TAHUKAH ANDA CINABENG TOLAK BN HABIS-HABISAN PADA PRU YANG LEPAS! INI BUKTINYA

Ini adalah data sebenar rakyat yang mengundi di Malaysia. Kat sini dah terang lagi bersuluh, Cinabeng dah tak mau kat BN!

Perlu ke nak jaga hati mereka ni? Perlu ke bagi mereka tanglung untuk gembirakan mereka? Sudah-sudahlah tu nak menjaga hati kaum yang tak pernah bersyukur ni...

Jagalah bangsa Melayu dan Bumiputera yang tanpa berbelah bahagi menyokong UMNO & BN

248 Responses to "TAHUKAH ANDA CINABENG TOLAK BN HABIS-HABISAN PADA PRU YANG LEPAS! INI BUKTINYA"

  1. Ramai mana pon MP Islam, mereka tetap takut nak laksana undang2 islam di malaysia seluruh nya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cibai punya Jakim.
      Lamb of God nak buat konsert kat Msia pun dia bantah! Ptuihhhh!

      Delete
    2. Tak boleh buat kat m'sia....buat le kat tempat lain.
      Bukan orang malaysia je yang banyak duit, orang tempat lain pon banyak jugak.
      Bukan jadi kudis pon kalau tak dapat buat konsert kat malaysia.
      Lagi pon rakyat malaysia tak 'kebulur' kat Lamb Of God.....

      Delete
    3. kesian tgk korang semua kena tipu dengan keling Parpundek...

      kejap sokong Najib..kejap hentam Najib...memang jenis keling xde pendirian!!

      janji dpt duit semua boleh buat

      Delete
    4. Juragan 69...lu jgn bnyk bunyi bro..lu pun ckp tungang langang...copy imej org lain sblm pru...guna lmbang umno sedangkn lu pnyokong kuat dap...apa cerita bro!!! Klu lu betul2 GENTLE guna imej sndiri bro...haram jadah pnya manusia...haktuiii bacul!!!

      Delete
    5. Bukan juragan 69 tapi juragay

      Delete
    6. org sabah sarawak yg banyak menyumbang mengundi BN...
      tapi apa org sabah sarawak dapat? xde apa...
      x kenang jasa betolah UMNO BN ni..
      Bukan x perlu sokong, x patut sokong pon..

      Delete
    7. Bhai 06.07...apa yg org sabah/sarawak mahukan...org sabah /sarawak brsyukur dgn apa yg mereka terima...lu pulak yg cuba nk over...

      Carlos santiago...klu ikut lu pnya nama..lu hnya layak sokong parti repuplican kt US jew..

      Delete
    8. BE THANKFUL TO BN. THERE ARE SO MANY THINGS THAT BN HAVE BROUGHT IN. TGKLAH NEGARA JIRAN MCM INDON ORGNYA LAGI TAK. TERURUS MEREMPAT SANA SINI UTK CARI REZEKI. SABARLAH SIKIT. KALAU PEMBANGKANG YG AMBIK ALIH PUN TIDAK MUNGKIN MEREKA BOLIH MAJUKAN NEGARA SEBAIK INI. MEREKA SESAMA SENDIRI PUN BERTELAGAH. AKHIRNYA CINADAPPIG YG RAMPAS NEGARA. MELAYU DAN BUMIPUTERA GIGIT JARI. FIKIR BAIK2 SEBELUM SEKONGKOL DGN MEREKA INI. POLITIK DGN BENDERA PUN TAK TAU NAK BEZAKAN. BOKIHKAH MEREKA BEZAKAN ANTARA TANAH MELAYU SABAH DAN SARAWAK. LU FIKIRLAH SENDIRI

      Delete
    9. syukur sgt Najib naikkan harga minyak...
      terharu rasa bila Najib snggup naikkan BRIM utk tampung masalah ni

      Delete
    10. MERICAN KUTTY NAINA BUMIPUTRA PTUIIIISeptember 3, 2013 at 12:13 AM

      PARPUNDEK NI NAK JADI BATU API........AKU JUMPA MAMAK TERLEBIH MELAYU NI MEMANG AKU TERAJANG.....BN MEMANG BARUA NEPOTISM,,,,,BUKAN SOAL ISLAM SUNNI KE SYIAH KE......BN MEMANG PENIPU......ANWAR IBRAHIM NAK BALAS DENDAM PADA BN SEBAB MENIPU.......CINA SOKONG ANWAR PASAL MEMANG BN PENIPU....SEKARANG PARPU BARUA NI JADI BATU API KONON PASAL ISLAM CINA TAK SOKONG BN......SUDAH TERANG LAGI BERSULUH.....PEMBUNUH ALTANTUYA DIBEBASKAN........NAK SOKONG BN??????........DULU DI FILIPINA AQUINO KENA BUNUH.....MARCOS PUNYA KERJA.........KITA RAKYAT MALAYSIA YANG TINGGAL DI BANDAR BUKAN BODOH MACAM DI KAMPUNG......KELING PARIA BANGLA PUN BOLEH JADI MELAYU MACAM MAHATHIR MOHAMMAD KUTTY ......PTUIIIIII.....

      Delete
  2. Ehh... bukan ka hang dah declare 100% sokong al jib gor?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6:38PM. Perbuatan yg merugikan org Melayu/Islam wajib ditentang. Bkn cam pencacai taksub kalau pemimpin arahkan terjun lombong pun sanggup ikut. Maklumlah otak letak kat tapak kaki.

      Delete
    2. Parpundek lu memang pundekSeptember 1, 2013 at 8:35 PM

      Parpundek, lu ni betul pukimak keling auta. Kejap sokong Najib, kejap serang Najib. Typical Keling Pariah.

      Apasal semua Keling bersikap sedemikian? Mula2 Bala, kemudian Depa, sekarang si Parpundek pun serupa juga........Jumpa ular dan keling, Matikan Keling/Mamak dulu

      Delete
    3. aku sokong kerajaan batalkan kosep Lamb of God..aku dengar Lamb of God penyokong kuat PR...ala2 Adam Adli gitu.

      Delete
    4. Bhai juragay...lu dah sokong kerajaan ke..lu tak takut kena panah petir bila sebut tntng sokong kerajaan...hahaha

      Delete
    5. Pemimpin yang buat baik disokong yang buat tak betul mestilah kita perbetulkan..bukan isu tak tetap pendirian..dol

      Delete
  3. Kepala Butoh ParPunDek ParPunDey Marang PeRaPu Marang SeKePeR GenDang GenDot Tali KeChaPi Lemak Tepu kau jugak yang buat Open Declaration Taik menyokong Ah Jin Ptuii ni itu hari.Siap buat statement korang nak cakap apa cakap lah aku tetap penyokong TEGAR Najib.Cakap macam Keling Pundek.

    CHaiiTTT..!!!

    Tara guna juga ini ParpuPtuii...cakap-cakap ngentot aja.Teh Tarik ReNDeeyy....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala btuh engko reentry bapuk...apasal engko serabut kepala pulak dengan parpu...!!!

      Kalau ko tak suka sila blah beb..!!!!

      Biru tetap Biru
      dacing Tetap Dacing
      Barisan Nasional Tetap Pilihanku
      Dulu Kini dan Selamanya

      Encik Muhammad
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Kau ingat aku tak tau kau menyamar.Tak guna punya KeChaPi. Amma....

      Delete
    3. Kesian orang tu...kena sound dengan member seperjuangan...

      Hi Hi Hi

      Delete
    4. aku rasa tu Encik Muhammad yg asli...

      Delete
    5. Juragan 69September 1, 2013 at 11:20 PM

      ► Engkau tu yang tiruan lah mangkok hayon.Lanjiaou...!!!

      Delete
    6. Bhai RC...tak mustahil juragay ngan anon 7.15 org yg sama...jenis manusia camni dia mmpu jd cicak, mengkarung hatta biawak sekalipun...asalkn tugas dia selesai...

      Delete
    7. Juragan 69 1:17

      Memang dia pun orang yang sama.Geng dia yang lain semua dah berpaling tadah tak nak ambik port lagi.Aku nak tunggu dia menyamar jadi #Reginalah.

      Warghhh.....Kah....Kah....!!!!

      Delete
    8. Juragan 69 saya dah anggap sahabat saya. Tapi yg mana satu? I'm puzzled..!

      Delete
  4. Angpa sama angpa duk bertekak..aramjadah kapiaq laknat duk gelak kat angpa...apa raaaaaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kapiaq pon x pg tgk konsert Metallica...melayu Islam penuh pg...awat lagu tu?

      tu x cita pasal tonggang malta lg

      Delete
    2. Bhai juragay...lu dh cukup jujur dgn diri lu sndiri ke...hahaha dosa dan salah org, lu nmpk...lu punya bacul amacam!!!

      Delete
  5. Aku mohon kepada Allah supaya selamatkan Islam di Malaysia ini. Aku juga dgn penuh tawadhuk memohon ke hadrat Ilahi agar melembutkan hati semua wakil rakyat beragama Islam supaya bersatu pada tali Allah, boleh membentuk parti yang satu ataupun berada dalam satu syaf yg sama. Engkau makbulkanlah doa hambaMu yang hina ini. Amin Ya Rabul`alamin!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin. Mana pginya penasihat melayu ds najib. Kenapa tidak mau dengar rintihan rakyat atau org melayu khasnya.

      Org melayu dah semakin menderita dah banyak beralah dek kerana pm nak bodek kafirlaknat. Contoh tgk biasiswa dah berapa percent kerajaan ambik hak org melayu dan bagi kat kafirlaknat.

      Kenapa susah sgt nak terima hakikat puak ni dah tak nak kongsi kuasa. Mereka nak perintah negara. Macam2 dah mereka buat tapi pm masih nak membela kaum ni. Kesian org melayu. Org pass lagi teruk. Tak berani angkat muka kat dappig. Kenapa kado mcm ni. Ini kan negara kita.

      Kita bukan pendatang mcm mereka. Tok nenek kita dah ada di tanah melayu sebelum parameswara sampai di Melaka. Jadi non malay jgn biadap nak suruh kita pgi kenegara lain mcm mereka.

      Kalau ada kerabat pm baca blog ni tolonglah nasihat sikit pm. Kita sokong Bn tapi kita dah semakin muak dgn cara pm melayan org melayu berbanding dgn puak kafirlaknat.

      Delete
    2. Amin....semoga Khairi Jamaludin dapat bantu kita capai hasrat ini

      Delete
    3. Pergh...ayat bhai juragay utk huru harakn pnyokong umno...

      Delete
    4. KJ bantu lingkupkan org melayu. Tolong bagi kerje gaji besar kat cina dap regina lee.

      Delete
    5. Kepada,Juragan 69 Original yang ada gambar kucing tu.

      ► Babi Jibai geng Ah Jib dan KJ ni dah start guna taktik yahudi yang murah dan tak bermaruah dengan menyamar dan mula melaga-lagakan kita.
      Mungkin banyak sangat jilat air palat tak sunat Vagina Lee Lurve DAP.

      PtuiiiHHH...!!!!!

      Delete
    6. Bhai 12.32...aku sokong dgn statement lu.. berapa ramai KP peringkat caw.dan bahagian yg berpotensi utk jd pemimpin telah dicantas diawal penglibatan beliau dlm pemuda....yg tinggal hnya pemuda hampas... yg blh dibeli dgn hrga singgit...sbb itu pru 13 suara keramat pemuda hilang...cuma yg ada di jelebu...seolah2 bkn pru ttp prk!!! Haram jadah pnya KP @ mnteri sukan...tu klu tak dpt jd mnteri aku pasti kj snggup ugut keluar umno...manusia bangsat...melayu yg bkn melayu...

      Delete
    7. mengarut la korang.....mana ada cantas mencantas kalau orang tu memang berpotensi cantas pun tetap naik.... macam kj ramai yang nak cantas dia tapi dia ada potensi.. sekarang jadi menteri..kalau yang jenis takde tokoh tu tolong macamna pun tetap tak naik

      Delete
    8. (NYANYI IKUT MELODI LAGU TEGAR - AKU YANG DULU)

      KJ yang dulu bukanlah yang sekarang
      Dulu ditendang sekarang ko disayang
      Dulu dulu dulu KJ ahli biasa
      Sekarang Ketua Pemuda ...

      KJ yang dulu bukanlah yang sekarang
      Dulu agak lantang sekarang makin matang
      Dulu dulu dulu KJ tak ada apa
      Sekarang Menteri Belia ...

      Cita-cita ko menjadi PM pula
      Dulu ko susah sekarang insyaAllah
      Berdoalah pada yang Maha Kuasa
      Memberi jalan untukmu semula ...

      Delete
    9. Dulu Dulu Dulu takder setiausaha
      Sekarang Sekarang Sekarang ko dah ada Setiausaha Amoi DAP
      Apa Wanita Melayu tak layak ke?
      Berdoalah moga-moga semua Wanita Cina DAP masuk UMNO

      Masuk Wanita UMNO berbondong-bondong
      Berdoalah pada yang Maha Kuasa
      Memberi jalan untukmu semula..
      WuuuuaaaaaaaAAAAAAA(nangis gedik poyo)

      Delete
    10. KJ elok jadi Ketua Pondan bukan Ketua Pemuda. Spesis serupa macan Al Jub. Pentingkan diri sendiri untuk naik ke atas.

      Delete
    11. (copy & paste)
      KJ PERLU TANDING TIMBALAN PRESIDEN UMNO

      Ketua Pemuda UMNO yang baru dilantik sebagai Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin dilaporkan akan mengumumkan dalam masa terdekat ini jawatan yang bakal ditandinginya dalam pemilihan parti hujung tahun ini. Dalam masa yang sama, beliau juga berkata tiada masalah baginya jika jawatan Ketua Pemuda UMNO mahu dipertandingkan, malah mengalu-alukan sesiapa jua yang berhasrat mahu mencabarnya.

      Walaupun secara umumnya ramai ahli Pemuda UMNO masih mahu KJ memimpin pergerakan itu, terutamanya setelah beliau dilantik sebagai menteri tetapi berdasarkan realiti dan cabaran UMNO masa kini serta keperluan untuk survival masa depan parti itu, sebenarnya adalah perlu KJ melangkah lebih jauh dari itu. Beliau perlu melepaskan jawatan Ketua Pemuda yang baru sepenggal dipegangnya itu dan bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO pula.

      Tidak kira sama ada kedudukan Najib sebagai Presiden UMNO akan dicabar oleh Muhyiddin atau Tengku Razaleigh atau pun sama ada Muhyiddin mahu mengekalkan jawatan timbalan presidennya sekarang, namun KJ perlu menunjukkan keberaniannya untuk bertanding jawatan nombor dua itu.

      Beliau perlu bertanding untuk menunjukkan bahawa beliau adalah pemimpin pelapis yang paling sesuai mewarisi kepimpinan parti dan negara dalam tempoh yang terdekat ini. Ia juga untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa UMNO sedia berubah dan bergerak selari dengan keperluan semasa. Jika dilihat struktur kepimpinan parti yang ada sekarang, ia tidak menggambarkan pemegang jawatan nombor dua sebagai pemimpin pelapis. Ini kerana Muhyiddin yang menjadi orang nombor dua sekarang telah berumur 64 tahun lebih berusia daripada Najib yang berusia 59 tahun.

      Di kalangan Naib Presiden pula, pemenang undi tertinggi bagi jawatan itu ialah Zahid Hamid yang juga lebih berusia 3 tahun berbanding Najib. Dua lagi Naib Presiden pula iaitu Hishammuddin dan Shafie Afdal seperti tidak cukup kualiti untuk menjadi pemimpin tertinggi parti dan negara berikutan pelbagai isu dan kelemahan yang sudah terpamer semasa memegang jawatan menteri lagi.

      …………/bersambung

      Delete
    12. sambungan ……./

      Di kalangan ahli UMNO dan rakyat biasa, kebergantungan mereka kepada Hishammuddin dan Shafie sebagai bakal pemimpin masa depan lebih menipis berbanding Zahid. Zahid lebih diterima dan mempunyai ramai penyokong. Masalahnya beliau lebih tua daripada Presiden. Begitu juga dengan Muhyiddin, beliau ada wibawa dan ketegasannya yang tersendiri tapi beliau juga lebih berusia daripada Presiden.

      Orang yang menjadi timbalan seharusnya mempunyai perwatakan sebagai pengganti atau pemimpin pelapis. UMNO akan kelihatan sempurna jika pemimpin nombor duanya kelihatan ada wibawa dan diharapkan sebagai tokoh pengganti. Ia seperti UMNO ketika dipimpin oleh Mahathir dengan timbalannya Musa Hitam atau ketika Mahathir bersama Anwar sebagai timbalannya.

      UMNO dalam dua era itu diterima baik oleh rakyat kerana rakyat melihat UMNO sebagai parti yang progresif dan menyediakan pelapisnya jika sesuatu berlaku kepada orang nombor satunya.

      Di kalangan menteri-menteri kabinet yang ada, jika mahu dianggap sebagai pelapis dalam ertikata yang sebenarnya, tidak diragui lagi KJ adalah orangnya. Beliau berpendidikan, tegas, berani serta bijak. Perlantikannya sebagai menteri menyerlahkan lagi kebolehan serta bakat kepimpinannya dan kerana kelebihan itu juga kerajaan telah melantknya sebagai jurucakap kerajaan di peringkat antarabangsa.

      Ketegasan dan keseriusannya untuk menyelesaikan beberapa isu yang berkaitan dengan kementeriannya mengundang pujian kepadanya. Rakyat pelbagai kaum ternampak menerimanya dengan baik sekarang ini walaupun masa lalunya mempunyai titik-titik hitam yang mungkin boleh mencacatkan kelancaran perjalanan karier politiknya. Namun sudah ramai yang boleh menerimanya sekarang dan menganggap apa yang dilakukannya dulu hanyalah sebagai gejala biasa kerakusan seorang anak muda yang terpana dengan kemilau kuasa.

      Lagi pula, dengan Pas yang mempunyai pemimpin pelapis yang berwibawa seperti Husam Musa dan Nasharuddin Tantawi manakala PKR pula dengan Azmin Ali, Nurul Izzah dan Rafizi Ramli, UMNO sebenarnya tiada pilihan lain selain meletakkan KJ di kedudukan nombor dua dalam pemilihan parti hujung tahun ini jika mahu UMNO terus diterima dengan baik oleh rakyat.

      …………/bersambung

      Delete
    13. sambungan ……./

      Sekiranya UMNO gagal meletakkan pemimpin muda yang berwibawa dan digambarkan sebagai pemimpin pelapis yang sebenarnya, dibimbangi UMNO akan terus kehilangan sokongan rakyat terutama daripada generasi muda dan mereka yang celik komputer yang dijangka akan menjadi jumlah pengundi terbesar dalam pilihanraya lima tahun lagi.

      Walaupun KJ baru berusia 37 tahun, sebenarnya usia itu sangat sesuai untuk beliau mula dilatih sebagai pemimpin pelapis untuk akhirnya muncul sebagai pemimpin sebenar dalam tempoh 5 atau 10 tahun akan datang. Ramai pemimpin dunia yang hebat sama ada di AS, Britain dan sebagainya muncul ketika mereka berusia awal 40an. Tidak kira sama ada Presiden UMNO dan Perdana Menteri selepas ini adalah Najib, Muhyiddin atau Tengku Razaleigh, tetapi KJ paling sesuai diletakkan di lapisan kedua untuk menggambarkan progresifnya UMNO sebagai parti yang memperjuangkan kepentingan rakyat.

      Bagi jawatan Presiden UMNO, perlu seseorang yang berwibawa, berpengalaman dan boleh diterima ramai untuk memegang jawatan itu. Oleh yang demikian, walaupun Muhyiddin dan Tengku Razaleigh yang disebut-sebut bakal bertanding jawatan Presiden UMNO lebih berusia daripada Najib tetapi ia tidak menjadi masalah dan rakyat boleh menerimanya. Yang penting mereka ada pengalaman, kewibawaan dan kebolehan. Tetapi untuk menjadi orang nombor dua atau timbalan kepada mereka itu, ia bukan saja perlu seorang yang berwibawa dan karismatik, ia mestilah juga lebih muda.

      Jika tidak, UMNO bukan saja dilihat tidak progresif bahkan akan ketinggalan dalam merebut sokongan rakyat berbanding PAS dan PKR dalam PRU 14 nanti.

      Delete
    14. Sebenarnya KJ ni letak calon presiden pun layak bagi dia ... cuma dia tu masih muda dan baru, tak kan nak cantas tokeh .. biarlah KJ bersabar dahulu, tak kan lari gunung dikejar ...
      Sooner or later, one day we'll be having him as our PM, don't worry .. just wait and see .....

      Delete
    15. Anonymous (Again..?) Sept 2, 01:03 PM...
      Goodness... KJ as Calon Presiden? That will never be... keep on dreaming till the cow comes home.

      Benarlah bidalan orang-orang lama...pemimpin-pemimpin UMNO yg melebihkan cina dari bangsa sendiri adalah bagai kera di hutan disusukan, anak sendiri dibiarkan kelaparan. Musa Hitam berbinikan cina. Dollah pun berbinikan cina/serani. Anak Dollah pun kahwin dgn cina. Alamak....... menantu dia pun berskandal dgn betina cina DAP.

      DI MANAKAH MARTABAT WANITA MELAYU ISLAM......?????????

      Delete
    16. Woi cik mat!ko nak buat cerpen ke atau novel.

      Delete
  6. Seronok aku tengok Islam 39.79% tu. Seronok gamaknya kena tipu hidup hidup dik si tamil anwar ibrahim dengan anjing anjingnya lim kit sial dan lim guan eng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam yg 39.79% tuh yg brnaung bawah bendera spenda stopa.....

      Delete
    2. 39.79% tu majoritinya penganut syiah, menunggu masa nak membunuh kesemua 68.45% yg menyokong BN/UMNO.

      Delete
    3. yang ko pang pong pang tu dapat ape????
      Stopa juga yg untung dapat burit....hahaha
      Pak pong pak mustafa...

      Delete
    4. MP Islam UMNO x sama dgn MP Islam PR...fikir fikirkanlah

      Delete
    5. Bhai juragay...apakh MP islam pr lbh hebat dari MP dap???...lu fikir fikirkanlah

      Delete
  7. hari perintah esok tutup kilang arak

    hrrrkkketuiiipuii...tahap khak hijau

    tulah janji ...mungkir janji ...kata pejuang agama ...kena jentik telur ..tenggelam masuk dalam

    pemimpin islam yg ada macam 'bapok tua'

    matlamat menghalalkan cara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu..sebab tu kita perlukan UMNO perintah selangor...untuk tutup semua kilang arak & pusat judi di Genting

      Delete
    2. Setuju dengan juragan 69.
      Kita perlu kan umno untuk perintah malaysia, untuk tutup segala punca maksiat dan mungkar di negara kita ini...
      Parti politik lain semua tak boleh harap, mereka cuma tahu bercakap saja.

      Delete
    3. Apakah arak itu dikhaskn kpd umat melayu?? Apakh dgn penutupan kilang arak dan penjualan arak itu akan buat hj hadi dan nik aziz berani mnyatakn sokongan kpd pm@ bn @ umno didepan taiko dap...hahaha dikelantan dan dikedah pun kerajaan pas tak berani nk halang PENJUALAN arak...kenapa jd camtu bhai juragay n batu api..

      Delete
    4. Juragan 69 September 2, 2013 at 12:38 AM

      Apakah arak itu dikhaskn kpd umat melayu?? Apakh dgn penutupan kilang arak dan penjualan arak itu akan buat hj hadi dan nik aziz berani mnyatakn sokongan kpd pm@ bn @ umno didepan taiko dap...hahaha dikelantan dan dikedah pun kerajaan pas tak berani nk halang PENJUALAN arak...kenapa jd camtu bhai juragay n batu api..

      ____________________________________

      Sebab tu lah kami mahu ka kerajaan yang tegas dan berani seperti UMNO.
      Untuk menutup segala pintu maksiat dan mungkar.
      Parti politik lain memang tidak boleh diharap.
      Kalau umno juga tidak boleh diharap seperti parti lain....apa nak dikata?

      Arak tidak dijual khas untuk melayu......ini memang betul.
      Dengan terjual nya arak dimalaysia......ada tak orang melayu beli?

      Delete
    5. Lemah sangat ke iman umat islam malaysia sampai tak boleh ada arak...kalau ada je beli...

      Delete
    6. 7:55am.
      Bagus!.....mudah-mudahan semua melayu beriman teguh seperti kamu.

      Satu perkara yang perlu di ingat.....sesiapa saja yang terlibat dengan arak, sama ada secara lansung atau tidak......dia tetep berdosa

      Delete
  8. Apa pulak respon penyokong Ah Jin Gor yang ramei-ramei hari tu masa FarFunDek ni bikin Open Taik Declaration.Takkan semua senyap sunyi sepi macam jirat cina terbiar.Mana penchinta Kitol yang backing sangat Ah Jin Gor sampai sanggup hina Perkasa tempohari.Kesimpulannya Najib kini berada di satu titik apungan dan khayal dengan dunia ciptaan Omar Ong dan rakan-rakan PtuuuiiiiSihatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Escapism ialah salah satu penyakit hati yang paling banyak melanda para pemuda islam kita hari ini. Apabila mereka melakukan suatu kesalahan, mereka lebih suka untuk menyalahkan orang lain berbanding diri mereka sendiri.

      Renungkan bersama

      Delete
    2. aku penjilat tegar kepimpinan DS Najib...ade aku kesah ko suka ke x?

      Delete
    3. Ketua pemuda perkasa sambung lagi hantam najib, kali ini kata najib lembik dan tak bela islam pulak ... sah lah ini semua agenda presiden sebenar perkasa (bukan Berahim Ali).. nak cantas najib & the gang sbb nak bawak naik anak dia jadi PM cepat sebelum dia gol ... Ko tunggu saja lah nanti kena balun dgn KJ ...

      Delete
    4. Geng KJ semua bz tengah karang Pantun dan Syair Shahdu PTuiiiiHHH...!!!!!!

      Delete
    5. Bhai 11.54...kenapa nk berkias2 ckp direct bhai...tun M tak perlu perkasa utk dia beri komen...dia bkn serupa lu guna status anon utk bg komen...PM kena tegur salah!!! Tak tegur salah...mnkin dgn teguran dari ngo melayu/islam yg mnyokong umno blh merubah arah tuju politik pm...nk hrp melayu pas hmmm buat fitnah dan jd pncacai dap dan pr lbh layak dan sesuai.

      Delete
    6. Aku pun hairan bila baca komen Anom Sept 1, 11:54 tentang Tun M dengan Mukhriz macam ada yang tak kena...hmmn baru akau faham rupanya pasal dia nak bodek Najib & geng Liberal, dia saja sanggup menghina seorang negarawan seperti Tun M sebegitu sekali. Itulah padahnya si bahlul ini, menulis tak menggunakan kepala kat atas. dia menulis gunakan kepala kat bawah. hasilnya sangat menjijikkan. Aku setuju kalau dikatakan Anom ini memang ada agenda tersendiri atau sememangnya bebal dengan sejarah kalau dinilai semua tulisan-tulisan dia dari dulu samapi sekarang. LIBERAL BAHLUL.

      Delete
    7. Politicking dlm UMNO sudah semakin jelas. Keluarnya perkasa dari gabungan dgn UMNO mula menceritakan sesuatu… ini tidak menghairankan kalau individu yg dah dua kali keluar UMNO pun boleh masuk balik dan masih jadi gagah, inikan pula perkasa …

      Perkasa keluar bukan untuk lemahkan UMNO tetapi untuk lemahkan kumpulan tertentu dlm UMNO, iaitu kumpulan najib! Bila kumpulan najib ini tumbang, perkasa akan join balik UMNO …

      Ini adalah agenda orang yg sangat kuat dlm UMNO di belakang perkasa … Kita dapat lihat kenyataan2 yg sangat berani dan mengecam dari ketua pemuda perkasa menghentam najib, dia (KP Perkasa) sebenarnya tidak kesaorangan, orang yg sangat kuat itu ada di belakang dia …

      Soalnya kenapa geng najib nak ditumbangkan? Sbb nak mempercepatkan agenda menjadikan seorang tokoh baru di belakang perkasa sbg PM … itu sahaja …

      Delete
    8. Soalnya kenapa geng najib nak ditumbangkan?

      Jawapannya sebab Ah Jib Ptuii lebih berminat bermain Gendang Cina Dung..Dang..Dung..Dang..macam orang giler sambil bermain Tanglung meraikan Hantu Setan dari menjaga kepentingan Melayu dan Bumiputera lain yang bertungkus lumus menaikkannya menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 dengan penuh bergaya dan wassatiyah.

      Shekian.

      Delete
    9. AJAK KERAJAAN BERDIALOG SATU TINDAKAN TERDESAK ANWAR

      KUALA LUMPUR, 30 Ogos – Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin menyifatkan cadangan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengadakan dialog terbuka bagi membincangkan isu kebangsaan sebagai satu tindakan terdesak.

      Beliau berkata Anwar semakin ketandusan idea setelah usahanya mengadakan demonstrasi menentang keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak membuahkan hasil bahkan keputusan mahkamah berhubung petisyen pilihan raya juga tidak memihak kepada pembangkang.

      “Kita sentiasa terbuka tetapi apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak setelah selesai PRU13, beliau menyeru kepada perpaduan nasional, ketika itu tiada usaha daripada ketua pembangkang sebaliknya diadakan beberapa siri demonstrasi, pertikaian keputusan PRU13 sehingga masuk mahkamah.

      “Kita tidak ada masalah untuk berdialog tetapi jangan cuba menampakkan beliaulah (Anwar) yang nak menyatupadukan negara ini. Kita kena tahu apakah terma rujukan dialog itu, nak ada dialog mesti ikhlas,” katanya kepada media semasa majlis Rumah Terbuka Aidilfitri ‘Merdeka Raya’ di ibunegara hari ini.

      SYABBAS KJ! SIAPA KATA KJ TU ANWAR IN THE MAKING, KJ ADA STYLE TERSENDIRI YG UNIK.

      Delete
    10. Aku nie nampak lama dah bakat dan kapasiti yg ada pada anak muda nie … Tengok gaya cara bercakap dia, ciri2 akademik, kepetahan, ketenangan dan kematangan berhujah ketika berdebat dgn Anwar, Ambiga dan Rafizi dulu, aku mmg agak anak muda ini akan pergi jauh dan punyai masa depan yg gemilang dlm politik dan kepimpinan negara.

      Najib peram budak ni selama 1 penggal (2008-2013), tak beri apa2 jawatan dlm kabinet kpd dia walaupun menang Ketua Pemuda, sedangkan yg kalah dgn dia pun dapat jadi timbalan menteri (sbg nak tunjuk terima kasih dan hutang budi Najib pada Tun M tolong kais keluar Pak Lah dan bagi Najib naik ke no 1).

      Namun apa yg berlaku, Najib nampak budak nie tak ada pula nak merajuk atau melatah atau nak bising2, dia ok je dan berkhidmat mcm biasa, bahkan makin bagus lagi. Lama kelamaan, Najib dapat menilai sendiri, mana yg lebih baik antara legasi Tun M dan legasi Pak Lah … hanya jauhari yg mengenal manikam …

      Syabbas Najib dan tahniah Khairy …

      Delete
    11. Saya setuju dan nampak ada kebenaran pada pendapat anon10.05am. Najib berada sebagai orang utama dlm UMNO semasa era Tun M dan juga semasa era Pak Lah ... segala pahit getir, masam manis dan asam garam bersama kedua-dua mantan PM itu telah Najib rasai dan alami. Maka sudah tentulah Najib ada sebab dan idea tersendiri untuk menilai dan memilih yg mana antara dua legasi atau ahli keluarga dua mantan PM itu.

      Ternyata pada kita yg Najib memilih atas kebolehan, kapisiti dan kapabiliti, bukan kerana asal usul. Najib sendiri mungkin telah mendapat pelajaran dan iktibar dari sepupunya sendiri, Hishamudin, walaupun anak kpd bekas PM tetapi tiada bakat kepimpinan, hanya harapkan aura bapa dan bersandar tuah kpd bapa shj. Mungkin ini apa yg Najib lihat akan jadi jika memilih Mukhriz .. Atas sebab itu maka Najib memilih Khairy yg nyata lebih berkebolehan 'as far as politicking in UMNO is concern' ...

      Delete
    12. Logik, logik ... Anonymous September 2, 2013 at 11:28 AM!

      Mungkin itulah sbbnya kenapa Tun M marah dan perli Najib serta menempelak KJ dalam satu sesi dialog tertutup bersama NGO KelabCheDet 26 Julai lalu di pejabat nya!

      Mungkin ini juga ada berkaitan dgn komen seorang follower yg mengatakan Tun M berada di belakang perkasa dlm mendesak Najib meletak jawatan!

      Kalau tidak, masakan Ketua Wira Perkasa, Irwan Fahmi Ideris menjadi begitu tegar dan berani untuk terus menghentam Najib walaupun telah dinasihatkan oleh Naib Presiden nya Zulkifli Nordin untuk tidak berbuat demikian!

      Nampak mcm betullah seperti apa yg pernah saya baca, menjelang PRU14, akan ada dua team besar dlm UMNO, iaitu team Najib dan team Mahathir …

      Delete
  9. apakah 37 mp islam pembangkang itu menguntungkan islam? aku tengok macam tak je....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya 112 MP Islam UMNO mampu bangunkan Islam di Malaysia....


      dung danggg dung danggg....ala2 gendang DS Najib di konsert Metallica

      Delete
    2. Yg ramai 112 tu pun nak buat apa, islam secular menjurus ala kafir ...

      Delete
    3. Adakh 37 itu dh PASTI dgn perjuangan isle nya...hahaha

      Delete
    4. 37 tu semua telur dah kena cekak dengan dap... Silap cakap je telur kena rentap...

      Delete
  10. Betul tu.. Puok syiah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tau Najib nak kena dgn china ni 4 tahun lepas . China marah sebab umno ambil balik import gula bg syed mokhtar.

      Robert Kok reacted and reported the matter to President of china republic. Robert Kuok ada 52 outlet shangri la hotel di negara china. Masa negara china ada problem dulu President china minta Robert Kuok pump berbillion ke negara China.

      Masa Najib nak improved dagangan minyak sawit ke china, negara china telah mengajar najib yg kurang cherdik dgn memulas tangan dan mengimport kereta cherry...

      More to come....

      So kalau nak perang dengan china di malaysia elok di buat ETHNIC CLEANSING seperti kristian yg bunoh orang Islam di bosnia...

      Kalau kita buat ethnic cleansing harus di sisi Allah swt nyawa muslim yang melayang di Bosnia terbalas...

      Delete
    2. MELAYU MUDAH LUPA

      Najib sudah lupa......Tragedi berdarah 13 Mei 1969 yang bermula hasil dari perarakan pimpinan dan penyokong parti DAP serta GERAKAN di sekitar Kuala Lumpur sambil membawa penyapu diselitkan pula dengan laungan "Melayu Balik Kampung" menjadikan bangsa Cina yang ada mempamerkan niat mereka yang sebenar iaitu mereka mahu Malaysia ini sebagai republik dan milik mereka.

      Najib sudah lupa.......Pada pilihanraya ke 13 yang lepas kaum Cina Chauvinist ini sedang melakukan sesuatu bagi merealisasikan harapan dan impian Chin Peng Ketua Komunis Malaya agar Malaysia dirampas mereka dan menolak Melayu balik ke kampung kampung. Petanda awal sebenarnya sudah diberikan oleh Kaum Cina ini apabila setiap kali pilihanraya kecil diadakan bangsa Cina Chauvinist ini pastinya akan menolak calon Barisan Nasional. Penolakkan mereka kaum Cina Chauvinist pada setiap kali Pilihanraya Kecil kepada parti Kerajaan berlanjutan sehingga ke Pilihanraya Negeri Sarawak yang mana kempen yang dilakukan oleh parti DAP cukup penuh dengan elemen hasutan dan anti Melayu serta Islam.

      MEMANG NAJIB TIDAK KENANG BUDI ORANG MELAYU - NAJIB SUDAH LUPA.

      Delete
    3. Escapism ialah salah satu penyakit hati yang paling banyak melanda para pemuda islam kita hari ini. Apabila mereka melakukan suatu kesalahan, mereka lebih suka untuk menyalahkan orang lain berbanding diri mereka sendiri.

      Delete
  11. Reentry capsule...kalo ye pun nak hentam org, biar la dgn tulisan yg berisi dan berhemah skit...cuba tgk bahasa tun m...bahasa sindir santai je tapi mkn dlm punya...jadi tak payah nak guna bahasa tak beradab sgt utk bantai org...tang najib ni plak...aku sendiri pun dah naik meluat dgn PM kita ni...masih lagi dia terhegeh2 nak beli hati cinabeng2 ni...tapi x bermakna aku tolak bn dan umno sepenuhnya...kalo pemimpin kita buat benda yg betul, kita sokong penuh...tapi kalo salah, mesti kita sanggah...bukan kita kipas setiap masa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sape dengar kalau kita ckp pakai otak...

      kalau nak bercakap kena buat open declaration + gambar jari tengah...itu baru betol!

      Delete
    2. Kehadapan, AnonymousSeptember 1, 2013 at 9:47 PM

      ► Terima kasih atas teguran anda.Contoh misalan.Dekat sekolah ada dua kelompok atitude pelajar.Satu skima yang menurut dan dengar cakap dan satu lagi degil tak nak dengar cakap.Kalau cikgu dia cakap.Ok murid-murid semua,beratur buat satu barisan dan mulut diam.Kalau yang jenis skima terus ikut dan patuh pada arahan.Tapi yang jenis degil kepala taik ni ngko ingat diorang nak dengar sangat ke cakap cikgu tu.Yang degil ni kalau nampak cikgu jenis lembut gemalai abis diorang buli cikgu tu balik.Diorang akan buat dunno dan masih mulut memekak lagi.Jadi untuk nak ajar orang-orang yang KEPALA TAIK dan KERAS KEPALA sebab OTAK DAH PENUH SELAPUT TAIK DALAM TENGKORAK ni kena lah KERAS sikit.

      ► Tun M gunakan pendekatan sindiran halus dan tajam sesuai untuk mereka yang mempunyai aras pemikiran level tinggi dan sensitif je.Kalau jenis yang OTAK TAIK memang diorang tak rasa apa pun dengan sindiran halus dan tajam macam tu sebab KEPALA TENGKORAK diorang YANG PENUH TAIK tu tak mampu nak convert sindiran santai tu kepada satu bentuk sindiran yang berbisa.

      ► Minda orang Melayu yang kerap tertidur ni perlu disergah agak keras sedikit ibarat memberi kejutan elektrik supaya mereka sentiasa sedar,awas dan siap siaga.Akhir kata,walaupun aku agak kasar dan menggunakan kata-kata kesat di blog tapi sebenarnya aku baik hati dan hensem juga.Warghhhhh.....Kah...Kah......!!!!!

      Terima KaseYYY....!!!!!

      Delete
    3. Kira engko ni nak menyedarkan melayu la...huih dasyat...

      Delete
    4. AnonymousSeptember 2, 2013 at 7:49 AM.

      Apa-apa lah BADOL.

      Delete
  12. Parpundek, lu ni betul pukimak keling auta. Kejap sokong Najib, kejap serang Najib. Typical Keling Pariah.

    Apasal semua Keling bersikap sedemikian? Mula2 Bala, kemudian Depa, sekarang si Parpundek pun serupa juga........Jumpa ular dan keling, Matikan Keling/Mamak dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pernah cakap dah, keling boyot ni dah mainkan follower semua, open declaration dia hari tu sokong najib adalah palsu dan lakonan belaka. Pasal tu, baru2 nie dia marah KJ hentam ketua pemuda perkasa yg minta najib letak jawatan. Itu hari dia ada masyuuk banyak kot, sekarang ongkos ada kurang sikit, balik pe'el lama dia lah. Dari gerak geri penulisannya mmg ternyata dia nie adalah penentang najib ... munafiq punya keling!

      Delete
    2. Ni apahal pulak ni...

      Delete
    3. Anon 10:03 PM

      Please write something of substance.

      Delete
    4. Excuse me.... what do you understand about substance... Can you substantiate your comment with your substantial writing now...?????

      Delete
    5. Warghh..... ada yang dah kena buku ngan ruas. Terror lah orang tua ini.

      Delete
    6. Wahhh this Othaman Ahmad has so many aliases. Only now I know.

      Delete
    7. Now it's become crystal clear... you can't substantiate your argument all this while, but rather throwing wild blame on others.

      Thanks a lot.

      Delete
    8. Encik Othaman Ahmad ...

      I don`t like to write long. I am just being practical and straight to the point. Its like voting. I decide I vote.

      So if you write and expect no comments from others, then the privilege is still yours ... whatever!

      Delete
  13. PAS bergabung dengan DAP 'hanya lah sstrategy'....DAP belum lagi memerintah negara, baru memerintah pembangkang, PAS dah terkunci mulut, bayangkan kalau DAP memerintah negara, apa akan jadi pada kepentingan orang Melayu lebih teruk lagi apa nak jadi pada ugama Islam dan kepentingan orang ISlam??? Sia2 Allah bagi akal, kalau tak digunakan.
    Kurangkan lah guna emosi, lebihkan akal yang Allah bagi supaya tidak menyesal dikemudian hari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia-sia Allah bg akal... Bosan betol org yg bg statement mcm ni.. Mcm dia sorg ja guna akal.. Allah bg akal mcm2 org pkir sbb tu byk pemahaman politik.. cuba la comment bg fakta sikit ke.. borrringggg!

      Delete
    2. Anon 2:27 PM ...

      Betul la apa yang anon 10:25 PM tu kata.

      Hakikatnya dalam keadaan sekarang, PAS tidak mempunyai kekuatan dalam PR untuk dictate apa2 pun.

      Contoh mudah adalah Singapura.

      Jangan sampai kesilapan berulang.

      Delete
    3. Yesss.... I would rather be a dictator than be dictated, not like PAS to DAP. Yaa..... Kita, Melayu Islam Memimpin bukan dipimpin.

      Delete
  14. Selepas PRU 13, tindak tanduk Najib amat mengecewakan. Dalam perutusan beliau semalam menjelang sambutan hari kemerdekaan, tak nampak pun beliau akan berubah. Justeru...saya secara total sudah hilang keyakinan terhadap pendtabiran Najib.

    Kepada Mr. Purpakari... harap-harap dia ikhlas dgn manouvrenya. Tak apalah..... bak kata orang putih "Better late than never!".......NAJIB & LIBERAL SCUMBAGS GOT TO GO FOR THE SAKE OF UMNO & MALAYS ........!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Escapism ialah salah satu penyakit hati yang paling banyak melanda para pemuda islam kita hari ini. Apabila mereka melakukan suatu kesalahan, mereka lebih suka untuk menyalahkan orang lain berbanding diri mereka sendiri.

      Delete
    2. Jangankan Tun Mahathir, saya dan ramai lagi ahli UMNO yang lain tak puas hati masa Mukhriz kalah masa tu. Mukhriz kalah bukan pasal Pemuda UMNO tak suka dia. Mukhriz kalah sebab perkara lain. Kalau sdra-sdra rujuk pada jumlah pencalonan yang Mukhriz dapat masa bertanding Ketua Pemuda pada 2008, mustahil sangat la KJ nak menang. KJ SOGOK RASUAH PADA PERWAKILAN, dan ini disahkan oleh J/kuasa Disiplin UMNO.! Tapi mujur la pak mertua dia time tu berjawatan PM dan Presiden UMNO, dia hanya diberi "amaran".

      Kalau Tun Mahathir nak anak dia jadi PM, dah lama dah Tun Mahathir bawak anak-anaknya masuk politik. Pernah Mokhzani dan Mukriz cuba dicalonkan, tapi Tun Mahathir cantas nama anak-anaknya.

      Mukhriz naik pun lepas Tun Mahathir letak jawatan. Kalau Tun Mahathr nak naikkan anaknya, Tun Mahathir boleh buat masa beliau jadi Presiden dan PM. Tapi Tun Mahathir bukan macam Pak Lah bebbbbb...! Sampai nama calon PRU12 pun kena lalu ikut budak-budak tingkat 4 yang diketuai budak Kitol Jahanam!!!

      Pak Lah diturunkan dari jawatan sebab dirinya sendiri yang lemah, terlalu "bendul" dan ikut cakap menantu! Last sekali, KJ dapat penampar dari Pak Lah pada malam keputusan PRU12 diumumkan... Ceria ini menjadi buah mulut dan semua orang lama UMNO tahu.!

      Delete
    3. Othaman ni aku rasa dah ketagih membohong... Tak peduli tentang etika seorang muslim... Dosa pahala tolak tepi hmmmm

      bagus bagus

      Delete
    4. AnonymousSeptember 2, 2013 at 7:24 AM

      Bohong apa kejadahnya mangkok tingkat.Betul la tu.Itulah faktanya.Kau kena telan walaupun pahit dan mencucuk-cucuk kalbu.Semua orang UMNO tahu tapi semua orang UMNO buat-buat tak tahu.80% yang ada dalam UMNO kebanyakkannya kaki jilat dan budak lembam.Selebihnya belum ada kekuatan untuk berani bersuara dan berubah walau dalam hati meronta-ronta mahukan perubahan yang drastik.

      Delete
    5. Mana ada jilat aku anggap malaysia ni takde kerajaan... Aku tak harap apa apa pun dari bn atau pr.... semua aku usaha sendiri kerajaan tolong ke tak...aku tak peduli...tak macam segelintir melayu... kerajaan tak tolong mengamuk marah... Indon dgn bangla lagi bagus dari melayu manja macam reentry dan othaman.

      Delete
    6. AnonymousSeptember 2, 2013 at 8:37 AM

      ► Statement kau macam Penjilat Lembam Psycho.Kau ingat orang Melayu kebanyakkan yang bengang ni semua mengamuk tak dapat projek ke?.Diorang semua dah redha dan serasi dengan cara kehidupan yang serdahana lagi wassatiyah.Apa yang mereka mahukan ialah kepentingan Melayu dan Agamanya kekal terpelihara hingga ke generasi seterusnya.Ini bukan soal merengek-rengek nak mintak projek,nak mintak BRIM lebih atau nak mintak jawatan jadi Ketua Kepala BuToH..!!!!

      PtuiiiHHH...!!!!

      Delete
    7. Anonymous September 2, 2013 at 8:37 AM berkata:
      Aku tak harap apa apa pun dari bn atau pr.... semua aku usaha sendiri kerajaan tolong ke tak...aku tak peduli...tak macam segelintir melayu... kerajaan tak tolong mengamuk marah... Indon dgn bangla lagi bagus dari melayu manja macam reentry dan othaman.
      --------------------------------------------
      Kalau benar bagai dikata....sila nyatakan nama sebenar anda, apa pekerjaan anda, pengalaman anda dan tahap pendidikannya sekali.

      Untuk saya, anda boleh check diri saya dgn Persekutuan Majikan-Majikan Malaysia (The Malaysian Employers Federation)- Encik Shamsudin Bardhan, The Executive Director.

      Mari kita lihat kejujuran Anon Penjilat KJ ini.

      Delete
  15. Apakah Benar Kita Sudah Merdeka?

    Apakah makna sebenar bagi sebuah kemerdekaan? Apakah betul Malaysia benar-benar sudah merdeka? Adakah benar sikap kita untuk berasa bangga dalam mengibarkan bendera asabiyah? Ini adalah antara persoalan-persoalan yang perlu dilontarkan dan perlu dijawab oleh umat Islam bagi memastikan agar mereka tidak terus dikelirukan oleh pemikiran-pemikiran sekular yang cuba dipaksakan oleh para pemimpin yang sedang berkuasa ke atas umat ketika ini. Jika kita meneliti secara mendalam, realitinya sungguh jauh untuk kita membenarkan soalan-soalan tersebut. Dari satu sudut, secara fizikalnya, memang benar penjajah British sudah lama meninggalkan tanah Malaysia. Sudah lebih separuh abad lamanya laungan 'Merdeka, Merdeka, Merdeka' itu dilaungkan dan dibanggakan oleh majoriti lapisan masyarakat. Namun hakikatnya, kehidupan umat Islam di Malaysia termasuklah negeri-negeri umat Islam masih lagi terus dijajah melalui sistem yang ditinggalkan oleh bekas penjajah mereka. 

    Kita perlu memahami maksud kemerdekaan  yang hakiki. Erti kemerdekaan yang sebenarnya adalah apabila kita (sebagai umat Islam) mampu memerdekakan diri kita daripada dua aspek, iaitu luaran dan dalaman. Dalam erti kata yang lebih jelas, kita perlu merdeka dari sudut penjajahan yang berbentuk fizikal dan juga mental (pemikiran). Justeru, bagaimana mungkin kita mampu untuk melaungkan 'Merdeka, Merdeka, Merdeka' sedangkan pada hakikatnya kehidupan kita pada saat ini masih lagi diatur oleh sistem dan peraturan yang sepenuhnya dihadiahkan oleh Barat. Lihatlah sistem pemerintahan saat ini yang masih mengambil demokrasi sebagai asas pemerintahan. Umat Islam dengan tanpa rasa bersalah masih mengamalkan ajaran  Trias Politika (prinsip pengasingan kuasa) dalam negara, yang mana ia adalah  'sunnah' yang dicipta daripada ajaran B. Mostequieu dan juga John Luke. Begitu juga dalam sistem ekonomi, para pemimpin yang berkuasa masih terus setia mengekalkan sistem ekonomi kapitalisme yang berasakan kepada riba. Dalam sistem sosial pula, negara memberikan kebebasan mutlak kepada rakyatnya untuk melakukan segala perkara-perkara yang jelas-jelas diharamkan oleh Islam selagimana ia tidak mengganggu orang lain. Pergaulan bebas antara lelaki dan wanita kini adalah lumrah dalam kehidupan masyarakat. Malah hubungan sesama jenis juga sudah tidak dilihat janggal. Masyarakat bebas untuk berpakaian mengikut menurut hawa nafsu masing-masing tanpa ukuran halal haram. Tidak terkecuali dalam aspek perundangan dan kehakiman, undang-undang ‘uqubat Islam (hudud, qisas, takzir dan mukhalafat) yang mana hukum-hakamnya masih terus dicampakkan ke dalam tong sampah. Sistem pendidikan dalam seluruh negeri-negeri umat Islam termasuklah Malaysia masih tetap menjadikan sekular sebagai asas acuannya. Apatah lagi jika kita melihat polisi luar negeri seluruh dunia Islam pada hari ini, dakwah dan jihad sememangnya tidak termaktub dalam visi dan misi negara.

    Jika diteliti seluruh aspek-aspek yang disebutkan di atas, jelas lagi nyata dapat  dilihat bahawa Malaysia dan negara-negara umat Islam yang lain adalah negara yang masih lagi dijajah terutamanya dari segi pemikiran dan sistem yang digunakan dalam mengatur negara. Oleh yang demikian, aspirasi kemerdekaan yang diuar-uarkan sepatutnya tidak diarahkan hanya kepada acara-acara simbolik yang bersifat peringatan tahunan semata-mata, tetapi ia juga mestilah menyentuh seluruh pada aspek isinya secara menyeluruh. Apabila disentuh tentang cinta kepada negara, ia bukan bermaksud berbangga dengan mengibarkan Jalur Gemilang pemberian penjajah dan pada masa yang sama terus diam membisu serta redha dengan cara hidup  penjajah untuk subur berjalan dalam kehidupan individu, masyarakat dan negara. Itu bukanlah cara yang benar untuk meluahkan rasa cinta kepada negara mengikut Islam. Justeru, berwaspadalah dengan sebarang slogan yang dilaungkan agar umat Islam tidak terus tertipu dengan apa yang disogokkan oleh para pemimpin sekular yang sedang berkuasa di saat ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekular sekluar pun takder saper larang ngko nak solat lima waktu.Sekular sekular pun takder saper larang ngko nak baca dan hafiz Al-Quran.Sekular sekular pun takder saper larang ngko nak pakai tudung laboh lilit satu badan pun.Sekular sekular pun bertimbun-timbun Masjid dan Surau didirikan sampai orang Islam kat sini tak tau nak buat apa dengan Masjid dan Surau yang banyak tu.Sampai Sami Budha boleh take over surau.PAS slogan Isle tapi ahlinya selamba je NgenToT bini orang dan main tebar-tebar spender laboh.Jadi jangan terpedaya dengan slogan walaupun ianya ada dan unsur-unsur yang bercirikan agama kerana dunia akhir zaman banyak SAUDAGAR AGAMA.ChaiiTT...!!!!!

      Delete
    2. Nih komen yg terbaik dari RC!

      "Jadi jangan terpedaya dengan slogan walaupun ianya ada dan unsur-unsur yang bercirikan agama kerana dunia akhir zaman banyak SAUDAGAR AGAMA".

      Delete
    3. 8:32sm.
      Betul jugak tu....
      Nak kenal seseorang ulama yang bukan saudagar agama....macam mana?

      Delete
    4. Saudagar = peniaga.

      oleh sebab itu, ulama yg bukan saudagar ialah yg tidak berpaksikan duit atau bisnes atau harta2 lain.

      Cth:
      Ulama yg kaki cekau derma ceramah mcm UAI tu mmg saudagar agama yg berjaya.

      Ulama yg ikhlas ialah tidak pernah mengaharap ganjaran dunia, spt ustaz Abdul Abdeen.

      Delete
    5. 11;59am
      K...t/kasih.
      Bagus huraian nya...panjang lebar.

      Apa pendapat anda tentang imam abu hanifah dia seorang peniaga, adakah dia pon sama.

      Delete
    6. ReentryCapsule....kau solat tak?
      Kalau solat selalu kat mana?
      Sehari berapa kali pegi masjid?
      Setiap kali baca quran, apa yang kau faham?
      Ada berapa perkara dalam quran tu?
      Dah ada video bukti si anu tu berzina....kenapa tak bawa ke mahkamah, jika anda berdiam diri makna nya anda bersubahat!

      Delete
    7. batu apiSeptember 2, 2013 at 3:41 PM

      Solat dan amalan aku dengan tuhan kau tak payah nak AUDIT dan pertikaikanlah.Ianya biarlah menjadi rahsia sulit aku dengan tuhan.Berapa ramai manusia munafiq yang TONGGANG TONGGEK chek in - check out Masjid semata-mata untuk RIAK dan UJUB dalam beribadah.

      Delete
    8. Bhai batu api...lu antara bloger yg bijak memilih nama...tp cukup le utk jd BATU API dan bukan mnjadi manusia yg sombong dan riak...klu ibadah lu lbh dari sahabat nabi pun, bukan hak lu utk berasa riak...

      Delete
    9. Solat dan amalan aku dengan tuhan kau tak payah nak AUDIT dan pertikaikanlah.Ianya biarlah menjadi rahsia sulit aku dengan tuhan.Berapa ramai manusia munafiq yang TONGGANG TONGGEK chek in - check out Masjid semata-mata untuk RIAK dan UJUB dalam beribadah.

      ____________________________

      Tuuuu dia....jawapan dari seorang abid yang zuhud....

      Delete
  16. Orang melayu dah lama dalam zon selesa . Semua nya di sediakan oleh kerajaan . Bila lagi melayu nak bangun dari tidur ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu akan terus lena selagi ada hipokrik seperti kj dan dsn...yg lbh yakin dgn nasihat org cina yg mngnyangkn bangsa cina...dan adanya nazri n hisyamuddin utk lenakn melayu...apa kh csl n the gang relevan lg dgn umno....

      Delete
    2. Jika itu macam.Ini kali kita kasi TAPAU masa itu PAU.Oh YeeeeaHHH...!!!

      Delete
    3. Hek elleh mamat ni... betepek dengan juragan macam belangkas.. buat malu weyy.

      Delete
    4. Orang melayu m'sia dah terlalu manja.
      Orang melayu m'sia terlalu mengharapkan subsidi.

      Dengan ada nya subsidi dan bantuan, maka orang melayu bertambah lena.

      Delete
    5. Hek elleh mamat sekor tu,ketiak dia sakit ke orang nak bertepek ke makan kerepek ke.Macam lembam je weeyyy...!!!

      Delete
    6. Selalu si kongkang ni dok bertepek dgn si tua pencen tu, sekali dah kena sound, dia cari orang lain pulak nak bertepek. Jenis mcm ni mana berani harung sorang2, sekali kena lepuk meroyan ...

      Delete
    7. Setidak-tidaknya kami jujur dgn identiti kami bukan PENGECUT seperti kamu... sampai kini kamu masih sembunyi dgn samaran"Anonymouse-Tikus Menikus", asal usul dari mana, tahap pendidikan sampai mana.... tapi ada hati nak ngajar itik berenang.

      I'm gonna repeat it one more time... You just believe what you want with no evidence whatsoever, if it suits your heart.. and apparently it does.. I'm sorry you're "there".. Your tone represents a lack of truth in your life. In the same way your grammar & langguage represents a lack of education in your life? No... that is actually true. Shame on you, Punkt...!!!!

      Delete
    8. Furthermore... Reentry Capsule and me stand firm on our principles. Unlike you... many times caught red handed in moronic disguises.

      Delete
    9. Wei Othaman, what the hell are you muttering alone … Sick, inadequate sleep or took wrong medicine? Telling you I’m having a phd or just pass standard six will not serve any difference to me and to you! Why worry and curious about others education? Care of yourself first old man! What level of education will not justify your knowledge or capability man, there are areas where a kampong folk is much better off than a professor. Don’t underestimate or underrate others, don’t be so egotistic, selfish and arrogant and don’t ever think that you are all the while the best or always in the right track! Unlucky enough, these are the kind of big headed orthodox peoples UMNO is having right now that will damage and ruin UMNO in the long run … can’t you once in a while be humble? Shame on you too …

      Delete
    10. Well then, if you're really righteous why hesitate to reveal your true self? Bukankah jujur itu tanda kebenaran.....??????

      Delete
  17. Kebahagian dari setiap negara lebih bergantung pada watak penduduknya.... Bukanya daripada bentuk pemerintahannya. (Thomas Chandler Haliburton 1796-1865)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2:23am.......Itu bagi orang barat.....pemerintah tunduk dan patuh atas apa kehendak rakyat.
      Biar pon apa yang dikehendaki oleh rakyat itu bertentangan dengan agama dan akal yang sihat, pemerintah tetap akur pada rakyat nya demi kedudukan nya sebagai pemerintah.

      Berbeza dengan orang melayu, mereka menurut apa yang pemimpin mereka lakukan.

      Umpama contoh: Bila Paramiswara sultan melaka ketika itu memeluk agama islam, maka seluruh rakyat melaka memeluk agama islam.

      Tun M sibuk dengan wawasan 2020.....rakyat pon sibuk jugak

      Pak Lah sibukdengan Islam Hadhari.....rakyat pon sibuk.

      Datuk Seri Najib dengan 1malaysia.....rakyat.....

      Delete
    2. Rakyat ... menyampah sampai nak termuntah.

      Delete
  18. Rakyat marah kerana KSU dan para Menteri banyak buat rasuah.Semua projek mereka sapu melalui syarikat kroni mereka.Bemua projek dan tender kroni atau mereka sapu.Mereka makan komisyen.Kebanyakannya adalah Cina.Nama sahaja kerajaan Melayu tetapi Cina yang dapat projek.
    Bila PRU 13 padan muka Cina pun tak undi BN.
    Saudagar Cina inilah yang support Menetri dengan duit untuk tabur.KSU puka buat harta dan makan angin.
    Rakyat yg undi BN dapat RM 500.

    ReplyDelete
  19. TAHUKAH ANDA CINABENG ADALAH SAHABAT BAIK AHJIBENG?

    TAHUKAH ANDA HORSE PK ADALAH ANJING KEPADA AHJIBENG?

    TAHUKAH ANDA SEBENARNYA HORSE PK = AHJIBENG = CINABENG?

    So.... apa ko nak bising2 HORSE PK?

    ReplyDelete
    Replies
    1. FarFunDek ni opportunist.Mana-mana yang menguntungkan dia akan follow walaupun tak selari dengan prinsip dia.Ini macam punya orang kalau masuk organisasi kemungkinan untuk BELOT adalah tinggi.Kalau di medan perang kemungkinan untuk LARI dari medan perang juga adalah tinggi.Kredebiliti dan Integiriti zero haprak.

      Delete
    2. Itu pasal... parpundek nih ckp jer lebih! tak dapat duit mula lah tu mak main ugut2 si ahjib ngok! dah dapat duit, sambung buat open declaration... lpas nih, bila dah dapa duit dari ahjib ngok, bole lah buat open declaration sokong cinabeng pulak!

      Delete
  20. Syabash dan Tahniah PK

    Anda mendedahkan sesuatu yang amat berguna untuk menyedarkan kerajaan Umno yang terbentuk selepas PRU13. Dalam kerajaan Umno yang ada sekarang, suara islam sebenarnya semakin kuat. Tetapi amat malang, amat mengeciwakan bila peneraju kerajaan Umno tak nampak akan perkara ini. Dia masih merasakan suara islam lemah dalam kerajaan, masih merasakan suara melayu/bumiputra lemah dalam kerajaan. Buktinya - dia tak jemu2 berusaha keras hendak mengambil hati orang2 cina yang terang2 tak beri undi pun kepada calon2 Umno dalam PRU 13 itu hari.

    Cuba saudara bayangkan kalau kerajaan yang terbentuk hari ini adalah kerajaan DAP, dan diketahui orang melayu tak beri undi pun kepada calon2 DAP. Agak saudara, adakah PM Kerajaan DAP akan berusaha keras hendak mengambil hati orang2 melayu sebagai mana yang di lakukan oleh PM Kerajaan Umno yang ada sekarang.

    ReplyDelete
  21. Cina bukan tolak BN. Kami Meraka hanya tak mahu Barisan Najis dengan ideologi rasis Puk'mamakthir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 9:59am!
      'Kami' ke atau 'mereka' ..?

      Delete
    2. Setuju, cina tak tolak BN. Yang cina tolak adalah Umno. Yang cina tak mahu undi BN adalah kerana kalau BN menang Umno yang akan mengetuai kerajaan.

      Adakah anda bersetuju dengan saya ? Cina akan undi BN pada PRU 13 itu hari kalau bila BN menang MCA yang akan mengetuai kerajaan.

      Analisis saya selepas PRU 13 adalah " Cina Tidak Tolak BN, Cina Hanya Tolak Umno "

      Delete
    3. Najib sedar Cina tolak Umno. Maka itu lah sebabnya Najib duk pulun nak ambil hati Cina. Berjaya atau gagal Najib dalam missi khas ini hanya akan diketahui pada PRU 14.

      Delete
    4. Anon at 9:59 AM ...

      Apa lu merepek bro ...

      Delete
    5. Anus September 2, 2013 at 9:59 AM.

      kalu puki lim kit sial, lim gonggong eng, nik najis, aljuburi ato puki keluarga ko... ok?

      baik ko balik hong kong jak, jgn ajar komunis kat sini!

      dah lah pendatang, berlagak mcm boss pulak!

      Delete
    6. Padan muka Anon 09:59 AM, tertangkap basah kerana ketidak kejujurannya selama ini. Adakah wajar fahaman sesat liberal nak dipertahankan?

      Ini satu bukti.... The Truth Always Prevail.

      Delete
  22. La ni orang melayu umno perlu buang mana-mana pemimpin melayu yg pro gila tu ... kalau tak tumpor melayu.... yop.

    ReplyDelete
  23. klau bn nak rakyat sentiasa sokong bn, kawal harga barang jangan menyusahkan rakyat..........dalam tempoh 5 tahun jangan muka yg sama jer jadi menteri cuba bagi peluang mp yang lain, bukan aper klau lame2 sgt jadi menteri nanti lupe diri lak asyik pikir poket sendiri sampai lupe janji kpd rakyat harus ditepati..............

    ReplyDelete
  24. Untuk Renungan Orang Melayu

    Di Dewan Rakyat - Kedudukan suara Wakil Rakyat Islam dalam BN adalah 112 kerusi (68%) sedangkan suara Wakil Rakyat Bukan Islam hanya 21 (32%) sahaja - 133 kerusi BN menang.

    Di Dewan Rakyat - Kedudukan suara Wakil Rakyat Islam dalam PR cuma 37 kerusi (42%)sedangkan suara Wakil Rakyat Bukan Islam adalah 52 kerusi (58%) - 89 kerusi PR menang.

    **** Saya ingin bertanya kepada orang Pas, berapa orang daripada kamu yang insaf tentang betapa lemahnya Suara Islam dalam PR yang kamu sanjung dan puja itu ? Dengan kedudukan yang semacam itu, apa yang parti Pas boleh buat untuk merealisasikan undang2 Hudud yang dijaja oleh ulamak kamu yang bernama Nik Aziz dan Hadi Awang sejak berkurun yang lalu ? ORANG PAS YANG TERBACA POSTING SAYA INI .. TOLONG JAWAB DENGAN DENGAN HATI YANG IKHLAS.

    Di Dewan Rakyat - Kedudukan Suara Wakil Rakyat Islam (Umno + Pas + PKR) adalah 149 kerusi (67%) sedangkan Suara Wakil Rakyat Bukan Islam cuma 73 kerusi (33%) sahaja.

    Di Dewan Rakyat - Sudah terang lagi bersuluh, suara Islam adalah Dominan. Suara Islam adalah Dominan tetapi tidak mempunyai Kekuatan. Tidak mempunyai Kekuatan kerana tidak Bersatu.

    Mungkin orang Pas tak faham bila saya guna istilah " Dominan ". Tak apa saya guna istilah " Majoriti " untuk memahamkan orang Pas.

    Bersetujukah anda orang Pas kalau saya kata, Di Dewan Rakyat sekarang Suara Islam adalah sebenarnya menjadi Minoriti Dalam Majoriti.

    Menyedihkan bila 67 vs 33 dikatakan 67 itu angka minoriti manakala angka 33 pula dikatakan majoriti. Ini lah realitinya. Jangan ada pemimpin Umno atau pemimpin Pas mahu menafikan.

    Nampak macam saya ini bodoh metamatik, tetapi saya belajar metamatik terbalik (reversed mathematic). Dalam reversed mathematic Digit Besar belum tentu dapat mengatasi Digit Kecil.

    ……….. bersambung

    ReplyDelete
  25. Sambungan………………

    Ini lah sebenarnya yang sedang berlaku dalam Dewan Rakyat, Suara Islam memang paling ramai tetapi tak boleh nak buat apa2.

    Di Dewan Rakyat - Kalau semua Wakil Rakyat Islam bersatu hati bersatu suara Islam pasti terbela. Tolak ketepi cerita Hudud, ia terlalu complicated, banyak benda lain daripada Hudud boleh dibuat untuk mengangkat murtabat Islam.

    Di Dewan Rakyat - Kalau semua Wakil Rakyat Melayu bersatu hati bersatu suara bahasa Melayu terpelihara. Suara2 sumbang daripada segala macam Zong Cina yang menentang usaha TPM untuk mengangkat murtabat Bahasa Melayu dalam dunia pendidikan negara akan menjadi tidak bertaring. Tetapi yang tinggal hanya lah Tan Sri Muhyidin Yassin terkial2 sorang diri berdepan dengan Zong2 Cina yang tak sedar diri itu, tetapi mujur lah masih ada NGO Melayu yang masih kuat jiwa Melayunya sedia berjuang bersama2 dengan TSMY.

    Mana suara Pas ? Mana suara PKR ? Mana suara Umno ? Mana suara Pemuda Umno ? Sedih teramat sedih saya melihat perangai orang2 kita.

    Insaf lah. Kalau orang melayu bersatu .. Melayu jadi kuat, kuat bukan untuk berperang dengan bukan melayu tetapi kuat untuk menjaga hak dan kepentingan orang Melayu yang dipersetujui bersama semasa mahu mencapai kemedekaan. Islam menjadi kuat, kuat bukan untuk memaksa semua rakyat Malaysia mesti masuk Islam tetapi untuk memperlihatkan kepada penganut agama lain betapa kuatnya orang islam patuh kepada perintah agama. Negara kuat, kuat bukan untuk menyerang negara lain tetapi kuat untuk menyediakan segala macam nikmat kepada rakyat Malaysia.

    Kepada saudara2 saya daripada Pas dan PKR. Pergilah anda berjuang bersama2 dengan rakyat Mesir dan Syria, selepas itu balik ke Malaysia dan ceritakan pengalaman indah yang anda dapat selama berada di sana terlibat membantu2 puak2 yang mengaku mereka berjuang atas nama Islam sampai sanggup membunuh saudara seagama.

    Mahu kah anda Negara Malaysia ini jadi seperti itu ? Terhibur dan Gembirakan anda melihat Melayu yang mengaku beragama Islam berperang sama sendiri hanya kerana " Aku Umno Kau Pas " atau " Aku Pas Kau Umno ".

    Semuga akan terbit bisikan nakal walau pun di ketika anda sedang bersolat " Aku Sembah Allah swt, Puak Sebelah Sana Juga Sembah Allah swt, Tapi Kenapa Aku dan Mereka Tidak Boleh Bersatu. Kau Berjaya Setan. Tahniah Setan. Kau Hebat Setan "

    Tolong lah Wahai Wakil Rakyat Umno dan Wakil Rakyat Pas dan Wakil Rakyat PKR menfaatkan bilangan suara melayu yang majoriti di Dewan Rakyat untuk Bangsa Melayu, Bahasa Melayu dan Agama Islam.

    KITA LEMAH KERANA KITA TIDAK BERSATU. KITA ADALAH MINORITI DALAM MAJORITI KERANA KITA TIDAK BERSATU.

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
  26. Ana Muslimah....

    Tulisan anda banyak hikmah untuk renungan kita Orang Melayu beragama Islam. Saya pun sudah beberapa kali menghadhiri sessi Parlimen kita bersidang dan melihat gelagat AP-AP kita ketika berehat di kantin parlimen....AMAT MEJIJIKKAN DGN PENUH KEMUNAFIKAN. Wakil Rakyat kita hari ini hanya mementingkan politik peribadi bukan untuk Rakyat. Rata-rata mereka hanya memberi khidmat LIP SERVICE. UMNO terkini dah jauh terpesong, begitu juga dgn PAS. PKR memanglah asas perjuangannya adalah untuk menuntut keadilan Anwar yg Liberal & Rusak Akhlak.

    ReplyDelete
  27. RON 95 naik 20 sen.Yahooooooo...!!!!!

    Jom celebrate dengan bermain gendang Dung...Dang...Dung...Dang....macam orang giler...!!!!!

    PtuiiiiHHHHH....!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lagi sekor..

      Oi mad lembam... Kalau
      nak tulis tu guna otak..
      Bukan kerajaan naikkan
      harga minyak... Kerajaan
      KURANGKAN BEBAN
      SUBSIDI keatas minyak ..
      Ayat ni mungkin dah basi..
      Tapi selagi ada orang2
      bodoh macam
      engko...terpaksalah jugak
      diulang ulang.

      Delete
  28. Waktu Tun Mahathir memerintah (22 tahun) berapa sangat harga petrol dan berapa kali sangat harga petrol dinaikkan? Tapi sejak Dollah & Najib.......hmmmmmm entahlah?

    Itulah salah satu contohnya perbezaan UMNO Fundamentalist dengan UMNO Liberal Sesat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat must deal with that.

      -KJ- waktu minyak naik 2008 dulu.

      Delete
    2. Seniman Agung tak berganti, Allahyarham P. Ramlee mengenakan TANGLUNG misai janggutnya dlm Seniman Bujang Lapok...... Rakyat Melayu jelata semua terhibur, hilang semua kesengsaraan.

      Najib pula gantung TANGLUNG tak lama lagi.... kenapa pulak Melayu sugul, hiba, sedih, pedih & berduka cita?

      Jawab Reentry Capsule..... jgn tak jawab...!!!

      Delete
    3. apa tidaknya... tanglung jibat bil elektrik aper....

      Delete
    4. Kerana Tanglong Ah Jib adalah "Endless PossibliPtuiiiHHH"

      Delete
    5. Oi mad lembam... Kalau
      nak tulis tu guna otak..
      Bukan kerajaan naikkan
      harga minyak... Kerajaan
      KURANGKAN BEBAN
      SUBSIDI keatas minyak ..
      Ayat ni mungkin dah basi..
      Tapi selagi ada orang2
      bodoh macam
      engko...terpaksalah jugak
      diulang ulang.

      Delete
  29. dah menang (walau sebenarnya merosot dan kalah) PRU13....

    sblm PRU13 lagi sdah ada ura2 kalau BN menang minyak akan naik tapi dinafikan oleh pemimpin2 BN...

    skg terbukti BN mmg bohong nasional. Najib memang hampir serupa(atau mungkin lebih) bodoh drpd pak lah!!!

    ReplyDelete
  30. Orang Melayu Islam yang mengundi BN tertunggu-tunggu hadiah ape Ah Jib Gor nak bagi lepas PRU13. Termasuk la den. Tunggu punya tunggu last2 dapat gak "hadiah"nya.

    Harga minyak naik 20 sen!!!Tu hadiah PM 1Malaysia bagi pada orang Melayu yang pertahankan kuasa politik Melayu Islam di Tanah Melayu. Alasan harga naik langkah rasionalisasi subsidi untuk pembangunan rakyat bla bla bla.. People don't buy this cheap excuse anymore.

    Well done Datuk Najib!!!Well done to PEMANDU!!

    Nanti nak PRU14 boleh la bagi berbilion kat cina komunis. Besarkan tokong, tambah lagi SJKC, bina universiti khas cina, buat makan besar kat semua ibu negeri kat Malaysia ni.

    Terima kasih PM Gendang 1M..Endless possibilities..macam haram

    ReplyDelete
  31. Tak kisah berapa ramai orang melayu islam berada dalam kerajaan. Yang penting adalah kesedaran mereka mewakili orang melayu islam itu sendiri.

    Tak guna juga kalau PM orang melayu islam tapi berfikiran liberal terlampau sehingga merosakkan orang melayu islam sendiri.

    Dithailand, ada kerajaan thailand membantu dan mendengar rintihan orang siam islam di negara gajah itu?

    Di myanmar, ada kerajaan sana bantu orang islam bila orang islam di lanyak terus menerus?

    Di filipina, orang islama di layan dengan baik oleh yang bukan islam?

    Bagaimana pula di kemboja, laos, china, india, singapura dan lain-lain?

    Oleh itu saya sokong najib di turunkan secepat mungkin supaya malaysia tidak menjadi salah sebuah negara yang akan jatuh ke tangan puak liberal yang menindas majority orang melayu islam sendiri di masa akan datang, kalau masalah liberalisasi oleh tangan aristokrat tak di tangani dengan betul.

    ReplyDelete
  32. Punahsihat-punahsihat cadang naik ke 20sen harga petrol.

    Najib terus setuju untuk hadiahkan kepada rakyat.

    Apa kata saudara semua?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa-siapa yang ada kereta atau mitosikal dan sebagai nya...sekiranya anda mahu kan kenderaan anda bergerak, maka isi lah lah minyak.
      Tapi sekira nya anda tidak mahu ia nya begerak....maka tak perlu isi minyak.

      Harga minyak tetap kerajaan naik kan...

      Kita semua tak boleh marah.....sebab kita sendiri yang lantik dia jadi kerajaan....

      Delete
    2. Kami sokong Barisan Nasional, kami tak sokong Najib.

      Kepada Najib dan kuncu-kuncu, silalah berambus, kamu semua adalah petualang yang memusnahkan nama baik Barisan Nasional dengan dasar perosak kamu semua.

      Lihatlah ahli akar umbi sekalian, kerana Najib, UMNO dihina, Barisan Nasional dicaci maki, ini semua kerana Najib dan kuncu-kuncunya. Oleh itu tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, Najib tidak boleh diharap untuk selamatkan UMNO kerana Najib dan kuncu-kuncunya adalah petualang perosak UMNO.

      Najib tak payahlah nak berdrama kononnya nak selamatkan ekonomi Malaysia hingga menaikkan harga petrol dan diesel. Sepatutnya Najib bubarkan saja PLKN yang menjadi beban kepada kerajaan sedangkan tak ada hasil yang besar yang dapat kepada negara, lihatlah apa yang disumbangkan oleh PLKN kepada negara ini, hanya melingkupkan berbilion ringgit duit negara selama ini adalah. Lepasan PLKN, berapa ramai yang mampu pertahankan negara? Ramai yang keluar dari PLKN tak boleh buat apa pun, PLKN adalah tempat untuk Najib dan kroni buat duit sajalah.



      Selamatkan UMNO dan Malaysia, tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Oi mad lembam... Kalau
      nak tulis tu guna otak..
      Bukan kerajaan naikkan
      harga minyak... Kerajaan
      KURANGKAN BEBAN
      SUBSIDI keatas minyak ..
      Ayat ni mungkin dah basi..
      Tapi selagi ada orang2
      bodoh macam
      engko...terpaksalah jugak
      diulang ulang.

      Delete
  33. Memang dah dijangka, duit habis bagi BR1M dan belanja PRU13 dulu, salah satu cara nak kaut balik ialah dgn memperbanyakkan kompaun, naikkan harga minyak yg secara tak langsung akan menaikkan harga barang dan naikkan pula cukai ...
    BN: Barang Naik, BN: Bila Naik, BN: Baru Naik, BN: Banyak Naik ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi mad lembam... Kalau
      nak tulis tu guna otak..
      Bukan kerajaan naikkan
      harga minyak... Kerajaan
      KURANGKAN BEBAN
      SUBSIDI keatas minyak ..
      Ayat ni mungkin dah basi..
      Tapi selagi ada orang2
      bodoh macam
      engko...terpaksalah jugak
      diulang ulang.

      Delete
  34. 100hari selepas PRU13 - Patrol naik
    200hari selepas PRU13 - UITM bolih dimasuki olih semua bangsa
    300hari selepas PRU13 - ASB milik seluruh rakyat Malaysia
    400hari selepas PRU13 - Tiada lagi istilah BUMIPUTRA yg ada hanyalah Rakyat Malaysia.

    Najib Pundek liberal mesti dikuburkan pada PAU ini kalau tidak Melayu habih kena TAPAU selepas 400hari PRU13.

    ReplyDelete
  35. Kita boleh tengok melayu yang kononya sejati.. maraung sebab 20 sen... Inilah paras jiwa orang melayu... 20 sen cukup untuk buat diorang merenget merungut...
    Macam bayi tak dapat susu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mangkok.Impact 20 Sen ini ialah kenaikan harga barang konon kos pengangkutan meningkat dan macam2 alasan lagi.Komen macam budak LEMBAM.

      PAU kasi TAPAU

      Delete
    2. Pernah dengar kesan rantaian tak?Chain effect?Kenaikan harga keperluan asas disebabkan harga minyak naik. Ke ko gune RON97, tu yang tak kisah RON95 naik.

      Delete
    3. James H

      Don't ridicule yourself and act as if those increase is peanut. It means a lot as it is inter related to eventual rising cost to all essential things & products. Usahlah nak menegakkan benang basah & kemungkaran pihak liberal yg bengap.

      Delete
    4. Saudara Reentry, yang menyokong Najib itu adalah golongan yang bergayut kepada UMNO untuk dapat projek. Inilah jadinya bila wadah untuk orang Melayu bernaung menjadi pengkhianat menindas Melayu.

      Pada saya UMNO dan Barisan Nasional langsung tidak bersalah, yang bersalah adalah Najib, Hishammuddin, Khairy, dan Nazri Aziz serta Menteri dan Timbalan Menteri Haprak yang tak tau buat kerja dan golongan perosak dalam PEMANDU yang sekarang boleh ubah kepada PEMUSNAH.

      Ahli-ahli akar umbi sekalian, Najib sudah tidak dapat mengawal keadaan di negara ini, kita perlu tumbangkan Najib dengan segara untuk selamatkan UMNO dan Barisan Nasional dan yang paling penting adalah untuk menyelamatkan Agenda Nasional Malaysia iaitu Wawasan 2020. Kalau ada kerajaan yang dipimpin oleh Perdana Menteri yang lebih mementingkan populariti dan sibuk dengan program bangsat macam makmal PEMANDU cibai lahanat lancau itu, maka punahlah negara ini.

      Ingatlah semua bahawa UMNO dan Barisan Nasional akan kekal relavan sebagai pentadbir Malaysia hingga ke akhir zaman, yang tak relevan dan perlu ditumbangkan segera adalah Najib dan kuncu-kuncunya yang melingkupkan negara ini serta memporak perandakan UMNO dan Barisan Nasional hingga UMNO dan Barisan Nasional dipandang hina oleh orang ramai.

      Najib tiada kualiti seperti Tun Abdul Razak, kerana Najib banyak beza, banyak perkara yang bertentangan dengan Tun Abdul Razak yang dibuat oleh Najib. Lihatlah ISA adalah antara air tangan Tun Abdul Razak dimansuhkan oleh Najib, kesannya sekarang ini beribu-ribu penjenayah ganas berleluasa, Najib lebih mengutamakan hak asasi cibai penjenayah sedangkan hak asasi rakyat jelata yang mengikut undang-undang tidak dipedulikan oleh Najib.

      Malahan lihatlah apa sudah jadi dengan FELDA sekarang ini, matlamat penubuhan FELDA adalah untuk memartabatkan golongan berpendapatan rendah dalam sektor ekonomi, sekarang lihatlah di FELDA, generasi mudah terpinggir keluar, sedangkan beribu-ribu warga Bangladesh, Myanmar, Indonesia dibawa masuk ke FELDA oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

      Ahli akar umbi yang sayangkan UMNO dan Barisan Nasional perlu bertindak tegas dengan menentang Najib dan kuncu-kuncunya habis-habisan dalam pemilihan UMNO akan datang untuk memulihkan kembali UMNO dan Barisan Nasional serta negara ini yang dirosakkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Sedarlah semua.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Cuma sedikit orang yang menginginkan kebebasan, kebanyakan hanya
      menginginkan seorang tuan yang adil.
      (Gaius Sallatus Crispus)

      Delete
    6. Kebebasan ala cibai lancau seperti yang dikehendaki oleh Najib, penjenayah ganas sibuk pula Najib nak bela hak asasi cibai penjenayah itu, sedangkan layakkan penjenayah dapat hak asasi seperti orang lain yang mengikut undang-undang?

      Najib dan Pakatan Rakyat adalah sama, kedua-duanya pembela penjenayah.

      Lebih baik Najib dan kuncu-kuncunya berambus menyertai Pakatan Rakyat supaya Barisan Nasional dan UMNO dapat dipulihkan untuk menyelamatkan negara ini dari dasar cibai lancau Najib dan kuncu-kuncunya ini.

      Selamatkan Malaysia, tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  36. 20 sen adalah alasan untuk peniaga cina naikkan harga barangan.. najib suka orang cina berpendapatan tinggi...itu lah cita-cita najib.

    Lihat sejarah najib.
    Maka kita semua Tolak najib serta merta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tumbangkan Najib, Selamatkan UMNO dan Malaysia.

      Delete
    2. Najib, esok umum pula gula naik 100 ringgit, tepung naik 1000 ringgit, biar rakyatg jadi mangsa supaya mudah Najib dan bini serta kuncu-kuncu mempelahap hasil mahsul negara ini untuk bersuka ria.

      Tumbangkan Najib, Selamatkan UMNO, Selamatkan Malaysia.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. Oi mad lembam... Kalau
      nak tulis tu guna otak..
      Bukan kerajaan naikkan
      harga minyak... Kerajaan
      KURANGKAN BEBAN
      SUBSIDI keatas minyak ..
      Ayat ni mungkin dah basi..
      Tapi selagi ada orang2
      bodoh macam
      engko...terpaksalah jugak
      diulang ulang.

      Delete
    4. Kau yang bangang, harga RON 95 dari RM 1.90 kepada RM 2.10 dinaikkanlah, kau bersekolah sampai darjah berapa? Itulah masa cikgu ajar kau sibuk jilat jubor Najib kerana nak projek, inilah sampai tak boleh kenal apa itu kenaikkan harga barang.

      Kau tak fikirkan ke beban kepada golongan berpendapatan rendah makin bertambah? Dasar penjilat jubor Najib kerana nak projek macam kau ini mana peduli kesusahan orang lain, kau hanya sibuk kejar projek sana sini hingga sanggup jilat jubor Najib untuk dapat projek, lepas tu jual projek kepada puak Cinabeng, dapat komisen, jenis tak sedar diri macam kau ini diterang 1 juta kali pun tak akan faham kerana kau jenis penjilat jubor dan sanggup menjual maruah untuk kesenangan duniawi.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  37. Dalam surat khabar esok akan penuh dengan ahli politik serta ahli akademik penjilat Najib yang akan menyokong dengan berbagai fakta yang direka-reka untuk membodek Najib semahu-mahu mereka.

    Golongan yang jenis makan keliling di kalangan pegawai tinggi dan ahli akademik kini makin ramai, sanggup menipu diri sendiri untuk pangkat, kedudukan dan harta.

    Ahli akademik sekarang ini pun ramai yang dah tak boleh pakai, jenis penjilat, menyokong untuk membodek demi kesenangan diri, sanggup menghina diri sendiri untuk secebis pangkat dan kedudukan yang diperolehi secara membodohkan diri sendiri.

    Malaysia mengalami krisis identiti, ini semua kerana pimpinan tamak populariti sampah dan ahli akademik penjilat yang sanggup menghina ilmu pengetahuan untuk secebis pangkat dan kedudukan.

    Pemimpin seperti Najib dan kuncu-kuncunya terutama menteri dan timbalan menteri yang tak tau buat kerja hanya merosakkan negara ini. Saya melihat perkembangan negara ini ke arah kerosakkan bukannya bertambah baik.

    Jika dahulu di era Tunku hingga Tun Dr. Mahathir, masyarakat dipupuk untuk membangunkan negara, tapi sekarang Najib sanggup melingkupkan negara ini untuk populariti. Pemimpin terdahulu tegas dalam mempertahankan Agenda Nasional Malaysia, tapi Najib dan Pak Lah sanggup memusnahkan apa saja untuk populariti sampah.

    Sedarlah bahawa Najib dan kuncu-kuncunya itu perlu ditumbangkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, tak guna jika Najib dan kuncu-kuncunya itu menang tanpa bertanding dengan menggunakan taktik jijik sedangkan UMNO dan Barisan Nasional terguling dalam PRU 14 kelak.

    Selamatkan Malaysia, Selamatkan UMNO, Selamatkan Barisan Nasional, Tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya.

    Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi mad lembam... Kalau nak tulis tu guna otak.. Bukan kerajaan naikkan harga minyak... Kerajaan KURANGKAN BEBAN SUBSIDI keatas minyak .. Ayat ni mungkin dah basi.. Tapi selagi ada orang2 bodoh macam engko...terpaksalah jugak diulang ulang.

      Delete
    2. Kau yang patut guna otak untuk menulis, bukannya sibuk fikirkan projek hingga sanggup jadi bangang membela perkara yang salah.

      Kurangkan beban subsidi ke atas minyak konon, tapi beban rakyat berpendapatan rendah ditambah, kau tak fikir ke?

      Kau ingat di negara ini ramai orang kaya yang berpendapatan RM 10,000 ke atas ke?

      Tak lama lagi harga barang akan naik, golongan berpendapatan rendah akan makin teruk keadaanya, tapi golongan yang mengejar projek seperti kamu akan seronok untuk meninggikan lagi harga bidaan projek dengan alasan harga barang dah naik.

      Selagi ada golongan pembodek yang sanggup jilat lubang jubor Najib untuk dapat projek macam kau ini, diterang 1000 kali pun kau tak akan paham, kerana kau adalah golongan penjilat jubor yang tak peduli kepada kebenaran kerana kau hanya mementingkan projek hingga sanggup jilat lubang jubor Najib, dasar muka tak tahu malu.

      Ahli UMNO sekalian, ingatlah, jika Najib masih lagi jadi Presiden UMNO, maka punahlah UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU 14 kelak. Oleh itu tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya untuk menyelamatkan Malaysia, UMNO dan Barisan Nasional.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  38. Harga minyak da naik, untungla orang melayu yang support UMNO Najib yang memperjuangkan melayu nih. lepas ni ape plak, harga tol, gula, tax naik. Ye lah gaji pegawai2 PEMANDU cerdik pandai IDRIS JALA kan mahal, klau kita sume tak bayar, sape nak bayar gaji diorang buat research penat2 pasal ekonomi Malaysia.

    Aku duduk Shah Alam, so klau harga tol batu tiga naik, aku dah x ksah da, sbb dah lame dah aku bayar tol utk Chinese/Indian/Malay ? tinggal kat Subang pakai free. Trafik jam sesak, yang byk bayar orang melayu tinggal Shah Alam. Kroni tokeh tol ni konfem kenyang. Idup Najib Idup UMNO !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi mad lembam... Kalau
      nak tulis tu guna otak..
      Bukan kerajaan naikkan
      harga minyak... Kerajaan
      KURANGKAN BEBAN
      SUBSIDI keatas minyak ..
      Ayat ni mungkin dah basi..
      Tapi selagi ada orang2
      bodoh macam
      engko...terpaksalah jugak
      diulang ulang.

      Delete
  39. Korang tunggu je 14 september nanti... Pm Najib akan umum polisi baru ekonomi melayu dan bumiputra... Jangan masa tu korang tersipu sipu sudah

    najib ni kalau bab ekonomi memang ceredik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blah la, tersipu-sipu konon, pasal apa naikkan harga RON 95 yang digunakan oleh golongan berpendapatan rendah sedangkan RON 97 yang digunakan oleh orang kaya tak dinaikkan?

      Pasal apa masa tahun 1997-98 di mana USD 1.00 bersamaan RM 5.10, harga RON 97 pun masih RM 1.30, kerana Tun Mahathir pemimpin yang melihat setiap yang dibelanjakan dengan teliti untuk kesejahteraan rakyat dan kemakmuran negara, tapi Najib dan kuncu-kuncunya sibuk nak pelahap apa yang ada pada kantung negara kerana takut ditumbangkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini.



      Cerdik tak boleh ditumpang, bodoh tak boleh diajar.

      Tumbangkan Najib dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini untuk menyelamatkan UMNO dan Barisan Nasional.

      Najib adalah ejen Pakatan Rakyat untuk menjahanamkan UMNO dan Barisan Nasional dengan dasar-dasar perosak mereka selama ini.

      Delete
    2. Oi mad lembam... Kalau
      nak tulis tu guna otak..
      Bukan kerajaan naikkan
      harga minyak... Kerajaan
      KURANGKAN BEBAN
      SUBSIDI keatas minyak ..
      Ayat ni mungkin dah basi..
      Tapi selagi ada orang2
      bodoh macam
      engko...terpaksalah jugak
      diulang ulang.

      Delete
    3. Para penjilat jubor Najib dan bergentayangan untuk menjual maruah demi mendapatkan projek, kejarlah projek dengan menjilat jubor Najib, kalau nak jual anak bini untuk dapatkan projek pun buatlah, golongan penjual maruah macam kau ini mana peduli akan kebenaran, lubang jubor pun kau sanggup tadah untuk dapat projek.

      Golongan pengkhianat seperti inilah yang menyebabkan negeri-negeri Melayu tergadai kepada penjajah, menyokong untuk membawa untung untuk diri sendiri, tapi menyebabkan negeri rebah terguling kepada penjajah.

      Ingatlah ahli-ahli UMNO sekalian, Najib dan kuncu-kuncunya perlu ditumbangkan untuk memulihkan Malaysia, UMNO dan Barisan Nasional. Jika kita sayangkan negara ini, sayangkan parti kita, tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Cerdik ke Najib ni?Kalo cerdik takkan kena tipu bulat2 dengan cina bangsat. Dulu masa Tun M, Unit Perancang Ekonomi (EPU) JPM yang terlibat dalam dasar ekonomi negara.

      Sekarang peranan ni dah diambilalih Kementerian PEMANDU. Kita semua tau perunding PEMANDU ni kiblat die liberal. Same kepala dengan KJ Kitol. Kalau sembang pasal agenda bumiputera tak releven sekarang. Semua tu dah ketinggalan zaman. Dunia sekarang dah moden. DEB dah tak releven lagi. Nak tersipu-sipu mendenye..

      Mane cerdiknya Ah Jib Gor ni?cer cite..

      Delete
  40. satu cara kerajaan nak ajak cinabeng hanya dgn menaikkan harga minyak ekonomi mereka akan lebih merosot krna mereka yg paling ramai dapat kemudahan harga minyak yg rendah tapi bagi melayu kenaikan 20sen hanya celah gigi dsaja tidak akan merosak ekonomi org mlayu..padan muke cinebeng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi mad lembam... Kalau
      nak tulis tu guna otak..
      Bukan kerajaan naikkan
      harga minyak... Kerajaan
      KURANGKAN BEBAN
      SUBSIDI keatas minyak ..
      Ayat ni mungkin dah basi..
      Tapi selagi ada orang2
      bodoh macam
      engko...terpaksalah jugak
      diulang ulang.

      Delete
    2. Golongan penjilat jubor Najib dah mula menggelepar, merapu yang bukan-bukan, nak kurangkan subsidi konon, tapi dalam keadaan ramai rakyat perlukan pembelaan, golongan berpendapatan rendah, beban mereka ini ditambah si mangkuk hayun di atas tu tak fikir pula.

      Hoi penjilat jubor Najib, esok kau pergi tadah jubor kau bagi Najib radak pula, untu projek, buatlah, kau kan tamakkan projek hingga sanggup jilat jubor, butoh dan tapak kaki Najib, biarlah Najib sontot kau, biar Najib sontot kau depan anak bini kau, barulah pecacai Najib yang setia, tak gitu?

      Sedarlah ahli UMNO sekalian, Najib dan kuncu-kuncunya perlu ditumbangkan untuk selamatkan UMNO dan Barisan Nasional serta Malaysia. Tak guna kita julang Najib tinggi-tinggi sedangkan Najib dan kuncu-kuncunya semakin dijulang, semakin galak membakar UMNO dan Barisan Nasional dari dalam, oleh itu bertindaklah segera untuk menghumban Najib dari kerusi Presiden UMNO pada hujung tahun ini untuk menyelamatkan UMNO dan Barisan Nasional serta Malaysia dari terus hangus rentung dikerjakan oleh Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  41. tul! kengkawan aq yang dulu memang penyokong kuat ah jib, sekarang dah jadi anti najib (aq masuk sekali)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat semua, kita hanya menentang Najib dan kuncu-kuncunya termasuklah menteri dan timbalan menteri tak reti buat kerja. Tetapi kita masih perlu setia kepada Barisan Nasional dan UMNO, ingatlah selama ini UMNO dan Barisan Nasional adalah wadah perjuangan bangsa kita di samping melindungi bangsa-bangsa lain.

      Tapi kini Najib dan kuncu-kuncunya mempergunakan UMNO dan Barisan Nasional untuk kepentingan diri, hingga UMNO dan Barisan Nasional dihina dan dicaci maki oleh orang ramai.

      Sedarlah yang bersalah adalah Najib dan kuncu-kuncunya, UMNO dan Barisan Nasional juga jadi mangsa akibat perbuatan Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Oleh itu, selamatkan UMNO, tumbangkan Najib dan kuncu-kuncunya untuk memulihkan kembali Malaysia, UMNO dan Barisan Nasional.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  42. Utusan Malaysia Front Page.

    Kenaikan minyak adalah wajar.Kerajaan mampu berjimat dan berbelanja secara berhemah untuk mengelakkan kita bankrupt.

    Harus sujud syukur.Malaysia antara yang terendah harga minyaknya.

    -Professor Emeritus Kus Kus-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belanja merapu untuk PLKN dan PERMATA hingga melingkupkan berbilion ringgit wang negara itu berhemah ke?

      Reentry, dah kata, akan ada pecacai penjilat jubor, butoh dan tapak kaki Najib tak kiralah, ahli politik atau ahli akademik murahan yang sanggup jual maruah dan menghina diri sendiri menjadi penjilat jubor Najib dalam segala hal termasuklah hal ini.

      Walau apa pun, Najib dan kuncu-kuncunya perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan Malaysia dari terus diporak perandakan oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

      Selamatkan Malaysia, Selamatkan UMNO, Selamatkan Barisan Nasional, Tumbangkan Najib dan Kuncu-Kuncunnya Dalam Pemilihan UMNO Hujung Tahun Ini.

      Sekian, terima kasih.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  43. wakakakakakaka ,, emang goblok ini saporter malayu umno, kasian ya malayu umno udah dibohongi ole kepala menteri bapak najib, kakakakakakaka


    http://thecybersniper.blogspot.com/2013/09/menteri-nafi-ron95-naik-20-sen.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yang goblok, bangsat, cibai, lancau, lahanat, makahai, tiu nia ma, kau tu yang bebal, tongong.

      UMNO memang bagus, bukannya tongong macam kau, kalau tidak, takkan berlambak puak Indon datang merempat di negara ini. Malahan para keling dan cinabeng yang tok nenek mereka sendiri tak diterima oleh negara China dan India akan jadi merempat kalau UMNO tidak terima mereka sebagai warganegara. Jadi sedarlah diri ye.

      Puak keling dan Cinabeng juga kena bohong sama Lim Guan Eng, tarif air naik 100%, dari 24 sen kepada 48 sen. Memang kami tak sokong Najib, tapi kalau golongan bangsat merempat tak sedar diri macam DAP itu, jangan haraplah aku nak percaya, golongan penipu yang tak boleh dipercayai sama sekali.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Delete
    2. Kau yang goblok, bangsat, cibai, lancau, lahanat, makahai, tiu nia ma, kau tu yang bebal, tongong.

      UMNO memang bagus, bukannya tongong macam kau, kalau tidak, takkan berlambak puak Indon datang merempat di negara ini. Malahan para keling dan cinabeng yang tok nenek mereka sendiri tak diterima oleh negara China dan India akan jadi merempat kalau UMNO tidak terima mereka sebagai warganegara. Jadi sedarlah diri ye.

      Puak keling dan Cinabeng juga kena bohong sama Lim Guan Eng, tarif air naik 100%, dari 24 sen kepada 48 sen. Memang kami tak sokong Najib, tapi kalau golongan bangsat merempat tak sedar diri macam DAP itu, jangan haraplah aku nak percaya, golongan penipu yang tak boleh dipercayai sama sekali.

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
  44. Cite psl kenaikan harga minyak RON 95 xnk tulis ke bro?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!