PANAS BERKARI! KENAPA PERLU PILIH PEMIMPIN TERTINGGI UMNO DARI NEGERI SAMA? WAJIB KENA BACA

Ini artikel pendek je, aku just nak bagi pandangan pasal pemilihan Naib Presiden akan datang. Aku tak mau sebut nama nanti ada yang kata bukan-bukan, so dikesempatan ini aku nak ambik semangat kenegerian seperti yang diamalkan oleh orang Kelantan selalunya untuk beri pandangan pasal pemilihan Naib Presiden.

Macam ni, Presiden UMNO dari Pahang dan timbalan Presiden dari Johor kan? So apa kata untuk pemilihan Naib Presiden sabtu ni kita pilih pemipin dari Perak satu, Kedah satu, Sabah atau Melaka atau Negeri Sembilan satu la.

Kalau ikutkan kepala sayap pun dah ada dari Negeri Sembilan, Kuala Lumpur dan Melaka kan?

Kenapa perlu ada dua pemimpin tertinggi dari negeri sama iaitu negeri Johor kan? Kan? Kan?

At least kita tengok yang dari Perak tu kena bagi sebab berjaya pertahankan negeri Perak atau lebih tepat lagi berjaya rampas semula negeri tersebut dari tangan Pakatan harami, begitu jugak dengan Kedah yang berjaya dirampas semula dari PAS dengan begitu bergaya sekali kan?

Lain-lain negeri terserah la, nak pilih Sabah ka, nak pilih Melaka ka, nak pilih Negeri Sembilan. At least kita pelbagaikan pemimpin dari merata negeri kan? Salah ke aku tulis macam ni? Apa tak betul ke apa tuliskan ni?

Apa pandangan korang? Ce cite sikit...perlu ke dua pemimpin tertinggi dalam UMNO dari negeri sama?

31 Responses to "PANAS BERKARI! KENAPA PERLU PILIH PEMIMPIN TERTINGGI UMNO DARI NEGERI SAMA? WAJIB KENA BACA"

  1. Assalammualaikum,

    Bro tulis macam ni tak salah, cuma kalau bro tulis sokong si polan si polan yg disokong Ketua Pemuda sekarang, lagi bagus. hanya itu je yg bro boleh tulis, selain dari itu. tulisan bro semua salah. kuang 3x...hehehe

    ReplyDelete
  2. Budaya Kenegerian Perlu dibuang dan dihapuskan SAMASEKALI. Semuanya MELAYU. Dan MELAYU tidak ditakrifkan mengikut NEGERI. Waima kita ada SULTAN bagi setiap NEGERI, kerana BUDAYA MELAYU ITU TERASNYA MUSYAWWARAH , MELAYU DAH LAMA AMALKAN PERKONGSIAN KUASA. Bagi ambe tak relevan dari negeri mana pemimpin itu datang.. Yang Ponting APO EHH PEMIMPIN TU BOLEH BUAT UTK SEMUA MELAYU .. jangan koba kek omak den kato

    ReplyDelete
  3. X perlu...hahaha....mukriz kena menang...kalau tak..semuanya sama jer...xde pun transformasi...sama cam DAP...

    ReplyDelete
  4. tak kisah negeri mana, asalkan bukan kelantan....

    ReplyDelete
  5. Semua perkara mesti diberi pertimbangan, KETOKOHAN ( pengganti berwibawa untuk saat dan tika ini contoh DSZH , Untuk keseimbangan contoh TSIS / DSSA , untuk kecergasan dan ketahanan masa depan contoh D SMM . KEBOLEHPERCAYAAN ( cakap seruba bikin , berani buat keputusan , jitu/padu tindakannya. PENGARUH - mempunyai pengikut yang ramai dikalangan pelbagai lapisan masyarakat, senang dihampiri dan boleh menjadi pencetus kebangkitan apabila diperlukan
    KEBERANIAN - Bersedia berdepan musuh dan digeruni musuh, bersedia mati demi agama, bangsa dan tanahair. ISLAM DAN BANGSA - jelas amalannya ( mendahulukan yang hak, tak melakukan dosa besar, ) tidak meninggalkan bangsanya ( mempertahankan dan memperjuangkan bangsanya )

    ReplyDelete
  6. gila apa... kalu macam tu kerismudim hayut la weee

    ReplyDelete
  7. gila ka apa....kalu macam tu kerismudin hayut la we

    ReplyDelete
  8. Tepat tu.Setuju 100 %, adil dan bijaksana..!!

    ReplyDelete
  9. Bila orang2 negeri lain dah bosan, 'try' tukar pemerintahan la baru diaorang nak mengelabah. Banyak dah jadi macam tue, asyik2 fokus Johor, Selangor, Pahang.. abis tue negeri2 lain tengok ajer ker?

    ReplyDelete
  10. Pencerahannya..hehehehehehe... Naib presiden tak perlu orang Johorkan! Sebab timbalan dah orang Johor. So, perwakilan pilihlah 1 dari Perak, 1 dari Sabah dan 1 lagi dari N9 @ Melaka. Adil apa mcm tu. Kalau nak lebih cerah, soh admin tulis sahaja nama calon. Aku malas tulis, tak sampai hati nak kecilkan hati calon yg tak perlu dicalonkan tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. N9(pemuda) and melaka(puteri) dah ada bro. dok payah lah dua tu

      Delete
    2. oppsss!! lupa bro anon 5:44pm. nyesalnya aku sebab cuai. sebenarnya aku nak highlight sorang calon dari KEDAH! camane pulak boleh lupa nama MUKHRIZ ni....haduiii. apapun, untuk pembetulan secara terbuka aku sokong 110% kpd MUKHRIZ tun mahathir.

      Delete
  11. setuju sangat2 dengan penulis. yang PENTING tak perlu calon yang dari Johor "tu". cukup timbalan presiden dah orang Johor. negeri2 lain pun punyai calon berkaliber. calon dari perak dan Kedah tu wajib kena menangkan. ingat!!!

    ReplyDelete
  12. kau balik kampung je hishamudin..oiii.kalau menang status quo jom kita boikot umno.umno pun dah jadi parti jahat.parti yg dok bela pemimpin dia je,bukan bela rakyat

    ReplyDelete
  13. Aku anak Johor. Aku setuju sungguh dengan ide tu. Aku pun meluat tengok orang cium keris lepas tu minta maaf.

    ReplyDelete
  14. idea tu bagus tapi dalam bab ni yg buat pilihan ahli umno sendiri...tapi kalau ah ada tangan2 ghaib masuk campur termasuk dari pihak istana itu makna dak tak ada demokrasi...yg aku pelik bin ajaib mamat yg tak boleh buat keje sibuk nak panggil istana dan suku sakat buat apa...?dah tahu ahli sendiri dah tak mahu nak undi apa lagi tarikh diri lah...ini tidak heboh satu dunia yg dia ni selalu teringat arwah bapak dia supaya bertindak secara sederhana.....patutle dlm kes lahat Datu dah 6 org Polis mati baru bertindak...kononnya berhati2..tapi realitinya polis yg terkorban....kita tak mahu pemimpin yg camni...tapi yg heran Najib boleh tukar mamat yg takut mercun ni pi pulak jaga kementrian pertahanan??apa ke jadahnya???sedangkan mercun meletup pun masuk bawah kain bini.....aku harap ahli yg layak mengundi untuk nib presiden umno fikir2kan lah...kalau mamat ni masih terpilih ...aku sendiri akan keluar umno,sbb dah tak ada demokrasi lai dalam umno..cakap berdegar2 tapi lain yg depa buat....

    ReplyDelete
  15. Skrg menteri amaran slalu masuk tv....tah apa2 statment dia...tuk anak cuculah or macam2 lagilah.Statement bonggook dri menteri amaran....aku nak tanyalah macamana lak yg mati kat LD tu.....tak ada anak bini ke...tak abis2 saya bg amaran...nasib baik dzh take ober...semua settle....

    ReplyDelete
  16. Bro, aku setuju sangatlah

    ReplyDelete
  17. Bukan ikut brapa ramai dari sesebuah negeri bro tp ikut ketokohan seseorang pemimpin..hisyam kalau bagus orang pilih dia tp kalau hampehh orang johor pon tak pilih dia..betul tak?

    ReplyDelete
  18. aku x setuju idea ko tu bro pk...
    tapi kalo bab hisam keris tu memang wajib di bakul sampahkan...
    dah x releven sekarang...jadi pemimpin tapi penakut buat apa...
    kalo orang umno pilih dia ...mmg x ragu2...orang umno bodoh2 belaka..dan x sayang bangsa

    ReplyDelete
  19. ah parpu kau tak payah berkias kias la.kau declare je jangan undi hishamudin.yang lain tak pe.sialla....
    aku JDT punya org pun tak sokong beliau.Kitaorang bukan kenegerian sgt bro...
    siallla...

    ReplyDelete
  20. Bro,jgn main2 dgn dia. Dia ada black belt color biru tsu

    ReplyDelete
  21. ni apa semua ni TAK SUKA dgn H2O?...dia ok apa...lemah lembut, punya senyuman menggoda n bila ketawa bergegar dewan sabil hampuk2 meja.....pemimpin happy go lucky begini yg kita nak.

    org paling berpengaruh dlm Malaysia ni pun dah nyatakan sokongan pd H2O.....siapa?....tuuuu, MAKnya KJ pemimpin pemuda UMNO/BN yg progresif keliberalannya...susah betui nak disebut....:)

    ginilah.....kita beri peluang sekali lg H2O utk cium keris....kalau lepas dia CIUM dia MINTA MAAF, kita bg amaran jgn buat lg....dia buat lg sekali, kita bg amaran lg sekali n seterusnya sehinggalah H2O ditabalkan menjadi PM kita....ok what...jgn tutup periuk nasi org, tak baik.

    lagipun takdanya negara lain/pengganas nak hantar tentera/anggota mrk serang Mas ni...kalau ada kapal perang atau tentera2 bersenjata dr negara luar kat Mas, itu mereka melancong je tu....bukan ada apa2...sensitif sgt korang ni....aku yakin time tu H2O dgn GAGAH PERKASA akan minum2 teh, makan kuih koci n bertepuk tampar mesra dgn pelancong2 berkenaan.....alangkah indahnya mengenangkan keadaan keSEDERHANAan H2O masa tu...cuba la korang bayangkan, pasti korang akan rasa TENANG, bagai duduk di tepi pantai pd waktu mlm berlantaikan pasir mulus, bertemankan bulan n bintang yg bergemerlapan disapa bayu malam sambil diasyikkan dgn bunyian alam......:)

    atas kesedaran itu, aku mengajak rakan2 pembaca semua, bro Parpukari n bro GAP yg mencilok artikel ini supaya menyokong H2O sbg Naib Presiden UMNO kali ini.

    psssttttt bg la chan skek pd H2O....byk rahsia dia pegang.....kalau bocor mcm mana?...aku chow dulu....KJ dah angkat ibu jari bagus kat aku....masyuk..masyukk....mlm ni nak mkn sate, ikan 3 rasa dgn awek....hihi..lalalalala

    ReplyDelete
  22. Ntahnya, cakap macam org tua..berlapik2. Straight to the point la.. camni "Kami nak Zahid, Mukhriz dan Shafie Apdal jadi VP"..hah..kan senang! Tang KJ tu suruh dia main teng2 dengan budak dia aje..budak2 belum sunat jgn campur keje org dewasa...karang kono marah ngadu kek omak pulak..nyusu bagi bosar dulu...

    ReplyDelete
  23. Kalau kerismudim mng jgk kali ni, aku istihar keluar umno dan masuk DAP, biar pafan muka aku...

    ReplyDelete
  24. Boleh saya cadangkan yang lain..takkan semua jawatan tertinggi UMNO dibolot oleh orang orang yang berambut saje..kena lah ade yang berkepala botak. .barulah adil namanya.

    ReplyDelete
  25. Apala.korang ni kecik telor.kerismudin...hidup khairi liberal yahoo..jahanam umno@umgok

    ReplyDelete
  26. Aku sokong 100% tapi malangnye aku tak boleh nk mengundi sbb aku ahli biasa umno yg berguna hanya pada masa pilihanraya untuk gantung bendera BN

    ReplyDelete
  27. So jangan lupa tau kengkawan yang boleh memilih, ingat pesanan House PK pasal pemimpin dari negeri ni, cukup la satu pemimpin tertinggi dari satu negeri ok?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!