TERBAIK! HOUSE PK CADANG MUKHRIZ MAHATHIR UNTUK NAIB PRESIDEN UMNO!?

Ini pandangan peribadi aku, aku nak mintak kalau boleh MB Kedah ni bertanding sebagai Naip Presiden UMNO. Apa pandangan korang?

47 Responses to "TERBAIK! HOUSE PK CADANG MUKHRIZ MAHATHIR UNTUK NAIB PRESIDEN UMNO!?"

  1. Berjuta2 kali aku setuju

    ReplyDelete
    Replies
    1. macamanapun gua sokong najib

      Delete
    2. setuju sgt....kalau nak bertanding Presiden UMNO pon lagi bagus..MB Kedah ni mmg mantap mengalahkn pemimpin2 UMNO yg lain..sekadar pandangan peribadi

      Delete
    3. takkan naib presiden je kot???
      aku rasa boleh up lagi...timbalan ke??
      Mukhriz layak apa...

      Delete
  2. Takde pandang pandangan dah, turunkan terus Datuk pengucup Kerismudin, pakar amaran dan acah acah dr jwtan naib presiden,beri peluang,dorongan dan laluan kpd Datuk Mukriz sbg Naib Presiden.

    ReplyDelete
  3. Sokong 100% , itulah yang terbaik.

    ReplyDelete
  4. Bro ini pandangan lu paling bernasss! gua sokong sangat2! Pasei selain DS Zahid Hamidi bkn semua naib presiden had dok ada la ni perform...kasi tukar dgn DP MM bebbb!!! Dah tentu malatop sbb MM ni beradab melayu lagi brani ambik risiko. Pemimpin pengecut kita takleh nak yakin bro!!!

    ReplyDelete
  5. aku sokong 100%!

    hidup mukhriz!

    ReplyDelete
  6. sejuta kali setuju bro..harap aura House of PK utk DPMM sama mcm pemilihan dulu... #MM4VP

    ReplyDelete
  7. Jika kita mahu menilai umno samada masih bergelumang dng politik Wang atau tidak, mukhriz sesuai dicalonkan utk naib president Dan lihat hasilnya nanti.

    kalau isa samad, Ali rustam Dan hishammudin mendarat - kita sudah boleh agak maksudnya.

    Begitu juga dlm pertandingan ketua pemuda - jika kj tewas di tangan akram sanusi, ia adalah paling-paling-paling mustahil dalam sejarah politik umno Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju 100% dengan pandangan ini. Sekiranya MM tewas bertanding Naib Presiden, kita akan tahu bahawasa nya UMNO tak boleh di selamatkan lagi pada PRU14. Sememangnya ahli UMNO suka kan leader yang akan memberi mereka habuan walaupun tak dapat membangun kan negara.

      For me, I want MM to contest. The outcome of the contest will determine whether I will vote for UMNO/BN coming next PRU14

      Delete
  8. Memang dah jatuh wajib untuk bertanding,udah tak de tokoh pemimpin yg berwibawe..

    ReplyDelete
  9. If he got balls and understood the aspiration of UMNO members and what is democracy all about , go bold and challenge Najib.

    ReplyDelete
  10. Harapan saya supaya Mukhriz dapat menjadi Perdana Menteri Malaysia suatu hari nanti .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku harap begitu juga....tapijanganlah pada 16sept....

      Delete
  11. setuju sgt2..majoriti melayu setuju kecuali yg mengong..dsh tu sedar2 le diri sikit pun takpe le..pelik b. ajaib blh terlepas sampai ke tahap naib presiden..pegang jawatan menteri ape pun semue kantoi..dr segi keduniaan cukup le dh senang pun..tak pegang pe jawatan pun dh blh survive idup..tlggggg le beri pd yg mampu galas t/jawab utk agama,bangsa dan negara..nazri n kairi kalu menang gak kali ni mmg org melayu mengong @ something wrong tlh berlaku..dia perasan menang masa pru 13 sbb diri dia..padahai kita org melayu undi umno sbb jumlah kerusi utk umno..

    ReplyDelete
  12. Tak setuju, ada orang lebih layak dan berpengalaman. Mukhriz jadi MB kedah hanya kerana pengaruh bapanya. Without daddy, Mukhriz is nobody.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Err siapa yang lg layak tu? boleh bg nme?

      Delete
    2. Dari apa yang aku tahu di kawasan DUN N4 Ayer Hitam, penyokong parti lawan pun respect kepada Datuk Mukhriz, bukan atas sebab beliau anak kepada Tun M, tetapi atas sebab kewibawaan Datuk Mukhriz sendiri.

      Delete
  13. Mukriz tak sesuai kj lebih ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ? err xpe la , klau PKR maybe KJ lg sessuai kot

      Delete
  14. Confirm dari Kedah berjuta kali setuju.. Remajakan UMNO

    ReplyDelete
  15. patut dilonjakan pemimpin ini yg nmpknya berkarisma n terbukti wibawanya....

    ReplyDelete
  16. WE AS MALAYSIANS TRULY AGREE AND FULLY SUPPORT ALL EFFORTS TO BRING MUKHRIZ MAHATHIR TOWARDS BECOMING OUR PRIME MINISTER IN THE NEAREST FUTURE. JUST HOPE THAT MUKHRIZ WILL TAKE ALL THE BEST PRACTICES AND EXAMPLES FROM HIS DAD AND NAJIB COMBINED, TOGETHER WITH HIS OWN. MAY ALLAH BLESS MALAYSIA WITH PEACE, HARMONY AND PROSPERITY FOR ETERNITY!

    ReplyDelete
  17. All the best Mukhriz..anak Kedah bersama mu..

    ReplyDelete
  18. Anon Sept 16, 2013 at 11.40pm
    Pls mind your words.Not that DPMM has no balls. U must understand one thing that this was suggest by HK Parpukari. It doesnt come from DPMM himself.

    ReplyDelete
  19. Settle dulu masalah KUIN baru blh psg angan 2.

    ReplyDelete
  20. Saya menyokong supaya Y.A.B. Dato' Mukhriz bin Tun Dr. Mahathir diundi menjadi Naib Presiden UMNO untuk mengisi kekosongan kerusi yang akan dikosongkan oleh Hishammuddin Tun Hussein yang akan dikalahkan oleh para pemilih pemilihan UMNO hujung tahun ini.

    Saya juga berharap agar Yang Mulia Tengku Razaleigh Hamzah supaya bertanding jawatan Presiden UMNO untuk menentang Najib kerana UMNO perlu diselamatkan, Najib sudah tidak mampu untuk mengawal keadaan, banyak kerosakkan yang berlaku. Malahan di peringkat bahagian sendiri pun ramai yang berharap agar Yang Mulia Tengku Razaleigh agar bertanding kerana keupayaan dan kepakaran serta pengalaman Yang Mulia Tengku Razaleigh sebagai seorang ahli ekonomi, ahli politik dan pentadbir negara adalah amat diperlukan oleh negara bagi memulihkan semua sektor dalam negara yang kini bermasalah disebabkan Najib mahu populariti, tapi membiarkan negara jadi tunggang langgang dengan dasar-dasar yang merapu yang dibuat oleh PEMANDU yang merapu juga.

    Kita semua sedar bahawa Yang Mulia Tengku Razaleigh berpengalaman sebagai Menteri Kewangan, Menteri Perdagangan Antarabangsa, malahan beliau yang merintis penubuhan PETRONAS dan Bank Bumiputera yang kini dikenali sebagai CIMB, ketokohan beliau dalam bidang ekonomi, politik dan dan pentadbiran amat diperlukan oleh negara untuk memacu negara ini dari masalah ekonomi sekarang ini.

    Kelemahan Najib dalam menguruskan negara ini dengan berbelanja boros, kemudian membuat program-program yang indah khabar di atas kertas, tapi porak peranda perlaksanaannya perlu ditangani segera. Lihatlah Program Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera, isu ini tidak sepatutnya dibuat program yang besar sebegitu rupa kerana akan melukakan hati bangsa lain, tetapi Najib melihat pemilihan UMNO makin hampir, maka orang-orang bumiputera digula-gulakan dengan retorik-retorik terbaru beliau dengan kerjasama PEMANDU supaya pemilih UMNO mengundi beliau dalam pemilihan UMNO nanti.

    Tapi Najib tidak pedulikan kesan kepada sikap beliau yang suka mengejar populariti seperti Anwar Ibrahim ini akan menyebabkan negara porak peranda dan menyebabkan ekonomi negara makin punah ranah.

    Dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, Najib mesti ditumbangkan untuk menyelamatkan UMNO dan Malaysia. Kesetiaan ahli-ahli UMNO adalah kepada UMNO, Barisan Nasional dan Malaysia, itu yang lebih utama. Tidak guna Najib dan kuncu-kuncunya seperti Hishammuddin, Nazri Aziz dan Khary bergembira kerana menang tanpa bertanding sedangkan UMNO makin punah ranah dibenci masyarakat dan menyebabkan UMNO dan Barisan Nasional dikalahkan dalam PRU 14 kelak.

    Oleh itu, ingatlah keutamaan kita kepada UMNO, Barisan Nasional dan Malaysia, kita perlu perkuatkan UMNO dengan menumbangkan pemimpin yang hanya tahu beretorik dan boros berbelanja wang negara kerana nak kejar populariti.

    Oleh itu, undilah Yang Mulia Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Presiden UMNO yang kelapan dan seterusnya beliau boleh menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ketujuh untuk memulihkan Malaysia, Barisan Nasional dan UMNO untuk kesejahteraan kita semua.

    Malahan saya sendiri berkempen di dalam facebook Najib sendiri supaya orang ramai menyokong Yang Mulia Tengku Razaleigh Hamzah sebgai Presiden UMNO yang kelapan dan seterusnya beliau boleh menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ketujuh untuk memulihkan Malaysia, Barisan Nasional dan UMNO untuk kesejahteraan kita semua.

    Ingatlah bahawa hanya Barisan Nasional sebagai wadah perjuangan rakyat Malaysia, kita tidak boleh percayakan Pakatan Rakyat yang merapu itu, oleh itu Barisan Nasional perlu diselamatkan dari diporak perandakan oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

    Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. KU Li? OKla , boleh lg la . Najib? payah nk ckp~

      Delete
    2. Encik Mohamad: Saya bukan nak membangkang semua hujah saudara akan tetapi satu faktur yg wajib kita halusi berkaitan Ku Li adalah KESETIAANNYA TERHADAP UMNO DAN PEMIMPINNYA?!
      Kredibiliti beliau sebagai Menteri Kewangan mungkin payah nak disanggah tetapi sebagai Perdana Menteri amat2 diragui. Ini kerana keikhlasan seorang pemimpin membela rakyat perlu tertanam dilubuk sanubari pemimpin tersebut tanpa syak. Beliau tidak dpt meyakinkan rakyat, khasnya org Melayu berada dilandasan yg betul utk memajukan M'sia pada masa hadapan. Keperibadian beliau juga menimbulkan tanda tanya yg x pernah terjwb terutama insiden pengharaman parti UMNO thn 1988. Beliau merupakan dalang disebalik kes tersebut walau pon bukan beliau yg mengheret UMNO ke mhkamah????????

      Delete
    3. Roha Din, kalau Yang Mulia Tengku Razaleigh tak setia kepada UMNO, sudah tentu beliau tidak merujuk kembali dengan UMNO pada tahun 1996 yang lalu. Malahan sekarang ini pun, Najib jadi Perdana Menteri, apakah dia berterima kasih kepada pengundi-pengundi Barisan Nasional dalam PRU 13 yang lalu? Tidak pun, banyak dasar Najib menjahanamkan negara, pemansuhan Ordinan Darurat, ISA dan kini dia nak mansuhkan Akta Hasutan 1948, hanya akan membiakkan anasir komunis, subversif dan parasit seperti Namewee, Patrick Teoh, Melissa Gooi, pasangan porno Alvin dan Vivian, Adam Adli, Safwan Anang, Anwar Ibrahim, serta golongan militan dalam PAS, kumpulan kongsi gelap ganas, dan macam-macam lagi. Rakyat perlukan negara yang stabil dari segi keamanan untuk menstabilkan ekonomi negara, jika negara tak aman, macam mana ekonomi nak stabil, bila ekonomi tak stabil, sudah tentu rakyat menjadi susah.

      Kita perlukan pemimpin yang berupaya untuk memajukan negara seperti Tengku Razaleigh, beliau banyak sumbangan kepada negara, seperti Petronas, Bank Bumiputera, serta pembangunan ekonomi bumiputera pada era 1970an hingga 1980an adalah hasil usaha Tengku Razaleigh juga. Tetapi lihatlah apa yang dibuat oleh Najib untuk bangunkan negara ini? Banyak wang dibazirkan dengan program merapu yang merugikan negara. Saya beri contoh pemberian komputer percuma kepada pelajar, apa gunanya sedangkan pelajar boleh menggunakan komputer di makmal sekolah sahaja? Malahan pemberian rebat telefon pintar kepada golongan muda dengan kadar RM 250.00 setiap orang, apa gunanya? Program PLKN yang tak ubah seperti pasukan pengakap dan pandu putri di mana belanja tahunan PLKN adalah RM 700 juta, apa gunanya? Banyak lagi pemborosan oleh Najib untuk memancing populariti jangka singkat tapi memberi kesan buruk kepada negara.

      Negara ini perlu diselamatkan dari pemimpin boros yang tamak populariti hingga merugikan negara dan mendatangkan ancaman kepada negara dengan pemansuhan akta-akta yang selama ini melindungi keselamatan negara seperti Ordinan Darurat dan ISA.

      Walau apa pun yang diumumkan oleh Najib, hanya sekadar pengumuman, seperti Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera, apa gunanya umumkan itu dan ini secara besar-besaran sedangkan hanya perlukan diuruskan oleh agensi kerajaan sahaja dan disiarkan dalam akhbar sahaja? Malahan seperti pengumuman-pengumuman Najib sebelum ini, banyaknya hanyalah retorik, Najib hanya ambil peduli kertas-kertas yang ditaip oleh PEMANDU tanpa melihat apa yang berlaku sebenarnya kepada rakyat.

      Bersambung.......................

      Delete
    4. Sambungan.................

      Dalam isu peluang pekerjaan, Najib umumkan ratusan ribu peluang pekerjaan, tetapi 90% dikaut oleh pendatang asing, penduduk tempatan hanya dapat 10% sahaja, Najib tidak melihat dasar pengambilan pekerja oleh majikan kini yang mengutamakan keuntungan melampau dengan mengambil pekerja asing dengan gaji yang rendah sahaja. Kemasukan pekerja asing di negara ini perlu dikurangkan, malahan pendatang asing yang ditangkap patutnya dipulangkan ke negara mereka dan kenakan kos kepada negara pendatang asing itu.

      Dalam isu bidang pekerjaan juga, apakah yang dibuat oleh kerajaan untuk mengoptimumkan para belia untuk bekerja dalam bidang-bidang yang selama ini dipandang lekeh dan hina seperti buruh ladang, buruh binaan, dan lain-lainnya? Malahan dasar-dasar kerajaan yang tidak mempedulikan golongan belia untuk berusaha gigih dan disogokkan dengan hiburan melampau menyebabkan masalah ini. Pihak kerajaan perlu menggembleng tenaga hingga ke akar umbi untuk menyelesaikan masalah ini, jika dibiarkan begitu sahaja, rosaklah belia-belia di negara ini dengan cara hidup yang tak keruan itu. Pihak akar umbi seperti Pengerusi JKKK, kepimpinan belia di peringkat kampung, taman perumahan, Felda dan sebagainnya perlu digembleng untuk membantu golongan belia ini, bukannya setakat buat majlis itu dan ini, kemudian terbiar begitu sahaja.

      Kelemahan Najib dan kuncu-kuncunya yang terdiri dari Hishammuddin, Nazri Aziz dan Khairy perlu ditangani segera, mereka perlu disingkirkan dari kedudukan mereka sekarang ini kerana mereka hanya pergunakan kedudukan untuk kepentingan diri, sedangkan kepentingan negara terkontang kanting dibiarkan begitu sahaja.

      Oleh itu, selamatkan UMNO, Barisan Nasional dan Malaysia, undilah Yang Mulia Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Presiden UMNO yang kelapan untuk memulihkan negara ini. Ingatlah bahawa kita perlu lihat kepada bagaimanakah untuk menyelamatkan negara dari terjerumus ke kancah kemusnahan yang lebih teruk, tidak guna Najib dan kuncu-kuncunya bersuka ria menang tanpa bertanding dengan menggunakan alasan tidak mahu perpecahan dalam parti, kerana dalam pertandingan, kalau secara sihat, tak ada perpecahan dalam parti, kerana yang menang perlu diterima kemenangannya, yang kalah perlu terima kekalahan dan membangunkan parti.

      Kesetiaan saya adalah kepada Malaysia, Barisan Nasional dan UMNO, bukannya kepada Najib dan kuncu-kuncunya yang sibuk gula-gulakan masyarakat dengan material, perbuatan mereka ini seperti mencandukan masyarakat dengan material hingga masyarakat menjadi malas dan tidak bertanggung jawab, inilah yang hendak kita ubah untuk kebaikan negara dan masyarakat.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  21. Nak tanding tiada masalah,bertandinglah.tapi pilihlah yang calon itu yang berkemampuan untuk membawa parti ke arah politik baru dengan idea yang lebih segar.golongan muda kini tidak tak mahu dan tak menerima politik era lama yang penuh dengan perkara negatif.tinggalkan rasis,rasuah,seleweng,salahguna kuasa,fitnah,penganiayaan.inilah penyakit UMNO kini...

    ReplyDelete
  22. Yg buta aja sokong HishamKeris..terajang aja mangkok raja segala Amaran dari mana jawatan dlm parti..

    ReplyDelete
  23. KJ sebagai PM???Dia pernah menguasai negara dan PM sebelum Najib.Budak ini ditakdirkan untuk ganti Al-Juburit sebagai petualang negara.Menang ketua pemuda pun dengan cara kotor.Dia layak dijatuhkan dengan cara kotor juga.Buat apa saja yang perlu untuk tamatkan karier politik budak ini.Bagi dia jadi macam permainan dam ular.Nak jadi PM termuda kononnya.

    ReplyDelete
  24. Ku Li elok pencen saja dari bertanding la dah berapa kali cuba orang tak berkenan jugak. Bagi orang muda pulak.

    ReplyDelete
  25. Kuin telah dijahanamkan oleh puak khawarij pas..diketuai ayatollah nik aziz

    ReplyDelete
  26. sokong mukhriz 100%..tp KuLi boleh lupakan sebab dia bukan mempekasakan umno, sebaliknya memperkasakan lagi orang kelantan di semua kem....jabatan dan agensi kerajaan..

    ReplyDelete
  27. Kalau anak tun razak boleh jadi pM, maka anak tun M pon boleh....

    Maka tak payah lah berbalah.....

    ReplyDelete
  28. Apa Mukhriz nak terjun? Apa jasa Mukhriz di dalam perjuangan UMNO dan Barisan Nasional terutamanya UMNO Kedah? Mukhriz cuma dapat menjadi Timbalan Menteri MITI, - Apa jasa Mukhriz didalam MITI? Berapa Banyak Funds yang berjaya di bawa masuk oleh Mukhriz ini?

    Ini tidak Lain - Hanya Kebergantungan Yang Amat Keterlaluan kepada Tun Mahathir. Apa kita nak biar UMNO ini jadi Trade Mark Hak Milik Mereka-Mereka Yang Berkepentingan Sahaja?

    Apa tidak ada orang Lain selain Daripada si Mukhriz nie seramai yang ada di dalam UMNO.

    Ini kerana si Mukhriz Nie TAK LAYAK LANGSUNG, dia Tak layak dan tak pernah layak BUAT MASA INI.

    Lihat saja semasa di OPCOM.. Dia dapat kontrak kerajaan pon kerana MUKHRIZ ANAK MAHATHIR!

    Saya Amat Beharap Semoga di jauhkan dan di tutupkan hati si Mukhriz ini daripada bertanding dan daripada MEMALUKAN UMNO.. setakat Jadi Kat Kedah sudah lee.

    Tempoh hari lawan dengan si Khairi Jamaluddin pon dia tak boleh Menang...

    INI Che Det TEROK SANGAT.. pie campor Urusan Politik & Kuasa lagi...

    Tun Mahathir jugak yang kata Dia Berhenti Sebelom Kenyang.... Apa Tun Masih LAPOOOR LAGI KAAA? PIE KACAU SANA SINI..

    PRU 13 BN teruk sebab Tun Mahathir pie kacau sanan sini laaah..

    War Room Semua orang tali barut Tun.. Pemandu Idea Orang Jepun Orang Tun Jugak..

    Insaflah Tun Mahathir.. Kubur sudah nak Menjemput.. rumah pon sudah menyampah suruh Pergi... Buatlah amal ibadat.. Ingat Akhirat..

    Mukhriz, Biarkan dia berjuang habis2san supaya Biar Dia Benar2 Layak.. Bukan Main Kot Belakang aje..

    Apa Tun Nak ajar Mukhriz Jadi dan Tiru Macam si Anwar Ibrahim Al-Jubs.....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!