PETROL KASI TARUK! KISAH SEBENAR TENTANG KUIL MUNESWARAR DI JALAN P RAMLEE! WAJIB DIBACA







Ada orang email aku gambar-gambar ini. Aku harap dengan pendedahan ini maka orang India di Malysia ni baca dan fahami isu sebenar pasal Kuil Muneswarar di Jalan P Ramlee,Kuala Lumpur. Kat atas tu adalah kisah sebenar apa yang berlaku.

Macam ni, tempat ni asalnya adalah Restoran, tetapi setelah mendapat perintah untuk dirobohkan maka owner tempat tersebut tukar Restoran ni jadi Kuil. Sebab? Senang je, bila sudah jadi kuil maka tempat ni tak boleh roboh.  Jadi ini adalah satu penipuan sangat besar.

Sebab MP atau ahlul Parlimen Pembangkang tak mahu kedepan dalam isu ini. Tanyalah Sivarasa ke, Surendran ke, Lateefa yang koyak pukinya. Semua tak berani nak ke depan sebab mereka semua dah tahu ini adalah con job. Owner ni dasyat betul tau, Tuhan dia pun dia sanggup tipu demi nak selamatkan kedai dia. Yennadei

Wahai prang India yang saya hormati sekalian, janganlah diri anda diperguna oleh orang seperti pekedai ni, Dah le semalam Ku Nan turun nak bagi settle tapi si parian pemilik Restoran ni sudah bikin kecoh la, baca laporan penuh DISINI

Sampai bila mau kena tipu sama ini Gangster murahan semua ni?

49 Responses to "PETROL KASI TARUK! KISAH SEBENAR TENTANG KUIL MUNESWARAR DI JALAN P RAMLEE! WAJIB DIBACA "

  1. Kuil tak kuil...surau lagi kena roboh...apa nak takut...petrol kasi taruk la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu dia standard pedukang pukimak parpukari.komen mcm haramjadah.lu punya mak pun puki ade koyak la tambi.lu komen masa mabuk ker.lu ade minum yek.bodo punya pedukang.

      Delete
    2. syukur sgt harga minyak dah naik...
      walaupun apepun terjadi aku tetap penyokong tegar UMNO...

      Delete
    3. ye kasi roboh je. kuil 100 tahun konon. KL belum ada kuil dah ada. nampak sangat temberang keling.

      Delete
  2. Mintak maaf bertanya.....Ini kuil ke kedai todi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. todi todi slow sket...marah Parpundek nanti!

      Delete
    2. kedai todi pundek rasa.

      Delete
  3. Tak kira laa siapa yang perintah Malaysia , BN ke atau Pebangkang ke ... harga petrol tetap akan naik . Minyak mentah dunia semakin kurang jadi harga minyak tetap akan naik . Kalau korang tak nak harga minyak naik , korang boleh duduk dalam gua .

    Kalau tak nak pindah dalam gua , kena laa belajar jimat cermat . Kalau yang hisap rokok tu berhenti la merokok .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus jugak minyak naik, orang akan kurang guna kenderaan kalau tak perlu sangat. Boleh kurangkan kesesakan jalanraya dan juga kurangkan kemalangan ... seeloknya naik 50 sen seliter ...

      Delete
    2. betul! kenaikan 20sen sebenarnya x cukup...
      utk setanding negara maju kenaikan harga minyak perlu lebih tinggi..
      barulah ada defisit fiskal subsidi rasionalisasi!

      Delete
    3. Semua gejala terjadi ada puncanya. Jika kerajaan telus, berintegriti, tegas, dan cekap.... semua ini tak akan terjadi. Keling yg tak seberapa kerat pun dah berani sondol maruah kerajaan, apatah lagi cina lahanat. Rumah PM (Dollah) pun keling hindraf berani cemar pada Hari Raya Aidil Fithri satu ketika dulu, satu lagi catatan sejarah...!!! Itulah akibatnya apabila 2 PM BAHALUL nak sangat popular... lembut & terhegeh kpd cina & keling. Kalau tak sedar juga......PADAN MUKA...!!!!! Hidupkan semula ISA & EO, sumbatkan semula Anwar Ibrahim ke penjara dan buang semua anasir-anasir Liberal, khususnya KJ, Omar Ong & Kalimullah. Rampas semua kekayaan yg telah mereka rompak.

      Delete

    4. ISU KENAIKAN HARGA MINYAK

      Oleh sebab peranan minyak dalam ekonomi begitu menyeluruh, maka kesannya kepada rakyat juga akan merebak bukan setakat pada kereta & motorsikal saja, tapi pada semua keperluan harian.. Ini akan menjadi lebih buruk jika TNB turut menaikkan tarifnya.

      Percayalah selepas ini akan menyusul musim kenaikan harga yang akan membebankan rakyat berpendapatan rendah. Apabila harga barang naik dgn nilai matawang kita menurun, kuasa membeli rakyat akan melemah. Dalam bahasa ekonomi yang mudah, ekonomi negara kita sedang menjurus ke arah kenaikan harga (inflasi) yang lebih pesat dan kuasa membeli (purchasing power parity) Ringgit Malaysia akan terus merosot.

      Dalam suasana di mana kemasukan pelaburan terus asing (Foreign Direct Investment) tidak begitu meyakinkan dan modal jangka pendek mengalir keluar, satu-satunya cara mempertahankan pertumbuhan ekonomi ialah dengan Kerajaan sendiri berbelanja lebih besar. Inilah yang dilakukan oleh Pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad apabila negara mengalami kemelesetan ekonomi akibat krisis kewangan serantau pada tahun 1997/98.

      Tapi hari ini banyak orang sudah tidak kenang budi dan lupa sejarah. Mereka tuduh Dr Mahathir tak pandai ekonomi dan orthodox. Itulah nasib kita rakyat Malaysia... mendapat 2 PM yg mengikut telunjuk Budak-budak Hingusan Liberal, nama saja bekas graduan Oxford tapi kenyataannya meletakkan negara kucar kacir di segi keamanan maupun ekonomi.


      Delete
  4. Keling kalau buat Cerita Keling memang pakar.
    Yennama PhooDaaChiiTT..!!!Poohh...Poohh...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah Parpundek tu keling mesti la cite pasal keling...
      x kan nak citer pasal harga minyak naik!

      Delete
    2. Tak berani FartFunDek ni upload posting pasal minyak naik.Upload citer Keling berani la nak alih perhatian.Tak guna punya Tali Kechapi.

      Delete
    3. Juragay...pada aku, lu yg paling keling dari keling...hahaha lu cukup anti dgn PK blog bukan sbb PK tu sapa...ttp blog yg pro umno paling ramai follower...samada dari pro umno atau pencacai dap (lu antaranya) kemon bhai...tunjuk secara jelas lu pnya ideologi politik tnpa perlu mnjadi JALANG POLITIK...malu bhai pada zuriat kita, klu diaorg tahu bapa/ibu mereka cari makan dgn mnjadi JALANG...

      Delete
  5. dgn sisa2 kuasa politik yg masih ada masih blm terlambat utk pegawai2 k.jaan dan pemimpin politik melayu utk tidak mkn rasuah dan bertegas kpd bangsa asing..sudah sekian lama kera dihutan disusukan anak dirumah mati kelaparan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceh.pemimpin umporno tak makan rasuah? Lu silap bro.depa ler pelahap rasuah.

      Delete
    2. siot ko cakap pemimpin umporno makan rasuah....bagi bukti bhai!

      anyway keta lu bhai pakai minyak ron 95 ke diesel?

      Delete
    3. Hahaha....juragay dh pandai guna prkataan 'bhai'...lu mmng terror utk jd menkarong bhai...

      Delete
  6. Kat Malaysia kalu langgar undang undang dapat reward. Kominis dapat tanah , Namawee dapat RM 1/2 juta, kepala hindraf jadi menteri, ceroboh tanah kerajaan dapat gran atau tol, kilang haram dapat dihalalkan, yang kuil ni menteri kata nak kerajaan tak roboh nak dicantikkan, pasang pagar dan paip air. Patutlah rasuah, jenayah dan maksiat berleluasa, lagi langgar undang undang lagi kerajaan sayang. Cuba tengok jiran kita di selatan ingat dia nak bagi muka ke kat orang orang macam ni. DAP yang keras kepalapun dapat sokongan penuh cina. Kerajaan Melayu baik ke bodoh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti lah baik...kalau x takkan Najib tambah BR1M lg...harga minyak naik tu sebenarnye agenda jahat pembangkang

      Delete
    2. Bhai juragay...lu mmng mkn upah utk jd mnkarung yg tukar kaler ke...ttp mnkarung ttp mnkarung...lawak bhai bila lu tmbk pmbngkng...cam bebudak...bila ada org hemtam ds najib lu pun tukar kaler, hakikat nya lu bukan bnci ds najib ttp lu palng bnci dgn entiti umno ...

      Bhai...lu sngup sabotaj nama dan nama aku sblm pru dgn mnghemtam umno secukup2 nya...seolah2 aku yg sabotaj prjuangan politik aku...dan yg best tu 2-3mngu sblm lu guna imej aku 100%, ada anon yg berulang kali mmbuat statement yg aku (juragan 69) adalah pnyokong tegar PR...

      Bhai takkan lps pru pun lu msh nk guna identiti aku..hahaha...brckp tntng agama lu paling alim..brckp tntng bangsa, lu paling melayu...brckp tntng umno, lu paling totok...brckp tntng pemimpin, lu paling layak jd pm...tp syg bhai..lu paling bacul mnjd blogger...

      Delete
  7. KALAU JELAS SALAH TERUSKAN AMBIL TINDAKAN. MAKHLOK SPECIES NI MMG TAK TAU BERTERIMA KASIH. KALAU MARAH SIKIT UGUT. BIARLAH NAK UGUT APA PUN TERUSKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh explain detail sikit x bhai komen ko ni? ko cakap pasal harga minyak naik ke pasal todi?

      Delete
    2. Baru lepas tongak todi tu.....

      Delete
  8. serupa jugak dgn idola si parpu ngok, iaitu si ahjib ngok.sebelum pru ckp minyak tarak naik, tapi lepas pru itu lidah keling pun kalah!

    serupa jugak dgn ini kuil punya kes... so apa ko nak kesah parpu ngok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serupa juga itu satu keling...belum pru kalu baik punya janji.. kalah mau jadi profesor lepas pru yillllek

      Delete
    2. Puak2 paria keling nie mmg saja nak cari pasal ... Nak kena balun dgn ketua pemuda UMNO mcm timb menteri hindraf kena hari tu ke?

      Delete
    3. ko ingat najib tu sapa? najib tuh anjing si anwar lah bro! ptuiiiH!

      Delete
    4. x perlulah ambil hati sgt....mungkin Najib terlupa dia ckp minyak x naik sebelum PRU..org dah berumur biasa mcm tu...jgn marah sgt bhai

      Delete
  9. Kalau mesjid pun kena roboh kenapa bila kena kuil tak bolih. Siapa yg lebih berhak. Sepatutnya pembinaannya dihadkan sebab mereka kaum minority. Tak percaya cuba kira. Melambak dimana2 saja. Naik menyampah tgknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. minoriti ke majoriti ke semua naik keta pakai minyak bhai...bukan pakai cincin 24juta!

      Delete
    2. Bhai celup...lu jangan cakap banyak bro... Kalau taknak isi minyak lu mintak laa mak lu dukung lu... hantar pergi balik kerja... safe 20 sen

      Delete
    3. Soh Mak dia hantar dia pakai troli Tesco kehulu kehilir.Badan sihat n Green Planet no cO2 oso.Warghhhhh....Kah....Kah...!!!

      Delete
    4. sentap nampak Tekong? kih kih kih

      aku bukan x stuju harga minyak naik...cuma aku x stuju kenapa hanya 20sen??

      bukankah kita nak defisit fiskal subsidi rasionalisasi!

      opsss terkeling pulak ayat akuuu...

      Delete
  10. huarrggg!!...boring! dah dekat 2 minggu tak dapat puki segar. Sorang puki tu mak bapak dia tak suruh keluar petang sbb dah dekat PMR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dahtu lu kecoh kat sini bukan boleh turun harga minyak pon bhai!

      Delete
    2. 7:55pm...anak zina

      Delete
    3. Bhai juragay...lu buat kecoh kat sini...berapa sen hrga mnyk turun???

      Delete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. saya bekerja di firma arkitek,..& selalu menyaksikan kuil2 di bina tanpa mendapat kelulusan pihak berkuasa,.. selalunya, bermula dengan binaan yang kecil di tanah kerajaan @ tanah milik individu yg terbiar,..akhirnya bangunan ini akan di perbesarkan.. apabila pihak berkuasa ingin meroboh( semestinya mempunyai hak) pihak2 ini akan menentang habis-habisan.
    Sewajarnya, pembinaan rumah ibadat perlu mendapatkan kelulusan merancang terlebih dahulu, bukan membina di mana sahaja dengan sesuka hati. Undang2 hendaklah di patuhi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keling hutang aku duit.Aku telefon mintak hutang dia tengking aku balik macam aku pulak yang hutang dengan dia.Aku tengking dia balik terus letak telefon.Lepas tu sms balik nak slow talk.Mangkok punya Pundek.Masa nak pinjam pandai pulak buat muka Tosey.Tuiiii...!!!!

      Delete
    2. Membina kuil memang di alu alukan.
      Boleh dibina dimana saja.
      Tidak perlu kebenaran jabatan agama

      Delete
  13. cayang abe jib sama kak mah

    ReplyDelete
  14. Jangan hentam sembarangan,nanti owner gerai tu upah gangster india kasi tembak..kes naya

    ReplyDelete
  15. Taktik Keling rampas tanah bila dah suruh pindah, depa bina kuil, main isu agama, heret masuk orang politik Keling.

    Bukan satu kes saja, sekarang dah banyak tempat dah kena. Cuma tak lapor sahaja. Bilangan kuil pun lebih dari masjid dan surau. Kuil tak perlu permit cuma perlu Keling yang pandai buat aksi ngeri dan jerit cam kera kena belacan.

    Jaga Keling perampas tanah.

    ReplyDelete
  16. Kalau dah sembelih kambing dan dah bela ular tedung hitam, tanah tu dah jadi tanah Keling.

    Ular tedung hitam berbisa sebab tu kalau nampak ular, cepat golek tuannya yang gengter hitam tu.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!