PENDEDAHAN CEC DAP! KONSPIRASI, DISKRIMINASI DAN NASIB LIMA HARIMAU DALAM DAP - episode 2

Ini bukan artikel aku tapi aku ambil dari DAP Insider, sebuah blog yang dibuat oleh penyokong DAP, blog ni dwibahasa, ada bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu, maka wajib bagi kita rakyat Malaysia kena baca dan mengetahui apa sebenarnya berlaku dalam DAP. Pencinta Komunis ni wajib dihapuskan..bacalah

Hari ini adalah hari ketiga saya berblog. Walaupun masih baru blog ini telah mendapat sambutan yang menggalakkan dari rakyat Malaysia. Ada pemimpin DAP yang pro Dinasti Lim sudah mula kepanasan. Anthony Loke telah menghalang twitter DAP Insider dari mengkutinya. Malah akaun twitter DAP Insider telah disekat. Lim Guan Eng dan Anthony Loke kini menuduh bekas Pengerusi Kebangsaan DAP, Chen Man Hin sebagai batu api sehingga wujudnya blog ini.

Seperti yang dijanjikan,hari ini saya ingin mendedahkan kisah Lima Harimau. Kumpulan ini sangat menakutkan Dinasti Lim. Orang-orang ini mampu mendatang ancaman kepada perjalanan politik Lim Guan Eng. Walaupun mereka kelihatan jinak tetapi bila-bila masa sahaja mereka mampu menerkam Lim Guan Eng. Mereka ialah;

Teng Chang Kim – Selangor
Chow Kon Yeow – Pulau Pinang
Boo Cheng Hau – Johor
Nga Kor Ming – Perak
Ngeh Koo Ham – Perak

Kesemua lima diatas adalah musuh Lim Guan Eng yang perlu dibunuh oleh Dinasti Lim sebelum Lim Kit Siang meninggalkan DAP.

Teng Chang Kim adalah satu-satunya Adun DAP yang paling senior di Selangor. Beliau menang sejak beberapa pilihanraya yang lepas termasuk di bawah pemerintahan BN.

Apabila Pakatan Rakyat membentuk kerajaan di Selangor pada tahun 2008, Teng Chang Kim telah dinafikan haknya untuk dilantik sebagai Exco yang mewakili DAP. Sebaliknya Dinasti Lim lebih rela memilih budak hingusan, Ean Yong Hian Wah. Juga melantik Ronnie Liu sebagai exco. Ini kerana kedua-dua orang ini adalah orang suruhan Dinasti Lim untuk mereka mencari wang di Selangor.

Akhirnya kita menyaksikan bagaimana Teoh Beng Hock yang bertugas sebagai Setiausaha Politik kepada Ean Yong Hian Wah membunuh diri kerana mahu melindungi kegiatan rasuah majikannya. Sedangkan kegiatan rasuah majikannya dilakukan atas arahan Dinasti Lim.

Ronnie Liu diarahkan oleh Dinasti Lim agar mencari wang sebanyak mungkin dari kegiatan haram di Selangor untuk kegunaan DAP Pusat. Sehingga Ronnie dilabel sebagai bapa kepada kegiatan haram. Perkara itu memang benar. Namun ianya dilakukan atas arahan Dinasti Lim. Akhirnya nama Ronnie rosak dan kalah dalam pemilihan CEC 2012. Ronnie juga tidak dicalonkan semula dalam pilihanraya umum ke 13 kerana kata Dinasti Lim ianya boleh menyebabkan nama DAP tercemar dalam usaha mereka untuk membentuk Kerajaan Persekutuan bersama PKR dan PAS.

Akhirnya Teng Chang Kim dipilih oleh Dinasti Lim sebagai exco yang mewakili DAP selepas Pakatan Rakyat berjaya pertahankan Selangor dalam pilihanraya umum ke 13. Dinasti Lim tahu jika Teng Chang Kim tidak dipilih huru hara pasti akan timbul. Dinasti Lim meletakkan Teng Chang Kim sebagai exco bukan dengan ikhlas hati. Ianya tidak lebih sebagai opera cina sahaja. Dinasti Lim dengan bantuan anggota war room mereka, Anthony Loke dan Tony Pua sedang merangka jalan yang paling halus untuk menyingkirkan Teng Chang Kim serta Empat Harimau lagi daripada DAP. Saya akan dedahkan kepada anda nanti apa rancangan halus mereka.

Chow Kon Yeow pula sebagai Pengerusi DAP Pulau Pinang sepatutnya dipilih sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang apabila DAP Berjaya menubuhkan kerajaan di negeri itu pada 2008. Bagaimanapun haknya telah dinafikan oleh Lim Kit Siang apabila dia melantik anaknya sebagai Ketua Menteri.

Boo Cheng Hau pula selaku Pengerusi DAP Johor telah dinafikan haknya untuk mencadangkan calon-calon DAP dalam pilihanraya umum ke 13. Semuanya diputuskan oleh Dinasti Lim demi untuk memastikan Boo Cheng Hau hilang pengaruh di Johor.

Dua sepupu dari Perak, Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham sedang bergaduh besar dengan proksi Dinasti Lim di Perak, M.Kulasegaran.

Masalah kekalutan berhubung pemilihan CEC tahun 2012 menjadi peluang terbaik untuk untuk Dinasti Lim menyingkirkan Lima Harimau di atas.

Rancangan yang sedang dilakukan oleh Dinasti Lim umpama satu batu yang berjaya bunuh tiga ekor burung.

Bagaimana caranya dan adakah Dinasti Lim akan berjaya akan kami dedahkan dalam episod akan datang.

To be Continued...dipetik dari DAP Insider lagi..

16 Responses to "PENDEDAHAN CEC DAP! KONSPIRASI, DISKRIMINASI DAN NASIB LIMA HARIMAU DALAM DAP - episode 2"

  1. Kita sibukkan hal kita dulu lah.Diorang nak bercakaran sampai mamphos pun peduli apa.DAP tetap DAP.Tak payah kita nak ambik port sangat konon ada DAP yang baik.Diorang ni pandai drama.

    Apa apahal pun IOS 7 macam Gampang.Menyesal aku update.Dah macam Tali Kechapi phone ni

    PtuiiiiHhhh...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa blog ko berat sngat? Mohon diringankan,

      Delete
  2. Yg penting jgn bagi abu cinpeng dtg kenegara kita. Mca dah joint venture dgn dappig menyalak. Tgk dia org senang nak bersatu hati tapi pass masih tebal bencinya pd Umno. Mcmana ni. Awak org islam tapi tidak rela memaafkan org islam lain. Pass ikut mazhab mana. Cuba tanya tuan nicky.

    ReplyDelete
  3. yekah? kalau benar alhamdulillah.

    ReplyDelete
  4. Orang melayu dan rakyat malaysia yang waras memang dah tolak dap. Bongkar atau tidak masalah dalaman mereka dah tak jadi priority lagi. Wajah buruk mereka sahaja sudah mencukupi dan memualkan. Dap adalah musuh kita nombor 1.

    ReplyDelete
  5. Punya ramai melayu yang berstatus pendekar, panglima, hulungbalang, laksamana di malaysia ni tak kan tak boleh cincang lima ekor rimau ni...

    ReplyDelete
  6. Demi memperkasakan nama dan ketelusan UMNO, biar dibongkar dan disebarkan kejahatan, kezaliman dan penyelewengan dinasti Lim, dengan cara komunisnya. Bingkar dan sebar lah wahai blog2 semua. Mana RBA - Red Bean Army? RBA sepatutnya sebarkan untuk kaum cinabeng tahu betapa mereka kena tipu dan kencing oleh kaum komunis dinasti lim. Selama ini kaum cinabeng dapigs menuduh umno rasis, seleweng, zalim, rasuah dan macam2 lagi. Sekarang ni buka pekong DAP, khusus diansti lim dan pencacai mereka seperti kok, ronie, dan lain2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih sedekad lalu Kerajaan Melaka telah merancang untuk convert Bukit China di Melaka untuk pelancongan, Lit Kit Siang dan Lim Guan Eng ketika itu telah menentang dan mengepalai kutipan derma untuk menyelamatkan Bukit China. Berjuta dikumpul hingga kehari ini tiada siapa tahu kemana perginya duit tersebut. Kalau mereka dan Anwar jadi Kerajaan Malaysia habislah kita semua kena tipu.Setiap kali PRU mereka akan menang dengan cara menipu.

      Delete
  7. Salam untuk semua saudara seagama ku.Aku ingin merayu kepada semua bangsa Melayu yang bermaruah agar jangan percaya dan terperangkap dengan permainan saraf pihak DAP ini.Kisah bloger DAP Insider yang kononnya diancam oleh Lim dan lari ke Indonesia adalah direka sebagai alat perang saraf cina ke atas Melayu.Mereka sering berjaya dalam mempermainkan fikiran Melayu.Halusi betul-betul dan lihat dari sudut konsistensi.Kenapa pulak perlu kita menjadikan kisah cina yang mengkhianati bangsa Melayu pada PRU lepas dan sekarang bercakaran sesama sendiri sebagai satu berita hiburan yang melegakan kita?Jangan percaya mereka ini.Demi bisnes mereka cipta pelbagai kisah untuk kendurkan orang Melayu yang mereka lihat sebagai sampah.Cina boleh berniaga apa sahaja,tidak kira halal haram atau yang kotor dan jijik.Sampah juga memberi keuntungan yang cukup luarbiasa kepada komunis bintang 3 ini.Insaflah wahai Melayu,selama-lamanyakah nak dihina dan ditindas oleh mereka?Proses pembangunan ekonomi bangsa akan terus terbantut jika sekiranya orang Melayu terus gagal untuk sedar akan hakikat ini.

    ReplyDelete
  8. Salam untuk semua saudara seagama ku.Aku ingin merayu kepada semua bangsa Melayu yang bermaruah agar jangan percaya dan terperangkap dengan permainan saraf pihak DAP ini.Kisah bloger DAP Insider yang kononnya diancam oleh Lim dan lari ke Indonesia adalah direka sebagai alat perang saraf cina ke atas Melayu.Mereka sering berjaya dalam mempermainkan fikiran Melayu.Halusi betul-betul dan lihat dari sudut konsistensi.Kenapa pulak perlu kita menjadikan kisah cina yang mengkhianati bangsa Melayu pada PRU lepas dan sekarang bercakaran sesama sendiri sebagai satu berita hiburan yang melegakan kita?Jangan percaya mereka ini.Demi bisnes mereka cipta pelbagai kisah untuk kendurkan orang Melayu yang mereka lihat sebagai sampah.Cina boleh berniaga apa sahaja,tidak kira halal haram atau yang kotor dan jijik.Sampah juga memberi keuntungan yang cukup luarbiasa kepada komunis bintang 3 ini.Insaflah wahai Melayu,selama-lamanyakah nak dihina dan ditindas oleh mereka?Proses pembangunan ekonomi bangsa akan terus terbantut jika sekiranya orang Melayu terus gagal untuk sedar akan hakikat ini.

    ReplyDelete
  9. Pemilihan Umno: Pertembungan KJ, Mukhriz?
    Oleh: Zainudin Maidin
    Tarikh: September 18, 2013

    SAYA tidak pernah menolak
    kemungkinan Khairy Jamaluddin
    akan menjadi Perdana Menteri.
    Sebaliknya dalam posting saya yang pertama bagi pelancaran blog ini setahun lalu saya hanya mengatakan Khairy akan menjadi Perdana Menteri Malaysia di hari tua. Memandangkan pencapaiannya yang mengagumkan dengan keterampilan karisma yang merangkumi kepetahan bercakap, keberanian berinteraksi dengan lawan, intelektualiti, konsistensi, kepintaran dan pendekatan yang bersifat liberal, maka beliau adalah magnetik yang tidak sahaja menarik golongan muda Melayu (termasuk di luar Umno) tetapi juga bukan Melayu. Beliau telah menampakkan keupayaan untuk menjadi jambatan Umno yang tua kepada golongan muda dan kesenimbungan Umno dengan imej baru yang diperlukan untuk menghalang kepupusan yang ditakuti dan dibimbangi oleh bekas Presiden Umno, Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Kuasa magnetik Khairy menyeluruh kepada mereka yang mengharapkan kepimpinan yang selari dengan penghayatan dan harapan generasi baru.
    Bersambung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun kerap juga lawat blog Zamkata hasil penulisan TS Zainudin tu ... kebelakangan dulu, penulisannya banyak yang menghentam Najib & Khairy. Namun kebelakangan ini TS Zam sudah mula nampak akan trait-trait positif pada kedua-dua tokoh ini dan mula menampakkan sokongan beliau.
      Saya yakin DS Najib akan jadi lebik baik dari sebelum ini dan Khairy akan terus kekal menjadi yang terbaik!

      Delete
  10. Selamat sejahtera tuan-tuan semua.
    Saya fikir kita semuanya sebagainya rakyat Malaysia yang berbilangan perkauman hendaklah tidak bergaduhkan. Apabila kita suka bergaduhkan nanti pelaburan-pelaburan akan takutkan untuk datang buat pelaburkan kilang dan industry. Nanti kalau kita kekurangkan kilang dan industry kita orang rakyat tempatan tidak boleh dapatkan kerjanya untuk cari makan. Jikalau pelaburan-pelaburan tidak banyak kita tidak boleh atasikan masalahan penganguran.
    Saya fikir orang-orang berbangsa Cina ramai yang sedarkan sudah salah sokongkan DAP. Sekarang ramai orang-orang berbangsa Cina menyesalkan undi DAP dan parti dalaman pakatan. Saya fikirkan orang-orang berbangsa Cina ramai akan undikan BN bila pilihan raya akan datang. Saya juga ingin menyerukan orang-orang berbangsa Cina tidak memusuhikan orang-orang berbangsa Melayu lagi dan hidup macam adik beradik sebagainya keluarga 1 Malaysia dan teruskan beri sokongkan Datuk Seri Najib.

    ReplyDelete
  11. Ada Naib Presiden UMNO Mula Berpeluh Dingin

    Sepertimana yang diduga dan diharapkan oleh banyak pihak, Menteri Besar Kedah, Mukhriz Mahathir akhirnya mengumumkan penyertaannya dalam perebutan jawatan Naib Presiden UMNO pada pemilihan 19 Oktober depan. Ini menjadikan persaingan menjadi sah enam penjuru setakat ini.

    Jika pengumuman Mukhriz ini dibuat setelah beliau mendapatkan nasihat daripada Najib sebagaimana yang disyorkan oleh salah seorang penyandang Naib Presiden UMNO, Zahid Hamidi sebelum ini, bermakna Mukhriz sudah mendapat restu dan izin daripada Presiden UMNO untuk bertanding jawatan itu. Dengan ini, peluangnya bukan saja cerah untuk menang tetapi juga berpotensi untuk mengambil alih tempat Zahid sebagai pemenang undi tertinggi.

    Apatah lagi, pengumuman Mukhriz bertanding juga dibuat serentak pada hari yang sama dengan Najib dan Muhyiddin mengumumkan bahawa mereka akan mempertahankan jawatan presiden dan timbalan presiden masing-masing.

    Sekali lagi, kelebihan seperti berpihak kepada anak bongsu bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad itu.

    Dengan penyertaan Mukhriz, ketiga-tiga penyandang jawatan Naib Presiden UMNO seperti tergugat dengan kehadirannya itu. Zahid Hamidi, walaupun popular dan menjadi pilihan akar umbi dan dalam pemilihan lalu mendapat undi tertinggi, kedudukannya tidak lagi seselamat dulu. Beliau mungkin tergelincir daripada kedudukan Naib Presiden nombor satu, bahkan tidak mustahil juga jika tewas.

    Hishammuddin menjadi paling tergugat dengan kehadiran Mukhriz, bukan saja kerana wibawanya yang dipertikaikan sejak dulu, malahan dengan kehadiran Mukhriz mungkin membuatkan perwakilan UMNO hanya memilih seorang saja daripada anak bangsawan dan anak bekas Perdana Menteri untuk menduduki kerusi itu.

    Dari segi populariti, kehendak semasa dan adanya pengaruh bapanya, Mahathir, tidak diragui lagi bahawa Mukhriz lebih menjadi pilihan berbanding Hishammuddin. Tetapi, sebagaimana yang disebut sebelum ini dan diperkatakan oleh banyak pihak, Najib tidak mungkin membenarkan Hishammuddin tewas berikutan hubungan kekeluargaan antara keduanya.

    Shafie Apdal juga turut terumbang-ambing kedudukannya. Walaupun Ketua Menteri Sabah, Musa Aman sudah mengumumkan tidak bertanding jawatan Naib Presiden kali ini, masalah Shafie ialah perwakilan UMNO tidak melihatnya sebagai pemimpin pelapis yang cukup berwibawa untuk mewarisi kepimpinan masa depan.

    Kemenangannya sebelum ini adalah kerana beliau dikenali sebagai "budak Najib" di samping untuk memberi ruang kepada pemimpin Sabah. Jika ada pun simpati kepada beliau kali ini, ia adalah disebabkan Sabah telah menyumbangkan 22 kerusi daripada 133 kemenangan yang dicapai BN dalam pilihanraya lalu. Jika Shafie diketepikan kali ini, mungkin wujud tanggapan bahawa UMNO tidak mengenang budi terhadap sumbangan Sabah selama ini.

    Bagi dua lagi pencabar, Isa Samad dan Ali Rustam, penyertaan mereka boleh dianggap sebagai "kacau daun" saja walaupun Ali Rustam mungkin mendapat simpati yang tinggi daripada para perwakilan berikutan kekalahannya dalam pilihanraya umum lalu. Tetapi memandangkan kedua-duanya sudah berusia 65 tahun dan sudah berada di era menapouse untuk mendaki tangga yang lebih tinggi sedangkan desakan kepada penyertaan golongan muda begitu meningkat, harapan untuk kedua-dua calon ini menggugat hampir tidak wujud lagi.

    ........besambung

    ReplyDelete
  12. .....sambungan

    Dengan Mukhriz dilihat hampir pasti memenangi kerusi Naib Presiden, salah seorang daripada penyandang sedia ada pasti akan kecundang. Siapakah mereka? Mungkinkah Zahid, Hishammuddin atau Shafie Apdal?

    Sementara Ali dan Isa tidak begitu kisah jika kalah, ketiga-tiga Naib Presiden sedia ada nyata sedang gelisah dan berpeluh dingin sekarang ini. Zahid nampak popular dan menjadi pilihan akar umbi tetapi beliau bukan lagi dalam kategori muda seperti Mukhriz, Hishammuddin dan Shafie Apdal.

    Hishammuddin masih muda, anak bekas Perdana Menteri, berdarah bangsawan tetapi wibawa dan kepimpinannya sedang dipertikaikan. Namun Najib yang menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri adalah sepupunya dan mungkin menjadi pelampung yang boleh menyelamatkannya.

    Dari segi populariti, kehendak semasa dan adanya pengaruh bapanya, Mahathir, tidak diragui lagi bahawa Mukhriz lebih menjadi pilihan berbanding Hishammuddin. Tetapi, sebagaimana yang disebut sebelum ini dan diperkatakan oleh banyak pihak, Najib tidak mungkin membenarkan Hishammuddin tewas berikutan hubungan kekeluargaan antara keduanya.

    Shafie Apdal juga turut terumbang-ambing kedudukannya. Walaupun Ketua Menteri Sabah, Musa Aman sudah mengumumkan tidak bertanding jawatan Naib Presiden kali ini, masalah Shafie ialah perwakilan UMNO tidak melihatnya sebagai pemimpin pelapis yang cukup berwibawa untuk mewarisi kepimpinan masa depan.

    Kemenangannya sebelum ini adalah kerana beliau dikenali sebagai "budak Najib" di samping untuk memberi ruang kepada pemimpin Sabah. Jika ada pun simpati kepada beliau kali ini, ia adalah disebabkan Sabah telah menyumbangkan 22 kerusi daripada 133 kemenangan yang dicapai BN dalam pilihanraya lalu. Jika Shafie diketepikan kali ini, mungkin wujud tanggapan bahawa UMNO tidak mengenang budi terhadap sumbangan Sabah selama ini.

    Bagi dua lagi pencabar, Isa Samad dan Ali Rustam, penyertaan mereka boleh dianggap sebagai "kacau daun" saja walaupun Ali Rustam mungkin mendapat simpati yang tinggi daripada para perwakilan berikutan kekalahannya dalam pilihanraya umum lalu. Tetapi memandangkan kedua-duanya sudah berusia 65 tahun dan sudah berada di era menapouse untuk mendaki tangga yang lebih tinggi sedangkan desakan kepada penyertaan golongan muda begitu meningkat, harapan untuk kedua-dua calon ini menggugat hampir tidak wujud lagi.

    Dengan Mukhriz dilihat hampir pasti memenangi kerusi Naib Presiden, salah seorang daripada penyandang sedia ada pasti akan kecundang. Siapakah mereka? Mungkinkah Zahid, Hishammuddin atau Shafie Apdal?

    Sementara Ali dan Isa tidak begitu kisah jika kalah, ketiga-tiga Naib Presiden sedia ada nyata sedang gelisah dan berpeluh dingin sekarang ini. Zahid nampak popular dan menjadi pilihan akar umbi tetapi beliau bukan lagi dalam kategori muda seperti Mukhriz, Hishammuddin dan Shafie Apdal.

    Hishammuddin masih muda, anak bekas Perdana Menteri, berdarah bangsawan tetapi wibawa dan kepimpinannya sedang dipertikaikan. Namun Najib yang menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri adalah sepupunya dan mungkin menjadi pelampung yang boleh menyelamatkannya.

    Begitu juga dengan Shafie Apdal, walaupun kepimpinannya sebagai bakal pelapis tidak begitu menonjol tetapi beliau masih muda dan sumbangan Sabah kepada BN dalam pilihanraya umum lalu menjadi sandaran utamanya untuk terus kekal sebagai Naib Presiden UMNO

    Dalam apa juga keadaan, bersama slogan "Berani Berubah" yang menjadi tunjang kempennya, Mukhriz menjadi satu-satunya calon paling selesa dan selamat manakala ketiga-tiga penyandang kerusi Naib Presiden, bukan saja sedang berpeluh dingin memikirkan untung nasib masa depan, bahkan juga mungkin sedang memerah otak memikir strategi untuk memenangi jawatan tersebut.

    Ali pula hanya berharap pada simpati, manakala Isa Samad menjadi calon paling relaks dan tidak kisah sama ada menang atau kalah. Tiada apa lagi yang dikejarnya dan kedudukan sebagai Pengerusi Felda sudah cukup memadai buatnya ketika ini

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!