TAHNIAH PM DAN TPM! TERUS KEKAL SEBAGAI PRESIDEN DAN TIMBALAN PRESIDEN UMNO!

Tahniah aku ucapkan kepada PM dan TPM kerana berjaya pertahankan jawatan Presiden dan Timbalan Presiden. Ini bermakna peluang sudah diberi untuk orang lain lawan tapi takde siapa pun datang. Bermakna proses demokrasi sudah pun berjaya dilalui dengan jayanya. Tahniah aku ucapkan kepada UMNO kerana demokrasi masih subur dalam parti keramat melayu terbesar ini.

Bukan macam pembangkang, dari PKR sampai ke DAP semua penipu, dalam nak pilih calon pun depa kuat menipu. Kah kah kah.

Cuma aku terkilan sikit tadi bilamana Zahid, Sgafie berjalan bersama-sama Hisham dan mereka seolah-olah nak menunjukkan yang mereka ni tag team aka macam Team Wawasan bawah Anwar dulu la. Ini macam tak best la, open la sikit. Bagi la muka sikit.

Kang tak pasal-pasal sebab nak bagi nyawa kat "Hiyapp, Zassss, Chup chup pastu Sorry" punya hal dengan korang-korang kena badi sekali. Elok la bergerak sendiri dan biarlah ahli UMNO pilih siapa yang mereka ras alayak untuk menjadi pemimpin mereka.

Aku harap bend amacam ni tak berulang lagi ya..nanti aku sambung lagi...

61 Responses to "TAHNIAH PM DAN TPM! TERUS KEKAL SEBAGAI PRESIDEN DAN TIMBALAN PRESIDEN UMNO!"

  1. bro, ini satu petanda bahwa umno bakal jadi pembangkang pada pru14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi best jadi pembangkang tak payah serabut kepala... Boleh kondem kerajaan pr hari hari

      Delete
    2. Kondem tu bole....tapi takut tak makan ler pulak puak puak umporno nie.lubok duit dah tak der.mau papa kedana puak umporno nie.

      Delete
  2. Orang UMNO tak de teloq tak de sorang pun berani cabar PM and TPM. Ini lah Demo kasi UMNO stlye. Belum bertanding dah sebok bagi hint 'Presiden dan Timbalan Status Quo, jangan challenge ye. Dey, di US Presiden Parti depa open minded 'sapa nak bertanding silakan' takde huha huha sana sini 'tolong status quo ye'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hek eleh.. Kat Parti Kencing Rakyat takde sekor pun yang berani tentang ketua anugerah tuhan.. Sama jugak dengan pas pis pus..

      Delete
    2. Wa sokokong lu 100000% Sudir..although wa tak suka Najib menang tak bertanding! UMNO patut jangan ikut stail pembangkang yg tak berani cabar Anu Ibrahi..wa suka kalau semua jawatan dalam UMNO dicabar..

      Delete
  3. bro memang sah zahid, hisham & shafie berkempen sebagai rakit mcm zaman anwar dulu. malah jentera depa dah diselaraskan. kononnya ini kehendak presiden. tapi berkempen sebagai rakit bertentangan dgn etika pemilihan umno. kita kena gerakkan sesuatu supaya kempen naib ni benar2 terbuka!

    ReplyDelete
  4. Dalam umno....sapa berani lawan najib.
    Nak kekal dalam umno, nak lama pegang jawatan sebagai menteri...bodek, ngampu itu misti broooo.

    ReplyDelete
  5. Salam bro..aku penyokong BN/UMNO. Aku setuju semua pandangan ko ttg pembangkang.

    Tp aku kurang setuju ko kata ada demokrasi dlm UMNO sbb peluang dah diberi tp takde sapa nak cabar Najib dan Muhyiddin.

    Aku rasa tekanan in one way or another, hush hush back door, push pull sana sini,tawar menawar yg tak sehat banyak berlaku dlm UMNO bagi elakkan org lain cabar Presiden.

    Budaya cabar Presiden UMNO di PAU masih belum diterima UMNO, termasuk Presiden sendiri yg aku rasa lebih suka nasihat org berubah tp dia sendiri takut nak berubah.

    Aku khuatir budaya feudal ini akan jadikan UMNO pembangkang di PRU14. Kita perlu mulakan gerakan mempromosi budaya bertanding di semua peringkat, khususnya di peringat Presiden, Timb Presiden.

    Dengan ini kita akan dijamin mendapat seorang Presiden yg betul2 bagus dan tahu buat kerja krn dia tahu dia akan dicabar.

    Budaya "jangan-cabar-aku-nanti-ko-pecah-belahkan-UMNO" dah tak boleh dipakai. Tu alasan penyandang yg tak m au org cabar dia. Budaya ni dah dipakai sejak 1950an hingga kini. Kita kini di era 2013, bukan 1950an, takkan tak nak berubah?

    Takkan Presiden dok asyik nak menang tanpa bertanding?? Kalau ini caranya, UMNO tak perlu buat PAU dan tak perlu ada pertandingan, biarkan semua penyandang dari atas sampai bawah pegang kuasa sampai mati. Rakyat memerhati, termasuk rakyat2 pro-BN yg atas pagar.

    Setakat kita nak laung bhw kita lebih baik dari Pembangkang tak bawa kita ke mana2. Kalau pembangkang menipu, tu lantak dia, kita jgn ikut depa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul jugak cakap kau Esperalzi.Buat apa susah-susah nak buat PAU kalau jawatan tak dipertandingkan.Baik diorang buat party Gang Bang Putera n Puteri UMNO jer.Buang masa jer semua ni lagi lagi kalau ada rasuah.

      PtuiiiHHHH...!!!!

      Delete
    2. Engko tak pandai nak kempen jangan salahkan demokrasi...
      kita tengok penyokong setia kj dan najib ada diorang putus asa...
      kempen penyokong najib dan kj lebih cerdik dan berfakta
      engko pulak cuba tengok komen engko yang lepas lepas...macam kepala butuh
      kah kah kah

      Delete
    3. Anon 3:48PM

      Kita tengok ini kali Kejora Regina Lee Lurve DAP boleh pertahankan kerusi dan meja KP UMNO ke tak.Ngko jangan gelak sakan dulu.Kalau masih takder aper-aper perubahan tunggulah masa PRU14.UMNO akan tau Kepala Butoh tu pendek ke panjang.

      Sekian,

      Salam Tapau.

      Delete
  6. Elehh!!!! usah temberang, usah pura-pura la. partii politik apa pun sama je. demokratik konon. plastik ada lerrrr...Jari telunjuk menuding, jari lain mencucuk mata sendiri tak sedar kah. hipokerit tak habis-habis.

    ReplyDelete
  7. pkr pas dap presiden ade x pertandingkan x,nk tau je ni,sape boleh bg tau?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka tak kebulur macam yang orang bn kebulur.

      Delete
    2. Anon 7:47 a.m.

      Apa lu merepek ni ???

      Delete
  8. Mohon kakBEDAH tanding ketua wanita umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kih.kih.kih.kih.sebelum pencalunan bukan main berdegar degar nak jatuhkan najib.last last tiada pertandingan.per citer bro.setidak tidak nyer tahu ler aku betapa hipokrit dan takder telo ahli umporno nie.kih.kih.kih.sembang kasi orang bimbang.

      Delete
  9. Demokratik KEPALA BUTOH menang tanpa BERTANDING last last dua ekor ni terus BERSANDING.Budaya LEMBAM masih diamalkan dalam umno.PEMANDHOL menarik nafas lega.....Ni kalau KJ menang sah sah ada politik wang rasuah babi haram.Kalau takder apa yang berubah dalam PAU ni PRU 14 aku nak kempen lingkupkan BN terus masok lobang kobor.

    Bak kata David Teoh "Bukan Janji Tapi Pasti"

    Terima KaseeeYYY....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju pandangan ko Reentry Capsule..cuma aku tak pandai berbahasa "butoh-butoh"..tp aku sokong ko 100%! Mmg betul apa yg ko cakap.

      Delete
    2. PADAKU KAU BINTANG KEJORA

      Kalau kau antara pohon, kaulah pohon yg paling segar
      Kalau kau antara bangunan, mencecah langit engkau mencakar
      Kalau kau antara ribut, badai geloramu pastinya menggegar
      Kalau kau antara tebing, tak runtuh walau ombak melanggar

      Kalau kau antara perwira, semangatmu sentiasa membakar
      Kalau kau antara pahlawan, kau sanggup bila pun dicabar
      Kalau kau antara kesatria, langkahmu ibarat pendekar
      Kalau kau antara pejuang, semangatmu tak pernah kan longgar

      Kalau kau antara murid, kau cerdik tak susah diajar
      Kalau kau antara pendebat, siapa pun lawan kau tak gentar
      Kalau kau antara pemidato, bicaramu petah dan pintar
      Kalau kaun antara penyanyi, kau ibarat penyanyi cilik si Tegar

      Kalau kau antara pemimpin, kau tak gelabah tak juga celupar
      Kalau kau dalam pencalonan, tak takut ditohmah digempar
      Kalau kau dalam pemilihan, lawanmu laluannya pasti sukar
      Kalau kau dalam pertandingan, musuhmu ramai yg gulung tikar

      Kalau kau bersama belia, langkahmu sentiasa digemar
      Kalau kau antara manik, kaulah mutiara paling bersinar
      Kalau kau antara permata, kilaumu kan lama tak pudar
      Kalau kau antara bintang, kaulah KEJORA di kala fajar

      KAU ADALAH SEINDAH RUPA DAN KHABAR
      TANPAMU BERSAMA UMNO KAN HAMBAR
      MENANTI KEMENANGANMU HATIKU BERDEBAR
      MENUNGGU KAU JADI PM RASAKU TAK SABAR

      Delete
    3. Tak jawab malu nak jawab karut
      Rasa sebu macam nak terkentut
      Bagai nak cirit dan sakit perut
      Tunggu apa RC, silalah carut ..

      Delete
    4. Walaupun aku penyokong UMNO akan TETAPI jika pemimpin2 yang dipilih tidak melaksanakan amanah dan tanggungjawab mereka terhadap kebajikan bangsa, aku harap mereka menerima balasan yang setimpal di akhirat nanti.

      Delete
    5. Pantun Taik 8 Kerat.Ingat semua.Memilih KJ ibarat memilih Regina Lee Lurve DAP.

      Harap Maklum.

      Delete
  10. Pru14 kita ajar meka tu....

    ReplyDelete
  11. kira ok pe, dlm pkr & dap lgla pulak, anak branak dok brkuasa dkt peringkat atas2 nk bina legasi dn dinasti!!! ada sapa brani lwn kapir lim guan eng dn kapir lim kit siang? ada sapa brani tentang kapir kapal singh dn gobind? dlm pkr lg la pulak, laki bini anak, trmasuk anak2 ikan si ketua, pendek kata dlm pr bknnya ada demokrasi trpimpin tp nepotisme dn kronisme trpimpin...puie!!!! ngata org dia pun lg lebih..

    ReplyDelete
  12. Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi
    aku harap korang kena bertanggungjawab
    dengan komen korang. Marilah kita raikan
    demokrasi dengan lebih beradab dan
    bertanggungjawab.



    BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

    ReplyDelete
  13. di berita yahoo....mat taib beri nasihat pada umno.
    oooiiii....apasal sebooook?... nak masuk umno balik ke?


    umno nak terima ke?

    ReplyDelete
  14. aku akan kencing dikubur CHIN PENG setiap hari kalau ditanam di malaysia,
    sekian terima kasih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alang -alang dah kencing terus berak satu kali la...

      Delete
    2. Ala mat rempit aka pencacai umporno sembang jer lebih.mau belum sampai kubur dah tercirit terkencing.takut bro.sembang bole ler.kih.kih.kih.kih.kih.nie baru betul pencacai kepala butoh.kah.kah.kah.kah

      Delete
    3. Apa plak main kencing berak ni. Kasi bom terus macam mana kominis sial bom polis dan tentera kita dulu.

      Delete
  15. Aku dah duga. Yang rasa terpukul kerana dia lah ibu segala hipokrit akan melenting. Dia hanya cuba memujuk hati dan menutup rasa bersalah. Cuba mencari justifikasi menghalalkan hipokrit sepanjang hayatnya. Sekilas ikan di air kita tahu jantan betinanya.

    ReplyDelete
  16. Harap2 barisan naib president dan ketua pemudanya serta barisan majlis tertingginya adalah dari mrk yg berani bersuara membetulkan presiden setiap kali sipresiden lain macam aje cuba koner kelain. Bersuaralah. Jangan jadi spt yg dulu macam tunggul kayu mati. Harap-haraplah.

    ReplyDelete
  17. Kecewa aku Ah Jib Gor menang tanpa bertanding. Muhyiddin mmg playsafe. A loyal deputy.

    Aku harap Ku Li masuk gelanggang. Wpun mmg payah nak menang, at least ada pencabar. Biar Najib buka mata sikit. Jangan asyik nak menjilat cina komunis. Bila nak undi merayu dekat orang Melayu. Dah dapat kuasa, agenda melayu ke mana.

    Kalo macam ni la, tak mustahil PRU14 nnti najib akan duduk di kerusi Bang Non.

    Hidup Melayu!
    Berani Berubah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. WEI BAHALOL, MEMPERKASA EKONOMI MELAYU TU SAMPAI DAP DAN MCA MENGAMUK TU BUKAN BUKTI NAJIB MEMANG ULTRA MELAYU KE BAHALOL/ RBA MASUK MENYAMAR JADI ORANG BN KE NI?

      Delete
  18. Kesian org melayu.Asyik kena tipu jer dek kerana wang dan kuasa. Last minute keluar agenda ekonomi melayu terus rasa PM faham masalah bangsanya...memang kena tipu kaw2 sbb stail politik najib ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agenda Memperkasakan Ekonomi Melayu/Bumiputra to me is very simple. Najib dah tersepit dek tsunami bantahan orang Melayu Bawahan. Mentelah pula PAU dah semakin dekat. Kelihatannya Najib tidak ikhlas tapi terpaksa. 5 tahun memerintah satu apah pun tak ada program untuk Melayu/Bumiputera, malah yg ada (spt DEB & MECD) dia hapuskan kerana mengikut telunjuk penasihat Liberal & Pemandu.

      Top Malay intellectuals like Zaaba, Prof Ungku Aziz, Prof Syed Hussein Al Attas & others have made research & studies on the backwardness of the Malays. Their studies and research all point to one conclusion - THE WEAKNESS OF MALAY LEADERS. Weakness here means all negative traits that encompass self and pesona.

      And of course.... Tun Razak & Tun Mahathir are exceptional.

      Delete
  19. BINTANG KEJORA KEJORA DI MALAM HARI

    Satu dalam seribu pun sukar nak cari
    Tokoh pemuda yang sangat bestari
    Bijak dan cerdik umpama jauhari
    Tidak sombong tak bermegah diri

    Pelbagai bidang kau telah ceburi
    Di kalangan belia kau sangat digemari
    Tak sia-siakan amanah yg telah diberi
    Menjalankan tugas seorang menteri

    Sudahlah lulusan luar negeri
    Segak dan tampan tiada terperi
    Ramailah gadis hatinya kau curi
    Kalau kereta kau ibarat Ferari

    Ramai rakyat memang menyedari
    Masa kan tiba kau perdana Menteri
    Ramai musuhmu takut dan ngeri
    Terutamanya dari kem malabari

    Tangkas langkahmu kanan dan kiri
    Siapa mencabar kau tak kan lari
    Tunggulah masa tunggulah hari
    Akhram dan yg lain kan gigit jari

    Ibaratnya permata yg sangat berseri
    Cerah masa depan bak sinar mentari
    Bintangmu pasti akan terus menyinari
    Bagai KEJORA di malam hari …

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak jawab kalu anda dipersilakan
      Tapi jangan carut yang bukan-bukan
      Nie RC tentu dah pening sakan
      Tak berani kalu ajak pak penakan

      Delete
    2. Kalau KeJora Joran kau tu menang kali ni.Sah lah politik wang atau dalam bahasa taiknya RASUAH masih berlaku dan terjadi dikalangan ahli UMNO yang lembam lagi sembab.Jika perkara ini berlaku dan tiada apa-apa perubahan untuk PAU kali ini maka bergembiralah kamu untuk seketika kerana pada PRU14 nanti UMNO akan disapu habis oleh tsunami Melayu generasi baru yang bosan dengan sistem LEMBAM dan SEMBAB UMNO selama ini.

      ChaiiTT...!!!!

      Delete
  20. Hai tuan punya blog ... tak der komen pun tentang pertandingan Ketua Pemuda
    Kau lupa ker KJ bertanding tu
    Kalau dulu pantang dgr nama KJ ... mesti kau komen habis-habisan

    Aku musykil nih ...hehehe

    ReplyDelete
  21. aku penyokong kuat umno tapi aku hampir give up dgn pemimpinnya. cakap tak serupa bikin. kata pemilihan kali ini demokratik, terbuka. tapi najib hendak jugak 3 penyandang naib presiden kekal. mereka dah semestinya terbaik dan perform ke? zahid ok la tapi hisham & shafie bagus sangat ke? hisham bodoh sombong shafie asyik mengayakan kroni je. serahlah pd 150 perwakilan pilih tanpa paksaan dari atas.

    ReplyDelete
  22. PM ‘Flip-Flop’ Abdullah made Malaysia weaker
    (From: http://bigdogdotcom.wordpress.com/2013/09/17/pm-flip-flop-abdullah-made-malaysia-weaker/)

    In the realism of whichever perspective, PM ‘Flip-Flop’ Abdullah Ahmad Badawi’s poor and weak leadership made Malaysia weaker than what it was. Unfortunately, pro Former-abuse-of-power-convict Opposition Leader Anwar Ibrahim would try their intellectual best to portray otherwise.

    Let’s start with international relations and diplomacy. It was in the brief 65 months stint as the Fifth Prime Minister, PM ‘Flip-Flop’ Abdullah poor and weaked ‘out-sourced-leadership’ lost the Pulau Batu Puteh, cancelled the Scenic-Bridge (which will replace the Johor causeway) and invited Singapore to be part of the planning of then Iskandar Development Region.

    He made himself as an international idiot and became a diplomatic laughing stock when he did a state visit to Venezuela. In that visit, he called Venezuela as “Vietnam”, “New Zealand” and “Bolivia”. Even in the presence of his host Venezuelan President Hugo Chavez.

    PM “Flip-Flop’ Abdullah despatched Home Minister Dato’ Seri Azmi Khalid to Beijing to ‘Apologise for the mistreatment on a Chinese national, in the ‘Nude-ear-squat-in-lock-up’ case’, after DAP MP for Seputeh lied about it in Parliament. Later, it was discovered that the woman is neither Chinese national nor Chinese ethnic. A diplomatic embarrassment, unimaginable even for a very careless leader.

    On a personal problem, how could a Prime Minister who keeps dozing off on the job which include in public and live on TV, is good for the country?

    On the corporate side, he allowed his close friend and personal confidante Kalimullah “Riong Kali” Hassan and son-in-law Khairy Jamaluddin to violate several security and capital market laws which include Company’s Act by hiving off Avenue Capital Resources Bhd. to a smaller stock broking firm ECM Libra in mid 2006.

    Pantai Holdings was hived off to a Singapore group. Part of then Telekom Malaysia shares were sold to Temasek Holdings for no real benefit to Malaysia.

    It was this administration that allowed the national car project Proton to slowly die. Upon the deal made by the hidden hands of the dreaded ‘Level Four Boys’, Proton hived away motorcycle brand MV Agusta to an unnamed benefactor for a very meagre sum of one Euro. The new owners later hived off one of the brands under MV Agusta, Husqavarna to BMW for Euro 65 million.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dongeng dahulu kala ... kalau cerita P.Ramlee, ulang berapa kali pun tak jemu tengok ... tapi cerita ini, dah nok termuntohhh ...

      Delete
    2. Anonymous September 22, 2013 at 3:26 PM,

      Well written and said with facts and evidence.

      Delete
  23. As the Prime Minister and Finance Minister, he started the process of Malaysia Airlines being devoured and reduced when he allowed for the ‘Airline Rationalisation Plan’ also in mid 2006, where 39 of MH routes were handed over to AirAsia. This include the Rural Air Service (RAS), which Tony Fernandes undertook under Fly Asian Express (FAX).

    A corporate con-job, to ‘wayang’ the routes taken over from Malaysia Airlines
    It was a corporate con-job. Not only Federal Government had to spend RM 250 million for it on subsidies, FAX did not service the interior Sabah and Sarawak and eventually forced the national carrier to take back and operate the RAS. These extra routes he used to justify the expansion for Air Asia, which was listed in Bursa Malaysia. Later, Fernandes used FAX licenses and changed to Air Asia X, which served his low cost carrier model for intercontinental routes.

    The Federal Government of doing things were undone with the outsourcing and franchise-management of the nation by the ‘Level Four Boys’. The culture of appointing consultants especially foreign based to do civil servants and traditional macro planners suddenly emerged.

    During his tenure, the Federal Government spent more money and actually achieved nothing. In his five years, Petronas paid the Federal Government RM 260 billion in dividends, royalties and taxes compared to RM170 billion in 22 years tenure under Tun Dr. Mahathir Mohamad. Yet there was no new ‘mega projects’ started or undertaken during that 5 years and 5 months.

    Probably what is apparent are spending such as the RM200 million per year Monsoon Cup, the RM200 million ACJ219 delivered for PM ‘Flip-Fop’ Abdullah’s used in December 2006 and the 50 years Merdeka celebrations Soiree in Seri Perdana, where George Benson and Al Jarreau were paid to perform for only 200 private guests.

    Various UMNO outfits nationwide cancelled 14 of their invitations issued to Fourth Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad, because of harassment by the authorities which include the Police and party leadership.

    Former UMNO President and Kubang Pasu Division Chief Tun Dr. Mahathir’s attempt to be elected as a delegation was sabotaged by corrupting the branch delegates in August 2006.

    Even without aggregating all these and each of these cases analysed as a stand alone, it could easily proven Malaysia was weakened when PM ‘Flip-Flop’ Abdullah Ahmad Badawi’s poor and weak leadership and ‘outsourced and syndicated’ the management of the nation to the ‘Level Four Boys’. Sleeping in the enemy, does not make the country stronger.

    *Updated 0800hrs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokongan ke atas Najib & the gang makin kuat lagi lepas hari pencalonan ... aku memang sokong dari dulu lagi ...

      Alahai ... pak penakan dah menikus, balik jadi cinonymouse ... RC dok kena balun paku, masih nak guna nama? Sehari dua lagi jadi entrymouse le ... hi hih hihh ...

      Delete
    2. Anon 4:26

      Kau cerita taik apa ni..!!!!Kejora Regina Lee Lurve DAP kau dah menang besar ke?...

      PtuiiiHHH...!!!!

      Delete
    3. Sungai Petani, 21 Sept 2013: Persatuan Kelab-Kelab Belia Malaysia (MAYC) mendakwa calon Ketua Pemuda UMNO Kedah, Akhramsyah Sanusi tidak pernah menjadi ahli atau presiden persatuan itu seperti yang didakwanya sebelum ini.

      Sehubungan itu, Presidennya, Mohd Hazri Mohd Hadzir, meminta semua pengerusi MAYC negeri segera membuat laporan polis bagi membolehkan perkara itu disiasat.

      Beliau juga mengarahkan 30,000 ahli MAYC di seluruh negara tidak memberi sokongan dan bantuan politik kepada anak bekas Setiausaha Agung dan Naib Presiden UMNO, Tan Sri Sanusi Junid ketika bertanding menentang Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin pada pemilihan akan datang.

      Katanya, beliau terkejut apabila membaca kenyataan Akhramsyah dalam laman blog dipercayai miliknya yang mendakwa beliau adalah bekas Presiden dan ahli MAYC sebelum membuat siasatan lanjut.

      “Berdasarkan pemeriksaan dan siasatan, saya dapati Akramsyah tidak pernah menjadi ahli mahupun presiden MAYC.

      “Sehingga kini sembilan laporan polis sudah dibuat di seluruh negara terhadap kenyataan Akramsyah itu.

      “MAYC juga mahu Pendaftar Pertubuhan (ROS) membuat penjelasan mengenai kedudukan Akhramsyah bagi membersihkan nama persatuan ini,” katanya selepas merasmikan mesyuarat Agung MAYC Kedah, di sini semalam.

      BERITA HARIAN

      Delete
    4. Sdra Reentry Capsule....

      I'm still around watching & monitoring the situation. I'll ensure that the Liberals will be scrapped for for good. I'm pretty sure that Najib by now realise majority of UMNO grassroots had enough of the damages done by the liberals & pemandu.

      Delete
    5. Anonymous September 22, 2013 at 3:27 PM,

      Your posting clearly enlighten us the big differences between the leadership of Tun Mahathir & his 2 predecessors. Until today, we are yet to see Najib's significant contribution to the nation. Wonder where are all revenues and monies gone? The KTM land stretching from Woodland to Tg Pagar sold to Spore, until now is still a mystery unsolved. What I can see... no development completely took place except all the Ministers are now the billionaires club members.

      Perhaps Najib's konsultan, pemandu & Anonymouse KJ Admirer care to explain to us.

      Delete
    6. Can you please get something else new, more academic and interesting and can you please stop serving the same old menu! Please... I beg you ... stop repeating it again and again ... Pak Lah, Musa Hitam, Tun M, KJ, Kalimullah, Liberals, 4th floor, inner circle, advisors, Telekom, Temasek, ECM Libera, Curved Bridge, Spore , ... same old shits!
      RC please ... do me a favour, give some advise to your uncle ...

      Delete

  24. Menang tanpa bertanding. Tahniah kepada Najib dan tahniah juga kepada Muhyidin. Itu tandanya orang melayu dan bumiputra masih memerlukan anda untuk membela nasib mereka. Jangan abaikan melayu dan bumiputra jika anda berdua ingin terus berada di posisi sekarang pada PRU 14. Terselamatnya Umno daripada tersungkur pada PRU 13 adalah kerana talian hayat daripada melayu dan bumiputra. Bukan undi orang cina yang menyelamatkan Umno, tidak juga undi orang india TETAPI UNDI MELAYU DAN BUMIPUTRA LAH YANG MENJADI PENYELAMAT KEPADA HAYAT UMNO.

    Tolong ingat DS Mohd Najib .......... Semuga berjaya
    Tolong ingat TS Muhyidin Yassin ........... Semuga berjaya

    Mat Kedah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju dgn pendapat anda, Najib perlu diingatkan.

      Delete
  25. Ada blogger kata MCA dan Gerakkan adalah copycat kepada DAP. Saya kata " dah lama dah kita orang tahu bermula daripada PRU12 lagi ". Dan lagi " dah lama dah kita orang perasan mereka main wayang dengan Umno ". Tapi Umno tak percaya, bila dah kena hampir2 KO masa PRU 13 itu hari baru lah Umno nak nampak melayu dengan bumiputra.



    ReplyDelete
    Replies
    1. umno sebenarnya dah namapak permainan cina2 bangsat nie dari dulu lagi cuma bila difikirkan balik yg kita di malaysia nie masyarakat majmuk yg berbilang kaum, so kenalah ada sikap tolak ansur dan tidak mementingksan diri...ko ni anon 5.12 apasal bengapa mcm pukimak haram jadah sangat... aq jentik telur ko bagi luruh pastu suh anjing dtg mkn ko nak?

      Delete
  26. BINTANG KEJORA

    Kini lahir sebutir bintang
    Indon cakap tampan dan gantang
    Ligat dan tangkas pagi dan petang
    Anak emas PM sentiasa ditatang

    Tak gentar walau musuh melintang
    Tak pernah risau jika ditentang
    Tak ada masalah tak ada pantang
    Ramai lawan sudah terlentang

    Bercakap petah berhujah lantang
    Sentiasa bernas idea dibentang
    Walau pun muda berfikiran matang
    Pemangkin negara masa akan datang

    PEMIMPIN MUDA TRANG TANG TANG …

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!