TERKINI! LAGI SENARAI CALON YANG AKU SOKONG UNTUK TRANSFORMASI UMNO!

Ini aku nak nasihat sikit sama tukang kempen calon-calon yang korang bawak ni, baik bloggers mahupun facebookers ataupun twitters. Sokong la pemimpin mana korang nak dan aku mintak tolong jangan la hentam calon lain kalau pun korang tak suka.

Dont start something that you cannot stop ok! Aku mintak tolong ni. Lepas ni aku tak nak cakap aku nak tengok je siapa yang bawak calon then dia bantai calon lain, kata pilihan adik beradik kan? So lets act like one.

So aku nak promo seorang calon yang aku suka dan aku nampak boleh buat sesuatu untuk UMNO, calon tersebut adalah Sohaimi Shahdan. Mari kita tonton video dibawah ni:

Isu dia bawak ni best, pasal blacklist. Ramai orang melayu tersangkut dan tak boleh nak membuat pinjaman samada untuk beli rumah atau untuk berniaga kerana dah diblacklist. Menarik ni, aku harap Shohaimi boleh bantu orang melayu yang tersangkut dengan belenggu BLACKLIST.

Lagi seorang calon favorite aku untuk Exco Pemuda UMNO ialah Fathul Bari, tak payah nak cerita banyak sangat pasal dia sebab ramai dah kenal dia siapa. Maka aku menyokong penuh akan UFB
Kalau nak buat perubahan inilah masanya...berubahlah...kena berani berubah ok. Bila cerita pasal BERANI BERUBAH maka kita semua ingat slogan keramat inilah yang digunakan oleh Mukhriz Mahathir pada tahun 2009 semasa beliau bertanding Ketua Pemuda masa tu.

Calon seterusnya yang paling aku suka untuk menjadi Naib Presiden adalah Mukhriz Mahathir. Mari kita ikuti wawancara beliau yang dirakamkan oleh Minaq Jinggo dibawah ni:

6 Responses to "TERKINI! LAGI SENARAI CALON YANG AKU SOKONG UNTUK TRANSFORMASI UMNO!"

  1. "ISLAM DIDAHULUKAN"......setakat cakap macam ni burung tiong batu pon boleh.

    ReplyDelete
  2. UFB agak sukar mendapat tempat jika visi perjuangan Islam Didahulukan.sepatut nya melayu didahulukan.mana kala mukhriz agak sukar juga mendapat tempat kerusi naib presiden kerana telah mula mengatakan melayu umno bodoh.aler la nasib umno nie.pemimpin sendiri menghina penyokong sendiri.lagi mau sokong ker.

    ReplyDelete
  3. anon 12:42 pm..ko ni memang betol2 mat bedul la..nak fikir jauh skit pon dah tak bole...matlamat mukhriz tu nak buat semua sekali la ngok..spm gred 4 kot ko ni..

    ReplyDelete
  4. Aku rasa anon 12:42 pm kerja dia takde lain tapi nak membodek kj & najib je. Aku dok perhatikan sejak dulu lagi. Aku loya & muntah2 kalo baca pantun purba dia puji kj. Aku rasa ramai gak cam aku.

    ReplyDelete
  5. MEB, NAJIB & KHAIRY

    MEB has a lot of joy to tell
    Benefit the bumi and Malay farewell
    Opponents are now worried like hell
    Nothing more for them to shout and yell

    Now we see the truth had prevail
    Najib had explained MEB in detail
    We haven’t started they say it’ll fail
    They’re telling foolish and stupid tale

    Whatever they say we never bother
    Opponents attack looks like failure
    Najib and Khairy are getting stronger
    Winning the election is quiet of sure

    Opponents are now in big headache
    For no reason Najib & KJ they hate
    But then they know it’s all God fate
    Their influence is now getting to fade

    Najib’s team is now pulling the gear
    What he announced we already hear
    Opponents are now afraid and in fear
    Some of them are left with cry and tear

    It’s a perfect decision to choose Khairy
    For UMNO’s sake as well as the Country
    Let the opponents be in fear and worry
    We hope later on they will feel sorry

    Khairy perform well as Youth Minister
    Youth and sport bodies he looked after
    Worth for Najib choosing the youngster
    He will come to the top sooner or later

    Go to hell opponents and culprits
    We based on facts that are concrete
    Khairy being promoted due to merit
    It is not the post that he just inherit

    Some even yell and cry like mad
    All their says are dirty and bad
    That's all the way what they had
    Hopefully now they have all regret

    Whether in UMNO or in the cabinet
    Najib and Khairy will still dominate
    We feel proud and rather fortunate
    Let us all give support and mandate

    ReplyDelete
  6. AnonymousSeptember 26, 2013 at 5:44 AM

    Yang kat atas tu pantun/syair puji Najib & KJ, tak rasa loya nak muntah ke ... ?
    Ooppss ... tu bukan pantun purba lagi, pantun omputih non, tak apa kot no...
    Ha hah hahh ....

    Najib dan Khairy susah nak kalah
    Makin sehari semakin menyerlah
    Mereka nak baiki kesilapan Pak Lah
    If you don't like you boleh belah ...

    Hi hih hihh ....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!