PANAS WEI! PENJELASAN KU NAN TENTANG INSIDEN DIA PRINCE COURT HOTEL - MESTI BACA

Merujuk kepada artikel The Unspinners disini, aku diberitahu pada malam tersebut Ku Nan bercakap sebagai Pengerusi Perhubungan Negeri Wilayah Persekutuan bukan sebagai Setiausaha Agung. Ini kerana pada 9hb Sepetember yang lepas semua wkil dalam wilayah tellah diberitahu yang mereka kena sokong 3 calon Naib Presiden yang sedia ada.

Masa tu Dato Mukhriz belum pun isytihar yang dia akan bertanding sebagai Naib Presiden. So sebab itulah Ku Nan tetap pertahan seperti yang telah diputuskan sebelum ini. Itulah penerangan ringkas yang diterangkan kepada aku mengenai insiden tersebut.

Aku tak rasa Ku Nan nak tolah Mukhriz macam tu aje, lagipun Ku Nan dan tun M mempunyai hubungan yang baik sejak sekian lama, takkan la dia nak penaya anak Tun M kan? Aku pun tak percaya. Bagi aku mudah je, biarlah demokrasi memainkan peranan. Biarlah ahli UMNO menilai sendiri.

Tak payah nak paksa-paksa siapa yang perlu disokong. Lagipun aku percaya ahli UMNO dah cukup matang untuk pilih pemimpin yang baik dan boleh membawa UMNO ke tahap yang lebih tinggi lagi. Pemimpin lemah dan takde pendirian perlu dinyahkan dari UMNO.

Tak perlu la kita nak serang Ku Nan ataupun sesiapa lagi. Just tumpu pada mana-mana calon yang kita suka. Lagi satu aku masih tak berapa faham dengan peraturan baru pemilihan UMNO kali ini, khabarnya tak boleh nak promo calon melalui media baru mahupun mana-mana media. Can I know why?

Kepada sahabat-sahabat blogger dibawah naungan Tun Faisal, aku harap korang bersabar dan jangan la serang parti, Presiden mahupun Timbalan Presiden. Perkara ini peru dibincang dengan baik. Kita cari jalan penyelesaian. RBF Online ada penjelasan baik. KLIK SINI

Ini semua adalah rezeki, kita manusia mampu merancang hanya Allah yang menentukan. Aku faham akan kekecewaan korang tapi bersabarlah ya sahabat-sahabat sekalian. Aku harap penjelasan ringkas aku ni memadai. 

Lagipun kalau bising banyak-banyak nanti ianya akan berbalik pada ketua yang membuat penggubalan undang-undang baru pemilihan kan? Tau kan siapa yang lead? Bos Tun Faisal Hisham sendiri yang membuat benda ni. Itu aje, jangan marah ya ikhlas aku cakap ni..


30 Responses to "PANAS WEI! PENJELASAN KU NAN TENTANG INSIDEN DIA PRINCE COURT HOTEL - MESTI BACA"

  1. Klu gitu hisham sebagai mantan ketua pemuda gagal mengambilkira pelbagai kemungkinan calon2 pemuda yg bakal bertanding MKT. ini lumrah hisham yg tak pikir org lain hanya dirinye sendiri. dia beria2 nak berakit dgn zahid & shafie pun pasal dia sedar ramai ahli umno tak puashati dgn prestasi dia sebagai pemimpin parti & kerajaan. walhal cerita sebenarnya dia bercita2 nak menjadi TPM lepas PRU14 sekaligus Timbalan Presiden.

    ReplyDelete
  2. masalahnya mana boleh dipertandingkan secara berakit. mana boleh memaksa perwakilan memilih calon2 apatah lagi secara kumpulan. samada KU Nnan bercakap sebagai pengerusi perhubungan WP atau S/Agong sama aje prinsipnye...tidak demokratik skaligus menafikan hak perwakilan utk memilih. Isu DP Mukriz isytihar lewat tak boleh diterima krn beliau isytihar dan mendaftar sebelum tarikh yg ditetapkan. lagipun kenapa Ku Nan membuat pendirian sebelum tamat tempoh mendaftar? Bukan ke dia sangat berpengalaman?

    ReplyDelete
  3. Perebutan jawatan dan kedudukan dlm umno memang cukup hebat.cantas mencantas serta fitnah memfitnah adalah hukum permainan.kenapa?sebab kedudukan dan jawatan adalah lubok duit.cuba jika jawatan dan kedudukan adalah kerja sukarela saperti era awal 80an,mamphus hidup balik kebanyakan tak mau jawatan.zaman aku masa jd setiausaha pemuda dulu,zaman typewriter bukan kerja dpt duit tapi keluar duit lg.kepuasan berkhidmat adalah target nyer.malang nyer era 90an semua berubah hingga la sekarang.sedih dengan perjuangan umno.keikhlasan berkhidmat dlm umbo telah dikapankan.kekecewaan menyebabkan umno aku talkinkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maap yer..pas. dap..pkr..dan boleh dikatakan semua parti politik dlm dunia ada masalah ini..jgn ingat parti umno saje

      Delete
    2. mmg la semua ada masalah ini..tp kan kt bercakap psl parti kt..UMNO..baru nak ckp skit dah trus kena cantas..cubala pk dgn hati yg ikhlas..jgn nak melenting jer..betulla tu..aku pun penyokong UMNO..tp naik muak dgn integriti pemimpin dalam UMNO..tp sapa lagi aku nak harap mentadbir negara klu bukan yg memperjuangkan Melayu...

      Delete
  4. Demokrasi yang dirancang

    ReplyDelete
  5. Pegang banyak jawatan - bila salah cakap - mulalah beralasan Dan akhirnya paling selamat ialah pandangan peribadi, tidak Ada kena mengena dng jawatannya Dan kalau nak lebih selamat, masa tu dia hanya bercakap dlm jamban Dan wartawan salah petik.

    ReplyDelete
  6. Kalau nak rewind player untuk main lagu lama sekurang kurang nya ambil kira berita semasa kini!

    Nampaknya cover line sudah bocor...Carilah alasan lain. Saya mabuk masa tu ke......Atau cover line Lingam " Itu bukan saya yang cakap " Heh heh.

    ReplyDelete
  7. BERITA GEMPAR!
    REENTRY CAPSULE TENAT & KRITIKAL!
    ________________________________________________________________________________
    DARI SUMBER2 YG BOLEH DIPERCAYAI, REENTRY CAPSULE MENGHADAPI STRESS & KEMURUNGAN TERUK, TIDAK LALU MAKAN, HANYA BERTAHAN DGN MINUM AIR DAUN KETUM. DIA MERASAI KEKECEWAAN YG TERAMAT SANGAT KERANA:
    1) TIADA ORANG MENCABAR NAJIB DALAM PAU NANTI.
    2) SOKONGAN TERHADAP NAJIB MAKIN BERTAMBAH TERUTAMANYA SELEPAS PENGUMUMAN MEB.
    3) PAK PENAKAN DIA JUGA TELAH MEMBELOT (MUNGKIN KENA BELI).
    4) TIADA SIAPA LAGI DIA NAK BERGANTUNG HARAP UNTUK DEFEND BILA KENA TAJI TERUK.
    5) PANTUN DAN SYAIR MAT LIBERAL MEMUJI NAJIB & KJ MAKIN BANYAK MUNCUL.
    6) DIA PUNYA BLOG SENDIRI (REENTRY7.BLOGSPOT.COM) YG MCM TAIK, DAH NAK MAMPUS!
    7) DIA FRUST NONGGENG TAK DAPAT REGINA ...

    AKU DOAKAN DIA AKAN CEPAT GOL, BUAT MENYEMAK JE ... PTUIIIHHHHHHH!!!!

    ReplyDelete
  8. Ku Nan yang pakai 2 baju iaitu s/u agong UMNO dan Pengerusi Perhubungan UMNO Wilayah tak patut bagi arahan kepada siapa undi mesti diberi. Sebagai S/U Agong dia kena berkecuali tak kira dimana melainkan ikut perangai gangster.

    ReplyDelete
  9. Kenapa blogger pro UMNO diam saja kes anak Nazri memiliki rumah bernilai 7 juta......UMNO rasuah......memejamkian mata saja.....menyokong kemungkaran uang dilakukan oleh pamimpin UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Milliy SiRose beli rumah 4 jutaRM kat Beverley Hills Bukit Antarabangsa tak dak bising-bising pong!!! Dia tu Anak Gula - Sweet Child kelahiran Felda Gen ke3, makna Sugar Daddy punya. Asalkan pemilikan esset Bputra disekitar KL meningkat, janganlah dok bising sangat keturunan mana dia orang berasal. Jirat Goh Tong dekat Seri Layang, tangga saja dah 25jutaRM...tu dah mati, tapi hantu-hantu dia masih dok buat duit macam nak rak!!!

      Bagi aku, bab Melayu ada rumah besar, kereta besar edisi terkini BMW/Merc/Perariiii, beli k/terbang, helikopter, berbini 4 termasuk angkut edisi terkini artis cute produk Felda Kedangsa..dll...aku tumpang AWWW dengan hidung kembang kempis. Itu tanda KPI menjadi.

      Bangsa lain sibuk buka biznez daam dan luar negara...apa kita peduli!!!

      Delete
    2. Belum reda lagi kes pusat 1Malaysia Spiritual Tourism di Negeri Pahang, kini timbul pula si Nedim anak Nazri mampu membeli rumah bernilai RM7 juta. Itulah akibatnya apabila anak beranak berada dalam satu kementerian. Pemandu, KJ, Omar Ong, Nazri Aziz & geng liberal nyata telah mencalar kredibiliti UMNO.

      PUTRAJAYA, Sept 28 — A Malay Muslim preacher has accused the US of backing “liberal Muslims” in an attempt to colonise Malaysia and other Muslim-majority countries today. The symposium is jointly organised by two Muslim non-government organisations, Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) and Pembina, and is held at the Dewan Seri Siantan here. In the first dialogue session this morning, several Malay Muslim researchers had spoken about five threats against their the country’s dominant racial and religious community, which it identified as the teachings of the Shiah school of Islam, an alleged “invasion” of the Chinese, free trade agreements including the controversial Trans-Pacific Partnership Agreement (TPPA), Americanisation, and Christianisation.

      Aso..... Malaysia has been ranked as one of the most corrupt nations and listed as a country which is most likely to take shortcuts to meet targets when economic times are tough, according to a recent survey by Ernst & Young, signalling that the government's Performance Management and Delivery Unit (Pemandu) has failed in its role to transform the economy.
      Malaysia, along with China, has the highest levels of bribery and corruption anywhere in the world, according to the latest report, Asia-Pacific Fraud Survey Report Series 2013.

      Nyata Pemandu & Fahaman Liberal telah menjahanamkan UMNO, Melayu, Islam & Negara.


      Delete
  10. @unknown
    Lol! hang buat aku lyn balik video rap lingam tu. xD

    Paan M

    ReplyDelete
  11. AnonymousSeptember 27, 2013 at 3:14 PM

    Patutlah pun! Dulu RC tu dok kempen TAPAU Najib PAU nanti. Tapi tiada calon nak lwn Najib, mcm mana nak tapau, la nie RC sendiri jadi TAPAI ... amik ko ...PtuiiiiHHHH....!!!!

    Lagi satu, bila ada komen pasal KJ je, dia mesti ungkit pasal Regina ... Rupa2nya dia ada hati dgn si Regina cun tu ... itu yg dia marah sangat dgn KJ, ingatkan pasal apa ...ChaiiTTTT!!!

    Siaaaannnn RC, melalok meroyan meracau maraban le sorang2 ... istighfar banyak2 lah RC ....
    Warghhh...Kah..!!!Kah...!!!

    ReplyDelete
  12. Man Kapak, aku ada dengaq oghang habaq, betui dak tak tau la ... Si Nedim tu kena ekoq, paih tu dia ada menang judi sama kat Genting ... campoq pi campoq mai dgn duit Nazri bagi, tu yang bulih beli banglo RM 7 juta tu ... pasai tu pak dia kata: "dia nak istana ke hapa ke, itu dia punya hal .." .

    ReplyDelete
  13. ► Ku Nan kaki PenjilaT tegar JuboR AhjibGor.Tak mahu bagi jalan kat Mukhriz.ChaiiTTTT!!!

    ► Ku Nan mendabik dada mengaku KetuA GangsteR?KetuA GangNamStylE
    AhJib.Dung...Dang...Dung..Dang..macam orang giler...!!!AhGor.PtuiiiiHHHH....!!!!

    ► Ku Nan KetuA GangsteR nak jaga H2O CKMM.Kepala Samseng KEPALA BUTOH!
    Warghhh...Kah..!!!Kah...!!!

    UMNO tidak lagi bela Melayu!!! BOSAAANNNNN.....!!!!!!!

    Demi Agama Bangsa dan Negara!!!
    Terima KaseeeYYY...!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi ... RC dan jadi anonymouse? 12:51am nie buka RC ke?
      Dah menikus dah ... hi hih hihh ...

      Delete
  14. Anoymouse Tikus Menikus Pengkagum KJ syok sendiri dgn pegangan Liberal yg menyesatkan.

    Berdasarkan Al Quran & Hadith, Ulama tersohor (World Renowned Islamic Scholar) Shekh Imran Hosein telah merumuskan bahawa mana-mana pihak yg tunduk & memihak kpd barat (NATO & USA) adalah pengikut Dajjal & Zionist. Berbanding dgn pendirian Tun Mahathir, kelihatan pentadbiran Najib kini seakan-akan tidak berani & tunduk kpd kemahuan USA (perjanjian TPPA).

    Sila layari You Tube, "Surah Al Kahf & Akhir Zaman" - Shekh Imran Hosein ; dan "Kejatuhan Sistem Kewangan & Dr. Mahathir Mohamed" - Shekh Imran Hosein... untuk mengetahui siapa musuh sebenar Islam, kemelut politik antarabangsa, syirik riba & penipuan sistem kewangan antarabangsa.




    ReplyDelete
  15. KetAhui olehmu bahawasanya membesarkan diri itu bahawa melihat ia akan dirinya lebih daripada orang lain pada sifat kesempurnaan, dab melihat ia akan orang lain itu lebih hina daripada nya. Maka ia setengah daripada sifat kecelaan yang didalam hati, dan sebesar besar maksiat yang tersembunyi

    ReplyDelete
  16. Perkasa tetap tentang Melayu yang berkiblatkan Cinabeng.

    ReplyDelete
  17. Itu muka baru punya calon
    Proxi wakil dari Mentalon
    Cukup kot jadi hero kat Jerlun
    Satu Malaysia kot tak terpulun

    Bagilah lama sikit bertapak
    Barulah kuat kalu nak celapak
    Ini dok harapkan aura bapak
    Silap langkah kot jatuh lopak

    Nak naik atas pun ikutlah hiraki
    Bukannya apa kot orang dengki
    Yang lebih senior tu ramai lagi
    Kalu tidak pun biarlah ahli MT

    Kena jaga parti punya martabat
    Hancur kalu dah tak ada ubat
    Tak apalah kalu betul-betul hebat
    Jangan nak buat langkah si Jebat

    Di alam cyber mungkin nampak gah
    Janganlah pula dok merasa megah
    Di luar nun masih banyak bertelagah
    Nak menang kena betul-betul gagah

    ReplyDelete
  18. Tanda-tanda Calon Terbaik KP... Akhramsyah Sanusi.

    Akhramsyah menggesa kerajaan menyiasat pelan membina pusat 1Malaysia Spiritual Tourism di Negeri Pahang oleh kumpulan Enchant (Enchant1MST) kerana kerana ia tidak sesuai dengan kedudukan Islam sebagai agama rasmi negara.

    Saya pun berpendapat model bangunan tersebut adalah sangat membimbangkan kerana ianya berbentuk piramid kebanggaan Illuminati zionist/freemason bagi menyambut kemunculan dajjal almasih palsu di akhir zaman.

    Dulu Kementerian Tuarism @ Pelencongan dah buat hal isu Jonker Street, kini satu lagi kerja sesat nak dilakukan demi mengejar laba yg begitu keduniaan. Astaghfirullah...... Apa nak jadi dgn Melayu Liberal si Nazri Aziz nie...????

    Syabas Akhram.....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPAT PENAT SAJA AKHRAM …

      Nak tergelak tengok anak Sanusi
      Slogan dibawa bunyi pun dah basi
      Bawa badan pun macam ayam kasi
      Kena hentam teruk dengan MAYC

      Walau pun lulusan luar negeri
      Kelibat lekeh tak macam Khairy
      Apalah sangatlah dia boleh beri
      Ukurlah baju di badan sendiri

      Badan gempal perut pun kembung
      Tidak nampak gaya ayam sabung
      Bapak dia dulu pun kena lambung
      Nak bersawah padi atas bumbung

      Kadang-kadang fikir macam kasihan
      Nak jadi pemimpin dia sangat gian
      Bukannya sengaja tak bagi dia lawan
      Bertandinglah dahulu ketua bahagian

      MAYC dulu pun tidak terurus
      Ketua pemuda nak tanding terus
      Janganlah dok rasa diri tu bagus
      Mukhriz dan Toyo dulu bungkus

      Memang sengaja menempah malang
      Sekadar letih dan modal tak pulang
      Khairy nak lawan bukanlah calang
      Menteri yang hebat tokoh gemilang

      Memanglah tak perlu keluar belanja
      Masuk bertanding pun sebab ditaja
      Tak payah bermimpilah atau teruja
      Nak jadi ketua pemuda lupakan saja

      Delete
  19. SALAM LIBURAN DARI YOKJAKARTA

    Pak Najib udah bikin MEB pula
    Sama nya Melayu mahu dibela
    Disenangin juga Pak Jusuf Karla
    Reentry dan Paman meroyan gila

    Gandingan cocok kedua pak menteri
    Emang ganteng Pak Najib dan Khairy
    Pantasnya sokongan terus diberi
    Pedulikan aja Paman dan Reentry

    Reentry dan Pamam kini dah kecut
    Kencing berak pun udah terbantut
    Dia punya kotey udah mahu sentot
    Nggak mampu lagi nak bikin ngetot

    Reentry tinggal bagei tahi kucing
    Udah lari sampei ke lobang cacing
    Kini nggak punya teman kamcing
    Sama Pamannya udah kena kencing

    Hingar bingit bagei mulut tempayan
    Reentry membebel bak nenek kebayan
    Regina Lee sama dia nggak mahu layan
    Dengan Mas Khairy dia banget meroyan

    Reentry nggak lagi lanteng bersuara
    Serupalah Paman atau bapak sedara
    Emangnya ketandusan modal bicara
    Dibedilnya angkatan bintang kejora

    Duanya goblok pengkhianat bangsa
    Mengata dan mengumpat bikin dosa
    UMNO dah elok mahu kasi binasa
    Tapi gue yakin mereka nggak bisa

    Reentry dan Paman makin tempang
    Laluan Mas Khairy menjadi lapang
    Sama Pak Najib kuasa ditumpang
    Menang PAU enteng dan gampang

    Khairy nggak lagi budak amatur
    Ligat di luar dan cekap di kantor
    Semua kerja beres dan bisa diatur
    Pak Najib senang sebagei direktor

    Pak Najib dan Khairy tangkas seiring
    Ringan dan berat bersama dijinjing
    Reentry nggak lagi bersuara nyaring
    Pamannya aja melolong bak anjing

    Geng Pak Najib udah kasi bungkus
    Reentry dan Paman udah jadi dayus
    Sembunyikan diri persis menikus
    Kapan kiranya mereka kan mampus

    ANAK NUSANTARA SERUMPUN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uuuddd uudd bunyi begol

      Delete
  20. Bodoh punya Umno, perasan menang sebab Melayu sokong dia sangat. Wey, kita Melayu kat luar ni makin meluat tengok perangai pemimpin Umno yang makin kerek tau ka. Yang bertanding top position, 2 dah sabit kes rasuah. Yang calon ketua pemuda dan calon wanita yang beriya sangat support pun, dua dua terpalit skandal duit. Yang menteri bongkak tu ada anak kerja kerani tapi bawak ferrari, dan ada mansion 7 juta.

    Keep it up, Umno. Hari tu kena tsunami Cina presiden hangpa dah terduduk muka terkulat-kulat, kan. Ha, keep it up pas ni mai kita nak kasi Umno rasa tsunami Melayu pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm.... tsunami melayu????? betul ke boleh buat... aq x rasa bangsa mealyu nie bodoh lagi lah sampai nak jadi penjilat puki bangsa cina babi tue....

      Delete
    2. Suka sangat dengan cina??? Ikut depa balik tanah besar lah, ada aku kesah????

      Delete
  21. Gempar! Cuba pakat2 melawat blog APA (Aku Peduli APA).
    Ada cerita hot dan sensasi hantam teruk KJ ….

    http://aku-tak-peduli.blogspot.com/2013/09/gurindam-untuk-khairykj.html

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!