabar... kau marah dlm parpu.. kau tanyalah najib.. ong tu kan kesayangan najib.. semua punahsihat tu kesayangan najib.. kah kah kah..

      ari ni kak bedah ketuk kepala sendiri...

      Delete
  4. Keadaan ini hanya berlaku dizaman Najib dan KJ saja.... Exklusif tu beb!!!.
    Memang si omar celaka tu dah masukkan cinabeng kedlm petronas.... Najib masih buat relax lagi....

    ReplyDelete
  5. Itu anjing kurap boleh pergi mampus...makin lama disimpan makin bawak penyakit...

    ReplyDelete
  6. Mereka yg pakai kereta murah,motor kapcai tidak di benarkan isi minyak di Petronas.Hanya kereta mewah saja boleh melanggan minyak Petronas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. penipu gila ko ni..bidaah betul hahaha

      Delete
  7. omar ong? Habis najib buat apa? Siapa pm? Omar atau najib?

    ReplyDelete
  8. apa nak buat.... aku nie jual air mineral,malangnya petronas kata meka dah ada pembekal dan dah bagi kontrak sampai mati kepada spritzer.../ chuan sin.apa dah jadi nie.Air air lain boleh pula mcm mcm brand kau kasi letak dlm petronas tetapi kenapa air mineral petronas bg hak monopoli... sykt cina pula tu. adakah ini juga strategik kerajaan untuk memperkasakan ekonomi melayu... sekarang musim pertandingan merebut jawatan umno,semua org bagi harapan dan janji untuk mempertahankan dan memperjuangkan nasib melayu dan islam.... betul ke.....?....???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas tahu kilang air mineral tu dekat dgn jerat cina mati, aku dah tak beli lagi air mineral jenama dari kilang tu. Baca dulu alamat kilang sebelum beli air mineral.

      Delete
  9. bapak dia Mustapha ong

    ReplyDelete
  10. Najib kata nak perkasakan usahawan melayu. Mahyuddin pun kata macam tu TAPI APA CERITA NI? SIAPA BOLEH JAWAB?

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib dah menang presiden umno tanpa bertanding..boleh tdo lena skang...melayu menyalak skang dia peduli apa...

      Delete
  11. Jangan tengok kat PETRONAS ajer. Tolong ambil perhatian peniaga bumiputra yang berada di shopping mall di sekitar lebah kelang. Pernah dengar bagaimana peniaga bumiputra melayu cuba di usir secara halus di Suria KLCC. Bukan kah premis tersebut di bawah PETRONAS jugak? Jangan terlalu obsessed dengan keuntungan sehingga prinsip perjuangan bumiputra melayu dicampak ke longkang. Negara ini bina dan ditadbir oleh UMNO di bawah dasar membangunkan ekonomi bumiputra melayu.

    ReplyDelete
  12. PETRONAS kat USJ pun kena.. ramai kengkawan Melayu yang dulu letak kuih-muih, nasi lemak dsb. kini tak dibenarkan lagi menjual di sana.... 1901 di arah tutup, bread story (dengar cerita milik cina singapura) pula dibuka..... apa ke jadahnya ni......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasi Lemak bukan makanan golongan elite UMNO, masa nak undi rakyat baru lah teh O ais bungkus pun belasah. DASAR berpura-pura, ckp saja manis ntah hati busuk dari bangkai. burn in hell lah pemimpin begini dah setengah abad baru sedar nak tubuh Majlis Ulama dalam UMNO. Mulut ckp Melayu MESTI Islam tapi pewaris Nabi ABAI. ABAI..ABAI.

      Delete
    2. nabi abai kepala otak ko berjambul..ko mesti pengikut ajaran sesat..percaya wujud pulak nabi abai

      Delete
  13. Jangan lepas pandang kepada sime darby dan uda holdings. Syarat untuk berdaftar dengan mereka sangat ketat hanya syarikat besar dan bertaraf antarabangsa sahaja yang boleh dapat kontrak kerja dari mereka. Syarikat melayu yang kecil tidak diterima lagi malah yang ada dan telah memberi khidmat sedang dalam proses untuk disingkirkan.

    ReplyDelete
  14. Bagus juga dihalau peniaga-peniaga Melayu yang dok menempek kat Petronas ni. Mereka takdak Class, standard kampung jual kerepak saja. Petronas ni World brand mana ada class jual roti Norbakers, sekurang-kurangnya mesti Baskin Robin kaaa. Kalau Melayu setakat nak jual karipap, tempe pergi main jauh-jauh, memalukan GLC promoter F1 Dunia sahaja kamu nih!!!

    PPIM ni pun satu hal, dok ambik kes-kes kampung ni tak pro lah...Standard produk Melayu ni hanya sesuai dibulan Ramadan sahaja, menumpang tempat letak kereta Majlis Tempatan atau kaki 5 jer..paling tinggi pun kat bazar UDA atau MARA. Mana mau celengj produk Cina...yang gah seluruh donia?? Air mineral pun dah tak boleh lawan, walau disaring dengan tulang bangkai, tetap No 1, superbrand!!

    Lagi pun, Kedai Mesra Petronas perlu ditransform kepada mesra Cina, sebab Cina sahaja yang boleh beli RON97, Melayu mana mampu!!!! Omar Ngong mahu orang Cina berbelanja di Petronas. Jadi bahan bahan yang Cina suka perlu ada di Petronas, termasuk membuang produk Melayu. Pelanggan Cina didapati geli gelemam melihat produk Melayu.

    Faham tak? Amekaw

    ReplyDelete
    Replies
    1. org melayu ni pemalas

      Delete
  15. Tindakan omar ong atau penasihat2 itu adalah cerminan pemikiran ahjib gor lah bai....cuba tengok nazir apa dia buat di cimb?Sama aje...

    ReplyDelete
  16. Moh boikot kedai mesra petronas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan boikot kedai petronas, betulkan mana yang tak betul masa pemilihan pucuk pimpinan UMNO. Jangan pasal nyamuk kelambu dibakar. Saya sokong makcik2 dan pakcik2 berniaga di outlet petronas.

      Delete
  17. Percayalah perkara ni akan dibuat tak ubah masuk telinga kanan, keluar telinga kiri.......akhirnya senyap begitu je.......satu persatu hak kita dicantas.....lama-lama kita tinggal gigi dgn gusi je. Perkara ni dah selalu diperkatakan org, sampai kita pun letih nak baca, nak komen.

    Selagi org atasan tu tak celik, selagi tulah bumiputera akan dipinggirkan.
    Tindakan akan berlaku jika org atasan tu dah celik......itu saja.
    Kita rakyat biasa je yg letih terpekik-terlolong, dia org peduli pun tidak.

    ReplyDelete
  18. Padan muka korang undilah lagi kan demokrasi ni sistem syaiton@dajjal bodoh piang otak tak terpakai..

    kena tipu aje korang dengan Najibul tu kakkakakakakakakak.

    bang nuar@kak jijah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr... stesen petronas depan rumah nik aziz yg harga 10 juta tu pun penuh dgn barang org kafir. nik aziz buat apa? pukimak juga ularmak tersohor. mungkin perlu azhar idrus raja lawak utk buka mcD yahudi kat situ kot. ya...undi lagi nik aziz pukimak tu...

      Delete
    2. nuar,jijah, niky ajis, kit sial semua penipu juga..

      Delete
  19. Sejak dulu lagi saya dah kata fahaman Liberal (baik dlm PKR atau UMNO) memang menyesatkan dan membinasakan kaum Melayu & Agama Islam. Selagi PEMANDU & penasihat Liberal seperti KJ, Omar Ong & Kalimullah yg berkiblatkan dunia barat & USA masih diterima pakai oleh Najib, akan hancurlah kuasa Melayu Islam kerana negara bakal dijajah dan tindas oleh kafir laknat cina tak sedar diuntung, freemasons, Zionist & Judeo kristian barat.

    Pengesahan berita keruntuhan ekonomi USA di tajuk akhbar seluruh dunia :-
    Shutdown chokes Washington, political standoff deepens.
    The first US government shutdown in nearly two decades put a choke hold on Washington Tuesday, as the White House and Republicans dug in for an extended struggle with no way out in sight.
    National monuments were barricaded, US war cemeteries in Europe closed, and hundreds of thousands of federal workers sent home without pay, after dawn revealed the wreckage of America's latest paralyzing political crisis. Saya tak faham kenapa Obama dijemput datang ke Malaysia pada bulan ini, apa manfaatnya sedangkan dah jelas USA adalah budak suruhan Zionist & Dajjal.

    Berita terkini buat tatapan Pengkagum KJ & pendukung Liberal:
    Kajian Merdeka Center yang menunjukkan populariti Tun Dr Mahathir Mohamad mengatasi pemimpin Umno pada masa ini mengejutkan mantan Perdana Menteri itu. Pemimpin yang paling lama menerajui negara itu mengucapkan terima kasih kepada badan kajian itu sambil berseloroh mahu menjadi Perdana Menteri sekali lagi. Kajian Merdeka Center mendapati populariti Dr Mahathir mengatasi pemimpin Umno pada masa kini dengan mendapat undian sebanyak 79 peratus mengalahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak (69%), Tan Sri Muhyiddin Yassin (54%) dan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (58%).

    ReplyDelete
  20. Sejak dulu lagi saya dah kata fahaman Liberal (baik dlm PKR atau UMNO) memang menyesatkan dan membinasakan kaum Melayu & Agama Islam. Selagi PEMANDU & penasihat Liberal seperti KJ, Omar Ong & Kalimullah yg berkiblatkan dunia barat & USA masih diterima pakai oleh Najib, akan hancurlah kuasa Melayu Islam kerana negara bakal dijajah dan tindas oleh kafir laknat cina tak sedar diuntung, freemasons, Zionist & Judeo kristian barat.

    Pengesahan berita keruntuhan ekonomi USA di tajuk akhbar seluruh dunia :-
    Shutdown chokes Washington, political standoff deepens.
    The first US government shutdown in nearly two decades put a choke hold on Washington Tuesday, as the White House and Republicans dug in for an extended struggle with no way out in sight.
    National monuments were barricaded, US war cemeteries in Europe closed, and hundreds of thousands of federal workers sent home without pay, after dawn revealed the wreckage of America's latest paralyzing political crisis. Saya tak faham kenapa Obama dijemput datang ke Malaysia pada bulan ini, apa manfaatnya sedangkan dah jelas USA adalah budak suruhan Zionist & Dajjal.

    Berita terkini buat tatapan Pengkagum KJ & pendukung Liberal:
    Kajian Merdeka Center yang menunjukkan populariti Tun Dr Mahathir Mohamad mengatasi pemimpin Umno pada masa ini mengejutkan mantan Perdana Menteri itu. Pemimpin yang paling lama menerajui negara itu mengucapkan terima kasih kepada badan kajian itu sambil berseloroh mahu menjadi Perdana Menteri sekali lagi. Kajian Merdeka Center mendapati populariti Dr Mahathir mengatasi pemimpin Umno pada masa kini dengan mendapat undian sebanyak 79 peratus mengalahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak (69%), Tan Sri Muhyiddin Yassin (54%) dan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (58%).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Strategi Zionis & Judis Kristin Barat adalah untuk memberikan persepsi bahawa kuasa no 1 dunia itu bergolak dan goyah. Ini merupakan satu perancangan undur setapak kebelakang, menunggu gerakan dunia dan bertindak balas dengan satu ledakan yang lebih dahsyat sepuluh langkah kedepan.

      Siapa sangka skrip dan lakunan 9/11 begitu berjaya memporak perandakan dunia Islam, dan begitu ramai kerajaan dan manusia terpedaya. Itu baru satu keruntuhan bangunan yang disengaja dirancang. Kali itu dilakukan episod kelumpuhan sebuah kerajaan besar.

      Memang meragukan dan membimbangkan.

      Delete
  21. eleh anjing pr pun suka tipu melayu
    kejap hudud kejap takde dalam Quran
    sial jer.tetambah nuwar berahim...muka macam dia,perut macam dia tapi bukan dia
    tak ke bodo je bangsat pr

    ReplyDelete
  22. Lepas ni kalo singgah petronas, cuma isi minyak, pegi tandas, topup, urusan bsn dan cucuk duit kat atm jer. Jangan beli walau satu pun barang di kedai mesra petronas. Kita boikot kedai mesra petronas.

    ReplyDelete
  23. pUAN,
    jANGAN MEMBUAT SEBARANG RAYUAN PADAPUAK2 BABI DALAM PETRONAS.
    bIARKAN PUAK2 BAI PENJILAT TAIK CINABENG LAKNAT MENJAHANAMKAMKAN BANGASA SAUDARA SEAGAMANYA DAN MENJADIKAN CINABENG LAKNAT SEBAGAI DEWA.
    BERSERAH PADA ALLAH.
    MEMANG ITU REZEKI PUAN.
    BANYAKKAN DOA.SEMOGA ALLAH MELUASKAN REZEKI SYARIKAT TUAN DAN MENJAHANAMKAN PUAK BABI PETRONAS

    ReplyDelete
  24. Jika Omar Ong pengkhianat kaum Bumiputera, mengapakah Pak Lah dan Najib bergantung sangat kepada pembabitan dan keputusan2 Omar Ong yang 'merugikan' kaum Bumiputera? Sebaik-baiknya, Najib dan Omar Ong perlu jelaskan dengan segera.

    ReplyDelete
  25. pemimpin UMNO tahu semua ni, tapi sbb tak kacau periuk nasi mereka, ada mereka kesah? dah banyak org laporkan benda ini, tp mereka buat bodoh sbb dah makan taik cina.

    bukan omar shj, Wee Yiah Hin org cina fu chow yg x ada pengalaman pon diberi jawatan tertinggi bahagian Upstream. Habis punah dibuatnya, semua kroninya dari bangsatnya masuk petronas dan pegang jawatan tinggi, yg melayu hanya mampu mengeluh dan mengeluh. sungguh jijik dan hina melayu dibuat oleh cina dan pemimpin umno buat bodoh.

    nak sokong pembangkang untuk melayu, jgn harap, kiamat pon belum tentu mrk sokong melayu. UMNO yg boleh bantu org melayu, tinggal sekerat dua, yg lain dah dimakan cina.

    ReplyDelete
  26. Pegawai kerajaan pun sama.. Kalau yang pangkat besar semua melayu napa susah sangat nak tolong melayu dapat lesen. Nak jual nasi lemak tepi jalan pun kena lesen berjela2..Last-last syarikat besar saja yang boleh comply..Siapa punya syarikat besar ni? Kang kalau kita tanya kenapa tak boleh , biasa la pegawai kerajaan akan kata kena ikut SOP, la prosedure lah.. Bila anak-anak mereka yang dah graduate tak ada kerja menyalak pulak kat kerajaan kenapa tak ujudkan peluang pekerjaan.. Padahal melayu nak bukak niaga bukan main susah nya ..macam2 prosedure ..sampai naik letih dibuatnya.. Kalaulah melayu ada banyak syarikat kan senang jugak anak2 nak dapat kerja.. Nak harap syarikat cina amik graduate melayu????? .. sendiri mau tau..Dalema Melayu yang layu di tanah tumpah darah sendiri..

    ReplyDelete
  27. Kita boikot stesen minyak petronas. Kita isi minyak n beli barang kat petron. Kumpul point 3000 dapat isi minyak free rm 45.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!