FUYOH! LOKMAN NOR ADAM BETUL PUNYA JANTAN SEBAB BERANI SOKONG PENDIRIAN MB KEDAH!

Saya menyokong penuh kenyataan YAB Menteri Besar Kedah, Datuk Paduka Mukhriz Mahathir yang menetapkan pendirian bahawa pihak Kerajaan Negeri akan memberikan keutamaan untuk membantu rakyat yang mengundi BN, berbanding mereka yang jelas tidak menyokong. 

Tindakan ini sewajarnya dijadikan contoh oleh semua Menteri Besar dan Ketua Menteri BN, yang saya yakin turut menerima nasib yang serupa, iaitu dikhianati oleh penyokong DAP, walaupun pelbagai usaha telah dilakukan bagi memenuhi semua permintaan mereka sepanjang lima tahun lepas. 

Selama hari ini, penyokong-penyokong DAP ini  tidak menghargai langsung apa yang telah diusahakan oleh para pemimpin BN dan rata-rata mereka juga tidak berfikir panjang bahawa tindakan menolak BN ini akan akhirnya 'memudaratkan' diri mereka kembali. 

Dan, sekiranya BN masih lagi meneruskan dasar menunaikan segala apa yang dipinta dalam keadaan sedar bahawa ia akan dibalas dengan pengkhianatan, maka percayalah bahawa peluang untuk menarik balik sokongan penyokong-penyokong DAP ini tidak akan diperolehi sampai bila-bila.
 
 
Hari ini pemimpin Melayu khususnya UMNO, harus sedar bahawa masa utk memujuk sudah pun berakhir. Hari ini tibalah masanya kita perlu sedarkan mereka yang telah mengkhianati kita, apa yang mereka akan "hilang" sekiranya mereka terus mengkhianati kita. 

Sikap mereka yang jelas menunjukkan ketidak sediaan untuk hidup bersama kita sambil berkongsi kek kekayaan ekonomi negara amatlah dikesali. Saya percaya umum sudah maklum bahawa tindakan majoriti daripada penyokong DAP ini yang menolak BN pada PRU yang lalu adalah kerana mereka sudah tidak mahu lagi menerima sebuah Kerajaan yang ditunjangi dan ditentukan hala tujunya oleh orang Melayu. 
 
Sungguhpun Anwar Ibrahim, Ketua Umum Pakatan Pembangkang berbangsa Melayu, namun beliaulah satu-satunya manusia yang berani menaruhkan nasib anak bangsanya sendiri dengan menjual harapan untuk menghapuskan Dasar Ekonomi Baru (DEB) serta menghapuskan hak istimewa org Melayu atas nama keadilan dan kesamaraataan. Sokongan luarbiasa yang Anwar terima dari penyokong-penyokong DAP ini sebenarnya kerana mereka sudah bosan berkongsi kek kekayaan ekonomi negara bersama dengan kita. 
 
Kek Ekonomi Sektor swasta sudah lama mereka kuasai hampir sepenuhnya, menjadikan apa yang tinggal untuk dibahagi-bahagikan kepada Bumiputera hanyalah di sektor awam. Itupun hanya sebahagian kecil kerana adanya DEB, yang wujud demi untuk merapatkan jurang ekonomi antara Bumiputera dan bukan Bumiputera. Kerana DEB jugalah, ekuiti Bumiputera di Negara ini telah berjaya kita lipat gandakan dari 2.3% sebelum Tragedi 13 Mei 1969, kepada lebih 10 kali ganda kini. Sungguh pun matlamat kita untuk mencapai 30% pegangan ekuiti masih belum berjaya, namun jika tanpa DEB kita pasti ditakuk lama.
 
 
Namun begitu, pegangan ekuiti 30% yang disasarkan pun sebenarnya masih lagi satu jumlah yg tidak adil kerana ianya tidak sampai separuh daripada jumlah yang sepatutnya dituntut oleh 67.3% kaum Bumiputera di Malaysia. Andainya dihapuskan juga DEB, maka apakah nasib terutamanya usahawan Bumiputera yang rata-ratanya bermodalkan kecil dan sederhana? Apa akan jadi sekiranya semua kontrak dan peluang perniagaan dianugerahkan berdasarkan kepada merit semata-mata? Mampukah orang Melayu dan India bersaing dgn kaum Cina yang merupakan pembekal bahan, tokey kuari, pasir, simen dan bahan mentah lain sejak sekian lama? Ini akan mengakibatkan kaum Cina sahaja yang akan menguasai semua peluang perniagaan dan percayalah, akibatnya nanti lebih buruk daripada apa yang berlaku ketika rusuhan kaum di Indonesia tahun 1998 dahulu. Kita pasti fenomena seumpama ini akan memberikan impak yang sangat negatif terhadap kestabilan politik dan keamanan negara.

Sehubungan dengan itu, saya sekali lagi menyatakan sokongan penuh terhadap kenyataan dasar daripada YAB Menteri Besar Kedah dalam hal ini selain ingin menasihatkan YB Teresa Kok agar mencerminkan dirinya terlebih dahulu sebelum boleh bercakap soal keadilan sosial dan keharmonian kaum.  Pernahkah DAP memberikan keadilan kepada penyokong BN di negeri-negeri yang mereka perintah.

House PK: Ini aku petik dari Mymassa. Kan bagus macam ni Lokman. Siapa lagi nak sokong kenyataan Mukhriz? Aku doakan semoga Lokman menjadi Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Kenyataan Media              
Lokman Noor Adam
Exco Pemuda UMNO Malaysia

25 Responses to "FUYOH! LOKMAN NOR ADAM BETUL PUNYA JANTAN SEBAB BERANI SOKONG PENDIRIAN MB KEDAH!"

  1. admin dh tak siarkn komen ke? Mohon penjelasan

    ReplyDelete
  2. Pemimpin tegas & berani spt sdra lokman seharusnya diberi pertimbangan serius utk disokong. walaupun kenyataannya mungkin dianggap kempen pemilihan tetapi lokman jika dilihat rekodnya adalah tegas dan berani. bahawa beliau kadangkala tersilap langkah adalah lumrah manusia. tetapi keberanian beliau adalah sifat yg harus ada pada seorang pemimpin. jika pemimpin pemuda tetapi penakot dan asyik main selamat itu namanya bukan pemimpin dan tidakmlayak disokong.

    ReplyDelete
  3. anwar ibrahim bangsa melayu ke....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mukriz Mahathir tu bangsa apa?

      Delete
    2. yg pasti lksial cinabeng.. lgeng cina kui.. dap parti cina totok..

      Delete
  4. cakap pasai ekonomi orang melayu, awat bagi lesen halal kat bukan melayu? bukan kata 60%, 20% pun payah.

    ReplyDelete
  5. SAYA TURUT MENYOKONG LANGKAH DATUK PADUKA MUKHRIZ..MAKA ADALAH WAJIB UMNO DIBARISI OLEH PEMIMPIN2 BERFIKIRAN SEPERTI MUKHRIZ.

    ReplyDelete
  6. Aku setuju bukan kerana aku bumiputra tetapi kerana sikap biadap dan sombong bangsa menumpang ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALAU KITA PERHATIKAN DGN MATA HATI KITA AKAN NAMPAK RAMAI GRADUAN BUMIPUTERA MENGANGGUR DIBANDINGKAN DGN GRADUAN CINA. TAU KENAPA? SEBAB COMPANY YG BANYAK YG KITA NAMPAK MILIK KAUM CINA. JADI MEREKA AMBIK GRADUAN MEREKA DULU. ORG MELAYU MEREKA AMBIK UTK JADI KULI SAJA. SENANG NAK ARAH DAN HERDIK. JADI GRADUAN MELAYU YG PRO DAP PAS PKR TGKLAH BUKA MATA. YG AKAN MENOLONG KAMU IALAH KERAJAAN BN UMNO. BAIK BIASISWA KE PTPTN KE SEMUA HASIL USAHA BN. JADI BERHENTILAH JADI BALACI PEMBANGKANG. MEREKA TAKKAN TOLONG KAMU SEMUA.
      JADI APA YG DATO MUKHRIZ BUAT MMG BERTEPATAN. SIAPA LAGI YG NAK TOLONG ANAK BANGSA KITA KALAU TIDAK ORG KITA. GRADUAN BUMIPUTERA FIKIR2KAM LAH.

      Delete
    2. Setuju dgn kenyataan kamu, ramai rakan telah diberhentikan kerja atas faktor2 yg sengaja diambil utk menghalau bumiputera dari tempat kerja. Yg dahulunya syarikat tersebut milik bumiputera, kini hanya tinggal 30% shj tinggal. Yg lain diberhentikan. Inilah akibat apabila cina masuk memegang saham bumiputera, secara halusan mengikis kemewahan syarikat bumiputera dan mengimport pemain cina muda2 mentah/fresh graduan berbanding bumiputera yg berpengalaman yg dibuang dan ditolak permohonan pekerjaan. Disebabkan faktor tersebut bekas pekerja tersebut sukar untuk mendapat kerja kerana byk majikan hr dikuasai oleh cina, dan memaksa mereka membuka syarikat sendiri dgn modal yg kecil, dgn kewujudan deb ini sebenarnya membantu pekerja professional bumiputera utk naik tetapi persaingan agak sengit dgn pengusaha cina2 yg lain dlm permainan perniagaan. Cina takut dengan perniagaan bumiputera, kerana bumiputera jika berusaha, akan cepat maju dan berjaya, mereka akan jaga kualiti dan bantu bumiputera juga. Disebab itu cina chauvinist nk deb ini dimansuhkan. Kerana mereka takut bumiputera melangkah kauh lebih dari peniaga cina.

      Delete
  7. Saya sokong pendirian Mukhriz seratus peratus .. Pemimpin UMNO macam ni yang kita nak .

    ReplyDelete
  8. Ya betul. Siapa silap tikam nombor duitnya hangus tapi kalau kena dapat habuan.

    China faham ini.

    Dah silap tikam no di PRU13 takkan tak mahu rasa padahnya. Banyak sedap....

    Biar kali ini mereka rasa penghargaaan mengapa perlu sokong BN.

    Dia ingat kalau pembangkang kalah kerajaan tetap manjakan mereka. Jadi tidak ada apa yang di rugikan.

    China kalau di beri peluang naik kepala macam Singapura.

    Lagi satu, kesatuan Melayu dan berpuashati pula adalah hanya satu satu faktor kemananan dan kesejahteraan di Malaysia.

    Bangsa lain kucar kacir atau bergaduh sekali pun tidak mengoncang Malaysia tapi kalau Melayu kucar kacir Malaysia pasti tidak aman.

    Oleh itu mereka semua China China tu di ingatkan, jagalah Melayu kerana itu satu satunya kunci keamanan did Malaysia.

    ReplyDelete
  9. Ckp je...blk2 yg dpt kontrak besar msh lg proxy cina.pi la bro!lu ingat msia ni blh maju tanpa org cina ke?pembayar cukai kpd krjaan pun ramai org cina bro.lu fikir bumi ni Allah tetapkan keistimewaan utk org melayu je.Buka minda la bro.tnya apa umno dah buat selama printah selama ni dan sumbangan org cina utk ekonomi kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tanya apa yg UMNO dah buat selama perintah Msia selama ni ??
      Pemikiran kau betul2 dah tertutup ...tak dapat berfikir secara objektif

      Kau lihat sekeliling kau ...banyak Melayu kelas menengah ...byk doktor Melayu, jurutera Melayu, bankers Melayu, managers Melayu ...dan mcm2 lagi professional Melayu
      Semua tu hasil DEB ...kau ingat kalau tak ada DEB ...tak ada bantuan biasiswa oleh kerajaan yg diterajui oleh UMNO ...tak ada kuota masuk universiti .... boleh ramai Melayu kelas menengah seperti sekarang ??

      Punyalah susah org Melayu dulu sebelum ada DEB kalau anak masuk kolej ke ...universiti ke ...terpaksa bergolok bergadai
      Jual tanah ...jual kerbau lembu ...pinjam sana ...pinjam sini
      Dah tu result SPM pun cukup2 makan sebab kemudahan pembelajaran kurang di kampung
      Kalau tak ada ITM .... kalau tak ada kesedaran kerajaan UMNO reserve tempat2 di universiti tempatan utk org Melayu ... aku pasti kaum Melayu masih ditakuk lama ...agaknya mcm pribumi di Indon
      Tak der ler Melayu kelas menengah yg byk seperti sekarang ni

      Delete
  10. awat MAT KILAU PENANG dok meroyan hentam Mukhriz kaw2?

    ReplyDelete
  11. Aper citer misi boikot ko orang tu.dah berjaye ker.

    ReplyDelete
  12. Silap kita sendiri dalam hal ekonomi ni.Siapa suruh kita kongsi segala-galanya dengan cina? Allah S.W.T telah memberi hak mutlak dalam ekonomi yang amat menguntungkan kita,tetapi kita beri kepada cina pendatang ini,maksud saya dalam hal produk HALAL misalnya.Kenapa beri peluang yang Tuhan anugerahkan kepada kita kepada cina bintang tiga ini?Kita kufur nikmat.Kita terus menerus mengamalkan dasar yang tidak bijak ini,kononnya atas nama keadilan.Jakim amat membantu ekonomi cina yang bangsat ke Tanah Melayu ini dengan mengeluarkan sijil HALAL kepada produk mereka, walaupun hakikatnya mereka memperbodohkan kita dan khianat serta memanipulasi logo HALAL itu.Sepatutnya kita yang memonopoli produk halal,kerana pasarannya ada di seluruh pelusuk dunia.

    ReplyDelete
  13. dahla....cukup la...dah 56 tahun menyesatkan rakyat msia dgn janji manis....supaya merakyatkan ekonomi melayu hingga 30% tapi tidak kecapaian. 50 tahun lagi nasib org melayu masih di takuk yg sama...cuma retorik yg kuat akan kembali setiap kali pemilihan pemimpin umno...menjanjikan sesuatu yg tidak akan dikotakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah ckp dgn org bodo mcm ni. Tak sedar diuntung. Sanggup jadi balaci laknat dapp. Jadi mcm syria atau iraq nanti menanggis kau.

      Delete
  14. Aku percaya calon lain xberani ckp mcm Lokman buat ni.. mantap Lokman Adam !!

    ReplyDelete
  15. Aq TIDAK percaya kat budak Lokman nie?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku lg tak percaya kat Azwanbro yg kojanya penuhkan poket dia je dan ada kes SPRM pasal bolasepak Perak. Kalau dia menang NKP tp kantoi kes SPRM hancus la Pemuda Umno. Jamawi lai satu masalah besau, tak buat apa2 cuma tin kosong je dan hanya memikirkan camner nak jadi lebih kayo. Jamawi jauh lebih kayo dr Azwanbro. Fikir2kan lah, apa akan jadi pd Pemuda Umno kalau org2 yg rosak memimpin mereka?

      Delete
  16. Org macam Lokman Adam perlu ada dlm kepimpinan Pemuda Umno Malaysia bukanya yg dok kojanya sakau duit je dan dok mengampu pemimpin atasan tak abis. Demi masa depan Umno yg lebih gemilang kita patut sokong pemuda begini. Azwanbro dok sibuk kumpul kekayaan dan ada masalah dgn SPRM, kalau kantoi dgn SPRM pasal bolesepak nanti akan bg imej buruk pd Umno. Jamawi dok sibuk kumpul kekayaan dan sibuk jaga bos dia org mcm ni pun tak boleh pakai. Irwan Lenggung mungkin ok tp setakat ni takda bukti hasil kerjanya yg boleh dibanggakan utk menjawat jawatan NKPUM.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!