KEPUTUSAN TERKINI PEMILIHAN SAYAP UMNO

Tak rasmi.Selain Khairy leading sakan takat ini,Mas Ermieyati dapat 43 undi VS Jamilah Hanim 9.DS Shahrizat juga lead 11 VS 1 Maznah-Agendanews


KEMASKINI: 6.00 PETANG - Mengikut keputusan tidak rasmi nampaknya untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO,Khairy Jamaluddin setakat ini mendapat sokongan padu bahagian-bahagian. Sumber-sumber yang layak dipercayai berkata dari 60 bahagian yang sudah dikira semuanya solid undi beliau.

Untuk jawatan Ketua Puteri UMNO pula, Mas Ermieyati 38 undi jauh mendahului saingan tunggalnya, Jamilah Hanim 10.

Datuk Seri Shahrizat pula leading untuk Ketua Wanita. Beliau dapat empat undi.Maznah Mazlan baru dapat satu dari UMNO Bahagian Cheras, Kuala Lumpur manakala calon ketiga Raihan Sulaiman Palestin belum dapat undi.

SEMENTARA ITU, dalam sidang akhbar kedua Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan UMNO Tan Sri Tajol Rosli pada jam 6.00 petang Sabtu. Keputusan rasmi semasa untuk calon Ketua Puteri UMNO Mas Ermieyati - 13 undi, Jamilah Hanim - 4 undi.

Calon Ketua Wanita UMNO Shahrizat Jalil - 4 undi manakala Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaludin - 3 undi. Lain-lain calon belum diumumkan.

Menurut Tajol, pihaknya sudah menerima banyak keputusan tetapi mahu mengesahkannya terlebih dahulu sebelum keputusan rasmi diumumkan.

"Jika kita melayari internet kita mungkin dapat (keputusan) lebih dari ini tetapi kita kena sahkan dahulu sebelum kita umumkan," ujarnya.-12/10/2013

Sumber: Agenda Daily

13 Responses to "KEPUTUSAN TERKINI PEMILIHAN SAYAP UMNO"

  1. Lepas ni Parpukari terpaksa jilat buntut dan bodek KJ untuk cari makan....ha..ha...ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian sama blogger2 yg kempen utk jatuhkan KJ, tp KJ menang jugak. So sad! . mcm ni kerusmudin pon boleh menang kalau bhgn dipaksa undi ikut list. benar kah? UMNO masih tak berubah. u alls mmg mintak kena ubah kot, tp pembankang juga hampes, DAP yg dominan dlm PR. tgk di Sgor mrk rancak naikkan rumah mewah tahap dewa nak isi 'siapa' tah? mungkin rakyat baru utk PRU14!!!

      Delete
  2. ape cerita ni? kata liberal. dah UMNO semua suka mamat liberal ke? hampir semua blogger pro BN kempen tolak KJ !

    ReplyDelete
  3. SEMOGA YG MENANG INI AKAN DPT MENJALANKAN TUGAS DGN TEKUN TEGAS BERSIH DAN BEBAS RASUAH. DAH BOSAN DGR TUDUHAN PEMBANGKANG. BUKTIKAN ANDA SEMUA BERHARGA DAN CEKAP MENTADBIR NEGARA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas nih semua lembu dapat condo ler

      Delete
  4. Ke arah mana UMNO? Semakin liberal? Akan ramai lg musang seperti regina lee di bawa masuk..hari berkabung untuk melayu

    ReplyDelete
  5. Kalau betul. UMNO RIP Date: GE14

    ReplyDelete
  6. Ye. Pekak betul ahli2 umno ni x mahu dgr kehendak org ramai yg akan mgundi di pru 14. Masih mahu dilihat parti perasuah. Mati le melayu msia ni.

    ReplyDelete
  7. Dengan pemilihan Shahrizat & KJ, nampaknya UMNO baru saja menempah batu nesan untuk PRU 14.

    ReplyDelete
  8. Mulai hari ini berkabunglah kita semua. Jika ysng liberal sudah diangkat dan dinobat maka tunggu apa lagi. Kita ramai2 keluar parti. Jangan masuk parti pembangkang ; tubuh parti baru. Dan tinggalkan UMNO kepada puak2 liberalis. Ingat, yang memberi undi kpd Ketua mereka adalah yg sama2 berorientasikan liberalisme atau mereka ini tak faham langsung tentang isu2 politik atau perjuangan. Main ikut aje, kata orang. Lagi 10 tahun, negara hancur. Islam pun terima nasib yg sama. Orang Melayu kalah dlm dunia kesamarataan. Kuasa asing 'dictate' segala dasar kerajaan. Habislah Melayu bila pemimpin bukan lagi berjiwa dan berroh Melayu !

    ReplyDelete
  9. KJ may win. Elected by the perwakilan but that doesn't mean the hardcore Malays are for him. The first time he contested the KPU he got daddy power on his side.

    ReplyDelete
  10. Syabas dan taniah pada saudar Khairy. Anda seorang pemimpin yang dapat mengembalikan kegemilangan perjuangan UMNO dengan cara yang baharu. Keyakinan anda dan kehendak ALLAH SWT anda diamanahkan untuk memperjuangkan agenda melayu khasnya dan negara amnya. Sehubungan itu jangan sesekali mengkhniati akan amanah yang PEMUDA UMNO .

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!