CILI KASI TARUK! TUN M BANTAI MALAYSIAN INSIDER - WAJIB BACA

KLIK SINI

30 Responses to "CILI KASI TARUK! TUN M BANTAI MALAYSIAN INSIDER - WAJIB BACA"

  1. Dr Mahadey wajib pencen dari terus mengkritik orang lain . Ikut macam Pak Lah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr Mahadey mencegah kemungkaran dengan lisan sepertimana yang disaran dalam Islam... Beliau tiada kekuatan fizikal tetapi Allah menganugerahkan Insan ini dengan kekuatan Mental dan ketegasan mencegah kemungkaran dan kesesatan dikalangan umat yang mengaku beragama Islam ( termasuk Islam bertuhan 3 dalam 1 )..

      Delete
    2. Anugerah Allah seperti Tun adalah satu dalam sejuta tapi jenis macam kamu bersepah dimana2.

      Delete
    3. Orang yg sentiasa nak tidur je bila duduk di kerusi macam Pak lah dan Nik Aziz memang patut pencen.TM,masih cergas fizikzl dan mental mampu mengalahkan mana-mana pemimpin tua Pakatan,apa pulak nak pencen.

      Delete
    4. Ini orang mesti mecam Paklah ....... ska tidur .... ramai di jabatan kerjaan ada yang menjadi ketua.

      Delete
    5. 2.46.. dia sudah kata dia akan bekerja sampai lelap mata? Kamu mcm mana? Atau kerjakan isteri mak bapak jadi babu kamu sampai ke tua? Dilema org melayu mcm kamu elok duduk bawah jambatan sebab malas bekerja dan berfikir.

      Delete
    6. Resident of Earth Water.October 30, 2013 at 7:27 PM

      Anon 2.46 a.m

      What is your problem man?

      Delete
    7. Kalau dah otak jauh lebih bodo drp Tun Mahathir, tak payahlah tunjuk sangat.....buat malu keluarga je....

      Delete
  2. Bila kita tak suka dengar, macam-macam lah... pencen lah dan sebagainya. Di negara ini sesiapa juga punya hak dan kebebasan untuk melakukan apa saja dan bercakap apa saja asalkan tidak melanggar mana-mana peruntukan undang-undang selaras perlembagaan negara. Kalau soal banyak bercakap ni kita semua tahu puak manakah yang sejak dari dulu hingga kini dok bercakap perihal keburukan dan kelemahan orang lain tetapi perlu di ingat kemajuan dan kemakmuran yang dicapai oleh negara sejal merdeka sehingga saat ini tiada satu pun melibatkan puak-puak yang banyak bercakap ini.

    ReplyDelete
  3. Yang patut wajib Pencen dari terus mengkritik pemimpin2 yang tiap2 malam kejenyer asyik ceramah je..kalau ceramah agama tak pe juga ini lebih kepada kempen...ayat bau longkang, caci maki ceramah pulak sampai jm11 mlm...org lain sibuk plan nak tdo aeal sbb pagi esoknya nak kerja dia sibuk jaja tin kosong ke hulu ke hilir. Nasib baik Malaysia negara demokrasi kan...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7.08 N 7.19...BETUL DAN BETUL
      pemikiran khalifah anak2 muda seperti kamu yg akan membuat agama dan bangsa maju. In sya Allah

      Delete
  4. Pas patut pencen dari Ceramah Siang Malam Pongg Pangg Pongg! pangg !!! habookkkkk pun tarak.....kalau tak dengki bukan melayu...kalau tak mabok bukan hindu..kalau tak tipu bukan Cina !

    ~~~AHLI PAS PENCEN ULU SEDAKA~!~~~~

    ReplyDelete
  5. Justice atau keadilan hanya dipadang MASYAR nanti. Sampai kita bertemu dengan Allah nanti, banyakkan lah bersabar.

    Aku tenguk Tun seorang yang paling sabar, jiwa sentiasa tenang walaupun menghadapi macam2 tohmahan dan tekanan....tanda orang yang beriman.

    ReplyDelete
  6. Dalam ceramah siang malam memang sedap bercakap suruh orang muhasabah diri, suruh orang taubat, suruh orang jangan rasuah dan menipu. Rupa-rupanya dia yang tak pernah muhasabah diri. tak tau bertaubat dan pengamal penipuan dan rasuah. Bila lah puak-puak ni nak sedar diri ye. Langsung tak mau berubah ibarat pepatah, sepuluh jong lalu anjing bercawat ekor juga.....

    Halim.

    ReplyDelete
  7. Kelaass..tak dak org mcm mahathir, hangpa nak hantaq mahfuz pi Palestine cakap kt dunia? English pun berteraboq.buat malu saja.tak dan maduk lg dkt imegresen dh kena tahan!

    ReplyDelete
  8. Tu nuar aljuburi hari tu kata nak pencen. Tak pencenpun.apa hal nak suruh tun pencen

    ReplyDelete
  9. Tun m jauh lebih baik daripada pm2 yg ada sblm ni.. hidup tun!

    ReplyDelete
  10. Org yg komen tun tak semestinya dr PAS PKR atau DAP....
    Mungkin dr BN hehehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe yg itu musoh dlm selimut...

      Delete
  11. Tolong sebarkan demi kebenaran.

    Yang jadi masalah kepada orang melayu ini adalah mereka sangat mudah percaya kepada orang yang mangaku dirinya " Ustaz ".

    Berita dalam Harian Metro : Seorang Ustaz dari Kemboja datang kutip derma dari orang melayu di Malaysia konon nak buat surau dan mesjid, dan konon nak bantu orang miskin di Kemboja. Tahu2 dia bina banglo macam istana di sana. Tak apa lah setidak2nya orang melayu yang menderma tu dapat juga pahala kerana menolong Ustaz itu membina istana untuk keselesaan diri dan anak isteri dia.

    Berita PRK DUN Sungai Limau : Calon Pas seorang yang bergelar Ustaz. Ustaz mana boleh menipu, Ustaz mana boleh cakap bohong. Tapi Ustaz calon Pas ini bukan tipu setakat satu dua orang sahaja, malah dia berani dan tergamak menipu beribu2 orang melayu pengundi Sungai Limau dan beratus ribu orang2 melayu Pas seluruh Malaysia melalui gambar yang memaparkan pertemuan dia dengan arwah Ustaz Azizan di pejabat MB semasa Ustaz Azizan jadi MB Kedah. Pada hal dalam gambar tu hanya kepala sahaja adalah milik Ustaz Azam calon Pas ini sedangkan badan adalah milik orang lain. Benda ini bukan fitnah, tapi telah diakui oleh Pengarah Pilihanraya Pas iaitu Ir Amirudin. Sekarang satu negara dah tahu Ustaz Pas tak boleh dipercayai, sanggup menipu untuk nak menang pilihanraya.

    Tak tahu lah kalau orang Sungai Limau masih lagi mempercayai Ustaz Pas ???????????

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
  12. Hitler Malaysia haruslah mencerminkan diri sendiri dulu, berbillion aset Negara dipajak kepada kroni sebagai proxi sampai rakyat sekarang ini menanggung angkara Mamak nie. Kereta yg sepatutnya RM20000 jadi RM60,000 , rumah reban ayam yg berhawa panas harganya RM200k ke atas yg sepatutnya RM50,000. Tidak ada kualiti lagi di Malaysia , hanya rompakan demi rompakan yg dilakukan oleh Malabari besama kroni. Harap mamak nie menemui ajal seteruk teruknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni org islam ke? Atau islam pas?

      Delete
    2. 2.42....Aku harap sblm kau tutup mata for gud badan kau naik kudis teramat sgt termsk lidah dajal kau tu. Raja fitnah botox punya lidah dah berkelumat dlm mulut kau tuh. Kerja tak nak buat tau buat ceramah fitnah org. Jg baik lidah dajal kau tuh. Tk.

      Delete
    3. Hallo Ruslizan....
      Sangat2 simpati dgn kamu ni. Banyak ke duit kau yg kena rompak? Byk mana kau bayar cukai? Hang ni QS yg menilai kualiti rumah2 yg dibangunkan dinegara ini ke? Bercakap bergegar-gegar mcm ada semua bukti.
      Hang dh semak ke dan pasti Tun M ni Malabari? Hang ada bukti yg Tun M ni merompak aset Negara berbillion billion ke? Aku cadangkan hang bawak bukti dan buat repot polis dan SPRM dan kpd YDP Agong.
      Jika cakap kosong setakat komen bodoh hang kat sini baik hang bertaubat....kalau apa hang komen ni ternyata fitnah U BLOODY WELL SEEK FOR FORGIVENESS yeop....Dosa besar yg tak terampun.

      Delete
  13. SIAPA LEBIH MULIA : FAKTA atau AUTA ?

    Meh kita banding2kan. Siapa yang lebih mulia keperibadian diri diantara mereka.

    Kes 1.

    TS Muhidin Yasin bukan ustaz pun tapi mudah saja minta maaf kepada keluarga Ustaz Azizan atas kenyataan beliau berkaitan gula dan kencing manis, pada hal beliau sendiri tak pasti sama ada sebut atau tidak perkara yang dibangkitkan.

    Calon Pas Mohd Azam adalah seorang ustaz tapi liat mahu minta maaf atas keslahan menipu orang2 melayu dalam DUN Sungai Limau dalam isu gambar superimposed, pada hal kepimpinan tertinggi Pas Kedah mengakui bahawa gambar itu " memang superimposed ".

    Kes 2.

    Datok Chua Soo Lek juga bukan seorang ustaz malah bukan penganut islam pun, tetapi beliau dengan senang hati mengaku kepada media (surat khabar dan tv) bahawa " lelaki dalam gambar bersama dengan seorang perempuan cina dalam bilik hotel itu adalah dirinya dengan berkata " saya mengaku, lelaki dalam gambar itu adalah saya " dalam isu fitnah skandal sex beliau satu masa dulu semasa masih sebagai Menteri Kesihatan.

    Calon Pas Mohd Azam adalah seorang ustaz malah seorang penganut islam lagi tapi liat mahu mengaku bahawa beliau sebenar tidak ada bersama dalam pertemuan dengan Ustaz Azizan seperti yang disiarkan dalam gambar risalah kempen Pas dalam isu gambar superimposed.

    Saya ada 2 versi jawapan :

    Jawapan pertama : Kalau orang itu penyokong Umno maka dia akan kata " Sudah tentu TS Muhyidin Yasin dan Datok Chua Soo Lek adalah lebih tinggi keperibadiannya daripada Ustaz Mohd Azam berdasar kepada fakta ".

    Jawapan kedua : Kalau orang itu penyokong Pas maka dia akan kata " Sudah tentu Ustaz Mohd Azam adalah lebih tinggi keperibadiannya daripada TS Muhyidin Yasin dan Datok Chua Soo Lek kerana Mohd Azam walau pun telah terbukti menipu tetapi dia adalah seorang ustaz ".

    Ulasan saya adalah : Jawapan pertama adalah berdasarkan kepada FAKTA , manakala jawapan kedua adalah berdasarkan kepada AUTA.

    Pengundi2 dalan DUN Sungai Limau boleh memilih sama ada FAKTA atau AUTA pada 4 Nov 2013. Apa juga pilihan pengundi DUN Sungai Limau, itu adalah CERMINAN KUALITI OTAK orang2 melayu di Sungai Limau.

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
  14. Setakat nak tuduh tampa bukti mcm tu ramai yg boleh. Tp yang aku hairan ramai dikalangan puak puak pembangkang ni kalau kena batang hidung pemimpin pemimpin mereka walaupun terdapat bukti jelas pun tak mahu terima.... mcm mana ni

    ReplyDelete
  15. Si raja fitnah yg suka kat jantan betina agak2 dia meninggal nanti mcm mana 2.42pm? Bagi la anuu mak bapak adik perempuan adik lelaki anak perempuan anak lelaki kamu pd dia. Ooop bagi anuu bini kau skali pd dia hahhh satu lagi how about anuu kau skali..

    ReplyDelete
  16. Ini apa yang Azeez kata bila Astro Awani interview ;

    "Susu pekat tersebut adalah untuk kegunaan jentera pilihan raya kecil yang berkampung di Rumah Baling. Saya tidak tahu bagaimana ia boleh terlepas." jelas Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim ketika dihubungi Astro AWANI.

    Susu pekat tersebut dikesan telah pun luput tarikhnya pada 26 Oktober yang lalu dan ianya dikatanya mengejutkan penerima berkenaan. Tambah Azeez lagi,

    "Sekiranya susu pekat tersebut telah pun luput tarikh, buangkan saja. Ia bukannya untuk dijual. Lagipun secara teknikal barangan dalam tin walaupun telah luput tarikh ia masih boleh digunakan dalam tempoh dua minggu lagi."


    Punya nak menegakkan benang yang basah Azeez bagi macam-macam alasan . Tak sakit hati ke ? Dia siap kata kalau susu tamat tempoh buang saja , soal nya pasal buang atau tidak , ni buat apa lu nak aniaya orang-orang kampung dengan tak periksa lebih dahulu tarikh luput ? Nak glamour pun berpada-pada lah ... nak tunjuk lu warak , bantu orang-orang miskin , dan macam-macam propa la, lu ingat orang tak tau ka dengna lakonan. Sudah-sudah lah Azeez , ramai yang sebenarnya makin meluat bila lu dapat jadi Pengerusi Tabung Haji tu ... lu jilat PM kuat, bukan orang tak tau..

    http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/10/azeez-rahim-walaupun-telah-luput-tarikh.html

    ReplyDelete
  17. kasihan n simpati pada 2.42 pm.kalau kalau takat dengar ceramah tanpa bukti baik diam.buat malu diri sendiri.kehebatan tun membangun malaysia memang hebat....KAMU? APA JASA KAMU PD NEGARA MALAYSIA? jangan tunjuk kebodohan d sini.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!