PANAS BERAPI! CUBAAN TERAKHIR UNTUK JATUHKAN MUKHRIZ MAHATHIR - WAJIB BACA

Ini aku baru dapat tahu pasal berita yang sangat mengejutkan, Malaysia Insider harami sudah buat, mereka telah mula main kotor dengan merosakkan nama baik Mukhriz, Big Dog ada kupasannya DISINI, KLIK DAN BACA

Aku tak tau arahan siapa atau siapa upah Malaysian Insider untuk main cerita bodoh tak masuk akal ni. Mujur la berita ni cepat dapat disanggah oleh blogger tersebut bila menghubungi sendiri Mukhriz.

Aku nak share dnegan korang sikit, Mukhriz ni sebenarnya melalui jalan yang sangat sukar di negeri Selangor dan Pahang. Bab Pahang aku tak mahu cerita la sebab aku ramai dah tahu apa yang berlaku disana dan sekiranya kalau korng nak tau jugak, KLIK SINI

Tapi bab Selangor aku baru dapat tahu, ada arahan dari Ketua Perhubungan Negeri yang memaksa semua bahagian di Selangor supaya kekalkan yang 3 ada sekarang ni dan Mukhriz disekat dari berjumpa dengan perwakilan.

Semasa Mukhriz buat perjumpaan di Puchong, ramai gila yang turun dan kat situ la baru Mukhriz serta teamnya dapatt tahu ramai disekat dari berjumpa dengan Mukhriz. Benda macam ni amat mendukacitakan sebenarnya. Tak patut seorang pemimpin yang juga Ketua Perhubungan Negeri Selangor buat macam ni.

Aku harap perwakilan yang akan mengundi esok supaya menjadi rasional dan pastikan Mukhriz menang dengan cemerlang. Aku masih yakin akar umbi memang mahukan perubahan, please do the necessary changes ok?

Kesian Mukhriz tak habis-habis kena naya...semoga Allah memberi kemenangan kepada Mukhriz. Kepada yang cuba nak main kotor ni, insaflah, Allah Maha Melihat!

13 Responses to "PANAS BERAPI! CUBAAN TERAKHIR UNTUK JATUHKAN MUKHRIZ MAHATHIR - WAJIB BACA"

  1. Malaysian Insider ni memang haramjadah besar. Dasar batu api dan kepala babinya memang sangat jelas.
    Tengoklah macam mana portal yang digerakkan oleh wartawan-wartawan hancing itu mainkan isu kalimah Allah, hubungan Semenanjung-Malaysia Timur, isu-isu Melayu-bukan Melayu....semuanya bertujuan buruk.
    Kalau ada ahli politik Malaysia, UMNO terutamanya yang bersekongkol dengan portal haramjadah ni maka sahlah, ahli politik tu pun jenis haramjadah juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sjhtra,sokong komen saudara,kalau betullah ada sekatan pada muhkriz untuk jumpa ahli umno di selangor, nampak sgt umno parti cakap tak serupa bikin,nak kata DAP tak demokrasi tapi umno lagi teruk dari DAP atau PAS...sbb perkara2 macam ni lah rakyat tak suka umno...kita nak pilih pemimpin yg ada roh melayu untuk menjaga kebajikan org 2 melayu akan datang...ini nak paksa pilih pemimpin yg macam kedi nak pimpin melayu...sbb lebih penting kan poket dari kepentingan bangsa melayu....kalau Tun Mahathir kata org bodoh saja yg masih dalam umno tak mahu terima kenyataan itu....pemimpin yg macam kedi yg hendak depa pilih...hancur melayu...

      Delete
  2. Allah bersama hambaNya yang sbar dan benar..Dgn izin Allah..dtkdirkn Mukhriz menang..kun fayakun jd NP...mdh2an..Allah tjukkn jua kbnrnya.amin

    ReplyDelete
  3. macam ayahandanya jugak. sebelum naik, banyak halanagan. Berjaya menempuh halangan, merupakan pemimpin yang cemerlang

    ReplyDelete
  4. Iya,,aku ada dengar selangor nasihatkan kekalkan status quo,tapi tak paksa mereka,,,namun demikian,aku yakin,mukhriz akan menjadi pilihan terbaik utk menduduki vp UMNO pada kali ini

    ReplyDelete
  5. MUKHRIS THE MAN!!

    PASTIKAN DIA MENANG!!

    AJAR CUKUP2 BANGSA CINA DAN KELING PENDATANG BANGSAT DAN MELAYU PEMBELOT MUSIBAT!!

    ReplyDelete
  6. Mukhriz bukanlah seorang ahli politik biasa-biasa,tetapi beliau adalah seorang pejuang yang mempersoalkan UMNO yang kononnya berjuang atas nama agama terlebih dahulu dan diikuti oleh bangsa dan negara.Namun hakikatnya UMNO tidak begitu.Jadi,apa yang dipersoalkan oleh Mukhriz ini amatlah tidak disenangi oleh pemimpin tertinggi UMNO,kerana ia seperti menampar muka mereka.Pergerakkan minda Mukhriz berlandaskan ilmu,bukan bersandarkan strategi politik pancung memancung atau idealogi satu Malaysia dengan niat bagaimana untuk memanjat tangga menjadi pemimpin tertinggi dan disukai ramai.Atas prinsip inilah beliau telah tewas beberapa kali dan dapat menerima kekalahan itu dan tidak pernah cuba membuang apa yang beliau percaya.Hari ini adalah penentuannya dan berkemungkinan besar beliau akan kalah lagi......beliau akan menerima apa sahaja ketentuan Allah S.W.T.Setiap kekalahan adalah penawar paling hebat dalam perjalanan seseorang yang diredai Tuhan.Rakyat bawahan suka kepada pemimpin seperti ini,tetapi tidak bagi ahli politik.

    ReplyDelete
  7. Apa saja taktik yang dimainkan pada hari ini pasti akan mempengaruhi pandangan pengundi setia BN pada PRU14 nanti. Keputusan PRU14 adalah jauh lebih penting berbanding dengan pemilihan UMNO, Jika UMNO takut untuk berubah, ditakuti nanti PRU14 yang akan diubah.

    Jadi fikirkanlah dengan waras, berilah tumpuan kepada "survival" dalam menerajui kerajaan. Ditakuti pengundi setia BN akan bersuara melalui kertas undi PRU14. Sekarang pun sudah kedengaran suara-suara rakyat bawahan berkenaan dengan tidak puas hati kerana UMNO masih berada di takuk lama, tidak berubah.

    ReplyDelete
  8. Aku teringin sgt nak tgk kelaku pemimpin akar umbi UMNO. Politik wang adalah umpama sel-sel barah yg ada dalam tubuh badan UMNO. Keputusan jawatan Naib Presiden UMNO akan memberi jawapan sejauh mana penyakit barah tersebut memakan UMNO dan menentukan samada ianya dapat diselamatkan atau tidak. Iklas aku cakap, kalau Mukhriz kalah, ini akan membuktikan bahawa UMNO diserang barah pada tahap yang kritikal kerana sel barah telah meresap hingga ke akar umbi dan tiada peluang utk pulih serta menanti hari2 untuk disemadikan.

    ReplyDelete
  9. Ini adalah semua cabaran kepada jalan kejayaan. Ini semua hal biasa terutama dalam mengejar dunia. Mukhriz pula perlu cari jalan supaya dia berjaya. Berbeza antara orang bijakssana dan lurus bendul. Lurus bendul ni boleh di kategori bodoh. Kalau nabi lurus bendul Islam tak menang perang la jawabnya.

    Muslihat. Itu perkataanya.

    Siapa bertanding pandailah muslihatnya. Umpama memancing perlu ada ilmunya untuk dapat ikan besar dan banyak.

    Kesimpulannya, ini hal biasa.

    ReplyDelete
  10. Apakah yang dikatakan pembaharuan didalam tatacara pemilihan UMNO kali ini. Adakah dengan memberi 145,000 orang ahli kuasa mengundi ini satu pembaharuan?. Aku nampak sistem pemilihan tak ubah seperti dulu. Dulu wakil-wakil dari bahagian UMNO berkumpul di PWTC bagi pembuangan undi. Pembuangan undi dibuat oleh tiap-tiap wakil dari bahagian kepada calon-calon yang diputuskan oleh bahagian. Sekarang keadaannya sama. Ahli-ahli UMNO yang diberikuasa membuat pemilihan, seramai lebih kurang 145,000 orang, juga akan mengundi calon-calon yang diputuskan oleh bahagian. Kalau dikaji secara lojik nampak jelas ahli-ahli tidak ada kebebasan dalam memilih calon yang mereka fikir benar-benar layak diberi undi yang tersangat berharga itu. Jadi pembaharuan sebenarnya tidak berlaku, cuma pembaharuan dari jumlah ahli yang boleh mengundi sahaja. Sepatutnya, tiap-tiap ahli diberikuasa memilih secara mutlak sesiapa yang mereka dfikir layak dan tak perlu mengikut calon yang diputuskan oleh bahagian. Jadi secara tak langsung akan ada 145,000 keputusan yang dibuat yang perlu dikira. Inilah baru boleh dikatakan pembaharuan dan telus. Tidak sesiapa walaupun Ketua Bahagian boleh mengetahui siapa mengundi siapa dan undi adalah rahsia. Barulah boleh dikatakan bahawa pemilihan pemimpin-pemimpin UMNO dibuat oleh ahli-ahli parti dan ianya telus dan tidak melibatkan wang kerana bukan semua ahli suka kepada rasuah wang. Yang suka habuan adalah ejen-ejen calon dan ketua-ketua bahagian yang tentu ada "secret deal" dengan calon-calon yang bertanding. Sebab tu di masa-masa lalu ketua-ketua bahagian dan konco-konco mempunyai poket yang besar dan mengelembong kerana banyak duit. Saya harap perkara ini tak berlaku kali ini. Mungkin kali ini akan ada beberapa kelemahan akan dijumpai, tetapi UMNO kena pastikan kelemahan-kelemahan perlu diperbaiki. Yang pastinya, ahli-ahli yang diberi mandat membuat pilihan hendaklah diberi kebebasan mutlak untuk memilih tanpa tunjuk pandu oleh ketua-ketua bahagioan atau sesiapa sahaja.

    ReplyDelete
  11. wahai umno selangor,

    2 kali pru korang kalah....sedar lah.
    jangan hasad dengki dengan orang orang sendiri.

    ReplyDelete
  12. Kecewa..tak nampak apa perubahan yang dikehendaki oleh perwakilan dr peringkat akar umbi...tak faham..apa yg berubah ni...suratkhabar pun especially utusan asyik menonjolkan calon calon yang lama.. yang mmg dah ada nama..yang baru tidak diberi peluang untuk menonjolkan diri...ketua perhubungan umno selangor mungkin selesa di bahagiannya sb perwakilan di sana mmg x ingin perubahan juga
    berdasarkan keputusan pemuda,wanita dan puteri dimenangi org yg sama...tapi tidak pada bhg selangor yg lain yg ramai memilih mukhriz...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!